Print side | Luk vindue

Strøforsyning til bærbar

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118025
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 20:07

Emne: Strøforsyning til bærbar
Skrevet af: MLS
Emne: Strøforsyning til bærbar
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 17:13
Jeg har en HP-bærbar kørende 24/7 på mit hjemmenetværk. Det sker for tiden ved, at den er permanent koblet til stikkontakten.
1) Skal jeg bare lade den være med løbende opladning af batteriet?
2) Er det umagen værd at sætte en timer på strømforsyningen, så maskinen med større eller mindre mellemrum får afladet sit batteri?
3) Eller skal jeg bare pille batteriet ud og i-sætte det en timestid en gang om ugen?

Er der kyndige folk her, som vil give mig et godt råd?

/ML

Svar:
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 20:09
Hvis det er en nye bærbar, ville jeg tage batteriet ud og lægge det mørk og køligt. Er den over 1 år er det godt "slidt" allerede.

Skrevet af: gigabyte
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 00:34
IBM/Lenovo kan begrænse opladningen til f.eks. 60%, det gør man i den medfølgende batteri software.
Check om din HP har et sådan tool, så kan du lade batteriet sidde i laptoppen.

mvh Gigabye

-------------
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 19:06
Jeg ville bare tage batteriet ud - det er jo ikke nødvendigt alligevel når den står koblet til strøm 24/7.og maskinen kan sagtens håndtere det.

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 19:17
Tag batteriet ud, put det i en plastikpose og smid det i køleskabet. Det er det bedste for det.

Skrevet af: gigabyte
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 23:27
Lad batteriet 50 til 75% op inden du tager det ud.
Li-ion celler har det med at svulme op hvis de ligger længe 100% opladet.
Opsvulming er ikke så slemt for cylindriske celler, men prismatiske kan blive hårdt ramt.

Check evt batteryuniversity der kan du lære om batteri teknologi

Mvh Gigabyte

-------------
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK

Print side | Luk vindue