Print side | Luk vindue

Bleeding ES8005 ! :(

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117797
Udskrevet den: 28-Maj-2025 kl. 18:37

Emne: Bleeding ES8005 ! :(
Skrevet af: lbm_
Emne: Bleeding ES8005 ! :(
Skrevet den: 06-December-2012 kl. 22:13
Har fået et ES8005 ind ad døren, og damn et fedt fjernsyn. HD kanalerne står bare kniv skarpt, og billedet er ret lækkert på de alm "analog" kanaler også. Efter et par dage med alm. TV kiggeri, falder glæden dog brat, da jeg sætter en film på, og må simpelthen stoppe filmen da jeg er ved at blive "idiot" af det bleeding der er på skærmen i alle 4 hjørner. Det ses stort set kun i mørke scener, eller når billedet ikke er skaleret til hele TV'et. Samtidig synes jeg at kunne ane bleeding i de første 3-5 cm af skærmen i venstre side... Angry

Teknologi eller ej, bare ikke i orden for et 15K dyrt TV. Angry

Er der overhoved noget man kan gøre, eller er teknologien bare sådan? Jeg har prøvet at justere på farverne, og det bliver også MEGET bedre, men slet slet ikke nok. Jeg er nok bange for, at jeg vil have det helt væk, eller i hvert fald stort set helt væk, ellers vil det irritere mig. Hvis man ikke rigtig kan gøre noget, afleveret jeg nok TV'et tilbage og beholder mit 42" Plasma nogen år endnu indtil der er kommet styr på det. Confused

Det er svært at fange på billede, men har alligevel prøvet, og derved nok også svært at afgøre om det er normalt eller ej..

Ret skal være ret, og billedet fra mobilen, viser nok lyset værre end øjet egentlig ser det, men det fanger faktisk ret godt problemet...

Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 06-December-2012 kl. 22:19
Clouding - en af lyksaglighederne ved kantbelyst LCD tv. Skru ned for lyset, så mindskes det.......

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 06-December-2012 kl. 22:19
Umiddelbart ser det ud til, at du måske har været en anelse mere uheldig end jeg.

Har netop fået samme tv, og ja - jeg kan også se det, men synes ikke jeg har set det i samme grad som dit. Egentlig har jeg mest lagt mærke til en smule i højre sides top og bund. 

Så endda film igår, og der følte jeg mig på ingen måde generet af noget. Smile
Vil langt hellere leve med dette, end en VT50 jeg først have købt, men hvor det krævede zoom ved samtlige programmer.

Har du prøvet at kalibrere efter flatpanels indstillinger? Selvom det nok ikke har det store at skulle have sagt, det er trods alt hardwaremæssigt der er problemer.

Skrevet den: 06-December-2012 kl. 22:32
Vil se om jeg kan kalibrere mig ud af det. Jeg kan måske godt leve med lidt, men ser ret meget film, så er virkelig bange for at jeg ikke kan leve med det. Pisse surt, ellers et mega lækkert TV!

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 06-December-2012 kl. 22:38
Jeg har clouding på min ES8005, men har næsten kalibreret det væk
På dine billeder er backlight indstillet alt for højt
Backlight 4
Lysstyrke 50-55
Kontrast 90
Gamma 0

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 06-December-2012 kl. 22:43
Det er lige netop det her som er ulempen ved LCD-tv.. er du meget sart overfor det køber du et plasma istedet.

Skrevet af: E.Larsen
Skrevet den: 06-December-2012 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Det er lige netop det her som er ulempen ved LCD-tv.. er du meget sart overfor det køber du et plasma istedet.

LCD... er der også problemer med disse ?
De fleste tråde her handler jo mest om  logo-problemer med elendige Panasonic plasma skærme

Så er der ved kun gammeldaws SD tilbage der dur

Skrevet af: Bøje_fra_nr_16
Skrevet den: 06-December-2012 kl. 23:04
Problemet svinger meget fra apparat til apparat, og er jo primært et problem på kandtbelyste skærme. For 15k ville jeg nok forvente scanning backlight, eller at rammen slutter tæt. Med 15k ville jeg søge et med scanning backlight, Sharp eksempelvis - det har heller ikke neon skiltet for neden.

Prøv at sætte en lampe bag skærmen der lyser på væggen, det er ikke optimalt at se TV i et mørkt rum - med lidt lys ser du det mindre, samt sort opfattes sortere af øjet. 

-------------
PHILIPS 21:9 Cinemascope 50PFL7956 with Ambilight

Skrevet af: Moef
Skrevet den: 06-December-2012 kl. 23:24
Jeg syntes det sidste billede3 du har postet, hvor man ser hele venstre side i en mørk scene oplyst af bleeding, er ret slemt. Problemet kan mindskes en del i "standard" mode som mange bruger, bla. til bleeding, clouding dæmpning. Selv syntes jeg billedet er mere skarpt i "standard" mode, end i movie mode.

-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard

Skrevet af: 19Blade83
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 00:12
Synes godt nok at det ser lidt vildt ud at du har så meget bleeding på din skærm til den pris.
Har ikke slet ikke noget det der ligner på mit Sony HX755, som du kan se på billederne her.

