Selector HD aften hos TDC
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12059
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 10:03
Emne: Selector HD aften hos TDC
Skrevet af: DrRetina
Emne: Selector HD aften hos TDC
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 21:19
Jeg er netop kommet hjem fra præsentationen af Selector HD hos TDC Kabel.
Lad mig lægge ud med at sige det var en rigtig god ide med sådan en præsentation for os nørder og ekstra interesserede og det skal TDC Kabel have en meget stor tak for!
Desværre er den nye Selector HD så langt fra det jeg havde håbet på, og min lyst til at købe denne HD boks faldt betydeligt i takt med at præsentation forløb.
Billedkvaliteten er selvfølgelig meget vigtigt, og virkede umiddelbart som et af de eneste lyspunkter ved boxen.
Man kan synes om HD boxens æstetik hvad man vil, men at dekoderkortet stikker en tredjedel ud af forsiden når det er placeret i kortlæseren (som det skal for at man kan se noget som helst) er direkte utilgiveligt. For slet ikke at snakke om displayet der er meget lysintenst.
Værst af alt må siges at være TDC totale mangel på HD vision:
Der kan intet siges om hvilke HD kanaler der vil bliver vist efter VM i fodbold. Palle fra TDC kabel snakkede om en fransk HD kanal der var problematisk fordi de skulle sende undertekster til TDC, hvorefter de skulle lægges på af TDC. Men helt ærligt, hvor mange ser nogensinde fransk TV??
Der er en masse smarte "fremtidssikre porte" på Selector HD. Ethernet, USB2, osv. som TDC MÅSKE vil benytte. Jo, vi kommer MÅSKE til at kunne live bette på fodboldkamp fra Selectoren, MÅSKE til at kunne vise jpeg billeder på TV'et (eehh, whatever), MÅSKE til at kunne afspille MP3 fra en MP3 afspiller (eehh, whatever) .. Hvad med en integreret harddisk optager som alle er så tossede med i USA (TIVO)?. Men nej, desværre viser TDC Kabel totalt mangel på visioner og spilder chancen, ved ikke at at tage kampen op med HTPC'er, og ved af fremvise flere spørgsmålstegn end Jokeren har på kostumet i Batman filmene.
Jeg er skuffet, men det overrasker mig egentligt ikke.
|
Svar:
Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 21:41
![](smileys/smiley18.gif)
Vil man give 2495,- for VM i HDTV?
For det er vidst det eneste, man får ud af at købe den ny Selector HD.
/Martin
------------- /Martin
|
Skrevet af: Carser
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 21:48
Hej og velkommen til DrRetina.
Jeg nåede ikke at melde mig til og bor endda kun få minutter fra TDC på Amager, så det var med stor spænding , jeg som Selector-bruger på 8. år læste dit indlæg!
Nu må jeg have det at vide: Se boksen sådan ud?
![](http://www.recordere.dk/forum/uploads/Ayla/2006-05-05_124922_hd-tdc.jpg)
Det kunne være en prototype og er efter min mening længere tilbage tidsmæssigt i design end de første modeller med nydeligt grønt display, vi overhovedet fik at se på markedet:
![](uploads/Carser/2006-05-18_214415_2004-12-19_132627_selector.gif)
Omvendt kunne den jo også ligne Sagem 60, der ikke ligner en hvid madkasse, men en brevvægt uden skål:
![](uploads/Carser/2006-05-18_214723_sagem60.jpg)
Jeg er også spændt på, hvad andre deltagere siger om boksen og arrangementet.
------------- M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 21:51
Carser skrev:
|
Hejsa,
Sådan ser den ud, med kraftigt rødtlysende display der får den til at ligne en clockradio fra '80erne.
|
Skrevet af: mich61
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 21:54
Ja, så ser Telia/Stofa´s lidt smartere ud : ![](smileys/smiley18.gif)
Her et billede af Stofa's HDTV boks fra Samsung.
![](http://www.digitalt.tv/uploads/stofasamsung.jpg)
Kilde: Stofa presse
|
Skrevet af: hekke
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 21:55
DrRetina skrev:
Carser skrev:
|
Hejsa,
Sådan ser den ud, med kraftigt rødtlysende display der ligner en clockradio fra '80erne.
|
Skriver vi ikke år 2006? Det må være en OM'er
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 21:57
Egentligt lidt skuffet over alle de ting, den først kan efter en SW opdatering i slutningen af 2006. Bl.a tekst TV og EPG guide
|
Skrevet af: aviator
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 21:59
Det er næsten retro 80'er VHS optager med de kæmpestore røde tal der
(jeg var selv til arrangementet og se "dyret). Men altså, nu er udseende jo
ikke alt, funktionalitet og usability vejere højere hos mig. Men som det
ser ud nu, er det et meget "beta" produkt, og det bliver der heller ikke
lagt skjul på fra TDCs side af.
Så ja, de første der køber boksen her vil nok være mere eller mindre
ufrivillige "forsøgskaniner" for HDTV transmission. Men den gode ting er,
at boksen rent hardwaremæssigt er fremtidssikret vha. de mange
connectors og bl.a. mpeg4 (hvilket betyder at man ikke skal til at købe
endnu en 2500 krs dyr box når TDC introducerer noget nyt og
spændende, men blot hente en firmware opdatering).
Så jeg vil sige, det er helt op til folk selv om de vil være blandt de første
(og tage de riscici der er), opsiden er jo også at man bliver blandt de
første med HDTV regelmæssigt leveret til en (VM er selvfølgelig ikke 2500
kr værd, men man kunne jo nok se VM på boksen og sælge den igen
uden det store tab).
|
mich61 skrev:
Kilde: Stofa presse |
Er der nogen der har noget teknisk info om Stofa's boks?
Er der et CI (Common Interface) i boksen?
Så kunne man sætte et ViaccessII CAM i og bruge Stofas box som Selector måske... Ja jeg ved det, jeg drømmer bare ![](smileys/smiley2.gif)
------------- /Martin
|
Skrevet af: Lennon
Tak for beretningen DrRetina.
Nu kan produktet vel også ses,som en afløser til Sagem,der udover at være fuld digital (HDMI ud) også magter,at formidle HDTV ??
Om den så designmæssig og prismæssig er relevant....??!!
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:03
Godt jeg ikke kom med - så havde jeg nok råbt eller udvandret i stille protest.
Designet er klart en OM'er eller også noget retro-noget, jeg ikke forstår. Jeg mener at have lavet pænere apparater på hobby-plan i min fritid, da jeg var teenager i 70'erne. Selv en clock-radio fra Daells Varehus til 248,- i 1976 ser efter min mening mere moderne ud.
Remoten er pånær enkelte taster også en "genudsendelse", men den er dog mere 90'er-agtig og ergonomisk.
TDC og Sagem: Det er et tyndt og totalt uinspireret design - laver I ikke markedsundersøgelser?
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:03
Lennon skrev:
Nu kan produktet vel også ses,som en afløser til Sagem,der udover at være fuld digital (HDMI ud) også magter,at formidle HDTV ??
|
Sagem 60 skal køre videre, det er IKKE en afløser, som jeg hørte det her til aften. Er spændt på hvem der vil købe den efter 9. juli, så længe udbuddet ikke er på plads, og den ikke er SW opdateret.
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:06
Lennon skrev:
|
Selv tak :)
Ikke helt for den nye Selector HD understøtter ikke EPG som det er nu, så den funktionalitet mangler. Du kan kun se "Vises nu og næste" på Selector HD og den har heller ikke Tekst TV.
