Print side | Luk vindue

Skæv iP5. Hvad mener I om det?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118933
Udskrevet den: 26-Februar-2025 kl. 13:47

Emne: Skæv iP5. Hvad mener I om det?
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Emne: Skæv iP5. Hvad mener I om det?
Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 13:16
http://m.jyllands-posten.dk/digitalt/mobil/article4973023.ece - http://m.jyllands-posten.dk/digitalt/mobil/article4973023.ece

Svar:
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 13:21
Ting kan gå i stykker, men det giver selvfølgelig hits at lave sådanne generaliserende artikler.

Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 13:25
Jamen min iP4S kan ikke bøje i rammen, da det er metal. Den nye iP5 er lavet af alu-ramme og er tyndere. Så hvis volume knapperne er samme str, så har vi miséren. Den tåler bare ikke så meget

Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den tåler bare ikke så meget

Igen, en generalisering, der vil noget.

Med tre rapporterede tilfælde ud af adskillige millioner telefoner ejet af folk der har haft den i mere end to uger, er det måske lidt tidligt at konkludere noget som helst.

Der er sikkert mere end tre tilfælde af for gammel mælk i Føtex, men derfor betyder det ikke at mælk er for gammelt.

Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 13:49
Joh - men det viser en tendens...

Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 16:40

Jamen min iP4S kan ikke bøje i rammen, da det er metal. Den nye iP5 er lavet af alu-ramme og er tyndere.

Aluminium er ikke metal ??!? Wink

-------------
Øst, vest, ::1 bedst

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 16:52
Jeg tror faktisk, at iPhone 5 burde være blevet på tegnebrættet noget længere, eller også bør Apple snarest se sig om efter en bedre samarbejdspartner end Foxcomm (eller hvem der nu har fremstillet "karosseriet" til misfosteret).

Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 16:53
Efter Steve Jobs er død, har Apple bare ikke været det samme. De er begyndt at lave flere fodfejl. Der har været alt for mange problemer til jeg ville ofre så mange penge som en Iphone 5 koster. Har lige købt mig en Lg Nexus 4, for satan den er lækker :-)

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 16:53
Er vist bare begejstret for, at jeg har min gode gamle iPhone 4 Big smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Enig! Min 4S bliver ikke skiftet ud til noget der er ringere lavet, den oser af kvalitetTongue

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 17:24

Enig! Min 4S bliver ikke skiftet ud til noget der er ringere lavet, den oser af kvalitetTongue

Åh jeg ved ikke. Min iPhone oser da også af kvalitet. Den er lækker, batteriet holder godt, jeg har 4G. Jeg har på intet tidspunkt måtte genstarte. Og der er stadig ikke den mindste ridse, selv om jeg kun bruger cover, når jeg skal have den sat i holderen på min bil. Det er altså kun et fåtal, som har problemer, i forhold til hvor mange mill. Som er solgt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 17:39
Aluminium er skam et fint metal i utallige legeringer. Du tænker nok på stål som den fustfaste udgave, der sidder rundt om IP4/-S.

Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 17:39
http://da.wikipedia.org/wiki/Metal

Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 18:22
Nu var det også bare for at vise hvad der kan ske med jeres iP5 hvis den udsættes for pres Wink

Skrevet af: Pastorius
Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Åh jeg ved ikke. Min iPhone oser da også af kvalitet. Den er lækker, batteriet holder godt, jeg har 4G. Jeg har på intet tidspunkt måtte genstarte. Og der er stadig ikke den mindste ridse, selv om jeg kun bruger cover, når jeg skal have den sat i holderen på min bil. Det er altså kun et fåtal, som har problemer, i forhold til hvor mange mill. Som er solgt.

Jeg havde en 4s i et par måneder inden jeg fik min 5'er (der ikke er skæv efter nogle ugers brug). Inden jeg skiftede var jeg meget i tvivl om det ville være fornuftigt. Jeg syntes ikke den større skærm og det anderledes format lige umiddelbart løs som nogen brugbar opgradering for mig, og har altid godt kunnet lide at en telefon har lidt gods og vejer lidt.

...her et par uger efter føles 4s'eren (som min kone nu har) håbløst gammeldags og klodset. 5'eren er en ganske fremragende telefon.

Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 21:27
Har præcis samme opfattelsé.

Skrevet af: peejay
Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Med tre rapporterede tilfælde ud af adskillige millioner telefoner ejet af folk der har haft den i mere end to uger, er det måske lidt tidligt at konkludere noget som helst.
iPhone 5 bending problem giver 1.37 millioner hits i google.
Det er næppe de samme tre tilfælde der går igen.

