Print side | Luk vindue

SUPER HD på Netflix i Danmark allerede nu (sksl ik

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119015
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 08:56


Emne: SUPER HD på Netflix i Danmark allerede nu (sksl ik
Skrevet af: mich61
Emne: SUPER HD på Netflix i Danmark allerede nu (sksl ik
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 19:51

SUPER HD på Netflix i Danmark allerede nu (sksl ikke forveksles med 4K HD)


Netflix forbedrer billedkvaliteten med Super HD


http://digitalt.tv/netflix-forbedrer-billedkvaliteten-med-super-hd/ - http://digitalt.tv/netflix-forbedrer-billedkvaliteten-med-super-hd/

Man kan teste, om man allérede idag kan anvende den forbedrede billedkvalitet

Min test viste, at Yousee ikke supporterede, men der er nogen der har skrevet at TDC allerede gør




Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 20:03
Hej , jeg prøvede lige at logge på det link , og så kom der en netflix side frem . samt at der stod at min udbyder understøtter dette . Jeg har COMX fiber ind , så det skal da prøves....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 20:04
Ser heller ikke ud til at Stofa er med endnu

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 20:08
Det virker med TDC internet.

Nogen der har fundet noget der er i Super HD ?


-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Det virker TDC internet.

Nogen der har fundet noget der er i Super HD ?
Masser af titler.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 20:21
Hvad er forskellen mellem SuperHD og HD ?


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 20:21
well, Fullrate som leverer mit 20mbit ADSL supporterer det åbenbart ikke



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 20:31
Jeg vil bare have det til Yousee.Confused

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 20:32
Har også fullrate (50/10) - og det er supporteret her.


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 21:04
Lidt komisk oversættelse på Netflix' side: "Netflix Super HD er tilgængeligt på PS3, WiiU, Windows 8, Roku, nyere Apple-fjernsyn og udvalgte smart-tv'er og Blu-ray-afspillere."

Hmm, "nyere Apple-fjernsyn"?? Så må det jo betyde at "ældre Apple-fjernsyn" ikke understøtter det Cool

PS: Ja, jeg ved godt de hentyder til ATV3...


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 21:29
Jubiiii. Waou kan.

Så skal jeg finde noget med mit atv3


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 21:45
Virker her med tdc fiber erhverv.

-------------
SVP03


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 22:05
Virker fint her med fiber fra Verdo på ps3. 

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 22:38
Virker her, på TDC Bizbase (10/1 mbit/s). Har lagt mærke til bedre/skarpere billedkvalitet på de tegnefilm som min søn så i de sidste par dage (via ATV3).


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 23:13
Jeg har en PS3, og jeg kan kun få "Medium HD" vist frem på de gode dage. Ellers ligger den ofte på "High SD".

Før i tiden havde jeg INGEN problemer med at få vist "High HD" eller "X-high HD" på min skærm. Jeg har en 12/1 fra Fullrate, så hvad fa'en sker der lige?

Andre der har disse problemer?


Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 23:44
hvordan kan i se hvad kvalitet i ligger på (ATV)

-------------
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag


Skrevet af: MDHell
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 05:50
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg vil bare have det til Yousee.Confused
 
Den siger at min Yousee forbindelse er supporteret Big smile


-------------


Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 08:20
Hvordan kan man se hvilken kvalitet man modtager Netflix i ? Jeg modtager det direkte på mit Sony HX855 TV med en 15Mb/s forbindelse  (fungerer super-godt).
I starten af filmen er det noget grynet (ikke HD) men efter nogle sekunder bliver billedekvaliteten mærkbart bedre, men jeg kan ikke se nogen steder hvilken HD-kvalitet jeg modtager det i  - er det kun på visse modtagere (streamer-bokse) man kan se dette ?
 
Oplever iøvrigt at der en del film/serier ikke er med 5.1 lyd selvom det står angivet i deres oversigtsbeskrivelse på Netflix.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Lidt komisk oversættelse på Netflix' side: "Netflix Super HD er tilgængeligt på PS3, WiiU, Windows 8, Roku, nyere Apple-fjernsyn og udvalgte smart-tv'er og Blu-ray-afspillere."

Hmm, "nyere Apple-fjernsyn"?? Så må det jo betyde at "ældre Apple-fjernsyn" ikke understøtter det Cool

PS: Ja, jeg ved godt de hentyder til ATV3...
Er det en Google oversættelse du har fundet?
For det står da klart på dansk:
  • Apple TV med 1080p
    http://support.netflix.com/da/node/8735#gsc.tab=0 - http://support.netflix.com/da/node/8735#gsc.tab=0
  • Mvh JørgenT



    Skrevet af: pdj1974
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 09:38
    Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

    Er det en Google oversættelse du har fundet?
    Nej - eller rettere: Det er ikke MIG der har brugt en Google oversættelse Wink

    Og jeg er tilsyneladende ikke den eneste der har studset over det: 
    https://www.facebook.com/NetflixDanmark/posts/447951025259877 - https://www.facebook.com/NetflixDanmark/posts/447951025259877

    Det står stadig på https://signup.netflix.com/superhd - https://signup.netflix.com/superhd (Med gråt imellem skærmen og informationen omkring hvorvidt ens internet udbyder det)


    -------------
    /Peter

    LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


    Skrevet af: mich61
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 10:36
    Det kunne godt se ud som om nogle Yousee kunder har SUPER HD allerede og andre ikke har det, når man tester det her    https://signup.netflix.com/superhd - https://signup.netflix.com/superhd


    Skrevet af: KOS.
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 11:14
    Har Yousee 20/2 og Netflix siger.

    Din internetudbyder har ikke Super HD endnu.



    Skrevet af: mich61
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 11:35
    Oprindeligt skrevet af KOS. KOS. skrev:

    Har Yousee 20/2 og Netflix siger.

    Din internetudbyder har ikke Super HD endnu.

     
     
    Det samme hos mig, men alligevel er der flere Youseekunder, der har fået den, en af dem her til morgen


    Skrevet af: dkscan
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 11:36
    Oprindeligt skrevet af KOS. KOS. skrev:

    Har Yousee 20/2 og Netflix siger.

    Din internetudbyder har ikke Super HD endnu.

    Same melding på min Yousee 100/10.