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:08
Ayla skrev:
mich61 skrev:
Kilde: Stofa presse |
Er der nogen der har noget teknisk info om Stofa's boks?
Er der et CI (Common Interface) i boksen?
Så kunne man sætte et ViaccessII CAM i og bruge Stofas box som Selector måske... Ja jeg ved det, jeg drømmer bare ![](smileys/smiley2.gif)
|
For at svare på mit eget spørgsmål.
Fandt denne her:
![](http://www.dvd.nl/news/2006-03-05-samsung-hd-tuner-1.jpg)
Specificaties Samsung DCB-360R:
- Werking volgens DVB-C
- Geschikt voor MPEG2 en MPEG4, beide zowel SD als HD in 720p en 1080i
- Embedded Irdedo2 smartcardreader
- Optisch digitale audio uitgang
- HDMI digitale audio / video uitgang, met HDCP
- 2X Scart aansluiting (TV en VCR), alleen voor een down-sampled PAL
signaal.
- Composiet Video uitgang, alleen voor een down-sampled PAL signaal.
- Stereo analoge audio uitgang
- Component Video uitgang (geschikt voor signalen tot 1080i) onduidelijk
is nog wat de werking van de component video uitgang zal zijn bij signalen
die HDCP vereisen
Intet CI modul. Stofa ville sikkert ikke sælge den til os alligevel ![](smileys/smiley19.gif)
------------- /Martin
|
Skrevet af: Biojensen
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:09
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:09
mich61 skrev:
Lennon skrev:
Om den så designmæssig og prismæssig er relevant....??!! |
Sagem 60 skal køre videre, det er IKKE en afløser, som jeg hørte det her til aften. Er spændt på hvem der vil købe den efter 9. juli, så længe udbuddet ikke er på plads, og den ikke er SW opdateret. |
Ja, den har odds lidt imod sig.
Samsungs ser umiddelbart 3x dyrere ud.
Alle generationer af Selectorer er i øvrigt fremstillet af Sagem, Lennon.
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:13
Dem fra TDC kabelTV sagde, de ville følge med på debatten her på recordere.dk, så det kan jo være der kommer nogle TDC kommentarer.
Men ellers et godt arrangement, tak TDC og Recordere.dk.
De sagde det var første gang, de havde lavet en sådan præsentation, men kan da huske tilbage på den gang TDC indførte Selector i slutningen af 90´erne, hvor jeg var til et stort arrangement for beboerforeninger. Med Hans Otto Bisgaard og Finn Nørbygård. Den gang var jeg betaget af designet, har iøvrigt fortsat den gamle selector
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:13
Et indstikskort havde absolut været,at foretrække!!
Men HDMI/digital hele vejen ind i skærmen,er dog et fremskridt, - og vi vidste vel inderst inde godt,at HDTV over en bred front, trods alt er lidt ude i fremtiden ??
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:17
Lennon skrev:
Et indstikskort havde absolut været,at foretrække!!
Men HDMI/digital hele vejen ind i skærmen,er dog et fremskridt, - og vi vidste vel inderst inde godt,at HDTV over en bred front, trods alt er lidt ude i fremtiden ??
|
Men netop derfor, burde den måske også være mindst på højde med de tidligere modeller mht. til funktionalitet, senest i løbet af juli/august
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:27
En fin demo fra TDC's side tak for det.
Er spændt på kanaler der kommer til boksen, det kunne TDC desvære ikke oplyse om nu.
Bortset fra at boksen ikke er køn, så syntes jeg den er helt OK med tilslutninger.
Et plus at den kan køre scart rgb og HDMI på samme tid.
Jeg skal have en af de 5000 der kommer.
mvh Hans
|
Skrevet af: nightbird
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:32
Man skal godt nok være vild med fodbold for at betale 2500 kr for den monstrositet... Aldrig har jeg set noget så grimt!
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:35
lidt sort maling og så er den da OK ![](smileys/smiley36.gif)
Hans
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:36
Eller gemt væk bag en låge. Signalet på Fjernbetjeningen var vidst ret kraftigt
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:37
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:53
Skrevet af: Boble
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:54
Jeg har lige et spørgsmål til jer som har set den nye Selector
Hvilke nye funktioner/tilslutningsmuligheder er der og er de 2500 kr værd eller skal man istedet investere i en Sagem60 som koster en 1/4 af den nye?
...og et par generelle spørgsmål:
Er kvaliteten gennem HDMI stikket meget bedre end Scart på et 23" LCD TV?
kan Sagem 60 sende RGB ud på begge Scartstik på samme tid?
|
Skrevet af: aviator
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:55
Well udseendet er da det mindst vigtige ved den, helt ærligt. Man skal sidde
og kigge på ens 42" skærm (eller deromkring), man sidder vel ikke og kigger
på æsken hele tiden og tænker "hold da op hvor er den GRIM".
Jeg har da f.eks. også en xbox, ikke noget jeg synes er decideret pænt at se
på, men den er da bare røget ind bag glaslågen, så ses den da ikke så
tydeligt.
Jeg er da f.eks. ufatteligt glad for der ikke er en stor, fed og larmende
blæser i den. Den kan rent faktisk være tændt uden den skal gemmes 13km
væk (noget absolut ikke alle HTPC'ere f.eks. kan prale med).
|
Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:57
Vil de blive ligeligt fordelt over de TDC-butikker der er, og hvor mange vil der komme til hver?
Jeg tænker på om det er nok bare at troppe op når butikken åbner den 29.maj, og ikke risikere at få at vide, at den har vi ikke fået nogen af!
------------- http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:58
Boble skrev:
Jeg har lige et spørgsmål til jer som har set den nye Selector
Hvilke nye funktioner/tilslutningsmuligheder er der og er de 2500 kr værd eller skal man istedet investere i en Sagem60 som koster en 1/4 af den nye?
...og et par generelle spørgsmål:
Er kvaliteten gennem HDMI stikket meget bedre end Scart på et 23" LCD TV?
Ja for du kan få hdtv ud af hdmi stikket
kan Sagem 60 sende RGB ud på begge Scartstik på samme tid?
Nej kun den ene som er mærket TV
|
Mvh Hans
|
Skrevet af: HighDef
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 23:16
Hej,
Jeg var en af de heldige, som fik en præsentation her til aften af TDC.
Et fint arrangement, så ros til TDC, JVC og recordere.dk. Dog havde det været fint hvis vi havde kunne se et fodbold-klip, det synes jeg ville være oplagt med henblik på VM. Man skulle være journalist...
Nå, men til det det drejer sig om. Designet på boksen ligner mest af alt en mini-østblok. Efter muren faldt fik østeuropæerne øjnene op for andet end firkantede klodser, lad os håbe det samme sker for Sagem snarest...fy for den da.
TDC-manden påpegede mange af fordelene ved denne boks frem for den gamle, men de tekniske detaljer vil jeg lade andre om.
TDC regner med at sende 5.000 i salg d. 29 maj. Lidt forundret var jeg dog over at der ikke er lavet en forhåndsftale om hurtig levering af flere bokse, hvis hypen skulle ramme den normale forbruger.
Det der nok afholder mig fra at købe HD-boksen lige nu, er at det ikke er muligt at se tekst-tv før firmware-opdatering i Q4. Sådan en basal ting skal bare være på plads. At skulle undvære tekst-tv går slet ikke . EPG er heller ikke klar før Q4, men det er ikke essentielt.
Bortset fra det, er HD jo fremtiden. Ingen tvivl om det, det var da herligt at se et tv fri for støj.
