Print side | Luk vindue

Internet fra waoo!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119011
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 19:07


Emne: Internet fra waoo!
Skrevet af: Axel F
Emne: Internet fra waoo!
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 16:52
Hej.
Jeg fik onsdag i sidste uge monteret en fiberboks fra waoo med en 30/30 linie.Da teknikkeren var gået ville jeg koble på netværket, med 2 stationære pcér (ungernes) men uden held.Jeg kontaktede deres support, som satte "routeren" op til wpa2.Jeg kunne godt se netværket oppe på ungernes pcér,men når jeg kørte mussepilen hen over det netværk jeg ville tilslutte stod der at det kørte wep.Så det var umulig for mig at oprette forbindelse,med mindre jeg ændrede router settings til wep.Så kontaktede jeg support igen,dagen efter (det tog også en time) og resultatet var det samme.Så kom der en teknikker og skiftede fiberboksen,men det hjalp heller ikke.Nu har jeg så ændret router settings til wep,først virkede det upåklaglig, men efter 2 dage,erer der næsten ingen forbindelse,det tager flere minuter at åbne en hjemmeside,og pludselig ryger forbindelsen helt.Nu har jeg kontaktet support igen,de vil så sende en ud.Angry
Nogen der ved om jeg skal/eller kan ændre noget på pcérnes opsætning,som muligvis kan hjælpe ?
Medmindre det er fordi nr2 fiberboks også er defekt.
 
Skal lige nævne at pcérne køre med usb dongle fra D-Link til det trådløse netværk.Det fungerede fint da jeg havde internet fra Dansk kabel tv.
 


-------------
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S



Svar:
Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 08:06
Lige for at være sikker. Er det donglerne på ungernes PCer der kun kan køre WEP? Hvis det er så få dem skiftet - der er ikke meget sikkerhed i WEP, WP2 er standart i dag.

/ask


Skrevet af: Axel F
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:40
Nej de kørte på wpa, på mit gamle netværk.så de skulle være ok.

-------------
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S


Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 00:43
Altså der burde ikke være noget i vejen for at du skulle kunne køre wpa2 på fiberboksen,
vi har kørt med det fra starten af, men måske skulle du sige til waoo at de skal sætte boksen op til "Åben konfiguration" (det betyder at alle porte undtagen et par stk grundet sikkerhed er åbne) ellers kommer du sjældent op på 30/30 kun af og til,
det har jeg bedt dem om hos os.


-------------
//Guldhammer


Skrevet af: Axel F
Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 16:26
Hejsa.
Routeren står til open, og når jeg kører en hastigheds test ligger den på ca 36/36. Men nu er min pc også kablet med et netværkskabel.
Men det er ungernes pc'er der kører så forbandet langsomt, at de stort set ikke kan åbne en hjemmeside.
Men nu kommer der en teknikker og kigger på det på Mandag og han vil prøve at sætte et andet mærke fiberboks op. Og hvis det ikke hjælper, så ved jeg sq snart ikke hvad jeg skal gøre. Så jeg krydser fingre.


-------------
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S


Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 16:31
Hvis nettet kører fint med kabel så tror jeg det er de dongles der er galt med.

-------------
//Guldhammer


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 17:21
ja det kunne godt virke sådan, prøv at træk et kabel til ungernes pc for at se hvordan den så reagerer. ældre dongles kontra ny router er måske der fejlen ligger!!!

Kan da sige at da de havde været her, for ca 2 år siden og koble fiber til, så har det kørt upåklageligt fra dag 1 og indtil nu. Så har da kun gode erfaringer


Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 20:20
Har du et navn på de dongles, måske nogen kan finde ud af mere?

-------------
//Guldhammer


Skrevet af: Axel F
Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 22:28
Hej igen.
Jeg har pt sat min gamle modem til igen(Dansk kabel tv lukker ikke ned for min linie før d 6/2)
Da min fiber boks fra waoo helt har mistet pusten, nu har jeg ingen forbindelse overhovedet. Lampen på boksen/routeren der indikerer at den får signal er gået helt ud Angry
Men de dongler du spurget til er fra D-Link og hedder EWA 140. De er et sted mellem 2 og 3 år gamle, det var dem jeg brugte til mit "gamle netværk"
Jeg har en kammerat som bruger de samme, også til fiberboks fra waoo, blot en anden model, og det kører uden problemer. Han fik waoo i Marts sidste år. Han bruger en dongle i stuen som nok er 5-6 år gammel, også uden problemer. Den har jeg lånt, så den vil jeg prøve af hvis det ikke lykkedes at få det op og køre på Mandag.


