Print side | Luk vindue

Træls tendens

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119191
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 21:25

Emne: Træls tendens
Skrevet af: mylle
Emne: Træls tendens
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 20:22
Hejsa,

Er jeg den eneste der er træt af at folk editere hele deres salgstråd efter de har solgt? Jeg synes det er fedt når man kan gå tilbage og kigge hvad folk har solgt og hvad de har fået for det. Har før brugt det til lige at få et praj om hvad en specifik ting som regel går for. Jeg synes det er fint at folk editere overskriften og tilføjer et "Solgt" når varen er handlet, men jeg kan ikke se hvad man får ud af at gå igenne en helt tråd og editere alle svar, nærmest som om man har noget at skjule. Sommetider kan det vel også være relevant at gå tilbage og følge en hel salgstråd hvis noget er gået galt imellem køber og sælger.

Er det bare mig?

/Jacob

Svar:
Skrevet af: Hessi
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 20:27
Enig - vil dog også tilføje at jeg er relativ træt af at se købsinteresserede tude over at udfaldet af salget ikke faldt til deres fordel.

-------------
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

http://minfotoverden.dk - MinFotoVerden.dk

Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 20:55
Helt enig i begge indlæg, men ville dog gerne have at man i overskriten beholder det emne man har sat til salg og så bare tilføjer at det er solgt. Så er det nemmere at overskue hvis man leder efter et tilsvarende emne for at se hvad prisen var da det blev handlet sidst

-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+

Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 20:56
Jeg mener også det er forkasteligt at ødelægge en salgstråd ved at slette indholdet. Hvorfor ikke bare tilføje solgt i overskriften, så behøver man ikke en gang åbne tråden for at se, hvad det drejede sig om.

Edit: Ja, da blev man da lige overhalet indenom Wink

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music

Skrevet af: Allanbp
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 21:05
jeg syntes nu at det er mere irriterende at folk laver endnu et post hvor der bare står "solgt" i stedet for at editere det oprindelige indlæg på den ene eller anden måde. 

Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Helt enig i begge indlæg, men ville dog gerne have at man i overskriten beholder det emne man har sat til salg og så bare tilføjer at det er solgt. 

Præcis. Det er også det jeg skriver :)

Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Enig - vil dog også tilføje at jeg er relativ træt af at se købsinteresserede tude over at udfaldet af salget ikke faldt til deres fordel.
Omkring sidste minuts salg er det let at undgå ved at oplyse at tidspunktet flyttes x minutter.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD

Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Helt enig i begge indlæg, men ville dog gerne have at man i overskriten beholder det emne man har sat til salg og så bare tilføjer at det er solgt. 

Præcis. Det er også det jeg skriver :)
Embarrassed

-------------

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 21:29
Kære alle.

Interessant emne, som jeg tillader mig at flytte til et andet forum. Nemlig generel debat om recordere.dk :-)

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Enig, det plejer jeg heller ikke at gøre, men min computer viste 20.00
da jeg bød, og jeg mener også at man plejer at få tid til at byde igen, selvom tiden er på nippet til at gå.

-------------
//Guldhammer

Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 21:45
Som hummelmose ganske rigtigt skriver. Et rigtigt interessant emne der, for mig, indeholder flere aspekter.

Sletning af information efter salg.

Generel opsætning af salget fra starten. Hvad betyder HBO kontra Kr.xxx,- Tid på HBO tråde.

Jeg syntes der et flere eksempler på at DBA tendenser sniger sig ind her på siden og det et jeg i hvert fald ked af. Jeg har altid været mere tryg ved at handle herinde, men måske skal jeg genoverveje min holdning. Mindst 2 KSB tråde har især tiltrukket sig min opmærksomhed for dårlig "moral" inden for den sidste måned.

Og så håber jeg vi igen snart får en opdateret "købere og sælgere tråd" hvor vi kan dele gode og dårlige erfaringer.