Men fint at recorder.dk ikke løber med den slags rygter på forsiden - denne gang Wink

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 22:57
Under alle omstændigheder en storm i et glas vand . Iphone 4 og 4S uden cover er med garanti mere udsat for problemer m smadret glas end mikro promille Iphone5 brugere har med nævnte bending problem . Og Jobs død har altså slet ingen effekt på nuværende produkter . . Alt andet lige var Iphone4's antenne koks i min verden Apples ihidtil største bommert, - og det var altså i Jobs tid.
Iphone5 er ligesom 4s - GS3 og Nokia920 en glimrende telefon med plads til forbedringer .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 08:19
Citér Og Jobs død har altså slet ingen effekt på nuværende produkter . .

Aaah jeg tror nu nok at Apple Maps fadæsen ikke var sket med Jobs bag roret.

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 08:53
haha - så er der hvis nogle der sover bedre om natten , fordi de ikke har en ny 5er - så er det jo lige vand på deres mølle.

Godt man ikke har et nyt TV med retention...kunne være en analogi

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Citér Og Jobs død har altså slet ingen effekt på nuværende produkter . .

Aaah jeg tror nu nok at Apple Maps fadæsen ikke var sket med Jobs bag roret.

Kortfadæsen er et selvmål af dimensioner. Om den var sluppet igennem under Jobs kan vi kun gisna om . Men det er trods alt en software fejl i en feature,  - som kan rettes . Antenneeproblemet var en hardware fejl, som vedrører telefonens allermest basale funktion . Og den slap igennem under Jobs . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: larsand
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 09:30
Det er sgu sjovt som Apple fan ryger op af stolen, bare der bliver talt det mindste negativ om deres elskede telefon. 
Tunnelsyn

Der var en eller anden der engang udtalte at hvis Apple lavede en højglans lakeret pind og kaldet det en Ipin, så ville folk også stå i kø for at købe den.Wink

Tror han har ret 

Skrevet af: niepe
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af larsand larsand skrev:

Det er sgu sjovt som Apple fan ryger op af stolen, bare der bliver talt det mindste negativ om deres elskede telefon. 
Tunnelsyn

Der var en eller anden der engang udtalte at hvis Apple lavede en højglans lakeret pind og kaldet det en Ipin, så ville folk også stå i kø for at købe den.Wink

Tror han har ret 

Og alle haters vil stå i kø for at finde fejl i produktet. Clap

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 09:52

Der var en eller anden der engang udtalte at hvis Apple lavede en højglans lakeret pind og kaldet det en Ipin, så ville folk også stå i kø for at købe den.Wink
Tror han har ret

Det er da fint, at du kan krydre en debat med at kalde iPhone-købere for får. Yderst konstruktivt.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Der var en eller anden der engang udtalte at hvis Apple lavede en højglans lakeret pind og kaldet det en Ipin, så ville folk også stå i kø for at købe den.Wink
Tror han har ret

Det er da fint, at du kan krydre en debat med at kalde iPhone-købere for får. Yderst konstruktivt.
Er det ikke sådan hver gang?Ouch Og så tror de selv, at de lige har været sååå sjove.Ouch

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 10:05
Jeg har ikke kaldt nogen for får.

Men man har indtrykket af at Apple fan er en smule sensible - og så har de åbenbart ingen humoristisk sans

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 11:01

Men man har indtrykket af at Apple fan er en smule sensible - og så har de åbenbart ingen humoristisk sans

Jeg er relativ ny Applebruger (Mac fra 2011 - iPhone de sidste 2-3 mdr) og jeg må indrømme jeg er solgt. Det er ikke det samme som at Apple er fejlfri, men set over et hele så er computer og gadgetlivet altså noget grønnere som Mac-bruger end de alternativer jeg har prøvet.

På mit arbejde er jeg stadig tvangsindlagt til div. windowsmaskiner og jeg har erfaring (både professionelt og privat) i den verden siden windows 3.1 og før det DOS. Jeg har også erfaringer fra både Nokia og android smartphones (og før det diverse PDA'er).

Jeg har serviceret venner og familie med IT-support gennem rigtig mange år, og kan se hvor meget nemmere de har ved at bruge Appleprodukter, og hvor meget nemmere det er hjælpe dem, når der alligevel er et eller andet.

For mig er der ingen tvivl - set over et, så er Apples univers langt overlegent til alternativerne. Ikke fordi man ikke kan de samme (og nogle gange mere og bedre) på andre platforme, men fordi det er som hovedregel er nemt og elegant at gøre tingene med Apple uden nørderi.

Der er da stadig masser af plads til forbedring. Udover de allerede nævnte kan jeg lige hurtigt komme i tanke om Time Capsules der brændte sammen pga mangel på køling, iPod Video-dims der døde inden for det første leveår - og der er sikkert mange flere.

Der er også ting der gøres smartere med andre teknologier. Fx lader det til at Sonos er noget mere robust end airplay, og Squezebox kan streame i langt højere kvalitet end airplay. Airplay er bare nemmere. Det ville ikke være noget problem, hvis jeg var den eneste derhjemme der skulle høre musik, men med Airplay kan både junior på 7 og konen sætte musik på, UDEN jeg skal indover, ja faktisk helt uden introduktion. Det samme var tilfældet for brug af Apple TV - i skarp kontrast til vores Zaptorboks fra Stofa, som jeg er den eneste i familien der kunne betjene.