    -------------
    Per H. Nielsen
    http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


    Skrevet af: Master_Geek
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 11:37
    Stofa skulle da ifølge Netflix være den bedste udbyder, så er det da underligt at de ikke kan køre med deres Super HD..?


    Skrevet af: iVinther
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 12:22
    Oprindeligt skrevet af Stromgren Stromgren skrev:

    hvordan kan i se hvad kvalitet i ligger på (ATV)

    +1


    Skrevet af: pdj1974
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 12:33
    Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

    Stofa skulle da ifølge Netflix være den bedste udbyder, så er det da underligt at de ikke kan køre med deres Super HD..?
    Det har ikke noget at gøre med om Stofa "kan". Det handler om at Netflix skal have noget hardware til at stå hos Stofa, og det har Stofa åbentbart ikke være interesseret i endnu.

    Men skriv til dem - evt. på deres Facebook side, eller Like nogen af dem der har gjort det...


    -------------
    /Peter

    LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


    Skrevet af: Naiera
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 13:15
    Hvis jeg bruger min iPad til at besøge den der SuperHD-side, så får jeg at vide, at min udbyder (Stofa) er klar til SuperHD. Bruger jeg min computer får jeg et nej.


    Skrevet af: Giffel
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 13:24
    Til jer med Yousee, bruger i unblock-us?

    Hvis i gør så prøv at ændre region til Danmark.

    Hos mig viser den at super hd ikke er tilgængeligt ved yousee hvis min region står til US, men det virker hvis den står til Danmark.


    -------------

    LG OLED C1 77"
    Denon AVR-X2800H
    Synology DS916+
    ATV 4K 3. gen


    Skrevet af: Flemming Larsen
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 13:37
    Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

    Til jer med Yousee, bruger i unblock-us?

    Hvis i gør så prøv at ændre region til Danmark.

    Hos mig viser den at super hd ikke er tilgængeligt ved yousee hvis min region står til US, men det virker hvis den står til Danmark.
    Jeg har ikke unblock. Og det virker heller ikke, hvis jeg prøver på min iPad, som det gør ved Naiera, som dog er på stofa.


    -------------
    Mvh
    Flemming Larsen


    Skrevet af: sune
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:00
    Yousee 100/10, desværre heller ikke noget superhd her (bruger ikke unblock)


    Skrevet af: Hackerjac
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:05
    waoo (energimidt) heller ikke superhd


    Skrevet af: mich61
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:16
    Her er 2 af Yousee´s svar på facebook, de mener det er noget Netflix har opfundet, men mærkeligt at nogen yousee brugere og hele TDC koncernen har indgået aftale med Netflix:
     
     
     

    Hej alle

    Vi er pt. ved at undersøgen sagen nærmere - der er dog umiddelbart ikke noget der indikerer, at Super HD er anderledes end full HD, som vi understøtter.

    Den test der kører på Netflix, ser ud til blot at lave en test af den pågældende kundes hastighed for at se om denne kan fungere med Super HD/Full HD.

    Vi vender tilbage med et mere fyldestgørende svar.

     

    Hej

    Det lader til, at Super HD er et begreb som Netflix har "opfundet" for deres ny streamingkvalitet. Der er derfor ikke tale om en service som vi, YouSee, kan levere.

    Det kan dog være at din internetforbindelse ikke lever op til de krav som tjenesten stiller, og at du af den årsag får at vide, at din forbindelse ikke understøtter Super HD. Du kan evt. prøve at tage en almindelig hastighedstest på yousee.dk/hastighedstest.



    Skrevet af: Jakobfc
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:18
    ComX og nej til super HD herfra (100/100)
    det negative svar kommer både på pc og Ipad.
     


    Skrevet af: RuneH
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:20
    Jeg er endnu en YouSee kunde der ikke kan. Jeg har 20mbit, ligesom så mange andre herinde. Men da en med 100mbit melder sig på banen, og ikke kan, kan det da ikke være fordi man har for lille en linje. Underligt.


    -------------
    Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


    Skrevet af: Nagash
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:22
    Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

    Har også fullrate (50/10) - og det er supporteret her.


    Den forbindelse har jeg også. Men kan være at Fullrate ikke har det på deres ADSL forbindelser. Vores er jo en VDSL forbindelse.

    -------------
    https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

    http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


    Skrevet af: mich61
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:27
    Prøv lige at læse ovennævne artikel, det kræver et partnerskab, og at Netflix sætter et stykke HardWare på Yousee centralen, det har de gjort hos TDC
    "Men den største begrænsning er, at det kun fungerer med internet-udbydere, der er med i Open Connect-netværket. Det er et gratis partnerskab med Netflix, hvor udbyderne kan vælge at installere Netflix-hardwareenheder direkte i deres datacentre eller at peere med Open Connect-netværket på fælles knudepunkter.

    I Danmark er det blandt andet TDC, der er med i Open Connect-netværket, og en del af de danske Netflix-brugere har således også adgang til Super HD-kvalitet.
    http://www.comon.dk/art/223483/nu-kan-danske-netflix-brugere-hente-film-i-super-hd -
     
  •  
     


  • Skrevet af: mich61
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:28
    Prøv lige at læse ovennævne artikel, det kræver et partnerskab, og at Netflix sætter et stykke HardWare på Yousee centralen, det har de gjort hos TDC
    "Men den største begrænsning er, at det kun fungerer med internet-udbydere, der er med i Open Connect-netværket. Det er et gratis partnerskab med Netflix, hvor udbyderne kan vælge at installere Netflix-hardwareenheder direkte i deres datacentre eller at peere med Open Connect-netværket på fælles knudepunkter.

