Hjælp Win8 forskelligt
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119847
Udskrevet den: 30-Januar-2025 kl. 23:57
Emne: Hjælp Win8 forskelligt
Skrevet af: Flemming Larsen
Emne: Hjælp Win8 forskelligt
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 16:37
Jeg opdaterede lige til Windows 8 i går, og under den laaaange opsætning, er jeg kommet til, at trykke ja til adgangskode når den starter op. Jeg er eneste bruger, og har ikke brug for en adgangskode. Men nu kan jeg bare ikke, finde ud af, at få det slået fra. Det er når, jeg starter min pc op, så kommer der et pausebillede, hvor der trykkes på, og så vil den have koden. Er der nogen som kan hjælpe?
Genbruger lige denne tråd. Jeg ville køre windows defender antivirus programmet i dag, Jeg har taget en fuld scanning. Programmet er, at mine blæsere kører hele tiden. Så lige nu har de kørt i 8½ time på fuld skrue. Hvad kan jeg gøre ved det? Det ender med, at det hele brænder sammen.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Svar:
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 16:52
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 16:54
http://www.youtube.com/watch?v=L7VG7Prb51M - http://www.youtube.com/watch?v=L7VG7Prb51M
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 17:05
Fedt. Det var lige det, jeg skulle bruge. Du er hermed min nye helt.
|
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 17:16
Bukker og skraber
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 17:35
JeTex skrev:
Bukker og skraber | Det er mig, som gør det.
Det er altså noget anderledes, end de tidligere udgaver. Det skal jeg lige vænne mig til.
|
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 17:45
Har en arbejdskollega der brokker sig over win8, og hans brokkeri afholder mig fra et køb af win8.
|
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 18:06
Jeg har kun hørt godt om det. Og min pc var begyndt, at blive lidt langsom, så jeg prøvede lige, for at se om det kunne hjælpe. Og nu udløber tilbuddet på de 229kr snart. Så nu skulle det være.
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 18:14
JeTex skrev:
Har en arbejdskollega der brokker sig over win8, og hans brokkeri afholder mig fra et køb af win8. |
Noget bestemt han brokker sig over?
Jeg er selv hoppet på Win8, og der er da en del ændringer man skal vænne sig til.
Men det kommer efterhånden.
Der er jo sket lidt siden DOS 3.xx og CPM
Mvh JørgenT
|
Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 18:20
flemming larsen skrev:
Og nu udløber tilbuddet på de 229kr snart. Så nu skulle det være. |
Jeg skyndte mig os at få anskaffet mig en version inden priserne stiger, 1050kr med fragt for en en win8 pro 64bit dansk ku jeg ikke sige nej til
- sidder dog stadig med Win7, og laver først den egentlige opgradering når det på tide at formatere pc'en igen.. (har næsten lige formateret for 3-4 måneder siden, så gider ik skal igennem det ræs en gang til..)
Er dog allerede stærkt bekendt med Win8, da den gamle lige har købt ny bærbar med win8 på, og da det jo var mig der sku sætte den op, well.. you get the picture
------------- LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 18:24
Muffeh skrev:
flemming larsen skrev:
Jeg skyndte mig os at få anskaffet mig en version inden priserne stiger, 1050kr med fragt for en en win8 pro 64bit dansk ku jeg ikke sige nej til
- sidder dog stadig med Win7, og laver først den egentlige opgradering når det på tide at formatere pc'en igen.. (har næsten lige formateret for 3-4 måneder siden, så gider ik skal igennem det ræs en gang til..)
Er dog allerede stærkt bekendt med Win8, da den gamle lige har købt ny bærbar med win8 på, og da det jo var mig der sku sætte den op, well.. you get the picture
| Hvorfor har du givet så meget. Jeg gav 229,- for en download, og 139kr for en cd som bliver eftersendt.
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 19:39
Mener til og med i morgen, der sælger Microsoft den som download til 229, som Flemming også skriver herover.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 20:06
Kandersen skrev:
Mener til og med i morgen, der sælger Microsoft den som download til 229, som Flemming også skriver herover. | Ja ikke. Det lyder noget dyrt ellers.
http://www.recordere.dk/ - her
|
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 15:27
Genbruger lige denne tråd. Jeg ville køre windows defender antivirus programmet i dag, Jeg har taget en fuld scanning. Programmet er, at mine blæsere kører hele tiden. Så lige nu har de kørt i 8½ time på fuld skrue. Hvad kan jeg gøre ved det? Det ender med, at det hele brænder sammen
|
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 15:58
flemming larsen skrev:
Muffeh skrev:
flemming larsen skrev:
| Hvorfor har du givet så meget. Jeg gav 229,- for en download, og 139kr for en cd som bliver eftersendt. |
For at få både licens og medie ;) <- skal ik ud i download, og ville gerne have en officiel cd så der ik er noget bøvl! den alm. Win8 64bit med licens og medie kostede os kun 640.. men den er det dyere fordi det pro versionen.
