Print side | Luk vindue

TV til udlejningssommerhus

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117435
Udskrevet den: 08-Maj-2025 kl. 14:10

Emne: TV til udlejningssommerhus
Skrevet af: rhsin
Emne: TV til udlejningssommerhus
Skrevet den: 25-November-2012 kl. 16:39
Hejsa venner!

Jeg har brug for lidt input til hvad i ville prioitere hvis i skulle leje et sommerhus.

Sagen er jeg er ved at købe mig et relativt lækkert stort sommerhus 800mtr fra vesterhavet med alle de wellness ting man man ønske som pool spa sauna og dampbad med plads til 12 personer (250m2) baseret til udlejning

Huset er 7 år gammelt og trænger derfor til lidt opgraderinger hist og her.

jeg overvejer lidt at smide en fladskærm ind.. i dag er der et crt hvor der er parabol med viasat, og her ville feks en Panasonic TX-P42GT50Y jo være lækker... jeg er havnet på den fordi den har integreret dvb S tuner som jeg regner med er fin til parabol med viasat så her tænker jeg lidt at brugervenligheden er bedst.. kun 1 fjernbetjening til tv og tvkanaler.. især fordi der kommer mange tyske norske og svenske turister (men er da bestemt åben for billigere forslag da 3D og mange af funktionerne iøvrigt i tvet nok er overflødige).

en anden ting var måske også at etablere noget mulighed for at streame musik fra smartphones til højtalere i stue/poolområde/aktivitetsrum.

Hvor meget ville det betyde for jer hvis i skulle leje et sommerhus at de ting var der, hvis ellers alle andre faciliteter var iorden... jeg ser jo lidt på det som en måde at udlejeoptimere på.. samtidig med jeg skeler til brugervenlighed, det skal være nemt og stabilt.. for ellers så virker det jo bare negativt istedet for at gavne.

omvendt så har der i husets levetid aldrig været indbrud (der er alarm) og kommer der for meget tech ind frygter jeg jo lidt at det vil tiltrække uheldige elementer.. derfor går jeg efter noget som jeg kan placere og eller integrere mest muligt i huset (der er skrå lofter indvendigt så ingen loft at gemme noget på.. men man kan udnytte højden til at placere ting højt som kun betjenes fra feks smartphones.

Så er der nogle som har været turen igennem.. eller har gode ideer lytter jeg gerne... og hugger måske de bedste ideer Wink

-------------
Mvh

René

Svar:
Skrevet den: 25-November-2012 kl. 16:54
Jeg havde overvejet at bruge appletv sammen tv og evt sammen med noget forstærker med toslink indgange også smide musik af den vej.
Men er jo lidt bekymret for dem som har android og windows phones at de så ikke kan streame lyden til atv3 findes der ok apps til det?
Alternativt var jo at smide en lille nas derop også finde noget dlna kombatibelt udstyr også gå ud af den vej

-------------
Mvh

René

Skrevet af: aerik
Skrevet den: 25-November-2012 kl. 17:23
Ville nok tænke en ekstra gang over det meddlejning og plasma.en ting er, at du kan passe på det, men kan lejer?

Derudover vil jeg personligt ikke betale ekstra, eller vælge sommerhuset pga teknisk udstyr

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 25-November-2012 kl. 17:45
Du skal bruge Viasat's egne bokse for at kunne se kaneler hos dem. Deres sikkerhedssystem bruges så vidt jeg ved ikke i nogle TV.

Skrevet den: 25-November-2012 kl. 18:24
Ok, nu fik jeg ikke lige skrevet ned hvad den box hed der var der men det var kun med scartstik, så hvis jeg skal blive digitalt skulle jeg skifte boxen så hvis jeg ikke kan bruge tvets dvb s tuner.... Men så åbner det jo op for panasonics billigere plasma... Med mindre der er nogle som kan pege på alternativer i 42" klassen i omkring 5k klassen som jo modsvarer prisen på de billigere pana plasmaer.
Jeg ved ikke om jeg bekymrer mig mest over burnin eller billedkvalitet... Men kom med nogle konkrete forslag så tænker jeg over det :)

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 25-November-2012 kl. 18:27
Min tanke var egentligt heller ikke at huset skulle lejes ud dyrere, min filosofi var om det var et parameter der gjorde man måske valgte huset til.

-------------
Mvh

René

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 25-November-2012 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Du skal bruge Viasat's egne bokse for at kunne se kaneler hos dem. Deres sikkerhedssystem bruges så vidt jeg ved ikke i nogle TV.

Mon ikke du skulle overveje de frie tyske kanaler via satellit og antennefjernsyn DR + evt. Boxer til danske lejere.

Der findes også ikke-plasma fabrikater og modeller med både DVB-S2 og DVB-T2 tuner indbygget.

Lars

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Print side | Luk vindue