    I Danmark er det blandt andet TDC, der er med i Open Connect-netværket, og en del af de danske Netflix-brugere har således også adgang til Super HD-kvalitet.
    http://www.comon.dk/art/223483/nu-kan-danske-netflix-brugere-hente-film-i-super-hd -


    Skrevet af: sune
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:30
    Jeg tror ikke at Yousee's facebook-support team helt har fattet hvad det her handler om, hvis de tror det er en 1080p og/eller bandwidth test :-0


    Skrevet af: Flemming Larsen
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:31
    Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

    Jeg er endnu en YouSee kunde der ikke kan. Jeg har 20mbit, ligesom så mange andre herinde. Men da en med 100mbit melder sig på banen, og ikke kan, kan det da ikke være fordi man har for lille en linje. Underligt.
    Jeg har også en 100/10mbit. Og den vil jo heller ikke.Confused

    -------------
    Mvh
    Flemming Larsen


    Skrevet af: mich61
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:32
    Oprindeligt skrevet af sune sune skrev:

    Jeg tror ikke at Yousee's facebook-support team helt har fattet hvad det her handler om, hvis de tror det er en 1080p og/eller bandwidth test :-0
     
    De har heller ikke fattet, at Netflix sætter et stykke HW ud på Yousee´s central ligesom hos TDC


    Skrevet af: hw1270
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:36
    Og hvad er det så lige at Super HD er?
     
    Findes der en definition på denne "standard" ?


    Skrevet af: Nagash
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 16:41
    Oprindeligt skrevet af hw1270 hw1270 skrev:

    Og hvad er det så lige at Super HD er?
     

    Findes der en definition på denne "standard" ?

    Det har ikke noget med opløsningen at gøre, som det ellers kunne antyde. Det etuder bare, at filmen har fået højere bitrate.

    -------------
    https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

    http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


    Skrevet af: svenlind
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 17:07
    Jeg har YouSee 50/10 og på testsiden står:

    Din internetudbyder er klar til Super HD!

    Mon det betyder, at jeg kan modtage Super-HD nu, eller er det noget der engang er muligt?

    Der er åbenbart forskellige oplevelser med YouSee, så det er måske afhængigt af bopæl. Jeg bor 2920 Charlottenlund.

    Er der nogen der har observeret et Super-HD logo ved en film/TVserie? Oplys meget gerne en titel.

    Omtalt nederst i artiklen http://www.comon.dk/art/223483/nu-kan-danske-netflix-brugere-hente-film-i-super-hd - http://www.comon.dk/art/223483/nu-kan-danske-netflix-brugere-hente-film-i-super-hd





    -------------
    Panasonic TX-65GZ950. Denon AVR3600H. MKSoundsystem 750 som 5.1.2.
    Panasonic UB 820 4K. Apple TV4K. Harmony 900. Intel "Next


    Skrevet af: mich61
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 17:11
    Oprindeligt skrevet af svenlind svenlind skrev:

    Jeg har YouSee 50/10 og på testsiden står:

    Din internetudbyder er klar til Super HD!

    Mon det betyder, at jeg kan modtage Super-HD nu, eller er det noget der engang er muligt?

    Der er åbenbart forskellige oplevelser med YouSee, så det er måske afhængigt af bopæl. Jeg bor 2920 Charlottenlund.

    Er der nogen der har observeret et Super-HD logo ved en film/TVserie? Oplys meget gerne en titel.

    Omtalt nederst i artiklen http://www.comon.dk/art/223483/nu-kan-danske-netflix-brugere-hente-film-i-super-hd - http://www.comon.dk/art/223483/nu-kan-danske-netflix-brugere-hente-film-i-super-hd

     

     

    Er det via fiber, eller via alm. Yousee coax kabel, troede det hed 50/5, men tak for din udmelding





    Skrevet af: Brixen
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 17:16
    Fullrate 20/2 - OK her, men jeg kan ikke se nogle Super HD logoer på Apple tv.

    http://signup.netflix.com/superhd - https://signup.netflix.com/superhd

    Din internetudbyder er klar til Super HD!
    Din internetudbyder er med i Open Connect-netværket, som er et gratis partnerskab med Netflix. Netflix afspiller automatisk film og tv-serier i Super HD på understøttede enheder, hvis din forbindelse er hurtig nok.


    -------------
    Venlig hilsen
    KB


    Skrevet af: BeoBrian
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 17:25
    Jeg tænker at standard Netflix streamer med ca. 2-4 mb, ligesom film fra Apple Store. Og nu med Super HD kommer vi op på 8-12 mb, så det er et løft. Men altså langt fra Full-HD fra Blu-Ray som er 40 mb, og endnu længere fra 4K. Men det er positivt de fokuserer og forbedrer Bitraten og ikke bare holder sig til det er HD fordi opløsningen er 1080P.

    -------------
    Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor


    Skrevet af: svenlind
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 17:26
    Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:


    Er det via fiber, eller via alm. Yousee coax kabel, troede det hed 50/5, men tak for din udmelding



    Det er via coax.

    YouSee har uden beregning opgraderet min 40/4 til 50/10 Smile


    -------------
    Panasonic TX-65GZ950. Denon AVR3600H. MKSoundsystem 750 som 5.1.2.
    Panasonic UB 820 4K. Apple TV4K. Harmony 900. Intel "Next


    Skrevet af: mich61
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 17:30
    Oprindeligt skrevet af svenlind svenlind skrev:

    Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:


    Er det via fiber, eller via alm. Yousee coax kabel, troede det hed 50/5, men tak for din udmelding



    Det er via coax.

    YouSee har uden beregning opgraderet min 40/4 til 50/10 Smile
     
    Det er bare fordi flere har spurgt på facebook, om de kunne opgradere upload.
     
    Jeg har for kort tid siden lavet en ny tråd på facebook, du er velkommen til at placere dit svar, at du har SUPER HD derinde, tror de har misforstået noget :-)
     
    SUPER HD: Yousee, jeg tror I har misforstået noget fuldstændigt. TDC/Fullrate har indgået EN AFTALE med Netflix og har fået sat en Hardware ind i deres netværk, for at alle TDC/Fullrate brugerne kan køre SUPER HD. Jeres svar til Flemming Larsen for 20 timer (pt 24 kommentarer) siden hænger slet, slet ikke sammen< id="u_2_k" ="commentable_item autoexpand_mode" method="post" ="/ajax/ufi/modify.php" rel="async">< name="_test" value="€,´,€,´,&#27700;,&#1044;,&#1028;" ="">< name="fb_dtsg" value="AQCVjYeT" ="" autocomplete="off">< name="feedback_s" value='"actor":"100000218939351","target_fbid":"407521635996401","target_pro_id":"111063605642207","_id":"100","assoc_obj_id":"111063605642207","source_app_id":"0","extra_story_s":,"_timestamp":"1357833338","check_hash":"AQCGyAHgHf8vYFR-","source":"0"' ="" autocomplete="off">< name="_only_response" value="1" ="" autocomplete="off"> http://www.facebook.com/youseedanmark# - "}'> - Synes godt om · · http://www.facebook.com/youseedanmark/posts/407521635996401 - - for 32 minutter siden
    • http://www.facebook.com/michael.tell.144">
      http://www.facebook.com/youseedanmark# -
      http://www.facebook.com/michael.tell.144 - Jeres svar var følgende: Det lader til, at Super HD er et begreb som Netflix har "opfundet" for deres ny streamingkvalitet. Der er derfor ikke tale om en service som vi, YouSee, kan levere.