------------- LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 16:04
Muffeh skrev:
flemming larsen skrev:
Muffeh skrev:
flemming larsen skrev:
| Hvorfor har du givet så meget. Jeg gav 229,- for en download, og 139kr for en cd som bliver eftersendt. |
For at få både licens og medie ;) <- skal ik ud i download, og ville gerne have en officiel cd så der ik er noget bøvl! den alm. Win8 64bit med licens og medie kostede os kun 640.. men den er det dyere fordi det pro versionen.
| Det er også pro versionen jeg har fået.
|
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 18:19
flemming larsen skrev:
Muffeh skrev:
flemming larsen skrev:
Muffeh skrev:
flemming larsen skrev:
| Det er også pro versionen jeg har fået. |
Så har du sku været heldig, for pro versionen stod til 449 som download opgradering.
|
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 18:26
Muffeh skrev:
flemming larsen skrev:
Det er også pro versionen jeg har fået. |
Så har du sku været heldig, for pro versionen stod til 449 som download opgradering.
| Jeg tror, at der er mange, som har fået den pris.
|
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 18:57
flemming larsen skrev:
Genbruger lige denne tråd. Jeg ville køre windows defender antivirus programmet i dag, Jeg har taget en fuld scanning. Programmet er, at mine blæsere kører hele tiden. Så lige nu har de kørt i 8½ time på fuld skrue. Hvad kan jeg gøre ved det? Det ender med, at det hele brænder sammen
| Op.
|
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 19:06
Muffeh skrev:
|
Jeg har også hentet ialt 4 stk. pro licenser til 229,- pr. stk. som download upgrade. Den sidste idag valgte jeg så yderligere at få den som DVD medie for 139,- ekstra.
Så vidt jeg husker, så er de 449,- prisen upgrade ved køb hos forhandler med medie.
Det med småt havde jeg ikke lige fået læst ordentligt, så har kun fået 2 gratis MCE licenser. Der er nemlig begrænsning på et stk. pr. e-mail adresse, og der har jeg kun 2 til rådighed. Og de skal være aktiveret senest idag, og der går op til 72 timer med forsendelse. Så der er ikke tid til at oprette flere mail adresser, så må nok have muldvarpen frem til de sidste.
Mvh JørgenT
|
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 19:11
JørgenT skrev:
Muffeh skrev:
|
Jeg har også hentet ialt 4 stk. pro licenser til 229,- pr. stk. som download upgrade. Den sidste idag valgte jeg så yderligere at få den som DVD medie for 139,- ekstra.
Så vidt jeg husker, så er de 449,- prisen upgrade ved køb hos forhandler med medie.
Det med småt havde jeg ikke lige fået læst ordentligt, så har kun fået 2 gratis MCE licenser. Der er nemlig begrænsning på et stk. pr. e-mail adresse, og der har jeg kun 2 til rådighed. <span style="line-height: 1.4;">Og de skal være aktiveret senest idag, og der går op til 72 timer med forsendelse. </span> Så der er ikke tid til at oprette flere mail adresser, så må nok have muldvarpen frem til de sidste.
Mvh JørgenT | Skal du låne en mailadresse?
|
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 19:31
flemming larsen skrev:
Skal du låne en mailadresse? |
Tak for tilbudet Flemming, men som skrevet går der op til 3 døgn inden licensen når frem.
Og det passede med de tidligere tilsendte, det tog lang tid.
Og den skal være AKTIVERET senest idag, så lidt for sent.
Havde jeg været mere opmærksom kunne jeg såmænd nok have brugt mine børns e-mail til formålet.
Mvh JørgenT
|
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 19:37
JørgenT skrev:
flemming larsen skrev:
Skal du låne en mailadresse? |
Tak for tilbudet Flemming, men som skrevet går der op til 3 døgn inden licensen når frem.
Og det passede med de tidligere tilsendte, det tog lang tid.
Og den skal være AKTIVERET senest idag, så lidt for sent.
Havde jeg været mere opmærksom kunne jeg såmænd nok have brugt mine børns e-mail til formålet.
Mvh JørgenT | Bare ok. De kunne jo være. Jeg har jo 3 selv, og så til konen og tøserne. Det er surt, at det ikke kan nås. Der er ingen chancer for, at det forlænges? Gad vide hvad prisen ellers bliver?
|
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 19:40
flemming larsen skrev:
Gad vide hvad prisen ellers bliver? |
Synes jeg så prisen 149,- for MCE licens, på samme side som de 229, for upgrade (her i dag)
Mvh JørgenT
|
Skrevet af: Jever
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 21:38
Muffeh skrev:
flemming larsen skrev:
Muffeh skrev:
flemming larsen skrev:
Muffeh skrev:
flemming larsen skrev:
| Det er også pro versionen jeg har fået. |
|
Jeg har købt en Laptop i sensommeren med WIN7, og den faldt ind under et tilbud om at få Win8 PRO 64bit opgradering, til 149,- kr. plus gratis Medie Center.
Man kan så vælge at lave en clean install, istedet for en opgradering. Jeg har altid sværget til at styresystemer skulle clean installeres.
Og efter lidt tilvænnig er jeg blevet forbavsende glad for WIN8. Har dog valgt at tilkøbe Stardocks START8 app, så jeg kunne få min "gamle" start knap tilbage.
|
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 22:51
Jeg har købt en Laptop i sensommeren med WIN7, og den faldt ind under et tilbud om at få Win8 PRO 64bit opgradering, til 149,- kr. plus gratis Medie Center.
Man kan så vælge at lave en clean install, istedet for en opgradering. Jeg har altid sværget til at styresystemer skulle clean installeres.