TDC kunne naturligvis ikke løfte sløret for fremtidige HD-kanaler. Dog kom det frem at man lå i forhandlinger med CMore, HD5 og flere andre.
Det var vist det, i korte vendinger.
|
Skrevet af: Biojensen
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 23:18
DonJensen skrev:
Vil de blive ligeligt fordelt over de TDC-butikker der er, og hvor mange vil der komme til hver?
Jeg tænker på om det er nok bare at troppe op når butikken åbner den 29.maj, og ikke risikere at få at vide, at den har vi ikke fået nogen af! |
Da den kan købes hos TDC, 2tal, Expert, Alfaview som har ca 227 butikker lyder 5000 HD selector jo ikke af meget da det kun er ca 22 stk til hver butik. Men der bliver jo nok TDC som får de fleste i starten.
------------- Film skal ses i hjemmebiografen :-)
Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk" rel="nofollow - http://www.biojensen.dk
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 23:25
HighDef skrev:
TDC kunne naturligvis ikke løfte sløret for fremtidige HD-kanaler. Dog kom det frem at man lå i forhandlinger med CMore, HD5 og flere andre.
|
Nej, Pelle fortalte at de IKKE kunne nå til enighed med CMore HD og søgte ande muligheder.
|
Skrevet af: HighDef
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 23:30
DrRetina skrev:
HighDef skrev:
|
Nej, Pelle fortalte at de IKKE kunne nå til enighed med CMore HD og søgte ande muligheder.
|
Tja, såvidt jeg husker så fortalte han at modparten ikke var interesseret i at sælge CMore uden resten af pakken, mens TDC synes det var åndsvagt at forbrugerne var tvunget til denne løsning. Der blev arbejdet i kulisserne på en løsning. Dog var det langtfra sikkert at det ville blive til noget.
|
Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 23:31
Kan man tilslutte noget til den nye selector så jeg kan betjene den indespærret bag en skænk:-) ?
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 23:35
HighDef skrev:
husker så fortalte han at modparten ikke var interesseret i at sælge CMore uden resten af pakken, mens TDC synes det var åndsvagt at forbrugerne var tvunget til denne løsning. Der blev arbejdet i kulisserne på en løsning. Dog var det langtfra sikkert at det ville blive til noget. |
Nej, Pelle fortalte, også efter arrangementet, at Cmore ikke var intresseret, og at det IKKE var sandsynligt at der ville komme Cmore HD over TDC kabel, men at de kiggede på Discovery som en mulig HD content leverandør.
|
Skrevet af: kawi
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 23:54
Tak til TDC for præsentationen.
Jeg har vaklet lidt mellem at købe den nye selector boks eller den gamle.
Må sige at nu er jeg ikke mere i tvivl. Den nye har større fremtidsperspektiver, men den mangler tekst-tv, ligesom jeg synes at det programudbud der tegner sig (selvom det ikke ligger fast endnu) ikke passer med mine behov.
Jeg sætter mine spareskillinger på den gamle og venter på større programudbud, pænere design og flere features. Måske den endda kan falde lidt i pris til da - så udgiften bliver den samme .
Så må jeg desværre undvære VM i fodbold i HD kvalitet, men det overlever jeg sagtens.
Så kære TDC i må oppe jer, hvis I vil sælge de nye bokse.
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 23:56
Bendix skrev:
Kan man tilslutte noget til den nye selector så jeg kan betjene den indespærret bag en skænk:-) ? |
Generelt kan recordere med G-link bruges til den slags. Uden recorder med G-link kan man bruge en IR repeater.
Begge løsninger kræver ikke tilslutning til boksen, men er skjulbare "remote-sender-IR-lysdiode-afløsere" hvis ene ende sættes foran IR-modtager-øjet på selectoren og den anden ende tilsluttes recorder (G-link) hhv. får lys fra Sagem-remoten (IR-repeat).
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 23:59
Som jeg skrev tidligere mener jeg at Selector HD er et skridt frem og to tilbage.
HD billede og HDMI må vel være det absolutte minimumskrav for en HD boks. Som sagt kan udseende diskuteres men jeg kunne snildt have set igennem fingre med det, hvis den havde haft noget mere at byde på.
Ikke nok med at den ikke har funktionalitet som den gamle, er det INTET innovativt over den, hvilket jeg mener er et nederlag i sig selv. Hvis de havde smidt en harddisk i den, og ladet den virke som en recorder havde det hele set HELT anderledes ud. Endnu engang har TDC Kabel skuffet med et minimumsprodukt, totalt strippet for en hver form for opfindsomhed der kunne motiverer købelysten hos de mulige forbrugere.
|
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 23:59
Hvordan finder jeg disse repeatere og hvad ligger de i af pris. Ville det være muligt at betjene Selector skjult bag en skænk ppå denne måde, eller skal der være "forbindelse" på en måde?
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 00:10
Du kan jo Google på det (IR repeater eller IR extender) eller besøge sponsorsites m.m.
Der går en tynd ledning, men eneste forbindelse til Selector er optisk via IR-lys.
|
Skrevet af: fumse
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 01:05
hold kæft det lyder som en ren nedtur.
Jeg var også en af dem der var parat til at give penge (2500.-) for "kassen", hvis den kunne levere. Men det gør den til syneladende ikke.
De havde ikke lavet et andet kodningssystem i den ivel?
De kan vel ikke mene at man kan sende den boks ud til den alm. forbruger (ok som nu, hvor den ryger ud til nørderne = os). Hvad siger Wife Acceptance Factoren til dette ;-)
Når nu i ikke så noget væsentligt HD materiale, prøv at beskriv nærmere, hvordan de alm. tvkanaler så ud på HD Selectoren. Var der mindre "gryn"/pixelfejl m.m. i billedet end ved den gamle - havde de evt. hevet en gammel boks med ind, så i kunne se en LIVE comparison af de to (se fordelen fra SCART til HDMI - og ikke kun den teoretiske fordel).
Jeg kunne nemt købe boksen, hvis ikke det var fordi jeg er bundet til en Sagem60 (Canal+ abonn.) til aug. Hvis man kunne bytte den ud, og ligger 1000.- oven i, ville jeg gøre det. Men ellers er det ALT for mange penge, blot for at se fodbold VM i god opløsning.
PS: den er GRIM
PPS: den bliver GRIMMERE jo mere jeg kigger på den
PPPS: min egen TV1000 dekoder, jeg lavede for over 15 år siden af noget kobbertråd og plastidåse (dengang det kunne lade sig gøre), er pænere end den nye, der ligner en elektronisk madkasse, som blot ikke er særlig appetitlig.
Thomas
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 01:31
Hej Alle
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=762&z=5 - Præsentation af TDC's nye Selector HD ![](smileys/smiley1.gif)
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: steenm
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 08:45
Er der en der kan ridse op, hvad forskellene er på den gamle Selector og den ny HD-Selector. Kan den gamle ikke vise HD?
|
Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 09:01
Lars skrev:
Hej Alle
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=762&z=5 - Præsentation af TDC's nye Selector HD ![](smileys/smiley1.gif)
/Lars
|
HOLY SHIT - Den er fandme da det grimmeste stykke elektronik jeg har set siden vi rodede med byg-selv sæt i folkeskolen i 80'erne ![](smileys/smiley5.gif) ![](smileys/smiley5.gif)
Jeg var helt overbevist om jeg skulle have en HD-Selector til Fodbold VM - men fandme nej om jeg vil have sådan en kasse stående!!! ![](smileys/smiley5.gif)
Og på bagsiden er der åbenbart nogle huller i overskud man lige har sat gaffa-tape på ![](smileys/smiley36.gif)
ER de billeder en forsinket aprilsnar???