      Det kan dog være at din internetforbindelse ikke lever op ti
      ... http://www.facebook.com/youseedanmark# - http://www.facebook.com/youseedanmark/posts/407521635996401?comment_id=63829971&offset=0&total_comments=1 - - for 30 minutter siden
      · http://www.facebook.com/youseedanmark# - "}'>


    Skrevet af: mich61
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 17:32
    http://www.facebook.com/youseedanmark - http://www.facebook.com/youseedanmark
    Ved ikke hvorfor copy past ser sådan ud, sorry


    Skrevet af: RuneH
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 18:32
    Det er lidt trist, de slet ikke forstår det på Facebook. I hvert fald har ham "Kasper" ikke gidet tegn for at forstå noget af det endnu.. 

    Ud over at han er begyndt at promovere YouSee' egen YouBio med højere bitrate end Netflix, så kom der intet brugbart ud af det. Det er sgu flot..


    -------------
    Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


    Skrevet af: pdj1974
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 18:33
    Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

    men jeg kan ikke se nogle Super HD logoer på Apple tv.
    Det kræver ATV3, altså den der klarer 1080P.
    Ifølge videon her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=8370 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=8370 så nævner NetFlix fyren på et eller andet tidspunkt noget med at der faktisk skal en opdatering ud til AppleTV før den kan. Har dog ikke set det nævnt andre steder.


    -------------
    /Peter

    LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


    Skrevet af: mich61
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 18:35
    Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

    Det er lidt trist, de slet ikke forstår det på Facebook. I hvert fald har ham "Kasper" ikke gidet tegn for at forstå noget af det endnu.. 

    Ud over at han er begyndt at promovere YouSee' egen YouBio med højere bitrate end Netflix, så kom der intet brugbart ud af det. Det er sgu flot..
     
    Det er kun med youbio boksen  Browser er håbløst bagude i øjeblikket, omkring 2Mbit


    Skrevet af: RuneH
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 18:40
    Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

     
    Det er kun med youbio boksen  Browser er håbløst bagude i øjeblikket, omkring 2Mbit

    Okay - men jeg synes måske hans valg af promovering er en smule misvisende, når vi egentlig er i gang med at tale Netflix. Han kunne måske glemme sin reklame lidt :) Selv om jeg da godt ved de er konkurrenter. 



    -------------
    Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


    Skrevet af: lunddal
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 18:45
    Svenlind, er det en antenneforening eller lignende du er med i?

    YouSee har aldrig haft 40/4 eller 50/10. De har bl.a. haft en 50/5 det nu hedder 100/10.


    Skrevet af: mich61
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 18:49
    Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

    Svenlind, er det en antenneforening eller lignende du er med i?

    YouSee har aldrig haft 40/4 eller 50/10. De har bl.a. haft en 50/5 det nu hedder 100/10.
     
    Spørgsmålet er vel, om han har bestilt bredbånd i foreningen eller hos Yousee på deres hjemmeside.
     
    Jeg er også i rn antenneforening, men bestiller bredbånd individuelt hos Yousee


    Skrevet af: Beanie
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 19:18
    Oprindeligt skrevet af svenlind svenlind skrev:

    Jeg har YouSee 50/10 og på testsiden står:

    Din internetudbyder er klar til Super HD!

    Mon det betyder, at jeg kan modtage Super-HD nu, eller er det noget der engang er muligt?

    Der er åbenbart forskellige oplevelser med YouSee, så det er måske afhængigt af bopæl. Jeg bor 2920 Charlottenlund.

    Er der nogen der har observeret et Super-HD logo ved en film/TVserie? Oplys meget gerne en titel.

    Omtalt nederst i artiklen http://www.comon.dk/art/223483/nu-kan-danske-netflix-brugere-hente-film-i-super-hd - http://www.comon.dk/art/223483/nu-kan-danske-netflix-brugere-hente-film-i-super-hd




    Jeg har lige testet på min TDC Bredbåndsforbindelse 20/2 (testet til 16/1.6); På Apple TV3 er der ingen informationer vedr. SuperHD. Det er det til gengæld (og langt mere informativt) på PS3. Der er flere film at se i SuperHD; umiddelbart er jeg faldet over den nye Sherlock Holmes "Skyggespillet"

    Umiddelbart falder kvaliteten ud til PS3eren fordel, men det er marginalt og det virker ikke entydigt om det er en SuperHD-version, man har fat i på AppleTV3

    edit. tilføjet ISP-Speed


    Skrevet af: pdj1974
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 20:00
    Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

    Hvis jeg bruger min iPad til at besøge den der SuperHD-side, så får jeg at vide, at min udbyder (Stofa) er klar til SuperHD. Bruger jeg min computer får jeg et nej.
    Når jeg bruger unblock-us og sætter den til DK, så får jeg Ok på siden både med både iPad og PC.
    Når jeg går udenom unblock-us, så får jeg No-Go - igen begge steder.
    Jeg gætter på at Stofa ikke er med, men når unblock-us foregiver at bo i DK, så simuleres tilfældigvis en udbyder der er med i samarbejdet - måske TDC.

    Desværre kan jeg heller ikke finde noget SuperHD materiale på min ATV3, når unblock-us er slået til dk. Har prøvet den Sherlock Holmes der blev nævnt. Så det hardware der kræves er tilsyneladende rent faktisk nødvendigt. Håber snart Stofa kommer med og at det virker selvom man bruger unblock-us. Tvivler dog på det nogensinde kommer til at virke når man bruger unblock-us og angiver man bor i andre lande end DK.

