Mit waoo driller!
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118960
Udskrevet den: 18-Februar-2025 kl. 14:33
Emne: Mit waoo driller!
Skrevet af: kws
Emne: Mit waoo driller!
Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 21:44
Jeg har en del af mine kanaler der kun vil vise de første 2-4cm af toppen af billedet resten er bare sort.
Er der andre der oplever dette?
|
Svar:
Skrevet af: Michael404
Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 23:05
Har du prøvet at genstarte boksen?
Og dit tv står til at køre PAL?
------------- -Michael404 @ Trefor-Waoo 40/40 Net - Stor Viasat Pakke - Viaplay - Netflix - WDTV m. 1.12.14_WDLXTV -
|
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 06:51
Ja det er prøvet. Jeg slukker boksen hver dag. Den kører pal og 50hz
|
Skrevet af: Jubas
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 08:33
Du skriver ikke så meget om hvilken box eller stik type du bruger. PAL bruger man til analoge forbindelser/scart. Nå men hvis det ikke virker med HDMI så prøv med scart, så har du i det mindste et billede. Det giver også supporteren en fornemmelse af hvor fejlen er.
|
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 09:44
Det er iptv gennem htpc. Via hdmi
|
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 13:20
Der er nok stor chance for at det er opsætning af den htpc (media center? ) der skal roedes med. Og den står nok for egen regning. Men virker det hvis du kører uden om den?
------------- -Michael404 @ Trefor-Waoo 40/40 Net - Stor Viasat Pakke - Viaplay - Netflix - WDTV m. 1.12.14_WDLXTV -
|
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 13:54
Hiver jeg kanalen ind i vlc. Så får jeg samme resultat. Det hele virkede i søndags men mandag var det galt.
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 14:42
De er sikkert bare kodet
Hvilke kanaler drejer det sig om, helt præcist ? og hvem er din fibernetudbyder ?
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 14:52
Hvad er hele ideen egentlig bag det, kanalerne kan vel trækkes over waoo.tv og viaplay samt evt. HDD boks eller smart tv med hdd. ?
|
Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 16:18
Michael404 skrev:
Hvad er hele ideen egentlig bag det, kanalerne kan vel trækkes over waoo.tv og viaplay samt evt. HDD boks eller smart tv med hdd. ? |
Langt fra alle kanalerne kan ses via waoo.tv
Fordelen er jo hvis du har trukket netkabel, så du fri for at trække antennekabel og man slipper for at leje/købe deres boks(e) i dyre domme.
Fx koster harddisk boksen 99 om måneden, hvis vi så tager udgangspunkt hos os herhjemme, så skulle vi af med 4x99 hvis vi alle skulle kunne optage ned. Eller købe hver boks til 2400 mener jeg den koster. Dette er ikke nødvendigt via lan.
Ellers skal man trække helt nye antennekabler fra fiberboksen til en splitter og køre det via dvb-c tuneren.
------------- 65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 20:33
Alle kanaler er blevet lagt om i mandags. Incl. alle multirumskanalerne.
Det kan godt være, der samtidig er rodet med kodningen til iptv.
|
Skrevet af: Kejserjorn
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 20:48
Jeg har også problemer her, som minder lidt om trådstarters. Jeg kører med iptv fra Waoo (Energimidt), i Windows media center via dvblink.
Flere af kanalerne kan ikke afspilles, og jeg får beskeden "Kopiering er forbudt". Det startede med nogle få kanaler, for en måneds tid siden tror jeg, men nu er det efterhånden mange som ikke kan afspilles... Jeg har netop geninstalleret hele computeren, for at se om det kunne hjælpe, men problemet er det samme.
Kan det være kryptering som de langt om længe har fået lagt på? De har jo truet med det længe...
|
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 21:24
Det kunne godt tyde på at de har smidt DRM på nu. :/ min airties boks virker fint, den skulle dog lige have strømmen helt fra og sat til igen før den ville vise kanalerne.
|
Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 08:26
Der er kommet kryptering på mange af kanalerne, det er derfor i ikke kan se dem mere.
