Print side | Luk vindue

Playstation 4: THIEF til next-gen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: PS4
Forumbeskrivelse: Sony PlayStation 4
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119335
Udskrevet den: 27-Juli-2024 kl. 02:53


Emne: Playstation 4: THIEF til next-gen
Skrevet af: SteffenD89
Emne: Playstation 4: THIEF til next-gen
Skrevet den: 16-Januar-2013 kl. 21:24
Jeg tager det lige som jeg husker det, så sig til hvis jeg mangler noget:

SPIL:


  • Killzone: Shadow Fall. 
  • Infamous: Second Son.
  • Drive Club.
  • Watch Dogs.
  • http://www.youtube.com/watch?v=YGdVdi49V9Y -
  • Diablo 3.
  • Final Fantasy Agnis (det fra E3)

  • Final Fantasy *nyt FF* (blev kun nævnt).
  • Destiny.
  • Deep Down.
  • Knack.

KONSOLLEN:

Der var ingen billeder af konsollen. Jeg finder et billede af kontrolleren når det er muligt. 
Jeg fulgte ikke ordenligt med i starten, så fyld gerne ind hvor der mangler.

  • 8GB GDDR5 ram (!).
  • Almindelige computer-komponeneter - gør det nemt for udviklere.
  • Gaikai = streaming tjeneste.
  • Gaikai til alle spil på PSN (?!).
  • Gaikai -> bagudkompabilitet i fremtiden.
  • Upload/share videoklip fra de spil du spiller.
  • Hjælp venner ved at overtage deres kontroller online.
  • Playstation Move.
  • Se dine venner spille med webcam (?).


Jimmy Fallon show hvor controlleren bliver kort fremvist










via alr1ght






additional camera utility to sense depth



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">



Svar:
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 17-Januar-2013 kl. 00:47
Jeg forventer mig en ny fanboy-krig mellem Xbox og PS ejere.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 17-Januar-2013 kl. 08:53
Så lidt som jeg har brugt min ps3 og så skuffetsom jeg egentligt er over gt5 så tvivler jeg på, at jeg får købt en 4.

Der skal ske en større forandring af, hvad ps kan udnyttes til ud over spil før end jeg kaster pengene efter den, ihvertfald i mens det er en ny maskine!


Skrevet af: LBA75
Skrevet den: 17-Januar-2013 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg forventer mig en ny fanboy-krig mellem Xbox og PS ejere.


Big smile


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 17-Januar-2013 kl. 09:16
Jeg har følgende forventninger / forhåbninger, men det er generelt på hardware siden:

  • Bagud kompatibilitet hele vejen tilbage til ps1.
  • Opdateret Cell processor for ikke at besværliggøre bagud kompatibiliteten.
  • 16GB Ram for at opnå en Livs cyklus på 10 år eller mere
  • Minimum loading tid
  • Forbedret kerne features - XMB, Browser, PSStore, Cross game chat "alla skype" mv.
  • Integrerer move delen direkte i controlleren, så man ikke skal købe separate controllere.
  • Blu-Ray XL x16 "speed" slot in Drev med understøttelse for min 4 lags for min 100GB kapacitet. 
  • HDMI version 2 / HDBaseT og 4k opløsning.
  • Intuitiv Dev Kit, så alle udviklere hurtigt kan udnytte den.
  • SPIL, SPIL og Atter SPIL. Gerne mange nye IP'er, jeg synes der har været mange Sequels i denne generation. Jeg vil dog gerne have Uncharted, God Of War, GT og mange andre eksklusive titler med.
  • Alternative pris modeller. f.eks. hvor man binder sig til et ps+ abonnement for, at købe hardwaren billigere.


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 17-Januar-2013 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg har følgende forventninger / forhåbninger, men det er generelt på hardware siden:[...]
 
Du glemte den skulle kunne lave kaffe.


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 17-Januar-2013 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg har følgende forventninger / forhåbninger, men det er generelt på hardware siden:[...]
 
Du glemte den skulle kunne lave kaffe.
Det er ikke vigtigtWink Det har jeg en senseo til LOL


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 02:02
Specs:
  • CPU: Eight-core AMD processor running at 1.6GHz
  • Graphics core: Radeon HD hardware, 18 compute units at 800MHz
  • Additional hardware: GPU-like Compute module, some resources reserved by the OS
  • System-on-chip codename: Liverpool
  • Memory: 4GB GDDR5, 512MB reserved by the OS
http://www.eurogamer.net/articles/df-hardware-orbis-unmasked-what-to-expect-from-next-gen-console - http://www.eurogamer.net/articles/df-hardware-orbis-unmasked-what-to-expect-from-next-gen-console

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=508939 - http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=508939

Fra hvad jeg kan forstå svarer et HD 7970M til noget der ligger imellem HD 7850 og HD 7870 - men da det er et lukket system vil det yde bedre (?!). 
Uanset hvad er det efter min mening et helt okay grafikkort. Det er ikke high-end efter 2012/2013 standarder, men smækker du sådan et grafikkort i en computer vil du kunne tæve langt de fleste nye spil med højeste indstillinger. Det kan jeg i hvert fald med mit GTX 580 og så vidt jeg forstår er HD 7870 mere eller mindre ligeså godt det.
Dog kan jeg også forstå at der sagtens ville kunne være modificeringer til grafikkortet.

Ud af de 4GB GDDR5 ram vil 512MB gå til OS. Det siger mig ikke så meget, men folk på Neogaf er optimistiske og ifølge dem er det nogle motherf**king hurtige ram. 

Derudover skulle konsollen også være nemmere lave spil til, end f.eks. PS3 har været, så forhåbentlig giver det ikke third parties så meget hovedpine..

Alt i alt tror jeg at langt de fleste af os vil være tilfredse. Nej det er ikke en monster-konsol - den vil ikke kunne slå high-end gaming computere med grafikkort til 3000kr+ - men en stor opgradering, det er det helt bestemt.

Pris? Tjah, hvem ved? Neogaf siger at $400 passer meget godt (som det før var rygtes). Personligt tror jeg at en pris på $400-450 er en realitet. Det vil nok omregnet være ca. 3000-3500kr.

Hvis i vil læse mere så har jeg linket til selve artiklen og debaten på Neogaf.


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 12:32
Selvfølgelig vil den ikke kunne hamle op med gamer-pc'ere, hvor grafikkortet alene koster det samme som en hel PS4.. det er logik for burhøns. Forcen ved spillekonsoller har hele tiden været at spillene bliver skræddersyet og optimeret til hardwaren. I sidste ende synes jeg det giver mange fordele i sidste ende.

Det er lidt ligesom da Top Gear sammenlignede en BMW M5 og en Porche 911 på Isle of Man. M5'eren havde over 100 heste mere, men den tabte pga. Porschen kunne gøre brug af kræfterne bedre.


Jeg vil dog mene prisen er yderst optimistisk. PS2 kostede 4000 ved lanceringen og PS3 kostede 6000... Jeg kan ikke huske hvad PS1 kostede i 1995 for der var jeg lige begyndt i 2. klasse og gamede stadig SNES.


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Selvfølgelig vil den ikke kunne hamle op med gamer-pc'ere, hvor grafikkortet alene koster det samme som en hel PS4.. det er logik for burhøns. Forcen ved spillekonsoller har hele tiden været at spillene bliver skræddersyet og optimeret til hardwaren. I sidste ende synes jeg det giver mange fordele i sidste ende.

Det er lidt ligesom da Top Gear sammenlignede en BMW M5 og en Porche 911 på Isle of Man. M5'eren havde over 100 heste mere, men den tabte pga. Porschen kunne gøre brug af kræfterne bedre.


Jeg vil dog mene prisen er yderst optimistisk. PS2 kostede 4000 ved lanceringen og PS3 kostede 6000... Jeg kan ikke huske hvad PS1 kostede i 1995 for der var jeg lige begyndt i 2. klasse og gamede stadig SNES.


Ang. ydelse:  tro mig, der er folk der per automatik vil tro at en ny konsol fra sony da selvfølgelig kan hamle op med en high-end gaming pc.  Det vil den naturligvis aldrig og det har aldrig været hensigten. :)

Ang. prisen: Du kan ikke bare sige "sådan har det før i tiden været.." når der er alt for mange faktorer. Lad mig lige nævne det jeg kan komme i tanke om:

  • Den nye PS4 vil ikke, så vidt jeg ved, udkomme med et nyt format. Det vil stadigvæk være bluray. Hvor DVD var noget helt nyt dengang Playstation 2 udkom og bluray med PS3.


  • Playstation 3 var et premium produkt med et overflødighedshårn af gøgl og fjoller. Der var alt for mange USB-porte, kort-læser(e) og sixaxis til kontrolleren. Desuden kom konsollen med 40/60/80GB HDD (kontra 20GB ved Xbox 360), Wifi og deres kontrollere kunne oplade via USB og ikke med batterier (som xbox) Meget af det er fint nok, men dengang var det nyt og dyrt. Det er alt sammen nu standard og ikke så dyrt.


  • Både PS2 og PS3 var nogle komplicerede maskiner og har været noget Sony selv har lavet (?! er ikke helt sikker), hvor den nye PS4 ser ud til at være lidt mere .. "almindelig". 


  • Sony er ikke længere kongen af spilindustrien. Faktisk er de faldet ret meget de seneste år, generelt set. Men ift. konsolmarkedet har de mistet en stor andel til Microsoft og Nintendo er kommer på banen igen (eller dvs nu må vi se med deres Wii U der indtil videre ikke er hittet man skulle tro). Ordet "Brand Loyality" betyder ikke det samme mere.


  • Finanskrisen. Ja det er måske et lidt slidt udtryk efterhånden og ja, jeg er godt klar over at folk stadigvæk køber luksusprodukter som Ipad og Iphones og faktisk jævnligt skifter, men se det ovenstående og du vil forstå at Sony ikke længere besidder samme magt. De laver muligvis premiumprodukter, men i modsætning til Apples produkter har det ikke helt samme effekt og folk er blevet mere påpasselige. Sony kan ikke tillade sig at komme ud på scenen endnu igen og sige "599 US Dollars". De har før i tiden været yderst arrogante og sagde f.eks. at med PS3 ville man gerne have to arbejde for at få råd til konsollen (no bullshit). De har altså bare ikke den magt længere og det har vi også set med deres PS Vita, som også kan kaldes for et premiumprodukt, sammenlignet med 3DS.