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 09:10
Vi kan bare gemme den væk , Jeg har fundet en extender der kører via radiobølger. http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Fjernbetjening/DIGIALITY_Maximum_Remote_Extender_fjernbetjening_Soelv_sort.htm - http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Fjernbetje ning/DIGIALITY_Maximum_Remote_Extender_fjernbetjening_Soelv_ sort.htm
|
Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 09:10
Jeg forstår ikke er firma kan lave noget så grimt, jeg vil gerne høre hvad de selv syntes om den.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 09:21
Mollerup skrev:
Jeg forstår ikke er firma kan lave noget så grimt, jeg vil gerne høre hvad de selv syntes om den. |
Nu har jeg gloet på de billeder en 3-4 gange, og jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde.
Alene pga. det design skal jeg ikke stå i kø for at få en af de 5000.
Hvordan kan man lave et så grimt stykke elektronik der skal stå blandt ens øvrige Hifi-sager - VILLE det være voldsomt dyrere at lave den i samme design som en slimline dvd-afspiller med et ordentligt display?? Og i så fald ville jeg gerne give 2-300 kr mere for det.
Displayet ...... 3 røde tal magen til dem der var på mit TV i 1984 Her skal være et sejt højopløseligt display med alle mulige informationer - det er jo ikke fordi der ikke er plads til det ![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 09:29
Mon ikke der kommer en Version 2, som ikke så tude grim.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 09:34
Vil det sige at man ikke kan se teksttv når man er tilsluttet den nye selector? Er måske et dumt spørgsmål, har ikke meget forstand på selector
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 09:40
lahan skrev:
Mon ikke der kommer en Version 2, som ikke så tude grim. |
Jo det satser jeg på - til den tid er der vel også et ordentlig programudbud.
De 5000 stk de har nu er vel bare nogle prototyper der skal fyres af ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 09:46
hekke skrev:
Vil det sige at man ikke kan se teksttv når man er tilsluttet den nye selector? Er måske et dumt spørgsmål, har ikke meget forstand på selector![](smileys/smiley1.gif) |
Når du får billedet fra Selectoren, kan du ikke se text TV, men du har jo også stadig alle de normale analoge kanaler fra kabel TV, og der kan du selvf. stadig se Text TV.
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 09:58
Bendix skrev:
Vi kan bare gemme den væk , Jeg har fundet en extender der kører via radiobølger. http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Fjernbetjening/DIGIALITY_Maximum_Remote_Extender_fjernbetjening_Soelv_sort.htm - http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Fjernbetje ning/DIGIALITY_Maximum_Remote_Extender_fjernbetjening_Soelv_ sort.htm |
Tjoe, det kan man da, men det burde vel ikke være nødvendigt at skulle ofre 700,- oveni de 2500,- man betaler for boksen, fordi den er så dårligt designet, at man ikke vil være bekendt at have den stående et sted hvor den kan ses. Hvis man skal betale 2500,- for et stykke elektronik - ovenikøbet stadig med meget begrænset funktionalitet - burde man med rimelighed kunne forvente et acceptabelt design. En pæn boks behøver ikke være dyrere end en grim boks.
Personligt har jeg endnu ikke villet investere i en fladskærm, venter stadig på bedre kvalitet og bedre priser og et HD udbud der overhovedet gør en fladskærm interessant for mig. Da jeg samtidig er ligeglad med om jeg kan se fodbold VM i HD eller SD, og der ikke er nogen konkrete bud på et velassorteret interessant HD udbud i en overskuelig fremtid efter fodbold VM, bliver jeg ihvertfald ikke en af dem der lægger beslag på en madkasse fra BR legetøj, samt en radiobølgeextender for at gemme den af vejen, til en samlet udgift på 3200,-
Så odsene for at få en - hvis man ikke kan leve uden - er steget med 1
![](smileys/smiley36.gif)
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet af: damiendk
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 10:05
Som mange andre er jeg skuffet over designet samt de andre åbenlyse mangler som text-tv, manglende HardDisc mulighed m.v.
MEN som jeg læser jeres kommentarer, så skulle boksen være rimelig fremtidssikret, hvis man tør tale om det i forbindelse med elektronisk isenkram.
DET er formentlig nok for mig, da der så vil blive rettet op på disse mangler i fremtiden, noget allerede i løbet af 2006.
Jeg står i en situation, hvor jeg SKAL have ny Selector - har den ældste DDR-model fra slutningen af halvfemserne, og kæmper med problemet med "copy-once" når jeg optager på min Sony HardDisc-recorder (710'er) via Selectoren.
Er dette problem løst på den Sagem TDC har til salg i disse dage? Eller bliver det først med den helt nye?
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 10:08
Ingen tvivl om at det er mange penge at smide ekstra oveni. Men jeg har også forstærker samt dvd i en skænk så jeg ville selvfølgelig få lidt mere ud af extenderen. Men ja den er jo p.... grim det kan de ikke være bekendt. Jeg har dog et LCD tv og ville da nyde at få noget rigtig HD men det er ikke VM der trækker i mig , vi er jo ikke med .
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 10:23
steenm skrev:
Er der en der kan ridse op, hvad forskellene er på den gamle Selector og den ny HD-Selector. Kan den gamle ikke vise HD? |
Den nyeste kan du læse om her i tråden og på http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=762&z=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=762&z=5
Den gamle? Der har været to versioner af den første boks, IDC3000 og senere kom IDC4210 og så Sagem 60. I dag er det kun Sagem 60, TDC sælger. Ingen af dem kan modtage HDTV.
Hent evt. brochurer om de/den gamle på http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P11200966311138967468720&_nfls=false - http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P11200966311138967468720&_nfls=false
eller læs mere på http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=slctr&_nfls=false - http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=slctr&_nfls=false
eller søg i forummet på "selec" eller "Sagem 60".
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 10:26
#damiendk
copy-once problemet er løst på den billige sagem60 som tdc har pt. - men man kunne frygte at "problemet" blev reintroduceret på den nye HD-Selector (måske ovenikøbet bevidst).
mht. fremtidssikring - kan jeg ikke se nogen. Eksempelvis har TDC/Sagem stadig ikke løst de småproblemer som man lovede at løse i Sagem60 selektoren, og de bliver det formentlig aldrig. På samme måde kan man overveje, hvor meget fremtidssikring der er i den nye, den indeholder uden tvivl nogle børnesygdomme, det virker jo allermest som en proto type der langt fra er færdigudviklet, vil de nogensinde blive rettet ? vil nogen af de mulige andre funktioner der kunne være, nogensinde blive aktiveret, eller vil TDC konservatisme eller andre politiske årsager forhindre dette ? Der er intet konkret omkring et ordentligt HD udbud - der varer måske 2-3 år endnu før vi ser det. Vil man til den tid stadig bruge denne boks, eller vil der ikke mere sandsynligt være kommet nye bedre bokse med bedre design, bedre funktionalitet, højere kvalitet og lavere pris over de næste par år? Jeg tror det er begrænset hvor meget fremtidssikring man kan tale om nu og her.
![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 10:29
damiendk skrev:
Jeg står i en situation, hvor jeg SKAL have ny Selector - har den ældste DDR-model fra slutningen af halvfemserne, og kæmper med problemet med "copy-once" når jeg optager på min Sony HardDisc-recorder (710'er) via Selectoren.
