Print side | Luk vindue

Forbedre antennesignal

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117802
Udskrevet den: 14-Maj-2024 kl. 20:24


Emne: Forbedre antennesignal
Skrevet af: PF
Emne: Forbedre antennesignal
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 00:23
Hey alle sammen. 

Jeg står og har et lidt større problem. Jeg skiftede for 6 måneder siden til YouSee internet, siden da har jeg haft ringet til supporten omkring 25 gange (det står endda i deres logs det antal) med stabilitets problemer. Det skal lige siges at de også er min kabel tv udbyder. Mit problem består som sagt af svingende stabilitet, jeg har en 50 mbit, men 80% af tiden er den nede ved alt imellem 5-20 mbit.

Iflg. Deres tekniker, så er det fordi at jeg ikke har koblet mit modem til det første antennestik i huset, men det er bare ikke en mulighed for mig. Han vil så komme ud på Mandag og skifte mit stik og forhåbentlig klarer det problemet. Dog er jeg ret harm over at jeg skal til og betale for noget, som jeg ikke er blevet gjort opmærksom på kunne være et problem. Især da jeg har ringet til dem så mange gange, men det er vel en typisk uduelig support som hos de fleste andre store selskaber.

Kan jeg gøre noget andet? Kan jeg booste mit signal på nogen måde? 



Svar:
Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:


Iflg. Deres tekniker, så er det fordi at jeg ikke har koblet mit modem til det første antennestik i huset, men det er bare ikke en mulighed for mig....


Nu kan der også være andre mulige problemer,  men ....Det fremgår nu ret klart, at youSee leverer til ét stik, og at det er der, man skal tilkoble sit kabelmodem - punktum.

Det er naturligvis ikke youSees problem, om dette er praktisk for dig. 

Du skal naturligvis altid overholde reglerne/standarderne - på samme måde som du bare ikke kører over for rødt lys, uanset om du kan se andre biler eller ej.

Men man kan nu nok på en rimelig måde - med lidt stik, kabel og evt. en lille forstærker - løse dit problem.

Lars   Smile  

PS!  Det er IKKE et antennesignal der sendes i kabel-tv.  Det er (endnu) analoge TV-signaler, DVB-C eller Euro-DOCSIS internet. Ingen  af disse kan modtages (eller uploades) via en antenne 


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 09:29
Det er nu ikke det som er problemet. Problemet er at jeg har 2 stik i huset og stikket jeg bruger er åbenbart ikke godt nok. Men jeg fik da min vilje og slipper for at betale for teknikeren. Dog er jeg i tvivl om det han vil gøre er nok.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Hey alle sammen. 
 
Iflg. Deres tekniker, så er det fordi at jeg ikke har koblet mit modem til det første antennestik i huset, men det er bare ikke en mulighed for mig. Han vil så komme ud på Mandag og skifte mit stik og forhåbentlig klarer det problemet. Dog er jeg ret harm over at jeg skal til og betale for noget, som jeg ikke er blevet gjort opmærksom på kunne være et problem. Især da jeg har ringet til dem så mange gange, men det er vel en typisk uduelig support som hos de fleste andre store selskaber.

Kan jeg gøre noget andet? Kan jeg booste mit signal på nogen måde? 
Jeg har også fra Yousee, og har i dag, fået opdateret til 100mb ned og 10 op. Jeg har mit stik, sat på antennestik 2, og det er faktisk et stik, som jeg selv har ført fra stueetagen, og ned i kælderen. Og jeg har taget et par tests, som alle siger omkring 106mb ned og 10 op. Så det er ikke kun fordi, at det ikke er på første stik.
Jeg har så det problem, at min bærbare åbenbart kun kan få omkring de 27mb ned.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: PF
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Hey alle sammen. 
 
Iflg. Deres tekniker, så er det fordi at jeg ikke har koblet mit modem til det første antennestik i huset, men det er bare ikke en mulighed for mig. Han vil så komme ud på Mandag og skifte mit stik og forhåbentlig klarer det problemet. Dog er jeg ret harm over at jeg skal til og betale for noget, som jeg ikke er blevet gjort opmærksom på kunne være et problem. Især da jeg har ringet til dem så mange gange, men det er vel en typisk uduelig support som hos de fleste andre store selskaber.