Jeg tager måske fejl og ja, måske er 3000-3500kr for lavt, men 6000kr? Så har de allerede tabt. Jeg håber og tror på at, på trods af deres stædighed, har de rent faktisk lært en ting eller to de sidste 7-8 år. Konsollen er forhåbentlig ikke fyldt med alle muligt "unødvendigt", men derimod lavet til det der var meningen - en konsol man først og fremmest kan spille på. De skal ikke længere tænke på et nyt format, wifi (som nu er standard) og harddiske er billige. Alle de ting skulle gerne være på plads.

Dog vil jeg lige til sidst sige, at det ville ikke undre mig at se to variationer. Jeg har hørt noget om at Sony ville sørge for at deres kamera (vel det til PS Move) følger med. Måske laver de en "skrabet" udgave som bare indeholder en kontroller og konsollen til måske max $450. Og en premium udgave hvor man få kamera, headset og kontroller samt konsol med, evt en større harddisk til en merpris. Men dunno.

Alt kan ske, men jeg er næsten sikker på at Sony vil yde større modstand til Microsoft den her gang. De vil være konkurrencedygtige med pris, spil og udgive konsollen i samme tidsrum og ikke et helt år efter, som de gjorde sidste gang.

Men nu må vi se.. Det virker dog til at den nye PS4 vil være en konsol der er lavet med henblik på det en konsol nu er.. spille spil, hvor den ny box godt kunne tyde på at blive en mere integreret del af stuen (masser af apps, film, musik og lign. "non-gaming" features).

Smile



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 15:43
Beklager min monsterbesked Clown

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 16:09
Jeg tror at Sony skal gøre følgende for at være konkurrencedygtige:

  1. Udgive konsollen før eller samtidig med Xbox
  2. Opgradere deres online service og forbedre deres servere generelt. 
  3. Sælge en controller som er tilpasset større hænder.
  4. Sælge en "low-end" udgave med alt det essentielle eller generelt undlade bagudkompabilitet. Vil jeg spille gamle spil har jeg min gamle konsol. Endelig, sælge gamle spil billigt på deres store
  5. Sikre nem adgang til FAQ's og walkthroughs til spil (Hvorfor ikke gøre det nemmere for folk som har problemer med spil i at komme videre? - hvorfor skal man bruge sin PC til dette???)
  6. Undlade at implementere alle de unødige services vi ser på moderne TV. Lad det for guds skyld være en spillekonsol først.. lad vær med at lave youtube-aps eller lign


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 17:06
Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:


Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:


Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:


<span style="line-height: 1.4;">Jeg har følgende forventninger / forhåbninger, men det er generelt på hardware siden:</span>[...]


 
Du glemte den skulle kunne lave kaffe.

Det er ikke vigtigtWink Det har jeg en senseo til LOL

10 år, den var god.


-------------
SVP03


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg tror at Sony skal gøre følgende for at være konkurrencedygtige:

  1. Udgive konsollen før eller samtidig med Xbox
  2. Opgradere deres online service og forbedre deres servere generelt. 
  3. Sælge en controller som er tilpasset større hænder.
  4. Sælge en "low-end" udgave med alt det essentielle eller generelt undlade bagudkompabilitet. Vil jeg spille gamle spil har jeg min gamle konsol. Endelig, sælge gamle spil billigt på deres store
  5. Sikre nem adgang til FAQ's og walkthroughs til spil (Hvorfor ikke gøre det nemmere for folk som har problemer med spil i at komme videre? - hvorfor skal man bruge sin PC til dette???)
  6. Undlade at implementere alle de unødige services vi ser på moderne TV. Lad det for guds skyld være en spillekonsol først.. lad vær med at lave youtube-aps eller lign


Nogen af de ting er nok næppe noget der vil gøre hverken til eller  fra. Større kontroller, adgang til FAQS og udeblivelse af unødvendige services er ikke noget der vil sælge folk på ideen.

At den udkommer samtidigt med Nextbox tror jeg er helt muligt. For noget tid siden blev der sagt så tidligt som oktober, men nu må vi se. En bedre service kommer helt af sig selv. Og ang. det med at downloade om natten - det kan man jo allerede, såfremt man har et PS+ abonnement. Derudover er det igen heller ikke noget der vil sælge. Der er rart, ja, men de fleste (casuals) vil være ligeglade.




-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg har følgende forventninger / forhåbninger, men det er generelt på hardware siden:

  • Bagud kompatibilitet hele vejen tilbage til ps1.
  • Opdateret Cell processor for ikke at besværliggøre bagud kompatibiliteten.
  • 16GB Ram for at opnå en Livs cyklus på 10 år eller mere
  • Minimum loading tid
  • Forbedret kerne features - XMB, Browser, PSStore, Cross game chat "alla skype" mv.
  • Integrerer move delen direkte i controlleren, så man ikke skal købe separate controllere.
  • Blu-Ray XL x16 "speed" slot in Drev med understøttelse for min 4 lags for min 100GB kapacitet. 
  • HDMI version 2 / HDBaseT og 4k opløsning.
  • Intuitiv Dev Kit, så alle udviklere hurtigt kan udnytte den.
  • SPIL, SPIL og Atter SPIL. Gerne mange nye IP'er, jeg synes der har været mange Sequels i denne generation. Jeg vil dog gerne have Uncharted, God Of War, GT og mange andre eksklusive titler med.
  • Alternative pris modeller. f.eks. hvor man binder sig til et ps+ abonnement for, at købe hardwaren billigere.


Sony har skam gjort deres for nye spil denne generation. Uncharted, Resistance, LBP, ModNation Racer, The Last of Us, The Last Guardian (lol) osv. og de vil helt sikkert forsætte næste generation.
De mangler "core exclusives" fordi de før i tiden har været vant til at jorden drejede sig om dem. Med PS3 har det været en helt ny verden for Sony nu hvor MS pludselige bruser frem.
Så spil skal der nok komme :)

Med det sagt, så er 10 år alt for langt tid. 5-7 år mellem generationerne, med 10 år med support er IMO helt tilpas. Så bliver hardwaren ikke alt for meget uddateret ift. f.eks. PC.

F.eks. er der tale om at Planetside 2 måske udkommer til PS4. Et spil der under alle omstændigheder ville være komplet umuligt til PS3.


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..

Det gør den også hvis du har et PS+ abonnement...


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..

Det gør den også hvis du har et PS+ abonnement...

Jamen det er jo fedt at betale for et abonnement for en basal feature som man skulle levere gratis præcis som XMB inde i spil..


Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg tror at Sony skal gøre følgende for at være konkurrencedygtige:

  1. Udgive konsollen før eller samtidig med Xbox
  2. Opgradere deres online service og forbedre deres servere generelt. 
  3. Sælge en controller som er tilpasset større hænder.
  4. Sælge en "low-end" udgave med alt det essentielle eller generelt undlade bagudkompabilitet. Vil jeg spille gamle spil har jeg min gamle konsol. Endelig, sælge gamle spil billigt på deres store
  5. Sikre nem adgang til FAQ's og walkthroughs til spil (Hvorfor ikke gøre det nemmere for folk som har problemer med spil i at komme videre? - hvorfor skal man bruge sin PC til dette???)
  6. Undlade at implementere alle de unødige services vi ser på moderne TV. Lad det for guds skyld være en spillekonsol først.. lad vær med at lave youtube-aps eller lign

1. Selv med ca. et års forspring formode Sony med PS3 at indhente Xbox360, så skulle det ske at de lancere efter MS, er det absolut ingen katastofe.
2. Hvor mener du de fejler med deres online service?
3. Nogen er til store andre er til små..
4. Der er også en low end på markedet, med flash? ram istedet for traditionel hdd.
5. Hvorfor? hvor kommer det behov fra?
6. Hvilke services tænker du på her? 



Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..

Det gør den også hvis du har et PS+ abonnement...

Jamen det er jo fedt at betale for et abonnement for en basal feature som man skulle levere gratis præcis som XMB inde i spil..

klart klart, ligesom vi skal betale for at få demoer på Xbox Live, kunne se netflix som vel at mærke er gratis på de andre konsoler...



Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..

Det gør den også hvis du har et PS+ abonnement...

Jamen det er jo fedt at betale for et abonnement for en basal feature som man skulle levere gratis præcis som XMB inde i spil..


Måske bare mig der er uviden, men hvilke andre platforme starter op midt om natten for at installere opdateringer? Desuden er de her 2GB opdatering heller ikke noget der sker jævnligt, efter min erfaring.


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg tror at Sony skal gøre følgende for at være konkurrencedygtige:

  1. Udgive konsollen før eller samtidig med Xbox
  2. Opgradere deres online service og forbedre deres servere generelt. 
  3. Sælge en controller som er tilpasset større hænder.
  4. Sælge en "low-end" udgave med alt det essentielle eller generelt undlade bagudkompabilitet. Vil jeg spille gamle spil har jeg min gamle konsol. Endelig, sælge gamle spil billigt på deres store
  5. Sikre nem adgang til FAQ's og walkthroughs til spil (Hvorfor ikke gøre det nemmere for folk som har problemer med spil i at komme videre? - hvorfor skal man bruge sin PC til dette???)
  6. Undlade at implementere alle de unødige services vi ser på moderne TV. Lad det for guds skyld være en spillekonsol først.. lad vær med at lave youtube-aps eller lign

1. Selv med ca. et års forspring formode Sony med PS3 at indhente Xbox360, så skulle det ske at de lancere efter MS, er det absolut ingen katastofe.
2. Hvor mener du de fejler med deres online service?
3. Nogen er til store andre er til små..
4. Der er også en low end på markedet, med flash? ram istedet for traditionel hdd.
5. Hvorfor? hvor kommer det behov fra?
6. Hvilke services tænker du på her? 



Nej et års forspring er ikke nogen større katastrofe, men Sony er omvendt heller ikke i samme situation længere. De gik fra giganten Playstation 2 og kunne bedre klare det. De ville også kunne klare det igen, men det er vigtigere at de kommer ind og viser at de stadigvæk kan være med.