    TIL ALLE: Dvs. hvis man bruger unblock-us, så kan man ikke stole på hvad Netflix' hjemmeside siger!


    -------------
    /Peter

    LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


    Skrevet af: Naiera
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 20:11
    Jeg har Unblock Us på både iPad og Mac.


    Skrevet af: svenlind
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 20:27
    Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

    Svenlind, er det en antenneforening eller lignende du er med i?

    YouSee har aldrig haft 40/4 eller 50/10. De har bl.a. haft en 50/5 det nu hedder 100/10.


    Jeg har været almindelig kunde, TV og Bredbånd,  hos YouSee i mange år. Jeg bor i hus, så der er ikke tale om en antenneforening.

    Jeg kan ikke huske hvilken hastighed jeg startede med, men YouSee har med jævne mellemrum ændret deres priser/hastigheder. Jeg havde i lang tid en "ukurant" 25/5. Så så jeg en 40/4 kostede det samme, og så opgraderede jeg til det. Så YouSee har altså haft 40/4. Det her de så ikke mere.

    Pr. 1. januar har Yousee så ændret min 40/4 til 50/10 uden beregning, og jeg har såmænd oven i købet fået en snail mail med denne oplysning. Så nu har jeg en "ukurant", 50/10 og det jeg selvfølgelig glad for


    -------------
    Panasonic TX-65GZ950. Denon AVR3600H. MKSoundsystem 750 som 5.1.2.
    Panasonic UB 820 4K. Apple TV4K. Harmony 900. Intel "Next


    Skrevet af: lunddal
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 21:30
    Ok, på den måde.

    Går ud fra at du har tjekket at du ikke betaler for meget i forhold til deres standardløsninger. 100/10 er netop sat ned og har afløst 50/5.


    Skrevet af: karkov
    Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 22:49
    har yousee 30/3 i roskilde, og den siger at jeg er klar.


    Skrevet af: Ukke
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 01:14
    Jeg har Fullrate, og bruger unblock-us. Jeg har sat den til Netflix DK, og jeg får grønt lys. Min forb. er en 12/1.

    Er der en måde, hvor man faktisk kan verificere, at man reelt ser materialet i "super HD"...? På min PS3 står der bare "x-high/HD". 


    Skrevet af: Desperate
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 02:14
    Jeg har Parknet (samt fast IP adresse). Jeg bruger Google DNS på min computer og iPad.

    I går fik jeg grønt lys og besked om, at jeg kunne få Super HD.
    I dag er den skiftet til rød, med en besked om, at min internetudbyder ikke understøtter Super HD.

    Jeg vil gætte på, at det er Netflix som har lidt rod i det. Open Connect bliver tilsluttet grupper af IP-adresser (/24 = 256 IP adresser i hver gruppe). Det er højst tænkeligt disse grupper, der skal styr på, før det virker hos alle.


    Skrevet af: zulfo
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 08:40
    Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

    Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

    Stofa skulle da ifølge Netflix være den bedste udbyder, så er det da underligt at de ikke kan køre med deres Super HD..?
    Det har ikke noget at gøre med om Stofa "kan". Det handler om at Netflix skal have noget hardware til at stå hos Stofa, og det har Stofa åbentbart ikke være interesseret i endnu.

    Men skriv til dem - evt. på deres Facebook side, eller Like nogen af dem der har gjort det...
     
    Jeg "tror" slet ikke at Stofa er blevet spurgt Wink
     
    Stofa er ved at kigge på mulighederne.


    -------------
    Lars B

    DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


    Skrevet af: pdj1974
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 09:37
    Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

    Stofa er ved at kigge på mulighederne.
    Clap


    -------------
    /Peter

    LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


    Skrevet af: JørnB
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 10:39
    Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

    har yousee 30/3 i roskilde, og den siger at jeg er klar.

    Hmm.. Har yousee 50/5 også i Roskilde men er ikke klar.
    Mon ikke det kommer løbende.


    -------------
    HTPC 1, AMD 4850e, FireDTV DVB-C Viaccess CAM(YouSee)
    HTPC 2, Mac Mini (Windows 7, Mediaportal)
    HDHomeRun,NMT A100, DS209+II,Pioneer LX5090,Pioneer VSX-920,B&W 604 S3


    Skrevet af: mitri
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 14:20
    Oprindeligt skrevet af JørnB JørnB skrev:

    Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

    har yousee 30/3 i roskilde, og den siger at jeg er klar.

    Hmm.. Har yousee 50/5 også i Roskilde men er ikke klar.
    Mon ikke det kommer løbende.

    Har Yousee 50/5 i Køge, her er det også muligt at se Netflix i Super-HD.

    Der er mange titler som før stod  til HD i oversigterne på Netflix, som nu er ændret til SUPER-HD.

    MichaelSmile


    -------------
    Sony TV kld-55ex9005.
    Apple TV 4K
    MARANTZ NR-1606 .
    2x Dali Lector 6 Front.
    1xDali Concept 1 center.
    2xDali Concept 1 Bag.
    2xSubwoofer Dali SUB E-12F
    Airties 7410 4K Tvboks
    Fibia fiber Tv
    Waoo 200/200


    Skrevet af: Brixen
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 14:30
    Oprindeligt skrevet af mitri mitri skrev:

     
    Der er mange titler som før stod  til HD i oversigterne på Netflix, som nu er ændret til SUPER-HD.

    MichaelSmile

    Har du et eksempel?




    -------------
    Venlig hilsen
    KB


    Skrevet af: mitri
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 15:00
    Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

    Oprindeligt skrevet af mitri mitri skrev:

     
    Der er mange titler som før stod  til HD i oversigterne på Netflix, som nu er ændret til SUPER-HD.

    MichaelSmile

    Har du et eksempel?



    Det troede jeg lige til for et øjeblik siden, at jeg kunne
    Da jeg kiggede på Netflix i aftes stod langt de fleste af deres HD film og HD serier som SUPER HD.
    Det gør de så IKKE mere, nu står dem jeg lige har checket som HD igen..... såååå, nej, pt. kan jeg ikke lige give et eksempel....sorry, var lige lidt hurtigt ude herEmbarrassedEmbarrassed.

    Michael.


