Print side | Luk vindue

Projectorcentral spørgsmål

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119651
Udskrevet den: 26-December-2024 kl. 04:20

Emne: Projectorcentral spørgsmål
Skrevet af: Tazman
Emne: Projectorcentral spørgsmål
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 17:03
Hej

Hvis man har et projektor lærred på 92" og projektorcentral siger en monteringsaftand på 3,4 meter, men man har 5,4 meter tilbagvæggen, skal der så Zoomes og hvad betyder det for billedkvaliteten?

Svar:
Skrevet af: Willads
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 17:23
Hej!

Ja så skal der enten zoomes eller projektoren skal rykkes frem. Jo længere tilbage du flytter projektoren jo mere lys "mister" du. Når zoomen er objektivet bør der ikke være synderligt kvalitetstab udover det med lyset. Hvis zoomen er digital mistes der så vidt jeg ved meget mere kvalitet.

Min egen projektor er derfor hængt så tæt på lærredet som muligt ved den ønskede lærred størrelse.

-------------
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2

Skrevet af: Tazman
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 20:58
Hmm... Ærgeligt at skulle ha den hængende mit i rummet. Må se den visuelle effekt før jeg træffer en beslutning...

Takker

Skrevet af: Østergaard
Skrevet den: 28-Januar-2013 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Tazman Tazman skrev:

Hej

Hvis man har et projektor lærred på 92" og projektorcentral siger en monteringsaftand på 3,4 meter, men man har 5,4 meter tilbagvæggen, skal der så Zoomes og hvad betyder det for billedkvaliteten?
Når Projectorcentral kalkurerer afstand m.v., så prøv at følge med i at "Image Brightness" ændrer sig når du ændrer de forskellige parametre. Det kan give en indikation af hvor meget du lys du taber ved længere afstand, mere zoom osv.

Print side | Luk vindue