Konen, som hele sit liv har betragtet sig selv om teknik-immun, sidder og leger med sin nye iPhone, smiler for sig selv om mumler indimellem -  hvor er det smart.

Måske gør ovenstående svada mig til en apple fanboy eller et får - jeg ved det ikke. Selv synes jeg -helt objektivt set, men selvfølgelig ud fra kriterier der går ud over lige den helt rå funktion (anvendelighed, brugeroplevelse og design er også faktorer) - at Apple laver langt de bedste computere, telefoner og software man kan få, også set i forhold til pris.

Sjovt nok, så har mange af os "frelste" Applebrugere erfaringer med både appleplatformen og flere af alternativerne, mens de fleste (jaja, jeg ved godt der er undtagelser) af dem laver lidt sjov med os, kun kender deres egen platform.

Jeg ved også at dette indlæg sikkert for nogen op af stolen (og ville i hvert fald have gjort det, hvis det ikke havde været et underforum hvor man må formode der er en stærk overvægt af applebrugere), og burde egentlig måske bare have ladet være, men grunden til jeg alligevel en gang imellem promoverer de ting jeg synes er smarte ved Apple er ikke at jeg har appleaktier (det har jeg ikke) eller på anden måde har interesser i at Apple klarer sig godt. Jeg stiller blot mine erfaringer til rådighed for andre, der måske også kunne få et nemmere tech-liv. Så lever jeg med risikoen for at blive kaldt nyreligiøs.

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 11:43

Jo, du antydede at Apple-fans ville købe hvad som helst firmaet spyttede ud. Jeg oversatte det til "får", andre ville måske oversætte det til "lemming" eller noget helt tredje. Jeg var endda så venlig at citere den del der relaterede til navnekalden, så du var klar over, at det ikke var dén del der relaterede til sensibiliteten jeg mente...

Uanset hvad, så er det ikke en særlig konstruktiv kommentar, hvis niveauet skal holdes over børnehave-plan.

-------------

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 11:56

Der var en eller anden der engang udtalte at hvis Apple lavede en højglans lakeret pind og kaldet det en Ipin, så ville folk også stå i kø for at købe den.

Tror han har ret 

Det tror jeg også han har. Der er fanatikere alle steder.

Dog er der også ret mange Apple brugere der ikke er fanatikere - jeg er en af dem, med iPhone og iPad i "stalden".

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 12:15
Selvfølgelig er er der fanatikere inden for det meste. Nogle er bare lidt mere markante end andre.
Men må nu give larsand ret i, at det er ret påfaldende sådan som de fleste her i denne tråd popper op af deres æble-skyttegrav.  
Også ret flot, som Torben R. "får" oversat larsand's ord. Så det lige passer ind i hans belærende og ret så nedladende tolkning ! Virkelig flot - og med til at hæve niveauet ? - not ! 
For det er vel ikke en måde at hæve niveauet på, at betegne nogle af debattørerne som værende på børnehave niveau - eller hûr ?

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 12:17

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 12:33
De eneste som er dummere end blinde fanboys er blinde haters . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 12:37
Hvis det viser sig at være et udbredt fænomen med bøjede iPhone 5, så har Apple et problem.

Jeg har læst om mange tilfælde, hvor folk ikke har gjort andet end med deres gamle iPhone. Og haft den i forlommen på et par jeans.

Selvfølgelig vil det være imagemæssigt en katastrofe, men jeg mener også Apple har et produktansvar,, hvis man kan godtgøre at telefonen ikke er designet tilstrækkeligt robust til almidelig daglig brug. Opels, Tandremme på biler er et eksempel. Den kunne de ikke løbe fra.

Det vil godt nok være tragikomisk hvis det ender med at Apple blot siger: You're holding it wrong (in your pants) og sender en bumper af stål.

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Selvfølgelig er er der fanatikere inden for det meste. Nogle er bare lidt mere markante end andre.
Men må nu give larsand ret i, at det er ret påfaldende sådan som de fleste her i denne tråd popper op af deres æble-skyttegrav.

Og påfaldende så hurtigt bl.a. du får sat andre i bås. Og påfaldende at der i Apple tråde altid popper et par stykker op, som lige skal tørre lidt at på ejere af Apple-produkter.

Jeg opponerede mod den triste tendens der er i journalistik, hvor selv de mindste ting blæses op verden over, og hvor al sans for proportioner smides over bord - og du og Lars er jo glimrende eksempler på hvorfor sådanne nyheder laves: det resulterer hurtigt i mudderkast og dermed mange hits og bannervisninger.

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Hvis det viser sig at være et udbredt fænomen med bøjede iPhone 5, så har Apple et problem.