Super godt initiativ med denne tråd.

BS

-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 22:41

Hejsa,

Er jeg den eneste der er træt af at folk editere hele deres salgstråd efter de har solgt? Jeg synes det er fedt når man kan gå tilbage og kigge hvad folk har solgt og hvad de har fået for det. Har før brugt det til lige at få et praj om hvad en specifik ting som regel går for. Jeg synes det er fint at folk editere overskriften og tilføjer et "Solgt" når varen er handlet, men jeg kan ikke se hvad man får ud af at gå igenne en helt tråd og editere alle svar, nærmest som om man har noget at skjule. Sommetider kan det vel også være relevant at gå tilbage og følge en hel salgstråd hvis noget er gået galt imellem køber og sælger.

Er det bare mig?

/Jacob

Nej, det er ikke bare dig. Jeg synes det er meget egoistisk når folk sletter deres annonce når de har solgt. De er fuldstændig ligeglade med om andre kan bruge oplysningerne, bare de selv har fået udbytte af annoncen.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Nej, det er ikke bare dig. Jeg synes det er meget egoistisk når folk sletter deres annonce når de har solgt. De er fuldstændig ligeglade med om andre kan bruge oplysningerne, bare de selv har fået udbytte af annoncen.

Omvendt kan potentielle købere også være ganske irriterende, hvilket til tider kan gøre et salg surt, og således kan man som sælger til tider godt blive lidt egoistisk.

- Ved at byde 1 kr. over forrige bud
- Ikke besvare PM på trods af at de har åbnet den

Jeg synes dog også, det er mystisk, når alle dele af en salgsannonce bliver slettet efter salg.

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 22:57

Er det bare mig?

Nej, det er også dig.
Jeg har vidst kommenteret den slags før. Det kunne være fedt med en bedre historik over køb og salg.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 23:00
Nu er jeg jo en af dem der lige har solgt, og grunden til at jeg har slettet hele salgstråden er at jeg er blevet bombarderet med forespørgsler om hvad jeg fik, og efterfølgende "det er da alt for meget", især fra dem der underbød fra starten.
Jeg havde en sprit ny iPad til salg og forventede omkring 5000 kr. for den, da jeg så skrev "fornuftige bud", så må jeg indrømme at jeg blev lidt forundret over bud på  3000 kr.
Under halv pris mener jeg ikke er fornuftig for en helt ny model og i ubrudt emballage.
Normalt sletter jeg ikke tråden,men nøjes med at skrive solgt i emnefeltet.
Jeg kan dog godt se hvad i mener og vil naturligvis tage det til efterretning efterfølgende.
Til orientering gik den for 4500 kr. leveret, men mest pga. sympati for køber der var studerende og netop havde fået stjålet en tilsvarende.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 23:03
Kunne man ikke lave et "Køb og Salg" system til sitet her??

-------------
//Guldhammer

Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Kunne man ikke lave et "Køb og Salg" system til sitet her??

Hvad kan sådan et system? Er det bedre til at håndtere off topic indlæg i salgstråde. For som det er nu, skal man anmelde off topic beskeder, for at få dem slettet. Det kan jeg se sker jævnligt.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: len61
Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 00:01
Jeg har så sent som idag kommet med et off topic indlæg må indrømmes, ovenikøbet til en sælger jeg ellers respekterer, men åger salg, er det generelt accepteret ? det var salg af device hvor salgspris oversteg nypris med det dobbelte med henvisning til Dba, og med tilbud ovenikøbet med tilkøb af noget der er tiknyttet førstekøber af vare, og derved ikke må vidresælges, og min forholdsvis uskyldige kommentar blev prompte slettet, tidligere er der blevet ombedt selvjustits men ikke her Hmmm 

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's

Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kære alle.

