Print side | Luk vindue

LE-xxR72 lyd skrammel.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11934
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 07:00

Emne: LE-xxR72 lyd skrammel.
Skrevet af: Aarestrup
Emne: LE-xxR72 lyd skrammel.
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 09:40

Nej hvor er den flot, var den første kommentar konen og jeg udvekslede, og rigtig flot er den vores nye 32R71 og påmonteret den medfølgende fod, er sættet ganske enkelt en fryd for øjet. Selv fjernbetjeningen er ”rar”. Samsung har endda gjort knapsiden sort, lækker detalje. Det her tegner godt. I med batterierne, på med ledningerne. Komponent kabel til recorderen og kabelTV -antenne til omverden. Hmm, spinkel lyd. Menuerne i opsætningen var lige at gå til, savnede dog Danmark som valgmulighed, der hvor man skal fortælle Tv’et hvor i verden det befinder sig. Nå, men i stedet for Danmark blev ”Andre” Valgt. Efter lidt justering i billede menuen hvor vi efterprøvede input fra blandt andet Andefeldt og OTTO fundet i anden tråd, blev billedet ganske nydeligt. DVD supert (selvom de mørke sener i ”Band of Brothers” godt nok afslørede Tv’ets baggrundsbelysning) og billedet var ganske OK ved antenne brug. Så var der kun lige at justere i lyd menuen. Den håbløse fabriks indstilling var ganske ulidelig. Først væk men det her SoundTXT halløj, det skulle fjerne dåsen lyden. Nå det var slået fra. OK da, videre. Equalizer menu, fint her skal vi ind. Fem bånd. Godt vi prøver med diskoteks setup. Mellemtone neutral, bas og diskant noget opad. Skuffet. Lad os prøve at skrue lidt op. Dunk dunk pap pap pap membran. Fy for satan ned med bas niveauet, vi skal jo ikke ødelægge TC’s udstyr.

Vi tvang os selv til at se en 720 recorder optagelse af ”Desperate housewife” (det betyder dobbelt tvang for mig) og da det endeligt var overstået slukkede vi for Tv og recorder. Stilhed. Chokeret sad vi tilbage. Nu har konen og jeg været gift i snart 5 år, og vi har været sammen snart 7år. Alligevel har vi ikke udviklet nogen nævneværdig tendens til at sige præcis det samme og har ej heller ens opfattelse af kvalitet mm. Ikke desto mindre var vores fælles kommentar. PINLIGT. Hold kæft Samsung hvor er det her dog PINLIGT. Sikke dog en elendig lyd. Hvordan i hede hule h….. kan et firma der i den grad har opnået et godt ”LCD TV” rygte, få sig selv til at designe så elendig lyd????? 

Mvh. Aarestrup.

Svar:
Skrevet af: Soma
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 10:31
Enig

Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Aarestrup Aarestrup skrev:

Nej hvor er den flot, var den første kommentar konen og jeg udvekslede, og rigtig flot er den vores nye 32R71 og påmonteret den medfølgende fod, er sættet ganske enkelt en fryd for øjet. Selv fjernbetjeningen er ”rar”. Samsung har endda gjort knapsiden sort, lækker detalje. Det her tegner godt. I med batterierne, på med ledningerne. Komponent kabel til recorderen og kabelTV -antenne til omverden. Hmm, spinkel lyd. Menuerne i opsætningen var lige at gå til, savnede dog Danmark som valgmulighed, der hvor man skal fortælle Tv’et hvor i verden det befinder sig. Nå, men i stedet for Danmark blev ”Andre” Valgt. Efter lidt justering i billede menuen hvor vi efterprøvede input fra blandt andet Andefeldt og OTTO fundet i anden tråd, blev billedet ganske nydeligt. DVD supert (selvom de mørke sener i ”Band of Brothers” godt nok afslørede Tv’ets baggrundsbelysning) og billedet var ganske OK ved antenne brug. Så var der kun lige at justere i lyd menuen. Den håbløse fabriks indstilling var ganske ulidelig. Først væk men det her SoundTXT halløj, det skulle fjerne dåsen lyden. Nå det var slået fra. OK da, videre. Equalizer menu, fint her skal vi ind. Fem bånd. Godt vi prøver med diskoteks setup. Mellemtone neutral, bas og diskant noget opad. Skuffet. Lad os prøve at skrue lidt op. Dunk dunk pap pap pap membran. Fy for satan ned med bas niveauet, vi skal jo ikke ødelægge TC’s udstyr.

