Brugeranmeldelser på recordere.dk
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119966
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 00:35
Emne: Brugeranmeldelser på recordere.dk
Skrevet af: Steve Jones
Emne: Brugeranmeldelser på recordere.dk
Skrevet den: 03-Februar-2013 kl. 16:52
Jeg synes det har taget overhånd med censuren på recordere. Indlæg på forsiden og i debtatterne fjernes for et godt ord og uden det behøves.
Må man ikke være kritisk i trådene eller komme med indspark som går imod det fis som nogle gange skrives i de enkelte tråde?
Specifikt må man ikke omtale Apple-produkter negativt og sidst er en kommentar blevet fjernet fra brugeranmeldelsen af nogle Elac højttalere. Sidstnævnte kom ind på at det var en smule tåbeligt at anmelde et par dyre hifi-højttalere med en Integra(Onkyo) receiver og ikke et setup med en god forforstærker og effektforstærker.
Godt nok er det en brugeranmeldelse, men når de kommer på forsiden som en objektiv anmeldelse som recordere står inde for, så må man forvente at der vil blive pointeret hvori anmeldelsen er nyttesløs.
Derfor: lad være med at smide brugeranmeldelser på forsiden hvis ikke i kan tåle at folk mener den er uden værdi og bør høre til i vedkommendes egen biotråd på forummet.
|
Svar:
Skrevet af: Sejrsen
Skrevet den: 03-Februar-2013 kl. 17:22
Helt enig i både det du skriver og din kommentar til anmeldelsen. Måske har anmelderen selv bortcensureret din kommentar. Jeg klikkede også ind på anmeldelsen, ikke fordi jeg var i tvivl om den var positiv eller negativ, men for at se graden af lovprisning, som vi jo har set før. Jeg kunne dog ikke læse mig til, om der under anmeldelsen var brugt et rigtig godt strømkabel til integraen, det synes jeg er vigtigt for læseren at vide.
|
Skrevet den: 03-Februar-2013 kl. 17:28
Jeg vil godt lige pointere jeg ikke selv har kommenteret på brugeranmeldelsen, men jeg var meget enig i det som stod. Kommentaren som var kritisk og som ikke svinede nogen til blev skrevet af en anden og havde knap 10 likes.. altså en kommentar som mange var enige i.
|
Skrevet den: 03-Februar-2013 kl. 17:39
Sejrsen skrev:
Jeg klikkede også ind på anmeldelsen, ikke fordi jeg var i tvivl om den var positiv eller negativ, men for at se graden af lovprisning, som vi jo har set før.
|
Lige præcis dette er gruden til jeg ikke gider læse brugeranmeldelserne af eget udstyr mere end overfladisk.. jeg har endnu ikke læst en negativ anmeldelse af et produkt her på siden. "Anmeldelserne" er typisk også meget overfladiske uden nogen reel testmetodik og uden sammenligning med andre produkter i samme prisklasse, side by side.
Dertil, så giver det ikke mening at størstedelen af anmeldelserne på siden er skrevet af den samme person omhandlende de samme produkter (fra samme mærke) fra en sponsor her på siden. Det er direkte utroværdigt.
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 03-Februar-2013 kl. 18:03
Så vidt jeg husker var der brugt nedladende ord i den kommentar, og helt ærlig, om det er "dårlige" brugeranmeldelser eller kommentarer til tråde i forum, så kan vi vel blive enige om at det ikke er okay?
Det kan godt være der mangler saglighed i anmeldelsen, men det gjorde der bestemt også i den kritik han gav.
Jeg mindes han skrev noget med "vi ved jo alle du er så skide glad for den integra"...
Det en dum måde at gøre sig smart på, hvad enten man kan lide det eller ej. Det helt ok for mig at slette den slags.
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Februar-2013 kl. 20:29
Steve Jones skrev:
Jeg synes det har taget overhånd med censuren på recordere. Indlæg på forsiden og i debtatterne fjernes for et godt ord og uden det behøves.
Må man ikke være kritisk i trådene eller komme med indspark som går imod det fis som nogle gange skrives i de enkelte tråde?
Specifikt må man ikke omtale Apple-produkter negativt og sidst er en kommentar blevet fjernet fra brugeranmeldelsen af nogle Elac højttalere. Sidstnævnte kom ind på at det var en smule tåbeligt at anmelde et par dyre hifi-højttalere med en Integra(Onkyo) receiver og ikke et setup med en god forforstærker og effektforstærker.
Godt nok er det en brugeranmeldelse, men når de kommer på forsiden som en objektiv anmeldelse som recordere står inde for, så må man forvente at der vil blive pointeret hvori anmeldelsen er nyttesløs.
Derfor: lad være med at smide brugeranmeldelser på forsiden hvis ikke i kan tåle at folk mener den er uden værdi og bør høre til i vedkommendes egen biotråd på forummet. |
Jeg har skam intet i mod at folk mener noget andet end jeg, under forudsætning af, at det der rejses er seriøst, og under forudsætning af, at de spørgsmål der rejses ikke allerede findes som svar i dette tilfælde en brugeranmeldelse.
Og jeg er sådan set i den anden ende ligeglad med hvor lidt folk viser sig at have kendskaber og forståelse ved deres kommentarer - bare man ikke forventer et svar.
Jeg havde i min anmeldelse ikke egentlig lyst til at forherlige Elac - selv om jeg synes at de er fremragende. Hovedformålet med f.eks. en brugeranmeldelse har for mig været at komme med noget læsestof, fortælle om min vej frem til valg af mine nye højtalere - uden at nævne modellerne fra de forskellige producenter, da sådanne kommentarer dels kan misforstås, og dels derud over rejse en masse ævl og kævl.
Og nej jeg mener ikke der er censur her på siden, men der er grænser for hvor modbydelig eller andet man kan tillade sig at være. Det er sgu ikke Facebook det her.
|
Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 03-Februar-2013 kl. 20:53
Steve Jones skrev:
Jeg vil godt lige pointere jeg ikke selv har kommenteret på brugeranmeldelsen, men jeg var meget enig i det som stod. Kommentaren som var kritisk og som ikke svinede nogen til blev skrevet af en anden og havde knap 10 likes.. altså en kommentar som mange var enige i. |
Jeg er ikke enig i at den omtalte kommentar ikke var "en sviner". Uanset om jeg er enig eller uenig i hvad der står i anmeldelsen eller måden den er lavet på, så må der være grænser for sprogbruget. Jeg kan ikke genkalde mig den eksakte ordlyd, men da jeg læste den blev jeg faktisk lidt stødt på Hothers vegne. Jeg trykkede på "anmeld" knappen og da jeg kiggede næste gang var beskeden væk sammen med de tilhørende kommentarer. Fint for mig. Jeg vil dog sige at den måde recordere håndterer censur/redigering på er noget klodset. På recordere (også i forum) forsvinder indlæg bare, uden anmærkning af at noget er ændret. Mange andre steder erstattes -indholdet- af censurerede beskeder med en standardtekst om at beskeden er censureret. IMO er det en væsentlig bedre måde at gøre det på. Jeg har diskuteret det med redaktionen (lars tror jeg), men der var ikke forståelse for det. At en besked har 10 likes gør den hverken mere eller mindre lødig eller egnet til censur.
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 03-Februar-2013 kl. 22:31
I Disqus, som er kommentarsystemet, fjernes spam hvis moderator godkender en anmeldelse af indlægget. Mn kan godt gå ind og slette indholdet, men adminmodulet er ikke bygget til den slags. Det er flagging og sletning. Systemet er gearet til meget større sites end det her, hvor en moderator ikke kan spilde tid med hver eneste rapport om spam, så når man smider noget i skraldespanden, så er det gemt væk.
Jeg skal indrømme at jeg også sjældent gider spilde tid på at rette i kommentarerne på flatpanels.dk. Hvis man ikke taler pænt, så sletter jeg de indlæg som markeres som spam. I forum er det - for vores vedkommende - næsten ligeså nemt at rette i indlægget, som at slette det, så der er fremgangsmåden en anden, men til artiklerne, så er kører Disqus altså lidt anderledes.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Februar-2013 kl. 22:40
Hej Alle
I kommentar-systemet er der ingen mulighed for at tage en dialog med dem der træder ved siden af.
Så kommentarer der ikke overholder reglerne omkring sprogbrug, hetz mod andre mv. modereres ud.
Reglerne er de samme som i forummet: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42258&FID=7&PR=3&title=regler-og-retningslinjer - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42258&FID=7&PR=3&title=regler-og-retningslinjer
Det er dog ikke altid at der sidder en moderator og fjerner beskeder. Kommentar-systemet virker således, at når en kommentar får x-antal anmeldelser (flag), så skjules den automatisk.