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 00:12


mock-up af evt nyt design. Ville faktisk ikke være så tosset. Tongue


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 01:21
Jo, den controller er lort.. fjern skærmen og den er forbedret massivt. Det er jo en egentlig PSP man render rundt med!


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 01:56
Hvis man kan holde ordenligt på sådan en controller ville det ikke genere mig. Efter at have spillet playstation all stars med cross play er det helt sikkert noget jeg ikke ville have noget imod.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 02:40
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg tror at Sony skal gøre følgende for at være konkurrencedygtige:

  1. Udgive konsollen før eller samtidig med Xbox
  2. Opgradere deres online service og forbedre deres servere generelt. 
  3. Sælge en controller som er tilpasset større hænder.
  4. Sælge en "low-end" udgave med alt det essentielle eller generelt undlade bagudkompabilitet. Vil jeg spille gamle spil har jeg min gamle konsol. Endelig, sælge gamle spil billigt på deres store
  5. Sikre nem adgang til FAQ's og walkthroughs til spil (Hvorfor ikke gøre det nemmere for folk som har problemer med spil i at komme videre? - hvorfor skal man bruge sin PC til dette???)
  6. Undlade at implementere alle de unødige services vi ser på moderne TV. Lad det for guds skyld være en spillekonsol først.. lad vær med at lave youtube-aps eller lign

1. Selv med ca. et års forspring formode Sony med PS3 at indhente Xbox360, så skulle det ske at de lancere efter MS, er det absolut ingen katastofe.
2. Hvor mener du de fejler med deres online service?
3. Nogen er til store andre er til små..
4. Der er også en low end på markedet, med flash? ram istedet for traditionel hdd.
5. Hvorfor? hvor kommer det behov fra?
6. Hvilke services tænker du på her? 

Sony kom fra en generation hvor de har solgt 153 millioner Ps2 konsoller, mod 24 millioner solgte Xbox1. Og så til nu hvor de ligger stortset lige på omkring 70 millioner solgte. 
Hvis du før den her generation havde sat penge på det, så havde folk grint af dig. Den her generation har måske ikke været en decideret katastrofe for Sony, men det har absolut heller ikke været lutter lagkage. De går ind til næste generation på helt lige præmisser, så de har i langt mindre grad råd til at være små arrogante med priser og udgivelsesdatoer den her gang. 



Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 02:40
Jeg tænker på cross save. At kunne spille selvom tv'et er optaget eller hvis man bare vil ligge i sengen inden man skal sove er ikke helt tosset. Dog vil prisen eksplodere for controllere, så det er et no-go uanset :)

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 10:10
Originally Posted by Eurogamer:

By Wesley Yin-Poole Published Friday, 18 January 2013

Sony will drop the DualShock controller for the next PlayStation, according to a new report.

Sources told CVG Sony has tested new controllers with biometric sensors on the grips and an LCD touch-screen.

This information tallies with what Eurogamer has heard from our own sources. We understand that as of six months ago Sony was testing a controller that had an LCD touch-screenonthe frontand biometrics functionality on the back. These designs, we were told, have changed almost every month, but are for the controller for the next PlayStation.

Biometrics technology captures data from the player's body, such as temperature and heart rate. Half-Life developer Valve has been experimenting with the tech, trying to discover new game experiences that would benefit from it.

...

Source: http://www.eurogamer.net/articles/20...station-report

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Per Korshøj
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Originally Posted by Eurogamer:

By Wesley Yin-Poole Published Friday, 18 January 2013

Sony will drop the DualShock controller for the next PlayStation, according to a new report.

Sources told CVG Sony has tested new controllers with biometric sensors on the grips and an LCD touch-screen.

This information tallies with what Eurogamer has heard from our own sources. We understand that as of six months ago Sony was testing a controller that had an LCD touch-screenonthe frontand biometrics functionality on the back. These designs, we were told, have changed almost every month, but are for the controller for the next PlayStation.

Biometrics technology captures data from the player's body, such as temperature and heart rate. Half-Life developer Valve has been experimenting with the tech, trying to discover new game experiences that would benefit from it.

...

Source: http://www.eurogamer.net/articles/20...station-report


Hvis det passer(og det håber jeg), så er det ret futuristisk. Noget jeg ikke troede ville komme før jeg blev "rigtig" gammel.

-------------
Per Korshøj






Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 10:35
Der er også tale om at både vita og de nuværende dualshock controllere er kompatible med PS4. Jeg har lidt svært ved at se hvordan vita skal virke men okay..

@Per Korshøj: det er vel egentlig det samme som Wii U, hvilket jeg har det okay med, så længe man kan holde ordenligt om den.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 11:26
Jeg ville virkelig gerne have en bedre form for mediecenter i. F.eks. muligheden for en xbmc funktion, savner jeg virkelig på min PS3.


Skrevet af: klander
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 12:21
Hvis Sony ikke laver en kontroller der passer til os her i EU istedet for den børne kontroller de har nu, så hopper jeg nok tilbage til Xbox.
det nok også passer fint sammen med min Nokia Lumia 920 og Windows 8 på min PC Smile


-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 12:28
PS3 kostede da vist 5000 ved launch, jeg mindes ikke den var helt oppe i 6000 kr.


Skrevet af: Allan m
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 13:35
jeg købte ps3 i game til 5500.kr da den kom ud
tror ps4 kommer til at koste ca 4000.kr
de skal bare ha nogle flere titler klar til ps4


Skrevet af: andershede
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 14:18
De skal spare pengene på drev. Om få år vil næsten ingen spil eller film findes på fysiske medier eller det vil i hvert fald være sekundært i forhold til download/streaming.
Det var bluraydrevet der gjorde ps3 så ekstrem dyr i mange år. Den fejl kan de undgå nu. Jeg vil til hver en tId foretrække spil på harddisk i stEdet for at jonglere med skiver. Besparelsen i produktionsomkotninger/distributionsomkostninger er også værd at tage med.


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 14:22
 Playstation 3 kostede ca. 5000kr på udgivelse. Hvis man googler lidt rundt finder man det samme og det passer også fint at den kostede $600 hvilket på forunderlig vis altid resulterer i 600 euro, hvilket passer med omkring 4500kr.

Så ja, 3500-4000kr er nok meget reastisk. Nok nærmere 3500kr for en skrabet version og 4000kr(+?) for en premium.

@Allan M : Hvis konsollen udkommer til efteråret/mod jul harmonerer det nok med andre third party udgivelser som f.eks. Call of Duty og evt. Star Wars 1313. Desuden er jeg sikker på at Sony har nogle titler parat til os. Jeg skrev det her i min første besked:

Mht spil tror jeg at Sony har en masse godt i ærmerne. Hvis man tænker lidt over det har Sony en masse udviklere som v ikke ved hvad laver, som f.eks.:

Santa Monica team 2
Naughty Dog team 2
Media Molecule team 2
Suckerpunch
Guarilla Games
Polyphony

Og sikkert flere. Der er altså lagt i ovnen til en masse fede spil og forhåbentlig ikke alt for langt ude i fremtiden. Suckerpunch har f.eks. ikke lavet noget nyt siden InFamous 2 juni 2011, Gran Turismo 5 er tilbage fra november 2010 og som jeg kan forstå var det spil lavet med "next gen" i baghovedet så udviklerne har nemmere ved at lave et GT6. Media Molecule udgav LBP2 i januar 2011, samme med Killzone 3 osv.

Med andre ord er der flere af udviklerne der ikke har udgivet noget siden 2011 hvilket giver dem tid til at udgive i 2013 og nogen, som f.eks. GT6 engang i 2014.


Så mon ikke at E3 bliver spændende i år? Forhåbentlig ser vi dog noget lidt mere spændende end hvad 2006 tilbød os; Resistance, Uncharted og Motorstom. Tongue


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

De skal spare pengene på drev. Om få år vil næsten ingen spil eller film findes på fysiske medier eller det vil i hvert fald være sekundært i forhold til download/streaming.
Det var bluraydrevet der gjorde ps3 så ekstrem dyr i mange år. Den fejl kan de undgå nu. Jeg vil til hver en tId foretrække spil på harddisk i stEdet for at jonglere med skiver. Besparelsen i produktionsomkotninger/distributionsomkostninger er også værd at tage med.


De kommer næppe med et nyt format og 500GB HDD er nok standard. Deres PS Store har eksploderet siden PS3 udkom i 2006. Så ja, jeg foretrækker også bare at have mine spil på konsollen :)


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

De skal spare pengene på drev. Om få år vil næsten ingen spil eller film findes på fysiske medier eller det vil i hvert fald være sekundært i forhold til download/streaming.
Det var bluraydrevet der gjorde ps3 så ekstrem dyr i mange år. Den fejl kan de undgå nu. Jeg vil til hver en tId foretrække spil på harddisk i stEdet for at jonglere med skiver. Besparelsen i produktionsomkotninger/distributionsomkostninger er også værd at tage med.

Et Blu-Ray drev koster ikke i nærheden af det samme som det gjorde dengang. Det kommer ikke til at have samme indflydelse. 
Jeg tror heller ikke helt markedet er klar til helt at gå over til digital download endnu, så et drev slipper man nok ikke helt for :)


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 19:15
Er rigtig meget tilfreds med deres controller, men kan se en ide i, at tilbyde to størrelser.

Håber de bibeholder Blu-Ray drevet. Udover at det gør maskinen til et bedre mediecenter, så er jeg personligt rigtig glad for den store konkurrence på spilpriserne. De priser Microsoft og Sony holder sig på deres respektive online shops er væsentlige højere.


Skrevet af: Per Korshøj
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 20:44
Bare de gør noget ved lydniveauet. Har den nye 500gb, og den larmer som en F16 i tomgang ( og ja jeg har stået ved siden af en i tomgang)

-------------
Per Korshøj






Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 20:59
Jeg synes dog at den grafiske del virker ret skrabet i forhold til hvad PS3'en fik i sig ved launch. Så vidt jeg husker er det tilsvarende et nVidia 6800 Ultra som var top of line i sin tid, eller er jeg helt forkert på den?

