Print side | Luk vindue

Epson eller sony

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120248
Udskrevet den: 26-December-2024 kl. 04:34

Emne: Epson eller sony
Skrevet af: Aim
Emne: Epson eller sony
Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 17:23
Skal ud og have mig en ny projektor.

Vil lige starte med at sige DLP projektore er helt og aldeles udelukket.

Som udgangspunkt kunne jeg sagtens leve med en Epson tw5910 fx. Ser ikke voldsomt mange film og sort niveau osv er heller ikke noget jeg går vanvittigt meget op i.
Men det der er hagen ved Epson er muligheden for dust bulb (støv på lcd panelet) for jeg ved det vil irritere mig helt vildt og jeg er lidt i tvivl om hvor godt man er dækket ind hos Epson og hvis man fx. tegner en ekstra forsikring.

Vil gerne hører nogle erfaringere fra jer om Epson !!

Alternativet er umiddelbart en Sony vpl-hw30, men den er dobbelt så dyr, og pæren har heller ikke speciel lang levetid. Man får uden tvivl også en bedre projektor i Sony projektoren, men kan da også godt finde andre ting at bruge 8000,- på.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.

Svar:
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 20:06
Har selv haft en TW3200 siden April.. den er stadig spotless og jeg må indrømme jeg er en dovenlars hvad angår rengøring. Såfremt der skulle være dustblobs (var det ikke Pana der havde det problem?) skulle det være opstået forlængst.

Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 21:41
Tak for dit imput.
Det er nok også bare mig der ser nullermænd over alt. 
Epson har jo nok solgt super mange film projektorer de sidste mange år og det er alligevel rimelig begrænset hvad man kan finde af bruger indlæg om dust bulb i Epson projektorer på nettet.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 00:02
Som skrevet - jeg har kun set problemstillingen med Panasonics projektorer..

Skrevet af: Precious
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 08:01
Jeg har kørt med Epson TW6000W i et halv år, ingen tegn på de problemer du omtaler. 

Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Jeg har kørt med Epson TW6000W i et halv år, ingen tegn på de problemer du omtaler. 

Cool Thumbs Up
Er du ellers tilfreds med den ?

-------------

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 10:05
Jeg har nu haft en drifttid på over tre timer på min TW5900 og ingen problemer LOL, jeg synes den overrasker positivt. Den fylder lidt, men du skal jo alligevel bygge den ind. Største mangel er den ikke har lensshift.

Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg har nu haft en drifttid på over tre timer på min TW5900 og ingen problemer LOL, jeg synes den overrasker positivt. Den fylder lidt, men du skal jo alligevel bygge den ind. Største mangel er den ikke har lensshift.
Ja med tre timer under bæltet kan vi vidst godt erklære den 100% driftsikker, jeg køber den Big smile Nej har også lige forhørt mig ved Epson og det virker ikke til det er noget problem at få renset hvis man skulle være uheldig, så ja jeg tror faktisk det bliver sådan en jeg køber.

Ja lensshift er et lille minus men ikke verdens undergang.

-------------

Skrevet af: skele2r
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ja med tre timer under bæltet kan vi vidst godt erklære den 100% driftsikker, jeg køber den Big smile Nej har også lige forhørt mig ved Epson og det virker ikke til det er noget problem at få renset hvis man skulle være uheldig, så ja jeg tror faktisk det bliver sådan en jeg køber.

Ja lensshift er et lille minus men ikke verdens undergang.

Mit valg faldt på TW3200 (mange bruger den herinde) den er stort set identisk med TW3600 som høster gode anmeldelser. . Den har god zoom og lensshift til ca. 8000,-

Jeg har ikke købt min endnu så en anmeldelse af den live skal du have fra en anden :D

-------------
Mvh. Nikolai

Skrevet af: Bruger udmeldt 10
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 10:56

.

Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 11:38

Cool Thumbs Up

Jeg valgte at sælge den igen, mest pga wireless delen. Den irreterede mig for meget :-)

Billede kvalitets mæssigt var jeg rigtig glad for den. Næste projektor skal være en Epson TW5910 eller en Epson TW6100, skal lige have læst mig frem til hvad den lys styrke forskel egentlig betyder. Jeg kører alligevel de fleste film i "eco" mode.

Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 13:43

Cool Thumbs Up

Jeg valgte at sælge den igen, mest pga wireless delen. Den irreterede mig for meget :-)

Billede kvalitets mæssigt var jeg rigtig glad for den. Næste projektor skal være en Epson TW5910 eller en Epson TW6100, skal lige have læst mig frem til hvad den lys styrke forskel egentlig betyder. Jeg kører alligevel de fleste film i "eco" mode.
Super

Ang. lysstyrken er det vel primært ved 3D eller hvis du har et meget stort lærred de 200 lumes ekstra kommer til gavn. De begge to har jo i forvejen rigtig meget lys. Tror det er mere vigtigt at 6100 har et dobbelt så højt kontrastforhold end 5910.

-------------

Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 14:50
Du har skam ret :)

Det er kontrast forholdet der skal være argumentet for at tage TW6100. Du er da nødt til at købe sådan en og så lege test pilot herinde. Den er billigere end TW6000 for tiden.

Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 15:21

Du har skam ret :)

Det er kontrast forholdet der skal være argumentet for at tage TW6100. Du er da nødt til at købe sådan en og så lege test pilot herinde. Den er billigere end TW6000 for tiden.
Jeg tror jeg nøjes med tw5910, den dækker helt sikkert mit behov fint nok. Skal nok give den et par ord med når det hele er på plads. Bliver nok først i starten af næste uge da jeg lige har lidt bygge opgaver der skal på plads inden jeg bestiller den.

-------------

Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 11:48
Lige en hurtig tilbagemelding.
Har fået set et par film på min nye Epson tw 5910 og må sige jeg er meget tilfreds med den.
Det er en lyskanon så man kan sagtens have en lampe tændt uden det egenligt ødelægger noget videre.
Flotte farver og fint sort niveau til min standart som nogen sikkert vil mene ikke er så høj. Men min sidste projektor var en JVC hd 350 og jeg synes nu ikke der er en kæmpe forskel, det er lige før jeg heller vil have epsonen da den giver så meget lys at det får lærredet til at virke som et kæmpe tv fordi der er så meget skrald på. Men igen skal det poienteres at jeg ikke er feinschmecker mht til de små detaljer i billedet. Til mit forbrug hvor jeg ca. ser 3-5 film om måneden er den mere end perfekt.
Af negative ting kan man sige at den var en smule vanskelig at placere pga den manglene lens shift og auto irisén kan høres i stille sekvenser, synes dog ikke det er generene.

-------------

Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 12:15
Super - tænkte nok at du ville blive glad for den.

Problemet med en lys stærk projektor kan så være lærred, hvor der i nogle tilfælde kommer små hvide glimrende pletter i midten af lærredet (hot spotting), som hovedsageligt er synlige i lyse scener.

Hvad kører du med af lærred?

Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 18:26

Super - tænkte nok at du ville blive glad for den.

Problemet med en lys stærk projektor kan så være lærred, hvor der i nogle tilfælde kommer små hvide glimrende pletter i midten af lærredet (hot spotting), som hovedsageligt er synlige i lyse scener.

Hvad kører du med af lærred?
Ja jeg er super glad for den.

Ang. lærred er DIY som jeg egenligt har kørt med i flere år. Meget simpelt og billigt.

Et stk. mdf plade malet med en super rulle som jeg har brugt lidt tid på at finde.
Malingen er denne gang en S1500 fra Flugger glans 7 , har tidligere prøvet en S1000 som også er fin, den er dog lidt lysere.
Har tidligere haft nogle lærredsprøver hjemme fra lissau og qualityscreen og synes ikke de er bedre en mit DIY. Tror man skal op i noget Stewart før det virkelig rykker.

-------------

Print side | Luk vindue