Skrevet af: Langmack
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 08:17
Har selvsamme TV, og vil påstå at jeg har absolut minimalt, hvis ikke ingen, backlight bleed.
Kører med filmprofilen.

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

det har heller ikke neon skiltet for neden.
Bryder du dig ikke om lyset, slår du det fra - værre er det ikke.

-------------
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

LCD... er der også problemer med disse ?

De fleste tråde her handler jo mest om  logo-problemer med elendige Panasonic plasma skærme

Så er der ved kun gammeldaws SD tilbage der dur

Det er desværre en af LCD/LED teknologiens svagheder,at alle kantbelyste eksemplarer lider af bleeding i en eller anden grad . Man kan som nævnt indstille sig delvis ud af det - med lidt følgevirkninger .

Plasmateknologien er heller ikke perfekt . Og nogle paneler er bla sårbare overfor retention og burn-in . Mens andre døjer med buzz , hvilket så ikke lige har noget med billedet at gøre.

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 08:39

Sharp eksempelvis - det har heller ikke neon skiltet for neden.

Neonskiltet? Nååh det som man altså kan slukke for, på en Samsung ES8005? Wink

Skrevet af: SteffenM
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 09:29
OLED kommer til at fixe disse problemer, men det hjælper selvf. ikke nu :D

-------------
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 10:01
Det er prisen for billigere, tyndere og lettere skærme - ellers må man gi det mere og købe med fuldt backlight.

-------------

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Arhhh - ja se det var rigtig godt, troede man var tvangsindlagt til neon reklamen LOL

-------------

Skrevet af: Moef
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 10:07

Arhhh - ja se det var rigtig godt, troede man var tvangsindlagt til neon reklamen LOL

Det var også min første tanke da jeg fik tv'et.. "nu skal jeg sidde og se på det neonskilt hele tiden..." haha. Heldigvis kan det slukke i menuen.

-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 10:10
Spørgmålet er om det er acceptabelt, at det er som det er...?

Det er prisen for billigere, tyndere og lettere skærme - ellers må man gi det mere og købe med fuldt backlight.

Kan du give nogen præcise modeller?..

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af SteffenM SteffenM skrev:

OLED kommer til at fixe disse problemer, men det hjælper selvf. ikke nu :D

Hvornår får de sit indtog på markedet?.. Smile

Skrevet af: SteffenM
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 10:56
Næste år skulle de da gerne komme, dog ikke til menneskepenge ;) men tror da vi kan se OLED i en pris som vi kan klare om 3-4 år

-------------
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 10:58
Jeg tror ikke OLED er løsningen på alle panel-problematikker. Du får ikke clouding, men så kan du til gengæld glæde dig til burn-in og forskellig ældningstid for farverne. Den perfekte teknologi kommer formentligt aldrig.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg tror ikke OLED er løsningen på alle panel-problematikker. Du får ikke clouding, men så kan du til gengæld glæde dig til burn-in og forskellig ældningstid for farverne. Den perfekte teknologi kommer formentligt aldrig.

Tak, godt input. :)

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af lbm_ lbm_ skrev:

Spørgmålet er om det er acceptabelt, at det er som det er...?

Kan du give nogen præcise modeller?..

Uhh ha, der må jeg melde pas, har ikke tid til at lave en research -men undgå alt med local dimmig. Eller kryds fingre og køb en edge LED, eller bedre men mere besværligt køb på nettet og send retur indtil du får en der er god nok - der er 14 dages returret - så kan de lære det. Men skulle jeg nævne ville det være en Sharp som denne her, men også Sharp ser ud til at være ramt af den øgede konkurrence, og dermed discount bølgen på TV med deraf medfølgende kvalitetsforringelse - måske sidste års model ?

http://www.ak10000-shop.de/index.php/catalog/product/view/id/4498/s/sharp-lc52le830e-lcd-tv-132-cm-52/%20  - http://www.ak10000-shop.de/index.php/catalog/product/view/id/4498/s/sharp-lc52le830e-lcd-tv-132-cm-52/  

.... som har mat front - Sharp har fjernet det iriterende front glass, dertil er andre ikke nået endnu.

-------------

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 11:25
Men man skal være opmærksom på mange fabrikanter begynder at sætte billigere og dårligere paneler i midt i produktionsåret - sjovt nok efter reviews er lavet - og som jeg tolker det også Sharp, kva reviews er meget forskellige, fra 5 stjerne og fantastick kontrast, til 2 stjerner med skod kontrast. Det er bla. når de sætter et samsung panel i istedet for Sharps UV2A som Philips har gjort Angry   to vidt forskellige TV, men samme model - vi er jo tæt på hvad jeg vil kalde bondefangeri.

http://www.digitalversus.com/tv-television/philips-40pfl5507h-p12906/test.html - http://www.digitalversus.com/tv-television/philips-40pfl5507h-p12906/test.html

Det er kendt, at modeller får forskelligt panel i afhængig af hvilket marked det skal sælge på og til hvilken pris, polske marked kontra det danske. Man  kan forestille sig at mandags TV fra produktionen går til disse lav-pris markeder.  Men køber man en parallel importeret model med panel til det billige marked, men betaler dansk pris ........  eller modtager man et ompakket retur TV fra én der ikke var tilfreds med backlightbeeding ..... det er som med cigarer, der er første sortering, II og III. III bliver solgt i Danmark til fuld pris, fordi man typisk ikke ved nok den 31 december i et supermarked med knaldtilbud.