Vi tvang os selv til at se en 720 recorder optagelse af ”Desperate housewife” (det betyder dobbelt tvang for mig) og da det endeligt var overstået slukkede vi for Tv og recorder. Stilhed. Chokeret sad vi tilbage. Nu har konen og jeg været gift i snart 5 år, og vi har været sammen snart 7år. Alligevel har vi ikke udviklet nogen nævneværdig tendens til at sige præcis det samme og har ej heller ens opfattelse af kvalitet mm. Ikke desto mindre var vores fælles kommentar. PINLIGT. Hold kæft Samsung hvor er det her dog PINLIGT. Sikke dog en elendig lyd. Hvordan i hede hule h….. kan et firma der i den grad har opnået et godt ”LCD TV” rygte, få sig selv til at designe så elendig lyd????? 

Mvh. Aarestrup.

Prøv at tilslutte lyden til Jeres surroundreciever eller stereoanlæg. Tv lyd har da aldrig været noget at råbe hurra for. I vil få en hel anden oplevelse. Det kræver blot et phono eller digitale kabler.

Mvh.

Ole

-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126

Skrevet af: kallek
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 10:40

Jeg modtager mit billed og lyd fra sat samt dvb-t kan kun sige alle her i vores hjem synes vi lyden er helt ok.Men fra et billigt dantax tv og til dette,så er der en verden til forskel.Mener dog at lyd skal over reciever og ud i højtaler for at få rigtigt god lyd. men alt i alt ok.

kallek

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 10:41

Mvh. Aarestrup.

Prøv at tilslutte lyden til Jeres surroundreciever eller stereoanlæg. Tv lyd har da aldrig været noget at råbe hurra for. I vil få en hel anden oplevelse. Det kræver blot et phono eller digitale kabler.

Mvh.

Ole

-------------
Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1

Skrevet af: a.v.jensen
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 10:50
Det kan vel ikke komme som den store overraskelse når man ser på de højtalere der er installeret - endda godt skjulte.

Syntes at samtlige anmeldelser jeg har læst netop også har påpeget det.

Eneste løsning må være at slutte det til anlægget - lidt et minus helt klart.

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 11:02
Hej alle. Selvfølgelig bruger vi vore SR anlæg. Det er blot ikke lige vores ide, at det altid skal være tændt. TV avisen burde kunne lyde fint via TV'ets egne højtaler. Jeg har selv haft en del TV og alle som en har de haft bedre lyd. Jeg har en SamSung 15" PC monitor med bedre lyd. 9890kr. eller 14999kr. eller hvor meget spillen kommer til at koste rundt omkring, burde efter min mening give et godt allround godt TV. Det opfylder TV'et ikke på lydsiden. Det er syndt. 

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 11:30

Lyden er hverken værre eller bedre end andre tilsvarende tv - dét er standarden når man køber et LCD-tv i dag.

Holdningen fra vores side er simpel - et TV er beregnet til at vise billeder, og et stereo/surround-anlæg er beregnet til at lave lyd. De to bør ikke blandes ind i hinandens opgaver.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Lyden er hverken værre eller bedre end andre tilsvarende tv - dét er standarden når man køber et LCD-tv i dag.

Holdningen fra vores side er simpel - et TV er beregnet til at vise billeder, og et stereo/surround-anlæg er beregnet til at lave lyd. De to bør ikke blandes ind i hinandens opgaver.

Jeg tror ikke at du mener det du skriver OTTO. Du vil da ikke påstå at lyden ikke kan være bedre i andre LCD TV!. Det du mener er måske ,til prisen? Jeg har da hørt LCD TV med væsenligt bedre lyd.

Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 11:38

Præcis som en mobiltelefon bruges til at tale med ...og ikke for, at tage billeder med.    