Så lige så ofte er det jeres med-brugere på recordere.dk der "stemmer en kommentar ud", end det er os der sidder og modererer.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 10:55
Og nu er kommentarsektionen til Hother's "anmeldelse" af Elac blevet lukket... Det synes jeg er synd. Der er en masse god kritik som jeg synes er relevant bliver taget op og diskuteret igennem. Er jeg den eneste? Er det ikke et tegn på at discus-funktionen har spillet fallit når der er 130 kommentarer, som er uoverskueligt sat op? Kan vi ikke få kommentarer over i forummet?
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 11:14
jeg kunne godt tænke mig at vide - hvis jeg laver en brugeranmeldelse. Vil den få lækre billeder og lign , ala det som eks Elac anmeldelsen har.....det ser rigtig lækkert ud?
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 11:42
Hmm det kan godt være at det ikke har med censur at gøre men alligevel, der er en del af "kommentarenes bagmænd" der læser med her.
Er der ikke en venlig sjæl der vil beskrive hvad det gode ved kommentarfunktionen er? Jeg har ikke set lyset endnu og kigger selv KUN på kommentarsporet når jeg bliver gjort opmærksom på det i forum. Jeg er af den opfattelse at det aldrig kan blive seriøst når man kan kalde sig hvad man vil og dermed er komplet anonym og ikke skal stå ved det man skriver.
Håber der er en der vil bære over med mig og forklare mig ideen. Tak.
Mvh BS
------------- http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"
|
Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 11:48
Hother skrev:
Hovedformålet med f.eks. en brugeranmeldelse har for mig været at komme med noget læsestof, fortælle om min vej frem til valg af mine nye højtalere - uden at nævne modellerne fra de forskellige producenter, da sådanne kommentarer dels kan misforstås, og dels derud over rejse en masse ævl og kævl. |
Men du har jo ikke skrevet om vejen til dine højttalere? Du har beskrevet hvor glad du er for dine Elac - and thats it.
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 11:57
Steve Jones skrev:
Og nu er kommentarsektionen til Hother's "anmeldelse" af Elac blevet lukket... Det synes jeg er synd. Der er en masse god kritik som jeg synes er relevant bliver taget op og diskuteret igennem. Er jeg den eneste? Er det ikke et tegn på at discus-funktionen har spillet fallit når der er 130 kommentarer, som er uoverskueligt sat op? Kan vi ikke få kommentarer over i forummet? |
Jeg synes bestemt ikke, at det har været en god kritik i den tråd, derimod har der fra start været en meget hård og unødvendigt tone, som ikke slet ikke høre til i et AV-forum. Tonen har været så rå, at man skulle tro, at det var en indvandre debat i mellem enhedslisten og Dansk folkeparti. Og jeg har i den grad undret mig, at Lars ikke har grebet ind noget før og lukket diskussionen. Så det i har fået ud af det, er at folk i fremtiden ikke vil tør bidrage med brugeroplevelser eller anmeldelser, i frygt for at blive tæppebombet med kritik.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 12:01
kskruger skrev:
Steve Jones skrev:
Og nu er kommentarsektionen til Hother's "anmeldelse" af Elac blevet lukket... Det synes jeg er synd. Der er en masse god kritik som jeg synes er relevant bliver taget op og diskuteret igennem. Er jeg den eneste? Er det ikke et tegn på at discus-funktionen har spillet fallit når der er 130 kommentarer, som er uoverskueligt sat op? Kan vi ikke få kommentarer over i forummet? |
Jeg synes bestemt ikke, at det har været en god kritik i den tråd, derimod har der fra start været en meget hård og unødvendigt tone, som ikke slet ikke høre til i et AV-forum. Tonen har været så rå, at man skulle tro, at det var en indvandre debat i mellem enhedslisten og Dansk folkeparti. Og jeg har i den grad undret mig, at Lars ikke har grebet ind noget før og lukket diskussionen. Så det i har fået ud af det, er at folk i fremtiden ikke vil tør bidrage med brugeroplevelser eller anmeldelser, i frygt for at blive tæppebombet med kritik. |
ud over at tonen ikke har været helt stueren...er det så forbudt at komme med kritik??
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 12:07
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
Hovedformålet med f.eks. en brugeranmeldelse har for mig været at komme med noget læsestof, fortælle om min vej frem til valg af mine nye højtalere - uden at nævne modellerne fra de forskellige producenter, da sådanne kommentarer dels kan misforstås, og dels derud over rejse en masse ævl og kævl. |
Men du har jo ikke skrevet om vejen til dine højttalere? Du har beskrevet hvor glad du er for dine Elac - and thats it. |
Nu havde jeg jo ikke set det komme, at de højtalere som jeg lyttede til inden mit valg faktisk var mere interessante end de højtalere som jeg valgte. Jeg har det bare sådan, at hvis en højtalere i et dedikeret lytterum lyder ganske fornøjelige, og hjemme hos mig noget mindre fornøjeligt, så giver det ikke et nogenlunde retvisende billede af en højtaler, og det kan ingen være tjent med. Jeg tror dog langt de fleste ville fravælge af samme årsag.
Man kan så sige, at min brugeranmeldelse heller ikke giver noget retvisende billede af Elac FS 407. Det gør den så formentlig heller ikke, men de lyder tilgengæld så det var dem jeg ville have.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 12:08
p.las skrev:
kskruger skrev:
Steve Jones skrev:
Og nu er kommentarsektionen til Hother's "anmeldelse" af Elac blevet lukket... Det synes jeg er synd. Der er en masse god kritik som jeg synes er relevant bliver taget op og diskuteret igennem. Er jeg den eneste?
Er det ikke et tegn på at discus-funktionen har spillet fallit når der er 130 kommentarer, som er uoverskueligt sat op? Kan vi ikke få kommentarer over i forummet? |
Jeg synes bestemt ikke, at det har været en god kritik i den tråd, derimod har der fra start været en meget hård og unødvendigt tone, som ikke slet ikke høre til i et AV-forum.
Tonen har været så rå, at man skulle tro, at det var en indvandre debat i mellem enhedslisten og Dansk folkeparti. Og jeg har i den grad undret mig, at Lars ikke har grebet ind noget før og lukket diskussionen.
Så det i har fået ud af det, er at folk i fremtiden ikke vil tør bidrage med brugeroplevelser eller anmeldelser, i frygt for at blive tæppebombet med kritik. |
ud over at tonen ikke har været helt stueren...er det så forbudt at komme med kritik?? |
Naturligvis ikke, men som jeg læste flere af indlæggene, så var der gået ren Facebook selvsving i det.
|
Skrevet af: aerik
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 12:10
Hother skrev:
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
<SPAN style="LINE-HEIGHT: 1.4"> </SPAN>
Men du har jo ikke skrevet om vejen til dine højttalere? Du har beskrevet hvor glad du er for dine Elac - and thats it. |
Nu havde jeg jo ikke set det komme, at de højtalere som jeg lyttede til inden mit valg faktisk var mere interessante end de højtalere som jeg valgte. Jeg har det bare sådan, at hvis en højtalere i et dedikeret lytterum lyder ganske fornøjelige, og hjemme hos mig noget mindre fornøjeligt, så giver det ikke et nogenlunde retvisende billede af en højtaler, og det kan ingen være tjent med. Jeg tror dog langt de fleste ville fravælge af samme årsag. Man kan så sige, at min brugeranmeldelse heller ikke giver noget retvisende billede af Elac FS 407. Det gør den så formentlig heller ikke, men de lyder tilgengæld så det var dem jeg ville have. |
Umiddelbart mener du ikke der er en grud, men vil indrømme jeg også manglede hvilke du havde hørt. Jeg behøver ikke en fordybelse af hvad der var galt med dem, bare lige en liste med hvilke højtalere du har haftbtilmovervejlelse. Tror du kunne lukke den, ved at oplyse det
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 12:10
Bschmidt skrev:
Hmm det kan godt være at det ikke har med censur at gøre men alligevel, der er en del af "kommentarenes bagmænd" der læser med her.
Er der ikke en venlig sjæl der vil beskrive hvad det gode ved kommentarfunktionen er? Jeg har ikke set lyset endnu og kigger selv KUN på kommentarsporet når jeg bliver gjort opmærksom på det i forum. Jeg er af den opfattelse at det aldrig kan blive seriøst når man kan kalde sig hvad man vil og dermed er komplet anonym og ikke skal stå ved det man skriver.