Panasonic producerede engang plasma af meget høj kvalitet - idag er de desværre discount kva den pressede konkurrence - alle er pressede på kvaliteten, undtagen måske B&O og Lowve.

-------------

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 11:48
Kigger man på billedet her (batman ca. midt på siden), er der ingen bleeding at se..

Så jeg ser lidt håb forude. :)
http://www.avforums.com/forums/lcd-led-lcd-tvs/1617252-samsung-ue-es8000-all-ue-es-ranges-calibration-thread-6.html - http://www.avforums.com/forums/lcd-led-lcd-tvs/1617252-samsung-ue-es8000-all-ue-es-ranges-calibration-thread-6.html

Skrevet af: Kief
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 12:33
Har samme TV og kan se det "tydeligt" hvis jeg ikke har tv'et vinklet så det står lige foran hvor jeg sidder. Det er slet ikke så slemt som her i tråden - og det kan anes ved mørke scener hvis man kigger efter det.

Vidste dog godt om det problem før jeg købte det, så det var en kalkuleret risiko - synes ikke det er noget som generer min kigning, som alligvel mest er tv hvor billedet dækker hele skærmen.

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 12:36
Jeg vidste det også godt, MEN, jeg var ikke klar over at det blev så slemt, og var så irriterende for mig.

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 17:22

Jeg vidste det også godt, MEN, jeg var ikke klar over at det blev så slemt, og var så irriterende for mig.

Så må du jo skifte til plasma og leve med konstant zoom Tongue (hurray for generelisering, er lige kommet derfra)

Skrevet af: trikztar
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 19:18
Hm. Nu har jeg set flere, der skriver om nødvendigheden af at zoome på deres plasma. Nu har jeg snart haft mit i ca. to år, jeg har absolut ikke taget hensyn til noget som helst og har ingen problemer haft med burn-in.

-------------
Mit ydmyge setup: Pioneer Krp-500a, Cayin 252b, Oppo BDP-95, hjemmebyggede højttalere og et par computere til streaming. Stille og roligt.

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 19:49

Så må du jo skifte til plasma og leve med konstant zoom Tongue (hurray for generelisering, er lige kommet derfra)

konstant zoom 

Vrøvl
Se TV3 og skift kanal hver gang der er reklamer.... Sleepy
Pjat
Skift kanal en gang imellem indtil skærmen har kørt ca 250 timer
4 pana , 3½ ingen logoer

Køb ikke plasma hvis ikke du gider indrette dig

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 19:51

konstant zoom 

Vrøvl
Pjat
4 pana ,ældste 3½ gammel,  ingen logoer

Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 19:54
Mit nye Sony KDL-46HX855 lider desværre også af en del clouding i hjørnerne som tydeligt kan ses i mørke scener i et helt mørkt rum.
Har godt nok disabled 'LED Dynamic control' (local dimming) så det ses noget tyderligere på billedet.
I virkeligheden er det ikke så slemt som billedet viser, men aligevel er jeg noget skuffet over det .

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 21:09
Engang i fremtiden kommer vi til at kigge tilbage og grine vores røv i laser over vi brugte LCD tv. På linie med gulerodsbukser LOL Indtil da må jeg anbefale plasma. Tag evt. Samsungs 8005 model istedet for Pana.

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 21:12

konstant zoom 

Vrøvl
Pjat
4 pana , 3½ ingen logoer

Du kunne ikke mærke en form for ironi, på måden det var skrevet? Wink
Nu har jeg haft en Pana PX80 i 4 år, uden at opleve nogen form for problemer. Husker endda i sin tid, da jeg købte den, at jeg ikke kendte til burn-in og retention. Derudover gik der også lang tid, før jeg fik ændret på indstillinger, da det ligeledes kom, som jeg søgte på nettet Smile Og den klarede det som sagt, uden problemer og tror da vist nok jeg har haft mine lange dage med nonstop fodbold på en enkelt kanal.

At det så stod helt anderledes til med VT50 er en anden side af sagen, men nu har jeg jo så ES8005 :)

Skrevet af: Henrik Bl
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 21:33
Jeg vil godt indrømme at jeg ikke ser film/tv i total mørke.. SÅ måske er det derfor, men har ingen fejl bemærket på mit.. Et fantastisk tv syntes jeg:-)

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 21:45

Du kunne ikke mærke en form for ironi, på måden det var skrevet? Wink

Svar jo

Nu har jeg haft en Pana PX80 i 4 år, uden at opleve nogen form for problemer. Husker endda i sin tid, da jeg købte den, at jeg ikke kendte til burn-in og retention. Derudover gik der også lang tid, før jeg fik ændret på indstillinger, da det ligeledes kom, som jeg søgte på nettet Smile Og den klarede det som sagt, uden problemer og tror da vist nok jeg har haft mine lange dage med nonstop fodbold på en enkelt kanal.