Man kan ikke forvente, at en LCD skærm skal kunnne levere god lyd.  Der er gamske enkelt for lidt plads til ordentlige højtalere. 

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 11:41
Jeg vil lige tilføje at med det første philips tv jeg havde 32pf9986 var lyden virkelig god, utrolig dybde, ikke helt det samme i min 32pf9830 men klart bedre end andre fladskærme jeg har lyttet til. så man kan godt få ordentlig lyd hvis man vil betale for det. Når vi har lyst til at se en god film så starter vi selvfølgelig surroundet op. Men til hverdag lyder det godt uden.

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 11:44

Jeg tror ikke at du mener det du skriver OTTO. Du vil da ikke påstå at lyden ikke kan være bedre i andre LCD TV!. Det du mener er måske ,til prisen? Jeg har da hørt LCD TV med væsenligt bedre lyd.

Ja det var det jeg mente med "tilsvarende". Prøv f.eks. at sammenligne med Philips 9966/9967, de har ikke bedre lyd. Selvfølgelig findes der tv med bedre lyd, men for det første vil de formentligt være dyrere (eller have ringere billede), for det andet er det stadig ikke "godt" - det er bare "mindre ringe".

Jeg kommer jo fra en meget hifi-orienteret butik, hvilket naturligvis kan betyde at mine krav til hvornår lyd er god er højere end andres - men jeg tillader mig den lettere snobbede holdning, at så er det "folkets" krav der for lave, ikke mine der er for høje - det er ikke sådan at jeg siger at det skal være et sæt 20.000,-s højttalere for at det dur, men brug et par tusinde eller tre på to højttalere, så er du langt bedre stillet end et hvilket som helst tv der ikke står B&O på.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet af: enand
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 12:48

Nu har jeg ikke hørt Samsungen, og jeg ville aldrig udtale mig om en højttaler før den var spillet til. Men generelt er jeg da lodret uenig i, at et tv er til billeder, og så kan man ikke kræve så meget af lyden. En radio er til lyd, et tv er til billeder ledsaget af lyd (som i en film, f.eks.). Og B&O koster ikke kassen, alene fordi de osse har gjort noget ud af lyden. Det må kunne gøres bedre end det, der nu siges om Samsung. Måske er det en designting. De har jo valg større side/underhøjttalere fra for at opnå det slanke look. Men det kunne da være sjovt at finde ud af, hvilke enheder, der faktisk sidder i og se, hvor "billige" de er. Ved du noget om det Otto - eller andre?

Mvh.

Skrevet af: mich61
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 13:01
Før i tiden var der højttaler udgange i Fjernsyn, havde selv Dali højttalere sat til flere af dem med udemærket resultat (Nicam stereo). Men det er der ikke mere.  

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 13:23

Problemet med god lyd i fladskærme er udbredt, og skyldes bl.a. at en flad skærm i modsætning til eks. et CRT tv ikke har den kabinetvolumen de fleste højttalerenheder kræver for at kunne levere en kraftfuld lyd i særdeleshed i basområdet.

Der kræves derfor betydeligt mere i forhold til kvalitet af højttalerenheder og designvalg for at kunne få en god lyd ud af en fladskærm - og da de fleste der køber fladskærme er meget obs på det diskrete design, hvor der ikke må være en større boks til højttalere under eller på siden af skærm, og højttalerne helst skal være helt usynlige, er det næsten en selvmodsigelse også at forvente god kraftfuld lyd.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 13:45

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Før i tiden var der højttaler udgange i Fjernsyn, havde selv Dali højttalere sat til flere af dem med udemærket resultat (Nicam stereo). Men det er der ikke mere.  

Der findes i de forskellige mærker af og til LCD/Plasma modeller hvor selve TV "kassen" er uden højtaler. Her er der blot HT terminaler. Så medfølger der typisk et sæt højttaler der kan hægtes på TV'et, på væggen eller stilles på en stand. Den sidste jeg så af en sådan type var en Amitech.