Er dette problem løst på den Sagem TDC har til salg i disse dage? Eller bliver det først med den helt nye? |
Det er løst med Sagem 60 - jeg har selv både en 710 og en gammel boks og en lang tråd om sagen på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6179 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6179
Jeg gik også over til Sagem 60, da den kom på tilbud. Ingen "copy once" fra/på den. ![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: JBoy
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 10:45
Jeg tror der er tale om et rent PR stunt op til VM i fodbold fra TDC's side. TDC vil naturligvis være med hvor det sker men har ikke formået at få et produktet færdigt til tiden.
Det vil være helt umuligt at få solgt de nye HD selectorer i stor stil, specielt efter VM, hvis ikke design ændres markant.
WAF faktor er helt i bund, specielt vil det blive svært for selv nørder at overbevise WAF om at skulle skifte den rimelige pæne og ikke mindst lille Selector Sagem 60 ud med denne helt utrolige grimme kasse.
|
Skrevet af: steenm
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 10:45
Carser skrev:
steenm skrev:
Er der en der kan ridse op, hvad forskellene er på den gamle Selector og den ny HD-Selector. Kan den gamle ikke vise HD? |
Den nyeste kan du læse om her i tråden og på http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=762&z=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=762&z=5
Den gamle? Der har været to versioner af den første boks, IDC3000 og senere kom IDC4210 og så Sagem 60. I dag er det kun Sagem 60, TDC sælger. Ingen af dem kan modtage HDTV.
Hent evt. brochurer om de/den gamle på http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P11200966311138967468720&_nfls=false - http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P11200966311138967468720&_nfls=false
eller læs mere på http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=slctr&_nfls=false - http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=slctr&_nfls=false
eller søg i forummet på "selec" eller "Sagem 60".
|
Jeg overvejer at købe Sagem 60 i dag, da jeg forventer at købe et plasma tv indenfor et par mdr. Vil det give mig et væsentlig bedre billede + lyd?
Er der mange udsendelser i 16:9 format?
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 10:54
steenm skrev:
Jeg overvejer at købe Sagem 60 i dag, da jeg forventer at købe et plasma tv indenfor et par mdr. Vil det give mig et væsentlig bedre billede + lyd? |
Ja.
Er der mange udsendelser i 16:9 format? |
Efterhånden, ja. DR1 og 2 sender en hel del i ægte 16:9, også film.
Derudover sender diverse Norske, svenske og tyske kanaler en del ægte 16:9.
TV2/TV3/3+/TVDK/Discovery/MTV, etc., sender vist endnu ikke noget i ægte 16:9.
Under alle omstændigheder, kan jeg kun anbefale Selectoren alene pga af den digitale billedkvalitet.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:04
Sky i England kan godt finde ud af det.
http://www.theregister.co.uk/2006/05/17/skys_hd_box_review/ - http://www.theregister.co.uk/2006/05/17/skys_hd_box_review/
Lækker boks, rimeligt HD udvalg fra starten, og med harddisk recorder. MUMS!
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:10
DrRetina skrev:
Værst af alt må siges at være TDC totale mangel på
HD vision:
Der kan intet siges om hvilke HD kanaler der vil bliver vist efter VM i
fodbold. |
At TDC ikke kunne/ville offentliggøre hvilke kanaler, de forhandler med,
er da ikke et tegn på manglende vision - de vil bare ikke sige noget, før
kontrakterne var på plads.
DrRetina skrev:
Palle fra TDC kabel snakkede om en fransk HD kanal
der var problematisk fordi de skulle sende undertekster til TDC, hvorefter
de skulle lægges på af TDC. Men helt ærligt, hvor mange ser nogensinde
fransk TV?? |
Der har du misforstået noget. Der var tale om at TDC i dag sender SD
kanalerne transparent gennem systemet i dag - på nær enkelte kanaler,
hvor de er nødt til at lægge danske tekster indover (vel sikkert pga. de
danske tekster ikke sendes via TTV).
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:16
Pallec skrev:
Når du får billedet fra Selectoren, kan du ikke se text TV, men du har jo også
stadig alle de normale analoge kanaler fra kabel TV, og der kan du selvf.
stadig se Text TV. |
Jeg forstod det sådan at Selectoren ikke kunne vise TTV i dag, men den
sender vel stadigvæk signalet videre, som 60'eren gør, så dit TVs TTV kan
bruges.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:17
Pallec fik svaret på steenm's spørgsmål, og jeg er helt enig i svaret.
Dog er det pr. april i år sådan, at TV2 også kan modtages i ægte 16:9 via Selector en del steder (når der altså sendes i 16:9), men først til oktober overalt.
Kilde: http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=749&z=3 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=749&z=3 og mine egne øjne.
|
Skrevet af: damiendk
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:24
Tak for svarene spawn og carser - jeg overvejer hvad jeg skal gøre...
spawn, du skriver at man kan frygte at TDC reintroducerer "copy-once", hvad skulle argumentet for det være?
|
Skrevet af: mosa
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:29
lunddal skrev:
Jeg forstod det sådan at Selectoren ikke kunne vise TTV i dag, men den sender vel stadigvæk signalet videre, som 60'eren gør, så dit TVs TTV kan bruges. |
Det tror jeg altså også, er det korrekte. Du må stadig kunne tage TTV via dit TVs tekst TV, når du ser kanaler via Selctoren.
Den nuværende Sagem 60 har ganske rigtig TTV, men så dårlig hukommelse og funktioner, at langt de fleste i praksis er bedre hjulpet ved at bruge TVets eget tekst TV.
Derfor forstår jeg ærlig talt ikke, at det manglende TTV er at ankepunkt. For mig og se, er det fuldstændigt ligegyldigt, men det kan jo være jeg har misforstået noget.
Morten
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:30
Carser skrev:
Pallec fik svaret på steenm's spørgsmål, og jeg er helt enig i svaret.
Dog er det pr. april i år sådan, at TV2 også kan modtages i ægte 16:9 via Selector en del steder (når der altså sendes i 16:9), men først til oktober overalt.
Kilde: http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=749&z=3 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=749&z=3 og mine egne øjne. |
Ok, var ikke klar over TV2 også var begyndt i ægte 16:9.
Ifølge skrivelsen fra TDC, burde jeg bo i det område hvor TV2 sender i 16:9, men jeg har endnu ikke set en udsendelse/film på TV2 i ægte 16:9.
Tv guiden på TV2.dk indikerer ikke hvad som sendes i 16:9 ![](smileys/smiley5.gif)
Hvad med Zulu og TV2 Film, er de også begyndt i ægte 16:9?
|
Skrevet af: cloudy
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:32
Idet VM må forventes at give et stort boost til HD udsendelser i
Europa, tror jeg der dukker flere HD kanaler op. England er godt igang,
samt Tyskland. Ved dog ikke om BBC HD vil tillade distribution gennem
TDC's kabelnet. Discovery/NatGeo HD lyder lækkert - er ved at blive
træt af komprimerings firkanterne. Mon ikke der vil være en 5 stykker
til efteråret ?