Og efter lidt tilvænnig er jeg blevet forbavsende glad for WIN8. Har dog valgt at tilkøbe Stardocks START8 app, så jeg kunne få min "gamle" start knap tilbage.
| Så kommer start knappen tilbage? Hvad koster det?
|
Skrevet af: Jever
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 22:59
flemming larsen skrev:
| Så kommer start knappen tilbage? Hvad koster det? |
Ja, så kommer dit skrivebord til at være ligesom de gode gamle dage... :O)
Den koster $4.99, men der er en 30 dages fuld prøveperiode. http://www.stardock.com/products/start8/ - http://www.stardock.com/products/start8/
|
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 23:33
Jever skrev:
flemming larsen skrev:
| Så kommer start knappen tilbage? Hvad koster det? |
Ja, så kommer dit skrivebord til at være ligesom de gode gamle dage... :O)
Den koster $4.99, men der er en 30 dages fuld prøveperiode. http://www.stardock.com/products/start8/ - http://www.stardock.com/products/start8/
|
Gjorde jeg os til min fars nye bærbar, både Start8 og Decor8.. 55 kr for begge, det sku til at overkomme xD (og self Nextgen Reader til metro ui så der er lidt nyheder at lege med via google login.)
|
Skrevet den: 01-Februar-2013 kl. 13:04
Jeg sidder lige og kigger lidt rundt, og kan se, at der ligger en Nero 8 på. Da jeg har en nero 11, så ville jeg jo gerne, af med 8. Jeg går så ind i fjern programmer, og det starter op, men vil ikke fjerne det. Hvordan får jeg det fjernet?
|
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 18:20
Windows Defender: Er der ikke antivirus, indbygget i det? For så har jeg ikke noget på.
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 18:44
Dovenskaben længe leve..
Nu lavede jeg en google-søgning (windows defender antivirus windows 8) for dig og wupti: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/windows-defender#1TC=t1
Windows Defender og Windows SmartScreen bekæmper virus og anden malwareWindows Defender og Windows SmartScreen er indbygget i Windows 8
|
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 18:49
Så er det godt, at du er så klog, at du kan finde ud af, at Google.
Jeg har kørt et PC tjek fra Yousee, og det sagde, at der ikke var nogen firewall, eller antivirus installeret. Derfor blev jeg forvirret.
|
Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 18:55
[/QUOTE] Så kommer start knappen tilbage? Hvad koster det?[/QUOTE]
I kan bare gå ind på: http://ninite.com/ - http://ninite.com/ og hente " Classic Start ". Det fungerer perfekt og er gratis. Ninite er iøvrigt en rigtig fed side, hvor man kan installere de mest benyttede programmer uden at skulle klikke og fravælge toolbars mm., under installationen...
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 19:05
flemming larsen skrev:
Så er det godt, at du er så klog, at du kan finde ud af, at Google. |
Nu ved jeg godt i Apple-fanatics ikke er meget for google.. Så jeg lavede samme søgning via Safari og fik underligt nok samme resultat.
Kan man ikke lave google-søgninger på et Apple-device?
|
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 20:16
Nu har jeg googlet den sidste time, men er ikke kommet nærmere et svar. Jeg har en Office pakke, som er tilbage fra 2003, og synes at den snart skal skiftes, men gider ikke, at betale de priser, som Microsoft har. Jeg ved at man kan få noget Open Office, men der er åbenbart en del forskelligt. Så spørger jeg, hvad er bedst, og som kan lukke gamle dokumenter op?
|
Skrevet af: db89
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 23:31
Jeg har brugt Office2007 i de sidste flere år. Har også OpenOffice installeret, men bruger det kun til et par specielle regneark som ikke virker i Excel. Så vidt jeg kan se koster MS Office 2010 i standard version 770kr og så kan du installere den på 3 computere i husstanden.
------------- Hold jer fra simplyelectronics.net
|
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 00:12
db89 skrev:
Jeg har brugt Office2007 i de sidste flere år. Har også OpenOffice installeret, men bruger det kun til et par specielle regneark som ikke virker i Excel. Så vidt jeg kan se koster MS Office 2010 i standard version 770kr og så kan du installere den på 3 computere i husstanden. | Det er så en ok pris. 3 computere, er det egentlig 3 stk. Og så ikke mere. Jeg tænker på, hvis jeg får en ny pc, om jeg kan lægge ind på den, og så afinstalere på en anden? Eller er der låst, når jeg har lagt det ind på 3?
|
Skrevet af: db89
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 00:17
Tør ikke sige hvordan man gør når man allerede har installeret det på 3 computere og så får en ny. %20 - http://www.edbpriser.dk/office-og-regnskab/microsoft-office-home-and-student-2010-dansk-komplet-pakke-id-4180661.aspx
------------- Hold jer fra simplyelectronics.net
|
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 10:45
db89 skrev:
Tør ikke sige hvordan man gør når man allerede har installeret det på 3 computere og så får en ny. %20 - http://www.edbpriser.dk/office-og-regnskab/microsoft-office-home-and-student-2010-dansk-komplet-pakke-id-4180661.aspx |
Så tror jeg, at jeg venter, til jeg har fået en ny PC. Der sker ikke rigtig noget ved dit link.
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 14:43
Man skal skynde sig hvis man ønsker Office 2010 til 3 hjemme maskiner som ikke udløber.
Microsoft har lavet deres licensregler om, så nu kan man købe Office 2013 til 5 maskiner for 800 kr om året.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 16:57
De er da nogle hjerneblødninger (ja undskyld mig). Jeg har en gammel office licens,skal jeg skifte, gider jeg da ikke at betale så meget for en licens. jeg ender nok nærmere i en open office i stedet.