Svar:
Har PX80 i sommerhuset, har kørt i tusindevis af timer = ingen logoer

At det så stod helt anderledes til med VT50 er en anden side af sagen,
Svar:
Mit VT 50 har kørt siden 16. juli.....ingen problemer endnu
Ja, det er træls at man ikke bare kan få lov til at se for de 30 k som det kostedeWink

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Engang i fremtiden kommer vi til at kigge tilbage og grine vores røv i laser over vi brugte LCD tv. På linie med gulerodsbukser LOL Indtil da må jeg anbefale plasma. Tag evt. Samsungs 8005 model istedet for Pana.

Med en 50" Panasonic plasma til 32.000 opmaganiseret i kælderen med lagen over ( måske et museum en dag har interesse ) - ved jeg ikke lige hvem der griner sin røv i laser Unhappy

Der går rigtig rigtig lang tid før vi får en bedre teknologi end LED LCD TV, brugbart OLED er stadig langt ude i fremtiden.

-------------

Skrevet af: aerik
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 22:08
Oplever det desværre også engang imellem på mit Sony tv. Men tænder eg lys bag skærmen synes jeg ikke det er så fremtrædende, og så hjælper det at indstille tv'et til en aften mode, som desværre ikke er god i dagslys :( her har jeg så en anden, men glemmer ofte at indstille til aften mode, og så når jeg at hidse mig op over det hvis her er helt mørkt.

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 22:14
Som sagt, edge LED er billigt, tyndt og let - og har sine ulemper - ellers vælg fuld backlight, der er et valg - og en prioritering !

-------------

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 22:19

Med en 50" Panasonic plasma til 32.000 opmaganiseret i kælderen med lagen over ( måske et museum en dag har interesse ) - ved jeg ikke lige hvem der griner sin røv i laser Unhappy

Der går rigtig rigtig lang tid før vi får en bedre teknologi end LED LCD TV, brugbart OLED er stadig langt ude i fremtiden.
Jeg forstår så heller ikke hvorfor du gemmer det i kælderen under et lagen...

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 22:49

Hvad skal jeg forstå med "heller ikke", er I flere, har du en tvilling, inkluderer du din mor ? Eller er det en kommentar som din brød tekst ?

-------------

Skrevet den: 07-December-2012 kl. 23:01

Hvad skal jeg forstå med "heller ikke", er I flere, har du en tvilling, inkluderer du din mor ? Eller er det en kommentar som din brød tekst ?
Spiller du bevidst dum?

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 23:51

Spiller du bevidst dum?

Ignorér "Bøje". Han undgår behændigt spørgsmål, hvor svaret ikke passer ham. Ligesom jeg ikke kender andre recordere-brugere, som kan komme med så meget usandt, uvidende, forkvaklet vrøvl, på så få indlæg...

M.v.h.

Skrevet den: 08-December-2012 kl. 00:16

Han forstår ikke at du bliver ved med at opfodre til køb at Philips "ekstra-lavhøjde-tv-med-bling-bling-lys". Han forstår så heller ikke at du gemmer et tv i kælderen under et lagen.

Klaus Clevin

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk

Skrevet den: 08-December-2012 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Spiller du bevidst dum?

Ignorér "Bøje". Han undgår behændigt spørgsmål, hvor svaret ikke passer ham. Ligesom jeg ikke kender andre recordere-brugere, som kan kommemed så meget usandt, uvidende, forkvaklet vrøvl, på så få indlæg...

M.v.h.
Og vi lukker for boks 16 Wink

Skrevet af: LazTheGreek
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 14:18
Returnér det og køb et panasonic plasma i stedet for.

Skrevet den: 08-December-2012 kl. 17:34
Ja, overvejer også at skifte det ud med er plasma istedet.
(Desværre er rammen noget større). Jeg vil se om jeg kan få justeret farver mm her i weekenden, og så må jeg danne mig et endeligt indtryk der.

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 20:08
Husk at lidt lys i stuen også gør det mindre synligt.

Personligt valgte jeg at leve med fænomenet fordi det kun er synligt under særlige omstændigheder, modsat blæserstøj i plasma der er der hele tiden.

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Personligt valgte jeg at leve med fænomenet fordi det kun er synligt under særlige omstændigheder, modsat blæserstøj i plasma der er der hele tiden.
Det kræver vel, at der er blæsere monteret. Alle Panasonics modeller under VT50 er udstyret med passiv køling.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet den: 08-December-2012 kl. 20:42

Satans, kan du ikke lige komme til Hammel og bede mit plasma om at få tændt for den blæserstøj du mener der er der?

Så har jeg nemlig et godt argument for at skulle have det skiftet ud, men de vil fandengalemig ikke tænde (og jeg kan heller ikke finde dem).

Klaus

-------------

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 09-December-2012 kl. 00:12

Måske skulle du gemme din Philips 21:9 model i kælderen under et lagen.
Der er godt nok ikke blevet produceret mange af dem, måske bliver de noget værd som samlerobjekter specielt hvis de er ubrugte i original emballage LOL

Skrevet den: 09-December-2012 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det kræver vel, at der er blæsere monteret. Alle Panasonics modeller under VT50 er udstyret med passiv køling.

...og det er vel ikke urimeligt at sammenligne en topmodel med en anden.