Mvh BS | Kommentarsystemet fra Disqus kan sagtens sættes op til at udelukke brugere, der ikke registrerer sig, men det gør jo også noget ved folks lyst til at kommentere. I visse sammenhænge kan der jo være lagt op til spørgsmål, og hvis man som ny bruger pludselig skal oprette sig med email mv., så vil det nok afskrække en del fra overhovedet at spørge.
Personligt har jeg en Disqusprofil, fordi vi jo selv bruger systemet på flatpanelsDK, men jeg vil ikke have flere profiler oprettet i alverdens andre kommentarystemer for at kunne skrive på andre nyhedssider. Jeg er ret sikker på, at jeg ikke er den eneste, som undlader at kommentere på nyheder hvis det kræver en brugerkonto og al for meget arbejde med oprettelse, aktivering mv.
Det er vel ikke forbudt at linke til forum, hvis man gerne vil køre en debat med registrerede brugere?
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 12:14
aerik skrev:
Hother skrev:
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
Nu havde jeg jo ikke set det komme, at de højtalere som jeg lyttede til inden mit valg faktisk var mere interessante end de højtalere som jeg valgte. Jeg har det bare sådan, at hvis en højtalere i et dedikeret lytterum lyder ganske fornøjelige, og hjemme hos mig noget mindre fornøjeligt, så giver det ikke et nogenlunde retvisende billede af en højtaler, og det kan ingen være tjent med. Jeg tror dog langt de fleste ville fravælge af samme årsag.
Man kan så sige, at min brugeranmeldelse heller ikke giver noget retvisende billede af Elac FS 407. Det gør den så formentlig heller ikke, men de lyder tilgengæld så det var dem jeg ville have. |
Umiddelbart mener du ikke der er en grud, men vil indrømme jeg også manglede hvilke du havde hørt. Jeg behøver ikke en fordybelse af hvad der var galt med dem, bare lige en liste med hvilke højtalere du har haftbtilmovervejlelse. Tror du kunne lukke den, ved at oplyse det |
Gerne, vis du så lover mig at der ikke kommer en masse yderligere polimik efterfølgende?
|
Skrevet af: aerik
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 12:17
Hother skrev:
aerik skrev:
Hother skrev:
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
Nu havde jeg jo ikke set det komme, at de højtalere som jeg lyttede til inden mit valg faktisk var mere interessante end de højtalere som jeg valgte. Jeg har det bare sådan, at hvis en højtalere i et dedikeret lytterum lyder ganske fornøjelige, og hjemme hos mig noget mindre fornøjeligt, så giver det ikke et nogenlunde retvisende billede af en højtaler, og det kan ingen være tjent med. Jeg tror dog langt de fleste ville fravælge af samme årsag. Man kan så sige, at min brugeranmeldelse heller ikke giver noget retvisende billede af Elac FS 407. Det gør den så formentlig heller ikke, men de lyder tilgengæld så det var dem jeg ville have. |
Umiddelbart mener du ikke der er en grud, men vil indrømme jeg også manglede hvilke du havde hørt. Jeg behøver ikke en fordybelse af hvad der var galt med dem, bare lige en liste med hvilke højtalere du har haftbtilmovervejlelse. Tror du kunne lukke den, ved at oplyse det | Gerne, vis du så lover mig at der ikke kommer en masse yderligere polimik efterfølgende? | Har lige luret på min formulering, og nej du kan nok ikke lukke den, dertil er den kørt for langt ud. Men tro den kunne have været lukket med den liste
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 12:20
Torben Rasmussen skrev:
Bschmidt skrev:
Mvh BS | Kommentarsystemet fra Disqus kan sagtens sættes op til at udelukke brugere, der ikke registrerer sig, men det gør jo også noget ved folks lyst til at kommentere. I visse sammenhænge kan der jo være lagt op til spørgsmål, og hvis man som ny bruger pludselig skal oprette sig med email mv., så vil det nok afskrække en del fra overhovedet at spørge.
Personligt har jeg en Disqusprofil, fordi vi jo selv bruger systemet på flatpanelsDK, men jeg vil ikke have flere profiler oprettet i alverdens andre kommentarystemer for at kunne skrive på andre nyhedssider. Jeg er ret sikker på, at jeg ikke er den eneste, som undlader at kommentere på nyheder hvis det kræver en brugerkonto og al for meget arbejde med oprettelse, aktivering mv.
Det er vel ikke forbudt at linke til forum, hvis man gerne vil køre en debat med registrerede brugere? | Hej Torben
Tak for at forsøge at oplyse mig :-)
Er det kun min opfattelse at et kommentarspor der løber løbsk som netop dette er til mere skade end gavn for hele siden? Jeg har flere gange set at disse "facebook-like" kommentarspor løber løbsk men ofte (heller ikke i denne nyhed) er der ikke engang oprettet en tråd omhandlende emnet hvilket er med til at holde debatten i kommentarsporet som (IMHO) både er rodet og useriøst (PGA anonymiteten)
Mvh BS
PS: jeg læste lige (lidt) af kommentarene og de undebygger til fulde min første opfattelse :-/
------------- http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 12:23
Hother skrev:
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
Man kan så sige, at min brugeranmeldelse heller ikke giver noget retvisende billede af Elac FS 407. Det gør den så formentlig heller ikke, men de lyder tilgengæld så det var dem jeg ville have. |
Dit svar bærer så meget præg af, at du ikke vil/kan forstå det budskab folk prøver at få ud. De højttalere du ellers har lyttet til, er ikke "mere" interessante end Elac. Det interessante er, at man som læser har mulighed for, at danne sig en reference og drage nogle paralleler ud fra hvad du skriver.. Forstår slet ikke relationen mellem en højttaler i et dedikeret lytterum og så din artikel. Hvem har snakket om dedikerede lytterum? Når du nu (siger) at du har haft højttalere hjemme, så er det jo netop grundlag for en god sammenligning hvor du kan påpege forskellen mellem Elac og diverse andre højttalere som læserne har kendskab til. subjektivt. Det giver jo netop folk endnu mere lyst til at tage ud og høre Elac.
Det skal lige siges, at jeg synes det er en rigtig god idé med brugeranmeldelser og høre om folks erfaringer med forskelligt udstyr de køber/har på prøve osv. Der er bare noget ved måden det er blevet gjort på her, der bare ikke giver mening og får åbenbart mange folk op og ringe. Om det er din optakt i din tråd eller hvordan og hvorledes, har jeg ikke tænkt nærmere over. Men synes du bør tage noget af kritikken til dig, for det kan da ikke være helt tilfældigt at det løber løbsk med kommentarerne.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 12:25
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
Dit svar bærer så meget præg af, at du ikke vil/kan forstå det budskab folk prøver at få ud. De højttalere du ellers har lyttet til, er ikke "mere" interessante end Elac. Det interessante er, at man som læser har mulighed for, at danne sig en reference og drage nogle paralleler ud fra hvad du skriver.. Forstår slet ikke relationen mellem en højttaler i et dedikeret lytterum og så din artikel. Hvem har snakket om dedikerede lytterum? Når du nu (siger) at du har haft højttalere hjemme, så er det jo netop grundlag for en god sammenligning hvor du kan påpege forskellen mellem Elac og diverse andre højttalere som læserne har kendskab til. subjektivt. Det giver jo netop folk endnu mere lyst til at tage ud og høre Elac.
