Print side | Luk vindue

Lærred: horisontalt udtræk, erfaringer?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119196
Udskrevet den: 26-December-2024 kl. 17:32

Emne: Lærred: horisontalt udtræk, erfaringer?
Skrevet af: bønne
Emne: Lærred: horisontalt udtræk, erfaringer?
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 22:41
Jeg håber på lidt input på en lille ide.

Jeg har valgt at have en projektor over min sofa og self. lige foran mine altandøre, hvor bagvæggen endda er buet. Som det er nu bruger jeg et transportabelt lærred, hvilket ikke er særlig fedt....

Da det visuelt vil blive meget grimt med sænk fra loftet, bla. pga stuk og buet loft, tænkte jeg på om det er muligt med en horisontal kasse der kan gemme sig ved siden af bogreolen, med udtræk fra venstre til højre, som vist herunder, hvor det så er meningen der vil være 2 kroge af en art, i højre side det kan fæstne sig på. Er der nogen herinde der har erfaring med dette, og er det overhovedet muligt at få et lærred til at være pænt og glat når man trækker den fra siden? Det er forresten ikke meningen det skal koste en formue... :-)

-------------
Lærred med projektor / LG PG60000 | B&W 601S3 / Yamaha RXV-640

Svar:
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 22:54
Tag et rullegardin og monter det på reolen. Få så sat et øje på og lav en krog på væggen med tv.

Job done.

Skrevet af: bønne
Skrevet den: 13-Januar-2013 kl. 23:54
Ja det er også den umiddelbare fixe løsning – jeg er bare i tvivl om hvor godt det vil blive, afhængig af rullegardinets kvalitet og overflade. Det kunne være der var nogle der havde en erfaring med det... Men tak for inputtet

-------------
Lærred med projektor / LG PG60000 | B&W 601S3 / Yamaha RXV-640

Print side | Luk vindue