Print side | Luk vindue

Synology og Download station

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119564
Udskrevet den: 30-Maj-2025 kl. 01:57

Emne: Synology og Download station
Skrevet af: Svelle
Emne: Synology og Download station
Skrevet den: 22-Januar-2013 kl. 21:35
Hej...Er der en måde hvor på man kan teste ens forbindelse m.h.t. både up- og download, når man anvender download station på en synology NAS?
Min download hastighed ser fin ud, men jeg synes min upload hastighed er for lav.

Nogen med et bud?

Svar:
Skrevet af: lks
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 14:21
Eftersom torrents er det eneste der bruger upload i download station, er det jo bare at ligge en torrent ind med mange leechers, så har du fuld overblik over den upload hastighed der er muligt.

Har du åbnet alle de nødvendige porte gennem routeren 6881-6890 TCP ?

Husk at donwload station og din router kan cappe din upload hastighed.

Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 21:21
Hej, og tak for svar. Ja, jeg vil mene jeg har åbnet dem korrekt. Det jeg havde håbet på var, at der i Download station var en "test settings" funktion, på linie med den man finder i utorrent til pc. Altså en funktionder direkte fortæller om der er hul igennem eller ej.
Har forsøgt at dele en efterspurgt torrent, men min upload hastighed ligger kun på 20 kb, med en 10/2 forbindelse. Er det mig der misforstår et komma, eller burde uploadhastigheden ikke nærmere ligge på 180-200 kb?

Skrevet af: Rollen75
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 21:30
Du kan ændre det i settings i download station.
Default er 20kb. Så vidt jeg husker.

Skrevet den: 26-Januar-2013 kl. 10:14
Den er alerede sat til 0 = ubegrænset :-(

Skrevet den: 10-Februar-2013 kl. 20:14
Har stadig samme problem. Download vil maks levere 20 kb, på trods af den burde sende med ca 200 :-(

Jeg har forwarded 16881 tcp og 6881 udp, som i følge BT indstillingerne på NAS er dem som Download station bruger.

Det mærkelige er, at uanset om der bliver seedet på flere forskellige, så rammer uplpadhastigheden altid præcis 20 kb. Det virker som om der er sat et max på de 20, men den er sat til 0, som indikerer "ubegrænset"

Flere kloge hoveder med et bud?

Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 11:42
Prøv at brug en anden port i stedet. Jeg har en ide om, at din udbyder måske har lagt en begrænsning på lige præcis denne port, da den er ret velkendt som en der trækker voldsomt i data trafikken.
Du kan roligt tage porte oppe i 15000 området.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 14:23
Ok. Vil det være både tcp og udp porten, som skal ændres?
Og tak for et godt bud :-)

Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 14:37
Du kan bare åbne port fx 50000 så bruger du den til både TCP/UDP. Men kan også være du ikke er connectable ved din tracker. 

Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 20:07
Jeg er connectable :-)  Ændring af porte ændrer desværre ingenting. Jeg har prøvet flere forskellige, og det lander stadig på de 20 kb, uanset om der sendes på en eller flere forskellige. Det virker som om at den er sat til max 20 et sted i download station, men det er den ikke. Den er som jeg tidligere skrev sat til 0, som skulle være ubegrænset. Har overvejet at afinstallere Download Station pakken og installere den igen, men tvivler på at det hjælper noget :-(
Sender i andre med Synology på fuldt skrald?

Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 22:26
Min er begrænset  til 200 kb/sec og det ligger den konstant på.
Men fjerner jeg begrænsningen, rammer den gerne fuld hastighed 4-500 kb/sec.

Husk at ændring i instillinger ikke ændre den enkle torrent fil, er filen blevet lang ind i download station mens instillingerne var sat til 20 kb vil den ligge på det konstant, der skal man højre klikke på filen og vælge rediger for at ændre hastigheden.

Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 22:34
Hej, og tak for input. Filerne er lagt ind mens indstillingerne har været sat til ubegrænset, så det burde ikke kunne være det.
Men jeg prøver lige at se om jeg kan ændre i indstillingerne for den enkelte fil, og vender tilbage ;-)

Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 11:28
På min Synology 207+ der er både download og upload begrænset af Synologyéns hardware. Jeg kan max. drive 2.5Mbyte/sek igennem i download station, så er Synologyen så belastet, så den ikke er værd at bruge mere. Min linie er en 40/40Mbit (fiber)
Har en Qnap TS-110 som jeg pt tester med, den kan klare lidt mere, men dør også før båndbreden på linien når max.