Skrevet den: 09-December-2012 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Der er godt nok ikke blevet produceret mange af dem, måske bliver de noget værd som samlerobjekter specielt hvis de er ubrugte i original emballage LOL

Som Pioneer Kuro mener du ?  Den danske jantelov lever i bedste velgående - hvem griner mest idag, fryser I - fik I set 007 Moonraker igår på DR1 som instruktøren tænke det, eller vist med formatforvirring LOL

-------------

Skrevet den: 09-December-2012 kl. 13:03

hvem griner mest idag, fryser I

Jeg griner bredt og jeg fryser ikke. Jeg elsker snevejret.

fik I set 007 Moonraker igår på DR1 som instruktøren tænke det, eller vist med formatforvirring

Fuldstændigt som instruktøren havde tænkt det.
Formatforvirring overlader jeg til andre, mit fjernsyn kan godt vise 2,35:1 uden at skulle trykke eller trække i billedet.

Klaus

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-December-2012 kl. 13:18

Som Pioneer Kuro mener du ?  Den danske jantelov lever i bedste velgående - hvem griner mest idag, fryser I - fik I set 007 Moonraker igår på DR1 som instruktøren tænke det, eller vist med formatforvirring LOL

Det er faktisk varmt i dag, +1 grad. Men derfor kan jeg da godt være misundelig på dit varmere opholdssted Tongue Kuro'en lever i bedste velgående, og viste korrekt aspect ratio på Moonraker iaftes Tongue

Skrevet den: 09-December-2012 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er faktisk varmt i dag, +1 grad. Men derfor kan jeg da godt være misundelig på dit varmere opholdssted Tongue Kuro'en lever i bedste velgående, og viste korrekt aspect ratio på Moonraker iaftes Tongue

21:9 er et smukt format, en åbenbaring at få sådden en skærm ind ad døren. Sidder du stadig i mørkt rum, eller har du skruet lidt op for "ambient light" Smile

-------------

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 09-December-2012 kl. 17:07

Så lad os sammenligne med Samsungs plasma topmodel, her findes blæserne ikke.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet den: 09-December-2012 kl. 18:40

21:9 er et smukt format

Ja tænk om film blev optaget i det, så de passer til skærmen, eller tv udsendelser blev sendt i det så det passer til skærmen.

Nå, ingen af delene kommer til at sker, idet 21:9 er dødt.....

Klaus

-------------

Skrevet den: 09-December-2012 kl. 18:46

Så lad os sammenligne med Samsungs plasma topmodel, her findes blæserne ikke.

Den har så ikke et ligeså godt sortniveau som VT50

Skrevet den: 09-December-2012 kl. 18:47
Til de der undre sig over hvorfor jeg har en 50" Pana plasma opmaganiseret i kælderen. 

For det første fordi LCD performer under alle forhold, det gør plasmaen i kælderen ikke - som det ses på billedet selv med direkte lysindfald er LCDén immum - ingen forringelse af kontrast eller farver, stadig spot on, sortniveau er intakt. På plasmaen ville der være tydelige gule solstriber ned over skærmen, og resten ville være uden kontrast og med fesne farver. Skulle plasmaen "kompeneseres" i dagslys, ville jeg være nødt til at skrue helt op for lys og kontrast, rå billedekvalitet ville blive til skod-billede, og efter nogle minutter et indbrændt kanalogo i billedet, uden mulighed for at bruge lyssensoren. Sort niveuet, gråtoner og farver er stort set konstant over skærmens levetid, det er de bestemt ikke på plasmaen. Husk, divere plasmatests er målt i et mørkt rum, med dertil lyssvagt billede for at prale med kontrast og pangsort. Så jeg TV i en mørk stue, ville jeg nok sætte projektor op.

Dertil står billedet helt roligt uden flimmer, ingen billedefejl som der er mange af på plasmaen, ingen grønne plamager i skyggerne, ingen blæsere og ingen strømforsyning der zzzzummer. Plus naturligvis i dette eksempel formatet 21:9 og Ambilight.

Billedet fra 68-film på DR1, i SD, streamet fra DR Live, bjælker fjernet og opskalleret til det rette format med plads til to linjer undertekst.

-------------

Skrevet den: 09-December-2012 kl. 18:50

Har ES8005 det?

Klaus

-------------

Skrevet den: 09-December-2012 kl. 22:29
Check iøvrigt om lyssensoren er slået til, hvis ikke, kan backlight være for kraftigt om aftenen.

-------------

Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 09-December-2012 kl. 23:24
jeg har haft ES8005 i ca 2 mdr nu og jeg har aldrig haft bleed som dine billeder, uanset hvordan jeg indstiller den..

har lige set Dark Knight Rising og mange andre film med top/bund kant og det er bare helt sort hos mig.. 

så meet bleed du har vil jeg simpelthen ikke finde mig i hvis det var min..

På nogle enkelt ting Bruger jeg dog Standard billede profilen da den har local dimming, men selv uden har jeg flot sort niveau.. bruger i øvrig ikke lyssensoren.

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har ES8005 det?

Klaus

I dagslys er det væsentligt bedre end VT50. 

