Print side | Luk vindue

Efter ændring til Mpeg4 er kanaler grøn og halve

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119431
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 15:20

Emne: Efter ændring til Mpeg4 er kanaler grøn og halve
Skrevet af: klavil
Emne: Efter ændring til Mpeg4 er kanaler grøn og halve
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 15:49
jeg har et ældre fladskærmstv med en eksten dvb-c boks. Efter vores fællesantenne er skiftet til mpeg 4 er nogle af kanalerne ikke til at se længere. Kanalerne vises halvt på tvét og er grønlig farve. boksen er koblet med scartkabel og det har jeg skiftet og jeg har også skiftet antennekablerne med nogle hvor der er indbygget filter i, men det ændre intet?
Kan det være noget med tvét eller evt boksen der er for gammel?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 15:54

Hvilken STB bruger du. ?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 19-Januar-2013 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af klavil klavil skrev:

jeg har et ældre fladskærmstv med en eksten dvb-c boks. Efter vores fællesantenne er skiftet til mpeg 4 er nogle af kanalerne ikke til at se længere. Kanalerne vises halvt på tvét og er grønlig farve. boksen er koblet med scartkabel og det har jeg skiftet og jeg har også skiftet antennekablerne med nogle hvor der er indbygget filter i, men det ændre intet?

Indbygget filter???

Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 10:08
her er kablet http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/kabler-og-adaptere/HAMA43560/dobbeltskarmet-90db-antennekabel-10m

Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 10:19
Som jeg kan se så har jeg brugt en Samsung boks. Havde en magen til og skiftede med den men det hjalp heller ikke selv om begge skulle være til mpeg 4. Jeg fandt så en anden boks som fungerer uden problemer med alle kanalerne, så problemet må være den måde kanalerne vises på, da de 2 samsung bokse kan vise nogle af kanalerne, eller de fleste og så nogle enkelte viser de bare halvskærm med de grønne i ?

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 20:53
Mystisk....

Kabel-TV, javel......
Stofa?
YouSee?
Hvilke kanaler "brokker sig"?
Hvilken programpakke?

Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 21:04
Kanalerne var TV3+, Disney, Kanal 4 og kanal 5 og så var der nogle fler som jeg ikke lige husker. Altså ikke bare nogle HD kanaler.
Har løst det med en 3 boks men det virker mystisk da begge de samsung bokse understøtter Mpeg-4

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 20-Januar-2013 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Mystisk....

Kabel-TV, javel......
Stofa?
YouSee?
Hvilken programpakke?

Ja, hvorfor fa'n  kan OP ikke straks i første post skriver, hvilket udstyr vi taler om, hvilken  signalleverandør og hvilken kabel/antenneforening. 
Det er sgu da ikke videnskab at notere disse ting ned og straks videregive dem !

Er det ren dovenskab?  Dette indlæg er #8 i tråden, og vi mangler fortsat den basale information omkring problemet.

Det er da ret utålelig

Lars Smile

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet af: Markh
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 10:23

Kanalerne var TV3+, Disney, Kanal 4 og kanal 5 og så var der nogle fler som jeg ikke lige husker. Altså ikke bare nogle HD kanaler.
Har løst det med en 3 boks men det virker mystisk da begge de samsung bokse understøtter Mpeg-4

Med de kanaler, du lister, lyder det meget som indstråling fra DVB-T som følge af dårlige antennekabler/installation med et ødelagt DVB-C signal som resultat. Det kan bl.a. vise sig i pixelering, "sjove" farver, hakken mv. (alt afhængigt af hvor meget indstrålingen påvirker).

Check din antenneinstallation og drop alle T-stykker og antennestik med plastikhætter, hvis du har dem. De beskytter ikke mod indstråling.

/Mark

Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 11:02
Du skal bruge HDMI kabel, hvis du vil overføre HD signaler fra box til tv, SCART er ikke godt nok!

-------------
mvh Infinity

Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Du skal bruge HDMI kabel, hvis du vil overføre HD signaler fra box til tv, SCART er ikke godt nok!

Da tvét er af ældre dato er der ingen hdmi indgange.

Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Mystisk....

Kabel-TV, javel......
Stofa?
YouSee?
Hvilken programpakke?

Ja, hvorfor fa'n  kan OP ikke straks i første post skriver, hvilket udstyr vi taler om, hvilken  signalleverandør og hvilken kabel/antenneforening. 
Det er sgu da ikke videnskab at notere disse ting ned og straks videregive dem !

Er det ren dovenskab?  Dette indlæg er #8 i tråden, og vi mangler fortsat den basale information omkring problemet.