Det kan jeg ikke tro at der er nogen der er uenige i. Det springende punkt er netop om det er generelt eller nogle enkeltstående tilfælde (relativt ift salg) - og hvordan Apple så håndtere dem der dukker op.

Indtil videre, kan jeg blot konstatere at de "generelle" fejl der er omtalt omkring ip5 med ridser, farvefejl på foto (min skærm er hw-kalibreret) og bendingproblemet ikke findes på min endnu. Hvis det er et generelt problem går der dog nok ikke længe - for mig er en telefon en brugsgenstand, og den skal kunne holde til at blive brugt, så den kommer både i forlommen på bukserne, og bliver dagligt sat i bilholderen etc. Giver det ridser eller andre problemer så tager jeg den derfra.

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Hvad skal vi bruge den slags generaliseringer til. Det er ikke særligt konstruktivt for debatten.

Skrevet af: jakobnygren
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Jeg er relativ ny Applebruger (Mac fra 2011 - iPhone de sidste 2-3 mdr) og jeg må indrømme jeg er solgt. Det er ikke det samme som at Apple er fejlfri, men set over et hele så er computer og gadgetlivet altså noget grønnere som Mac-bruger end de alternativer jeg har prøvet.

På mit arbejde er jeg stadig tvangsindlagt til div. windowsmaskiner og jeg har erfaring (både professionelt og privat) i den verden siden windows 3.1 og før det DOS. Jeg har også erfaringer fra både Nokia og android smartphones (og før det diverse PDA'er).

Jeg har serviceret venner og familie med IT-support gennem rigtig mange år, og kan se hvor meget nemmere de har ved at bruge Appleprodukter, og hvor meget nemmere det er hjælpe dem, når der alligevel er et eller andet.

For mig er der ingen tvivl - set over et, så er Apples univers langt overlegent til alternativerne. Ikke fordi man ikke kan de samme (og nogle gange mere og bedre) på andre platforme, men fordi det er som hovedregel er nemt og elegant at gøre tingene med Apple uden nørderi.

Der er da stadig masser af plads til forbedring. Udover de allerede nævnte kan jeg lige hurtigt komme i tanke om Time Capsules der brændte sammen pga mangel på køling, iPod Video-dims der døde inden for det første leveår - og der er sikkert mange flere.

Der er også ting der gøres smartere med andre teknologier. Fx lader det til at Sonos er noget mere robust end airplay, og Squezebox kan streame i langt højere kvalitet end airplay. Airplay er bare nemmere. Det ville ikke være noget problem, hvis jeg var den eneste derhjemme der skulle høre musik, men med Airplay kan både junior på 7 og konen sætte musik på, UDEN jeg skal indover, ja faktisk helt uden introduktion. Det samme var tilfældet for brug af Apple TV - i skarp kontrast til vores Zaptorboks fra Stofa, som jeg er den eneste i familien der kunne betjene.

Konen, som hele sit liv har betragtet sig selv om teknik-immun, sidder og leger med sin nye iPhone, smiler for sig selv om mumler indimellem -  hvor er det smart.

Måske gør ovenstående svada mig til en apple fanboy eller et får - jeg ved det ikke. Selv synes jeg -helt objektivt set, men selvfølgelig ud fra kriterier der går ud over lige den helt rå funktion (anvendelighed, brugeroplevelse og design er også faktorer) - at Apple laver langt de bedste computere, telefoner og software man kan få, også set i forhold til pris.

Sjovt nok, så har mange af os "frelste" Applebrugere erfaringer med både appleplatformen og flere af alternativerne, mens de fleste (jaja, jeg ved godt der er undtagelser) af dem laver lidt sjov med os, kun kender deres egen platform.

Jeg ved også at dette indlæg sikkert for nogen op af stolen (og ville i hvert fald have gjort det, hvis det ikke havde været et underforum hvor man må formode der er en stærk overvægt af applebrugere), og burde egentlig måske bare have ladet være, men grunden til jeg alligevel en gang imellem promoverer de ting jeg synes er smarte ved Apple er ikke at jeg har appleaktier (det har jeg ikke) eller på anden måde har interesser i at Apple klarer sig godt. Jeg stiller blot mine erfaringer til rådighed for andre, der måske også kunne få et nemmere tech-liv. Så lever jeg med risikoen for at blive kaldt nyreligiøs.

Samme her. Jeg er opvokset med Windows, og hoppede sidenhen over på Linux og var dér en årrække. Så fik jeg mig en iPhone (2009) og skiftede min Linux maskine til en Macbook Air (2011). Efter to uger med macbook'en var jeg solgt. Tilsæt en apple TV boks og en iPad og man har et super økosystem. Har aldrig været mere tilfreds med mit IT/gadget setup.

Hilsen en blind fanboy (åbenbart) ...

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 14:27
HOLY SHIT

Jeg har ikke kritiseret  Apples holdbarhed eller deres software.

