Print side | Luk vindue

Lg HR925N vs Samsung BD-E8500N

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118685
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 13:23


Emne: Lg HR925N vs Samsung BD-E8500N
Skrevet af: fredekb
Emne: Lg HR925N vs Samsung BD-E8500N
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 18:04
Hey Drenge, har set på LG HR925N og Samsung BD-E8500N og er i tvivl hvilken der er bedst. Har læst anmeldelser her: 
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1348082623
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1345315120 
hvor at Samsung skulle være bedre. Det jeg skal bruge den til er at se tv fra boxer (Dvb-t2), pvr funktion og
blu-ray. Er desuden i tvivl om der kommer Smart tv funktioner frem via boksen selvom jeg ikke har et Smart tv? 
Håber meget i kan hjælpe. Mvh. Frederik



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 18:09
 
 Samsung 8x00 modellerne har Smart funktioner, og er samtidig et Mediacenter.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 18:43
LGen har også smart-funktioner. Det er naturligvis tilgængeligt uden at dit Tv har smart-TV indbygget - det er jo hele fidusen ved det. Begge platforme er dog ret elendige og du bør ikke købe nogen af dem for deres smart-features.

Rent betjeningsmæssigt ville jeg personlig helst leve med LG'en, men der er flere features i Samsung-modellen. Vi har desværre flere rapporter og gentagne nedbrud af Samsungs maskine i vores forum, hvilket heller ikke tæller til dens fordel.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: fredekb
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

LGen har også smart-funktioner. Det er naturligvis tilgængeligt uden at dit Tv har smart-TV indbygget - det er jo hele fidusen ved det. Begge platforme er dog ret elendige og du bør ikke købe nogen af dem for deres smart-features. 

Kan du så anbefale nogle andre optagere med Dvb-t2 der har smarte features?

Rent betjeningsmæssigt ville jeg personlig helst leve med LG'en, men der er flere features i Samsung-modellen. Vi har desværre flere rapporter og gentagne nedbrud af Samsungs maskine i vores forum, hvilket heller ikke tæller til dens fordel.

Tak så vil jeg nok gå mest efter den. 

Tænkte også på denne boks:
LG SP820 Smart Tv Upgrade på trods af den ikke har Dvb-t2. Ved det ikke er det helt rigtige forum men har i nogle erfaringer? 
http://www.altomdata.dk/lg-goer-dit-dumme-tv-smartere
http://www.altomdata.dk/opgrader-dit-tv?source=readMore


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 21:15
Det er jo kun en boks til at få smart-TV på et TV uden indbygget smart-Tv. I min mening er det et af de dummeste køb du kan gøre overhovedet. I forvejen er smart-Tv elendigt i brug på alle platforme, så at købe en boks der ikke kan andet end at vise smart-Apps er en meget dårlig start.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: fredekb
Skrevet den: 03-Januar-2013 kl. 09:12
Hvilken boks er så bedst med indbygget dvb-t2 og harddiskoptager? Overvejer også at købe et 3d smart tv men efter det jeg har hørt skulle det ikke være så godt?


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 03-Januar-2013 kl. 09:30
Der er jo ikke så mange at vælge imellem, så de to du allerede har kig på er nok de billigste du kan komme i nærheden af.

Du kan sagtens gå ud og købe et 3D-TV, men lad være med at købe det for at få Smart-TV. "Smart" er noget producenterne har klistret på specifikationerne. "Dumb", "Useless" eller "Slow" er nok nærmere den korrekte betegnelse.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: fredekb
Skrevet den: 03-Januar-2013 kl. 16:38
Øv nu havde jeg ellers glædet mig sådan til et 3d smart tv. Bare for at være sikker: I anbefaler Samsung modellen fordi der ikke er ligeså mange problemer med den?