-------------
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 11:21
Du kunne måske også bare få et fiber modem, og så selv koble en router på? Den løsning har jeg, fra Waoo.
Jeg gider ikke deres (eller andres) routere. Hver gang man får en udbyder, så får man også en tåbelig router. Jeg skal bare have en forbindelse (hurtigt og stabil og uden lukkede porte), så klare jeg selv resten - Hvor svært kan det lige være for udbyderne LOL


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Axel F
Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 22:08
Du har måske fat i noget der, det kan muligvil blive løsningen. Men som jeg skrev i går, er forbindelsen helt røget og den teknikker der skulle komme i dag, dukkede ikke op pga sygdom. Så jeg blev lovet at der skulle komme en på Onsdag i stedet for. Så må jeg se hvad de finder ud af.

-------------
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S


Skrevet af: htpcdude
Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 00:06
@Kandersen Hvilken router bruger du?

Jeg får selv waoo om nogle dage, derfor interessen.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 06:20
Har også Waoo med et fiber modem.   Her har jeg smidt en netgear wifi router på.

Det kører rigtig godt, og så er jeg ikke låst eller andet af udbyderen.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

@Kandersen Hvilken router bruger du?

Jeg får selv waoo om nogle dage, derfor interessen.
 
Jeg bruger en forholdvis dyr sag af en Fortigate Firewall med indbygget router. Men mindre kan snildt gøre det.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Axel F
Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

@Kandersen Hvilken router bruger du?

Jeg får selv waoo om nogle dage, derfor interessen.
Hejsa.
Teknikkeren kommer i eftermiddag, så jeg er meget spændt på at se om det kommer op og køre.
Men kan du ikke lige vende tilbage når dit er oppe og køre?
Mit problem var jo at routeren er sat op til at køre wpa2, men signalet bliver åbenbart udsendt i wep....


-------------
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S


Skrevet af: Axel F
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 18:31
Hejsa.
Teknikkeren kunne heller ikke få det op og køre, han hentede så sin bærbar ude i bilen, men den kunne han heller ikke få forbindelse til. Til sidst hentede han en D-LINK router og satte den til fiberboksen(lukkede så bare ned for den trådløse forbindelse på boksen) og så kom der så forbindelse til ungernes pcér trådløst.
Har så lige haft besøg af en kammerat, (som er it teknikker). Han ændrede opsætningen på fiberboksen og koblede D-LINK routeren fra. Så gik han op på ungernes værelser, søgte efter en opdatering til de trådløse dongler....og vupti så kørte det bare derudaf.
Min pointe er....hvorfor kunne de supportere jeg talte i telefon med 4 gange af næsten en times varighed pr gang, og de to gange teknikkerne var ude hos mig for at skifte fiberboksen, ikke finde ud af det.
Jeg er ikke nogen ørn til pcér og det er gamle fru Jensen sikkert heller ikke. Så jeg syntes det er så meget for dårlig at der ikke var meget hjælp at hente hos de folk der burde have vidst noget om det problem jeg stod overfor.
Men nu køre det, så nu er jeg en glad dreng og ungerne kan næsten heller ikke få armene ned igen.
GO´WEEKEND


-------------
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S


Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 07:39
Hejsa Axel
 
SUPER fedt det er lykkeds at få det op og køre.
Jeg har 3 gange på et par år, haft brug for support fra WAOO, og jeg kan ikke genkende det du har oplevet.
Jeg ville nok også ha været ret negativ over den umidlbare mangel på "skills"
Jeg er af den lidt mere utålmodige type, jeg havde nåk bedt dem rende mig i R.... efter 3 forsøg.
Men nyd det nu, for det er en fed forbindelse
 


Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 08:47
Fordi en supporter eller en tekniker skal ikke rode med dine dongels. Du har lavet en fejl ikke Waoo.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 09:38
tror også det er det mange kunder fejlagtigt tror.. at alt med internettet pludselig er udbyderens skyld..
 
som udbyder har man vel reelt kun ansvaret for at der er internet i selve fiber modemmet, at de så giver udstyr med, gør jo at det så også skal virke, men resten må man selv nørde med.
 
skulle jeg sælge fiber forbindelser, så var jeg kommet forbi sat et stik i modemmet, virker det, så havde jeg pakket sammen og sagt at kunden selv måtte løse resten.
 
du forlanger vel heller ikke, at WAOO skal ominstallere din PC...
 