Kan jeg gøre noget andet? Kan jeg booste mit signal på nogen måde? 
Jeg har også fra Yousee, og har i dag, fået opdateret til 100mb ned og 10 op. Jeg har mit stik, sat på antennestik 2, og det er faktisk et stik, som jeg selv har ført fra stueetagen, og ned i kælderen. Og jeg har taget et par tests, som alle siger omkring 106mb ned og 10 op. Så det er ikke kun fordi, at det ikke er på første stik.
Jeg har så det problem, at min bærbare åbenbart kun kan få omkring de 27mb ned.

Jamen jeg tror helt klart at der er noget i vejen med mit nr 2 stik. For når jeg har et tv sat på, så er der ualmindeligt meget flimmer på kanalerne. Nu aftalte jeg med teknikeren at han kommer ud og skifter stikket og at jeg kun skal betale for selve stikket og ikke arbejdslønnen. Så må vi se om det ændrer sig, ellers er det vel bare tilbage til Fullrate som virkede optimalt.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:


Jamen jeg tror helt klart at der er noget i vejen med mit nr 2 stik. For når jeg har et tv sat på, så er der ualmindeligt meget flimmer på kanalerne. Nu aftalte jeg med teknikeren at han kommer ud og skifter stikket og at jeg kun skal betale for selve stikket og ikke arbejdslønnen. Så må vi se om det ændrer sig, ellers er det vel bare tilbage til Fullrate som virkede optimalt.
Ja, der kan jo godt, være noget galt med stikket, men de kan ikke sige, at du skal tilkoble på stik 1. For det er ikke nødvendigt.
Det er da altid noget, at du ikke skal betale for arbejdsløn.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: PF
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:


Jamen jeg tror helt klart at der er noget i vejen med mit nr 2 stik. For når jeg har et tv sat på, så er der ualmindeligt meget flimmer på kanalerne. Nu aftalte jeg med teknikeren at han kommer ud og skifter stikket og at jeg kun skal betale for selve stikket og ikke arbejdslønnen. Så må vi se om det ændrer sig, ellers er det vel bare tilbage til Fullrate som virkede optimalt.
Ja, der kan jo godt, være noget galt med stikket, men de kan ikke sige, at du skal tilkoble på stik 1. For det er ikke nødvendigt.
Det er da altid noget, at du ikke skal betale for arbejdsløn.

Helt klart, det havde jeg heller ikke tænkt mig at betale for. Så ville jeg hellere have skiftet tilbage til Fullrate. Men det er slet ikke muligt for mig at koble mig til stik 1. Det sidder nedenunder i stuen og kontoret er på 1. Salen i modsatte ende af huset.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 15:17
Lige haft en tekniker ude og det hjalp på ingen måde. Han skiftede mine antennebokse som jeg har i huset, samt lavede mine kabel installationer om. Mit net svinger stadig fra 15 mbit op til de 50 mbit som jeg betaler for. Jeg har et packet loss på 24% og en ping på mellem 12-18 ms.

Det er så ubrugeligt så jeg ikke engang holde en samtale igang på Skype.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 14:04
Nu fortæller du ikke meget om, hvad præcist det er teknikeren har lavet. Men teknikeren/du bør teste hastigheden i det første stik. Det er det som er alt afgørende for, hvor problemerne ligger, og hvem der har ansvaret. Yousee har problemet, hvis din forbindelse også er ubrugelig i det første stik. Men virker det derimod fint i det første stik, så er resten dit problem.

Du/i kommer ingen vegne, før dette er testet. Og det burde være ganske almen standard procedure, at teknikeren tester i det første stik og siger god/dårlig for signalet.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 14:12
Begge stik er testet. Både af tekniker og af mig. Begge stik er udskiftet. De stik som sidder på kablet er skiftet i begge ender. Nettet er testet på både det første og nummer 2 stik. Lige pt. Har jeg slæbt modem nedenunder og sat til i det første stik, med deres egne kabler. Jeg har så trukket et netværks kabel ovenpå. Jeg har testet forbindelsen både kablet og trådløst for at være sikker på at det ikke var mit kabel som var problemet.

