Print side | Luk vindue

LED fejl på 55" Samsung ES8005

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118609
Udskrevet den: 03-Juni-2025 kl. 08:00

Emne: LED fejl på 55" Samsung ES8005
Skrevet af: hummelmose
Emne: LED fejl på 55" Samsung ES8005
Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 02:27
Hej alle.

Har fået LED fejl på højre side af mit TV. Der er stadig garanti så jeg er ikke bekymret om at få det fixet. Ville bare høre. Tror i de reparerer det, skifter panel eller hele TV'et?

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Svar:
Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hej alle.

Har fået LED fejl på højre side af mit TV. Der er stadig garanti så jeg er ikke bekymret om at få det fixet. Ville bare høre. Tror i de reparerer det, skifter panel eller hele TV'et?

Mon ikke de skifter panelet, de koster ingenting, der er en kæmpe avance på e-isenkram, arbejdsløn understøtter min antagelse
Træls for dig

Godt nytår

-------------
E.L.

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 15:11
De skifter panelet. Du vil alligevel ikke ønske at nogen skiller alle de mange lag ad og sætter en diode i manuelt! Hvis du synes clouding er et problem, så bare vent indtil du har set hvordan panelet ser ud efter en manuel samling på et værksted.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

De skifter panelet. Du vil alligevel ikke ønske at nogen skiller alle de mange lag ad og sætter en diode i manuelt! Hvis du synes clouding er et problem, så bare vent indtil du har set hvordan panelet ser ud efter en manuel samling på et værksted.

Næ. Jeg ville helst bare have et nyt TV :-).  Men forstår da godt de skifter panelet.

Fejlen er iøvrigt nu konstant.

-------------

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 16:02
Du får ikke et nyt TV. Det er stadig billigere blot at skifte panelet.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet af: fredtoft
Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 16:47
Tror I de vil skifte panelet?

Indrømmet, det er et års tid siden jeg har skilt et Samsung LED ad, men da var LED belysningen fra siderne (eller top/bund) uafhængig af selve LCD panelet. Bag LCD panelet sidder en light guide, som også er separat fra belysningen og panelet.

Mit bud vil være at de bytter TV'et ud, eller sætter et nyt LED modul i siden af skærmen. Så vidt jeg husker, sidder de kantbelysende LEDs i et modul som kan skiftes i højre side. Jeg er helt enig i at de næppe skifter en enkelt LED ud.

Men lad os endelig høre hvad de har skiftet, når du får det tilbage, Jens.

-------------
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
http://www.av-blog.dk/ - AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede

Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 16:48
Nu er det jo sådan at jeg rejser til CES på fredag, så jeg får først gjort noget ved det medio Januar.

Jeg har fejlmeldt det til forhandleren, så ser vi hvad han siger...

-------------

Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 16:50
Iøvrigt. Ved i om de omkringliggende LED dioder forsøger at kompentsere?

For jeg syntes faktisk at den række over og under lyser ekstra stærkt nu.

-------------

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 01-Januar-2013 kl. 19:48
E.Larsen:
Mon ikke de skifter panelet, de koster ingenting, der er en kæmpe avance på e-isenkram, arbejdsløn understøtter min antagelse
Træls for dig

Godt nytår[/QUOTE]

Kæmpe avance!?!? Hvor ved du det fra? Det er ihvertfald ikke forhandlerne som har den avance, for det ved jeg noget om...  og eftersom Philips opgav, Pana har røde tal, Pionner opgav osv... så tror jeg det næppe.

Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 00:37

Nu er det jo sådan at jeg rejser til CES på fredag, så jeg får først gjort noget ved det medio Januar.

Jeg har fejlmeldt det til forhandleren, så ser vi hvad han siger...

Er der ikke Samsung "Prestige" Service på det, så du kan få det fixet derhjemme, eller ombyttet mens du er væk? Det gælder jo for alle deres TV på 40" og derover.

Jeg har aldrig hørt om nogen LED TV som skulle have indbygget kompensation, hvis en eller flere LED dør. Det ville også kræve rigtig meget at skulle monitorere hver af dioderne og justere derefter. Mon ikke bare de ser ud til at lyse kraftigere fordi der nu er en mørkere kontrast ved siden af?

Fredag bliver også min rejsedag i år. Tidligere end normalt, men så er der til gengæld lidt mere ro på. Blooming onions og store bøffer, here we come Clap

-------------
http://www.av-blog.dk/ - AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede

Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 12:16
@Fredtoft: Jo de kommer on site og fixer det.

Hvad tid skal du flyve fredag

-------------

Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 14:54

@Fredtoft: Jo de kommer on site og fixer det.

Hvad tid skal du flyve fredag

9:55 over Amsterdam.
Herligt sent, når man er vant til at skulle afsted klokken 7.

Glæder mig så meget til lidt mere varme og forbrugerelektronik. CES 2013 skulle være den største nogensinde.

-------------

Skrevet den: 26-Januar-2013 kl. 10:40

Så fik jeg nyt panel. Det er godt nok ikke meget elektronik der er i sådan et TV. Boardet til højre er kontrolboard, der indeholder tuner, CPU og alle ind/udgange. Det tog præcis 35 min. at lave reperationen.

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Januar-2013 kl. 11:29
Nej det er ikke meget man får for pengene - visuelt ;-)

På den anden side er alting blevet så vanvittigt småt, at vi i dag render rundt med en hel computer i en smartphone...

Print side | Luk vindue