Mit eget valg stod mellem ES8005 og VT50, jeg valgte ES8005 fordi jeg synes det er mere alsidig med flere styrker. VT50 har sin styrke ved film i en mørklagt stue. Men vi mørklægger ikke når vi ser TV. Så er der lige det med blæserne på VT50, som jeg ikke kan leve med. Og Samsungs bedre design, lavere strømforbrug og bedre SmartTV platform hvis man lægger vægt på sådan nogle ting. Men man må så leve med at man kan se backlight bleeding en gang i mellem når omstændighederne er til det.

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 09:09

Har ES8005 det?

Klaus

I dagslys er det væsentligt bedre end VT50. 

Mit eget valg stod mellem ES8005 og VT50, jeg valgte ES8005 fordi jeg synes det er mere alsidig med flere styrker. VT50 har sin styrke ved film i en mørklagt stue. Men vi mørklægger ikke når vi ser TV. Så er der lige det med blæserne på VT50, som jeg ikke kan leve med. Og Samsungs bedre design, lavere strømforbrug og bedre SmartTV platform hvis man lægger vægt på sådan nogle ting. Men man må så leve med at man kan se backlight bleeding en gang i mellem når omstændighederne er til det.

Enig, det er en samlet vurdering der afgør ens valg - fordelen ved edge LED overstiger mener jeg det lidt backlight bleeding, ifh bedre pris, tyndere, lettere, bruger mindre strøm,  især til ophæng på et Vogels. LCD kontra min plasma er mere problemfrit og all-round.

-------------

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 09:11

Check iøvrigt om lyssensoren er slået til, hvis ikke, kan backlight være for kraftigt om aftenen.

Tak, det vil jeg kigge efter.

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

jeg har haft ES8005 i ca 2 mdr nu og jeg har aldrig haft bleed som dine billeder, uanset hvordan jeg indstiller den..

har lige set Dark Knight Rising og mange andre film med top/bund kant og det er bare helt sort hos mig.. 

så meet bleed du har vil jeg simpelthen ikke finde mig i hvis det var min..

På nogle enkelt ting Bruger jeg dog Standard billede profilen da den har local dimming, men selv uden har jeg flot sort niveau.. bruger i øvrig ikke lyssensoren.

Er det i en mørklagt stue? I stuelys eller dagslys, er der ikke rigtig nogen problemer!
Som du skriver det, mener du, at det er en bytter?

Derudover, har jeg fået indstillet skærmen lidt nu, og der er da en smule lys fra hjørnerne, men så absolut ikke så slemt som før, og jeg fik da set hel Batman, uden jeg egentlig tænkte alt for meget over det. 

Et par billeder taget med mobilos.:
https://dl.dropbox.com/u/4188858/bleeding_after_adjust1.JPG
https://dl.dropbox.com/u/4188858/bleeding_after_adjust2.JPG

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 09:18
Lyssensor der automatisk justerer lys, kontrast etc efter lysforhold er næsten uundværlig - elllers skulle jeg skifte indstilling hver dag,  billedet vil stå som gravkammer om dagen, eller som en blitz om aftenen. Om dagen er fronten håndvarm pga øget "blus" på skærmen, om aftenen er den kølig.

-------------

Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 13:09
Har læst dine indlæg Bøje. Du er helt tabt. Drop det nu.

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 14:32
Jeg har ikke problemer med bleeding uanset om det er mørkt stue eller i dags lys.

BØJE: der er noget pjat det du siger jeg bruger aldrig lyssensor og har ingen problemer..

Mine indstillinger er:

Profil: standard

Backlight: 12

Kontrast: 95

Lys: 40

Ingen dynamisk kontrast eller andet tryllerier..

Kan skrive mine præcise indstillinger i aften når jeg er hjemme igen.

Skifter mellem biograf og standard profil.

Det eneste jeg har problemer med i min er at den bliver hurtige lysere i billedet når sidder skævt fra siden. Jeg men ved ikke om det er fordi vi sidder kun 2.5 meter fra at det hurtige bliver at se

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 15:36

Jeg har ikke problemer med bleeding uanset om det er mørkt stue eller i dags lys.

BØJE: der er noget pjat det du siger jeg bruger aldrig lyssensor og har ingen problemer..

Vi har to forskellige skærme, fordi lyssensoren måske ikke virker på din, eller du ikke bruger den, gør det ikke til noget pjat, men til hvad man selv synes  Smile

-------------

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Har læst dine indlæg Bøje. Du er helt tabt. Drop det nu.

Jammen tak for den venlige kommentar, hvor kommer du fra og hvorfor ?

-------------

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 20:02
nu når vi er inde på lidt problemer med ES8005..

så har jeg en lille bøn

Er der ikke nongen af jer der vil prøve og tjekke om i har vandrette lidt mørke brede striber når i ser 3D film ??

jeg har bemærket at ved f.eks. lyse scener hvor der panoreres op/ned så kan man se 3 meget brede bånd vandret.. Det er ikke helt vild men det er der 

vil i teste om i har det, synes nemlig ikke det var der fra starten af ellers har jeg bare ikke bemærket det.

jeg har en ven der også har ES8005 i 65" (min er 55") han siger også han har striberne ved 3D, jeg har dog ikke været forbi og se om det er det samme..

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 21:04
Har ingen 3D film ellers ville jeg gerne hjælpe dig..
Men det skal sku da testes inden returreten udløber.

