Print side | Luk vindue

Plasma TV defekt og mangler kvittering

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120563
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 19:55

Emne: Plasma TV defekt og mangler kvittering
Skrevet af: s0ad
Emne: Plasma TV defekt og mangler kvittering
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 22:38
Købte i 2011 (juni) et LG 50" PK950 og som d.d ikke vil tænde mere :( Er normalt god til at passe på mine kvitteringer, men kan ikke finde kvitteringen til tv'et, som højst sandsynligt er sendt via mail og jeg ved et uheld er kommet til at slette :( 

Det er købt online og har stadigvæk kassen hvor der står leverings-dato og afsender. Har også en postering på netbank, der viser hvornår det er købt.

Er det muligt, med lidt held, at få virksomheden til at lave en ny kvittering? Det ville være bittert hvis de afviser en sag pga. dette, selvom det i sidste ende, er min egen fejl.

Har nogen andre haft held med reklamation selv med manglende købsbevis?

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 23:12
No problem! Du ber' dem bare om at sende den igen _inden_ du fejlmelder TV'et

Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 23:31
Hvordan ser det ud med afhentning af tv'et? Er det op til sælgeren at få det afhentet via en eller anden kúrer, når det skal sendes til reklamation.

Skrevet af: Dennis_m
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 23:36
Hvis det er en nordisk model (alt efter hvor den er købt) har de nok en aftale med et servicecenter som kan afhente når det er så stort et tv, bla Service center gruppen reparere LG og afhenter tv direkte hos kunder.
-Dennis

Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 23:41
Det er købt hos cinemagic.dk så det er højst sandsynligt paralleimporteret.

Skrevet den: 20-Februar-2013 kl. 17:30
Kanon service af cinemagic, de fandt ordren i deres system og oprettede med det samme en rma sag, og afhentning af tv'et kommer nok på plads i morgen :)

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Februar-2013 kl. 18:37
Godt at blive positivt overrasket. Og super service af Cinemagic. Sådan skulle det være ved alle firmaer ;-)

Print side | Luk vindue