Interessant emne, som jeg tillader mig at flytte til et andet forum. Nemlig generel debat om recordere.dk :-)

Fint at flytte min post til den genrelle del af forum da det selvfølgelig er der den hører til, men nu misser tråden så de folk den var tiltænkt i køb og salg. Kunne man lade den stå i køb/salg bare et par dage?

En anden ting jeg godt kunne tænke mig når folk sælger er at henvise til at ALLE bud skal falde i selve tråden så alle kan følge med. Synes det er pisse irriterende når man har budt frem og tilbage i tråden og sælger så pludselig skriver at noget er solgt pga. et bud via PM. 

Nok ikke realistisk men i min perfekte verden ville det være sådan :)

Måske skulle vi samle op på alle "ønsker" i denne tråd og derefter lave en general best practice for hvordan køb/salg burde foregå på recordere.dk. Synes som andre også har påpeget at det er ærgeligt hvis der går DBA i den!

/Jacob

Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 08:00
Det var netop derfor jeg flyttede den.

Vi skal samle op i denne tråd og så lave en "Best practices for køb og salg" som bliver en låst tråd i køb og salg.

omkring idéen om at lave et køb/salg system. Den er fin nok. Men det vil koste os meget tid og penge, så vi skal lige se på vores budget og tidsplan for 2013.

-------------

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 08:05
Jeg har jo solgt en masse her på siden, og omvendt købt en del, og set fra min ende, så har alle købs - og salgssituationer været små gode historier.

Jeg må også erkende, at det for mig virker som om, at der her på siden er en tendens til, at tingene ikke må koste en pind, og gerne en ret stor del under den reelle værdi af genstanden. Jeg har af samme årsag også annonceret andre steder en her, og dermed fået en del mere for mine genstande. Okay - man kan sælge eller lade være.

Jeg indrømmer såmænd også at jeg er kommet galt afsted i en af mine salgstråde omkring salg af mit Pana 55VT50. Men når man ser hvad folk ville give for et top plasma i super mint condition, så slog min fornuft bare bak i hele sagen.

Og jeg har også været ude for, at et salg var tæt på, og så åbner byderen sine PM´s, men svarer ikke - eller svarer langt senere. Jeg ved ikke om det er sådan en slags "Nervekrig". Jeg spiller bare ikke med - så bliver der solgt til anden side, og det føler jeg ikke rigtigt et ansvar forSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 08:14

Vi skal samle op i denne tråd og så lave en "Best practices for køb og salg" som bliver en låst tråd i køb og salg.

omkring idéen om at lave et køb/salg system. Den er fin nok. Men det vil koste os meget tid og penge, så vi skal lige se på vores budget og tidsplan for 2013.

OK, men hvis folk ikke normalt kommer forbi det gennerelle forum (jeg gør ikke) så misser de chancen for at bidrage til den best practice vi skal ende op med?

Måske man allerede kunne lave en tråd i køb/salg som skal ende op med at være best practice men som linker til denne tråde et lille stykke tid?

/Jacob

Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg må også erkende, at det for mig virker som om, at der her på siden er en tendens til, at tingene ikke må koste en pind, og gerne en ret stor del under den reelle værdi af genstanden. Jeg har af samme årsag også annonceret andre steder en her, og dermed fået en del mere for mine genstande. Okay - man kan sælge eller lade være.

Jeg har også haft en salgstråd herinde med en del ting til salg, og nogle af de bud jeg fik var simpelthen til at brække sig over. Jeg synes folk er nogle idioter når de byder helt urealistiske bud, og jeg ignorede dem simpelthen.

Jeg har siden der, overvejet at hvis jeg sætter noget til salg igen, så sætter jeg enten en mindstepris eller HBO og skriver tydeligt at latterlige bud bliver ignoreret. Jeg ved dog desværre ikke om der hjælper, for jeg har lidt indtrykket af, at folk som kommer med helt urealistiske bud, ikke har ret mange brikkert at flytte med på øverste etage.