Så kommer de slet ikke til at tjene penge på mig!
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 17:15
KlausDM skrev:
De er da nogle hjerneblødninger (ja undskyld mig). Jeg har en gammel office licens,skal jeg skifte, gider jeg da ikke at betale så meget for en licens. jeg ender nok nærmere i en open office i stedet.
Klaus
| Ja, det er bare absurd. Ved du hvilken open Office, som er bedst?
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 17:34
flemming larsen skrev:
KlausDM skrev:
Klaus
| Ja, det er bare absurd. Ved du hvilken open Office, som er bedst? | libreoffice er bedst, af dem der er opensource
|
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 17:40
T-Duck skrev:
flemming larsen skrev:
KlausDM skrev:
Klaus
| Ja, det er bare absurd. Ved du hvilken open Office, som er bedst? | libreoffice er bedst, af dem der er opensource |
Er det dette http://da.libreoffice.org - Her ?
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 19:42
Altså, Microsoft sælger STADIG office-pakken som helt almindelig pakke, uden abonnement!!! Og det vil være fuldstændig fjollet at fare ud og købe en 3-pak Office 2010, når man kan købe en 3-pak Office 2013, for 890,- http://www.edbpriser.dk/office-og-regnskab/microsoft-office-home-and-student-2013-dansk-licens-id-7135208.aspx?q=office+2013 - http://www.edbpriser.dk/office-og-regnskab/microsoft-office-home-and-student-2013-dansk-licens-id-7135208.aspx?q=office+2013 M.v.h.
|
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 19:45
Henrik B. skrev:
Altså, Microsoft sælger STADIG office-pakke som helt almindelig pakken, uden abonnement!!!Og det vil være fuldstændig fjollet at fare ud og købe en 3-pak Office 2010, når man kan købe en 3-pak Office 2013, for 769,- http://www.edbpriser.dk/office-og-regnskab/microsoft-office-home-and-student-2010-dansk-komplet-pakke-id-4180661.aspx - http://www.edbpriser.dk/office-og-regnskab/microsoft-office-home-and-student-2010-dansk-komplet-pakke-id-4180661.aspx M.v.h.
|
Den du linker til, er altså fra 2010.
|
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 20:08
Sorry! Link og pris hermed rettet. M.v.h.
|
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 20:12
Bare for at være besværlig, så når jeg går, til de forskellige butikker, så er det kun til 1 PC. Jeg synes også, at jeg har hørt, at de kun, bliver til 1 PC per stk.
|
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 22:18
Darn! Du har sørme ret... Men mon ikke det er et spørgsmål om tid, inden 3-pc licenserne dukker op - ligesom de har gjort med Office 2010. M.v.h.
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 22:48
flemming larsen skrev:
T-Duck skrev:
flemming larsen skrev:
KlausDM skrev:
Klaus
| Ja, det er bare absurd. Ved du hvilken open Office, som er bedst? | libreoffice er bedst, af dem der er opensource |
Er det dette http://da.libreoffice.org - Her ? | ja
|
Skrevet af: piddy
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 07:06
flemming larsen skrev:
Fedt. Det var lige det, jeg skulle bruge. Du er hermed min nye helt. |
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvis du også vil undgå velkomstskærmen kan du se hvordan det gøres her: http://techmell.com/how-to/turn-windows-8-lock-screen/
Gratis startmenu hvor du også kan sætte windows til at logge direkte ind på skrivebordet så man undgår metro interfacet.
|
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 17:03
Henrik B. skrev:
Darn! Du har sørme ret... Men mon ikke det er et spørgsmål om tid, inden 3-pc licenserne dukker op - ligesom de har gjort med Office 2010. M.v.h. |
Det er jo det jeg har skrevet omkring!
Der dukker ikke nogen 3-pc licenser op af Office 2013. De har lavet licensreglerne om og nu hedder den 5 hjemme pc'er til 799,00 kr pr. år og det er via Office 365 online.
|
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 17:11
Cyberguyen skrev:
Henrik B. skrev:
Darn! Du har sørme ret... Men mon ikke det er et spørgsmål om tid, inden 3-pc licenserne dukker op - ligesom de har gjort med Office 2010. M.v.h. |
Der dukker ikke nogen 3-pc licenser op af Office 2013. De har lavet licensreglerne om og nu hedder den 5 hjemme pc'er til 799,00 kr pr. år og det er via Office 365 online. |
De får ikke mig, til at betale 800kr om året, for de få gange jeg bruger det. Jeg har en 2003, og har været fin nok, men kunne godt tænke mig, at komme lidt længere frem. Nu er jeg så ved, at prøve det der Open Office.
|
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 17:47
Cyberguyen skrev:
Henrik B. skrev:
Der dukker ikke nogen 3-pc licenser op af Office 2013. De har lavet licensreglerne om og nu hedder den 5 hjemme pc'er til 799,00 kr pr. år og det er via Office 365 online. |
Og det ved du hvor fra? M.v.h.
|
Skrevet den: 26-Februar-2013 kl. 00:28
Henrik B. skrev:
Cyberguyen skrev:
Henrik B. skrev:
Og det ved du hvor fra? M.v.h. |
Cyberguyen har ret, det har flere gange været meldt ud flere steder på nettet, at Officie 2013 pakken, som vi kender den med licens og medie KUN bliver med 1 PC licens, og den kan hverken flyttes til andre pc'er eller blive geninstalleret.. dette har Microsoft dog så udtalt at de nok skal prøve og afhjælpe, men det kræver et opkald til deres service afdeling!