Så det er 100% YouSee's fejl.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 14:50
Og dette burde teknikeren så have været klar over, og burde derfor stadigvæk være i gang med een eller anden form for løsning.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 15:14
De siger nu at problemet kan være det coax kabel som går ind i mit hus. Det er bare for lidt og for sent, da det har stået på ihvertfald siden Juli måned.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 16:35
Nu har de da fundet ud af at det er deres skyld, men de kan ikke love at det bliver lavet i hverken den her uge eller næste. Så det er igang med at skifte udbyder.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Nu har de da fundet ud af at det er deres skyld, men de kan ikke love at det bliver lavet i hverken den her uge eller næste. Så det er igang med at skifte udbyder.
Du tror da ikke, at en ny udbyder gør det hurtigere? Det er jo snart jul, så bliver der nok ikke lavet så meget.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 17:26
Selvfølgelig gør de det. Skifter til Fullrate som udbyder på kobber og ikke fiber. Uanset om det er jul eller ej, så betaler jeg det samme her året, ergo vil jeg have samme service hele året, slut færdig :)


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 17:52
Ok. Jeg troede ikke, at de tilsluttede så hurtigt. Jeg har haft Yousee i lang tid, og aldrig haft problemer. Så har ikke haft lyst til, at skifte.
Uanset hvad, så skal du vel have gjort noget ved antennestikket? Det går vel også ud over dit tv?


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 17:53
Mit tv har det fint. Signalet går fint igennem i stuen. Ovenpå er det min egen skyld, da det er et dårligt kabel jeg har lavet der. Nu har jeg fået dem presset til at give mig en forløbig rabat på 100,- om måneden. Så må vi se hvor meget jeg kan rasle ud af dem udover det.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 17:56
Det lyder underligt, at tv signalet er fint, og bredbånd ikke også er det.  Det starter jo samme sted.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 18:02
Det burde man mene. Jeg får en masse søforklaringer via email, men halvdelen af det giver jo ikke voldsomt meget mening, med mindre man er inde i det. Dog har de en idé om at det er det coaxkabel som kører udefra og ind i mit hus som er problemet. Det kunne også være den forstærker jeg kører på. Jeg forslog så at de satte mig over på samme forstærker som mine forældre kører på, da de jo ikke har nogen problemer, men det var ikke særligt nemt.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 18:08
Det giver bare ikke mening. Det burde gå ud over tv signalet også.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 18:10
Det burde man mene, men jeg har ikke nogen problemer med det.


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 18:48
Kan se på din signatur at du ikke er glad for YouSee

Men jeg har på fornemmelsen at der er noget du ikke fortæller os.

Jeg har igennem tiden lavet mange antenne anlæg for folk der kun brokker sig, og hver gang ligger fejlen hos dem selv.

Har kun en gang oplevet at kablet ude fra vejen var fejlen.

Ved du godt at dårlige kabler og stik senere i antenneinstallationen efter første stik, også kan føre til forstyrrende ting bagud.

Så når du engang finder fejlen vil du så ikke skrive igen om hvor den ligger.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 19:02
Selvfølgelig vil jeg skrive hvor den ligger, men det der med at der er noget jeg ikke fortæller kan du godt pakke sammen. Det kan godt være at fejlen som regel ligger hos folk selv, men nu er det ikke Olsen på 85 du snakker med.

Hvis du gad at kigge tråden igennem, så kan du se at jeg nævner at alle stik, kabler og selve stikkene på kablerne er skiftet.

Internet helte er der nok af ^^


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 19:05
Det må da være en opgave for teknikeren at fastslå om det er PF's wllerr Yousee's problem. Uanset hvad har de jo erkendt at fejlen ligger hos dem, så er den vel ikke længere?
 
BS


-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Ovenpå er det min egen skyld, da det er et dårligt kabel jeg har lavet der.
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

 Det kunne også være den forstærker jeg kører på. 

Dette har du selv sagt


Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 19:16
Det må jo være den logiske forklaring. Jeg kan endda vise emails og Facebook samtaler hvor de siger at fejlen ligger udenfor huset. Men nu må vi se. Jeg er bedøvende ligeglad hvis fejl det er, det skal bare rettes. Og YouSees service er stort set ikke eksisterende. Men det tager også lang tid at kæmpe sig igennem deres hær af trunter som intet fatter.