Det skal lige siges, at jeg synes det er en rigtig god idé med brugeranmeldelser og høre om folks erfaringer med forskelligt udstyr de køber/har på prøve osv. Der er bare noget ved måden det er blevet gjort på her, der bare ikke giver mening og får åbenbart mange folk op og ringe. Om det er din optakt i din tråd eller hvordan og hvorledes, har jeg ikke tænkt nærmere over. Men synes du bør tage noget af kritikken til dig, for det kan da ikke være helt tilfældigt at det løber løbsk med kommentarerne. |
Jamen jeg har skam taget det seriøse af kritikken til mig
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 12:25
Torben Rasmussen skrev:
Kommentarsystemet fra Disqus kan sagtens sættes op til at udelukke brugere, der ikke registrerer sig, men det gør jo også noget ved folks lyst til at kommentere. I visse sammenhænge kan der jo være lagt op til spørgsmål, og hvis man som ny bruger pludselig skal oprette sig med email mv., så vil det nok afskrække en del fra overhovedet at spørge. |
Det er lige det som Lars (redaktionen) har skrevet: hvis vi kræver oprettelse af bruger for at kommentere vil der være færre som kommenterer. Jeg spørger: er det virkeligt et tab? - nu kan man jo se at folk skriver hvad de har lyst til i kommentarerne - nogle er rigtig nok ikke helt fine i kanten - og jeg kan kalde mig for de mest krænkende ting uden problemer. Det kan jeg også i Forummet, men der er en større konsekvens (synes jeg). Det er lidt nemmere at udelukke brugere, banne IP adresse osv.. Jeg vil mene: hvis ikke man har tiden til at oprette en bruger, så har man heller ikke noget "vigtigt" at sige. Altså, dem kan vi sagtens være foruden. Basta. Luk det lort. Når det så er sagt, så synes jeg Anmelderen tager alting alt for personligt og istedet for at oplyse de mest basale ting i anmeldelsen, som mange gør opmærksom på mangler, så modstider anmelder og gør en stor sag ud af det. Jeg tror vi er mange som egentlig bare synes denne brugeranmeldelse hører hjemme i en biotråd. Der er ikke noget som berettiger den til at være på forsiden som særskildt nyhed. Dette er der mange andre som har kritiseret. Dertil, så tager man anmelderen til forsvar og anfægter man ikke kan kræve noget af nogen, som arbejder gratis. Jeg ser nu mere indholdet på forsiden som en del af recordere's samlede indhold og som redaktionen selv står ansvarlig for. Jeg føler ikke det førnævnte indhold kan berettiges på forsiden for det er ikke noget objektiv over den. Jeg betaler ikke en rød reje for recordere, men jeg ser tilgengæld en hulens masse rekvalmer som finanserer siden. Derfor mener jeg stadig vi bør have en vis indflydelse på hvad der skal ligges op på siden (gerne færre rygter, specielt om Samsung/Apple telefoner og tablets).
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 12:40
Steve Jones skrev:
Jeg spørger: er det virkeligt et tab? - nu kan man jo se at folk skriver hvad de har lyst til i kommentarerne - nogle er rigtig nok ikke helt fine i kanten - og jeg kan kalde mig for de mest krænkende ting uden problemer. Det kan jeg også i Forummet, men der er en større konsekvens (synes jeg). Det er lidt nemmere at udelukke brugere, banne IP adresse osv.. Jeg vil mene: hvis ikke man har tiden til at oprette en bruger, så har man heller ikke noget "vigtigt" at sige. Altså, dem kan vi sagtens være foruden. Basta. Luk det lort.
| Det er netop det jeg gerne vil oplyses om!!
Hvad er værdien af et afsporet kommentar-ridt for en side som Recordere.dk?
Vil det være et tab?
Er der andre kommentar-tråde der har en værdi der nulstiller den "bad-will" som en afsporet kommentar-tråd MÅ medføre?
Mvh BS
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 13:55
Uden at skulle gøre det til et korstog for brugen af kommentar-systemer, så er der jo også en hvis økonomisk gevinst ved at have noget at byde på for andre end de registrerede brugere. Jo flere man kan få til at klikke på artikler (og dermed reklamer) jo flere penge kommer der i kassen.
At nogle nyheder kører ud af en tangent kan næppe undgås. På vores side har vi valgt at droppe kommentarer på anmeldelserne, og henviser i stedet til forum, men på de øvrige artikler giver det en ret god interaktion med brugere og gæster, hvis de kan komme med spørgsmål uden nødvendigvis at skulle igennem en procedure for at få lov at skrive noget.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 14:03
Hother skrev:
Jamen jeg har skam taget det seriøse af kritikken til mig |
Med hvilke briller har du vurderet hvad der er seriøst og ikke seriøst? Hele debatten i tråden er jo gået galt fordi du går totalt i baglås og nægter at begrunde dine udtalelser i det skrevne.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 14:12
Torben Rasmussen skrev:
Uden at skulle gøre det til et korstog for brugen af kommentar-systemer, så er der jo også en hvis økonomisk gevinst ved at have noget at byde på for andre end de registrerede brugere. Jo flere man kan få til at klikke på artikler (og dermed reklamer) jo flere penge kommer der i kassen.
At nogle nyheder kører ud af en tangent kan næppe undgås. På vores side har vi valgt at droppe kommentarer på anmeldelserne, og henviser i stedet til forum, men på de øvrige artikler giver det en ret god interaktion med brugere og gæster, hvis de kan komme med spørgsmål uden nødvendigvis at skulle igennem en procedure for at få lov at skrive noget. | Jeg ønsker kun en debat om emnet da der er noget jeg ikke forstår, ingen korsfarere :-)
Jeg kan godt se at der er andre synsvinkler end min bruger-synsvinkel. Det er bare vigtigt for mig at en side fremstår overall som et seriøst "brand" og det trækker væsenligt ned i min bog med disse afstikkere i komentarene.
Nu ville jeg så oprette en Disqus profil for at kunne gøre mig genkendelig ved en evt. kommentar. Det kan jeg IKKE da mit brugernavn er optaget :-/ jeg kunne så vælge at oprette mig som en anden bruger herindefra (det gjorde jeg ikke ;-) men det gør det bestemt ikke mere seriøst i mine øjne.
Som jeg ser det er det en hårfin balancegang og jeg mener at ligevægten er ved at være rimelig skæv.
Mvh BS
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 14:12
Steve Jones skrev:
Hother skrev:
Med hvilke briller har du vurderet hvad der er seriøst og ikke seriøst? Hele debatten i tråden er jo gået galt fordi du går totalt i baglås og nægter at begrunde dine udtalelser i det skrevne. |
Mine egne briller naturligvis. Nu er det jo generelt således, at det er anmelderen/forfatteren der sætter begrænsningerne f.eks. i en bruger anmeldelse. Og jeg har stadig uendelig svært ved at se det interessante for andre i, hvorledes andre højtalere spiller hos mig al den stund, at disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted. Jeg kan meget nemt forestille mig de yderligere problemstillinger en sådan udmeldelse af modelnavne på højtalerne det kunne have givet.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 14:22
Hother skrev:
Steve Jones skrev:
Hother skrev:
Med hvilke briller har du vurderet hvad der er seriøst og ikke seriøst? Hele debatten i tråden er jo gået galt fordi du går totalt i baglås og nægter at begrunde dine udtalelser i det skrevne. | Mine egne briller naturligvis. Nu er det jo generelt således, at det er anmelderen/forfatteren der sætter begrænsningerne f.eks. i en bruger anmeldelse. Og jeg har stadig uendelig svært ved at se det interessante for andre i, hvorledes andre højtalere spiller hos mig al den stund, at disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted. Jeg kan meget nemt forestille mig de yderligere problemstillinger en sådan udmeldelse af modelnavne på højtalerne det kunne have givet.
|
Du har jo selv inkluderet dem i anmeldelsen ved at nævne mærkerne! Hvis det ikke er relevant, hvorfor har du så listet de mærker op i anmeldelsen?
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 14:22
Hother skrev:
Og jeg har stadig uendelig svært ved at se det interessante for andre i, hvorledes andre højtalere spiller hos mig al den stund, at disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted.
|
Hvad er så det interessante i at høre hvordan Elac spiller hos dig, når disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted.....?
|
Skrevet af: Loosefer
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 14:24
Hother, hvorfor finder du det irrelevant hvordan de andre højttalere spiller hos dig, når du på samme tid synes det er vigtigt nok hvordan Elac'erne spiller, til at du vil skrive en hel smøre om det?.. Elac'erne har vel spillet under samme forhold som de andre højttalere du (angiveligt) har haft på prøve?
Hvorfor tror du at det vil skabe større furore at du melder modelnavne ud?.. Du har jo allerede skrevet hvilke mærker det drejer sig om.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 14:26
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
Og jeg har stadig uendelig svært ved at se det interessante for andre i, hvorledes andre højtalere spiller hos mig al den stund, at disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted.
|
Hvad er så det interessante i at høre hvordan Elac spiller hos dig, når disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted.....? |
Det må læseren selv afgøre. De spiller fint hos mig, og det må jeg så formode at de også gør mange andre steder.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 14:29
Loosefer skrev:
Hother, hvorfor finder du det irrelevant hvordan de andre højttalere spiller hos dig, når du på samme tid synes det er vigtigt nok hvordan Elac'erne spiller, til at du vil skrive en hel smøre om det?.. Elac'erne har vel spillet under samme forhold som de andre højttalere du (angiveligt) har haft på prøve?
