Jeg har et rum i overskud hvor jeg gerne vil have mig en hjemmebio, jeg har en fed biograf sofa derinde, men det er lidt trivielt bare at sidde og glo ind i en hvid væg.
Jeg vil helst have en projektor, og derfor skriver jeg i dette forum, men det første spørgsmål er: Kan jeg overhovedet det? der er ca 3,80m fra væg til væg og 2,32m fra gulv til loft. rummet er ret bredt, så der sku være plads nok på det led. Er det stor nok afstand til en projektor? Hvor stort et billede kan jeg få?
Næste spørgsmål. Lærred? Skal jeg have et, eller kan man gøre noget ved vægen så man kan smide det direkte på der? hvilket lærred skal jeg have?
Projektoren: Den kommer til at sidde lige over hovedet på hvor man sidder, hvad skal man være opmærksom på (så som støj og varme). Der er forskellige typer projectorere, hvad kan anbefales, hvad er fordele og ulemper ved de forskellige. Hvilken pris skal jeg regne med det koster? Jeg skal ikke have det ypperste for feinsmeckere, for det forstår jeg nok ikke at værdsætte alligevel, men jeg forestiller mig noget i retning af "en af de bedre middelklasse"
Alt det andet: Hvad har jeg ikke tænkt på i mit projekt? Jeg skal finde projektor, lærred (og senere også lyd) jeg har et sted at sidde og en PS3, og jeg skal selvf. have mørklægnings gardiner.
Jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej, da der er så meget at finde ud af når man ikke ved noget om det på forhånd, jeg simpelthen har brug for at blive hjulpet i den rigtige retning, for at sætte mig ind i alt hvad der er, er simpelthen for stor en mundfuld! Men send mig gerne i retning af artikler eller lign. der kan hjælpe mig
på forhånd tak
mvh Krydolph
|