Print side | Luk vindue

Digital lyd fra Sony 710

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12014
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 11:58

Emne: Digital lyd fra Sony 710
Skrevet af: kallek
Emne: Digital lyd fra Sony 710
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 22:50

Jeg har lige købt en Marantz surround SR4600 kommer sidst på ugen. Jeg ønsker digital lyd fra fra min Sony 710 og det sker ved optisk kapel.Jeg har koplet en anden dvd optager LiteOn 5006 sammen med Sony med rød hvid gul kabel det gør jeg kan lave en lovlig kopi af en dvd film( ikke digital )Men nu kommer mit spørgsmål kan jeg også kople den på Marantz med optisk,kan jeg ser en film på den uden problem,selv om lyden allerede er koblet ved den gule kabel? eller går det ind og laver et problem?.Og igen min dvb-t er også koblet på min Sony via S-video og lyd ind kan den så også komme på Marantz med digital lyd?giver det ged i det ? ved ikke om der nogen der fatter en lyd af det?Samt kan jeg brænde noget af på denne måde? vil ikke smadre min nye Marantz.

kallek

Svar:
Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 22:55
Tror godt det kan lade sig gøre.

Men du skal nok ind i menuen på afspilleren, og fortælle at den skal smide signalet ubehandlet afsted.
Så sker det via optisk (eller coax) kabel.

Indstillingen kan hedde Raw eller Downmix: off eller noget i den stil.
Svært at sige uden at vide hvilken afspiller (men frem med manulen).

Dette skal så stilles tilbage, når lyden skal smides ud gennem rød/hvid kablerne igen.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite

Skrevet af: weaverdk
Skrevet den: 24-Maj-2006 kl. 21:23

Det kan godt lade sig gøre, og du brænder ikke noget af ved det. Husk dog at aktivere den digitale udgang på Sonyen, hvis du ikke gjorde det da du kørte opsætningen første gang.

Du aktiverer den ved at gå ind i "system menu", vælg derefter den nederste opsætning. Derefter gøres det under lydindstillinger.

Print side | Luk vindue