Sagt med andre ord - Ingen af dine problemer kan jeg nikke genkendende til.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet den: 13-Februar-2013 kl. 21:46
Hmm...ok, og tak for diverse input. Hælder mest til det er en fejl i enten DLS eller DSM....Måske skulle jeg overjvee at slette pakken og geninstallere...

Skrevet af: JSA:-)
Skrevet den: 15-Februar-2013 kl. 19:13
Hej
Har du en pc/bærbar du kan sætte et kabel i og teste din hastighed på (fx mod TDC's hastighedsmåler. På den måde er det afklaret, at det ikke er et netværks-/routerproblem ved dig

Skrevet den: 15-Februar-2013 kl. 20:01
Det er ikke netværk eller router. Der er fuldt hul igennem når jeg anvender den bærbare :-)

Skrevet den: 16-Februar-2013 kl. 21:53
Hvilken Synology  model har du ?

Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 10:59
DS 213+

Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 20:37
Jeg er desværre ikke nået videre med mit problem. Min upload rammer stadig præcis de 20 kb. Er der en venlig sjæl som vil forklare eb total port forward newbie hvordan jeg gør?
I Download station under bt settings: Hvilket portnummer taster jeg i TCP port og hvad taster jeg 5 felter længere nede i UDP port. Skal der være flueben i "aktivér DHT-netværk?

Og i min linksys ea4500 router menu:
Jeg går ud fra det er port range forwarding og ikke single port forwarding, ikke?
Bruger jeg portnummeret fra det jeg tastede som tcp og vælger tcp, eller vælger jeg "both"
Eller skal jeg bruge 2 linier, både en til tcp og en til udp?
Jeg ved godt hvordan jeg finder derind i min router, så det er mest foreslåede portnumre jeg har brug for, og om jeg skal vælge tcp, udp eller both..
Håber der er en tålmodig sjæl der vil skære det ud i pap.
Jeg har set alverdens tutorials o.s.v. men finder ikke et svar på hvad jeg skal vælge.
Er tcp til trafik ind og udp til trafik ud, eller har det intet med det at gøre?
På forhånd tak :-)

Edit: Jeg har givet min nas fast ip-adresse

Skrevet den: 26-Februar-2013 kl. 11:04
Er det bittorrent, så behøver du ikke UDP. Kun TCP. Og du behøver KUN een port, nada andet.

Derfor skal du heller ikke koncentrere dig om port range i din router. Bare forward den port til din NAS IP, som du har valgt i din BT opsætning. Der er ikke så meget mere i det.

Alternativ så slå uPnp til, så klare router og NAS det hele for dig, men den løsning tilråder jeg KUN som test. Slå det fra igen senere og klar opsætningen selv. Så ved du at du har styr på det.

-------------
Mvh

Kim Andersen.

Skrevet den: 26-Februar-2013 kl. 14:17
Super - Det skal forsøges når jeg kommer hjem. M.h.t. DHT-netværk ... så skal jeg vel fjerne fluebenet, eller er det ligemeget?

Skrevet den: 26-Februar-2013 kl. 16:54

Øv - det har intet ændret...Faktisk ændrer det tilsyneladende ikke noget på min upload-hastighed om porten er forwarded eller ej...Max 20 kb :-(

Gode forslag ønskes stadig ;-)

Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 19:10
Update: Prøvede en ny port for 117. gang, og nu ser dert ud til at der er hul igennem :-)

Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 12:59
Må man spørge ind til, hvilke porte du har forsøgt de andre gange? Jeg finder det meget mystisk, specielt hvis du fik testet upnp funktionen, for der skal det bare virke automatisk.

-------------
Mvh

Kim Andersen.

Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 21:10
Kan ikke huske alle de muligeder jeg har afprøvet, men faktisk har jeg en idé om hvad der gjorde at min20 kb begrænsning blev ophævet: Jeg havde oprettet en avanceret tidsplan hvor jeg i en bestemt periode kun tillod dls at bruge 50 % af båndbredden. Uploaden var sat til 0 = ubegrænset. Den ændrede jeg inde i tidsplanen til 160, og siden da...tror jeg faktisk det har virket. Var hele tiden connectable, så tror mere det var dls der bare havde "låst" mit upload på de 20 kb. Porten jeg endte med at bruge er 49152

Print side | Luk vindue