Så det eneste man kan gør er at leje/købe deres tv boks og lev med det. :)
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet af: Kejserjorn
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 08:42
Jeg blev kun kunde hos Waoo, fordi det var pisse smart at man kunne bruge et netkort som tvkort på computeren, og derved få ligeså mange tunere man vil, til stort set ingen penge. Hvis jeg alligevel skal til at bruge en boks, så er Waoo ikke så interessant alligevel....
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 13:35
Michael404 skrev:
Hvad er hele ideen egentlig bag det, kanalerne kan vel trækkes over waoo.tv og viaplay samt evt. HDD boks eller smart tv med hdd. ? |
Igennem et mediecenter, kan du f.eks. optage/streame/timeshifte 4-5(det afhænger af dit LAN's båndbredde) kanaler samtidig, og til 7 forskellige klienter rundt omkring i huset, hvis du har lyst. DET er sgu frihed ![Big smile Big smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley4.gif)
Eller..... var.... ![Cry Cry](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley19.gif)
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 14:04
confused skrev:
Michael404 skrev:
Igennem et mediecenter, kan du f.eks. optage/streame/timeshifte 4-5(det afhænger af dit LAN's båndbredde) kanaler samtidig, og til 7 forskellige klienter rundt omkring i huset, hvis du har lyst. DET er sgu frihed ![Big smile Big smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley4.gif)
Eller..... var.... ![Cry Cry](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley19.gif) |
Well så længe det ikke er en feature de tilbyder til kunderne, så er det jo ikke noget man kan forvente at man bare kan gøre, selv om man måske synes det er smart mv.
Og hvis man skulle tilbyde denne service så vil den nok også koste lige så meget som en tv boks mv.
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 20:10
Det er enten WMDRM 10 eller VCAS kryptering de bruger. Det er ihvertfald de eneste 2 den airties boks jeg har kan dekode.
Så vi snakker AES128 = farvel tv på htpc.
|
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 20:31
http://www.shapeshifter.se/2008/04/01/behind-the-scenes-of-telias-iptv/
|
Skrevet af: diablo
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 23:14
kws skrev:
Det er enten WMDRM 10 eller VCAS kryptering de bruger. Det er ihvertfald de eneste 2 den airties boks jeg har kan dekode.
Så vi snakker AES128 = farvel tv på htpc. |
Det er ikke et farvel tv på htpc/smart tv for det er kommet for at blive, men det kan blive et farvel til waoo. Der findet andre måder man kan få tv på sin htpc.
|
Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 08:22
diablo skrev:
kws skrev:
Det er ikke et farvel tv på htpc/smart tv for det er kommet for at blive, men det kan blive et farvel til waoo. Der findet andre måder man kan få tv på sin htpc. |
Jamen det er jo så din beslutning.... Jeg har intet problem at skal have en boks stående, den passer fint til mit behov, hvis du vælger Waoo væk blot fordi de kryptere kanalerne, så du ikke kan se alle kanaler i dit mediacenter mere, ja hvad skal man sige til det..... Igen det er jo ikke en service du betaler for at man skal kunne i dit mediacenter, så kan ikke se det store problem her.
Men det er jo så blot min holdning og mening. :)
|
Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 14:44
Ozzy skrev:
diablo skrev:
kws skrev:
Det er ikke et farvel tv på htpc/smart tv for det er kommet for at blive, men det kan blive et farvel til waoo. Der findet andre måder man kan få tv på sin htpc. |
Jamen det er jo så din beslutning.... Jeg har intet problem at skal have en boks stående, den passer fint til mit behov, hvis du vælger Waoo væk blot fordi de kryptere kanalerne, så du ikke kan se alle kanaler i dit mediacenter mere, ja hvad skal man sige til det..... Igen det er jo ikke en service du betaler for at man skal kunne i dit mediacenter, så kan ikke se det store problem her.