Men det underbygger da min formodning at der er mange Apple fans der er lidt nærtagen.

Var der ikke også en eller anden teleanalytiker, der for et par år siden blev truet både med det ene og det andet, fordi han udtalte sig negativt om  produktet

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 14:56

HOLY SHIT

Men det underbygger da min formodning at der er mange Apple fans der er lidt nærtagen.

Var der ikke også en eller anden teleanalytiker, der for et par år siden blev truet både med det ene og det andet, fordi han udtalte sig negativt om  produktet

Der var nogle historier for nogle år siden om John Strand blev truet - men det var inden jeg selv hoppede på Applevognen, så jeg havde faktisk ikke opfattet det drejede som om kritik af iPhone.

John Strand bliver nu jævnligt anklaget for at være ret fremturende selv:
http://www.computerworld.dk/art/217684/se-heftig-mail-omstridt-teleanalytiker-laegges-paa-is
(...og jeg har set diverse bloggere eller twitter-folk sige at de har modtaget skarpe mails fra ham, hvis de har omtalt ham online).

...og nej, du har ikke kritiseret Apples produkter - havde du bare gjort det(sagligt). Du har - i et underforum for Appleudstyr - skrevet en kommentar, som vel kun kan opfattes som om du ser alle der ejer et Appleprodukt som dumme nok til at købe hvad som helst med et apple-logo på, og derefter (fordi der ikke var udbredt opbakning og jubel til det udsagn) kaldt os alle sensible og humorforladte. Det er da ikke særlig taktfuldt.

Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 15:04

Spot on, noget af det bedste ved Apple(efter min mening) er ikke at hvert enkelt produkt er det aller bedste, jeg ved godt der kan findes alternativer der er lige så gode, men når du har flere apple produkter sammen for du et økosystem som ingen andre kan matche(men de kæmpe for at efterligne det). Og det er utroligt ingen haters har valgt at kommentere dette indlæg.

Ang. topic, så kommer det jo an på antallet af bøjede iphones, derudover tænker jeg at der må være en eller anden grund til at den bøjer, for aluminium bøjer jo ikke af sig selv !!
Jeg tænker at det enten kan være mishandling, eller opvarmning på grund af indpakningen i coveret, eller en blanding. Først derefter kan man se på om skylden ligger hos Apple.
Men uden at vide hvorfor den bøjer kan man jo ikke vide hvem der har skylden. 

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 15:17

HOLY SHIT

Der var nogle historier for nogle år siden om John Strand blev truet - men det var inden jeg selv hoppede på Applevognen, så jeg havde faktisk ikke opfattet det drejede som om kritik af iPhone.

John Strand bliver nu jævnligt anklaget for at være ret fremturende selv:
http://www.computerworld.dk/art/217684/se-heftig-mail-omstridt-teleanalytiker-laegges-paa-is
(...og jeg har set diverse bloggere eller twitter-folk sige at de har modtaget skarpe mails fra ham, hvis de har omtalt ham online).

...og nej, du har ikke kritiseret Apples produkter - havde du bare gjort det(sagligt). Du har - i et underforum for Appleudstyr - skrevet en kommentar, som vel kun kan opfattes som om du ser alle der ejer et Appleprodukt som dumme nok til at købe hvad som helst med et apple-logo på, og derefter (fordi der ikke var udbredt opbakning og jubel til det udsagn) kaldt os alle sensible og humorforladte. Det er da ikke særlig taktfuldt.

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 15:32
Jeg frygter at det er en konstruktionsfejl der skyldes jagten på at skabe en så tynd og let telefon som mulig, samtidig med at de har forlænget telefonen. Apple er jo berygtet for at lade design gå forud for funktion. Tænk bare på Antennagate eller glasbagsiden på den nuværende.

Fint med flot design, men de skal kunne holde til almindelig brug. Jeg giver ikke meget for de argumenter med at det må man forvente fordi telefonen er så tynd, eller så lang, eller lavet i aluminium.

Omvendt vil det jo ikke være første gang i historien hvis man skal pakke sit topsmarte Appleprodukt ind i grimme bumpers mv.. :s

Interessant at følge, håber det er enlige svaler - jeg har en 5'er på vej.

Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 15:35

Omvendt vil det jo ikke være første gang i historien hvis man skal pakke sit topsmarte Appleprodukt ind i grimme bumpers mv.. :s

Som jeg læser det i artiklen har den omtalte Iphone netop været pakket ind i en bumper.

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 15:37

Jeg frygter at det er en konstruktionsfejl der skyldes jagten på at skabe en så tynd og let telefon som mulig, samtidig med at de har forlænget telefonen. Apple er jo berygtet for at lade design gå forud for funktion. Tænk bare på Antennagate eller glasbagsiden på den nuværende.

Fint med flot design, men de skal kunne holde til almindelig brug. Jeg giver ikke meget for de argumenter med at det må man forvente fordi telefonen er så tynd, eller så lang, eller lavet i aluminium.