Hvis man alligevel har givet en 20.000+ for en fladskærm, så burde man
også se VM i bedste kvalitet (og derved se hele billedet, 4:3, som jeg
forventer DR/TV2 sender VM i vil 'mangle' kanterne, da VM bliver
optaget i 16:9, tvivler på at de sender i 4:3 letterbox med de dertil
færre linier)
Kassen ser noget firkantet ud, og er 'fremtidssikret' - siges det, så man kan regne med at have den stående i mange år ![](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:34
damiendk skrev:
spawn, du skriver at man kan frygte at TDC reintroducerer "copy-once", hvad skulle argumentet for det være? |
Begrænse digital kopiering, herunder optagelser på din egen recorder. Man kunne forestille sig at filmindustrien fremover kun ville tillade deres film udsendt i HD kvalitet i kabelnet eller satellit, hvis der ikke gives mulighed for digital kopiering, eller i hvert fald ikke ubegrænset mulighed (f.eks. copy-once, så du kun kan optage til harddisk). Who knows, men der bliver et fremtidigt slagsmål om digitale "rettigheder", det er vist ret sikkert...
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:35
cloudy skrev:
Mon ikke der vil være en 5 stykker til efteråret ?
|
Nej, for der er plads til 3, max 4 HD kanaler som det er nu.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:40
cloudy skrev:
Kassen ser noget firkantet ud, og er 'fremtidssikret' - siges det, så man kan regne med at have den stående i mange år ![](smileys/smiley17.gif)
|
Der er absolut intet fremtidssikret ved at have stik der ikke kan bruges til noget. Om der så bliver implementeret funktionalitet kan du sidde tilbage og vente på. Jeg gider ikke vente på at USB porten på forsiden MÅSKE kommer til at virke med en flashstick så jeg kan se jpg's på skærmen.
Hvor mange gange har vi ikke hørt om at firmware opdateringer skulle bringe nye muligheder til hardware, og hvor mange gange har vi oplevet at de rent faktisk sker? Og hvorfor skulle det være anderledes denne gang?
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:41
damiendk skrev:
Tak for svarene spawn og carser - jeg overvejer hvad jeg skal gøre...
spawn, du skriver at man kan frygte at TDC reintroducerer "copy-once", hvad skulle argumentet for det være?
|
Jeg har såmænd ikke nogen konkret formodning om at det skulle være tilfældet, men blot en indskydelse/tanke så man skal ikke lægge mere i det end det.
Grunden til min indskydelse var,
1) da HD-selectoren stadig virker som en prototype på mig, kunne man sagtens forestille sig nogle børnesygdomme, hvor dette måske var en af dem.
2) man kunne måske forestille sig at den generelle hysteri omkring kopiering/optagelse som bl.a. betyder HDCP i HDMI signalet for at undgå digital kopiering, kunne betyde at man i en sådan HD-selector lagde en "copy-once" signalering ind på SD signalet også.
Men det er udelukkende baseret på min egen umiddelbare paranoide brain storming, så læg endelig ikke mere i det end det.
Det kan sagtens vise sig når de kommer ud til folk at den bare kører super godt. Who knows ?
![](smileys/smiley1.gif)
Edit: Orv jeg er langsom - ser lige at JesperLund var hurtig med et lignende svar
![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:44
Hej,
TDC KabelTV har på deres hjemmeside henvist til dette forum vedr. deres HD Selector.
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&T19807766311139235799863_actionOverride=%2Fportlets%2Fcms%2Fnyhed%2Fshow_nyhed&_windowLabel=T19807766311139235799863&T19807766311139235799863id=19_maj_SelectorHD&_pageLabel=P11201666311139235384476 - http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&T1 9807766311139235799863_actionOverride=%2Fportlets%2Fcms%2Fny hed%2Fshow_nyhed&_windowLabel=T19807766311139235799863&a mp;a mp;T19807766311139235799863id=19_maj_SelectorHD&_pageLab el=P11201666311139235384476
(Om det så er god reklameværdi for TDC kan jo diskuteres)
Iøvrigt, er der nogen her der ved noget om hvornår TDC lægger AC3-lydsporet fra TV2 ind på Selector (Sagem 60) ?? Nu er der snart gået 2 måneder siden de oplyste at de arbejder på sagen.
filmfreak
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 12:00
lunddal skrev:
Pallec skrev:
Når du får billedet fra Selectoren, kan du ikke se text TV, men du har jo også stadig alle de normale analoge kanaler fra kabel TV, og der kan du selvf. stadig se Text TV. |
Jeg forstod det sådan at Selectoren ikke kunne vise TTV i dag, men den sender vel stadigvæk signalet videre, som 60'eren gør, så dit TVs TTV kan bruges. |
Ja, det er rigtigt.
Tekst-TV kan dekodes af TV'et, hvis det er tilsluttet via SCART.
Der kan ikke sendes Tekst-TV via en HDMI forbindelse, så det skal være SCART her.
Derfor kommer der senere på året en løsning, så boksen for egen Tekst-TV dekoder. Så man kan læse TTV via Selector HD fjernbetjeningen.
/Lars
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 12:02
Hvordan var billedet fra den nye selector ?
Bedre / dårligere end fra Sagem60 ?
|
Skrevet af: mosa
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 12:12
cloudy skrev:
Hvis man alligevel har givet en 20.000+ for en fladskærm, så burde man også se VM i bedste kvalitet (og derved se hele billedet, 4:3, som jeg forventer DR/TV2 sender VM i vil 'mangle' kanterne, da VM bliver optaget i 16:9, tvivler på at de sender i 4:3 letterbox med de dertil færre linier)
|
Det er jeg fuldstændig enig I. Jeg er igang med at investere i en fladskærm, og muligheden for at få VM i HD har været afgørende for at det sker nu og ikke om 6 mdr. Den nye reciver er grim, javist men det er det meste HIFI-grej, så under alle omstændigheder skulle den puttes ind i skabet med reciever og DVD-optagter vha et IR-øje.
Med hensyn til fodbold er det altså en fornøjelse, når ZDF live-transmitterer en kamp i ægte 16:9. Når vi så samtidig får billedkvalitet I HD, så bliver det altså lidt sjovt på 42". At det så er Togo og Angola vi skal følge i stedet for Danmark, må vi taqe i stiv arm.![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 12:20
filmfreak skrev:
Hej,
TDC KabelTV har på deres hjemmeside henvist til dette forum vedr. deres HD Selector.
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&T19807766311139235799863_actionOverride=%2Fportlets%2Fcms%2Fnyhed%2Fshow_nyhed&_windowLabel=T19807766311139235799863&T19807766311139235799863id=19_maj_SelectorHD&_pageLabel=P11201666311139235384476 - http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&T1 9807766311139235799863_actionOverride=%2Fportlets%2Fcms%2Fny hed%2Fshow_nyhed&_windowLabel=T19807766311139235799863&a mp;a mp;a mp;T19807766311139235799863id=19_maj_SelectorHD&_pageLab el=P11201666311139235384476
(Om det så er god reklameværdi for TDC kan jo diskuteres)
Iøvrigt, er der nogen her der ved noget om hvornår TDC lægger AC3-lydsporet fra TV2 ind på Selector (Sagem 60) ?? Nu er der snart gået 2 måneder siden de oplyste at de arbejder på sagen.
filmfreak
|
Det kunne være rart hvis TDC kunnne svare på nogle af vores spørgsmål, nu da de henviser til Recordere.dk![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 12:56
Pallec skrev:
Ok, var ikke klar over TV2 også var begyndt i ægte 16:9.
Ifølge skrivelsen fra TDC, burde jeg bo i det område hvor TV2 sender i 16:9, men jeg har endnu ikke set en udsendelse/film på TV2 i ægte 16:9.
Tv guiden på TV2.dk indikerer ikke hvad som sendes i 16:9 ![](smileys/smiley5.gif)
Hvad med Zulu og TV2 Film, er de også begyndt i ægte 16:9? |
Nej desværre. Det er også dækket i flere andre tråde og TV2 Film har i øvrigt sin helt egen tråd.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 13:31
lahan skrev:
Hvordan var billedet fra den nye selector ?
