Print side | Luk vindue

Flere brugere på iPad 4

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118500
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 15:34


Emne: Flere brugere på iPad 4
Skrevet af: oestervangsvej
Emne: Flere brugere på iPad 4
Skrevet den: 28-December-2012 kl. 21:07
Hej alle i kloge appel bruger.som i nok kan høre er jeg ikke den store Apple fan men nu har min kone fået en. Er det muligt at lave en måde på at vi kan have en konto til børnene og en til de voksne.



Svar:
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 28-December-2012 kl. 21:14
Nix.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 28-December-2012 kl. 21:29


Skrevet af: Doghead
Skrevet den: 28-December-2012 kl. 21:40
De eneste du kan det på, er nexus 7 og 10. Da det ligger i nyeste Droid version. så der vil jo så i fremtiden komme mange flere hvor du kan det på.


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 28-December-2012 kl. 21:49
Utroligt at Apple ikke har prioriteret dette. Dvs at man f.eks. ikke kan benytte en email-app. hvis man ikke ønsker at dele sin mails med andre der benytter samme Ipad ?
 
Så I virkeligheden er den en 'Personal Ipad' (PI) Wink


Skrevet af: oestervangsvej
Skrevet den: 28-December-2012 kl. 21:55
Ja det er fanden smart. Vi har lige købt en til 6000kr og nu bliver vi nok nødt til at købe en til børnene det er sidste Apple produkt der komme indenfor mine døre indtil min kone siger andet.


Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 28-December-2012 kl. 22:38
Det er vel sådan noget man undersøger inden man smider pengene efter produktet.
 
Jeg er enig i at det er smart med forskellige bruger logins. Jeg sad med en Nexus 7 i hånden et par timer juleaften, men det er IMO så også det eneste punkt den er federe end en Ipad. Det var en fryd at komme hjem til minien.  


-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-December-2012 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Utroligt at Apple ikke har prioriteret dette.


Hvorfor?
1 ud af 100 brugere vil bruge det, 99 ud af 100 vil finde det irriterende.

Hvor mange PC med windows i de danske hjem tror du kører med andet end admin kontoen?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 00:51
Klausdm. Alle som har børn kører med flere konti


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 02:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:



1 ud af 100 brugere vil bruge det, 99 ud af 100 vil finde det irriterende.





Hvorfor i alverden skulle de finde det irriterende ?

Det er jo ikke noget som er der før du selv sætter det op.
Har man ikke noget at bruge multi user login til, lader man bare være at aktivere det og benytter den som en single user, som enhver dum iEnhed. De 99 brugere du hentyder til vil blot leve i lykkelig uvidenhed om muligheden, medens den der vil bruge det kan gøre det. Jeg kan ikke se noget argument for at finde det irriterende.

Iøvrigt er jeg overbevist om at hvis man kunne trænge igennem iTågerne og informerede de uvidende iBrugere om muligheden og fordelene, så ville langt flere end 1 ud af 100 kunne se ideen med særlige logins til far, mor og børnene - selvfølgelig forudsat at en iEnhed rent faktisk kunne, men det kommer formentlig ikke før langt ude i fremtiden hvis Apple en dag får overbevist et eller andet patentkontor om at det er noget de har fundet på.   

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 07:15
.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Klausdm. Alle som har børn kører med flere konti


Hate to bring it to you - nej, det har de ikke - langt fra.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

"dum iEnhed", "iTågerne", "uvidende iBrugere"


Javel ja.......

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 08:36
Flere brugere, især med børn, giver kun problemer siger min erfaring. For hvem har så lige installeret Bear Share el. med medfølgende virus til følge. Giv børnene en gammelt hakkebrædt, de selv kan stå til ansvar for.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 08:48
Ved godt hvad tråden handler om !

Men husker nogen hvad PC står for

Løsning = et stk til hvert familie medlem.....


Skrevet af: oestervangsvej
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 08:53
Det er altså imponerende bare sådan et spørgsmål kan kaste så mange svar af sig så hurtig. Det jeg mente var at jeg kunne godt tænke mig at have det sådan at alle børnene spil ligger over alt på homescreen og at når de download spil er det på deres egne konto


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 08:59
Hvorfor ikke købe 2 stk til under 6000 istedet for éen til 6000? Ang. børnenes Apple, hvis Dankort bliver brugt til det? Pengene kommer veæ fra samme sted. Din løn?