-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie

Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 08:22
Det skal heller ikke være et "system" for en hver pris. H4A og DBA f.eks. har INGEN historik. Det ville være tilbagegang i mine øjne.

Mvh BS

-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 08:25
Ønsker recordere.dk at lægge database til alle handler ?

Den kan jo gå hen og blive omfattende.

Der bliver jo solgt meget udstyr.

Støvsugere. borde, sofa, PC samt masser af AV grej.

Andre handels steder bliver udsalget jo fjernet når varen er solgt.

Hvorfor er det nødvendigt at de bliver på recordere ?

Når jeg handler her på recordere er handlen i hus når begge parter er tilfredse. Hvad den kostede sidste år er jeg ligeglad med.

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 08:56
Til sælgere: Hvis man ønsker en mindstepris, så angiv den fra starten.

Til købere: Hvis der er angivet en mindstepris eller HBO, så respektér den dog. Hvis ikke, spilder I både sælgers og jeres egen tid.
Hvis man vinder en budrunde, så svar tilbage snarest muligt.

Til begge parter: Gør op med jer selv, om I inderst inde er parate (har råd) til at handle, inden I sætter en vare til salg/byder på en vare.

Kort sagt: Behandl andre, som I gerne selv vil behandles.

Skrevet af: meta
Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 08:57
På linien med en del andre (kan jeg læse mig frem til), kunne jeg godt tænke mig, at alle fik pålæg om at overholde følgende syntaks i emnet ved oprettelse af poster i køb/salg/bytte:
K: - når man ønsker at købe
S: - ved salg
V: - hvis man ønsker værdisættelse
B: - bytte
Og så når man har haft held med sin annonce, skal man skrive Købt, Solgt, Byttet eller bare lukket. Men lad dog emnet stå og lad være med at slette i teksten.
Det kunne også løses ved, at brugerne kunne lukke egne tråde i køb/salg/bytte afsnittet - men det andet er dog at foretrække imo

-------------
+ 70 positive handler!

Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Ønsker recordere.dk at lægge database til alle handler ?

Den kan jo gå hen og blive omfattende.

Der bliver jo solgt meget udstyr.

Støvsugere. borde, sofa, PC samt masser af AV grej.

Andre handels steder bliver udsalget jo fjernet når varen er solgt.

Når jeg handler her på recordere er handlen i hus når begge parter er tilfredse. Hvad den kostede sidste år er jeg ligeglad med.
Prisen er ikke så interessant i denne sammenhæng. Men historikken hvor du på brugernavn kan finde hvordan gamle handler er forløbet er for det første guld værd som kommende køber/sælger og det har desuden også en præventiv virkning. Både købere og sælgere opfører sig pænere når de ved forløbet bliver stående.

Uden historik frygter jeg betydeligt værre "DBA tilstande" herinde :-(.

Mvh BS

-------------

Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har også haft en salgstråd herinde med en del ting til salg, og nogle af de bud jeg fik var simpelthen til at brække sig over. Jeg synes folk er nogle idioter når de byder helt urealistiske bud, og jeg ignorede dem simpelthen.

Jeg har siden der, overvejet at hvis jeg sætter noget til salg igen, så sætter jeg enten en mindstepris eller HBO og skriver tydeligt at latterlige bud bliver ignoreret. Jeg ved dog desværre ikke om der hjælper, for jeg har lidt indtrykket af, at folk som kommer med helt urealistiske bud, ikke har ret mange brikkert at flytte med på øverste etage.
Jeg vil ikke gøre mig til dommer over hvem der har mest "at flytte med" eller hvem der er idioter, hvis nogen. MEN:

Når jeg handler (både som køber og sælger) svarer jeg ALLE pænt. Jeg har (både som køber og sælger) oplevet at urealistisk lave startbud sagtens kan vendes til en god handel (både for køber og sælger). Hvis man ignorer eller svarer uforskammet til en potentiel køber/sælger lægger man selv op til en dårlig handel eller INGEN handel.