Bedre / dårligere end fra Sagem60 ? |
HDMI udgangen giver et bedre billede på en fladskærm/projektor. Her er signalet digitalt hele vejen og konverteres slet ikke til analog undervejs (for de kilder som er digitale ind til TDC).
Selector HD kørte på 2 skærme, hhv. den meget roste JVC 37M60 og den store - og jo noget anderledes - JVC HD-ILA 70". Men det var HDTV, og det stod jo rigtigt flot ![](smileys/smiley1.gif)
Om man så vil bemærke forskellen ved de almindelige TV-kanaler er en anden ting.
/Lars
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 13:34
Hej Alle
Jeg glemte at omtale EPG i nyheden om Selector HD. Det er sat ind nu.
EPG
Selector brugere har været vant til EPG. Et TV-program lige ved hånden. Den nye Selector indeholder desværre ikke EPG endnu. Det er planen at det skal komme senere. Den service bliver mulig i forbindelse med tilslutning af Selector HD til kabelnet (ethernet)
Selector HD har Nu&Næste information, altså en visning af titler+tider på nuværende og næste program.
/Lars
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 13:37
Lars skrev:
Den service bliver mulig i forbindelse med tilslutning af Selector HD til kabelnet (ethernet) |
Ang. kabelnet/ethernet: tænker du på WebSpeed eller internet generelt?
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 13:39
EPG er det den menu man får frem ved at trykke på menu tasten og så få vist alle kanaler i en spalte i venstre side, mens man i højre side kan se hvad der sker hele dagen. Hvis det ikke er der, må det vel forventes at komme temmelig hurtigt, det er jo uunværligt næsten, da den nye jo HELLER ikke kan tilbyde txttv
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 13:41
Vil der komme en FW opgradering til den nye grimme selector, så den vil understøtte teksttv, EGP m.m.
Eller vil det kræve en helt ny boks ?
|
Skrevet af: Stouenberg
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 13:42
Lars skrev:
Selector HD kørte på 2 skærme, hhv. den meget roste JVC 37M60 og den store - og jo noget anderledes - JVC HD-ILA 70". Men det var HDTV, og det stod jo rigtigt flot ![](smileys/smiley1.gif) |
- viste de slet ikke billeder på nogle go'e skærme?![](smileys/smiley4.gif)
Go' weekend til alle...
PS: undskyld Thorvald & Brian ![](smileys/smiley2.gif)
------------- 8-) Steen
BUSH DABradio + det løse...
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 13:51
Hej Alle
Redaktørens kommentar
Jeg er sikker på at TDC har vendt og drejet den nye Selector HD mange gange. De har jo stået med et stor dilemma:
Skulle de vente med at tilbyde den nye Selector HD til sidst på året / først i 2007, og nå at få alle funktioner med fra begyndelsen (og måske et pænere design).
Eller skulle de istedet bruge VM som en mulighed, for at være på forkant med udviklingen, få noget værdifuld erfaring og ikke mindst: Tilbyde Fodbold VM i HDTV til de ca. 1.000.000 kunder der kan modtage signaler fra TDC Kabel-TV Selector.
De fortalte ærligt i går, at der har været perioder hvor de var tæt på at give op. Kaste håndklædet i ringen, og sige ok: Ingen Fodbold i HDTV denne gang.
Men de gav ikke op - heldigvis - og her er den nye Selector så. Den lille grimme ælling, for bag det triste ydre sidder der noget heftigt elektronik, som tilbyder ganske mange standarder, features og tilslutninger i forhold til prisen. For ikke at tale om skaleringer både fra og til HDTV.
Her har TDC fået bygget en platform der kan udvikles videre på, og det vil der blive. Dette er fremtidens platform fra TDC Kabel TV. Ikke nødvendigvis lige i dette design for altid, men den måde at tilbyde services og tjenester på - hvor boksen vil være online med en portal hos TDC.
Der var vittige personer på vores Selector Aften, der foreslog at T-Hansen burde begynde at sælge Styling-Kit til den nye Selector HD ![](smileys/smiley36.gif)
Men kan man se bort fra dens ydre, så får man en kraftfuld dekoder der klarer MPEG2, MPEG4 og har udgange for HDMI, digital audio og component - sammen med de gængse SCART og analog lyd. Lige til at begynde at modtage HDTV på. I første omgang Fodbold VM, senere andre kanaler.
/Lars
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 13:56
JesperLund skrev:
Lars skrev:
Den service bliver mulig i forbindelse med tilslutning af Selector HD til kabelnet (ethernet) |
Ang. kabelnet/ethernet: tænker du på WebSpeed eller internet generelt? |
Det er en returkanal på selve kabel-tv. Altså en slags ekstra internet-forbindelse, som Selector boksene kan bruge til at snakke med både portal-serveren og resten af internet.
Det er samme princip som Kabel-TV Internet som Webspeed, men jeg gætter på at denne kanal er til rådighed for alle abonnenter uanset hvad de ellers har af internet-abonnementer.
/Lars
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 13:58
Jeg går stærkt ud fra at den skal tilsluttes din eksisterende
internetforbindelse.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:03
Lars skrev:
Redaktørens kommentar
|
Læflen for TDC Kabel ændre ikke på det faktum at boksen er et skridt frem og adskillige tilbage.
Undre TDC Kabels ledelse sig ikke over at der kun er 40-50.000 Selektorer ude til over 1.000.000 abonnenter. Kunne det have noget at gøre med at produktet er ligegyldigt og uinteressant?
TDC har fået en foræring med med fremkomsten af panelteknologi, hvor der er en åbenlyse muligheder ved digitalsiglal hele vejen igennem til skærmen. Men hvorfor ikke gøre produktet intressant ud over det absolut nødvendig og henvende sig til et bredere publikum? Hvis TDC havde en lille smule sund fornuft skulle de kigge på TIVO og dens hurtige overtagelse af markedsandele i USA.
Men nej, vi får serveret et produkt der kan det absolut mindste man kunne forvente ved en HD boks, og intet udover der kommer til at virke ved lancering.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:05
lunddal skrev:
Jeg går stærkt ud fra at den skal tilsluttes din eksisterende internetforbindelse. |
Det tror jeg ikke - medmindre den allerede er baseret på TDC's kabel-TV net.
Lars' svar giver mening og mange anlæg er som vores a.h.t. til WebSpeed og CableTalk (og måske også endnu mere nu og i fremtiden) ombygget fra at være til ren modtagelse til at være med returvej (=to vejs kommunikation = up&download).
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:08
Lars skrev:
De fortalte ærligt i går, at der har været perioder hvor de var tæt på at give op. Kaste håndklædet i ringen, og sige ok: Ingen Fodbold i HDTV denne gang.
Men de gav ikke op - heldigvis - og her er den nye Selector så.
|
Alle har vist siden VM i fodbold blev indført, at der ville være et VM i 2006 og mindst i det sidste 4-6 år at det ville blive springbrættet til HD i Europa. Så du må meget undskylde mig hvis jeg ikke falder på halen over TDC's fantastiske kamp om at få en HD boks på gaden til VM ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:13
lahan skrev:
Vil der komme en FW opgradering til den nye grimme selector, så den vil understøtte teksttv, EGP m.m.
Eller vil det kræve en helt ny boks ? |
Den nye Selector har en god hardware, der kan klare en helt del når softwaren skrives til det.