Hvorfor tror du at det vil skabe større furore at du melder modelnavne ud?.. Du har jo allerede skrevet hvilke mærker det drejer sig om. |
Jamen velkomme til recordere.dk. Af den simple årsag at de benyttede højtalere i andre sammenhænge end hos mig, spiller rigtigt godt.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 14:30
p.las skrev:
Hother skrev:
Steve Jones skrev:
Hother skrev:
Med hvilke briller har du vurderet hvad der er seriøst og ikke seriøst? Hele debatten i tråden er jo gået galt fordi du går totalt i baglås og nægter at begrunde dine udtalelser i det skrevne. |
Mine egne briller naturligvis. Nu er det jo generelt således, at det er anmelderen/forfatteren der sætter begrænsningerne f.eks. i en bruger anmeldelse. Og jeg har stadig uendelig svært ved at se det interessante for andre i, hvorledes andre højtalere spiller hos mig al den stund, at disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted. Jeg kan meget nemt forestille mig de yderligere problemstillinger en sådan udmeldelse af modelnavne på højtalerne det kunne have givet.
|
Du har jo selv inkluderet dem i anmeldelsen ved at nævne mærkerne! Hvis det ikke er relevant, hvorfor har du så listet de mærker op i anmeldelsen? |
Jamen i dag fortryder jeg skam også at jeg nævner de andre højtalere. Og når jeg alligevel nævnte dem, så skyldes det, at elelrs ville folk tro, at jeg bare bevidstløst havde hægtet mig op på Elac igen.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 14:30
Hother skrev:
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
|
Hvad er så det interessante i at høre hvordan Elac spiller hos dig, når disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted.....? |
Det må læseren selv afgøre. De spiller fint hos mig, og det må jeg så formode at de også gør mange andre steder. |
Jamen for fa... da. Kan du slet ikke se modstriden som en anden også lige har påpeget? B&W, Dynaudio, Dali er ifølge dig uinteressante at skrive om fordi de kan lyde helt anderledes i en anden stue... Elac er derimod ok, selvom de, som alle de andre højttalere, også kan lyde anderledes i en anden stue? Hvad gør det anderledes når det er Elac?
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 14:44
Hother skrev:
Loosefer skrev:
Hvorfor tror du at det vil skabe større furore at du melder modelnavne ud?.. Du har jo allerede skrevet hvilke mærker det drejer sig om. |
Jamen velkomme til recordere.dk. Af den simple årsag at de benyttede højtalere i andre sammenhænge end hos mig, spiller rigtigt godt. |
Så er vi vel også enig om at dine Elac, i andre sammenhænge end hos dig, kan spille rigtig dårligt?.. Og hvorfor er det så relevant overhovedet at skrive om dem?
Jeg tror ikke jeg kan udpensle det mere.
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 14:45
Steve Jones skrev:
Derfor: lad være med at smide brugeranmeldelser på forsiden hvis ikke i kan tåle at folk mener den er uden værdi og bør høre til i vedkommendes egen biotråd på forummet. |
Man er helt sikkert ikke for vild med kritik, uanset hvor berettiget den så er. Jeg blev dog hørt en enkelt gang, for noget tid siden, hvor man havde kaldt (vist nok) en af de der brugeranmeldelser noget andet, så man kunne feje enhver kritik af banen med, at det jo bare er 'en brugeroplevelse', eller hvad det nu var, den blev kaldt. Havde der ikke været kritik af Hothers anmeldelser før, så var udtrykket 'brugeranmeldelse' heller aldrig blevet taget i brug.
Jeg mindes kun, for nyligt, at have fået slettet en (lettere flabet) kommentar om stavelsen i en nyhed eller mindre artikel. Den havde jeg alligevel set komme, men generelt er niveauet for artikler, anmeldelser og nyheder for lavt, herinde. Dårlig stavning (nutids-r og sammensatte ord især), talesprog og (til tider virkeligt) dårlige formuleringer er der for meget af. De burde blive venner med en som er virkeligt god til at stave, der kunne se ALT igennem, før det smides op. Mellemrum før udråbstegn og spørgsmålstegn er også en uskik, man som angiveligt seriøst netmedie burde være foruden.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:02
Naiera skrev:
...men generelt er niveauet for artikler, anmeldelser og nyheder for lavt, herinde. Dårlig stavning (nutids-r og sammensatte ord især), talesprog og (til tider virkeligt) dårlige formuleringer er der for meget af. De burde blive venner med en som er virkeligt god til at stave, der kunne se ALT igennem, før det smides op. Mellemrum før udråbstegn og spørgsmålstegn er også en uskik, man som angiveligt seriøst netmedie burde være foruden. |
(Altså det overflødige "t"). M.v.h.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:04
Og meget pædagogisk spørger jeg så kritikerne. Kan I lave en brugeranmeldelse der indeholder fakta, målinger og sammenligninger med andre brands i jeres sparsomme fritid og uden at få betaling for det?
JA! Så gør det!
Nej! Så stop kritikken!
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:08
Henrik B. skrev:
(Altså det overflødige "t").
|
Jeg har aldrig bedt nogen om at stave perfekt, men man kan hæve niveauet betragteligt her på siden, uden at komme noget nær perfekt.
Jeg har selvfølgelig også smuttere fra tid til anden. Især når der er tale om forum-indlæg, som højest bliver læst igennem en enkelt gang, før jeg trykker send. Jeg mener at jeg er dårlig til at sætte komma, men samtidig kan jeg også se, at mine evner indenfor det fag er lysår foran mange andres...
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:08
Hother skrev:
|
For helv*** John, kan eller vil du ikke forstå, at det vi efterlyser er forskellene - positive såvel som negative!? Dette kan netop hjælpe læseren med at danne sig et billede af, hvordan en Elac spiller, og hvad den gør godt - eller skidt! Det handler ikke en skid om, hvordan de spiller hos dig, men derimod om, hvilke forskelle der er for de vil også være andre steder! M.v.h.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:09
Kampus skrev:
Og meget pædagogisk spørger jeg så kritikerne. Kan I lave en brugeranmeldelse der indeholder fakta, målinger og sammenligninger med andre brands i jeres sparsomme fritid og uden at få betaling for det?
JA! Så gør det!
Nej! Så stop kritikken! |
Og meget pædagogisk spørger jeg så dig: Må man ikke komme med kritik af noget man ikke selv har tid/lyst til at lave? Må man kun kommentere det, hvis man er enig og vil give en lille rygklapper?
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:10
Naiera skrev:
Henrik B. skrev:
(Altså det overflødige "t").
|
Jeg har aldrig bedt nogen om at stave perfekt, men man kan hæve niveauet betragteligt her på siden, uden at komme noget nær perfekt.
Jeg har selvfølgelig også smuttere fra tid til anden. Især når der er tale om forum-indlæg, som højest bliver læst igennem en enkelt gang, før jeg trykker send. Jeg mener at jeg er dårlig til at sætte komma, men samtidig kan jeg også se, at mine evner indenfor det fag er lysår foran mange andres... |
Jeg er slet ikke uenig med dig! Dog er jeg lidt rummelig på dette område. Specielt taget i betragtning, hvordan stavning - eller mangel på samme - forgår på f.eks. eb.dk! Og dér sidder trods alt uddannede journalister.... M.v.h.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:12
Kampus skrev:
To ting kan der gøres noget ved, uden at ændre for meget på selve formatet: Stavning og evnen til at tage imod saglig kritik. Hother er notorisk elendig til sidstnævnte, ligesom andre her på siden også har tendens til at være.
Derudover er det useriøst at kræve, at andre skal kunne påtage sig en opgave, for at de skal have lov til at kritisere måden den bliver udført på i dag. Ingen tvinger Hother til at skrive og offentliggøre sine anmeldelser, og når han så gør dét, så kan man også godt tillade sig at forvente et vist niveau.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:13
Kampus skrev:
JA! Så gør det!
der er sku da ikke det , det handler om. Når andre højtalere spiller forskelligt fra rum til rum. Så gør Elac de også. det var jo netop argumentet for ikke at beskrive de andre højtaler fra Hothers side.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:13
Jonas_h skrev:
Kampus skrev:
JA! Så gør det!
Og meget pædagogisk spørger jeg så dig: Må man ikke komme med kritik af noget man ikke selv har tid/lyst til at lave? Må man kun kommentere det, hvis man er enig og vil give en lille rygklapper?
|
Jo da, jeg ville blive skuffet hvis ikke der var konstruktiv kritik. Men det her nærmer sig en hetz mod et medlem der har leveret mange gode anmeldelser og få dårlige. Jeg forstår godt hvis medlemmet ikke mere vil skrive anmeldelser til siden.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:14
Henrik B. skrev:
Specielt taget i betragtning, hvordan stavning - eller mangel på samme - forgår på f.eks. eb.dk! Og dér sidder trods alt uddannede journalister.... |
Vi har vel alle gået i folkeskolen, hvor man burde have lært at stave
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:16
Henrik B. skrev:
Jeg er slet ikke uenig med dig! Dog er jeg lidt rummelig på dette område. Specielt taget i betragtning, hvordan stavning - eller mangel på samme - forgår på f.eks. eb.dk! Og dér sidder trods alt uddannede journalister.... M.v.h. |
Bop-bop-bop...på Ekstra Bladet hedder det snarere 'Cut & paste-konsulent' fremfor 'journalist'...
