iptv bliver kodet waoo plus div enegiselskaber
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119016
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 21:38
Emne: iptv bliver kodet waoo plus div enegiselskaber
Skrevet af: donuts
Emne: iptv bliver kodet waoo plus div enegiselskaber
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 19:53
iptv bliver nu kodet med Verimatrix.
|
Svar:
Skrevet af: noobz
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 20:07
Skrevet af: Kejserjorn
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 21:03
Det skulle jo komme. Bliver det så helt umuligt at se tv igennem computeren?
|
Skrevet af: noobz
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 09:01
Aah så er jeg med - De fleste kanaler er allerede krypteret her i SE området.
Hvis nogen ved hvordan man kommer uden om det høre jeg gerne :-P
|
Skrevet af: tf-uno
Skrevet den: 10-Januar-2013 kl. 09:15
Tvivler på man kan "snyde" deres kryptering.. Men kan man modtager jeg også gerne en PM :)
|
Skrevet af: thechampeu
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 23:14
HAr du hørt fra nogle der har fundet en vej uden om waoo's kryptering. Det er godt nok trist med så lidt kanaler lige pludselig
|
Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 23:39
Der findes da en vej udenom, køb/lej waoo modtagerbox
|
Skrevet af: JacobOe
Skrevet den: 03-Februar-2013 kl. 13:47
Er der nogen måde at checke om signalet er krypteret? Har fundet IP, men kan ikke afspille i VLC.
|
Skrevet af: Lilleitnørd
Skrevet den: 03-Februar-2013 kl. 14:40
JacobOe skrev:
Er der nogen måde at checke om signalet er krypteret? Har fundet IP, men kan ikke afspille i VLC. |
Hvis du har sort skærm trods fund af IP og korrekt opsætning i VLC, så lyder det rimelig logisk at dit signal også er blevet krypteret
|
Skrevet af: diablo
Skrevet den: 03-Februar-2013 kl. 18:46
Lilleitnørd skrev:
JacobOe skrev:
Er der nogen måde at checke om signalet er krypteret? Har fundet IP, men kan ikke afspille i VLC. |
Hvis du har sort skærm trods fund af IP og korrekt opsætning i VLC, så lyder det rimelig logisk at dit signal også er blevet krypteret |
krypteret signal i VLC giver ikke sort skærm, men flimmer i billedet.
|
Skrevet af: JacobOe
Skrevet den: 04-Februar-2013 kl. 09:30
Problemet er at jeg ikke er sikker på om vlc er korrekt opsat, men har sort skærm. Jeg gider bare ikke bruge en masse energi på at lede efter problemet, hvis det kryptering. Men hvis diablo har ret skal jeg lede et andet sted efter fejlen.
Tak for svar.
|
Skrevet af: Kantraz
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 21:53
Nogen der har fundet en måde at komme uden om krypteringen? :)
|
Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 00:15
Det er ikke muligt, så man kan lige så godt droppe det. :)
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet af: bbond
Skrevet den: 20-Februar-2013 kl. 17:17
Ozzy skrev:
Det er ikke muligt, så man kan lige så godt droppe det. :) |
Er du altid så positiv i dine indlæg ? - eller er alle andre, end dig selv?, bare kriminelle som ikke vil betale ?
Kom nu med noget konstruktivt ellers - lad være med at svarere på folks indlæg....
Bond
|
Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 21-Februar-2013 kl. 01:23
bbond skrev:
Ozzy skrev:
Det er ikke muligt, så man kan lige så godt droppe det. :) |
Er du altid så positiv i dine indlæg ? - eller er alle andre, end dig selv?, bare kriminelle som ikke vil betale ?
Kom nu med noget konstruktivt ellers - lad være med at svarere på folks indlæg....
Bond |
Er skam meget positiv også i mine indlæg.. :) Men der er blot mange som netop vil ungå reglerne ved at få tingene gratis, også tv kanaler.
Det er fair nok man gerne vil have det ind i mediacenter mv. på de kanaler man nu betaler for. Men jeg vil næsten vædde med at mindst 5 ud af 10 netop vil have meget mere end det. Der er jo en grund til at man som udbyder kryptere signalet for at disse ting ikke sker. Jeg kan skam sagtens se at der er med til at ødelægge det for dem som gerne vil have mulighed for at køre iptv ind i deres mediacenter, men så må man jo bare vælge andre muligheder så som at køre dvb-c/t ind i stedet for.
Jeg er modstander af at folk prøver at omgås systemer og regler, og vi må bare indse at der er bare mange som netop vælger at gøre dette hvis det er muligt.
Netop i dit tidligere indlæg omkring dit CATV, fik du det lidt til at lyde som om at du ønskede at gøre dette, men har læst det du har skrevet derinde omkring manglende provisionering af dit tv produkt.