Under alle omstændigheder er jeg spændt på hvad PS4 viser sig at indeholde.
Tænker jeg håber på:
- Større controller
- Lavere støjniveau
- Mindre form faktor
- Flere USB-porte (Med 2 porte som skal lade controllere hvis man har glemt det, sammen med evt. tilbehør er 2 porte sgu meget lidt)
- Fortsat Blu-ray drev
- Hurtigere loading tider (GT5 er jo direkte til grin)
- LANGT bedre online shop. Den nye opdatering er virkelig langsom.
- Bedre mediemuligheder og apps installation. Tror virkelig der bliver muligheder på dette punkt.


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:

Er rigtig meget tilfreds med deres controller, men kan se en ide i, at tilbyde to størrelser.

Håber de bibeholder Blu-Ray drevet. Udover at det gør maskinen til et bedre mediecenter, så er jeg personligt rigtig glad for den store konkurrence på spilpriserne. De priser Microsoft og Sony holder sig på deres respektive online shops er væsentlige højere.

Jeg ved godt det også er et spørgsmå om tilvænning, men på PS3'eren har controlleren ganske enkelt været en dealbreaker for mit vedkommende. Den er for lille, analog sticksne siider små akavet og mine fingre glider rundt på dem. Og triggers er der jo ligefrem en opoulær opgradering for at fikse.. :) Jeg synes det var lidt en skam at holde fast i et design der reelt er fra 1995, når man oprindeligt rent faktisk havde tænkt sig at prøve noget nyt. Den famøse "banan" controller så komplet åndssvag ud, men så vidt jeg husker blev den rost meget af de folk der prøvede den. Den skulle have været super at holde om :)

Det skal selvfølgelig siges at det ovenstående bare er min personlige oplevelse, og det er jo næsten en religionssag :D Så kan sagtens forlige mig selv med at folk kan foretrække den frem for min elskede Xbox controller ;)


Hvad angår digitals salg af spil på konsoller, så er jeg helt enig. Det er lidt et issue - hvordan får main indført digital download på så lukket et system, mens man stadig bevarer lavere priser gennem konkurrence? For det er i min øjne helt klart fremtiden. Måske lade butikker sælge aktiveringskoder til spil? Ligesom du kan købe Microsoft Point i butikkerne.

Spændende perspektiv under alle omstændigheder :)


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 23:15
Ang prisen på DD spil har jeg ladet mig fortælle at den skal være så høj ift butikkerne. Kan ikke huske helt specifikt hvorfor. Dog vil jeg sige at Sony er kommet godt efter det. Ja launch priser er dyre, men til gengæld er der rigeligt med tilbud - f.eks. De 12 juletilbud de havde, tilbud i forbindelse med playstation all stars, januartilbud osv. Desuden er der også PS+ og endelig vil jeg også sige at der er på nuværende tidspunkt mange spil der kan fås til fornuftige priser, typisk lidt ældre men er man på udkig efter et spil kan man sagtens finde noget. Jeg kan f.eks. Se at LoTR war in the north koster 150kr og Resident Evil 6 koster 300kr. Kan det gøres billigere andre steder? Sure, men sådan vil det altid være.

Endelig så vil jeg også påpege at Steam ikke er bedre selv. De har sygt gode tilbud i julen osv. Men priserne på udgivelsesdatoen er også dyr, det er i hvert fald ikke unormalt at spil koster 50 euro og 60 hvis det er Call of Duty.

Og nej det er ikke for at lyde som en hysterisk fanboi, men jeg tror bare at det er sådan det nu engang er. :-)

Oh og btw mener jeg at priserne til vita er billigere på PSN af en eller anden grund. Noget med 10% eller sådan noget.. Dunno.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 23:41
Utroligt folk vil have en HDD til at afvikle deres spil fra.. hvorfor ikke gå all in og få en SSD? Farvel loading tider og farvel mekanisk summen.


Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 06:45
Jeg tror ikke folk hellere vil have en almindelig hdd i stedet for en sdd. Jeg tror bare når man skriver hdd så tænker de fleste bare på en harddisk ikke hvad type det er.


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 08:21
Fordi det ikke ville give særligt meget mening.. Da jeg fik en ny PS3 i efteråret brugte jeg omkring 100gb de første dage og har fyldt mere på efterfølgende.

Selvom SSD er faldet i prisen er de stadigvæk for dyre at smide i en ny konsol (PS4).



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 08:24
Lad mig formulere det bedre. Hvis prisen for en almindelig HDD Og SSD var det samme så sure, go for it. Eller i hvert fald indtil at prisen er faldet så meget at du kan få 320-500gb for fornuftige penge.
Indtil da vil jeg hellere fortrække at Sony er mere fokuserede på andre ting. I værste tilfælde så i hvert fald sørge for at man selv kan skifte sin harddisk på den nye PS4 til en SSD, som man kan på PS3.


Skrevet af: Ham_Der_Hansen
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 09:40
Jeg har i dag både PS3 og Xbox og skal da på sigt nok have begge nye konsoller, men det bliver ikke mig som ligger forrest i køen på frigivelsesdagene. Jeg tager det hen ad vejen. De fleste spil jeg spiller er nu PC spil, kun sports og bilspil nyder jeg på konsollerne. FPS og strategispil skal nu efter min mening nydes på en PC med keys og mus :-)


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..

Det gør den også hvis du har et PS+ abonnement...

Jamen det er jo fedt at betale for et abonnement for en basal feature som man skulle levere gratis præcis som XMB inde i spil..


Måske bare mig der er uviden, men hvilke andre platforme starter op midt om natten for at installere opdateringer? Desuden er de her 2GB opdatering heller ikke noget der sker jævnligt, efter min erfaring.

Det er ikke det der er pointen. 

Pointen er, at når man tænder sin spillekonsol, så er det praktisk talt ALTID for at spille, (det giver vist nærmest sig selv).
Så er det IKKE i orden, at man lige skal vente 20-30 minutter på opdateringer (uanset om det er til system eller til spil), før man KAN spille.
Hvis man kunne undlade at opdatere, men blot får en besked om, at der er opdateringer, så ville det være noget andet. (så kan man sætte den til at opdatere EFTER man har spillet). Men det kan man tit ikke på en PS3ér.

Hvad angår andre platforme, så er det faktisk skræddersyet ind i en PC. Der er bare ganske få som udnytter det, og oftest fordi man ikke pinedød skal opdatere, når man sætter sig ved sin PC for at bruge den, til andet end at opdatere.

Andre platforme (og igen også PCén) kan også opdatere i baggrunden, mens man bruger den. At det så i nogle tilfælde giver nogle andre problemer, det er så en anden sag.

Pointen er helt klar her - Man kan bruge sin platform til det som man tænder/aktivere den for, uden at skulle tvinges til at gøre noget andet først. Sådan SKAL det være, efter min mening.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

De skal spare pengene på drev. Om få år vil næsten ingen spil eller film findes på fysiske medier eller det vil i hvert fald være sekundært i forhold til download/streaming.

Få år, nej. Men i fremtiden ja. DK er dog håbløs bagude hvad det angår. Så hvis det sker inden for nærmeste fremtid, så ryger DK i knæ.

Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Det var bluraydrevet der gjorde ps3 så ekstrem dyr i mange år. Den fejl kan de undgå nu. Jeg vil til hver en tId foretrække spil på harddisk i stEdet for at jonglere med skiver. Besparelsen i produktionsomkotninger/distributionsomkostninger er også værd at tage med.

Det var ikke selve BD drevet som gjorde PS3 dyrt. Det var kombinationen af udviklingen af PS3éren, (som så vidt jeg husker var vanvittig dyr for Sony), samt BD og dets licenser.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Ham_Der_Hansen Ham_Der_Hansen skrev:

Jeg har i dag både PS3 og Xbox og skal da på sigt nok have begge nye konsoller, men det bliver ikke mig som ligger forrest i køen på frigivelsesdagene. Jeg tager det hen ad vejen. De fleste spil jeg spiller er nu PC spil, kun sports og bilspil nyder jeg på konsollerne. FPS og strategispil skal nu efter min mening nydes på en PC med keys og mus :-)

Helt enig i det sidste, kan ikke klare mig uden mus og Keyb.... :)


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Fordi det ikke ville give særligt meget mening.. Da jeg fik en ny PS3 i efteråret brugte jeg omkring 100gb de første dage og har fyldt mere på efterfølgende.

Selvom SSD er faldet i prisen er de stadigvæk for dyre at smide i en ny konsol (PS4).


Hvis PS3/4 kom med SSD disk, så ville det i sig selv trække prisen ned.
Hvis alle udskiftede deres HDD med SSDére i deres computere, så ville DET også trække priserne ned.

SSDén er ikke udviklingsmæssig dyrere end HDD, der er blot mindre efterspørgelse, fordi de dels har været og til stadighed er i begrænset størrelser, og så har prisen har været tilsvarende højere.

At forestille sig en 3TB SSD disk i dag er totalt urealistisk, (og jeg tør slet ikke tænke på prisen). Og da behovet for plads er steget markant hos forbrugerne, ikke mindst pga. film/billeder og musik, så er behovet for SSD diske stærkt begrænset. Først nævnt fylder vanvittigt meget, så en 120GB/240GB SSD disk er slet slet ikke nok. Det er diske der bruges som system diske, og nada andet.




-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..

Det gør den også hvis du har et PS+ abonnement...

Jamen det er jo fedt at betale for et abonnement for en basal feature som man skulle levere gratis præcis som XMB inde i spil..


Måske bare mig der er uviden, men hvilke andre platforme starter op midt om natten for at installere opdateringer? Desuden er de her 2GB opdatering heller ikke noget der sker jævnligt, efter min erfaring.

Det er ikke det der er pointen. 

Pointen er, at når man tænder sin spillekonsol, så er det praktisk talt ALTID for at spille, (det giver vist nærmest sig selv).
Så er det IKKE i orden, at man lige skal vente 20-30 minutter på opdateringer (uanset om det er til system eller til spil), før man KAN spille.
Hvis man kunne undlade at opdatere, men blot får en besked om, at der er opdateringer, så ville det være noget andet. (så kan man sætte den til at opdatere EFTER man har spillet). Men det kan man tit ikke på en PS3ér.