Interessant at følge, håber det er enlige svaler - jeg har en 5'er på vej.

Der er vel - stadig - ikke nogen der har sagt at det er bare hvad man må leve med?

Selvfølgelig skal telefnonen ikke bøje ved almindelig brug, men lad os da lige se tiden lidt an, inden vi farer i flint. Måske er problemet ikke generelt og hvis det viser sig at være det, er det jo ikke på forhånd udelukket at Apple vil anerkende det og rette fejlen. Det er jo faktisk sket før at de har anerkendt konstruktionsfejl og byttet enhederne til nye.

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 15:44
De må I undskylde.

At jeg har trådt på jeres ligtorne.

Jeg bakker lige så stille ud af dette forum - i skal ikke høre et ord mere fra mig om Apple fans manglende humor og evne til at springe op af stolen lige så snart der er en, formaster sig til at stille spørgsmål ved Apples produkter.

Men jeg vil da ikke undlade at gøre opmærksom på at jeg er blevet bekræftet  i mine fordomme

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 15:46
vil lige holde mig ude af dialogen APPLE vs the world.. 

Virker som om man ikke har gennemført ganske almindelige forbrugstest af produktet.. Stålet er mere robust, og plast i almindelige telefoner kan give sig meget, og bøje tilbage igen..

Aluminium flyder bare ved lavere påvikning, og vi kommer for hurtigt ud over elasticitets punktet..

Skulle man have lavet den "stabiliserende" ramme på denne telefon i Alu, så havde man brug for en struktur som man har i f.eks. extruderede aluminiums profiler.

det er et DÅRLIGT design, og der utallige af disse "BEND" iphone 5 på markedet, men det er jo reelt ikke noget man skulle REGNE med som apple brugere..

generelt har fejlraten på Iphone 4-4s været utrolig lav i forhold til andre producenter af telefoner, selvom de nok har de eneste kunder der går op i at produktet har et lille mærke, eller skærmen ikke er 100% lige i indfatningen (min firma lumia 800 er godt nok crappy samlet, men er da kold over det)..

Kan da huske da jeg havde min nokia 8210, der var det normalt at folk skulle ind og have dem firmware opdateret TIT, og USANDSSYNLIG mange fejl i telefoner.

og det kendte med NOKIA valgte at svare tilbage på ALLE garanti reperationer, med at det var FUGTSKADER, da en telefon ikke kunne holde til at ligge i en lomme, grundet fugt.

Jeg har stadig min gamle trofaste Iphone 4.. men egentligt kun fordi jeg synes den "mørke ramme" til den sorte telefon, er kedeligt og grimt.. og anodiseret alu som kun er overflade anodiseret, og ikke som hos B&O bliver farvet i dybden, bliver så hurtigt grimt.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

vil lige holde mig ude af dialogen APPLE vs the world.. 

Virker som om man ikke har gennemført ganske almindelige forbrugstest af produktet.. Stålet er mere robust, og plast i almindelige telefoner kan give sig meget, og bøje tilbage igen..

Aluminium flyder bare ved lavere påvikning, og vi kommer for hurtigt ud over elasticitets punktet..

Skulle man have lavet den "stabiliserende" ramme på denne telefon i Alu, så havde man brug for en struktur som man har i f.eks. extruderede aluminiums profiler.

det er et DÅRLIGT design, og der utallige af disse "BEND" iphone 5 på markedet, men det er jo reelt ikke noget man skulle REGNE med som apple brugere..

generelt har fejlraten på Iphone 4-4s været utrolig lav i forhold til andre producenter af telefoner, selvom de nok har de eneste kunder der går op i at produktet har et lille mærke, eller skærmen ikke er 100% lige i indfatningen (min firma lumia 800 er godt nok crappy samlet, men er da kold over det)..

Kan da huske da jeg havde min nokia 8210, der var det normalt at folk skulle ind og have dem firmware opdateret TIT, og USANDSSYNLIG mange fejl i telefoner.

og det kendte med NOKIA valgte at svare tilbage på ALLE garanti reperationer, med at det var FUGTSKADER, da en telefon ikke kunne holde til at ligge i en lomme, grundet fugt.

Jeg har stadig min gamle trofaste Iphone 4.. men egentligt kun fordi jeg synes den "mørke ramme" til den sorte telefon, er kedeligt og grimt.. og anodiseret alu som kun er overflade anodiseret, og ikke som hos B&O bliver farvet i dybden, bliver så hurtigt grimt.
HOLY SHIT så har du og jeg jo en telefon der ikke kan telefonere på grund af antenne og en telefon som går itu på grund af glasbagsiden iflg Larsand og hans ligesindede. Ironi kan forekomme.

Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 16:09

Har du noget data på det?

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 16:13

De må I undskylde.

