samsung le 32M71B
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11907
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 16:29
Emne: samsung le 32M71B
Skrevet af: kazz
Emne: samsung le 32M71B
Skrevet den: 10-Maj-2006 kl. 20:55
Hej...
Jeg står og skal til at købe en fladskærm. Havde sådan se bestemt mig for en Samsung 32m61. Men kan jo se at 40m71 er kommet i butikkerne. Nogen der ved hvornår 32" er på hyllerne i danmark?
Et lille tillægs spørgsmål. selv om det er en subjektiv mening. Er om 32" vil være en fin størrelse når man sidder 3,5m fra det?
Det skal kun bruges hverdags tv, da projektoren tages i brug når filmen ruller ![](smileys/smiley1.gif)
|
Svar:
Skrevet af: Lance52
Skrevet den: 10-Maj-2006 kl. 21:11
Hej
Efter det jeg har hørt vil der gå ca. 4 mdr før 32m71 kommer. I
mellemtiden kommer philips 32pf9731D, som jeg ikke er i tvivl om at jeg
skal have, eller måske i 37". Jeg har i dag fået at vide fra philips,
at de ikke kan give et nøjagtigt tidspunkt, men jeg skulle kontakte dem
igen om 3 uger. Så har også i dag prøvet at sidde ved en 42" med 3.5 m
afstand, og den er for stor. Så 32 eller 37 er passende. Hilsen E.C.
|
Skrevet af: kazz
Skrevet den: 11-Maj-2006 kl. 15:49
Ok....
Det var da en skam der er så længe til... Ved man noget om prislejet? for 32m61 er jo nede på 12000 i dk... Men man vil jo også gerne have den sidste nye.
Jeg satser på det blir en 32" Så en hos en kunde i dag, og det syntes jeg var helt fint!
|
Skrevet af: mial
Skrevet den: 11-Maj-2006 kl. 23:00
Lance52 skrev:
Hej
Efter det jeg har hørt vil der gå ca. 4 mdr før 32m71 kommer. I mellemtiden kommer philips 32pf9731D, som jeg ikke er i tvivl om at jeg skal have, eller måske i 37". Jeg har i dag fået at vide fra philips, at de ikke kan give et nøjagtigt tidspunkt, men jeg skulle kontakte dem igen om 3 uger. Så har også i dag prøvet at sidde ved en 42" med 3.5 m afstand, og den er for stor. Så 32 eller 37 er passende. Hilsen E.C.
|
Hvad med 40 '' ved 3.5 m afstand ?
Jeg er meget i tvivl om 32 '' eller 40 '' er den mest egnede ved en ca. 3,5 m afstand ?
På forhånd tak for svaret.
|
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 05:32
Hej
Der er jo så godt som ingen forskel på 40" og 42". Prøv at gå ned i en
forretning og tag en tommestok med og mål afstanden til den tv, du
kigger på. Det er jo lovligt at kigge uden at købe. Hilsen E.C.
|
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 08:01
Hvorfor er der så mange som er bange for at få den for STOR?
Er det ikke det det handler om......efter de er blevet flade,så har man pludselig plads til en større skærm.Iøvrigt siger så mange jo herinde,at LCD er så kanon-skarpt....så hvad er problemet?
Hvis man ellers har plads på væggen,og man ikke selv syntes at det bliver for voldsomt...så er der da ikke det fjerneste i vejen for at man sidder 3-4 meter fra en 42"..
(man sidder da "tættere" i en Biograf...størrelsen på lærredet taget i betragtning) ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 10:35
lrev skrev:
Hvorfor er der så mange som er bange for at få den for STOR?
Er det ikke det det handler om......efter de er blevet flade,så har man pludselig plads til en større skærm.Iøvrigt siger så mange jo herinde,at LCD er så kanon-skarpt....så hvad er problemet?
Hvis man ellers har plads på væggen,og man ikke selv syntes at det bliver for voldsomt...så er der da ikke det fjerneste i vejen for at man sidder 3-4 meter fra en 42"..
(man sidder da "tættere" i en Biograf...størrelsen på lærredet taget i betragtning) ![](smileys/smiley2.gif)
|
Vi må konstatere , at der er delte meninger på det punkt.
Jeg fandt på: http://dk.kelkoo.com/b/a/co_8975-produktguide-til-lcd.html - http://dk.kelkoo.com/b/a/co_8975-produktguide-til-lcd.html følgende :
Skjermstørrelse (tommer) |
Optimal seerafstand (meter) |
20 - 27 |
0,5 - 1,5 |
32 - 37 |
1,5 - 2,5 |
42 - 46 |
3 - 4 |
50+ |
3,5 - 5 |
|
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 19:38
Hej
Det er faktisk meget logisk, hvorfor en skærm ikke må blive for stor. I
det øjeblik du skal til at dreje hovedet for at kunne se venstre og
højre side på skærmen, så er det for stort, eller du skal gå længere
væk. Den tabel der er nævnt i sidste indlæg er alt for tæt efter min
smag. Jeg undrer mig lidt over om du ikke har prøvet at se tv
før, siden det er så stort et problem for dig. Hilsen E.C.
|
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 19:44
Lance52 skrev:
Hej
Det er faktisk meget logisk, hvorfor en skærm ikke må blive for stor. I det øjeblik du skal til at dreje hovedet for at kunne se venstre og højre side på skærmen, så er det for stort, eller du skal gå længere væk. Den tabel der er nævnt i sidste indlæg er alt for tæt efter min smag. Jeg undrer mig lidt over om du ikke har prøvet at se tv før, siden det er så stort et problem for dig. Hilsen E.C.
|
Det er åbenbart et problem også for dig og for mange af os andre som det ellers fremgår af diskussionen i denne tråd og om din og andres opfattelse af tallene fra den før angivne tabel...![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet af: torpedo
Skrevet den: 13-Maj-2006 kl. 00:16
Jo størrere tv'et er, jo mere benovet bliver man altid. Men man skal også være realistisk, og vurdere hvad ens behov egentlig er. Da du har projekter bør du være godt dækket, når man taler om film og evt. dvd-koncerter, da dette kræver et stort billed for den optimale ind/op-levelse. Hvis du har mulighed for at se tv på projektor er du jo også godt dækket ind her, når der nu kommer vm i bold, og drengene skal være med på en kikker på storskærm.
Daglig tv-kikning med nyheder, dokumentar programmer fungerer fint på "lille" skærm. Jeg valgte selv 32" til det daglige tv-behov og projektor til den "store" oplevelelse, og det har jeg ikke fortrudt. Faktisk nyder jeg også mit 21" Sony crt til de sene nyheder når jeg er gået i seng - det er nu hyggeligt med lidt anonym summen i baggrunden når man skal slappe af.
Så jeg anbefaler projektor til bif-tur og 32" til tv-kikning.
|
|