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:16
Jamen i kan være ganske rolige, der kommer ikke et komma mere fra mig omkring redaktionelle indlæg. Ikke fordi jeg er sur, ikke fordi at jeg ikke kan modtage kritik - eller hvad I ellers kan komme op med af gode ideer, men jeg orker simpelthen ikke alt det knas, og det er det simpelthen ikke værd.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:18
Kampus skrev:
Jonas_h skrev:
Kampus skrev:
JA! Så gør det!
|
Jo da, jeg ville blive skuffet hvis ikke der var konstruktiv kritik. Men det her nærmer sig en hetz mod et medlem der har leveret mange gode anmeldelser og få dårlige. Jeg forstår godt hvis medlemmet ikke mere vil skrive anmeldelser til siden. |
Hvordan definerer du hetz? Er det hvis tre eller ytrer det samme kritikpunkt til noget et medlem har skrevet? Grunden til, at det hele måske virker hetz-agtigt er jo, at medlemmet ikke forholder sig til den kritik der nu måtte komme.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:18
Kampus skrev:
Jonas_h skrev:
Kampus skrev:
JA! Så gør det!
| Jo da, jeg ville blive skuffet hvis ikke der var konstruktiv kritik. Men det her nærmer sig en hetz mod et medlem der har leveret mange gode anmeldelser og få dårlige. Jeg forstår godt hvis medlemmet ikke mere vil skrive anmeldelser til siden. |
er det ikke læserne der afgør om det er skidt eller kanel??
hvis nu Hohter havde været mere åbent overfor kritik , havde han jo været en super anmelder nu. Man bliver ALDRIG for gammel til at lære noget
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:21
Hother skrev:
Jamen i kan være ganske rolige, der kommer ikke et komma mere fra mig omkring redaktionelle indlæg. Ikke fordi jeg er sur, ikke fordi at jeg ikke kan modtage kritik - eller hvad I ellers kan komme op med af gode ideer, men jeg orker simpelthen ikke at det knas, og det er det simpelthen ikke værd. |
jeg syntes da det er ærgeligt at du stopper nu - hvorfor ikke tage imod kritikken med kyshånd , og så skrive hvad folk efterspørger. Det er vel det der er formålet med en anmeldelse??? eller hva ...?
|
Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:27
Kampus skrev:
JA! Så gør det!
Det giver jo slet ikke mening, det du skriver. Hvis man kan overholde dine kriterier, må man så godt komme med konstruktiv kritik? (eller skal man bare selv lave anmeldelser og så er det det?og altså ingen kritik overhovedet til selve anmeldelserne? )Dvs. - for at oversætte til noget andet - forfattere må kun komme med kritik af hinandens arbejde/værker, og ikke fra dem, der rent faktisk læser produkterne?
Jeg opponerede imod dit forsvar af Hother allerede i svarene i Elac anmeldelsen. Igen, hvordan kan Hother blive bedre som anmelder, hvis han ikke får konstuktiv kritik af det arbejde han laver?
------------- Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:27
Hother skrev:
Jamen i kan være ganske rolige, der kommer ikke et komma mere fra mig omkring redaktionelle indlæg. Ikke fordi jeg er sur, ikke fordi at jeg ikke kan modtage kritik - eller hvad I ellers kan komme op med af gode ideer, men jeg orker simpelthen ikke alt det knas, og det er det simpelthen ikke værd. |
Dét er simpelthen en sløj, sløj holdning fra en voksen mand. Specielt en som er >redaktionelt< medlem af Recordere.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:29
Hother skrev:
Jamen i kan være ganske rolige, der kommer ikke et komma mere fra mig omkring redaktionelle indlæg. Ikke fordi jeg er sur, ikke fordi at jeg ikke kan modtage kritik - eller hvad I ellers kan komme op med af gode ideer, men jeg orker simpelthen ikke alt det knas, og det er det simpelthen ikke værd. |
Og alt det knas kunne have været undgået ved at nævne de andre højtalere første gang, du blev spurgt.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:33
Leviathan.jk skrev:
Kampus skrev:
JA! Så gør det!
Det giver jo slet ikke mening, det du skriver. Hvis man kan overholde dine kriterier, må man så godt komme med konstruktiv kritik? (eller skal man bare selv lave anmeldelser og så er det det?og altså ingen kritik overhovedet til selve anmeldelserne? )Dvs. - for at oversætte til noget andet - forfattere må kun komme med kritik af hinandens arbejde/værker, og ikke fra dem, der rent faktisk læser produkterne?
Jeg opponerede imod dit forsvar af Hother allerede i svarene i Elac anmeldelsen. Igen, hvordan kan Hother blive bedre som anmelder, hvis han ikke får konstuktiv kritik af det arbejde han laver?
|
Ja ok, der skulle ikke ha' stået "kritikken" efter "nej", men "knasen"
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:39
p.las skrev:
Hother skrev:
Jamen i kan være ganske rolige, der kommer ikke et komma mere fra mig omkring redaktionelle indlæg. Ikke fordi jeg er sur, ikke fordi at jeg ikke kan modtage kritik - eller hvad I ellers kan komme op med af gode ideer, men jeg orker simpelthen ikke at det knas, og det er det simpelthen ikke værd. |
jeg syntes da det er ærgeligt at du stopper nu - hvorfor ikke tage imod kritikken med kyshånd , og så skrive hvad folk efterspørger. Det er vel det der er formålet med en anmeldelse??? eller hva ...? |
Nu glemmer du sikkert, at jeg faktisk stoppede som anmelder for et godt stykke tid siden, men anmeldte Oppo BDP-103EU, fordi at jeg fik muligheden som en af de første af OPPO UK.
Min brugeranmeldelse var egentlig bare for at få noget HIFI stof på forsiden
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:41
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:41
Loosefer skrev:
Hother skrev:
Dét er simpelthen en sløj, sløj holdning fra en voksen mand. Specielt en som er >redaktionelt< medlem af Recordere.
|
Hvor meget tror du at det rager mig
|
Skrevet af: bird
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 15:59
Hvorfor ikke bare nævne de modeller? Man begynder efterhånden at tro at de modeller du har lyttet til er i et helt andet prisniveau end dine nye elac, hvormed sammenligning er uaktuel.
Jeg synes egentlig det er lidt ærgerligt det der er sket, men problemet er at det bliver en forsideartikel. Hvis du havde beskrevet din oplevelse i din egen bio-tråd ville det ikke være endt sådan her.
Jeg har intet imod at læse dine indlæg, blot at de ikke præsenteres som en anmeldelse på forsiden af siden. Der er visse krav til en anmeldelse.
Brugeroplevelse er mere rammende beskrivelse af din artikel.
Recordere bærer også sin del af ansvaret.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 16:04
Hother skrev:
Loosefer skrev:
Hother skrev:
|
Hvor meget tror du at det rager mig |
Ikke meget åbenbart. Vældigt arrogant må man sige. Dejligt at se en repræsentant for "Danmarks største nichemedie for hjemmets elektronik og indhold" opføre sig på den måde. Er det den redaktionelle linie?
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 16:10
Hother skrev:
Loosefer skrev:
Hother skrev:
| Hvor meget tror du at det rager mig |
Må sku sige at det minder mig om en teenager som er løbet tør for argumenter
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 16:10
Loosefer skrev:
Hother skrev:
Loosefer skrev:
Hother skrev:
|
Ikke meget åbenbart. Vældigt arrogant må man sige. Dejligt at se en repræsentant for "Danmarks største nichemedie for hjemmets elektronik og indhold" opføre sig på den måde. Er det den redaktionelle linie? |
Nej egentlig ikke. Og tror mig, du har din store andel af beslutningen da du skrev dette i går - da fik jeg faktisk rigtigt meget nok:
"Jeg får mere og mere på fornemmelsen at denne "anmeldelse" er et betalt stykke arbejde. Bl.a. begrundet i manglen på omtale af "de andre" ( hvis de eksisterer) højttalere i Hothers forumtråd, de lidt for venskabelige vendinger som sælgeren omtales i, og ikke mindst det sammenfald at ALT det Hother giver en god omtale, kommer fra samme sælger. Kabler, receiver, højttaler osv. osv. " Og netop derfor skrev jeg, det er det ikke værd. Du vil så indvende at man skal finde sig i meget, men nej tak
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 16:29
Det er jo din egen stædighed der fører til al denne polemik, og når man så samtidigt bliver tøsefornærmet over det, hænger det ikke sammen.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 16:31
Med den tone der efterhånden har indfundet sig på Recordere.dk, så er her et forslag til et nyt navn for stedet: 'Arto Senior'.