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 00:41
har siddet og kikke med på www.avforums.com i et stykke tid nu, hvor de arbejder meget med forskellige settings osv..

jeg har prøvet denne opsætning og det har virkelig givet liiige det ekstra på billedet synes jeg..

Picture Mode Standard
Backlight 12
Contrast 85
Brightness 61 or 53
Sharpness 25
Color 50
Tint G47/R53

Screen Adjustment:
Picture Size: Screen Fit

Advanced Settings:
Dynamic contrast Low
Black Tone Dark
Flesh tone 0
RGB mode Off
Color Space Native
White Balance:
R-Offset - 8 or 12
G-Offset - 8 or 12
B-Offset - 8 or 12

R-Gain - 25 (default)
G-Gain - 25 (default)
B-Gain - 25 (default)

10p white balance off
Gamma 0
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options:
Color tone: Standard
Digital Noise Filter : Off
MPEG Noise Filter : Off
HDMI Black Level Normal
Film mode Auto1
Auto Motion Plus Off
LED motion plus On
System/ECO Solution
All OFF

de bruger meget standard mode da Local dimming virker der. for at undgå at CES dimming som skruer kraftig op og ned for lys osv ved mørke scener så har de justeret LYS op og for det ikke er for LYST justere de white balance ned tilsvarende.. 

det har virkelig givet pote på min skærm indtil videre. har f.eks. prøvet med Dark Knight Rising og den ser sgu godt ud og flot mørk uden at miste detaljer 

Skrevet af: Peter.ld
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 10:10

har siddet og kikke med på www.avforums.com i et stykke tid nu, hvor de arbejder meget med forskellige settings osv..

jeg har prøvet denne opsætning og det har virkelig givet liiige det ekstra på billedet synes jeg..

Picture Mode Standard
Backlight 12
Contrast 85
Brightness 61 or 53
Sharpness 25
Color 50
Tint G47/R53

Screen Adjustment:

Advanced Settings:
Dynamic contrast Low
Black Tone Dark
Flesh tone 0
RGB mode Off
Color Space Native
White Balance:
R-Offset - 8 or 12
G-Offset - 8 or 12
B-Offset - 8 or 12

R-Gain - 25 (default)
G-Gain - 25 (default)
B-Gain - 25 (default)

10p white balance off
Gamma 0
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options:
HDMI Black Level Normal
Film mode Auto1
Auto Motion Plus Off
LED motion plus On
System/ECO Solution
All OFF

de bruger meget standard mode da Local dimming virker der. for at undgå at CES dimming som skruer kraftig op og ned for lys osv ved mørke scener så har de justeret LYS op og for det ikke er for LYST justere de white balance ned tilsvarende.. 

det har virkelig givet pote på min skærm indtil videre. har f.eks. prøvet med Dark Knight Rising og den ser sgu godt ud og flot mørk uden at miste detaljer 

Det er i den grad tåbeligt. I har råd til at købe et relativ dyrt TV og synker så så dybt som til at bruge andres settings. Det er helt i skoven, under juletræet kunne der ligge en X-Rite EODIS3. R-Offset - 8 or 12 LOL DeadDeadDead

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Peter.ld Peter.ld skrev:

Picture Mode Standard
Backlight 12
Contrast 85
Brightness 61 or 53
Sharpness 25
Color 50
Tint G47/R53

Screen Adjustment:

Advanced Settings:
Dynamic contrast Low
Black Tone Dark
Flesh tone 0
RGB mode Off
Color Space Native
White Balance:
R-Offset - 8 or 12
G-Offset - 8 or 12
B-Offset - 8 or 12

R-Gain - 25 (default)
G-Gain - 25 (default)
B-Gain - 25 (default)

10p white balance off
Gamma 0
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options:
HDMI Black Level Normal
Film mode Auto1
Auto Motion Plus Off
LED motion plus On
System/ECO Solution
All OFF

Det er i den grad tåbeligt. I har råd til at købe et relativ dyrt TV og synker så så dybt som til at bruge andres settings. Det er helt i skoven, under juletræet kunne der ligge en X-Rite EODIS3. R-Offset - 8 or 12 LOL DeadDeadDead

du er sgu da en humør bombe...

prøv og hop ind på siden og læs lidt hvis du kan finde ud af det så kan du måske lære lidt..

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 11:56

du er sgu da en humør bombe...

prøv og hop ind på siden og læs lidt hvis du kan finde ud af det så kan du måske lære lidt..

Hvad er det jeg skal lære... At Det ikke er enter eller når du kalibrere gråskala??? Og mit humør er skam ganske fint, også selvom vi nærmere og julen. Mange af jeres problemer forsvinder når i finder ud af hvor lavt Backlight skal stå.... Meeeen øhm, det finder du jo kun ud af ved at stole på andres udsagn. Jeg så en test af den gamle 8005 på flatpanels.dk hvor de skriver Backlight: 12 tror jeg. På min skal den stå på 3, 6 eller +12 (Mørk rum, hyggelys eller dagslys)

Derfor 

Brightness 61 or 53
Offset - 8 or 12

DeadDeadDead 

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 11:59
For slet ikke at tale om justering af tint på en skærm som denne :-) Men hva, han ved vel hvad han gør.