Skrevet af: mich61
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 14:20

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Der findes i de forskellige mærker af og til LCD/Plasma modeller hvor selve TV "kassen" er uden højtaler. Her er der blot HT terminaler. Så medfølger der typisk et sæt højttaler der kan hægtes på TV'et, på væggen eller stilles på en stand. Den sidste jeg så af en sådan type var en Amitech.

Ja, men der er ikke mange der laver dem, ville ellers være ideelt, og så kunne man sætte til stereoanlægget, når det var film eller særlige udsendelser med god lyd, man ville se.

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 14:27

Noget helt andet hvis man mener lyden er så dårlig,så er der jo ikke så meget at gøre ved det,jo man kan da vælge at retunere det,men for mig er det vigtigste jo billed på et tv,og det kan jeg ikke klage over har kun set bedre billed på et meget dyre Philips tv,og lyden køre jeg over på reciever og ud på højtaler.Og jeg kan godt høre tv avisen uden jeg sidder og tænker på at lukke op fra surround.dog er min surrond gået i stykker og til rep,men faldt lige over en ny fra TP Marantz sr 4600 kommer i næste uge så derfor bruger jeg tv højtaler nu og synes lyder er ok.

kallek

Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 14:31

LG laver også nogen.... fx http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=050103&categoryId=050103&parentId=0501&modelCodeDisplay=42PM1MA&model=NOTHING - http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;page=1&modelCategoryId=050103&categoryId=050103&a mp;parentId=0501&modelCodeDisplay=42PM1MA&model=NOTH ING #

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 14:37

Jeg kan ikke være mere enig.

Det vigtigste ved et TV må være at der er kræset 100% for billedkvaliteten.

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Jeg kan ikke være mere enig.

Det vigtigste ved et TV må være at der er kræset 100% for billedkvaliteten.

Sikke noget fis, ja undskyld mig lige  . Helhedsindtrykket skal da hænge sammen. Det er da en falliterklæring at sige: Dette TV er blot til billede brug, derfor ofrer vi minus på lyd. Jeg er sikker på at nogen ved Samsung skammer sig over at deres ellers super TV er blevet nedprioriteret ved design af lydsiden. Selvfølgelig kan der komme bedre lyd i et Samsung spille i denne klasse. Der er masser af troldmænd derude, der ved hvordan det kan/skal gøres i små kabinetter. F.eks. Harman/Kardon.

Mvh. Aarestrup.

Skrevet af: peejay
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 16:06

Sikke dog noget vrøvl!

Lad mig bare give et eksempel: Jeg har 4 TV i husstanden. Hvis jeg skulle følge ovennævnte filosofi skulle jeg have stereo/surround anlæg installeret sammen med hvert TV.

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Sikke dog noget vrøvl!

Lad mig bare give et eksempel: Jeg har 4 TV i husstanden. Hvis jeg skulle følge ovennævnte filosofi skulle jeg have stereo/surround anlæg installeret sammen med hvert TV.

Har du virkelig 4 Samsung lcd tv i din husstand?

Heldige mand.

-------------
Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Heldige mand.

Nej selvfølgelig har jeg ikke det. Jeg har ikke engang et - lyden er for dårlig

Men Otto's vrøvl var jo heller ikke rettet mod Samsung, men mod TV i al almindelighed.

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 17:21

Heldige mand.

Nej selvfølgelig har jeg ikke det. Jeg har ikke engang et - lyden er for dårlig

Men Otto's vrøvl var jo heller ikke rettet mod Samsung, men mod TV i al almindelighed.

Men kan vi ikke være enige om at lille Sofies tv på børneværelset ikke kræver den store lydeffekt?

Jeg mener at hvis man er ude efter en hjemmebiograf, må man ofre noget på et lydanlæg.

Alting er vel efter behov. Man investerer jo ikke i en 40" lcd skærm, hvis man kun skal se nyhederne, vel?

Vi har alle forskellige behov. Jeg har et Le40R72 og har endnu ikke hørt lyden på det. Det er sikkert rigtigt at lyden er forfærdelig. Jeg foretrækker at få den gode lyd via et surroundsystem.

-------------
Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 17:39

Men kan vi ikke være enige om at lille Sofies tv på børneværelset ikke kræver den store lydeffekt?