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 19:18
Som du farer frem, kan jeg da godt  forstå at man ikke er helt villig til at hjælpe.




Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 19:19
Ovenpå er det mit antenne kabel til mit tv, et tv som 90 procent af tiden ikke er i brug. Forstærker, det menes der forstærkeren i DERES anlæg. Alt kan jo tages ud af kontekst så det ingen mening giver


Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 19:20
Jeg har bare ikke lysten til at lege med børnehaven ;-)


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 19:22
Jeg siger kun, at hvis du vil tages lidt mere seriøst, så vær lidt mere konstruktiv.

Og du kan evt. starte med at slette din signatur.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 19:24
Det er okay, jeg er glad for den ;-)


Skrevet af: audiogon
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 19:52
Et coaxkabel må aldrig bøjes mere end det du kan bøje det rundt om en dåse/øl cola.
Laves det skarpere knæk, tabes signal.
Hvis kablet har løse strittende tråde får du støj i dit signal.
Jeg har bøvlet med dårlig signal.
Alle kabelstik og samlere er lavet med F-connectorer og alt du kan se er grå kabel også stikket.
Ingen tråde skal være synlige udenfor stikket.
Bruges der alm antenne-vinkelstik til samling, så forsvinder der signal der også.



Skrevet af: Juleulven
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 22:30
Jeg er selv yousee kunde i en grundejerforening hvor jeg ikke KAN skifte til noget andet umiddelbart....
 
Jeg havde selv samme holdning til sagen som du PF og var meget frustreret over dårligt tv-signal OG dårligt internetsignal...
 
der der skulle til var:
1. nye stik i huset
2. fjerne ALLE T-fordelere
3. forstærker v/1. stik
4. fordeler lige i halen af 3. (vil godt lige pointere at de 2 bokse ikke er harald skrald men ok dyrt udstyr)
5. tage YOusee CG3000 router og slå NAT fra og sætte min egen router på
disse 5 ting i kombination gjorde at jeg nu har et PERFEKT TV-signal og internet...
 
det er muligt du kan skifte tilbage til Fullrate og de så godt "kan" og det er klart hvis de kører kobber går du jo til et andet kabelnet ....
 
Godt nok ejer TDC kabelnettet men TDC er ikke ansvarlig for de ting du har i huset ... og det er også muligt, at YOusee giver dig nogle tjenster i en kvalitet som dine installationer / netværksudstyr ikke kan løfte...
 
og fordi Fullrate så ligger "under" Yousee's virker det bedre...
 
 
Min bedste og største anbefaling er, at indgå i en NOGET mere konstruktiv dialog med Yousee ...
alternativt kan du opretholde din frustration / vrede hvis du virkelig syntes det er din energi værd :-)


Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 23:32
Det er nu ikke fordi at jeg ikke er i en konstruktiv dialog med YouSee, jeg har et problem og de skal ordne det. Hvis det er en fejl i mit hus, så må de gøre mig opmærksom på det og så retter jeg det. Mit problem er alle de underlige løsninger de kommer med som intet har på sig. Intet af det har virket. Og i forhold til din liste, så kan jeg sagtens kradse en del ting af der:

1) Det er der kommet i Mandags
2) Det bliver ikke brugt
3) Teknikeren havde en mening omkring forstærkere, at de forårsagede mere skade end gavn og burde bandlyses
4) Jeg tror ikke at jeg har brug for fordelere, hvis jeg forstår rigtigt hvad du mener med en fordeler
5) En YouSee supporter har sat routeren op for mig, efter jeg har ringet gentagne gange og brokket mig over nettet

Grunden til at jeg ville skifte tilbage til Fullrate var for at få stabilt internet. Jeg er efterhånden ligeglad med om min forbindelse hedder 50mbit eller 8mbit som Fullrate "kun" kan tilbyde mig, bare at det er stabilt. Lige nu skal jeg krydse fingre for at jeg får afsendt det her indlæg, da det er 80/20 chance for at det ikke sker.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 12-December-2012 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Et coaxkabel må aldrig bøjes mere end det du kan bøje det rundt om en dåse/øl cola.
Laves det skarpere knæk, tabes signal.
Hvis kablet har løse strittende tråde får du støj i dit signal.
Jeg har bøvlet med dårlig signal.
Alle kabelstik og samlere er lavet med F-connectorer og alt du kan se er grå kabel også stikket.
Ingen tråde skal være synlige udenfor stikket.
Bruges der alm antenne-vinkelstik til samling, så forsvinder der signal der også.