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet af: mikkelsen1980
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 15:49
Helt fair, at betalingskanalerne bliver krypteret. Ved I om grundpakkerne stadig vil kunne tages via iptv?
|
Skrevet af: Kantraz
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 16:45
Har ikke kunne få nogle af kanalerne til at virke, så gætter de alle er krypterede, hvilket TransEdit IPTV bekræfter :/
|
Skrevet af: lunapark
Skrevet den: 26-Februar-2013 kl. 17:06
Er det når billedet pixelerer helt vildt at det er kodet ? For man kan jo godt ane billedet, men det er bestemt ikke værd at se på.
Kan man ikke gøre noget ved det ?
|
Skrevet af: diablo
Skrevet den: 26-Februar-2013 kl. 19:14
ja det er når billedet er pixelerer det er kodet, og der er ikke noget at gøre ved det lige pt.
|
Skrevet af: BlackChart
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 15:31
Noget nyt om dette?
Jeg er lige blevet ramt af det, på Waoo. Og nej, jeg "snylter" ikke - jeg betaler for de kanaler jeg har på mit Mediecenter. Kan desværre se at TVHeadend melder at en god portion af kanalerne nu er krypteret med Verimatrix :/
------------- Mvh. Morten Trab
|
Skrevet af: Cown
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 18:14
Alle kanaler, der ikke er i din TV-pakke, er nu blevet kodet via DRM.
|
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 18:27
Nopes, selv dem der er i min pakke er kodet. Det er stort set kun DR og TV2 kanalerne der ikke er kodet.
|
Skrevet af: darkdevil
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 09:22
Hvis nogen finder en måde at løse det på, så kan se de kanaler man betaler for på sit mediecenter, så hører jeg også gerne.
|
Skrevet af: Ipaddle
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 09:07
Hvis du modtager signalet via DVB-C, kan du bruge en sundtek DVB-C tuner (USB) og modtage signalet I dit mediacenter (XBMC).
|
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 13:38
jeg modtager ikke via dvb-c. Da jeg har Viasat abonnement, så kræver det jo en af de dumme waoo bokse. Og det kan ikke køre via DVB-C :-(
|
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 13:50
Og med en USB tuner er vi ude i at kunne se ELLER optage et enkelt program. Og ikke som det, så fint, har virket hidtil - optage adskellige programmer (på samme tid) samtidig med at man ser en anden kanal.
|
Skrevet af: tf-uno
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 13:51
Du kan også købe en hdhomerun med 4 tunere, så er du hvis dækket ind :)
|
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 15:53
BlackChart skrev:
Og med en USB tuner er vi ude i at kunne se ELLER optage et enkelt program.Og ikke som det, så fint, har virket hidtil - optage adskellige programmer (på samme tid) samtidig med at man ser en anden kanal. |
Man kan bruge XBMC (Openelec 4.06) og TVheadend addon så kan man optage flere på en gang og se et program samtidigt. Det er også helt fair idet du via DVB-C kun får, hvad du betaler for via Waoo.
|
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 16:13
Kan TVHeadend klare mere end en kanal pr. tuner? (Kører TVHeadend i forvejen, men har ingen erfaring med DVB-C tunere i den, og var af den erfaring at 1 tuner = 1 kanal, 2 tunere = 2 samtidige kanaler osv.)
|
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 16:58
Ipaddle skrev:
BlackChart skrev:
Og med en USB tuner er vi ude i at kunne se ELLER optage et enkelt program.Og ikke som det, så fint, har virket hidtil - optage adskellige programmer (på samme tid) samtidig med at man ser en anden kanal. |
Man kan bruge XBMC (Openelec 4.06) og TVheadend addon så kan man optage flere på en gang og se et program samtidigt. Det er også helt fair idet du via DVB-C kun får, hvad du betaler for via Waoo. |
Man kan så ikke i mit område få Viasat uden at bruge en waoo box. Så det er hjælper ikke at bruge dvb-c, så får jeg netop ikke hvad jeg betaler for.
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 19:03
Dette forum handler om IPTV, så hvis man kan undgå at ævle løs om dvb-c, kan vi måske holde tråden nogenlunde ren.
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 21:07
confused skrev:
Dette forum handler om IPTV, så hvis man kan undgå at ævle løs om dvb-c, kan vi måske holde tråden nogenlunde ren. |
Kan du så ikke fortælle lidt om IPTV og waoo uden boks via medie PC? (Uden at nævne fyordet)
|
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 21:13
Har nu set Waoo TV uden deres boks (den er unfair) i flere år. Er godt træt af denne fidus (for Waoo). De bør give os (dem der har tegnet abonnement) muligheden for at kunne dekodere (eller helt kodefri)alle DR kanaler og TV2, samt nabolandenes pulic service kanaler (selvfølgelig I HD). Andet er jeg slet ikke interesseret i. De private danske er forfærdelige og tager overpris for varen.
|
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 21:15
BlackChart skrev:
Kan TVHeadend klare mere end en kanal pr. tuner? (Kører TVHeadend i forvejen, men har ingen erfaring med DVB-C tunere i den, og var af den erfaring at 1 tuner = 1 kanal, 2 tunere = 2 samtidige kanaler osv.) |
TVHeadend og DVB-C tuner går fint. Du kunne have ret med antal kanaler der kan optages samtidigt. Her er IPTV klart at foretrække.
|
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 09:24
Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 11:10
Passer ikke helt, vi har alle Viasat kanalerne standard i vores pakker sammen med standard Waoo pakkerne. Det er både via iptv og via dvb-c.