    -------------
    Sony TV kld-55ex9005.
    Apple TV 4K
    MARANTZ NR-1606 .
    2x Dali Lector 6 Front.
    1xDali Concept 1 center.
    2xDali Concept 1 Bag.
    2xSubwoofer Dali SUB E-12F
    Airties 7410 4K Tvboks
    Fibia fiber Tv
    Waoo 200/200


    Skrevet af: gensplejs
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 15:13
    Yousee trige (århus) 100/10 ikke klar :-(


    Skrevet af: Beanie
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 15:18
    Sherlock Holmes. Skyggespillet har ihvertfald ligget som superHD


    Skrevet af: Brixen
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 15:50
    Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

    Sherlock Holmes. Skyggespillet har ihvertfald ligget som superHD
    Tak. Det gør den så ikke hos mig.




    -------------
    Venlig hilsen
    KB


    Skrevet af: rexuz
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 17:17
    hmm.. TDC virker ikke her :( Randers..


    Skrevet af: iVinther
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 17:30
    Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

    Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

    Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

    Stofa skulle da ifølge Netflix være den bedste udbyder, så er det da underligt at de ikke kan køre med deres Super HD..?
    Det har ikke noget at gøre med om Stofa "kan". Det handler om at Netflix skal have noget hardware til at stå hos Stofa, og det har Stofa åbentbart ikke være interesseret i endnu.

    Men skriv til dem - evt. på deres Facebook side, eller Like nogen af dem der har gjort det...
     
    Jeg "tror" slet ikke at Stofa er blevet spurgt Wink
     
    Stofa er ved at kigge på mulighederne.

    Så vidt jeg er orienteret mener Stofa at de har deres egen streaming service/Netflix "dræber" og derfor ikke vil gå ind i samarbejdet, desværre. Rød lys fra Stofa og Unblock US bruger både på og af Unblock.


    Skrevet af: Beanie
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 17:36
    Som jeg også har skrevet tidligere, er der forskel på filminformationerne de forskellige afspillere imellem.

    Sherlock Holmes Skyggespillet oplyses i HD på AppleTVboks, mens PS3 skriver super HD


    Skrevet af: hopgreve
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 17:43
    Hej
    Flere har spurgt om dette , men synes ikke at jeg kan finde svar på det.
    Jeg har også den " nye " apple tv 1080p box , men kan man se info om download hastighed på denne?
    MVH


    -------------
    PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


    Skrevet af: Beanie
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 17:44
    Nej


    Skrevet af: hopgreve
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 17:47
    OK , tak for info.
    Har også kun set 3 film indtil nu over netflix , men skal da se noget mere.Synes der er en del kvalitetsforskel filmene imellem . Vi har også set en halv time af den danske " kollegiet " , men det kunne jeg ikke holde ud....
    MVH


    -------------
    PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


    Skrevet af: Ukke
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 19:31
    Til dem med PS3: Hvordan er kan I nu være 100% sikre på, at materialet som I får vist frem på jeres skærme er i "Super HD"?


    Skrevet af: pdj1974
    Skrevet den: 11-Januar-2013 kl. 23:43
    Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

    Til dem med PS3: Hvordan er kan I nu være 100% sikre på, at materialet som I får vist frem på jeres skærme er i "Super HD"?
    Jeg kan ikke finde noget 100% på det, men flere kommer frem til at "X-High / HD" = SuperHD.

    Jeg har Stofa, der ikke er med i Open Connect samarbejdet endnu, derfor står der kun HD i film-oversigten og jeg får højst "High / HD" når jeg ser film uden UnblockUS. MEN MEN MEN !!! Når jeg skifter til UnblockUS og sætter den til Danmark, så står der pludselig SuperHD i oversigten, og kvaliteten bliver bedre, og så står der netop "X-High / HD" !! Beer

    På ATV3 står altid bare HD i oversigten, og den kan desværre ikke vise hvilken kvalitet der reelt streames med. (min ATV3 er desværre tilsluttet et andet tv end min PS3, så kan ikke direkte sammenligne kvaliteten Embarrassed) Men når jeg kikker på min router ser det dog ud til at PS3 og ATV3 bruger ca. samme båndbredde, så jeg tror også at ATV3 viser SuperHD.

    Når UnblockUS er sat til US, står der stadig kun HD i oversigten og kommer max op på "High / HD", men hvis den ISP som UnblockUS simulerer en dag går med i Open Connect samarbejdet, så er det ikke utænkeligt, at det vil smitte af på UnblockUS brugere Thumbs Up


    -------------
    /Peter

    LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


    Skrevet af: Steen6400
    Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 09:25
    Oprindeligt skrevet af iVinther iVinther skrev:


    Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


    Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:


    Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:



    Stofa skulle da ifølge Netflix være den bedste udbyder, så er det da underligt at de ikke kan køre med deres Super HD..?

    Det har ikke noget at gøre med om Stofa "kan". Det handler om at Netflix skal have noget hardware til at stå hos Stofa, og det har Stofa åbentbart ikke være interesseret i endnu.

    Men skriv til dem - evt. på deres Facebook side, eller Like nogen af dem der har gjort det...

     
    Jeg "tror" slet ikke at Stofa er blevet spurgt Wink
     
    Stofa er ved at kigge på mulighederne.


    Så vidt jeg er orienteret mener Stofa at de har deres egen streaming service/Netflix "dræber" og derfor ikke vil gå ind i samarbejdet, desværre. Rød lys fra Stofa og Unblock US bruger både på og af Unblock.

    Det ville da være træls hvis det ikke også kommer på Stofa, hvor har du dine informationer fra? Zulfo er ansat ved Stofa så jeg går da ud fra at han ved, hvad han snakker om. For mit vedkommende kunne denne manglende understøttelse få mig til at kigge efter en anden udbyder for slet ikke at snakke om de kæmpe prisstigninger der er kommet på tv.

    -------------
    LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
    ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


    Skrevet af: Master_Geek
    Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 09:42
    Hvordan for man adgang til us versionen?
    Har googlet det men kunne ikke finde en guide jeg lige kunne forstå...

    Bruger PS3.


    Skrevet af: JørgenT
    Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 11:52
    Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

    Hvordan for man adgang til us versionen?
    Har googlet det men kunne ikke finde en guide jeg lige kunne forstå...