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af oestervangsvej oestervangsvej skrev:

Det er altså imponerende bare sådan et spørgsmål kan kaste så mange svar af sig så hurtig. Det jeg mente var at jeg kunne godt tænke mig at have det sådan at alle børnene spil ligger over alt på homescreen og at når de download spil er det på deres egne konto

Du kan godt købe spil på to forskellige konti, men det kræver manuelt login/logout fra iTunes kontoen når du så vil købe noget selv. Du kan ikke være logget ind i to konti samtidigt. Men du kan stadig ikke opdele homescreen så du har en for hver konto.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 10:35
Og næste problem er deres GameCenter hvor flere og flere spil også kræver at være logget ind (hvilket også betyder at man skal være online - dvs ikke muligt at spille i bilen)

-------------


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Klausdm. Alle som har børn kører med flere konti

Nej, de får da bare en ældre pc selv.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Simba
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 11:16
Spawn har ondt i hovedet? Eller som flere har svaret, du må tænke på din iDevice som en PC. Køb dog en iPad Mini.

-------------
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:


@Spawn Hvorfor informerer du så ikke "iTåberne" om disse fordele  istedet for blot at lukke gylle ud?   For mig lyder dette og dine fleste andre indlæg, som om du har siddet relativt skævt på potten som lille ;-).


Der var intet jeg hellere ville, det er bare så utroligt svært at få de fleste af dem til at lytte til eller blot debattere muligheden af konkrete faglige argumenter, de fleste er så forblændede af det der lille æble logo så det er den eneste parameter de er intereserede i.

Du kan jo bare se tråden her hvor KlausDM straks skal forsvare Apple (hvorfor ?) og forsøge at afvise ideen om flerbruger login, endda uden helt at have forstået hvordan det virker på en Android. "99 ud af 100 vil blot blive irriterede" - af hvad præcist ? og at mange i hjemmet kun bruger admin konto på deres pc er heller ikke et argument, det at folk er uvidende på den teknologi de bruger dagligt og ikke benytter de muligheder som findes er ikke et argument for at mulighederne ikke skal findes, eller et argument for at muligheden er dårlig.

Derfor mit provokative indlæg.


Simba: Hvad skulle jeg dog bruge en iPad mini til ? jeg har rigeligt devices, inclusive iDevices og tråden her handler ikke om hvad jeg skal bruge, den handler om muligheden for flerbruger login

- og ja alle kan da selvfølgelig bare købe 6 tablet og 6 smartphones til hele familien, eller nej det kan jo være ikke alle familier har overskud i økonomien til dette - så lad os prøve at kigge lidt udover vores eget snudeskaft ;)

Fakta er at rigtig mange voksne ofte låner deres tablets eller smartphones (eller laptop) ud til ungerne i forskellige situationer så ungerne lige kan lege lidt, som administrator af 2000 pc'er og 300 iDevices på jobbet er dette en problemstilling jeg støder på hele tiden.

Sagens kerne er at ligesom flerbruger login er en rigtig god ide på PC'er som deles mellem flere brugere, så er flerbruger login også en rigtig god ide på tablets eller smartphones, hvis disse også deles af flere brugere.

Flerbruger logins giver mulighed for at styre dette så man med en rimelig sikkerhed kan tillade sig at låne sin device ud, det giver mulighed for at have individuelle opsætninger både på udseende, installerede applikationer, hvilke konti der er adgang til, og eks. til om ungerne kan købe noget eller ej, uden at det påvirker ens egen opsætning.

Hvis man vil argumentere imod mulighed for flerbruger login, så giv mig nogle faglige argumenter for det, men spar mig for det sædvanlige religiøse sludder at det er unødvendigt eller dårligt (blot fordi Apple ikke lige har det)

PS: Stenholt, blot for forståelsens skyld, jeg er 100% ærligt ikke modstander af iDevices, jeg benytter dem selv, og kunne skrive rigtigt mange gode ting om dem (jeg gør det bare ikke så tit fordi det er der rigeligt andre der gør) - men jeg er indædt modstander af hele den kultdyrkelse der omgærder dem, som får ellers fornuftige intelligente mennesker til at være fuldstændig irrationelle.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 15:50
Det kunne være ok med fler bruger login i iOS eller også skulle diverse App have fler bruger login. Eneste App jeg umiddelbart kender som har dette er danske bank App. Det har de løst på en smart måde.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 15:54
Hvis idimsen jailbreakes så findes der mulighed for flere bruger login.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 16:36
ok - det understreger så blot at konceptet er tekniskt muligt også på en iOS device, men formentlig bare ikke er tilgængeligt af kommercielle hensyn - Apple syntes selvfølgelig det er en bedre ide at sælge en device til hver eneste bruger fremfor at flere brugere kan deles om en device. Det er forståeligt nok, udfra et kommercielt synspunkt, men udfra et fagligt og praktisk synspunkt er det fjollet.