------------- 65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 11:31
JordanDK skrev:
Passer ikke helt, vi har alle Viasat kanalerne standard i vores pakker sammen med standard Waoo pakkerne. Det er både via iptv og via dvb-c.
|
Kan det være fordi du er medlem af en antenneforening eller lign ? privat tror jeg kun man får viasat tilbudt via iptv... til boksen. sådan fungerer det hos gefibernet.
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 11:58
Det tror jeg egentligt du har ret i, at det er derfor. :)
------------- 65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
Skrevet af: and0806
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 22:28
Ja så er jeg osse på tråden...Og jeg er SUR... jeg betaler for en stor danmarks pakke og har været Dansk Bredbånd kunde indtil vi er blevet tvunget over til waoo og nu har vi så osse mistet muligheden for at lege med media center selv om jeg aldrig har set noget DVB-IP som vi ikke har betalt for... HVAD FANDEN ER MENINGEN WAOO. ok... nu skal jeg så bare høre jer om der findes en anden udbyder el. teknologi der fortsat giver mig og min familie mulighed for at optage dages afsnit af jule kalenderen til december imens vi optager noget på discovery. I skriver bl.a om DVB-C? jeg vil hellere putte de 400-500kr. i lommen på et alternativt selskab der er mere fleksible overfor deres nørdede kunder der ønsker at lege med media center. jeg ved jeg kan købe 2 dvb-t tunere og modtage de normale kanaler, men hvad har vi af muligheder hvis vi vil havde TV3 mm? Jeg betaler gerne, og skifter gerne til et mere åbent selskab. Jeg er ikke i en antenne forening så jeg kan vel ikke bruge denne evt. DVB-C løsning? Jeg er bare alm. fiber kunde og igennem denne fiber har vi hidtil modtaget vores DVB-IP signal. Hvad gør vi nu alle os her på tråden?
|
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 23:31
Tror måske jeg har et svar selv... "Boxer" med et PCIe multi tuner kort der har CI mulighed og DVB-T2 understøttelse er der nogen der kan kommentere på dette? Jeg bruger medieportal og er meget tilfreds med det, eller var indtil waoo blev grådige.
Waoo har i øvrigt skiftet navn til Buhh...
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 08:24
Du skal ikke forvente, at du kan optage Boxer kanaler på mediecenter. De kører CI+ som netop er designet til ikke at køre i ikke-godkendte setups for at forhindre digital optagelse (indtil videre vist kun på HD-kanalerne, men de eksisterende SD-kanaler vil nok med tiden overgå til HD og/eller CI+).
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet den: 03-Juli-2014 kl. 16:28
Takker for svaret... :( Mon der kommer et Ci+ modul til PCIe eller USB? Kan forstå at Ci+ ikker har nogen fordele for brugeren kun fordele for udbyder der ønsker at begrænse deres bruger.
Men en anden tanke: De normalt brugte krypterings systemer bygger på anerkendt PKI hvor man så har en nøgle på et kort man som kunde får at boxer eller canal digtial mfl. som KAN bygges ubrydelig, så længe kvante computeren ikke er taget i brug endnu. Men her i min løsning som jeg betaler mange penge for, må krypto nøglen nødvendigtvis komme ukrypteret eller simpelt sløret sammen med det øvrige data DVB-IP, EPG mm. fordi jeg har ikke indtastet eller indsat noget nøgle kode i min settop box men den åbner alligevel dataene fra Buhh (tidlige kendt under navnet Waoo) og så vidt jeg kan forstå er dette et, et vejs broadcast netværk og hvis der kun kan flyde data den ene vej kan klienten (settopboxen) ikke sende et Certificate Signing Request (CSR) til en authentication server, og dermed skal systemet nødvendigtvis bygge på en shared key, og den skal jo sendes ned i klienten.
Så, når jeg nu betaler for det tv jeg ikke kan se, med mindre jeg lader mig begrænse af en skod settop box. Så kan jeg vel ganske lovligt om ikke andet moralsk lovligt finde nøglen og dekryptere signalet... Jeg ved godt det er teori og der er langt til at finde nøglen eller nøglerne og få det hele til at spille som det altid har gjort i MediaPortal. Så jeg opsiger istedet min aftale hos Buhh (waoo) og bruger mine penge på det lokale kabel TV samt et par DVB-C kort til min HTPC.
|
Skrevet af: Jubas
Skrevet den: 03-Juli-2014 kl. 23:33
Det er rigtigt at IPTV signalet er multicast, og kun sendes én vej. Men det samme gælder ikke for krypteringssystemet. Det er ikke nogen let måde du kan dekrytere signalet på, med mindre du får klient og nøgle fra Waoo.
|
|