Jeg er i hvert fald ikke sikker på, at jeg ønsker at være her ret meget længere, hvis dette er en forsmag på Recordere.dk's fremtid.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 16:32
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 16:43
Non-Desperado skrev:
Med den tone der efterhånden har indfundet sig på Recordere.dk, så er her et forslag til et nyt navn for stedet: 'Arto Senior'.
Jeg er i hvert fald ikke sikker på, at jeg ønsker at være her ret meget længere, hvis dette er en forsmag på Recordere.dk's fremtid. |
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 16:46
Non-Desperado skrev:
Jeg er i hvert fald ikke sikker på, at jeg ønsker at være her ret meget længere, hvis dette er en forsmag på Recordere.dk's fremtid. |
Og det håber jeg minsandten heller ikke at tonen skal være ND
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 16:52
Hother skrev:
Loosefer skrev:
Hother skrev:
Loosefer skrev:
Hother skrev:
|
Ikke meget åbenbart. Vældigt arrogant må man sige. Dejligt at se en repræsentant for "Danmarks største nichemedie for hjemmets elektronik og indhold" opføre sig på den måde. Er det den redaktionelle linie? |
Nej egentlig ikke. Og tror mig, du har din store andel af beslutningen da du skrev dette i går - da fik jeg faktisk rigtigt meget nok:
"Jeg får mere og mere på fornemmelsen at denne "anmeldelse" er et betalt stykke arbejde. Bl.a. begrundet i manglen på omtale af "de andre" ( hvis de eksisterer) højttalere i Hothers forumtråd, de lidt for venskabelige vendinger som sælgeren omtales i, og ikke mindst det sammenfald at ALT det Hother giver en god omtale, kommer fra samme sælger. Kabler, receiver, højttaler osv. osv. " Og netop derfor skrev jeg, det er det ikke værd. Du vil så indvende at man skal finde sig i meget, men nej tak |
Du kunne bare have besvaret det spørgsmål som mange efterhånden har stillet. Så ville du have undgået alt det her. Dit problem er at du ikke vil indrømme dine fejl men i stedet bliver vrissen og trodsig.
Jeg står stadig ved det citerede indlæg. Der er noget uldent ved det hele og du har ikke på noget tidspunkt forsøgt bestride mit udsagn med fakta. I stedet slår du hælene i og bliver tøse-fornærmet og melder IGEN ud at NU vil du i hvert fald ALDRIG mere skrive noget som helst fordi alle bare er efter dig.
Det er på mange måder tragikomisk.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 16:54
Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 17:12
Jeg må desværre nok erklære mig enig med non-desperado.
Gå efter bolden, ikke manden :-)
Generelt: -Kald det en brugeroplevelse. -Forvent ikke at en gennemgang af INDKØBT grej er en kritisk gennemgang, var det noget skrammel, så havde man nok ikke købt det ;-) - Jeg syntes at brugeroplevelserne er hyggelig læsning, men hvis man synes at det er en tynd kop the, så sig pænt nejtak log lad være med at læse den. - Får du ikke svar på dine spørgsmål til brugeren, så er det ærgeligt og så tager man det til efterretning.
Mvh. Claus
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 17:17
Henrik B. skrev:
For helv*** John, kan eller vil du ikke forstå, at det vi efterlyser er forskellene - positive såvel som negative!? |
For at der skal være en forskel, er kravet vel at der har været mere end et alternativ fra start af - det kan man godt tvivle lidt på er tilfældet.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 17:20
Det er da artiklerne han mener bør læses igennem for fejl, hvis jeg forstår ham ret, og ikke medlemmer her i debattråde.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 17:23
Loosefer skrev:
Hother skrev:
Loosefer skrev:
Hother skrev:
Loosefer skrev:
Hother skrev:
|
"Jeg får mere og mere på fornemmelsen at denne "anmeldelse" er et betalt stykke arbejde. Bl.a. begrundet i manglen på omtale af "de andre" ( hvis de eksisterer) højttalere i Hothers forumtråd, de lidt for venskabelige vendinger som sælgeren omtales i, og ikke mindst det sammenfald at ALT det Hother giver en god omtale, kommer fra samme sælger. Kabler, receiver, højttaler osv. osv. " Og netop derfor skrev jeg, det er det ikke værd. Du vil så indvende at man skal finde sig i meget, men nej tak |
Du kunne bare have besvaret det spørgsmål som mange efterhånden har stillet. Så ville du have undgået alt det her. Dit problem er at du ikke vil indrømme dine fejl men i stedet bliver vrissen og trodsig.
Jeg står stadig ved det citerede indlæg. Der er noget uldent ved det hele og du har ikke på noget tidspunkt forsøgt bestride mit udsagn med fakta. I stedet slår du hælene i og bliver tøse-fornærmet og melder IGEN ud at NU vil du i hvert fald ALDRIG mere skrive noget som helst fordi alle bare er efter dig.
Det er på mange måder tragikomisk. |
Du mener altså at jeg skal redegøre for, hvorfra at jeg har mit udstyr og hvorfra det er købt - og for hvor meget. Du må have drukket et eller andet. Men jeg kan i al fortrolighed fortælle dig at jeg har en regning på 29.000 kr for mine højtalere, og så fremedeles.
At jeg står på venskabelig fod med Christian er nøjagtigt det samme som andre medlemmer her på siden er med deres primære forhandler.
Og nej jeg er ikke tøsefornærmet. Men en udtalelse som din er bare lav.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 17:38
Hvorfor vil du ikke oplyse hvilke modeller du har lyttet på?.....Når du har oplyst hvilke Elac du har lyttet/købt
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 18:03
Hother skrev:
Loosefer skrev:
Hother skrev:
Loosefer skrev:
Hother skrev:
Loosefer skrev:
Hother skrev:
|
Det er på mange måder tragikomisk. |
Du mener altså at jeg skal redegøre for, hvorfra at jeg har mit udstyr og hvorfra det er købt - og for hvor meget. Du må have drukket et eller andet. Men jeg kan i al fortrolighed fortælle dig at jeg har en regning på 29.000 kr for mine højtalere, og så fremedeles.
At jeg står på venskabelig fod med Christian er nøjagtigt det samme som andre medlemmer her på siden er med deres primære forhandler.
Og nej jeg er ikke tøsefornærmet. Men en udtalelse som din er bare lav. |
Nej og det har jeg heller aldrig sagt. Jeg siger bare at der er nogle interessante omstændigheder og dét sammenholdt med din tilbageholdenhed i forhold til at give nogle helt basale oplysninger i forbindelse med din artikel, gør at det hele lugter lidt...
Min erfaring er, at når folk siger de ikke lyver, så er det modsatte ofte tilfældet.Jeg har ikke forespurgt på nogen faktura men du er meget forhippet på at fortælle at du altså har en.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 18:26
@Loosefer. Jamen det er bestemt meget mystisk alt sammen. Og GYS......Christian har skam også spist hos mig nogle gange, når den stakkels mand kommer farende omkring spisetid et eller andet sted fra, og skal laves noget hos mig. Rystende
Du har ret jeg lyver lige så stærkt som en hest kan rende.
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 18:47
Nu drejer tråden sig vist ikke længere om censur, men blot en videreførsel af den nu "nedlagte" brugeranmeldelse
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 18:53
lunddal skrev:
Det er da artiklerne han mener bør læses igennem for fejl, hvis jeg forstår ham ret, og ikke medlemmer her i debattråde. |
Hvis du læser Christian Mellers kommentar til "nyheden om Netflix vil være ny HBO" så vil du forstå hvad jeg mener.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 18:55
Naiera skrev:
Hvem? |
Se mit svar til lundahl
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 18:55
JeTex skrev:
Nu drejer tråden sig vist ikke længere om censur, men blot en videreførsel af den nu "nedlagte" brugeranmeldelse |
Ja, den har jeg også tænkt over, overvejer at ændre trådbetegnelsen
Mn selv har jeg ikke lyst til fortsætte den debat, så det får en ende
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:01
Stenholt skrev:
lunddal skrev:
Det er da artiklerne han mener bør læses igennem for fejl, hvis jeg forstår ham ret, og ikke medlemmer her i debattråde. |
Hvis du læser Christian Mellers kommentar til "nyheden om Netflix vil være ny HBO" så vil du forstå hvad jeg mener. | Netop. Ren sviner.