Jeg bakker lige så stille ud af dette forum - i skal ikke høre et ord mere fra mig om Apple fans manglende humor og evne til at springe op af stolen lige så snart der er en, formaster sig til at stille spørgsmål ved Apples produkter.

Men jeg vil da ikke undlade at gøre opmærksom på at jeg er blevet bekræftet  i mine fordomme

Jesus kristus, hav da lidt mere ondt af dig selv.

Jeg vil da så i samme omgang gøre opmærksom på at DU kommer med fordomme omkring folk der køber Apple produkter, og så er du overrasket over at folk reagerer!

Man kan ikke komme med en nedladende, fordomsfuld kommentar, og så ikke forvente at folk reagerer negativt - i nogen som helst sammenhænge. Jeg kan også rende ud og sige "Alle indvandrere stjæler", ville det bekræfte den fordom hvis folk reagerede på den? (Og det er selvfølgelig ikke rent faktisk min mening, men et hypotetisk eksempel, hvis folk skulle være i tvivl).

Du har ikke stillet nogen reelle, konstruktive spørgsmål til Apple's produkter, du er kommet med en dumsmart kommentar, og fik respons her på. Det er vitterligt ikke så underligt!

Man kan have masser af konstruktive diskussioner om positive og negative ting ved både Apple og Android, for ingen af dem er perfekte. Det var bare ikke det du gjorde - og så er den ikke rigtig længere.

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 16:28

At en profil er extruderet betyder ikke nødvendigvis at den er solid eller har en stabiliserende funktion. Det kan extruderes utroligt solidt eller som noget tyndt, flagrende skrammel der bøjer sig for en mild brise.

Det er længe siden jeg har haft en iPhone 5 i hånden, så jeg mindes ikke hvordan rammen ser ud, men mon ikke den også er extruderet?! Den kunne også være lavet med hydroforming, men jeg tvivler.

Mit bedste bud på bøjede mobiltelefoner, er at det ikke har noget med spændinger i rammen at gøre. Materialet er for tyndt til at indholde spændinger der er kraftige nok til at bøje en telefon. Jeg tror nærmere det drejer sig om at folk ikke har "behandlet" den pænt. Efterhånden som mobiltelefoner bliver mere slanke, skal der mindre til at skade dem. Et enkelt slag mod en dørkarm når du har den liggende i håndtasken eller lign.

Skrevet af: floe
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 20:39

De må I undskylde.

http://www.youtube.com/watch?v=O6Bqf23u-40 - http://www.youtube.com/watch?v=O6Bqf23u-40

-------------
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime

Skrevet af: Simba
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 08:09
Alle de brugere her i debatten, har haft ondt over Apple, kan I ikke sende et billed ind af dette problem? Nå, det har I ikke? 
Nu er der ikke fundet flere punkter at brokke sig over ved iPhone 5 og der er alt for stille omkring produktet. Så må vi lige hive en "ufo-historie" op af brokkassen! 

-------------
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 08:33

De må I undskylde.

Lækker lille detalje.
Først lader du som om du siger undskyld og derefter tramper du så på "de ømme ligtorne" på vejen ud....

Har ikke den store forståelse for fanatikere på hverken den ene eller anden side af debatten. Men indlæg der tilsyneladende primært har til formål at afspore/ophidse debatten hjælper ikke... 

Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Simba Simba skrev:

Alle de brugere her i debatten, har haft ondt over Apple, kan I ikke sende et billed ind af dette problem? Nå, det har I ikke?
Nu er der ikke fundet flere punkter at brokke sig over ved iPhone 5 og der er alt for stille omkring produktet. Så må vi lige hive en "ufo-historie" op af brokkassen!

Fænomenet med de brækkede iPhones er ikke ny - det blev bragt op allerede ved lanceringen sidste år, hvor andre også kørte "bent gate" på det:
http://www.tekcore.co.uk/2012/10/10/iphone-5-bend-gate/ - http://www.tekcore.co.uk/2012/10/10/iphone-5-bend-gate/

Uanset hvilket produkt du har købt, så er der da i øvrigt ingen der finder det morsomt at få udpeget mulige fremtidige issues, som man skal gå og spekulere på. Om det er Panasonic TV med burn-in eller iPhones der knækker, så er der nok ingen der sætter pris på at få dårlige nyheder af denne type - og alle ville nok være lidt i defensiven hvis de ejede produktet.

-------------

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 09:11
De gør alt for at gøre et produkt tyndere og lettere. Glasset er blevet tyndere - 30% (digitizer og skærm er smeltet sammen), og hvis de i kombination også har lavet rammen tyndere (og telefonen længere) - ja så må man sige at de nok har krydset en grænse for hvor "stabil" telefonen i sidste ende er.