vil man have flere licenser, så er det Office365 som er deres nye initiativ, hvor det hele forgår i skyen.. og det kan så benyttes på op til 5 pc'er.. spørg du mig er det lidt dumt, og man burde bare betale for et en licens til en Office konto, og at det så kunne tages med overalt, som f.eks. Dropbox kan. det ville være SERVICE, et ord Microsoft desværre ikke kender så meget til.
|
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 17:29
Hmm. Jeg har Windows live mail, som mailprogram på min pc. Og normalt, når jeg får en mail, så gav den en bip lyd, men nu er den lige pludselig begyndt, at komme med en hel melodi. Det er altså, ret irriterende at høre på. Nogen som kender til en løsning?
|
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 21:01
flemming larsen skrev:
Hmm. Jeg har Windows live mail, som mailprogram på min pc. Og normalt, når jeg får en mail, så gav den en bip lyd, men nu er den lige pludselig begyndt, at komme med en hel melodi. Det er altså, ret irriterende at høre på. Nogen som kender til en løsning? |
Uden at have prøvet Live mail, prøv at søge efter lyde i windows indstillinger eller apps .
Har set der er opsætninger til forskellige funktioner, så mon ikke også hertil?
Mvh JørgenT
|
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 21:07
JørgenT skrev:
flemming larsen skrev:
Hmm. Jeg har Windows live mail, som mailprogram på min pc. Og normalt, når jeg får en mail, så gav den en bip lyd, men nu er den lige pludselig begyndt, at komme med en hel melodi. Det er altså, ret irriterende at høre på. Nogen som kender til en løsning? |
Uden at have prøvet Live mail, prøv at søge efter lyde i windows indstillinger eller apps .
Har set der er opsætninger til forskellige funktioner, så mon ikke også hertil?
Mvh JørgenT |
Jeg fandt det lige. Jeg havde slettet Windows Messenger, da det jo alligevel er ved at forsvinde. Og af en eller anden grund, så er den kommet igen. Og det var den som gjorde det. Ret underligt.
|
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 07:09
Så er der nye problemer. Jeg skulle logge ind på min Microsoft konto i går, og kunne selvfølgelig ikke huske min kode. Så måtte jeg få den nulstillet, og når jeg starter op, så skriver min PC at koden er forkert, og jeg skal skrive den ind. Og det skal jeg hver gang. Lidt irriterende. Jeg har fundet et sted, hvor der står, at hvis jeg vil ændre adgangskode, så skal jeg gå i Pc-indstillinger, og så brugere. Pc-indstillinger, den ved jeg ikke lige hvor jeg finder. Hjælp.
|
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 09:18
Nå fandt det. Indstillinger ligger jo ude til højre. Jeg bruger, det gammeldags skrivebord, så tænker slet ikke over, at der er noget der.
|
Skrevet den: 05-Maj-2014 kl. 20:18
Jeg bruger Google Crome browser, hvor jeg har ****er pro plus, og det har virket fint Men her på det sidste, er der en del sites, hvor der er begyndt at komme reklamer. Hvis jeg så slår ****er fra, og sætter det til igen, så bliver reklamerne fjernet. Men det er lidt irriterende, at skulle gøre det hver dag. Hvad gør jeg?
|
Skrevet den: 05-Maj-2014 kl. 20:20
Der skulle stå **** pro plus. Det blev åbenbart fjernet af recordere. Det er ellers et af de få steder jeg tillader reklamer..
|
Skrevet den: 05-Maj-2014 kl. 20:20
A
D B L O C K E R
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 05-Maj-2014 kl. 22:15
har absolut ingen ide om hvorfor du får dem. Jeg har aldrig haft de problemer. - har du prøvet at undersøge hvilke domæner de kommer fra, eller er det på alle sider eller hvad?
|
Skrevet den: 05-Maj-2014 kl. 22:22
Det er i hvert fald irriterende. De værste sider, er Ekstra bladet, Bt og msn.dk.
|
Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 06-Maj-2014 kl. 20:43
Prøv nøjes med brug a.d.b.l.o.c.k. Bare og ikke noget Pro plus eller noget. Flere kan sagtens arbejde sammen.
------------- 65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
Skrevet den: 06-Maj-2014 kl. 20:51
Hvad er forskellen?
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 06-Maj-2014 kl. 22:17
På min pc bruger jeg "ikke Pro versionen" sammen med Firefox, det virker perfekt. Reklamer er slået til på recordere, men fra på eksempelvis ekstrabladet.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 02-Juni-2014 kl. 18:34
Min 15 mdr gamle bærbare har et problem, med at netværkskortet slår fra, og så skal jeg genstarte før det virker igen. Jeg tænkte så, om det gamle eventuelt kunne skiftes? Helst med et dual-band kort. Er der nogen kloge hoveder, som kan sige mig det? Det er en Packard Bell ENLV11HC-B9608G75.
|
Skrevet den: 02-Juni-2014 kl. 20:58
Flemming Larsen skrev:
Min 15 mdr gamle bærbare har et problem, med at netværkskortet slår fra, og så skal jeg genstarte før det virker igen. Jeg tænkte så, om det gamle eventuelt kunne skiftes? Helst med et dual-band kort. Er der nogen kloge hoveder, som kan sige mig det? Det er en Packard Bell ENLV11HC-B9608G75. |
|
Skrevet den: 02-Juni-2014 kl. 21:04
Hvis du evt. kan fortælle hvilken type netkort som sidder i og om du kan pilles ud, så har folk måske en bedre chance for at svare.