•
Tobias Lauridsen Moderator Top 50 4 dage siden som svar til n0z
vis ingen der siger det har kørt med den armikanske længe men folk har brokket sig over danmark bliver forbi gået med de gode ting man kan jo tænke hvorfor når en søle 20er nok til af støtte op om om et udvide dansk streming market samtid med af staten for penge til sygehuse men det er Anders lige glad med han vil heller spare en en 20 og det jo et valg det kan bare ikke undre nogle af de nye video/musik tjenester ikke lige gider kigge danmark vej så og til
#Henrik73 tåblig agoment fordi jeg siger det anders må da være lige så asochal som han vil men fakta er det ikke hjælper på af danmark få den slags tjenerste og det er ikke ratighesthaverne pilen pajer på nu . nu har vi i danmark råb og skrajet og kørt med unbluck us for af se netflix og enlig kommer det så giver jeg gerne 20 kr for af støtte op om danmark bliver et land hvor der kan være et market samtide med penge til sygehuse vis flere vis færre (Ændret af afsenderen 4 dage siden)
Anmeld
Synes godt om Svar Svar
•
Kristian Meller Moderator Top 10 4 dage siden som svar til Tobias Lauridsen
Først og fremmest synes jeg du skulle tage et stavekursus af en art. Med mindre du skriver på svensk eller norsk.
For det andet, så har den danske Netflix bare ikke det samme udvalg. Jeg er sådan set ligeglad med om vi har en dansk Netflix; jeg vil have det amerikanske produkt. vis flere vis færre
Anmeld
Synes godt om
Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=8493&zoneid=5#ixzz2K35PVzkJ
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:05
Nu kender jeg dig lidt John, og jeg må sige, at du har en fabelagtig tålmodighed. Det meste, er jo bare en sviner imod dig. Og så er der Loosefer, som kun er oprettet, for at gå efter dig. Gad vide, om det ikke, er en som har en anden profil, herinde også?
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:16
flemming larsen skrev:
Nu kender jeg dig lidt John, og jeg må sige, at du har en fabelagtig tålmodighed. Det meste, er jo bare en sviner imod dig. Og så er der Loosefer, som kun er oprettet, for at gå efter dig. Gad vide, om det ikke, er en som har en anden profil, herinde også? |
Ved du overhovedet hvad kritikken går ud på?
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:19
flemming larsen skrev:
Nu kender jeg dig lidt John, og jeg må sige, at du har en fabelagtig tålmodighed. Det meste, er jo bare en sviner imod dig. Og så er der Loosefer, som kun er oprettet, for at gå efter dig. Gad vide, om det ikke, er en som har en anden profil, herinde også? |
Ja, jeg har også undrede mig lidt omkring Loosefer, som virker utroligt "hjemme" her på recordere.dk, selvom han er ny. Måske kan Lars se på hans IP, om han har en anden profil herinde.
|
Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:23
flemming larsen skrev:
Jeg har tænkt det samme, gad vide om Loosefer M/K er oprettet til at gå personligt efter Hother, og at brugeren så måske samtidig har en anden profil herinde det må Lars kunne finde ud af. Loosefer er godt nok anonym
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:31
Stenholt skrev:
lunddal skrev:
Hvis du læser Christian Mellers kommentar til "nyheden om Netflix vil være ny HBO" så vil du forstå hvad jeg mener. |
Hvad har det at gøre med det han har skrevet i denne tråd?
Nu er du jo selv med til at gå efter manden i stedet for bolden.
|
Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:33
flemming larsen skrev:
Vi læser godt nok tingene forskelligt, men jeg synes bestemt ikke, at det handler om, at svine Hother til. Der ligger saglige argumenter bag, hvorfor skulle en masse personer på dette forum dog lige pludselig går efter, at svine en anden bruger til. Det forstår jeg slet ikke.
Jeg har selv undret mig over, hvorfor man nævner andre højttalermærker i anmeldelsen. Og det kan man så kun få et dårligt svar på og det kan jeg jo så drage mine egne konklusioner ud fra.
Nu svarer Hother i går i JeTex hjemmebio tråd, at han overhovedet ikke kender Dali Mentor serien. Det undrer mig gevaldigt, når nu Dali nævnes i brugeranmeldelsen.
Edit: Mentor 6 ikke Mentor serien.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:37
Tja enten er hr. Lucifer et etableret medlem. Ellers er han en af de hangarounds der er "guld" værd for siden! Ja, jeg mener sgu at de anonyme kommentarer ikke bringer noget godt med sig :-( Sorry. Jeg skulle have det ud. BS
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:40
Iron Man skrev:
flemming larsen skrev:
Vi læser godt nok tingene forskelligt, men jeg synes bestemt ikke, at det handler om, at svine Hother til. Der ligger saglige argumenter bag, hvorfor skulle en masse personer på dette forum dog lige pludselig går efter, at svine en anden bruger til. Det forstår jeg slet ikke.
Jeg har selv undret mig over, hvorfor man nævner andre højttalermærker i anmeldelsen. Og det kan man så kun få et dårligt svar på og det kan jeg jo så drage mine egne konklusioner ud fra.
Nu svarer Hother i går i JeTex hjemmebio tråd, at han overhovedet ikke kender Dali Mentor serien. Det undrer mig gevaldigt, når nu Dali nævnes i brugeranmeldelsen.
|
Nu forstår jeg ikke helt, at du ikke kan se, at jeg bliver beskyldt for en masse ting, som der ikke er det fjerneste hold i - det kalder jeg i den grad en sviner
Nu var det som skrevet står, at var Mentor 6, som jeg ikke kender
Og så har jeg ikke mere at komme med i denne besynderlige sag
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:40
p.las skrev:
flemming larsen skrev:
Ved du overhovedet hvad kritikken går ud på? | Ja.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:41
kskruger skrev:
flemming larsen skrev:
Ja, jeg har også undrede mig lidt omkring <span style="line-height: 1.4;">Loosefer, som virker utroligt "hjemme" her på recordere.dk, selvom han er ny. Måske kan Lars se på hans IP, om han har en anden profil herinde.</span> | Jeg synes, at det virker meget underligt. Opretter, og går så til angreb.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:42
Hother, du kunne jo rent faktisk svare på det Iron Man nævner omkring dali i stedet for bare at give en ligegyldig kommentar om at du ikke bidrager mere.. Denne undvigende opførsel er jo skyld i alt det her
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:43
Iron Man skrev:
flemming larsen skrev:
Edit: Mentor 6 ikke Mentor serien.
| Ja, vi kan hurtigt, læse den samme ting forskelligt. Ang. JeTex tråd, er jeg ikke med. Jeg synes bare, at de går mere efter manden, end efter bolden.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:47
Jonas_h skrev:
Hother, du kunne jo rent faktisk svare på det Iron Man nævner omkring dali i stedet for bare at give en ligegyldig kommentar om at du ikke bidrager mere.. Denne undvigende opførsel er jo skyld i alt det her |
Har jeg svaret på
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:49
flemming larsen skrev:
Ang. JeTex tråd, er jeg ikke med. |
JeTex har fået nye højttalere, Mentor 6. Og i denne tråd ønsker Hother tillykke med de nye højttalere, men at han ikke kender dem.
Mentor 6 er nok den mest relevante højttaler sammen med en Helicon 400, hvis man sammenligner med noget Dali i prisenklassen med 2-½ vejs design og størrelsesmæssigt. At man slet ikke kender højttaleren virker meget mærkeligt i mine øjne.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 19:58
Iron Man skrev:
flemming larsen skrev:
Ang. JeTex tråd, er jeg ikke med. |
JeTex har fået nye højttalere, Mentor 6. Og i denne tråd ønsker Hother tillykke med de nye højttalere, men at han ikke kender dem.
Mentor 6 er nok den mest relevante højttaler sammen med en Helicon 400, hvis man sammenligner med noget Dali i prisenklassen med 2-½ vejs design og størrelsesmæssigt. At man slet ikke kender højttaleren virker meget mærkeligt i mine øjne. |
Nej, jeg kender ikke Mentor 6, og det skrev jeg. At jeg så kender andre Dali højtalere er en anden sag.
|
Skrevet den: 05-Februar-2013 kl. 20:04
Hother skrev:
Nej, jeg kender ikke Mentor 6, og det skrev jeg. At jeg så kender andre Dali højtalere er en anden sag. |
Og så kan man konkludere, at de Elac enten er testet mod Helicon serien eller mod noget fra Dali som er langt billigere end de Elac.
Det er der heller ikke noget galt i, at teste mod Helicon. Helicon 400 er nok også den mest relevante, at teste op i mod fra Dali. Jeg har selv ejet den og brugt den i flere forskellige lokaler.
|
|