Print side | Luk vindue

Grundig LXW 82-9620 Dolby

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11805
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 18:23

Emne: Grundig LXW 82-9620 Dolby
Skrevet af: tellie
Emne: Grundig LXW 82-9620 Dolby
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 22:51
Hej Alle.

Ja - skal til at købe et nyt LCD fjernsyn, så min søgen bragte mig hurtigt til recordere.dk

Faldt hurtigt over det igangværende fælleskøb, og fik lokket kæresten med ned at se på apparaterne hos KT-Radio i Odense. (KT er en meget forhandler, som har alle mærker der er værd at tale om.)

Jeg fik fat i ekspedient, og skulle jo lige se om jeg kunne lokke nogle fordele og ulemper ud af ham omkring Samsung LE-32R72 og Sony KDL-32V2000, da jeg var ret lun på disse to skærme.

Men..... er jeg desværre nødt til at sige, de blev begge slået af (synes jeg, kæresten og forhandleren) af http://www.grundig.com/index.php?id=851&pid=682# - Grundig  LXW 82-9620 Dolb y.  Billedet var meget skarpere, lys styringen og betjening var klasser foran de to andre.

Mine erfaringer fra butikken.

Sony:
Fjernbetjeningen var utrolig dårlig. Man skulle selv skifte mellem Analog og digital for at anvende DVB-T tuneren. Den var udført i billig plastic. Selve skærmen var ok, men da den er lavet i 2 forskellige farver, virkede billedet uroligt.

Samsung:
Fjernbetjening var flot, men svartiderne fra fjernsynet ved programskift var utrolig lange. Når man kom tæt på rammen, virkede plastic'en faktisk billig. Billedet var uklart og meget mat i farverne.

Grundig:
Helt sort ramme, med glasfront --> bedste billede. Fjernbetjening ligner all de gamle fra Grundig, men var bedre end de 2 andre. 
Har dårlige specs i forhold til de andre, men det virker sgu.

Men kort fortalt ;-)

Er der nogen der har set dette Grundig produkt, for som det ser ud lige nu virker det som det bedste køb.  Så hvis i har nogle baggrundsinformationer eller test på hånden, må i meget gerne give besked.

mvh Peter

Svar:
Skrevet af: psychotic
Skrevet den: 06-Maj-2006 kl. 10:29
Det sony du har set har været den gamle model i v serien da den nye model v2000 ikke er kommet på markedet endnu. Jeg kan i følge deres hjemmeside se at der følger en anden fjernbetjening med til den nye model.

Skrevet af: tellie
Skrevet den: 06-Maj-2006 kl. 20:56
Tak for tippet.
Jeg troede den allerede var på markedet :-(

Håber virkelig fjernbetjening og billed er bedre i den nye model, for det jeg så i butikken var ikke noget at råbe hurra for.

Skrevet af: Wester
Skrevet den: 07-Maj-2006 kl. 09:09
Som ejer af et godt gammelt Grundig er jeg godt tilfreds med den "gamle" fjernbetjening Hilsen Allan, også fra Odense

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers

Print side | Luk vindue