min B&O beomaster 2400 radio brummer
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11821
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 07:38
Emne: min B&O beomaster 2400 radio brummer
Skrevet af: tjensen02
Emne: min B&O beomaster 2400 radio brummer
Skrevet den: 06-Maj-2006 kl. 20:54
min B&O master 2400 brummer ud af højtalerne når jeg tænder for den og har fået skiftet alle elektrolytter men det hjælper ikke.
Det bliver højere og lavere som man skruer op og ned.
Er der nogle her det ved noget om det hvad der kan være galt.
|
Svar:
Skrevet af: Carser
Skrevet den: 06-Maj-2006 kl. 21:15
Alderen tynger nok efterhånden - den er 28-30 år gammel. Men designet, det holder.
Hvis den kan stilles om fra 220 til 240 Volt, så prøv det. Netspændingen er jo steget til i snit 230 V siden den blev fremstillet, og det kan stresse strømforsyningen i den, ikke bare lytterne, hvis den står til 220 V.
Men med decideret brum er der nok mere i vejen med den - få den hellere sendt på kvalificeret værksted.
------------- M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Skrevet den: 06-Maj-2006 kl. 21:27
Carser skrev:
Alderen tynger nok efterhånden - den er 28-30 år gammel. Men designet, det holder.
Hvis den kan stilles om fra 220 til 240 Volt, så prøv det. Netspændingen er jo steget til i snit 230 V siden den blev fremstillet, og det kan stresse strømforsyningen i den, ikke bare lytterne, hvis den står til 220 V.
Men med decideret brum er der nok mere i vejen med den - få den hellere sendt på kvalificeret værksted.
|
nå ja. Jeg skulle nok lade den stå fast der men det hjalp godt nok ikke på det men den havde ikke været brugt længe og efter et stykke tid begyndte den med en konstant brummen
|
Skrevet af: Carser
Skrevet den: 06-Maj-2006 kl. 21:44
Så er den defekt - og du får det nok ikke lavet på garantien...
Vil du have den i orden: Kvalificeret værksted. Ellers må du købe noget nyere eller nyt. Der er jo grænser for, hvor længe ting holder.
------------- M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Skrevet den: 06-Maj-2006 kl. 22:26
Carser skrev:
Så er den defekt - og du får det nok ikke lavet på garantien...
Vil du have den i orden: Kvalificeret værksted. Ellers må du købe noget nyere eller nyt. Der er jo grænser for, hvor længe ting holder.
|
jo den er helt sjov og den spiller jo fint nok så jeg skal nok have den lavet tror jeg
|
Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 07-Maj-2006 kl. 10:55
Hej tjensen02
Det er helt almindeligt at diodebroen er defekt, både på 1900 og 2400 modellerne. Den er nem at skifte. Havde i øvrigt selv samme problem for mange år siden
------------- /Hancock Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
|
Skrevet den: 07-Maj-2006 kl. 11:41
Hancock skrev:
Hej tjensen02
Det er helt almindeligt at diodebroen er defekt, både på 1900 og 2400 modellerne. Den er nem at skifte. Havde i øvrigt selv samme problem for mange år siden
|
det lyder som noget jeg har hørt før men kan ikke helt huske hvad søren det er og hvor sådan en sidder.
kan det beskrives her. Vil gerne selv prøve og skifte den, Det er noget billigere hvis man kan gøre det selv.
kan den godt få den til og brumme da den stadig spiller men den har bare den konstante brum med. Ca. 50% af lyden er brum
|
Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 07-Maj-2006 kl. 18:54
Hej igen
Så vidt jeg husker, er det er en lille sort firkantet "dims", ca. 1,5x1,5 cm, med fire ben som sidder i nærheden af transformatoren. Vær opmærksom på at få en ny af samme type, eller i det mindste med samme specifikationer og benplacering. Og til sidst er det meget vigtigt at du vender den rigtigt, ellers er det nok farvel Beomaster !!
------------- /Hancock Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
|
Skrevet den: 07-Maj-2006 kl. 19:43
Hancock skrev:
Hej igen
Så vidt jeg husker, er det er en lille sort firkantet "dims", ca. 1,5x1,5 cm, med fire ben som sidder i nærheden af transformatoren. Vær opmærksom på at få en ny af samme type, eller i det mindste med samme specifikationer og benplacering. Og til sidst er det meget vigtigt at du vender den rigtigt, ellers er det nok farvel Beomaster !!
|
ok ja den.
Det er rigtigt, Nu ved jeg hvad det er for en.
jo den skal vende rigtigt men det må jeg have prøvet om det virker
|
Skrevet af: Fender56
Skrevet den: 25-Maj-2006 kl. 17:23
tjensen02 skrev:
min B&O master 2400 brummer |
Ikke så mærkeligt at B&O populært kaldes Brum & Overlyd.
|
|