Alt er blevet lavet så teknikeren mente at det var i orden. Altså deres egen tekniker. Jeg må jo gå udfra at han ved bedre end mig og har en form for uddannelse/træning indenfor hans felt.

Men i tilfælde af at jeg tog fejl, så tog jeg modemmet og satte til nede i stuen med det originale kabel som fulgte med YouSee. Jeg tog endda mit tv fra, så intet andet kørte samtidig. Jeg trak så et netværkskabel op til 1. Salen og satte kun 1 computer på netværket. Problemet var der stadig.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

1) Det er der kommet i Mandags
2) Det bliver ikke brugt
3) Teknikeren havde en mening omkring forstærkere, at de forårsagede mere skade end gavn og burde bandlyses
4) Jeg tror ikke at jeg har brug for fordelere, hvis jeg forstår rigtigt hvad du mener med en fordeler
5) En YouSee supporter har sat routeren op for mig, efter jeg har ringet gentagne gange og brokket mig over nettet

Grunden til at jeg ville skifte tilbage til Fullrate var for at få stabilt internet. Jeg er efterhånden ligeglad med om min forbindelse hedder 50mbit eller 8mbit som Fullrate "kun" kan tilbyde mig, bare at det er stabilt. Lige nu skal jeg krydse fingre for at jeg får afsendt det her indlæg, da det er 80/20 chance for at det ikke sker.

Jeg er desværre nødt til at sige, at enten har du misforstået teknikeren i forbindelse med pkt. 3, eller så er han ikke for skarp.
Du kommer IKKE uden om en forstærker, hvis du har en installation med flere stik. Signalet er simpelthen ikke godt nok til det. Hvad han derimod kan have ret i er, at nogle af de billige forstærkere burde banlyses, samt at man skal vide hvad det er man har med at gøre, når man har forstærker på. Det kan faktisk beregnes ganske nøje, hvor meget/lidt dæmpning der skal til på et signal. Og i mit eget tilfælde var det nødvendigt med en forstærker hvor et par af udgangene skulle dæmpes samtidig. Og nå ja, så er der lige filtrene og splitterne/fordelerne. 
Alt det billige udstyr burde banlyses. Men hvis man køber det rigtige kabel, fordelere, forstærker og dæmper/forstærker i henhold til installationen, så bliver det perfekt.

Jeg har selv været ovenstående igennem i mit hus. Efter at jeg troede jeg kunne finde ud af det der med antennesignaler, så opgav jeg og rådførte mig med en professionel installatør. En mindre formue blev investeret, og resultatet blev også derefter. Et perfekt signal lige siden.
Og det ER med forstærker, hvorfra der er trukket nye kabler ud til hver stik/værelse/fordelere. Dog har jeg dyre fordelere siddende, der hvor der bruges flere antennestik samtidig. Jeg har så dæmpningsled på de korte afstande, da det hele er afstemt ud fra de længste afstande. Husk hvis du har forstærker med flere udgange, der ikke bruges, så skal de lukkes af med en modstand. 

Egentligt er det hele uhyre simpelt og logisk. Det er bare ikke alle der lige tænker over det, og samtidig er villig til at ofre de dyre komponenter. Jeg tror min installation (ombygningen) løb op i et par tusiende i alt. Men det var helt klart det hele værd. Selve forstærkeren kostede vist omkring 800,-



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 11:40
Lige kort.
Her er en liste over de ting jeg købte til min installation:

Forstærkeren:
http://www.antenne-grossisten.dk/antenneforst%C3%A6rker_comega_da_8pmr-p-331.html

Fordelere: (Jeg bruger 2 af dem, den ene er med 2 udgange og den anden med 3)
http://www.antenne-grossisten.dk/comega_fordeler_tv_data_dvu4-p-332.html 

Slutmodtande på udgange der ikke bliver brugt:
http://www.antenne-grossisten.dk/f_connector_slutmodstand-p-337.html

Kunne ikke lige finde dæmpningsledene, men de ligner F-connetorene blot med indbyget dæmpning.