Hvad angår andre platforme, så er det faktisk skræddersyet ind i en PC. Der er bare ganske få som udnytter det, og oftest fordi man ikke pinedød skal opdatere, når man sætter sig ved sin PC for at bruge den, til andet end at opdatere.

Andre platforme (og igen også PCén) kan også opdatere i baggrunden, mens man bruger den. At det så i nogle tilfælde giver nogle andre problemer, det er så en anden sag.

Pointen er helt klar her - Man kan bruge sin platform til det som man tænder/aktivere den for, uden at skulle tvinges til at gøre noget andet først. Sådan SKAL det være, efter min mening.


Altså jeg svarer nu engang på det der blev skrevet. Steve vil gerne have en feature der allerede er der - downloade om natten (såfremt man betaler for den). 

Du taler om baggrunds-download hvilket jeg da giver dig fuldstændigt ret i. Jeg vil have at min konsol kan downloade mens jeg spiller eller er på netflix eller alternativt undlade at opdatere hvis man bare skal spille singleplayer spil. 
Dog vil jeg sige at man med PS-Vita kan undlade at opdatere/man er ikke tvunget til det. Ud for spillet vil der være en note om at der er en meddelse og herfra kan man selv vælge om man vil opdatere.

Så ja, jeg giver dig da fuldstændig ret, men det var bare ikke det foreslag der først  blev nævnt.Smile

** Lige en sidste ting - jeg mener faktisk også at PS Vita, kan downloade videre selvom den går i dvale, hvilket den være i flere dage. 




-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Fordi det ikke ville give særligt meget mening.. Da jeg fik en ny PS3 i efteråret brugte jeg omkring 100gb de første dage og har fyldt mere på efterfølgende.

Selvom SSD er faldet i prisen er de stadigvæk for dyre at smide i en ny konsol (PS4).


Hvis PS3/4 kom med SSD disk, så ville det i sig selv trække prisen ned.
Hvis alle udskiftede deres HDD med SSDére i deres computere, så ville DET også trække priserne ned.

SSDén er ikke udviklingsmæssig dyrere end HDD, der er blot mindre efterspørgelse, fordi de dels har været og til stadighed er i begrænset størrelser, og så har prisen har været tilsvarende højere.

At forestille sig en 3TB SSD disk i dag er totalt urealistisk, (og jeg tør slet ikke tænke på prisen). Og da behovet for plads er steget markant hos forbrugerne, ikke mindst pga. film/billeder og musik, så er behovet for SSD diske stærkt begrænset. Først nævnt fylder vanvittigt meget, så en 120GB/240GB SSD disk er slet slet ikke nok. Det er diske der bruges som system diske, og nada andet.



Jeg skriver kun ud fra hvad jeg ved. Jeg tænkte ikke over følgende: SSDén er ikke udviklingsmæssig dyrere end HDD, der er blot mindre efterspørgelse.

Såfremt det er rigtigt vil jeg klart foretrække en SSD. Tongue


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Fordi det ikke ville give særligt meget mening.. Da jeg fik en ny PS3 i efteråret brugte jeg omkring 100gb de første dage og har fyldt mere på efterfølgende.

Selvom SSD er faldet i prisen er de stadigvæk for dyre at smide i en ny konsol (PS4).


Hvis PS3/4 kom med SSD disk, så ville det i sig selv trække prisen ned.
Hvis alle udskiftede deres HDD med SSDére i deres computere, så ville DET også trække priserne ned.

SSDén er ikke udviklingsmæssig dyrere end HDD, der er blot mindre efterspørgelse, fordi de dels har været og til stadighed er i begrænset størrelser, og så har prisen har været tilsvarende højere.

At forestille sig en 3TB SSD disk i dag er totalt urealistisk, (og jeg tør slet ikke tænke på prisen). Og da behovet for plads er steget markant hos forbrugerne, ikke mindst pga. film/billeder og musik, så er behovet for SSD diske stærkt begrænset. Først nævnt fylder vanvittigt meget, så en 120GB/240GB SSD disk er slet slet ikke nok. Det er diske der bruges som system diske, og nada andet.



For mig er det et spørgsmål om præferencer. Jeg spiller udelukkende strategispil (alle snart alle former) på computer. Da jeg spillede BF3 var det også til PC. Men spil som Batman, Assassins Creed og diverse platformspil og bilspil hører efter min mening hjemme på en konsol. Eller dvs de er der jeg bedst nyder at spille dem.




-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 13:18
fatter slet ikke hvorfor man er interesseret i konsoler hvis man har pc.
Pcén kan jo alt det en konsol kan og meget mere til. Flottere grafik osv.
Kobel jeres pc til TVét og så er man da kørende.

Og slipper vi af med konsollerne kunne spillene blive rigtig fede til pc Smile


Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 13:30
Hvis den understøtter PS3-spil, så skal jeg have den. End of discussion.

-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 13:55

Jeg plejer at købe på launch, men nu kommer det meget an på hvilke titler, de udgiver den med, for næste gang kan jeg vente lidt. 

Den kommer dog ikke ud i år. Husk, at jeg fik ret sidste gang alle i fanboys var oppe af stolen for en PS4 - det var vidst 2 år siden.

Desuden elsker jeg PS alm. controllere, så jeg håber, man stadig kan bruge dem hvis jeg ikke kan lide de nye.




-------------

BORING!


Skrevet af: Ham_Der_Hansen
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 14:11
Præcis, har prøvet COD på Xbox - nej tak det hører til på PC'en med mus og keys :-)


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 14:13

Og jeg kan slet ikke finde ud af det på mus og keys. SLET IKKE. 

Sådan er det, når man stort set kun har gamet på PS siden 1'eren.



-------------

BORING!


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

fatter slet ikke hvorfor man er interesseret i konsoler hvis man har pc.
Pcén kan jo alt det en konsol kan og meget mere til. Flottere grafik osv.
Kobel jeres pc til TVét og så er man da kørende.

Og slipper vi af med konsollerne kunne spillene blive rigtig fede til pc Smile

Absolut største årsag for mig, er convenience. Hvis jeg køber en PS4/ny Xbox på release, så ved jeg at jeg kan køre det nyeste de næste 6 års tid. Det er mere plug&play end en PC. Desuden gider jeg ikke have et stationært monstrum af en gamer pc til at stå, når det bare er til gaming :)

Folk har forskellige krav og prioriteter, og for mange vil konsoller være det mere attraktive valg. Sådan hænger det bare sammen, at begynde og diskutere det ender sjældent i noget godt :)


Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Jeg plejer at købe på launch, men nu kommer det meget an på hvilke titler, de udgiver den med, for næste gang kan jeg vente lidt. 

Den kommer dog ikke ud i år. Husk, at jeg fik ret sidste gang alle i fanboys var oppe af stolen for en PS4 - det var vidst 2 år siden.

Desuden elsker jeg PS alm. controllere, så jeg håber, man stadig kan bruge dem hvis jeg ikke kan lide de nye.



Jeg kunne nu godt se en efterårslaunch, hvis de viser frem til E3. Hvis ikke dem begge to, så den ene af dem i hvert fald.


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 14:37
Nu ikke fordi jeg har prøvet det, men Jeg kan altså ikke vælge at bruge min controller til at spille eks. call of duty på pc?

er DET forskellen på PC og konsol nemlig hvordan spillene  er programmeret i forhold til controllere ?



Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 14:43
Tobias, jeg er ikke helt uenig mht. efterårslaunch. Det kan sagtens være. Hvis jeg var Sony så ville jeg lave en pissedyr aftale med ny Call of Duty bundle til launch. Det KAN IKKE faile. 

-------------

BORING!


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 15:16
Call of duty er for stor til at lave aftaler, udover DLC med.. Var det nu MoH så jo, men ikke COD. Men aftaler eller ej så ville next gen COD tiltrække mennesker.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 15:25
Call of duty er ihvertfald dødt til pc. Her er det et glimrende eksempel på at det er konsollerne der har været prioriteret.


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 15:35
Black Ops 2 indtjente også $500 millioner den første dag og udgør 45% af den samlede indtjening for Activision. De er sku ligeglade med computerspillerne, når nu konsolspillerne så flittigt hopper ombord, hvert evig eneste år.Tongue

Det er også derfor at hverken Sony eller MS vil kunne overtale Activision til nogen aftaler, andet end DLC.


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

fatter slet ikke hvorfor man er interesseret i konsoler hvis man har pc.
Pcén kan jo alt det en konsol kan og meget mere til. Flottere grafik osv.
Kobel jeres pc til TVét og så er man da kørende.

Og slipper vi af med konsollerne kunne spillene blive rigtig fede til pc Smile

Det.. Synes jeg ikke bare man kan stille sådan op. Der er mange faktorer der spiller ind. Nu er jeg f.eks. et Nintendo-barn, ment på den måde at vi igennem min barndom havde en NES -> SNES -> N64, herefter har jeg selv købt en PSX og en PS2. Det var ikke før jeg blev konfirmeret at jeg købte en computer (mine forældre havde heller ikke en, som jeg kunne spille på).
Jeg vil derfor, af uforklarlige årsager, altid foretrække en konsol fremfor en PC til en stor del af spillene.

Nogen de vil bare gerne spille alle slags spil - faktisk har det i noget tid været sagt at skulle man vælge, ville PS3 + PC være en af de bedste komboer, hvor PC og Xbox 360 ville være lidt fladt sammenlignet.

Andre igen har både private og onlinevenner samlet på en konsol og selvom de spiller lidt på computeren engang imellem vil de være kammeraterne der trækker.

Personligt kan jeg da sige at min PC hovedsageligt bliver brugt til strategispil. Det lyder helt sikkert retarderet, men nu kommer der altså nogle ret fede spil i år som kun kan klares på en PC, som f.eks. Sim City, Company of Heroes 2, Total War: Rome 2 (!) og Starcraft 2 expansion. Desuden er jeg på nuværende tidspunkt igang med en Total War: Medieval 2 (Lord of the Rings mod). 

Til konsol vil jeg hellere spille platform, action, adventure og andre lignende spil.. og til tider nogle bilspil. 