Den er klar til både Tekst-TV og online tjenester.
EPG kan desværre ikke genbruges fra den gamle Selector, da den nye Selector bygger på internet-teknologier (HTML / Javascript) fremfor det mere lukkede system som de ældre Selector benytter.
Mht. EPG er det istedet planen at tilbyde en større og bedre portal service. Dette kommer senere, når ethernet-porten kommer i drift og den nødvendige software er klar.
Firmware kan opdateres direkte i boksen. Og der vil løbende komme nye features til, første større update ventes ude sidst på året hvor bl.a. Tekst-TV og ethernet skulle dukke op.
Hvilke services der kommer på den nye "Selector portal" er ikke afgjort endnu, men udover EPG forventer TDC at tilbyde Selector Cinema (video on demand) på en mere lækker måde.
/Lars
|
Skrevet af: Stouenberg
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:21
DrRetina skrev:
Undre TDC Kabels ledelse sig ikke over at der kun er 40-50.000 Selektorer ude til over 1.000.000 abonnenter. Kunne det have noget at gøre med at produktet er ligegyldigt og uinteressant? |
Doktor doktor - ta' en pille... ![](smileys/smiley11.gif)
Jeg fik en Sagem 60 ind af døren sammen med min Samsung fladskærm og jeg kan godt love dig at min selector er både vedkommende og interessant... ![](smileys/smiley1.gif)
------------- 8-) Steen
BUSH DABradio + det løse...
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:24
Carser skrev:
lunddal skrev:
Jeg går stærkt ud fra at den skal tilsluttes din eksisterende internetforbindelse. |
Det tror jeg ikke - medmindre den allerede er baseret på TDC's kabel-TV net.
Lars' svar giver mening og mange anlæg er som vores a.h.t. til WebSpeed og CableTalk (og måske også endnu mere nu og i fremtiden) ombygget fra at være til ren modtagelse til at være med returvej (=to vejs kommunikation = up&download). |
Hvis ethernet forbindelsen skal være via WebSpeed, og dennes returvej gennem coax, kunne TDC vel ligeså godt have indbygget et mini-kabelmodel i deres HD Selector? Den nuværende Sagem 60 Selector udnytter vist også WebSpeed returvejen til Cinema, ikke?
Noget helt andet er at det ikke er alle mennesker i dette land, som har ethernetstikdåser (og kabling dertil) i deres stuer...
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:29
DrRetina skrev:
Læflen for TDC Kabel ændre ikke på det faktum at boksen er et skridt frem og adskillige tilbage. |
Jeg ved det ikke. Som teknikker er jeg glad for den nye Selector HD. Den tilbyder det som de tidligere Selector modeller manglede af tilslutninger.
På andre områder står den måske stille i udviklingen, men jeg har svært ved at få øje på de adskillige skridt tilbage ?
DrRetina skrev:
TDC har fået en foræring med med fremkomsten af panelteknologi, hvor der er en åbenlyse muligheder ved digitalsiglal hele vejen igennem til skærmen. Men hvorfor ikke gøre produktet intressant ud over det absolut nødvendig og henvende sig til et bredere publikum? |
Det er vel også tanken med de planlagte services. Men her løb de tør for tid, ligesom de fleste andre producenter af HD-bokse er.
VM i Fodbold kommer lige et år for tidligt ![](smileys/smiley2.gif)
/Lars
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:31
#Lars
Tak for redaktørens kommentarer ![](smileys/smiley1.gif)
På trods af de kritikpunkter der har været omkring design, resten er jo mere bare brainstorming over stadig usikre spørgsmål for fremtiden - så vil jeg da gerne tilslutte mig at TDC selvfølgelig skal have et plus for at have taget beslutningen om at tilbyde muligheden nu og dermed medvirke til en positiv og hurtigere udviklings/udrulningsfase.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:32
Carser skrev:
Det tror jeg ikke - medmindre den allerede er baseret på
TDC's kabel-TV net.
Lars' svar giver mening og mange anlæg er som vores a.h.t. til WebSpeed
og CableTalk (og måske også endnu mere nu og i fremtiden) ombygget fra
at være til ren modtagelse til at være med returvej (=to vejs kommunikation
= up&download). |
Ideen er at den skal i kontakt med en webbaseret portal hos TDC, så jo,
almindelig internetadgang er da hvad jeg forventer - softwaren i boksen er
mere eller mindre bare en webbrowser.
De kan ikke forvente at alle kunder også skal have Webspeed.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:34
DrRetina skrev:
[QUOTE=Lars]
Alle har vist siden VM i fodbold blev indført, at der ville være et VM i
2006
og mindst i det sidste 4-6 år at det ville blive springbrættet til HD i
Europa.
Så du må meget undskylde mig hvis jeg ikke falder på halen over TDC's
fantastiske kamp om at få en HD boks på gaden til VM ![](smileys/smiley2.gif) |
Og mange har også haft den viden at MPEG-4 chips absolut ikke er i
overflod - der er mangel på dem, og som også blev nævnt i går, er Sagem
en af de få producenter, der rent faktisk kan levere.
TDC har derudover heller ikke selv rettighederne til VM, og derfor skulle
de
jo også have tilladelse fra rettighedshaverne (DR og TV2 i dette tilfælde).
Det står dig jo frit for ikke at hoppe på HD vognen nu og vente til
der kommer et bedre udbud.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:35
JesperLund skrev:
Hvis ethernet forbindelsen skal være via WebSpeed, og dennes returvej gennem coax, kunne TDC vel ligeså godt have indbygget et mini-kabelmodel i deres HD Selector? |
Og hvis du så har 2-3 Selector til den tid?
Jeg syntes det virker mere naturligt at lave en snitflade der hedder ethernet, og så kan man tilslutte den netværk derfra.
JesperLund skrev:
Den nuværende Sagem 60 Selector udnytter vist også WebSpeed returvejen til Cinema, ikke? |
Nej, det er et telefon-modem. Der er ikke netværk i Sagem 60.
/Lars
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:36
JesperLund skrev:
Hvis ethernet forbindelsen skal være via WebSpeed, og dennes returvej gennem coax, kunne TDC vel ligeså godt have indbygget et mini-kabelmodel i deres HD Selector?
Den nuværende Sagem 60 Selector udnytter vist også WebSpeed returvejen til Cinema, ikke?
Noget helt andet er at det ikke er alle mennesker i dette land, som har ethernetstikdåser (og kabling dertil) i deres stuer... |
Et kabel-modem, mener du nok? Jo.
Cinema er ikke afh. af returvej, men af ekstra båndbredde. Bestiller man film via remoten, ja så er det analog modemtrafik på telefonnettet, der er i funktion. Uden ledning til fastnettelefonstik må man selv ringe til TDC for at bestille.
Korrekt. Men skal der i stedet for ethernet bruges returvej er ET kabel til alt ind i hus/lejlighed nok. Først i stikdåsen, som TDC skifter ud ved omlægning til returvej, deles der i passive filtre op i signaler til
- Radio,
- TV og
- WebSpeed/CableTalk.
Og TDC har båndbredde nok til at man f.eks. uden WebSpeed alligevel kan tale i IP telefon og sikkert også i fremtiden endnu mere.
|
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:39
Lars skrev:
Jeg syntes det virker mere naturligt at lave en snitflade der
hedder ethernet, og så kan man tilslutte den netværk derfra. |
Ja, sin internetopkobling - jeg ved ikke hvilken anden netværksforbindelse
du havde forestillet dig.
|
|