Dermed er også sagt at jeg sagtens kan finde på at byde under HBO hvis jeg syntes det er for højt. Så er det jo op til sælger at sige nej tak (eller ignorere mig) det betyder jo ikke at jeg ikke har råd til at give mere, det betyder at jeg er villig til forhandling. Det skal så også siges at jeg inden oftest vurderer hvor lang tid et HBO har stået uden svar inden jeg byder under :-)

BS

-------------

Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 09:29
Der er bare en tendens til at folk kigger på HBO og så konsekvent byder under!

Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 09:30
Jeg er så af en anden holdning.

Nemlig den, at hvis alle de indlæg hvor varen var blevet solgt, blev helt fjernet inklusive følgende tråd, så ville køb og salg undefora'et være væsentlig nemmere at overskue.

Mht. priserne, så står det jo andre frit for at kommenterer, hvis man finder prisen direkte urimelig. Er den for høj, så sælges varen ikke og sælger må så gå på kompromis og sætte prisen mere rimeligt.

Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Jeg er så af en anden holdning.

Nemlig den, at hvis alle de indlæg hvor varen var blevet solgt, blev helt fjernet inklusive følgende tråd, så ville køb og salg undefora'et være væsentlig nemmere at overskue.

Mht. priserne, så står det jo andre frit for at kommenterer, hvis man finder prisen direkte urimelig. Er den for høj, så sælges varen ikke og sælger må så gå på kompromis og sætte prisen mere rimeligt.

Søgefunktion! Smile

BS

-------------

Skrevet af: Muele
Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Mange gode indlæg i debatten. Inkl det jeg citerer en smule af.

Men for mig er historikken netop en af de ting der giver Recordere.dk appel fremfor f.eks. DBA. Både som priskartotek og som tillidsfremmer (både ved at man kan se hvordan folk har opført sig tidligere og fordi de har tendens til at opføre sig pænere, når handlen er "udstillet" efterfølgende.

(Ok, jeg har ikke handlet meget herinde, men et par gange. )
Jeg er nu heller aldrig blevet snydt på DBA.

Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 10:38
På andre fora hvor jeg handler er det normal kotume at slette tråden når man har fået solgt sin vare, så det er jeg fortaler for. 

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 11:40
Det ville være ønskeligt altid med en HBO (højeste bud over). Og så kan jeg tilslutte mig Meta's kommentar, som skaber et overblik, så man let kan se om der er noget interessant uden at skulle åbne tråden. Kræver selvfølgelig at overskriften også angiver tydeligt hvad der sælges/købes/vurderes/byttes.

Og så anser jeg ikke 2/3 af salgsprisen som værende et skambud, når sælger ikke vil sætte et HBO Wink

Skrevet den: 14-Januar-2013 kl. 17:05
Kunne en løsning være at første post skulle udfyldes i en skabelon med visse krævede input. Og med eneste mulighed for at redigere var den beskrivende tekst og et afkrydsningsfelt for slut/solgt. Der kunne så være udløbsdato hvorefter slut flaget automatisk blev aktiveret. Der skulle så kunne søges på aktive annoncer.

Efter 1. Post skulle tråden overgå til alm. Foruminput.

BS

-------------

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 05:59
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Kunne en løsning være at første post skulle udfyldes i en skabelon med visse krævede input. Og med eneste mulighed for at redigere var den beskrivende tekst og et afkrydsningsfelt for slut/solgt. Der kunne så være udløbsdato hvorefter slut flaget automatisk blev aktiveret. Der skulle så kunne søges på aktive annoncer.

Efter 1. Post skulle tråden overgå til alm. Foruminput.

BS
Lyder som et meget fornuftigt forslag. Har dog ingen anelse om det er muligt, at implementere det ind i det nuværende.

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet den: 06-August-2013 kl. 19:13
Jeg hiver lige denne tråd frem igen og svarer Stecker i køb og salg:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

En effektforstærker jeg havde til salg.

