Print side | Luk vindue

Unnu møbler (Clic)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117668
Udskrevet den: 02-Maj-2025 kl. 17:31

Emne: Unnu møbler (Clic)
Skrevet af: Kief
Emne: Unnu møbler (Clic)
Skrevet den: 02-December-2012 kl. 17:13
Hej alle

Jeg går og overvejer at købe nogle Unnu møbler da jeg synes de er flotte og lige en anelse mindre dyre end clic og da det er de samme som laver dem, så er det minimale forskelle.

I modulet vil jeg gerne have 2 kompakt højtalere gemt væk og dermed naturligt at købe 2 x stoflåger så man kan høre lyden fra tv'et. Min bekymring er dog stoffet hvis jeg vælger den hvide løsning. 

Jeg har et par Dali Concept 1 i hvid og de har hvidt frontstof og efter nogle år kan man godt se det ikke er så hvidt mere.

Mit spørgsmål er om nogen herinde har Unnu/clic møbler med hvid stoflåge og om de har 'problemer' med smuds og støv i forhold til den flotte hvide farve?

Ellers tænker jeg nemlig enten på en sort model hele vejen igennem eller hvid med sorte stoflåger.

Pft.

-------------
Mvh.

Casper

Svar:
Skrevet af: Bravo
Skrevet den: 02-December-2012 kl. 21:09
Hvide materialer vil som regel altid "miste" farve over tid... Og blive gullige...
For tiden kører ide møbler med 15 % rabat... Det gjorde de i hvert i den lokale...

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 03-December-2012 kl. 08:08
Det kommer an på om overfladen har fået en UV-bestandig behandlingSmile

Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 03-December-2012 kl. 08:36
Min far købte et unnu møbel og blev af forhandlen frarådt at købe med hvid stof på lågerne.

Skrevet den: 03-December-2012 kl. 09:59
Ok tak for feedback - det er også min bekymring med hvidt stof, for der skal så lidt til før det bliver grimt og hvis ikke de har fået behandlet det godt nok, så bliver det gråt lige som mine Concept1'ere Ermm

Kunne være interessant hvis nogen herinde enten havde Clic / Unnu i hvide og høre deres feedback.

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet af: Killerfly
Skrevet den: 03-December-2012 kl. 10:26
jeg har Clic med sort stof og har ikke nogen problem med det

Skrevet den: 03-December-2012 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Killerfly Killerfly skrev:

jeg har Clic med sort stof og har ikke nogen problem med det

Tak - det skulle helst være erfaring med Clic/Unnu med hvidt stof Wink

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet af: speed six
Skrevet den: 03-December-2012 kl. 17:11
Jeg har også et Unnu møbel dog med sort frontstof. Jeg blev også af forhandleren frarådet at købe hvidt frontstof, da det simpelt hen er for grimt. Det er ikke rigtig hvidt.

Har du ikke mulighed for at se det hvide stof i en HiFi Klub?

-------------
Impossibilia nulla est obligatio

Skrevet af: andaabe
Skrevet den: 03-December-2012 kl. 20:43
Det er korrekt at det er samme firma, og samme mand der har designet begge møbelserier, men de bliver bygget på to forskellige fabrikker. Clic hos dynaudio og Unnu i Hammel.

Jeg vil også fraråde Hvidt stof med mindre der skal stå en VHS maskine inde bagved som skal bruges en gang om året. Selv det sølvfarvede stof tager også lidt imod farve hvis man trykker på lågen ofte, men er klart bedre end den hvide hvis der skal ligge en højttaler derinde. Sort er generelt at foretrække.
Hifiklubben har også 15% rabat på Unnu møbler lige pt.
Mvh Anders - Hifiklubben Østerbro

Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 05-December-2012 kl. 20:18
Det er lige omvendt. Unnu hos Dynaudio og Clic hos Hammel møbelfabrik Wink

Men ellers enig i udtalelserne omkring det hvide stof. Det tager imod fingersnavs med det samme, men det kommer netop an på hvor ofte man skal ind i skabet. Smider man nu en tv-boks eller andet derind, som man kun skal betjene med remote, så er det jo ligegyldigt.

Skrevet den: 06-December-2012 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Det er lige omvendt. Unnu hos Dynaudio og Clic hos Hammel møbelfabrik Wink

Men ellers enig i udtalelserne omkring det hvide stof. Det tager imod fingersnavs med det samme, men det kommer netop an på hvor ofte man skal ind i skabet. Smider man nu en tv-boks eller andet derind, som man kun skal betjene med remote, så er det jo ligegyldigt.

Nu er det meget sjældent jeg skal derind, da der kommer til at være en Sonos og et par højtalere, men bekymrer mig bare omkring det vide stof bliver gråligt, som på mine Dali Concept - selv om det er noget anden prisklasse :)

-------------
Mvh.

Casper

Print side | Luk vindue