Nu kalder du det "lydeffekt", men emnet er faktisk "lydkvalitet". Og nej så er jeg slet ikke enig.

Jeg mener ikke at lille Sofie skal acceptere en dårlig lydkvalitet på sit 26" tommer Samsung LCD, "blot" fordi det store 40" Samsung LCD i stuen leverer lyden via et godt surroundanlæg.

Jeg mener heller ikke lille Sofie skal acceptere at høre stereo via en billig ghettoblaster blot fordi der i stuen står et kompetent hifianlæg.

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 17:48

[/QUOTE] Nu kalder du det "lydeffekt", men emnet er faktisk "lydkvalitet". Og nej så er jeg slet ikke enig.

[/QUOTE]

Det er faktisk lydeffekt når man lytter til  DD5.1 surround. Lydeffekten kommer bl.a. fra baghøjttalerne. Det var det jeg mente med at børneværelset næppe behøver det.

Jeg giver dig ret i at du aldrig vil få god lydkvalitet på et tv.

Derfor har jeg valgt den anden løsning.

-------------
Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 18:02

Det er faktisk lydeffekt når man lytter til  DD5.1 surround. Lydeffekten kommer bl.a. fra baghøjttalerne. Det var det jeg mente med at børneværelset næppe behøver det.

Jeg giver dig ret i at du aldrig vil få god lydkvalitet på et tv.

Tråden handler om lydkvalitet fra et Samsung LCD TV - ikke om DD5.1 surround.

Og tråden handler om hvorvidt man med rimelighed kan forvente at et nyt, moderne TV kan levere en fornuftigt lydkvalitet. Det mener jeg klart man har lov til at forvente. Også selvom visse produkter ikke lever op til en sådan forventning.

Slut herfra.

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 18:07

Og tråden handler om hvorvidt man med rimelighed kan forvente at et nyt, moderne TV kan levere en fornuftigt lydkvalitet. Det mener jeg klart man har lov til at forvente. Også selvom visse produkter ikke lever op til en sådan forventning.

Og jeg mener ligesom Otto at man IKKE skal forvente at et LCD TV til den pris kan lyde som et hifi-anlæg. Men man kunne da spørge Samsung om de vil begynde at fremstille et LCD TV der er 30-40 cm dybt så der er plads til et par ordentlige basenheder

Jeg mener i det hele taget ikke man skal forvente af TV's højttalere at de kan bruges til andet end at se tv-avis, diverse serier osv.

Måske B&O spiller bedre? Jeg ved det ikke.......

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 18:20

Sikke noget fis, ja undskyld mig lige  . Helhedsindtrykket skal da hænge sammen. Det er da en falliterklæring at sige: Dette TV er blot til billede brug, derfor ofrer vi minus på lyd. Jeg er sikker på at nogen ved Samsung skammer sig over at deres ellers super TV er blevet nedprioriteret ved design af lydsiden. Selvfølgelig kan der komme bedre lyd i et Samsung spille i denne klasse. Der er masser af troldmænd derude, der ved hvordan det kan/skal gøres i små kabinetter. F.eks. Harman/Kardon.

Der er vel ingen som bestrider at en god lyd i et lille kabinet kan laves? Spørgsmålet er bare om der er nogen som er villig til at betale for det? Formentlig er dette betalingsvillige kundesegment meget lille, fordi kunderne enten er relativt ligeglade med lyden, eller netop interesserer sig så meget for lyden, at de kører den over i surround anlægget. Hvis man kræver en god lyd fra sit TV, skal man søge meget målrettet efter det, og være villig til at betale mere end 10k for et 32" LCD TV.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 18:49

Og jeg mener ligesom Otto at man IKKE skal forvente at et LCD TV til den pris kan lyde som et hifi-anlæg.

Det er der ingen der har sagt - heller ikke Otto. Ottos kommentar var helt generel dvs. incl. TV-avis, diverse serier osv.

Jeg mener i det hele taget ikke man skal forvente af TV's højttalere at de kan bruges til andet end at se tv-avis, diverse serier osv.

Det er netop den slags TV-brug diskussionen drejer sig om  - eksemplificeret af Aarestrup med serien "Desperate Housewives".

Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 09:39

Hej alle og tak for jeres kommentarer. Jeg postede afstemningen for at blive mere klog på andres R72 ejers opfattelse af lyden. Jeres opfattelse kan naturligvis ikke ændre på mit indtryk af lydsiden, men jeres holdning giver mig et billede af, om mine egne forventninger var for højt sat. 10-7 resultatet viser at der er fokus på lyden siden hos en stor del af køberne i denne prisklasse. Jeg tør godt postulerer at der er blevet ædt en lyd-kamel i denne negative grøft og at Tv’et, for nogens vedkomne, var blevet sendt retur hvis ikke lige prisen var så aggressivt sat. Havde Tv’et krævet 12 tudser eller mere fra kontoen, havde beslutningen sikkert været nemmere. Tilbage for mig/os er spørgsmålet om hvorvidt vi kan logre med halen, prisen kontra Tv’ets helhedsindtryk taget i betragtning, eller om vi skal prutte prisen ned på en 32pf9830 hos TC.

God søndag, hilsen Aarestrup.

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 11:30

Jeg vil nu også mene, at man godt kan forlange at få god lydkvalitet fra et LCD fjernsyn, uden at skulle tilslutte eksterne højtalere. Jeg ved at JVC kan gøre det - JVC's 2006 modeller med MaxxBass leverer ganske flot lyd.

Det er lidt forskelligt om jeg tænder for de eksterne højtalere - p.t. er mit (CRT) fjernsyn slet ikke tilsluttet receiver (det er ikke muligt).

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 14:21

He He. Så lige denne beskrivelse på TC's hjemme side

Samsung LE-XXR72 HD-forberedt LCD-TV, moderne højglans med sølvkant og drejelig fod. God billedkvalitet med en dynamisk kontrast på 5000:1, 10 bits signalbehandling og hele 12,8 milliarder farver. En slank profil som er meget nemt placeret og en fornøjelse at kigge på. Indbyggede skjulte højttalere med imponerende lyd. Også HDMI- og PC-indgang. Drejeligt bordstativ medfølger.

Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 15:23

Helt dårlig kan lyden jo ikke være siden der er en der har smidt sit surrround ud

kallek

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 15:33

Hej Aarestrup

Hvis du har købt den på fælleskøbet, er der jo 14 dages returret på TV'et, og TC plejer ikke at stille sig på bagbenene, så det er vel bare retur til forretningen.

Når det er sagt, så er de meste lyd der kommer fra TV noget værre l... , dog med B&O som en undtagelse, så du skal nok ikke forvente dig alverden...

Dog vil jeg jo nok mene, at man skal kunne holde ud at se(høre) TV-Avisen..

-------------
mvh Christian

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Helt dårlig kan lyden jo ikke være siden der er en der har smidt sit surrround ud

kallek

Nu kan man vel også få ringe surround-anlæg

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hej Aarestrup

Hvis du har købt den på fælleskøbet, er der jo 14 dages returret på TV'et, og TC plejer ikke at stille sig på bagbenene, så det er vel bare retur til forretningen.

Når det er sagt, så er de meste lyd der kommer fra TV noget værre l... , dog med B&O som en undtagelse, så du skal nok ikke forvente dig alverden...

Dog vil jeg jo nok mene, at man skal kunne holde ud at se(høre) TV-Avisen..

Ja TV'et kommer også retur til TC. Det har været pakket pænt ned i nogle dage nu. Jeg kommer nok til dykke dybt i lommen og få handlet et TV til den dobbelte pris.

Skrevet af: Ulvaren
Skrevet den: 04-Juli-2006 kl. 12:21

Hej

Er der nogen der har en ide om hvordan lyden vil være på et Samsung 40M71.

-------------
Logitech® Harmony®

Philips 47PFL9664/12
Sonos Connect
Linksys E3000

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-Juli-2006 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Ulvaren Ulvaren skrev:

Hej

Er der nogen der har en ide om hvordan lyden vil være på et Samsung 40M71.

Mon ikke den vil være ligesom på M61, dvs rimelig/middel.

Print side | Luk vindue