Hej
Baggrund eller set-up om man vil:
PC1: dvbviewer med motorstyret parabol, 12Tb diske med film mv. trækker 2 monitorer i kontoret, + en projektor i home-bioen i rummet ved siden af. (alt virker)
Pc2: (stue), PC med dvbviewer, og egen 80 cm parabol, alt kører via PC, film ses uden problemer på kablet netværk fra PC1.
børneværelser og soveværelse: ældre ikke HD sat-recievere... ( irrelevant iforb. m. spørgsmålet) børn kan se film på bærbare fra PC 1 uden problemer.
- og så er det jo lige at jeg mangler et TV i køkkenet, da jeg kører satellit er det jo selvfølgelig nærliggende at ofre et TV med S2. og IKKE ønsker en dims hængende neden under eller for den sags skyld en PC... skærmen i køkkenet skal "klistres" på væggen uden synlige kabler... og bare se smart ud :) dvs total WAF factor :))
Men nu er tanken poppet op.. kan man, da PC 1 altid er tændt alligevel, streame via dnla direkte ind i TV'et og den vej se live TV ? kan tv'et klare det? de andre steder bruger jeg jo dvbviewer på PC eller dnla app på android, børnene går bare ind via explorer og starter en film.
jeg kan op til 720P på min tablet se LIVE TV, samt film fra diskene, trådløst fra dvbviewer stort set uden problemer, men kan DNLA -TV klare mosten? (vil i køkkenet køre kablet, ikke trådløst!! )
På samtlige Android enheder dukker dvbviewer mediacenter op hvis man kører dnla app, og det virker helt forrygende..men hvordan ligger det lige med TV?
Mit TV i stuen er et Sony klodsmajor fra 2006... uden dnla o.l. og skal udskiftes på et tidspunkt, så jeg kan ikke teste om det vil virke den vej..
Sagt på en anden måde jeg prøver at spare nogle kr. ved bare at streame til køkkenet da det som hoved regel alligevel kun vil være dr's kanaler der vil blive set der. nyheder osv... og så kunne man jo selvfølgelig nøjes med at se dem via nettet på et billigt smart TV, meeeen.. det vil jo også være fedt hvis man lige kunne nappe en film eller lign.
nogen erfaringer, eller gode ideer?
eller skal jeg bare daffe ud og klaske kassen for et TV med indbygget satreceiver? eller i det ekstreme tilfælde, ofre en PC mere og et TV der så kører som monitor? det er lidt besværligt at skulle starte en PC for lige at se DR-update imens man rører i sovsen...
jo ..uden problemer skriver jeg.. dvbviewer (recordservice) skifter IP-adresser som ..en i helv... hvordan låser man dem fast? både pc1 og PC2 kører med recordservice altså to stk, en til hver PC. -og det giver en del flimmer.. har låst dem i recordservice, men det vil magarine da skide på. Har jeg brugt f.eks PC 1 og tabletten så napper tabletten lige IP adressen fra PC 2 der så næste gang den startes ikke kan finde ud af det osv... Fet var så et off topic spørgsmål som ikke har så meget med køkken TV'et atgøre, og dog, for det er jo så endnu en IP tyv hvis det skal kunne bruges via dnla. ![Ouch Ouch](smileys/smiley18.gif)
fortsat happy Friday ![Beer Beer](smileys/smiley41.gif)
|