Alle kabler går som sagt direkte fra forstærkere og enten til fordelere eller direkte til udstyr. Jeg bruger slet ikke vægdåser overhovedet. Og ALT er beregnet og afstemt specifikt efter installationen, præcis som man bør gøre i ethvert tilfælde.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: PF
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 12:00
Der var ikke så meget at misforstå faktisk. Han havde været ude hos nogle kunder som havde købt nogle dyre forstærkere igennem den lokale elektriker. Dem måtte han pille fra og han mente at de skulle bandlyses. 

Tak for din liste


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Der var ikke så meget at misforstå faktisk. Han havde været ude hos nogle kunder som havde købt nogle dyre forstærkere igennem den lokale elektriker. Dem måtte han pille fra og han mente at de skulle bandlyses. 

Tak for din liste

Jeg synes det er lidt noget selvmodsigende pladder han har udtalt sig om, for han burde vide, at oftest er signalet ikke godt nok til alt det udstyr vi efterhånden fylder ind i vores boliger. Jeg føler ikke jeg er specielt unikt på det her punkt, men jeg har trods alt 5 TV, receivere, DVB-C modtagere HTPCére osv. i mit hus. Og selv da det var begrænset til et par tv, en DVB-C modtager og en enkelt HTPC, der havde jeg store problemer med det digitale signal, så der var flere kanaler jeg slet ikke kunne finde. Jeg er ret sikker på, at hvis jeg en dag slukker for min forstærker, så vil jeg tro jeg får mere underholdning ud af at se en sort skærm, end jeg ville få ud af at forsøge se TV.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: PF
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 15:35
Seneste nyt fra YouSee:

 Hej Per 

Jeg har snakket med den tekniske drift, og kan fortælle at fejlen ikke bliver rettet i denne uge (med mindre den på magisk vis går i sig selv). 

Der er blevet snakket om, at der eventuelt skal skiftes en forstærker, men da det kræver at vi også lukker for signalet for andre kunder, er det noget der skal planlægges. 

Louise


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 15:59
Hvis du ikke har brug for en fordeler hvordan kommer signalet så fra 1 dåse og ovenpå?

-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: PF
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 16:01
Ah der menes ind i væggen? Jeg troede at en fordeler var noget man sætte efter dåsen og så ud til f.eks. Tv.


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 16:07
Man kan bruge sløjfedåser, dvs at signalet bliver sløjfet videre inde i dåsen (2kabler) eller også kan man sætte en fordeler op inden dåsen og fordele videre til forskellige dåser.
Man kan også dele signalet der kommer ud af tv udtaget på dåsen.



-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: PF
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 16:28
Okay. Jeg går udfra at teknikerne ville fortælle mig sådan noget, hvis han mente at det kunne være årsagen. Jeg må jo bare vente og se..


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 16:40
Hvad så med dette du har skrevet her "Iflg. Deres tekniker, så er det fordi at jeg ikke har koblet mit modem til det første antennestik i huset"
 
Derfor jeg spørger om hvordan det er koblet sammen, men mest for at hjælpe dig.
Det kan sagtens laves om så det kan blive til det første stik i huset, men kræver at vi ved hvordan det er koblet sammen


-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: PF
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Hvad så med dette du har skrevet her "Iflg. Deres tekniker, så er det fordi at jeg ikke har koblet mit modem til det første antennestik i huset"
 
Derfor jeg spørger om hvordan det er koblet sammen, men mest for at hjælpe dig.
Det kan sagtens laves om så det kan blive til det første stik i huset, men kræver at vi ved hvordan det er koblet sammen

Jamen det var det i går. Jeg testede hele dagen i går og forgårs hvor stikket var sat til det første stik i huset. Det var samme problem der.

I dag har der ikke været noget lag, og tingene er forbundet som de normalt var. Oppe på 1. Salen og stikket er sat direkte i dåsen i væggen.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 17:34
Og så holdte det ikke mere. Virker lidt som om at den går ned, når folk kommer hjem fra arbejde og bruger deres internet


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 18:37
Hvad med naboer har de samme problemer?