Ok

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Men hvorfor har du brug for denne Info.?

Det var sådan mest skrevet i provokation, idet jeg finder det en uskik at slette salgstråde. Jeg syntes at det er fedt at have historikken på de køb og salg der har været, så man kan se udvikling i priser på forskellige produkter.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk

Skrevet den: 06-August-2013 kl. 19:20
Jeg har netop slettet tråden, da den jo var slettet i stykker af sælger. Vi vil overveje om vi skal fjerne muligheden for at redigere i salgsindlæg. Men det er bare noget skidt at begynde på det skråplan.

Jeg kan kun opfordre folk til ikke at gøre andet end at skrive SOLGT: foran emnet. For andre er det rart at se hvad ting bliver solgt for

-------------

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 19:28
Kan man ikke lave en funktionalitet i forummet hvor man bare kan sætte flueben i en firkant og så laver systemet et indlæg på OP's vegne om varen er solgt og låse tråden så man ikke kan skrive deri mere?

Sådan at OP i det første indlæg har mulighed for at ændre på indholdet i første besked og låse tråden når varen er solgt?

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 23:08
Det er fedt at man har mulighed for at sælge via recordere.

At sælgere og købere opfører sig dumt skal ikke ligge recordere til last.

Man bør selv kunne bestemme om man vil slette i ens salgstråd.

Hvis jeg ikke frit kunne slette en salgstråd efter et salg vil jeg gå andre steder hen.

Dem der ikke sletter kan bruges som arkiv og resten er bare ærgeligt.

I bedste mening.

Skrevet den: 06-August-2013 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvis jeg ikke frit kunne slette en salgstråd efter et salg vil jeg gå andre steder hen.

Hvorfor om jeg må spørge?

Hvorfor er det vigtigt at din salgstråd slettes og ikke bevares?

Klaus

-------------

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 08:05

Som hummelmose ganske rigtigt skriver. Et rigtigt interessant emne der, for mig, indeholder flere aspekter.

Sletning af information efter salg.

Generel opsætning af salget fra starten. Hvad betyder HBO kontra Kr.xxx,- Tid på HBO tråde.

Jeg syntes der et flere eksempler på at DBA tendenser sniger sig ind her på siden og det et jeg i hvert fald ked af. Jeg har altid været mere tryg ved at handle herinde, men måske skal jeg genoverveje min holdning. Mindst 2 KSB tråde har især tiltrukket sig min opmærksomhed for dårlig "moral" inden for den sidste måned.

Og så håber jeg vi igen snart får en opdateret "købere og sælgere tråd" hvor vi kan dele gode og dårlige erfaringer.

Super godt initiativ med denne tråd.

BS

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&title=kber-og-slgertrd-tjek-her-fr-du-handler - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&title=kber-og-slgertrd-tjek-her-fr-du-handler
Hvad er der galt med denne? Den bliver opdateret hele tiden.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 07-August-2013 kl. 08:23
Den er rigtig fin og jeg skal være den første til at tage hatten af for det arbejde mailto:cypesp@ce - cypesp@ce gør i den tråd. Hvis du lige tjekker datoen for det indlæg du citerer mig for og derefter datoen for starten af den tråd du linker til vil du opdage at den er oprettet 5 dage efter jeg skrev indlægget :-)

Jeg deltog dengang i debatten om hvor den gamle købere og sælgere tråd var blevet af og denne nye tråd er en udløber den debat.

Derudover mener jeg også at det er egoistisk og snævertsynet at slette sine indlæg i forum. Det er både i KSB og andre underfora, jeg er bare bange for at det bliver svært at komme til livs :-( selv deltager jeg ikke så meget på recordere som tidligere da jeg efterhånden syntes forumdelen bliver udvandet fra admins side men kunne ikke finde på at slette de indlæg jeg har lavet.