Heldigvis for folk der kun har PC, kan jeg forstå på Neogaf at de nye spil vil være nemmere at porte til PC på samme tid med at der vil være en klar forbedring. Tongue


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg synes dog at den grafiske del virker ret skrabet i forhold til hvad PS3'en fik i sig ved launch. Så vidt jeg husker er det tilsvarende et nVidia 6800 Ultra som var top of line i sin tid, eller er jeg helt forkert på den?

Under alle omstændigheder er jeg spændt på hvad PS4 viser sig at indeholde.
Tænker jeg håber på:
- Større controller
- Lavere støjniveau
- Mindre form faktor
- Flere USB-porte (Med 2 porte som skal lade controllere hvis man har glemt det, sammen med evt. tilbehør er 2 porte sgu meget lidt)
- Fortsat Blu-ray drev
- Hurtigere loading tider (GT5 er jo direkte til grin)
- LANGT bedre online shop. Den nye opdatering er virkelig langsom.
- Bedre mediemuligheder og apps installation. Tror virkelig der bliver muligheder på dette punkt.

Det er lidt svært at sige TBH. Da Sony offentligjort PS3'en og vi fandt ud af hvilke specs den havde og på det tidspunkt var det rigtig nok et "high-end" kort der var i. Omvendt gik der halvandet år fra den blev vist frem første gang til den udkom i Japan og næsten to år før den kom til Europa. 1½-to år i hardware-verden er meget.

Nu står vi overfor at kunne få konsollen vist frem inden Maj og udgivet engang i år (efterår/jul). Det tidligste der er nævnt, er oktober.

Det kort der er i nu er desuden også fint. Jeg har hjulpet to kammerater med at finde computerdele og det er begge gange blevet et HD 7870 (hvilket ikke er langt fra det der er i den nye PS4). Et HD 7870 kan tæve næsten samtlige spil der er ude på markedet nu på ultra-indstillinger og 1080 x 1920 opløsning. Selvfølgelig vil der være undtagelser, men for pengene er det IMO er rigtig godt kort. 

Det der kommer i konsollen vil måske ikke være helt ligeså godt, men til gengæld er spillene 100% udviklet og optimeret lige præcis til det, da en konsol er et lukket system. 

noget andet er også at en PS3 har samlet 512mb ram, hvor den nye PS4 kommer til at have 512mb (væsentligt hurtigere) ram kun til OS og de resterende 3½gb til spillene. Husk på, at der ikke kun er væsentligt mere, men også at de skulle være ret hurtige, også hurtigere end det du normalt stopper i en PC; hvor man vist normalt siger 2gb til OS og 2-4gb til spil. 

Et af de største problem med de nuværende konsoller er nemlig rammene og det skulle ikke være noget problem med de nye konsoller. 

Selvfølgelig, hvis du vil have at den nye PS4 kan konkurrere rent grafisk med en computer bygget i starten af 2014 vil du blive uendeligt skuffetTongue




-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 17:56
Steffen, groft sagt er intet umuligt så længe man betaler nok. Det gælder især Activision. 

-------------

BORING!


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 18:11
Ja, men hverken sony eller MS betaler en halv milliard dollars for at have CoD helt for dem selv, i et år. I bedste tilfælde ser vi måske MS der punger ud så de kan have det over julen. Men ja, alt kan købes, men der skal også være fornuft i det og jeg ser ikke nogen fornuft i at have CoD for sig selv. 

Når det så er sagt, undrer jeg mig lidt.. 
- Hvad har MS i ærmet? Halo kom sidste år og Gears of War kommer i år. Forza? Vi har allerede set 4 forza spil til Xbox 360. 
Jeg ved at Ryse udkommer, men det er vist kinect..

**EDIT**

Taget i betragtning af at de nye konsoller af naturlige årsager vil have en lille brugerbase kan det godt være at enten sony eller MS får en aftale i land med Acitivision. Det havde jeg ikke lige tænkt over. Tongue


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 20:09

Et andet mock up, der tager højde for størrelsen (som mange klager over) og har integreret en lille skærm.

Skærmen er dog bare så lille at jeg snart ikke kan se pointen i den :p


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: markus1967
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 21:54


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

 

For mig er det et spørgsmål om præferencer. Jeg spiller udelukkende strategispil (alle snart alle former) på computer. Da jeg spillede BF3 var det også til PC. Men spil som Batman, Assassins Creed og diverse platformspil og bilspil hører efter min mening hjemme på en konsol. Eller dvs de er der jeg bedst nyder at spille dem.



Jeg er totalt hægtet af kontrollere ala Siax og lign. Men jeg er også vokset op med mus og tastatur stort set fra den spæde computerstart. Og så dog alligevel ikke. I helt gamle dage, da jeg var knægt, (og det er immervæk en del år siden), der var det nærmeste man kom en kontroller et joystick. En firkantet klods med en slags "gearstang" på. Ikke engang musen var rigtig kommet på det tidspunkt.
Midt/sidst firserne kom mit møde med en mus og grafisk interface. Og siden har det bare hængt ved.

Jeg har aldrig rigtig interesseret mig for spille konsoller som sådan, ihvertfald ikke Playstation og den slags. For mig foregik alt spil på og ved computeren med mus og tastatur, (eller blot tastatur/pile taster). Til gengæld kunne jeg sagtens spille arcade spil som knægt.

I dag er jeg ret overbevist om, at det er årsagen til jeg har så store problemer med at få ordentlig føling med en Siax kontroller. Jeg føler samme fornemmelse, som hvis man beder mig om at kaste bold eller lign. med venstre hånd. Det er totalt akavet og jeg ligner og føler mig som en motorisk imbecil, noget der mest af alt minder om en person, der slet ingen kontrol har over sig selv. Og resultatet er derefter. Til gengæld kan jeg sagtens sætte mig ved computeren spille et FPS spil, og stadigvæk nå rimelige resultater i spil som Teamfortres 2, Counter Strike osv. Der er jeg eksempelvis min knægt langt overlegende. Hvor han derimod styre totalt på PS3éren i praktisk talt alle spil som Black Ops, Fifa13 osv. hvor der bruges Siax kontroller. 

Så jeg tror ikke det handler om specifikke spil, men derimod hvad man har føling med, og specielt hvad man er vokset om op med. Mus og tastatur er simpelthen så indgroet i mig, så det er svært at ændre på
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 11:01
nu har jeg lige googled og det lader til at man sagtens kan benytte controllere til FPS spil på pc.
Så om man foretrækker controllere eller mus/tastatur lader ikke til at være det der gør forskellen.




Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

nu har jeg lige googled og det lader til at man sagtens kan benytte controllere til FPS spil på pc.
Så om man foretrækker controllere eller mus/tastatur lader ikke til at være det der gør forskellen.



Det er korrekt, og det har man kunnet i rigtig mange år. Men det er vist en anden sag den anden vej rundt, (altså mus og tastatur på spille konsoller). Det skulle være muligt, men hvor godt det virker, det er endnu et ubesvaret spørgsmål for mig.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

nu har jeg lige googled og det lader til at man sagtens kan benytte controllere til FPS spil på pc.
Så om man foretrækker controllere eller mus/tastatur lader ikke til at være det der gør forskellen.



Det er korrekt, og det har man kunnet i rigtig mange år. Men det er vist en anden sag den anden vej rundt, (altså mus og tastatur på spille konsoller). Det skulle være muligt, men hvor godt det virker, det er endnu et ubesvaret spørgsmål for mig.

Men det er jo netop derfor jeg tidligere skrev at PCén jo dækker langt flere behov og funktioner end en konsol.
Jeg er sikker på vi kunne have haft mange flere og flottere spil hvis det ikke var fordi konsollerne holdt udviklingen tilbage.
Har derfor også svært ved at forstå hypen omkring en ny PS4? Jamen vil du have en PS4 så køb en PC -den overgår jo en kommende PS4 på alle punkter.


Skrevet af: siccio
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 14:20
Godt nok får man utroligt meget pc for pengene, men stadigvæk er konsol billigere, især fordi de er mere fremtidssikret, 5 år gammel pc er ikke meget bevent til nyere spil. Har selv spillet mest pc altid, men holder på det er dyrt, men ja grafisk flottere.
Altså når man opgradere i tide;-)


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Godt nok får man utroligt meget pc for pengene, men stadigvæk er konsol billigere, især fordi de er mere fremtidssikret, 5 år gammel pc er ikke meget bevent til nyere spil. Har selv spillet mest pc altid, men holder på det er dyrt, men ja grafisk flottere.
Altså når man opgradere i tide;-)

jamen hvis du sætter det op sådan, så må det jo være fordi der sker er en udvikling i spillene til pc, mens der intet sker på konsol-fronten.
Ellers giver dit ræsonnement ingen mening.



Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 16:39
Er det her virkelig stedet at tage en PC Vs Konsol debat? Det ender aldrig godt, og det eneste det ender ud i, er at folk (sjovt nok) har forskellige præferencer.




Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 19:18
@Mbm1 - hvorfor er du så opsat på at overbevise folk om at en PC er et bedre valg? Det her er udelukkende en tråd om den kommende PS4 og ikke om hvorvidt man bør købe en ny computer eller den nye PS.

Og ang controllere så er det ikke et argument man kan bruge til fordel som computerejere. Det er så vidt jeg husker få spil der tilbyder officiel support (xbox 360 controller) og ved resten er man nødt til at fiske rundt med software man selv har downloadet for selv at finde ud af at få programmet til at passe med ens joystick. Jeg har prøvet det og gad ikke bøvle med det.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: siccio
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 20:03
Ønsker på ingen måde pc vs konsol krig. Mit indlæg var udelukkende baseret på økonomi. Og der vinder konsol færdig slut. Mener også at grafik ikke er 100 % se bare hvor populær Wii er. Næ selvfølgelig betyder grafik en del. Gameplay og hastighed er også vigtigt. Pc kan utroligt meget, syntes bare konsol er meget ligetil, især også børneminded som betyder meget for mig. Har selv været med siden Atari og space invaders og siden Mario Brothers på Nintendo, Sega har jeg også haft og både Ps1 PG PS2, når dog.at springe PS3 over, nu vi forhåbentligt nærmer os en PS4. Og flere gaming pc har jeg også haft, så det ene.udelukker ikke det andet. Nu jeg har fået børn er konsol dog nok der mine penge primært bliver brugt.