De fleste af os syntes det er praktisk at have vores egen bil, vores eget personlige transportmiddel fremfor at skulle køre med offentlige transport midler, men jeg er sikker på de fleste af os også syntes at konceptet med at man kan have passagerer med i bilen, eks. den bedre halvdel og børnene, ikke er så dum en ide. Det kan endda være at man skiftes til at bruge den, eller at den ene part blot bruger den engang imellem.

Det samme princip kan benyttes om eks. en tablet, det kan godt være alle i familien har deres egen telefon, men det er ikke sikkert alle i familien har behov for hver deres tablet, det er ikke sikkert vi syntes det er smart at have 2 tablets liggende på stuebordet blot fordi far og mor skal have hver deres, det er ikke sikkert at hverken far eller mor bruger tabletten hele tiden men måske vil begge gerne bruge den engang imellem, det er ikke sikkert man har lyst til at købe både 5 smartphones og 5 tablets blot for at far, mor og 3 børn kan have hver deres, især hvis tabletten kun bruges sjældent af nogle.

Der kan være mange situationer hvor en device deles af to eller flere personer, i disse giver muligheden for at have personlige individuelle logins, med personlige individuelle opsætninger som var det helt individuelle enheder rigtig god mening. Det kunne være en situation hvor 2 børn kunne dele en tablet og have hver deres login, med hver deres individuelle opsætning, med individuelle save games osv. pigen kan have sit lyserøde hello kitty wallpaper og lillebror sit eget spiderman wallpaper, storesøster kan have sit personlige facebook login og sine personlige beskeder uden at lillebror kan kigge med når han logger ind osv.


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 17:29
Nu er flerbruger-login jo ikke ukendt for de fleste, så ønsket har været oppe adskillige gange i Apples eget forum. Gutterne i Cupertino lader bare ikke til at se det som noget der skal på todo-listen. Jeg ville da også gerne have, at konen kunne holde sine mails i sin egen indbakke og jeg have mine i fred, men i dag lader de sig kun gøre med to separate emailprogrammer installeret.

Nu gik spørgsmålet jo heller ikke på hvorvidt det var tåbeligt ikke at have login for flere brugere, men om det overhovedet var muligt. Og sidstnævnte er jo ret nem at lukke.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: oestervangsvej
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 23:39
Tak for alle svarene. Jeg må godt nok sige at jeg synes ikke det er særligt smart at man ikke kan lave fler bruger login. Nu idag ville drengene spille pixeline stjernehotellet det betyder at de spiller på samme login. Og alle i det forum der har børn ved at det er ikke en holdbar løsning.


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 23:41
Og alle der har børn, vil vide hvilken slåskamp, der altid er om dimsen, sålænge man skal dele.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-December-2012 kl. 00:12
Hvorfor sælger i den ikke, for så at købe et par billige Android tablets ?
Så er problemet løst.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 30-December-2012 kl. 00:56
Ærgerligt at man igen bliver svinet til fordi man ikke selv har problemer med Apple-produkter.
Kan godt se at der er begrænsninger,men sådan er det vel tit?
Danske Bank løsningen er ellers genial og burde selvfølgelig være en mulighed,men derfra til at kalde os alt muligt.....Unhappy


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Benjamin7
Skrevet den: 30-December-2012 kl. 09:23
Hej.

Jeg har værken godt eller dårlig til samtale, men vil da dele med jer at vi i huset her har en gammel laptop som ungerne misbruger, samt vi har en Kurio (Tablet) som de har værd deres profil på, der til skal det siges at det bliver vældig udnytte med at de har værd deres login, det samme med laptoppen. Bare det at den er lavet til de enkel barn og de lige som logger på nået de kan kalder deres eget er fint.

De kan benytte begge maskiner i tidsrummet 7 morgen til 21 aften, og de programmer som er installeret kan de vælge fra via en pulje hvor de alle er, og så trække de bare ud hvad de gerne vil bruge, og så kan de ændre lige så vildt de vil på deres bruger profil, samt at vi bestemmer for dem hvilket hjemmeside de kan få adgang til.

De er 5 & 6 År her i huset, og har en eller anden plan om at nå de bliver de her 10 år ca og det bliver mere nødvendig så få de en værd, og så stille og rolig give dem lov til mere.