------------- Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
Skrevet den: 02-Juni-2014 kl. 21:14
Jeg ved jo ikke, om det kan pilles ud. Hvis jeg gjorde det, så var det jo bare at pille ud, og tage det med.
Kortet hedder Qualcomm Atheros AR5B125.
|
Skrevet den: 02-Juni-2014 kl. 21:44
Flemming Larsen skrev:
Jeg ved jo ikke, om det kan pilles ud. Hvis jeg gjorde det, så var det jo bare at pille ud, og tage det med.
Kortet hedder Qualcomm Atheros AR5B125. |
De fleste kort kan fjernes bag en klap eller under tastaturet.
Chancen for at finde én herinde med indgående kendskab til en Pachard Bell ENLV11HC-B9608G75 er sikkert mindre end at finde den rigtige klap.
|
Skrevet den: 02-Juni-2014 kl. 21:55
Der er kun en klap nedeunder, den er ret stor og der er ikke umiddelbart andet end ram, og et andet kort, som ikke lige ligner et sådan kort. Jeg kan ikke lige se, hvor jeg skulle kunne fjerne tastaturet.
Kan man egentlig tage ind et sted, og få sådan noget lavet?
|
Skrevet den: 03-Juni-2014 kl. 08:00
Flemming Larsen skrev:
Min 15 mdr gamle bærbare har et problem, med at netværkskortet slår fra, og så skal jeg genstarte før det virker igen. Jeg tænkte så, om det gamle eventuelt kunne skiftes? Helst med et dual-band kort. Er der nogen kloge hoveder, som kan sige mig det? Det er en Packard Bell ENLV11HC-B9608G75. |
Hvad med garanti/reklamationsret når den kun er 15 mdr.?
Mvh. JørgenT
|
Skrevet den: 03-Juni-2014 kl. 08:59
Flemming Larsen skrev:
Min 15 mdr gamle bærbare har et problem, med at netværkskortet slår fra, og så skal jeg genstarte før det virker igen. |
Ved eftertanke lyder det vel mere som software problem?
Flemming Larsen skrev:
|
Er driver (Win7/8/8.1?) opdateret?
Mvh. JørgenT
|
Skrevet den: 03-Juni-2014 kl. 10:12
JørgenT skrev:
Flemming Larsen skrev:
Min 15 mdr gamle bærbare har et problem, med at netværkskortet slår fra, og så skal jeg genstarte før det virker igen. |
Ved eftertanke lyder det vel mere som software problem?
Flemming Larsen skrev:
|
Er driver (Win7/8/8.1?) opdateret?
Mvh. JørgenT |
Jeg har prøvet at gå ind i enhedsindstillinger, og prøvet at søge efter Win 8.1 drivers, men der bliver sagt at jeg har den bedste driver.
Der er jo reklamationsret på endnu, men jeg har ikke lyst til, at undvære den i længere tid. Og hvis jeg kunne, få sat et nyt i, med Dual-band så fik jeg hurtigere net.
|
Skrevet af: MATRIX
Skrevet den: 03-Juni-2014 kl. 13:53
Jeg tror ikke du skal forvente at kunne opgradere dit netkort i en bærbar. Eneste producent som jeg kender til som tilbød dette(for flere år siden) var IBM. Men jeg kender ingen hardware leverandør som tilbyder dette i en bærbar mere.
|
Skrevet den: 03-Juni-2014 kl. 13:59
MATRIX skrev:
Jeg tror ikke du skal forvente at kunne opgradere dit netkort i en bærbar. Eneste producent som jeg kender til som tilbød dette(for flere år siden) var IBM. Men jeg kender ingen hardware leverandør som tilbyder dette i en bærbar mere.
|
Det er da lidt dårligt. Hvad gør man så hvis det går kaput?
Jeg har nu fundet ud af, at hvis jeg forsøger at hente noget, som bare Opera browseren, så går det ud. Jeg har også prøvet, at hente lidt andre ting, men den stopper hvergang. Irriterende.
|
Skrevet den: 03-Juni-2014 kl. 14:37
MATRIX skrev:
|
Selvfølgelig kan man det! F.eks. har diverse Lenovo comsumer modeller udskiftbare netkort. Selv de billige til 3-4.000,-
M.v.h.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 03-Juni-2014 kl. 15:53
Både min bærebar Dell og Vision computer har mulighed for udskiftning af netkort.
Og alt efter opbygningen af den bærebar er det en rimelig opgave som sikkert kan udføres på 1/2 time. Især min Dell er hurtig at skille af.
|
Skrevet den: 03-Juni-2014 kl. 15:56
hansie skrev:
Både min bærebar Dell og Vision computer har mulighed for udskiftning af netkort.
