Hej Naim.
Det umiddelbare løsning er at se optakt og kommentarer på en 9,7" IPad v.h.a. SKY GO og en Engelsk IP. Personligt foretrækker jeg dog at se selve kampen fra SAT på vorers 42" stuealter.
Om det andet spørgsmål ved jeg ikke hvorfor du kalder BBC iPlayer for ikke rigtigt TV?
Man kan med en Engelsk IP både streame eller downloade.
Men historisk set er TV markedet og rettigheder delt op landevis i Europa. Og det er nemt fo TV stationerne at checke hvor brugerne kommer fra ved at checke deres IP adresse.
Det kan nemt omgås hvis man ønsker at se TV på en PC. Da man kan køre et proxy eller VPN program på selve PC'en.
Men det er lidt mere besværligt og koster som regel et månedligt gebyr hvis man ønsker at gøre det fra en iPad eller et smart TV.
Personligt mener jeg at hvis man ønsker at se andre landes TV er det nemmere og modtages i bedre kvalitet hvis man bruger en parabol?
Du spørger også om muligheden for 'engelsk fjernsyn som: BBC 1, BBC 2 og lign'. Ja det er muligt på en 90 cm parabol i det næste halve år. Ellers skal der nok bruges en op til 150cm parabol i København.
Det skyldes at der lige er skiftet den første af tre nye satellitter. Nummer to skiftes til næste sommer og den sidste skiftes tidligt i 2014.
Dette link giver mere information, du er velkommen til at stille spørgsmål, hvis der er noget du ønsker uddybet:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118015&title=bbc-fra-1n-til-2e-sommer-2013 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118015&title=bbc-fra-1n-til-2e-sommer-2013
Om filmon.com som svbg1979 linker til vil jeg skrive at det findes i 3 kvaliteter.
1. Den laveste er når det bruges fra en browser.
2. mellemkvaliteten fås gratis hvis man downloader deres applikation og vælger 'free SD'
3. Den højeste kvalitet koster efter en gratis prøveperiode et månedligt eller årligt abonnement og fås i deres applikation ved at vælge 'HD'
Men har du overvejet om I har mulighed for at bruge en slingboks løsning?
Her skal der stå en Slingboks sender boks sammen med en satellit modtager hos Venner/familie i England og en PC eller modtager boks i Danmark som kan forbindes med HDMI til et TV.
Det kræver dog en lidt god upload hastighed til internettet i selve England.
Hilsen Carsten.
Tilføjet: At Filmon i højeste kvalitet har en gratis prøveperiode.