    Bruger PS3.
    Køber abonnement til f.eks:
    http://www.unblock-us.com/ - http://www.unblock-us.com/
    Pris: 4.99$ pr. måned, med en gratis trial uge.
     
    Og sætter router op. Vejledninger til forskellige:
    http://support.unblock-us.com/customer/portal/topics/133813-setup/articles - http://support.unblock-us.com/customer/portal/topics/133813-setup/articles
     
    Mvh JørgenT


    Skrevet af: sune
    Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 12:24
    Hmmm, med unblock us (på US setting) har jeg X-High/HD (*) selvom den fejler på Netflix super hd test. Den fejler iøvrigt osse super-hd testen med DK indstilling i unblock-us (jeg har yousee 100/10).



    Skrevet af: mich61
    Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 12:30
    Oprindeligt skrevet af sune sune skrev:

    Hmmm, med unblock us (på US setting) har jeg X-High/HD (*) selvom den fejler på Netflix super hd test. Den fejler iøvrigt osse super-hd testen med DK indstilling i unblock-us (jeg har yousee 100/10).

     
    prøv ctrl shift alt S og der kommer en stream manager, den siger 3Mbit her


    Skrevet af: zulfo
    Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 19:48
    Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

    Oprindeligt skrevet af iVinther iVinther skrev:


    Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


    Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:


    Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:



    Stofa skulle da ifølge Netflix være den bedste udbyder, så er det da underligt at de ikke kan køre med deres Super HD..?

    Det har ikke noget at gøre med om Stofa "kan". Det handler om at Netflix skal have noget hardware til at stå hos Stofa, og det har Stofa åbentbart ikke være interesseret i endnu.

    Men skriv til dem - evt. på deres Facebook side, eller Like nogen af dem der har gjort det...

     
    Jeg "tror" slet ikke at Stofa er blevet spurgt Wink
     
    Stofa er ved at kigge på mulighederne.


    Så vidt jeg er orienteret mener Stofa at de har deres egen streaming service/Netflix "dræber" og derfor ikke vil gå ind i samarbejdet, desværre. Rød lys fra Stofa og Unblock US bruger både på og af Unblock.

    Det ville da være træls hvis det ikke også kommer på Stofa, hvor har du dine informationer fra? Zulfo er ansat ved Stofa så jeg går da ud fra at han ved, hvad han snakker om. For mit vedkommende kunne denne manglende understøttelse få mig til at kigge efter en anden udbyder for slet ikke at snakke om de kæmpe prisstigninger der er kommet på tv.
     
    Det er også en misforståelse at Stofa ikke skulle ønske at kigge på Super HD på grund af egne løsninger - en misforståelse som jeg har skrevet ikke har noget på sig.
     
    Stofa kigger på mulighederne - lige som jeg tror andre udbydere også gør.


    -------------
    Lars B

    DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


    Skrevet af: sune
    Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 21:41
    Underligt nok får jeg lige nu SUPER HD logoet på mange ting (f.eks Twin Peaks) på min PS3 Netflix + unblock us, men Netflix  super hd test side (via ps3 web browseren!) siger at det ikke er understøttet. Det er sgu lidt svært at blive klog på.





    Skrevet af: mitri
    Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 12:33
    Stern SmileHmmmmm.
     
    De sidste 3 dage har jeg kunnet se at jeg var klar til Netflix SUPER-HD på test siden.
    Her til morgen er jeg pludselig ikke klar længere.
     
    Det hele kommer åbenbart an på "dagsformen"TongueTongueTongue.
    Har Yousee 50/5 i Køge.
     
    MH.


    -------------
    Sony TV kld-55ex9005.
    Apple TV 4K
    MARANTZ NR-1606 .
    2x Dali Lector 6 Front.
    1xDali Concept 1 center.
    2xDali Concept 1 Bag.
    2xSubwoofer Dali SUB E-12F
    Airties 7410 4K Tvboks
    Fibia fiber Tv
    Waoo 200/200


    Skrevet af: Steen6400
    Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 17:06
    Zulfo, i følge artiklen om "Bedst til Netflix i december" har Stofa meldt sig ud af open connect samarbejdet, hvad er din kommentar til det?

    -------------
    LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
    ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


    Skrevet af: donjepski
    Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 17:44
    Jeg har netop modtaget en mail fra Stofas support om, at de efter en nærmere undersøgelse IKKE agter at deltage i samarbejdet
    Jeg vil hermed tage til kraftig overvejelse, om Stofa er den rette udbyder for mig.
    Jeg skal gerne kopiere mailen herind, hvis nogen ønsker det.


    Skrevet af: pdj1974
    Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 19:26
    Den mail er vi vist mange der gerne vil se...

    -------------
    /Peter

    LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


    Skrevet af: Pede8000
    Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 22:26
    Oprindeligt skrevet af donjepski donjepski skrev:

    Jeg har netop modtaget en mail fra Stofas support om, at de efter en nærmere undersøgelse IKKE agter at deltage i samarbejdet
    Jeg vil hermed tage til kraftig overvejelse, om Stofa er den rette udbyder for mig.
    Jeg skal gerne kopiere mailen herind, hvis nogen ønsker det.
    Den kunne jeg godt tænke mig at se. Jeg får at vide på facebook og her, at de kigger på mulighederne ?? !!
    Ouch


    -------------
    Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



    Skrevet af: donjepski
    Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 23:16
    De sendte emails er som følger: (jeg undskylder på forhånd for lang post!)

    "Hej Stofa

    Jeg er efterhånden en flittig bruger af Netflix og vægter kvaliteten af film meget højt. Netflix har netop lanceret streaming i Super HD, men jeg kan som Stofa-kunde intet få ud af dette. Det er jeg naturligvis ikke tilfreds med, da bl.a. TDC understøtter dette.
    Er det noget I vil få indført i den nærmeste fremtid? Hvis I ingen planer har om dette, vil jeg med stor sandsynlighed hoppe tilbage til TDC. I hvert fald på bredbåndsdelen.
    Flere og flere udbydere understøtter det nye format, og jeg vil med mine 30mbit downloadhastighed sagtens kunne trække det.

    MVH
    Jeppe *"

    Stofa:"

    Hej Jeppe

    Tak for din henvendelse.