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

nu har jeg lige googled og det lader til at man sagtens kan benytte controllere til FPS spil på pc.
Så om man foretrækker controllere eller mus/tastatur lader ikke til at være det der gør forskellen.



Det er korrekt, og det har man kunnet i rigtig mange år. Men det er vist en anden sag den anden vej rundt, (altså mus og tastatur på spille konsoller). Det skulle være muligt, men hvor godt det virker, det er endnu et ubesvaret spørgsmål for mig.

Er du seriøs COD spiller på konsol spiller man med keyboard og mus - koblet på konsollen.

Om man foretrækker det ene eller det andet kommer an på hvad man er vokset op med. Jeg spiller selv meget slåsspil og her er der en religion om hvad der er bedst. I sidste ende har de såkaldte fightsticks status som det eneste rigtige hvis man er god og stiller op til Evolution i Las Vegas til Juli. Ud af adskillige hundrede som kommer til eventen er der under et dusin som spiller med controller. Det er det samme med PC/konsol.

Selv har jeg begge, en PC fra 2010 og en PS3. PC'en kan ikke trække nogen af de nye spil, men min PS3 kan. 

Grunden til PC'en bliver overset af spilindustrien er fordi der i den verden eksisterer en masse piratspil på nettet, som de fleste henter ned ulovligt (bootlegs). Det er tabt indtjening ift. konsolspillerne som giver 300-500 for et spil afhængig af hvor man køber. Ergo, jo bedre maskinen er rustet mod bootlegs, desto mere interessant bliver den for industrien. Ergo hvorfor PS3'eren har været så svær at knække - Sony får ikke lavet indhold til deres konsol hvis alle bare installerer en custom firmware og henter bootlegs.

Så PC-fanboys, i kan takke jer selv og jeres medspillere for den situation som i står i nu.


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 22:44
Man skal heller ikke glemme at konsollerne er bedre egnet til sociale events i stuen end en PC er. Se bare hvor populær Wii'en blev. Konsollerne er gaming for mainstream, PC er gaming for nørderne... præcis ligesom Windows er styresystemet for mainstream og Linux er nørdernes foretrukne valg.


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

nu har jeg lige googled og det lader til at man sagtens kan benytte controllere til FPS spil på pc.
Så om man foretrækker controllere eller mus/tastatur lader ikke til at være det der gør forskellen.



Det er korrekt, og det har man kunnet i rigtig mange år. Men det er vist en anden sag den anden vej rundt, (altså mus og tastatur på spille konsoller). Det skulle være muligt, men hvor godt det virker, det er endnu et ubesvaret spørgsmål for mig.


Grunden til PC'en bliver overset af spilindustrien er fordi der i den verden eksisterer en masse piratspil på nettet, som de fleste henter ned ulovligt (bootlegs). Det er tabt indtjening ift. konsolspillerne som giver 300-500 for et spil afhængig af hvor man køber. Ergo, jo bedre maskinen er rustet mod bootlegs, desto mere interessant bliver den for industrien. Ergo hvorfor PS3'eren har været så svær at knække - Sony får ikke lavet indhold til deres konsol hvis alle bare installerer en custom firmware og henter bootlegs.

Så PC-fanboys, i kan takke jer selv og jeres medspillere for den situation som i står i nu.

Hvad sker der nu? Er det her helt seriøst? Har du nogen "fakta" udover diverse store firmaer der klager endeløst uden omtanke? Ubisoft har været så flabbede at sige at 99% af deres salg til PC forsvinder til ulovlig download af deres PC-spil, men i virkeligheden er folk uendeligt trætte af den konstante DRM der nærmest kun er skabt for at irritere folk. Det underlig er jo så at de på samme tid stadigvæk har spil udelukkende til PC som de bliver ved med at lave. Selvmodsigende? Bare en smule.

Noget andet er så også, at det jo stort set er umuligt at vide om de downloaede spil nogensinde ville have ført til direkte køb af spillet, hvis muligheden for at downloade ikke var der. Alt i alt stoler jeg ikke på, når store udgivere kommer med procenter og mængder at mistede salg. No sir.

Og den sidste sætning der? Den giver da ingen mening! PC-gaming har da aldrig kørt så godt som det gør i denne "generation":

  1. Diablo 3
  2. Starcraft 2
  3. World of Warcraft expansions
  4. Sim City 2013
  5. Total War: Rome 2/shogun 2/empire
  6. Company of Heroes 1/2
  7. Cyperpunk
  8. Anno 2070
  9. The Sims 3
  10. STALKER-serien
  11. Arma 2/3
  12. Planetside 2
  13. League of Legends (70 millioner spillere - samme antal som PS3-ejere)
  14. Torchlight 1/2
  15. Guild Wars 2
  16. Civilization 5
  17. Star Citizen
  18. The Witcher 1/2 (2'eren blev senere multiplat)
  19. Metro (som senere blev multiplat)
  20. Crysis (senere multiplat)
Hvordan kan du så sige at PC-spilindustrien bliver overset? Selv hvis vi fjerner Blizzard er der stadigvæk 17 store titler der enten alle er udkommet eller kommer i år (star citizen dog først 2014, men damn, det spil bliver vildt..). Nogen af udviklerne har klaret sig så godt at de har nu er i stand til at lave spil til konsoller, ikke pga. ulovlige downloads, men fordi de store penge bare ganske enkelt ligger hos konsollerne. Activision tjente 500 millioner dollars først DAG på Black Ops 2. Det er også derfor man pludselig kan se en så drastisk ændring i både Crysis og Battlefieldspillene..

Det er ikke usædvanligt at spil der går fra PC til konsol bliver "dumped down" eller gjort "mainstream" for at ramme så stor en gruppe så muligt. Hvilket så omvendt også betyder at flere af de spil jeg har nævnt ikke vælter sig i flere millioner af antal solgte kopier, men stadigvæk nok til at det kan lønne sig at lave flere.

Det gode ved PC-spil er dog, at i modsætningen til konsol spil er de ikke så dyre at producere. Der er selvfølgelig diverse titler der koster kassen, men så er der typisk også en årsag til det, og ikke ligesom med Killzone 2 der angiveligt skulle have kostet 60 millioner dollars (det blev der i hvert fald snakket om på et tidspunkt). På samme tid er PC-udviklerne typisk også nogle mindre teams end de store mutanter, som hos Activision, hvor der skal 3 forskellige udviklere til at lave ét spil. Andre steder høre man om kolossale udviklingshold på 500 mand.

Alle spil jeg har nævnt er velkendte spil blandt pc-spillere og medmindre jeg tager fejl er 17 af dem i hvert fald exclusive (hvoraf de alle enten har fået sequals eller at udviklerne generelt har haft succes med andre serier). Og det er bare hvad jeg lige kan komme i tanke om, i hvert fald af de lidt mere kendt titler.. der er også andre titler som Sins of a Solar Empire, X3, Natural Selection og War of the Roses..

Sagt med andre ord, så gav din besked ikke så meget mening. Nej CoD sælger ikke godt til PC, men det har omvendt noget at gøre med at, i modsætning til konsolspillere, finder de sig generelt i mindre. 




-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 08:35
Jeg vil ikke "overbevise" folk. Jeg prøver bare at fortælle at man har en forkert opfattelse af PC :)

-At Konsoler skulle være mere børnevenligt mener jeg ikke er korrekt. Har børn på 6 og 4 de spiller da begge pc.
Men man kan jo sige at børn nok er lige glade med om grafikken er detaljeret, men os voksne mennesker kan vel godt lide god grafik. Vi går jo meget op i kvalitetet på vores TV og film.

-At konsollerne er bedre egnet til sociale events ?? Kan jeg heller ikke nikke genkendende til.. Der findes da store LANS, og kobler du din pc på dit tv i stuen ja så er det vel ikke den store forskel fra en Playstation? 

-Meget af det jeg kan læse i denne tråd går jo også på at man ønsker en ny PS som egentlig minder meget om en PC. 

-Grunden til at spilfirmaerne satser på konsollerne er ren og skær økonomi.
Det kræver absolut ingen udvikling på det tekniske.. De kan udgive 1 nyt COD spil hvert år, mens PC spillerne stiller noget større krav til hvad de gider smide deres penge efter.
 


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Jeg vil ikke "overbevise" folk. Jeg prøver bare at fortælle at man har en forkert opfattelse af PC :)

-At Konsoler skulle være mere børnevenligt mener jeg ikke er korrekt. Har børn på 6 og 4 de spiller da begge pc.
Men man kan jo sige at børn nok er lige glade med om grafikken er detaljeret, men os voksne mennesker kan vel godt lide god grafik. Vi går jo meget op i kvalitetet på vores TV og film.
Det er for mange mennesker bare en nemmere og billigere løsning med en konsol. En Xbox 360 med Kinect tilbyde både noget til børnene og far til næsten ingen penge og han behøver ikke tænke over at skulle opgradere. Børnene kan på samme tid også være lidt mere aktive. Men jo, gå kan børn da så spille på PC i den alder, så jeg tror at den går begge vejeTongue

-At konsollerne er bedre egnet til sociale events ?? Kan jeg heller ikke nikke genkendende til.. Der findes da store LANS, og kobler du din pc på dit tv i stuen ja så er det vel ikke den store forskel fra en Playstation?
Nu skal jeg ikke kunne udtale mig på vedkommendes vejen, men en konsol egner sig ganske enkelt bare bedre til hvis du har et par kammerater på besøg og der skal spilles fifa og drikkes øl, eller nogle venner og den står på singstar, eller familiemedlemmer og det så er Wii sport eller.. Der er mange eksempler. Der er mange af de situationer der ikke egner sig nær så godt til PC. Men jo, der findes da social events til PC, jeg har da selv været til lan som yngre, det er dog bare mere tidskrævende end at du bare invitere nogen over i nogle timer.
Igen - det er med konsol mange gange et spørgsmål om hvorvidt det ganske enkelt bare er nemmere.

