Print side | Luk vindue

Et par spørgsmål om valg af ny projektor

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117772
Udskrevet den: 26-December-2024 kl. 15:55

Emne: Et par spørgsmål om valg af ny projektor
Skrevet af: T0biasDK
Emne: Et par spørgsmål om valg af ny projektor
Skrevet den: 05-December-2012 kl. 22:01
Hej,

Jeg er på udkig efter en ny projektor med et budget på omkring 8500 kr, men jeg synes det er svært at finde ud af  hvilken der vil være bedst.

Et af mine problemer er at jeg ikke kender så mange butikker hvor man kan tage ind og se på nogle forskellige projektorer omkring København. Kender kun til Hifiklubben og KTradio men deres udvalg er ikke ret stort. Er der nogle der kender en god butik nær København hvor man kan få set nogle projektorer?

Jeg har haft kig på følgende modeller:

- BenQ W1200
- Epson TW-5910
- Epson TW-3200
- Optoma HD23
- BenQ W1070

Jeg er lidt i tvivl om hvor meget jeg skal gå op i 3D da jeg ikke selv har set det på en alm. projektor, har kun set det i biografen - men jeg tænker det kunne være en meget sjov ting at have, selvom det nok ikke er noget jeg ville bruge hele tiden :)

Hvilken af disse projektorer ville i vælge? Eller er der nogle andre som jeg har overset?

Håber der er nogen der kan hjælpe :)

Svar:
Skrevet af: Jakobsen88
Skrevet den: 05-December-2012 kl. 23:01
Jeg står selv i nogenlunde samme situation, og havde egentlig lagt mig fast på TW3200.. Selvom den er af ældre dato, roses den stadig til skyerne. Men så kom W1070, og den er de ret glade for inde på AVSForum (Eller AVForum - søg via google).. 

Det er dog kun russiske/kinesiske anmeldelser af den endnu, så jeg venter lige og ser tiden an. Men ift. de umiddelbare reaktioner, er det en fantastisk projektor til prisen.

Skrevet den: 08-December-2012 kl. 13:55
Mit problem med en LCD er dog at jeg ikke kender nogle butikker i (eller i nærheden af) København hvor jeg kan se en LCD projektor?

Er der ikke nogen der kender til en b utik hvor man kan få en demo af en? Det er snart ligemeget hvilken model, bare det er en LCD :)

Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 14:05
I kT har de panasonic. De er lavet med Epson teknologi og er derfor LCD. Det er noget over dit budget, men kan nok give dig en ide om hvordan lcd ser ud. Jeg tror dog du bliver skuffet hvis du forventer at en billig eh-tw5910 kommer i nærheden.

MVH

Skrevet den: 08-December-2012 kl. 14:15
Ja det opdagede jeg også lige, det havde jeg overset tidligere. Som du siger er den PT-AE6000 de har i KTradio dog noget over mit budget - men jeg har overvejet at strække den lidt til ca. 11000 så der kunne være plads til en Epson TW-6100. Den er dog nok også kvalitetsmæssigt et stykke fra Panasonic'en..

Kan det virkelig passe der ikke er andre butikker? :)

Skrevet den: 08-December-2012 kl. 14:53
Det er ret uklart hvad der egentlig er forskellen på de billigste Epson modeller udover at der kommer 3D briller med til nogle af dem og at nogle af dem har trådløs HDMI. Jeg har selv en tw3200 som ser ud til at være præcis identisk med tw3600, men tw3200 kan kun fås online. Om den reelt er anderledes/dårligere ved jeg ikke. - Det jeg prøver at siger er at de billige modeller ser ud til at være omtrent ens bortset fra tilbehøret og salgskanalen. Benq (eller er det Optoma HD300... Kan ikke huske det) har også "billig modeller" ala tw3200 som man kun kan få online. De har heller ikke de samme tilbehør og garantien er ringere, men -ser- ellers ud til at være identiske. Dermed også sagt et en tw6100 næppe heller kommer i nærheden af den omtalte panasonic. Sagt uden i øvrigt at have set dem.. Bare så du ved det.

Jeg kender ikke nogen steder i KBH der kan demonstrere billige projektorer i i det hele taget, bortset fra Hifiklubben og KT. Jeg tror ganske enkelt markedet er for lille og avancerne for små, så hvis du vil have noget de ikke har, så er der nok ikke andet for end at tage chancen og bestille en fra nettet og returnere hvis du ikke er tilfreds.

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 10:45
Okay, jeg tror jeg må bestille en online og så se hvordan den er - vil prøve at finde et sted der har et lager eller lign i nærheden så jeg i det mindste ville kunne aflevere den personligt hvis det skulle blive relevant :)

Er der i øvrigt andre LCD projektorer i den prisklasse som jeg har overset?

Så er der jo også den mulighed at købe brugt, men spørgsmålet er om udviklingen går så stærkt at en projektor der måske er 3 år nu, ikke vil kunne betale sig at købe i forhold til at købe nyt?

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 10:53
Har JP.dk ikke lige haft en sammenligning af 5 projektorer i den prisklasse.

-------------
SVP03

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Har JP.dk ikke lige haft en sammenligning af 5 projektorer i den prisklasse.

Det kunne jeg ikke lige finde, men der er lidt her:

http://www.lydogbillede.dk/test/4-projektorer/

http://www.lydogbillede.dk/test/optoma-hd33-og-epson-tw6000/

MVH

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 11:12
www.jp.dk
"Digital"
"TV og foto"
Smile

-------------
SVP03

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 11:18
Havde det her ikke været nemmere ? ;-)

http://jyllands-posten.dk/digitalt/tv/article4935551.ece - http://jyllands-posten.dk/digitalt/tv/article4935551.ece

MVH

Skrevet af: Precious
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 11:34
Jeg er lidt overrasket over:

Epson TW-5910

Den har lense shifting hvor TW6000 ikke har ... 

Lyder det ikke mystisk?

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 11:39
Jo det lyder mystisk. De er mig bekendt ens hvad det angår, så det kunne lyde som om nogen har udtalt sig om noget noget de ikke har prøvet.

MVH

Skrevet den: 12-December-2012 kl. 15:46
Det er sørme ikke nemt at beslutte sig :D

Synes ikke der er ret mange anmeldelser eller lign af TW-5910 - men i testen fra JP/Alt om data hvor de anmelder 5900 kommer de jo frem til at den er bedre end TW-3200, og så skulle man vel tro at 5910 er en yderligere forbedring - og prisforskellen er jo kun 7-800 kr., så mon ikke det er pengene værd over en TW-3200?

Samtidig tænker jeg dog også at jeg gerne ville bruge en del mere og gå efter noget JVC eller Sony, men pengene rækker desværre ikke rigtig til det lige nu og her.

Derfor er jeg gået lidt væk fra TW-6100 og tænker at købe noget billigere nu som så skal bruges midlertidigt i 1-2 år som stadig giver et godt billede. Min gamle projektor er efterhånden 7 år gammel, og er kun en 720p projektor - så jeg vil nok se en god forbedring også med en projektor i den lavere ende af prisskalaen (den jeg har kostede i sin tid 20k)?

Print side | Luk vindue