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 17:40
du har misset lidt pointen i hvorfor de justere brightness og Offset på den måde...

I standard Profil er Local dimming aktiv, men der er også en anden dimming funktion, mener den heder CES eller lign. den justere hele billedet mørkere og betyder man mister mange detaljer i mørke scener..

de har så fundet frem til på AVforums.com nogle brugere med calibrerings udstyr at hvis du justere brightness og offset på den måde fjerner man CES dimming og beholder Local dimming.

backlight justere jeg nu også selv afhængig af hvad jeg ser og hvordan omgivelserne i rummet er når jeg ser det... 

kan ikke se hvad der er galt i at prøve nogel andres indstillinger og så se med sine egne øjne hvordan det ser ud og f.eks. bruge de forskellige test disk til at se hvordan det passer sammen..

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 21:06

Kan ikke se hvad der er galt i at prøve nogel andres indstillinger

Bare du er tilfreds. Men jeg ville med så fint et TV nu nok drikke en øl mindre, ta et par timer ekstra på job (så er der ved at være kontanter til en X-Rite), slukke for TVet (nu det alligevel er indstillet forkert Wink) og læse lidt om HCFR og nogle af alle de glimrende guider som findes omkring kalibrering mens jeg venter på posten skulle komme med en X-Rite EODIS3 Tongue

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 22:02
Det en sku fedt med HD kanaler og film.. Men hvorfor hede hule... H... Passer lyd og billede ikke sammen. Det er totalt ude af sync. (TV3+, yousee)..

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 22:11
Samsung tv...... har du koblet det til et eksternt lydanlæg?

Klaus

-------------

Skrevet af: aerik
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 07:06

Det en sku fedt med HD kanaler og film.. Men hvorfor hede hule... H... Passer lyd og billede ikke sammen. Det er totalt ude af sync. (TV3, yousee)..

Havde samme problem med 3+ ved yousee på Sony tv uden ekstern lyd slået til.
Synes jævnligt det er et problem med de to kanaler

Skrevet den: 12-December-2012 kl. 09:36

Samsung tv...... har du koblet det til et eksternt lydanlæg?
Klaus

Nixen.. Internt lyd..

Skrevet af: Crelle
Skrevet den: 15-Februar-2013 kl. 13:57
Jeg tager lige en gamle tråd op her !

Syntes også mit ES8005 døjer lidt, men ikke ekstremt meget..

Er der noget man kan gør for at undgå det, udover kalibrering ?

Køre pt. med flatpanels.dk indstillinger, og syntes de er rigtig gode !

Dog syntes jeg kun jeg har det i venstre side af tv, kan det passe ?

Og hvorfor kommer det egentligt ? tænker på om man selv har været skyld i det da man sat det op eller noget..

Skrevet af: Munkieftw
Skrevet den: 15-Februar-2013 kl. 14:18
Læs dog tråden igennem ? Folk har givet sin hjælp..

Skrevet den: 15-Februar-2013 kl. 14:25
I mørkt rum, synes jeg at bleedingen er meget afhængig af hvor man sidder i forhold til TV'et...(dog stadig med en minimal tildens til at det måske er værst i venstre side, set forfra).

personligt synes jeg at flatpanels indstillinger er virkelig forfærdelige og giver nogen meget mærkelige farver, men sådan er vi så forskellige! :)

Jeg har fået det justeret nu, så jeg faktisk ikke rigtig ligger mærke til det mere, udover meget mørke scener.

Det er teknologien der er sådan, det er ikke noget der bare "kommer"... Så som jeg fik at vide, lev med det, eller køb et IKKE LED TV! :)

Skrevet den: 15-Februar-2013 kl. 14:50

Det er teknologien der er sådan, det er ikke noget der bare "kommer"... Så som jeg fik at vide, lev med det, eller køb et IKKE LED TV! :)
[/QUOTE]
En MEGET KLOG MAND!! Clap
Hvem sagde plasma?!.........

Skrevet af: Crelle
Skrevet den: 16-Februar-2013 kl. 09:10
Munkieftw, kunne jo være der var nogen der havde fundet ud af noget nyt / andet, Tråden er efterhånden 2-3 måneder gammel..

Ibm, er du ikke flink at smide dine indstillinger ?

Nu testede jeg lige med The Dark Knight Rises igår, og der kunne jeg faktisk ikke se bleed !

Stuen var mørklagt, for at jeg rigtig kunne se det, men kunne ikke Clap

Jeg har smidt backlight ned på 9, kan være det var det der skulle til

Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 16-Februar-2013 kl. 09:55

Så må du jo skifte til plasma og leve med konstant zoom

Du kan da kun tale for dig selv....
Få kanaler i begrænset periode... er min erfaring

-------------
E.L.

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-Februar-2013 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Så må du jo skifte til plasma og leve med konstant zoom

Du kan da kun tale for dig selv....
Få kanaler i begrænset periode... er min erfaring

Korrekt . Samsungs absolut bedste billede performes på deres 64" plasma. Og den lider på ingen måde af retention eller burn in . Her kan man glemme alt om zoom og andre ninja tricks .Risiko for hørbar buzz,samt let linebleed skal der desvære kalkuleres med .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Print side | Luk vindue