Skrevet af: fredekb
Skrevet den: 03-Januar-2013 kl. 16:41
Er der også nogle der kan hjælpe mig med valg af 3D tv? Har prøvet herinde på forrummet tv men ingen svar:
3d tv,
Smart tv,
pvr (optage) funktion.
Skal have dvb-t2 indbygget
mindst 200 hz pmr
Skal være 32''
Usb tilslutning

Det skal også kunne købes i: Fona, Elgiganten, bilka eller Expert

Har set en masse forskellige på deres hjemmeside og har svært ved at vælge. Derfor håber jeg meget i kan hjælpe mig med valget. Hvis i bedre kan hjælpe hvis jeg linker nogle siger i bare til 

P.S hvilke mærker vil i gå efter på tv? Har herinde læst meget dårligt om Samsung og Philips som jeg ellers var mest til

Mvh. Frederik


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-Januar-2013 kl. 16:49
 
 Optage funktion. Ikke så smart som man skulle tro, der kan kun optages det man ser via Tuneren, eller timer optagelse hvis man ikke er hjemme. Har selv efter flere overvejlser anskaffet et Samsung UE40 7005, og en BD E8400.


Skrevet af: fredekb
Skrevet den: 03-Januar-2013 kl. 18:52
Selve tv'et er alt for dyrt da det skal være 32'' og skal max være omkring 5000.kr. Hvordan virker boksen (er det  en BD-E8500 eller 8300 kunne ikke finde nogle med 8400) da det er den jeg startede med at købe vil jeg gerne vide om den er god nok eller om jeg hellere skal købe en f.eks Humax boks? Og hvis tv'et har indbygget Dvb-t2 og har 1 tuner og en boks der har 2. Er det så 3 tunere man kan bruge eller kun enten med tv eller boks? 
Mvh. Frederik


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-Januar-2013 kl. 18:57
 
 Den jeg har er med 500 Gb HDD, det er en 8500, der kan optages 2 udsendelser på en gang, når bare den ene er ukodet, så man kan når TVet har PVR, og f.eks ikke er hjemme optage 3 udsendelser på en gang.


Skrevet af: fredekb
Skrevet den: 03-Januar-2013 kl. 19:00
Skal den ene være u-kodet og hvad er U-kodet egentlig (Er først begyndt at interessere mig for teknik i de seneste par år) Vil det også betyde at jeg kan optage 2 programmer samtidig imens jeg ser på en tredje kanal? og skal denne kanal så være U-kodet? 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-Januar-2013 kl. 19:09
 
 
  Du kan som skrevet optage 2 og via TVet se en tredie, har du Boxer, så alle kanaler udover Licens kanalerne (DR) kodet. På kabel er alle i Clear, medmindre du kar extrakanaler.


Skrevet af: fredekb
Skrevet den: 03-Januar-2013 kl. 20:08
Tak og ja det er Boxer jeg har. Så jeg kan optage 2 og se en af dr's kanaler imens?


Skrevet af: akafester
Skrevet den: 04-Januar-2013 kl. 11:07
Hvis jeg var dig så havde jeg gået efter en decideret optager boks til boxer og en blu-ray ved siden af. Hvis du så savner "smart" funktioner så køb en WDTV live, aTV eller lign. 

En Humax BXR-HD+(2) kandet du skal bruge. 500GB intern harddisk, T2 og 2stk tunere. Godt og hurtigt interface uden for meget rod. Humax'en er ikke kræsen. Du kan faktisk optage 2 programmer og se et 3. på en 3. kanal. Uafhængigt om det er kodet eller ej.

En blu-ray ved siden af, evt en PS3 eller XBOX.
I PS3'eren har du både blu-ray afspiller (med 3D), netflix, viaplay m.m.
Xbox'en er så "kun" en DVD afspiller men har dog også netflix, viaplay osv.


-------------
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 04-Januar-2013 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

   Du kan som skrevet optage 2 og via TVet se en tredie, har du Boxer, så alle kanaler udover Licens kanalerne (DR) kodet. På kabel er alle i Clear, medmindre du kar extrakanaler.
 