Har personligt ikke haft problemer med WAOO, har haft 3 issues.
 
dødt internet da en bonde gravede hele TREFOR kablet over i hans mark, hvilket var synligt da det var tæt på os, og der var en pæn stor eksplosion før alt røg.
 
dårlige speeds (gik fra 75/75 til 30/40) efter en aften med lyn, WAOO var ude efter 2 dage, da jeg HAVDE internet, og det ikke var en haster, byttede selve indgangsprintet, og så var vi kørende igen.
 
og det sidste var at de havde byttet rundt på 2 kabler da vi flyttede ind, så vi fik nabo´ens internet ind, det tog også få sekunder så var det løst, dagen efter melding af fejl.
 
har haft det i  over et år nu, stadig den bedste internetlinie jeg har haft.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Axel F Axel F skrev:

 
Jeg er ikke nogen ørn til pcér og det er gamle fru Jensen sikkert heller ikke. Så jeg syntes det er så meget for dårlig at der ikke var meget hjælp at hente hos de folk der burde have vidst noget om det problem jeg stod overfor.
Men nu køre det, så nu er jeg en glad dreng og ungerne kan næsten heller ikke få armene ned igen.
GO´WEEKEND

Det er een af årsagerne til, at jeg selv sørger for så meget af mit eget udstyr som muligt. Jeg gider/orker ikke være afhængige af andre, for uanset hvor man vender sig hen, så risikere man at møde folk, som ikke ved nok alligevel. (Jeg vil slet ikke forsøge nævne alle de diskussioner jeg har haft med såkaldt supportere hos TDC).

Men har man valgt at selv klare sit udstyr, (og det er uanset om det er router/dongle/computer osv), så er det også ens egen forpligtigelse at sætte sig ind i tingene og få styr på sin egen del. Det er nok den del de fleste glemmer. Og så går det oftest galt, når man man skal placere skyld og ansvar for noget der ikke virker. 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 14:01
Du siger:
Oprindeligt skrevet af Axel F Axel F skrev:

(lukkede så bare ned for den trådløse forbindelse på boksen)
der er ingen trådløs forbindelse på min waoo boks.


-------------
//Guldhammer


Skrevet af: Pioneer540
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Du siger:
Oprindeligt skrevet af Axel F Axel F skrev:

(lukkede så bare ned for den trådløse forbindelse på boksen)
der er ingen trådløs forbindelse på min waoo boks.
Det er der på de nyere installationer men det er som i eksemplet her ikke nødvendigvis en fordel - lidt svært at opgradere udstyr når det er integreret i fiberboksen Smile


Skrevet af: DIY!
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 14:41
Bare af nysgerrighed, Axel F - hvem er din WAOO udbyder/el-selskab? (synes ikke at jeg har set det nævnt i tråden).

Jeg har selv WAOO via NRGI (dvs i Århus), og har ikke haft problemer med deres service

Være generelt opmærksom på at når der tales WAOO kan udstyret (dvs routeren) være forskellig efter hvilken udbyder der er tale om.

mvh

Anders


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

skulle jeg sælge fiber forbindelser, så var jeg kommet forbi sat et stik i modemmet, virker det, så havde jeg pakket sammen og sagt at kunden selv måtte løse resten.

Så kan vi jo glæde os over, at du ikke sælger internet. Hvis service kun gik så langt, som at få trukket linjen til hoveddøren og tjekke at der var lys i lampen, så ville kunderne nok smutte over til dem der så også gad hjælpe med at få det til at virke i praksis bagefter. Udbyderen har trods alt en hvis interesse i, at deres brugere er glade for produktet - og det er de kun hvis de kan få det til at virke.

Hånden op: Hvor mange ville anbefale en udbyder, hvis deres kundeservice lagde røret på i det øjeblik, at du bekræftede at der var lys i modemmet?