Men det er jo så blot min holdning og mening. :) |
jeg vælger ikke Waoo væk blot fordi de kryptere kanalerne, men fordi de ikke kan lavere en løsning uden boks, for nogle kanaler jeg betaler for at se, men jeg ved ikke om det er det samme men SE har da en TV reklame for tv uden boks.
|
Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 22:13
diablo skrev:
jeg vælger ikke Waoo væk blot fordi de kryptere kanalerne, men fordi de ikke kan lavere en løsning uden boks, for nogle kanaler jeg betaler for at se, men jeg ved ikke om det er det samme men SE har da en TV reklame for tv uden boks. |
Kør det via dvb-c fra fiberboksen i stedet.
------------- 65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 08:33
Ja så vælg dog en dvb-c løsning i stedet for. :-)
|
Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 10:18
jeg skriver jo også at der er andre måder man kan få tv på sin htpc. Men det vil så koste en del mere end det setup jeg har nu, hvor jeg bruger Shuttle XS35GTA som tv-server, som det ikke er muligt at udvide med tv-kort.
|
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 14:23
Yep det er jo meget muligt... Men det er må man jo bare betale hvis man vil kunne se tv på den måde, som du gør nu. :)
|
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 17:18
Skrevet af: martin_pedersen
Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 11:24
jeg syntes også det er træls at man ikke kan få signalet om uden at have en boks. og jeg har haft fat i Profiber ang. en dvb-c løsning, det kunne ikke lade sig gøre medmindre man har den store tv-pakke..
Det var ihvertfald det jeg havde fået af vide af support
------------- Mvh. Martin
|
Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 11:54
Jeg har den store tv pakke med det er ikke alle kanaler fra pakken der er som dvb-c.
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 21:09
Og her hos os i gammelt Profiber-land, kan man ikke få IPTV og DVB-C uden at betale dobbeltop. Vi har waoo3 Stor TV pakke og skulle så købe Canal Digital Family Mix til 354kr/md oven i (mange af de samme kanaler) hvis vi også vil kunne se DVB-C. Åndsvagt hvis du spørger mig.
Mig bekendt kan man andre steder (f.eks. Energi midt) for +70kr/md få de samme kanaler man har på IPTV som DVB-C, det er sgu mere fair.
|
Skrevet af: Jubas
Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 17:43
Gammel Profiber aftale med Canal Digital, som ikke er udløbet endnu.
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 18:48
Ved du hvornår den udløber og om der er planer om at tilbyde "alle TV" (dvb-c) ligesom Energi Midt?
|
Skrevet den: 17-Januar-2013 kl. 16:52
Kan det bekræftes at det er muligt at se ALLE kannalerne via DVB-C indgang i tv gennem Trefor? Da det for mig er god grund til at købe nyt tv.
|
Skrevet af: majland
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 23:57
diablo skrev:
jeg skriver jo også at der er andre måder man kan få tv på sin htpc.Men det vil så koste en del mere end det setup jeg har nu, hvor jeg bruger Shuttle XS35GTA som tv-server, som det ikke er muligt at udvide med tv-kort. |
Jeg har haft energimidt og waoo med dvb-c i godt et års tid. Har valgt at tage det sure med det søde og valgt den store programpakke bare for at kunne få nogle få kanaler som dvb-c til mediecenteret. Jeg bruger pt mest en HDhomerun netværkstuner, og den håndterer nu fint 2 samtidige HD kanaler på 100mbit netværk. Den deles pt mellem en QNAP NAS (DVBlink software), Windows Mediecenter (som HDhomerun lader tro at den er DVB-T tuner) og lidt live fra min bærbare på hjemmekontoret. Har også hul igennem til en samsung tablet. Har overvejet om ikke der snart skal en tuner mere på ... Jeg havde egenligt troet at IP tv'et var krypteret for ellers var jeg nok også gået den vej - men nu kan jeg jo så læse at jeg kommer for sent. Min pointe er blot at din Shuttle fortsat kan være tv server med en/flere netværkstunere
|
|