Hvad pokker Radiomand! Du er vendt tilbage og nu uden grøn skrift.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-Januar-2013 kl. 12:19
 
 Hej Flemming.
   Ja vi prøver igen, mere neutralt.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-Januar-2013 kl. 12:28
 
 
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Tak og ja det er Boxer jeg har. Så jeg kan optage 2 og se en af dr's kanaler imens?
 
 Der kan IKKE optages 2 udsendelser som er kodet, den ene eller begge skal være FTA, men så er der heller ingen problemer med 2 samtidige optagelser.


Skrevet af: fredekb
Skrevet den: 04-Januar-2013 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af akafester akafester skrev:

Hvis jeg var dig så havde jeg gået efter en decideret optager boks til boxer og en blu-ray ved siden af. Hvis du så savner "smart" funktioner så køb en WDTV live, aTV eller lign. 

En Humax BXR-HD+(2) kandet du skal bruge. 500GB intern harddisk, T2 og 2stk tunere. Godt og hurtigt interface uden for meget rod. Humax'en er ikke kræsen. Du kan faktisk optage 2 programmer og se et 3. på en 3. kanal. Uafhængigt om det er kodet eller ej.

En blu-ray ved siden af, evt en PS3 eller XBOX.
I PS3'eren har du både blu-ray afspiller (med 3D), netflix, viaplay m.m.
Xbox'en er så "kun" en DVD afspiller men har dog også netflix, viaplay osv.

1: Hvordan fungerer WDTV live ift. Smart tv? Kan godt lide de funktioner som jeg kan få via smart tv

''Men for at en boks som WD TV Live skal give mening at købe, kræver det altså, at du har nogle film og tv-serier i fil-format på din computer.'' 
Det var ikke så meget det jeg ville bruge mit tv til. Ved der også er andre men hvor godt virker den ift. smart tv?

2: Den har jeg også overvejet men har hørt at der næsten hele tiden er noget galt med Humax derfor er jeg lidt i tvivl hvilken. Hjælp søges...

3: Har en Ps3 i forvejen, ville kun skifte den ud med blu-ray hvis det var fordi der også var Dvb-t2 indbygget ellers ikke


Skrevet af: fredekb
Skrevet den: 04-Januar-2013 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Tak og ja det er Boxer jeg har. Så jeg kan optage 2 og se en af dr's kanaler imens?
 
 Der kan IKKE optages 2 udsendelser som er kodet, den ene eller begge skal være FTA, men så er der heller ingen problemer med 2 samtidige optagelser.

Tak. Undskyld for jeg måske ikke virker så klog men ved heller ikke hvad FTA er. Ellers tak for hjælpen indtil videre og håber i fortsat vil hjælpe Big smile


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Januar-2013 kl. 17:12
FTA = Free To Air, altså gratis ukodede kanaler


Skrevet af: akneboy
Skrevet den: 04-Januar-2013 kl. 19:04
32" og 3dtv???? Ville nok gå efter et 40" Samsung 7005 og så lige spare lidt sammen.  32" er satme småt medmindre man sidder 1,5-2 meter væk fra sit tv.


Skrevet af: fredekb
Skrevet den: 04-Januar-2013 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

FTA = Free To Air, altså gratis ukodede kanaler

Tak så forstår jeg bedre 


Skrevet af: fredekb
Skrevet den: 04-Januar-2013 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af akneboy akneboy skrev:

32" og 3dtv???? Ville nok gå efter et 40" Samsung 7005 og så lige spare lidt sammen.  32" er satme småt medmindre man sidder 1,5-2 meter væk fra sit tv.

Sidder ca 2-2,5 meter væk fra tv'et og har ikke plads til større end 32'' Syntes det ville være ret fedt at have indbygget 3d i derfor ;-) 

Så hører gerne forslag om både tv, modtagerboks og noget der minder om WD TV med massere af funktioner som virker bedre end smart tv og gerne kunne betjenes med android (Derfor ikke Apple tv) Mvh. Frederik



Skrevet af: fredekb
Skrevet den: 06-Januar-2013 kl. 08:55
Nogen der kan hjælpe? 

Mvh. Frederik



Print side | Luk vindue