Hvor mange Yousee-kunder ringer ikke til hotline for at få hjælp med korrekt indtastning af netværks-ID mv.? Der er næppe mange fejl på kabel-TV, som skyldes, at der intet signal er ud til kundens første antennestik, med mindre kablet er gravet over...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

skulle jeg sælge fiber forbindelser, så var jeg kommet forbi sat et stik i modemmet, virker det, så havde jeg pakket sammen og sagt at kunden selv måtte løse resten.

Så kan vi jo glæde os over, at du ikke sælger internet. Hvis service kun gik så langt, som at få trukket linjen til hoveddøren og tjekke at der var lys i lampen, så ville kunderne nok smutte over til dem der så også gad hjælpe med at få det til at virke i praksis bagefter. Udbyderen har trods alt en hvis interesse i, at deres brugere er glade for produktet - og det er de kun hvis de kan få det til at virke.

Hånden op: Hvor mange ville anbefale en udbyder, hvis deres kundeservice lagde røret på i det øjeblik, at du bekræftede at der var lys i modemmet?

Hvor mange Yousee-kunder ringer ikke til hotline for at få hjælp med korrekt indtastning af netværks-ID mv.? Der er næppe mange fejl på kabel-TV, som skyldes, at der intet signal er ud til kundens første antennestik, med mindre kablet er gravet over...

Du kan slet ikke lave den sammenligning det er ens stort set alle tv hvordan det skal sættes op.
Hvor går grænsen med internet? Skal man så også fejlsøge osv på kunders printere, telefoner, recivere osv osv osv.

Nej hullet er leveret så skal kunden klare resten. 
Det jo heller ikke bilsælgerens skyld du ikke kan køre bil ;)


Skrevet af: Axel F
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Fordi en supporter eller en tekniker skal ikke rode med dine dongels. Du har lavet en fejl ikke Waoo.
Måske måske ikke. Men eftersom teknikkeren heller ikke kunne få det op og køre på sin egen bærbar pc som han hentede ude i bilen. Syntes jeg er det er lidt af en fallit erklæring, at man så bare kobler en xtern router på fiber boksen og siger at det ikke kan være anderledes.


-------------
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S


Skrevet af: Axel F
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af DIY! DIY! skrev:

Bare af nysgerrighed, Axel F - hvem er din WAOO udbyder/el-selskab? (synes ikke at jeg har set det nævnt i tråden).

Jeg har selv WAOO via NRGI (dvs i Århus), og har ikke haft problemer med deres service

Være generelt opmærksom på at når der tales WAOO kan udstyret (dvs routeren) være forskellig efter hvilken udbyder der er tale om.

mvh

Anders
Østjysk Energi


-------------
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S


Skrevet af: Axel F
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Fordi en supporter eller en tekniker skal ikke rode med dine dongels. Du har lavet en fejl ikke Waoo.
Nu er du jo så en af de heldige der er udstyret med et godt hovede, så du kan løse alle de problemer du end måtte rende ind i. Det har jeg så ikke, men havde heldigvis en kammerat der er it teknikker, som fik det op at køre for migTongue
Men hvad med gamle fru Jensen??? hun har måske ingen venner der kan hjælpe hende, eller famlie til rådighed. Er det så bare ærgelig?


-------------
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S


Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Pioneer540 Pioneer540 skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Du siger:
Oprindeligt skrevet af Axel F Axel F skrev:

(lukkede så bare ned for den trådløse forbindelse på boksen)
der er ingen trådløs forbindelse på min waoo boks.
Det er der på de nyere installationer men det er som i eksemplet her ikke nødvendigvis en fordel - lidt svært at opgradere udstyr når det er integreret i fiberboksen Smile
Ahh, okay.

-------------
//Guldhammer


Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Axel F Axel F skrev:

Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Fordi en supporter eller en tekniker skal ikke rode med dine dongels. Du har lavet en fejl ikke Waoo.
Nu er du jo så en af de heldige der er udstyret med et godt hovede, så du kan løse alle de problemer du end måtte rende ind i. Det har jeg så ikke, men havde heldigvis en kammerat der er it teknikker, som fik det op at køre for migTongue
Men hvad med gamle fru Jensen??? hun har måske ingen venner der kan hjælpe hende, eller famlie til rådighed. Er det så bare ærgelig?

Mange tak :)

Nej det er ikke bare ærgeligt hun skal have fat på en IT mand. Ligsom jeg skal betale for at få min bil lavet ;)



Print side | Luk vindue