Og alt efter opbygningen af den bærebar er det en rimelig opgave som sikkert kan udføres på 1/2 time. Især min Dell er hurtig at skille af. |
Bah, så skulle man bare have forstand på det. Det er bare ikke så nemt.
|
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 12:52
Nu har jeg prøvet at se efter en ny bærbar, til mellem 6500 og 7000kr, hvor der er indbygget Dual band netkort i. Men jeg kan ikke lige finde det nogen steder. Kan det være rigtigt, at det ikke kan købes?
|
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 13:16
Flemming Larsen skrev:
Nu har jeg prøvet at se efter en ny bærbar, til mellem 6500 og 7000kr, hvor der er indbygget Dual band netkort i. Men jeg kan ikke lige finde det nogen steder. Kan det være rigtigt, at det ikke kan købes? |
De fleste nye maskiner i dag kommer med følgende protokoller på 2.4 GHz frekvenser
- 802.11 b (gammel)
- 802.11 g (gammel)
- 802.11 n
Nogle kommer også med mulighed for 5 GHz frekvenser:
- 802.11 a (gammel)
- 802.11 n
- 802.11 ac
Det giver god mening at vælge en maskine med 802.11 ac protokollen.
|
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 13:25
Cyberguyen skrev:
Flemming Larsen skrev:
Nu har jeg prøvet at se efter en ny bærbar, til mellem 6500 og 7000kr, hvor der er indbygget Dual band netkort i. Men jeg kan ikke lige finde det nogen steder. Kan det være rigtigt, at det ikke kan købes? |
De fleste nye maskiner i dag kommer med følgende protokoller på 2.4 GHz frekvenser
- 802.11 b (gammel)
- 802.11 g (gammel)
- 802.11 n
Nogle kommer også med mulighed for 5 GHz frekvenser:
- 802.11 a (gammel)
- 802.11 n
- 802.11 ac
Det giver god mening at vælge en maskine med 802.11 ac protokollen.
|
Jeg ville også gerne have en med 802.11 ac, men jeg kan ikke lige umiddelbart, finde en omkring den pris. Og alt andet end en Packard Bell.
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 15:12
Flemming Larsen skrev:
MacBook Air 11" til 6.999,- har netkort med ac.
Edit: den vil passe fint til det andet Apple udstyr, du har
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 15:20
Brixen skrev:
Flemming Larsen skrev:
MacBook Air 11" til 6.999,- har netkort med ac. |
Det er desværre alt for småt. Jeg er nødt til, at have en 17.3". Det er det med øjnene. Og gerne 1 TB HD. Mine Pcer er altid fyldte.
|
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 15:37
Edbpriser. Der er MSI og ASUS
http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar.aspx?display-stoerrelse=%28gte+17.3%29&hd-kapacitet=%28gte+1099511627775.96%29&netvaerk-og-bluetooth=%5BIEEE+802.11ac%5D&count=10&sort=Popularity&rlm=List - http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar.aspx?display-stoerrelse=(gte+17.3)&hd-kapacitet=(gte+1099511627775.96)&netvaerk-og-bluetooth=%5BIEEE+802.11ac%5D&count=10&sort=Popularity&rlm=List
Og den ene ASUS er med blu-ray-drev. Men du skal lidt over 7.000 kr.
|
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 15:46
Brixen skrev:
Edbpriser. Der er MSI og ASUS
http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar.aspx?display-stoerrelse=%28gte+17.3%29&hd-kapacitet=%28gte+1099511627775.96%29&netvaerk-og-bluetooth=%5BIEEE+802.11ac%5D&count=10&sort=Popularity&rlm=List - http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar.aspx?display-stoerrelse=(gte+17.3)&hd-kapacitet=(gte+1099511627775.96)&netvaerk-og-bluetooth=%5BIEEE+802.11ac%5D&count=10&sort=Popularity&rlm=List
Og den ene ASUS er med blu-ray-drev. Men du skal lidt over 7.000 kr. |
De er sgu fede nok, men en lille tusse over, hvad konen vil betale.
|
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 16:15
Ja, så bliver det uden ac netværk.
|
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 16:42
Hvad er problemet, du køber bare en MacBook Air 11" og en fresnel linse, så kan øjnene sgu ikke beklage sig
Bare husk på at den ikke skal stå i solskin, så får din skærm sig en slem indbrænding
|
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 16:44
Skal det være en bærbar???
Kan du ikke bare investere i en Intel NUC med 802.11ac og en stor skærm?
|
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 16:55
Cyberguyen skrev:
Skal det være en bærbar???
Kan du ikke bare investere i en Intel NUC med 802.11ac og en stor skærm?
|
Den går nok ikke. Den står på stuebordet, så en bærbar på 17.3 er størrelsen.
Min mor har haft sådan en skærm, foran et gammelt tv engang. Det er heller ikke så kønt.
|
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 17:59
De der Msi pcer, hvordan er de kvalitetsmæsigt? Jeg er aldrig faldet over dem før. Så kender intet til dem.
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 18:00
Flemming Larsen skrev:
Evt. denne her fra http://www.mm-vision.dk/vision-b4570-baerbar-med-ips-panel - mm-vision.dk til 5.695 kr. den har bl.a. :
- Intel I5-4210M 2x2,6GHz 3MB cache
- 15.6” FullHD IPS AntiGlare skærm
- 8gb Crusial DDR3 ram
- 240GB SSD Solid State Disk (Crucial)
- Intel DualBand BGN trådløst N netkort - som kan opgraderes til Intel Dualband 7260 AC wifikort for 199 kr.