-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: PF
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 18:42
Nej, det har de nemlig ikke. Da teknikeren var her, der viste han mig hvordan deres net kørte og det kørte uden problemer. Han mente faktisk at jeg skabte støj for andre pga. De dårlige installationer, men dem rettede han så.

Jeg har lige snakket med supporten igen, da jeg kom til at slå noget fra på mit modem som skulle slås til igen og han kunne se at det de kaldte støjloftet havde taget et ordentligt dyk her kl 17.20. Det var vist ret så kraftigt og det havde den især gjort de sidste 2 dage næsten konstant. Han sagde dog også at det er meget besværligt at fejlsøge, da det kunne være noget så banalt som en gammel VHS maskine som stod og generede støj.

Jeg ved sgu ikke, man får tonsvis af nye forklaringer hver gang så man bliver helt rundtosset af det. Det er enormt frusterende ikke at have nogen muligheder for at forklare dem hvor slemt det egentlig står til. Når jeg f.eks. Skriver indlæg herinde, så skal jeg kopiere det ind i en txt fil, da den ikke sender det jeg skriver 70% af tiden.


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Lige kort.
Her er en liste over de ting jeg købte til min installation:

Forstærkeren:
http://www.antenne-grossisten.dk/antenneforst%C3%A6rker_comega_da_8pmr-p-331.html - http://www.antenne-grossisten.dk/antenneforst%C3%A6rker_comega_da_8pmr-p-331.html

Fordelere: (Jeg bruger 2 af dem, den ene er med 2 udgange og den anden med 3)
http://www.antenne-grossisten.dk/comega_fordeler_tv_data_dvu4-p-332.html%20 - http://www.antenne-grossisten.dk/comega_fordeler_tv_data_dvu4-p-332.html - http://www.antenne-grossisten.dk/comega_fordeler_tv_data_dvu4-p-332.html

Slutmodtande på udgange der ikke bliver brugt:
http://www.antenne-grossisten.dk/f_connector_slutmodstand-p-337.html - http://www.antenne-grossisten.dk/f_connector_slutmodstand-p-337.html

Kunne ikke lige finde dæmpningsledene, men de ligner F-connetorene blot med indbyget dæmpning.

Alle kabler går som sagt direkte fra forstærkere og enten til fordelere eller direkte til udstyr. Jeg bruger slet ikke vægdåser overhovedet. Og ALT er beregnet og afstemt specifikt efter installationen, præcis som man bør gøre i ethvert tilfælde.


Der er lidt instruktion her.   youSee har godkendte komponenter til brug i deres installationer.

http://www.homeconnect.me/ - http://www.homeconnect.me/

Det vil være fint at tilslutte  data,tv,radio slut-dåse. 

Lars   Smile

PS! Kandersen links skal indsættes med link-ikonen, jeg tillod mig at rette.


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Lige kort.
Her er en liste over de ting jeg købte til min installation:

Forstærkeren:
http://www.antenne-grossisten.dk/antenneforst%C3%A6rker_comega_da_8pmr-p-331.html - http://www.antenne-grossisten.dk/antenneforst%C3%A6rker_comega_da_8pmr-p-331.html

Fordelere: (Jeg bruger 2 af dem, den ene er med 2 udgange og den anden med 3)
http://www.antenne-grossisten.dk/comega_fordeler_tv_data_dvu4-p-332.html%20 - http://www.antenne-grossisten.dk/comega_fordeler_tv_data_dvu4-p-332.html - http://www.antenne-grossisten.dk/comega_fordeler_tv_data_dvu4-p-332.html

Slutmodtande på udgange der ikke bliver brugt:
http://www.antenne-grossisten.dk/f_connector_slutmodstand-p-337.html - http://www.antenne-grossisten.dk/f_connector_slutmodstand-p-337.html

Kunne ikke lige finde dæmpningsledene, men de ligner F-connetorene blot med indbyget dæmpning.

Alle kabler går som sagt direkte fra forstærkere og enten til fordelere eller direkte til udstyr. Jeg bruger slet ikke vægdåser overhovedet. Og ALT er beregnet og afstemt specifikt efter installationen, præcis som man bør gøre i ethvert tilfælde.