-------------

Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 10:47
hvor er det morsom læsning det her, ja ALLE iphone 5 er skæve og noget lort ja klart. jeg må ha været meget heldig da min ikke er skæv overhovedet, eller ridset

Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 15:20
HÆ  får sgu helt lyst til at smide en bemærkning. Wink

Men jeg har jo lovet at lade være Unhappy

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:11

Ufo eller éj, Apple må betragtes som et premium-produkt og derfor må der også stilles højere krav til det. Har produktet grundlæggende fejl (antenne-problemer, anyone?) er det klart man farer i blækhuset.

Sjovt nok tester B&O deres premium-produkter (TV: fryser dem ned, kører dem igennem rystemaskine mm) og de har ikke disse grundlæggende fejl. Er den ikke gal for Apple? - tager pengene for et premium-produkt og leverer noget ikke-optimalt (optimalt er ikke det samme som det perfekte)?

Skrevet af: Simba
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 17:31
Og velkommen til Steve Jones. Har du en iPhone 5 MED problemet? Godt så! Jeg noterer mig blot, at selvom jeg har et anstrengt forhold til Samsung og Sony, så kommer du aldrig til at høre en nedladende bemærkning fra mig af! Jeg har da ingen grund til at nedgøre, at andre ser noget andet i disse produkter.
Jeg kunne godt fristes til en beskrivelse af de oplevelser jeg har haft med disse mærker, men det er i en anden post!

-------------
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way

Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Ufo eller éj, Apple må betragtes som et premium-produkt og derfor må der også stilles højere krav til det. Har produktet grundlæggende fejl (antenne-problemer, anyone?) er det klart man farer i blækhuset.

Sjovt nok tester B&O deres premium-produkter (TV: fryser dem ned, kører dem igennem rystemaskine mm) og de har ikke disse grundlæggende fejl. Er den ikke gal for Apple? - tager pengene for et premium-produkt og leverer noget ikke-optimalt (optimalt er ikke det samme som det perfekte)?

Sammenligningen med B&O holder ikke, synes jeg. For det første er Apples produkter ikke lige så højt prissat som B&O's (ihvert fald var indtil for et års tid siden), men de er dog dyrere end konkurrenterne, men vigtigst er nok at Apple er firstmovers på et marked hvor det virkelig skal gå stærkt for at holde sig på toppen. Når man vil være cutting edge, på design og teknik og ikke har nogle frontløbere at læne sig op af, så skal der være svipsere ind imellem.

Jeg bryder mig ikke om fejl og jeg synes ikke man skal acceptere dem (heller ikke andre steder end Apple) - og de par ting jeg er stødt på irriterer mig grænseløst (jeg er ikke selv stødt på nogle af de alvorlige heldigvis - måske lige bortset fra Maps, men faktisk har jeg ikke oplevet større kortfejl til min brug endnu).

Jeg bryder mig dog heller ikke om pressehistorier lavet på problemer som ikke rigtig er belyst, og hvor man ikke rigtig ved hvordan producenten forholder sig til det (skulle det vise sig at være generelle problemer).

Jeg vil gentaget at jeg ikke synes at Apple er fejlfri, men sammenlignet med konkurrenterne (som bestemt heller ikke er fejlfrie) leverer de langt den bedste helhedsoplevelse stadigvæk - også når man tager prisen med i betragtning. Og jeg har faktisk brugt de fleste af alternativerne i længere perioder.

Skrevet af: floe
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 19:16

Kan du så ikke bare holde dig helt fra tasterne?

-------------
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 20:52

Godt det samme. Du er jo åbenbart ude af stand til at tage kritikken til dig.

Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 16:43
Her er mere om sagen

http://www.mobilsiden.dk/web-tv/den-er-god-nok-iphone-5-kan-blive-skaev,lid.25457/

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie

Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Her er mere om sagen

http://www.mobilsiden.dk/web-tv/den-er-god-nok-iphone-5-kan-blive-skaev,lid.25457/

Kommentarsporet er ...øh... interessant :-)

Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 17:00

Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Her er mere om sagen

Kommentarsporet er ...øh... interessant :-)
Den var især god, med den person som vågnede op, og så var telefonen skæv.Wink 

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 17:05
Uhyggeligt!Shocked
http://www.mobilsiden.dk/web-tv/den-er-god-nok-iphone-5-kan-blive-skaev,lid.25457/ - http://www.mobilsiden.dk/web-tv/den-er-god-nok-iphone-5-kan-blive-skaev,lid.25457/

Skrevet af: Andersss
Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 17:49
Det er bare ikke smart at sætte sig på sin telefon. Det burde ikke være svært at forstå Wink

Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 19:40
Inden vi går helt i selvsving, så mener jeg da at der er efterhånden er grund til at tro at designet ikke er helt optimalt. Om folk sætter sig på telefonen eller ej, så er det da lidt bekymrende at de alle sammen bøjer det samme sted. Til gengæld så har jeg ikke hørt om knækkede glas på en IP5. 

Nå, min er med et års all-risk forsikring, så hvis der inden da ikke er sket noget, så overlever den jo nok.

Print side | Luk vindue