2 stk. USB 2 og 3 - 6-i1 kortlæser - 1 x RJ45 ethernet gigabit port - 1 x HDMI, 1 x VGA
Edit: Eller http://www.mm-vision.dk/g4760-kompakt-gamer-baerbar - denne 17,3" - inkl. dual band AC kort og Nvidia GTX850m 2gb dedikeret grafikkort til ca. 7000 kr.
Fås vist ikke billigere andre steder med en så god konfiguration. Kan desuden opraderes for en merpris på nogle af delene. Derudover god service og support fra folk der ved, hvad de snakker om.
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet den: 04-Juni-2014 kl. 19:15
Roland skrev:
Flemming Larsen skrev:
Evt. denne her fra http://www.mm-vision.dk/vision-b4570-baerbar-med-ips-panel - mm-vision.dk til 5.695 kr. den har bl.a. :
- Intel I5-4210M 2x2,6GHz 3MB cache
- 15.6” FullHD IPS AntiGlare skærm
- 8gb Crusial DDR3 ram
- 240GB SSD Solid State Disk (Crucial)
- Intel DualBand BGN trådløst N netkort - som kan opgraderes til Intel Dualband 7260 AC wifikort for 199 kr.
2 stk. USB 2 og 3 - 6-i1 kortlæser - 1 x RJ45 ethernet gigabit port - 1 x HDMI, 1 x VGA
Edit: Eller http://www.mm-vision.dk/g4760-kompakt-gamer-baerbar - denne 17,3" - inkl. dual band AC kort og Nvidia GTX850m 2gb dedikeret grafikkort til ca. 7000 kr.
Fås vist ikke billigere andre steder med en så god konfiguration. Kan desuden opraderes for en merpris på nogle af delene. Derudover god service og support fra folk der ved, hvad de snakker om. |
Den på 17" så ret interesant, det er så desværre en meget lille HD. Og hvis jeg skal have en ved siden af, så ryger den over 8000.-
|
Skrevet den: 05-Juni-2014 kl. 09:39
Flemming Larsen skrev:
Den på 17" så ret interesant, det er så desværre en meget lille HD. Og hvis jeg skal have en ved siden af, så ryger den over 8000.- |
Du finder da næppe en bærbar med en større SSD end 240 GB?
Alting går da hen imod at være online osv. Jeg bruger ikke mere end 240 GB på mine stationære computere, resten er på netværket.
Medmindre du altid har 30 spil installeret, så burde 240 GB da være mere end rigeligt. Windows 8 spiser 20 GB og så har du 200 GB til tant og fjas i form af programmer og billeder.
|
Skrevet den: 05-Juni-2014 kl. 10:35
Cyberguyen skrev:
Flemming Larsen skrev:
Den på 17" så ret interesant, det er så desværre en meget lille HD. Og hvis jeg skal have en ved siden af, så ryger den over 8000.- |
Du finder da næppe en bærbar med en større SSD end 240 GB?
Alting går da hen imod at være online osv. Jeg bruger ikke mere end 240 GB på mine stationære computere, resten er på netværket.
Medmindre du altid har 30 spil installeret, så burde 240 GB da være mere end rigeligt. Windows 8 spiser 20 GB og så har du 200 GB til tant og fjas i form af programmer og billeder. |
Jeg gider ikke SSD endnu. Jeg har så meget forskelligt crap på min HD, og er ikke gået online endnu. Jeg ved ikke, hvad jeg skal tage. Og ved heller ikke hvordan det foregår, og har ikke den store lyst til, at sætte mig ind i det lige nu.
Nå, men jeg tog mig sammen og bestilte en MSI. Jeg har godt nok aldrig hørt om dem, men det går nok.
http://www.edbpriser.dk/baerbar/msi-gp70-2pe-084ne-leopard-id-8370768.aspx - http://www.edbpriser.dk/baerbar/msi-gp70-2pe-084ne-leopard-id-8370768.aspx
Det blev denne her. 1T HD og Dual-band. Så den har det jeg skal bruge.
|
Skrevet den: 05-Juni-2014 kl. 14:47
@Flemming: jeg kender heller ikke MSI. Men jeg har fundet en anmeldelse på notebookcheck.net, hvor de skriver om netkortene:
The communication equipment can compete with the more expensive family members. MSI also installs the Killer e2200 Gigabit Ethernet Controller from Qualcomm Atheros that scores with clearly arranged software (Network Manager) in the GP70.
The wireless module also makes a good impression. Intel's Wireless-AC 3160 provides more than appealing performance owing to 5.0 GHz and ac support. Bluetooth 4.0 and Wi-Fi 802.1 a/b/g/n are of course also supported. 2 - 4 bars were still available even at a distance of 10 - 15 meters (~33 to 49 feet) and through several walls. Most adapters achieve 1 - 3 bars in this scenario if at all.
Det lyder godt, synes jeg. Du havde netop problemer med det trådløse.
|
Skrevet den: 05-Juni-2014 kl. 15:07
Den lyder lovende. Jeg havde ikke set, at der også var bluetooth.
Jeg ved bare ikke, hvad der går galt for den gamle. Nu virker dvd drevet heller ikke. Jeg har fået et telefonnummer til Packard Bell. Så må jeg se, om de kan få den til at køre, eller om de vil tage den ind, på reklamationsretten. Ellers på jeg prøve at gendanne den helt, og se om det kan hjælpe. Den skal jo videre i systemet, til en af mine tøser.
Jeg takker for at du fandt det nye for mig.
|
|