    Vi er godt klar over problematikken, og vi arbejde hårdt for at det blive noget vi kan tilbyde. På nuværende tidspunkt kan jeg desvære ikke klar over hvornår det bliver tilgængeligt, men som sagt er det noget vi arbejder hårdt for at få løst.

    Har du yderligere spørgsmål, får du hurtigst hjælp ved at besvare denne mail.

    Du er altid velkommen til at kontakte kundeservice på telefon 88 30 30 30 alle hverdage mellem 8.00 og 19.00.

    Venlig hilsen

    Niclas B. O., Stofa Kundeservice"

    Mig:

    "Hej

    Hvor lang tid snakker vi ca.? Uger, måneder?
    Det er som sagt noget, der betyder meget for mig, og det gør i mine øjne jeres produkt svagere end mange konkurrenters på nuværende tidspunkt. Derfor vil jeg gerne vide, hvor længe der ca. kommer til at gå. Og er det overhovedet 100% sikkert, at I får det stablet på benene? Og hvor i ligger arbejdet? Skal I til at grave nye kabler, eller handler det blot om at beregne, om jeres net kan trække mange Netflix-brugere på en gang, før I tilmelder jer?

    Vh Jeppe

    Sendt fra Yahoo! Mail på Android"

    Stofa:

    "Hej Jeppe,

    Tak for din henvendelse.

    Efter nærmere undersøgelse kan jeg oplyse dig, det ikke noget der ligger i Stofa kikkert.

    Vi har ingen planer om at etablere et "open connect netværk" - Og det er nemlig kravet fra Netflix før man kan tilbyde Super HD-

    open connect netværk betyder at istedet for man benytte Netflix bredbånd, så skal der stå en server inde hos os, og benytte vores bredbånd til at stream.

    Med andre ord, kan Netflix Super HD først blive tilgængelig for Stofa kunder, når Netflix acceptere man benytter deres bredbånd, ligesom når du streamer på alm. Netflix.

    Har du yderligere spørgsmål til denne henvendelse skal du blot besvare denne mail. Dette sikrer dig en hurtigere og præcis betjening.

    Du kan også kontakte vores tekniske support på telefon 88 30 30 20 alle dage mellem 8.00 og 22.00.

    Venlig hilsen
    Servan D."


    Skrevet af: Steen6400
    Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 23:47
    Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

    Zulfo, i følge artiklen om "Bedst til Netflix i december" har Stofa meldt sig ud af open connect samarbejdet, hvad er din kommentar til det?
    Zulfo har kommenteret i artiklen at Stofa kigger på det, så det bliver da interessant hvem ved Stofa der får ret.

    -------------
    LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
    ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


    Skrevet af: pdj1974
    Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 00:34
    Tak for e-mail'en Jeppe, selvom det er trist læsning, som jeg ikke forstår Dead 

    Open Connect burde da netop spare Stofa for krav til båndbredde fra Stofa og ud til resten af verden, eller har jeg misforstået noget? Som jeg læser FAQ og vejledning på https://signup.netflix.com/openconnect%3cspan%20style= - - https://signup.netflix.com/openconnect
    Hvis der sidder nogen hos Stofa og tror at C-More er en konkurrent til Netflix og derfor vil forsøge at svække Netflix på denne måde, så har de umuligt prøvet begge tjenester. C-More når ikke Netflix til sokkerholderne med hverken indhold eller interface.


    -------------
    /Peter

    LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


    Skrevet af: Steen6400
    Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 07:49
    Jeg har nu også svært ved at se ulemperne, Stofa får 100TB film liggende lokalt, det er gratis og kræver ikke vedligehold. Og som nævnt sparer Stofa net trafik "ud af huset". Det er et super koncept og det er rart at Netflix tager ansvar for den datatrafik, de genererer. Og brugerne får en god oplevelse

    Edit: og Stofa får tilfredse kunder.

    -------------
    LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
    ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


    Skrevet af: zulfo
    Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 09:14
    Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

    Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

    Zulfo, i følge artiklen om "Bedst til Netflix i december" har Stofa meldt sig ud af open connect samarbejdet, hvad er din kommentar til det?
    Zulfo har kommenteret i artiklen at Stofa kigger på det, så det bliver da interessant hvem ved Stofa der får ret.
     
    Det er da godt nok noget rod (jeg kan lige så godt selv skrive det Embarrassed ) og det er forståeligt hvis nogle af jer bliver forvirrede over at jeg skriver en ting, men vores supportafdeling skriver noget andet.
     
    Jeg vil godt slå det fast (og nu forhåbentlig en gang for alle!) :
     
    Vi har ikke taget en beslutning om ikke at deltage i Open Connect - det er noget vi stadig arbejder på, men det er rigtigt at vi ikke ved noget om ETA!
     
    Jeg har selvfølgelig sørget for at vores supportafdeling også er klar over dette - enkelte informationer kan jo smutte i mængden af alle de oplysninger man får - det må være forklaringen her!
     
    Hvis I skal sætte et væddemål op på hvem der får ret - så sætter jeg lige 1000,- på mig selv Wink


    -------------
    Lars B

    DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


    Skrevet af: pdj1974
    Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 09:29
    Så vil jeg anbefale at I får ovenstående skrevet klart og tydeligt på bl.a. Facebook og korrigeret diverse artikler bl.a. her på Recordere, og beklage at I har sendt e-mails med forkert information. Indlægget bør være et særskilt indlæg, og ikke blot en kommentar på diverse andre indlæg. Det hedder vist Damage Control Geek

    -------------
    /Peter

    LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


    Skrevet af: zulfo
    Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 09:58
    Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

    Så vil jeg anbefale at I får ovenstående skrevet klart og tydeligt på bl.a. Facebook og korrigeret diverse artikler bl.a. her på Recordere, og beklage at I har sendt e-mails med forkert information. Indlægget bør være et særskilt indlæg, og ikke blot en kommentar på diverse andre indlæg. Det hedder vist Damage Control Geek
     
    Jeg er i gang med at undersøge hvor meget der er gået ild i - men heldigvis kan jeg se at i hvert tilfælde vores Facebook team svarer i overensstemmelse med virkeligheden Smile


    -------------
    Lars B

    DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414



    Print side | Luk vindue