-Meget af det jeg kan læse i denne tråd går jo også på at man ønsker en ny PS som egentlig minder meget om en PC.
Meget af det tråden går ud på er hvorvidt en konsol rent grafisk kan sammenlignes med en PC, for at give folk et indtryk af hvad der er i vente. Det er nemmere at komme med noget konkret at sammenligne med, end at skulle spytte en masse tal ud ingen forstår sig på.
Der er fra starten fastslået at en konsol, af gode grunde, aldrig vil nærme sig en high-end gaming PC, men af det nok nærmere ligger i den høje ende af en moderat PC (hvis man kan sige det sådan).
Selv konsolejere, der ikke ønsker en PC, vil stadigvæk gerne have spil der grafisk bliver flottere og at spillene bliver mere "komplicerede" med bedre AI og lign. Sådan har det altid været.

-Grunden til at spilfirmaerne satser på konsollerne er ren og skær økonomi.
Det kræver absolut ingen udvikling på det tekniske.. De kan udgive 1 nyt COD spil hvert år, mens PC spillerne stiller noget større krav til hvad de gider smide deres penge efter.
Delvist sandt. PC-spillere stiller ikke udelukkende krav på det tekniske, men langt hen ad vejen også at spil rent gameplay-mæssigt er lidt dybere end at løbe ned ad uendelige mængder af korridorer og skyde banditter. Jeg har ligeledes også set konsolejere der er blevet imponeret over det nye Total War: Rome 2, hvorefter de så vurderer at spillet er for indviklet og kræver den mindste tid at sætte sig ind i. Det er selvfølgelig ikke for at skære alle over en kam, men alligevel er mange af de spil jeg nævnte på forrige side væsentligt mere tidskrævende end de mere "mainstreame" spil.
 





-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 11:46
Hvorfor er Fifa til konsol bedre når der skal drikkes øl med vennerne end Fifa på en pc ?
-Jeg ser bare slet ikke de begrænsninger for PC du ridser op!

at det er nemmere- hvordan ?

Jeg købte da gerne COD hvert år til PC hvis jeg fik et pc-spil.
Men jeg gider ikke betale for noget der reelt er et konsol-spil.


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 12:01
Jeg beklager at jeg brugte udtrykket "bedre". Det er naturligvis individuelt. Hvis du føler at det er bedre til PC, skal du være hjerteligt velkommen.

Det for langt de fleste er nemmere at købe en playstation (eller xbox) med tilhørende Fifa og 2 joysticks til 2000kr, der stort set bare er "plug n' play" også kører det bare.

Det er ikke et spørgsmål om at det ikke kan lade sig gøre at gøre det til PC, men om hvad der er nemmest for den brede befolkning. Jeg er udemærket godt klar over at man kan få controllere til PC, men prøv at overbevis andre om det samme.







-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 12:43
Jesus Kristus.

Så er den her tråd da blevet totalt afsporet. Well done.


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 14:47
Du har ret, lad os hellere snakke om den nye konsol og ikke så meget konsol vs PC.

Desværre er der ikke så meget nyt. På Neogaf er det næsten blevet til mudderkast om det er den nye xbox eller Playstation der er bedst.

Det kan efterhånden kun gå for langsomt med at få vist den nye konsol :)


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 15:03
Fælles front mod alle afskygninger af fanboy-kulturer og grej-religionskrige!  Smile

-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Du har ret, lad os hellere snakke om den nye konsol og ikke så meget konsol vs PC.

Desværre er der ikke så meget nyt. På Neogaf er det næsten blevet til mudderkast om det er den nye xbox eller Playstation der er bedst.

Det kan efterhånden kun gå for langsomt med at få vist den nye konsol :)

Har en sammenligning af forventede specs/funktioner på PS4 og den nye Xbox (Xbobx 720?)


Skrevet af: siccio
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 17:25
Enig, alt for meget er baseret på konsol vs pc. plasma vs led, intel vs amd, nvidia vs ati og selvfølgelig det mest hypede for tiden apple vs android. Det er sku trist. Bare rart at der er flere producenter, ville være trist og dyrt med kun en producent er alting.
Håber den næste generation konsol er stortset lydløs, bruger minimalt strøm, men loader spil hurtigt.


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Du har ret, lad os hellere snakke om den nye konsol og ikke så meget konsol vs PC.

Desværre er der ikke så meget nyt. På Neogaf er det næsten blevet til mudderkast om det er den nye xbox eller Playstation der er bedst.

Det kan efterhånden kun gå for langsomt med at få vist den nye konsol :)

Har en sammenligning af forventede specs/funktioner på PS4 og den nye Xbox (Xbobx 720?)


Kan ikke huske det helt konkret, men debatten kører bl.a. på Xbox der har 8GB ddrs ram + noget andet hvoraf de 3GB er til OS vs PS4 der har 4GB DDR5 ram med 512mb til OS. CPU er vist stort set det samme og GPU er til PS4s fordel.

Men det kan være jeg lige kan finde noget på Neogaf.Tongue


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 18:24
Fandt det til Xbocx ret hurtigt:

CPU:

- x64 Architecture

- 8 CPU cores running at 1.6 gigahertz (GHz)

- each CPU thread has its own 32 KB L1 instruction cache and 32 KB L1 data cache

- each module of four CPU cores has a 2 MB L2 cache resulting in a total of 4 MB of L2 cache

- each core has one fully independent hardware thread with no shared execution resources

- each hardware thread can issue two instructions per clock

GPU:

- custom D3D11.1 class 800-MHz graphics processor

- 12 shader cores providing a total of 768 threads

- each thread can perform one scalar multiplication and addition operation (MADD) per clock cycle

- at peak performance, the GPU can effectively issue 1.2 trillion floating-point operations per second

High-fidelity Natural User Interface (NUI) sensor is always present

Storage and Memory:

- 8 gigabyte (GB) of RAM DDR3 (68 GB/s)

- 32 MB of fast embedded SRAM (ESRAM) (102 GB/s)

- from the GPU’s perspective the bandwidths of system memory and ESRAM are parallel providing combined peak bandwidth of 170 GB/sec.

- Hard drive is always present

- 50 GB 6x Blu-ray Disc drive

Networking:

- Gigabit Ethernet

- Wi-Fi and Wi-Fi Direct

Hardware Accelerators:

- Move engines

- Image, video, and audio codecs

- Kinect multichannel echo cancellation (MEC) hardware

- Cryptography engines for encryption and decryption, and hashing

Durango Arquitecture

http://www.vgleaks.com/world-exclusive-durango-unveiled-2/ - http://www.vgleaks.com/world-exclusive-durango-unveiled-2/


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 23-Januar-2013 kl. 19:20
Lidt nyt om hvordan brugerkonto kommer til at virker:

Sony is trying to change the way you think about user accounts with the PS4. As it stands now, and this applies to all current consoles the PS3 (and the Wii U), when you log in, you log in as a single user. With Orbis, Sony is moving the place of "ownership" away from the console, with something it calls "multi-user simultaneous logins."

Which means that the PS4 will let more than one person be logged into the same system at the same time. It achieves this by linking control pads to user accounts; as each new controller syncs with the system, that player's account can be logged in as well. Accounts won't be "locked" to a controller; you'll simply be prompted to sign in to an account every time an extra pad is connected to the console.

One application we learned about for this feature would be that, were four players in a co-op battle able to defeat a boss, then all four would receive trophies.

We only learned of this feature in relation to local accounts stored on the console itself. It's unclear whether you'd also be able to do this via the PlayStation Network if you were playing online.

——

That's it for now. Remember, none of this information is confirmed, and even the information that is locked down in January 2013 may change before the console's eventual release, which is likely not for at least another nine months, at minimum. This is just what we've been told Sony is working on and planning for as of today. That being the case, how do you think it's shaping up?

http://kotaku.com/5977849/the-playstation-4-has-a-new-controller-fancy-user-accounts-and-impressive-specs-so-far?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Facebook&utm_source=Kotaku_Facebook&utm_medium=Socialflow - http://kotaku.com/5977849/the-playstation-4-has-a-new-controller-fancy-user-accounts-and-impressive-specs-so-far?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Facebook&utm_source=Kotaku_Facebook&utm_medium=Socialflow




-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 26-Januar-2013 kl. 02:05
Altså nu streger de "All current consoles", går ud fra de så tænker 360'eren? :)

Det er da meget smart hvis ens account så ikke er låst til ens egen konsol, men jeg kan logge ind med min account når jeg er på besøg ved en ven :)

Hvad angår at sammenline specs på Xbox og PS4, så vil jeg foretrækker at vente til de er blevet endeligt offentliggjort.. :P En ting er at spekulere i hvad de får at specs, en anden ting er at spekulere i hvilken af de af spekulerede sæt af specs er det bedste. Så kommer vi lige langt nok ud.. :P


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 29-Januar-2013 kl. 12:02
Kan man da ikke logge ind med sin egen user på en anden PS3?

-------------

BORING!


Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 12:12
Jeg regner da bestemt med at jeg skal ha en PS4 på et eller andet tidspunkt
 
Om det bliver lige til start er jeg knap så sikker på.
 
Kommer an på flere ting
 
Er der nogen for mig interesante launch titler til den nye.
Er den bagud kombatibel med mine gamle spil
Pris
Vil den have mange børne sygdomme
 
Ud over det kunne jeg godt finde på at købe den nye Xbox hvis den kommer først, især hvis den er bagud kombatibel med de gamel Xbox spil. Mest fordi jeg aldrig har haft en Xbox før og ikke ville have noget imod at have begge konsoller, og så kan jeg endelig få spillet Forza og nogle af de andre Xbox spil jeg gerne ville prøve.
 
Jeg tror desuden at i bliver skuffet hvis i tror den kun kommer til at koste ca 3500 Kr. i starten. Jeg forestiller mig mindst 5000 Kr. eller måske mere ved launch. Hvorefter den falder i pris som tiden går
 
 


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Kan man da ikke logge ind med sin egen user på en anden PS3?


Jo, men hvis du nu spiller et co-op spil med en makker eller f.eks. spiller Call of Duty med splitscreen (online) kan i bruge begge jeres profiler (eller er det længe muligt?). Pointen er at flere brugere skal kunne være logget ind på samme tid og det kan man så vidt jeg husker ikke nu.

Men nu må vi se.. er jo kun rygter.. Tongue


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">



Print side | Luk vindue