Mvh BS 

-------------

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 08:28

Den er rigtig fin og jeg skal være den første til at tage hatten af for det arbejde mailto:cypesp@ce - cypesp@ce gør i den tråd. Hvis du lige tjekker datoen for det indlæg du citerer mig for og derefter datoen for starten af den tråd du linker til vil du opdage at den er oprettet 5 dage efter jeg skrev indlægget :-)

Jeg deltog dengang i debatten om hvor den gamle købere og sælgere tråd var blevet af og denne nye tråd er en udløber den debat.

Derudover mener jeg også at det er egoistisk og snævertsynet at slette sine indlæg i forum. Det er både i KSB og andre underfora, jeg er bare bange for at det bliver svært at komme til livs :-( selv deltager jeg ikke så meget på recordere som tidligere da jeg efterhånden syntes forumdelen bliver udvandet fra admins side men kunne ikke finde på at slette de indlæg jeg har lavet.

Mvh BS 
Ups. Jeg troede, at det var en ny tråd. Havde ikke set, at den var så gammel.Embarrassed 

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor om jeg må spørge?

Hvorfor er det vigtigt at din salgstråd slettes og ikke bevares?

Klaus

Jeg går ind for personlig frihed. Hvis man har brug for at slette i tråden, bør muligheden være tilstede.

Skyum giver et fint eksempel.

Citat:
Nu er jeg jo en af dem der lige har solgt, og grunden til at jeg har slettet hele salgstråden er at jeg er blevet bombarderet med forespørgsler om hvad jeg fik, og efterfølgende "det er da alt for meget", især fra dem der underbød fra starten.
Jeg havde en sprit ny iPad til salg og forventede omkring 5000 kr. for den, da jeg så skrev "fornuftige bud", så må jeg indrømme at jeg blev lidt forundret over bud på  3000 kr.
Under halv pris mener jeg ikke er fornuftig for en helt ny model og i ubrudt emballage.
Normalt sletter jeg ikke tråden,men nøjes med at skrive solgt i emnefeltet.
Jeg kan dog godt se hvad i mener og vil naturligvis tage det til efterretning efterfølgende.
Til orientering gik den for 4500 kr. leveret, men mest pga. sympati for køber der var studerende og netop havde fået stjålet en tilsvarende.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 13:44
 Jeg mener ikke det vedkommer andre end køber og sælger hvad prisen blev. Når jeg har solgt en dims her på siden, så har jeg altid gjort det, at jeg i min salgstråd har ændret overskriften fra "Salg" til "Solgt".
Men ofte så foregår "Prisfohandlingerne" i PM, og så mener jeg jeg afgjort prisen er en sag mellem de involverede. Andre gange så kan man jo i salgstråden se hvad prisen blev.Smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 19:58
Personligt synes jeg det forvirrende med alle de gamle tråde. Jeg synes det kunne være rart at det udelukkende var aktive tråde der var netop den sektion. Det vil gøre det hele mere overskueligt.

Nu bruger jeg sjældent køb/salg af selvsamme årsag. Blot et indspark herfra.

Skrevet den: 07-August-2013 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Personligt synes jeg det forvirrende med alle de gamle tråde.

For mig er alle de gamle tråde bare nederst og videre på de næste sider. Dem der er aktive er markeret med fed, de resterende er bare rare at kunne søge i senere hen.

Klaus

-------------

Skrevet den: 07-August-2013 kl. 20:12

Det var så her man kunne have en markering der hed "solgt" og så var tråden låst.

Klaus

-------------

Skrevet den: 07-August-2013 kl. 20:17

Best practices er en god idé. Men nu er der gået et halvt år, uden tråden er lavet.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 07-August-2013 kl. 20:24

... da jeg efterhånden syntes forumdelen bliver udvandet fra admins side ...

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Best practices er en god idé. Men nu er der gået et halvt år, uden tråden er lavet.

My point exactly.

BS

-------------

Print side | Luk vindue