Print side | Luk vindue

De nye SONY Bravia LCD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11755
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 17:19

Emne: De nye SONY Bravia LCD
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Emne: De nye SONY Bravia LCD
Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 12:47
Hej alle,

Hos hifishoppen.dk kan man nu bestille de nye Sony Bravia V2000 32" og 40", som også sælges via fælleskøb.

http://hifishoppen.dk/billede/lcd_tv/sony_lcd_tv_da/ - http://hifishoppen.dk/billede/lcd_tv/sony_lcd_tv_da/

De er lidt billigere end i fælleskøbet, og man får også 14 dages fuld returret, som ikke gives ved fælleskøbet.

Dette ikke for at nedgøre fælleskøbet, men blot et hint hvis man overvejer et af de ny Bravia. Det skader jo aldrig at gøre opmærksom på gode tilbud

(NB: Jeg har intet tilhørsforhold til hifishoppen.dk og har aldrig handlet der).

Svar:
Skrevet af: Maximus
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 00:55

Oprindeligt skrevet af claes claes skrev:

... især panasonic's nye lcd laver et fremragende billede, helt på højde med billedrør.

Så du noget fra Sony?

Og skal man købe tv, så sørg for at de kan vise 1080 linier, alle udbydre af prof tv udstyr har et mantra...og det er HD...

For at få det bedste ud af et HD signal er det nok rigtigt at man skal have en skærm med en opløsning på 1920x1080, for 1:1 pixelmapping.

Men hvad nu hvis man forventer at vente en del år før man ryger på HD vognen? (Hvis man nu kun modtagerer ikke-digitalt TV, eller er tilfreds med alm. digitalt TV og sine alm. DVD'er og vil vente på at HD DVD / Blu-Ray format krigen bliver afgjort?)

Vil ikke-HD signal kilder så ikke tage sig potentielt værre ud på en 1920x1080 skærm, da der jo skal opskalleres mere end på de (fx) aktuelle Sony skærme med deres 1366 x 768 opløsning?

Skrevet af: povlhp
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 06:56

En højere opløsning giver bedre mulighed for at lave pænere farveovergange. Har lavet en test af DVB-T fra PC (1360x768) og VGA og direkte DVB-T til RGB SCART.

PC'en lavede et noget pænere billede, da den brugte hele opløsningen til skaleringen. TV'et (Samsung R71B) brugte større klodser.

Højere opløsning er dyrere og bedre.

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 10:51

Jeg har lige været en smutter på NAB 2006,

Hvad er NAB?

-------------
mvh Christian

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 11:25

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvad er NAB?

http://www.nab.org/ - The National Association og Broadcasters - forkortet NAB.

De afholder hvert år en stor messe i Las Vegas, for professionelt grej til TV/Video branchen (TV-stationer, produktionsselskaber, satellit mm).

Messen hedder også bare NAB.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: hors
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 11:52

Hej claes

Jeg har lige købt et SONY 32S2000 og benytter det på DVB, billedet er flot, næsten på højde med Plasma og klart bedre end Pana 32LX500 som jeg også har haft hjemme på prøve.  Derimod er lyden ikke noget at prale af, det kræver nok eksterne HT for at blive rigtig godt.

Peter

Skrevet af: peejay
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 12:14

Som stor SONY fan må jeg deværre indrømme at jeg så Sony og panasonic i en sammenligningstest, og det var ikke til sony's fordel. Pana'en var bedre i kontrasten, og absolut ingen ghost i billedet.

Hvilken Sony og hvilken Panasonic?

Skrevet af: psychotic
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af hors hors skrev:

Hej claes

Jeg har lige købt et SONY 32S2000 og benytter det på DVB, billedet er flot, næsten på højde med Plasma og klart bedre end Pana 32LX500 som jeg også har haft hjemme på prøve.  Derimod er lyden ikke noget at prale af, det kræver nok eksterne HT for at blive rigtig godt.

Peter

Kan du sammenligne kvaliteten med samsung le32m61 eller le32r7x hvis du altså har set dem i aktion?

Skrevet af: baloo55
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 17:34

Oprindeligt skrevet af psychotic psychotic skrev:

[QUOTE=hors]

Hej claes

Kan du sammenligne kvaliteten med samsung le32m61 eller le32r7x hvis du altså har set dem i aktion?

Desværre nej , men kan blot sige at de nyeste lcd'er vil være på højde med kvaliteten af et godtbilledrør..

Claes

Når du siger de nyeste, hvad mener du så? Snakker vi her v2000 eller er det senere generationer?

-------------
Mvh.
Baloo55

Skrevet af: peejay
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 20:10

Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Hvilken Sony og hvilken Panasonic?

Det var de nyeste skærme, vi så kun panelerne, og der var ikke noget navn eller nr. Det er ikke noget vi kan købe i butikkerne til stue brug endnu, men det jeg så var at kvaliteten på lcd vil stige kraftigt med næste genneration. Pana'en kan købes til monitor brug, og en 26"" koster omkring 50000kr.(+moms) så mangler man jo bare lyd og tuner.. men mon ikke prisen falder ,inden de dukker op i butikkerne som fladskærms tv, til os husmænd..

Claes

Undskyld hvis jeg er lidt negativ, men det at du har set to paneler på en udstilling for professionelt udstyr kan altså imho ikke bruges til hverken at påstå at Panasonic er bedre end Sony i dag eller om to år og heller ikke til at påstå at fjernsyn der er til at betale om to år er meget meget bedre end i dag.

Jeg er ikke i tvivl om at udviklingen går stærkt, og at det vi kan købe om et par år er bedre end i dag, men dine observationer af et eller andet prototype panel på en udstilling har altså ingen værdi i den sammenhæng. Beklager. 

Print side | Luk vindue