Det er da ret utålelig

Lars Smile

Hedder det sure opstød eller bare mandagshumør.Wink
Der står da fællesantenne og dvb-c boks. Jeg kan da se er der er folk der har svaret på mit indlæg på et behagelig måde. Vi er vel ikke alle født lige kloge mht tvudstyr, ellers havde der velheller ikke været forums fyldt med spørgsmål.
Der findes som bekendt ingen dumme spørgsmål, men der imod dumme svarCry

Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Markh Markh skrev:

Med de kanaler, du lister, lyder det meget som indstråling fra DVB-T som følge af dårlige antennekabler/installation med et ødelagt DVB-C signal som resultat. Det kan bl.a. vise sig i pixelering, "sjove" farver, hakken mv. (alt afhængigt af hvor meget indstrålingen påvirker).

Check din antenneinstallation og drop alle T-stykker og antennestik med plastikhætter, hvis du har dem. De beskytter ikke mod indstråling.

/Mark

Jeg har skiftet til en anden boks og nu fungerer det hele. JEg har ingen samlinger nogle steder og bruger kun svejst antennekabler.
Det må være de bokse fra samsung som der er noget  galt med. 
Du skriver DVB-T signal som evt forstyrre. Er det selve støj i luften eller mener du et tv med dvb-t tuner som gør det. på modsat side af væggen er der nemlig et nyere tv der har dvb-t tuner?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 14:35

Da de anvendte frekvenser på de forskellige net (Air og Kabel, (UHF) og de kommende VHF MUX) er de samme, så kan det i visse tifælde forstyrre, ligeledes kan nødtjenesternes radioanlæg, og defor skal man sikre sig at det ikke kan komme til det, ved at bruge de rigtige kabler og monteringer. Det vil i de fleste tilfælde løse problemet, er man tæt på en sender, især en af hovedsenderne, kan det være vanskeligere på grund af deres effekt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: skyking
Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 14:56

Nogen gange kan benene ikke "Nå langt nok ind" Således der optræder mangler.
Det nytter ikke købe dyrere stik, tag metalskærmen af og bemærk hvordan stikket skal vende. og forhåbentlig Voila  Wink

De rigtige kabler, Yes, men det garanterer fortsat ikke samme også er lange nok (  ) til danne forbindelserne. Men hvad der er værre er at når det ikke virker, kan man nogen gange trykke så hårdt at lodningerne kan gå FRA inden i en Enhed, og så er man godtnok på den!

-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!

Skrevet den: 21-Januar-2013 kl. 16:20
takker for hjælpenSmile

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 01:23

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Mystisk....

Kabel-TV, javel......
Stofa?
YouSee?
Hvilken programpakke?

Det er da ret utålelig

Lars Smile

Hedder det sure opstød eller bare mandagshumør.Wink
Der står da fællesantenne og dvb-c boks. Jeg kan da se er der er folk der har svaret på mit indlæg på et behagelig måde. Vi er vel ikke alle født lige kloge mht tvudstyr, ellers havde der velheller ikke været forums fyldt med spørgsmål.
Der findes som bekendt ingen dumme spørgsmål, men der imod dumme svarCry

Nej det hedder 'godt gal i skralden'   Angry  - fællesantenne og DVB-C - det siger da næsten intet.  

Det er intet med at være klog - at man kan notere mærket/modelnummer på boksene, beskriver hvordan opkoblingen er foretaget, fortæller om man får signal fra youSee eller Stofa eller en tredje leverandør, mange kabel-foreninger har fx en særlig aftalt kombination af kanaler.

Hvis det var en bil du havde problemer med, ville du vel også synes det var naturligt straks at fortælle, om du havde en Trabant eller en Rolls eller noget mere almindeligt derimellem.

Det  har ikke noget med at være født klog eller have stort kendskab til teknik, det har noget med simpelt 'manuelt arbejde' - at nedskrive helt simple informationer.

Lars  Smile

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 06:44
En lille, venlig afsluttende bemærkning herfra. (Problemet ER jo løst...) Når jeg spurgte til hvilke kanaler, som drillede, udbyder, og programpakke, så er det fordi når nogle kanaler pixelerer, eller ikke går igennem med helt så godt signal hos nogle YouSee-brugere TRODS diverse gode kabler og HF-tætte stik, så skyldes dette i enkelte tilfælde, at man kun har Grundpakken, og kanaler fra Mellempakken er totalt ligeglade med pakkefiltret!Smile Er det samme tilfældet på Stofa, for nu at spørge Stofa-kunder?

Print side | Luk vindue