Der er lidt instruktion her.   youSee har godkendte komponenter til brug i deres installationer.

http://www.homeconnect.me/ - http://www.homeconnect.me/

Det vil være fint at tilslutte  data,tv,radio slut-dåse. 

Lars   Smile

PS! Kandersen links skal indsættes med link-ikonen, jeg tillod mig at rette.

Mange tak :)


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:



PS! Kandersen links skal indsættes med link-ikonen, jeg tillod mig at rette.

Tak for det Lars.. Normalvis plejer jeg også at gøre det, eller det sker af sig selv. Men jeg er begyndt at bruge Google Chrome i stedet for IE, og den gør det åbenbart ikke af sig selv (ligesom FireFox).

Skal forsøge være mere opmærksom på det.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: PF
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 20:20
Det er lidt underligt, det er som om at det først starter henne ved en 17.30 tiden nu. Sådan har det været de sidste 2 dage.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 01:17
Det er når naboen kommer hjem og tænder for sin langbølgeradio.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 17:50
Lyder måske tåbeligt , men har du prøvet at koble dit modem til en anden stikkontakt som ligger i en anden sikringsgruppe.

Har du andre enheder der sidder sammen med dit modem, på samme kontakt.

-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: PF
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 13:44
Så skulle der være nyt i sagen. Teknikeren ringede i morges og fortalte at han havde arbejdet på sagen hele weekenden. Han mente så at have fundet synderen i et relæ eller forstærker (forstod ikke helt hvad han mente) en 150-200m herfra. Han havde så været ude i går aftes og lave det, så alt skulle være OK nu. Han vender dog tilbage om et par dage og hører ad.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 18-December-2012 kl. 14:07
Og det var så ikke lavet alligevel. Men det var vel at forvente fra dem ^^


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 18-December-2012 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Og det var så ikke lavet alligevel. Men det var vel at forvente fra dem ^^

De arbejder for dig hele weekenden og du kalder dem for en "hær af trunter som intet fatter"
Du har en provokerende og barnlig signatur. 

Jeg tror også jeg vil gøre alt for dig, du lyder dejlig positiv og som et sødt menneske.

Vil du have hjælp eller vil du bare være sur?


Skrevet af: PF
Skrevet den: 18-December-2012 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Og det var så ikke lavet alligevel. Men det var vel at forvente fra dem ^^

De arbejder for dig hele weekenden og du kalder dem for en "hær af trunter som intet fatter"
Du har en provokerende og barnlig signatur. 

Jeg tror også jeg vil gøre alt for dig, du lyder dejlig positiv og som et sødt menneske.

Vil du have hjælp eller vil du bare være sur?

Jeg skal vel ikke kysse deres fødder fordi de bliver bedt om at gøre deres arbejde? At de vælger at arbejde i weekenden må de vel tage på deres egen kappe.

Spørger du om jeg vil tigge om hjælp? Nej tak :)


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 18-December-2012 kl. 14:34
Jeg ønsker faktisk for dig at du får et godt og brugbart internet. Og jeg forstår godt man bliver sur og gal når det ikke virker.

Jeg vil også gerne hjælpe dig, men så må du starte med at lave din signatur om og ikke være så påståelig.

Der er ikke nogen som beder dig om at tigge om hjælp

Men prøv at vende den om, hvis jeg ønskede hjælp af dig er det jo ikke rart hvis jeg først kalder dig en idiot og snyder.

Nu er bolden hos dig, hvad ønsker du ?


Skrevet af: PF
Skrevet den: 18-December-2012 kl. 14:39
Jeg synes da at det er rart at du gerne vil hjælpe mig og så vidt jeg ved har jeg heller ikke takket nej til det. Jeg har heller ikke kaldt nogen for idioter eller snydere.

I min signatur har jeg beskrevet hvad jeg føler for YouSee og der er 2 måder den kan blive fjernet på. Hvis en admin beder mig om at lave den om, så gør jeg selvfølgelig det. Eller når/hvis YouSee gør deres arbejde og få ordnet mit internet.

Jeg afslutter vores lille "debat" nu, da jeg tror du gerne vil have noget fra mig som jeg ikke kan give dig. Men tak for hjælpen :)


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 18-December-2012 kl. 14:41
Jeg skal ikke forstyrre dig mere.

Håber du får det lavet



Print side | Luk vindue