Tro personlig alt det bøvl der er omkring børn og IT er at de roder for meget, gør sig for kloge & sidst men ikke mindst bliver lokket for meget med små latterlig reklamer som vi andre også gør, og derved få de i min verden en meget skræv tilgang til brug af det som et værktøj / legeredskab 

Tag en som ved hvad det handler om og kender vejen omkring en computer, og kender risikoen, er jo ikke ham som har 4 programmer til at fixe reg databasen, eller 2 virusprogrammer, samt lidt ekstra godt til at holde ens drivere opdateret. 

Det var meget løst hvad jeg havde og sige, om i er enige med mig er jo alt tid en anden sag :)


-------------
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 30-December-2012 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:



Ærgerligt at man igen bliver svinet til fordi man ikke selv har problemer med Apple-produkter.
Kan godt se at der er begrænsninger,men sådan er det vel tit?
Danske Bank løsningen er ellers genial og burde selvfølgelig være en mulighed,men derfra til at kalde os alt muligt.....Unhappy


Nu er der vel ikke nogen der ligefrem bliver svinet til (ellers skal man da være meget følsom), og slet ikke for ikke at have nogen problemer med Apple produkter - jeg refererer blot til en særlige gruppe af Apple brugere, ikke til alle og man behøver ikke føle sig truffet hvis man ikke tilhører den gruppe

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 30-December-2012 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:



Ærgerligt at man igen bliver svinet til fordi man ikke selv har problemer med Apple-produkter.
Kan godt se at der er begrænsninger,men sådan er det vel tit?
Danske Bank løsningen er ellers genial og burde selvfølgelig være en mulighed,men derfra til at kalde os alt muligt.....Unhappy


Nu er der vel ikke nogen der ligefrem bliver svinet til (ellers skal man da være meget følsom), og slet ikke for ikke at have nogen problemer med Apple produkter - jeg refererer blot til en særlige gruppe af Apple brugere, ikke til alle og man behøver ikke føle sig truffet hvis man ikke tilhører den gruppe
 
Fair nok,men jeg er bare lidt træt af at blive kaldt fanboy og meget andetWink
 
Jeg har aldrig forstået folks behov for at nedgøre andres mening ( ikke at jeg mener du nødvendigvis gør det her) Tongue


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 30-December-2012 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor sælger i den ikke, for så at købe et par billige Android tablets ?
Så er problemet løst.

At flytte problemet til noget andet er ikke en løsning. Der er vel en grund til at man vælger iPad fra starten. Ingen løsning er perfekt.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-December-2012 kl. 14:49
En anden mulighed er at definere et "børne mode" hvor du definerer hvilke Apps dine børn må benytte. Dvs du på den måde kan blokere din mail, browser eller hvad du nu ønsker at de ikke må rode i.

Dette virker i iOS 6, dvs i ipad2, ipad3 og ipad4, samt iPad mini


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 02:29
Det stinker at man ikke kan, og er også grunden til at vi stort set ikke bruger vores iPad, da både kæresten og jeg har hver sin iPhone. Så er det der man har e-mail, facebook og browser logins mm. 
Jeg håber virkelig at det kommer i en opdateret iOS version - indtil da må man bruge nogle af de lappeløsninger der findes: http://www.maclife.com/article/features/6_apps_enable_multiuser_accounts_ipad

Jyske Bank giver også nem mulighed for at man kan logge ind som forskellige brugere (sikkert ligesom Danske Bank, som nævnt), men det holder bare ikke at hver enkelt app skal implementere det. Det bør være en helt overordnet indstilling... Vi elsker vores iPhone og AppleTV, men dette problem er et kæmpe minus for iPad. Thumbs Down


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: oestervangsvej
Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 03:07
Til Beanie grunden til at jeg ikke har købt er fordi om sommer når vi køre sydpå eller om vinter når vi kører nord på vil jeg gerne bruge tabletten som fjernsyn skærm i bilen derfor har jeg købt en 64gb.


Skrevet af: u2pia
Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 11:31
Hvis man har brug for plads til fx film, så behøver man ikke købe den store model. Det kan fikses med en Seagate Satellite http://m.seagate.com/external-hard-drives/portable-hard-drives/wireless/seagate-satellite/ . Indhold kan deles mellem 8 enheder.


Skrevet af: oestervangsvej
Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 12:57
En 4g forbindelse ned igennem tyskland det lyder ikke særligt dyrt


Skrevet af: oestervangsvej
Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 13:02
Undskyld den har jeg aldrig nogensinde set det er sgu smart der kan også smide ferie billeder ind som man tager dem til



Print side | Luk vindue