Print side | Luk vindue

AlfaView LCD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12061
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 18:01

Emne: AlfaView LCD
Skrevet af: rasmusj_dk
Emne: AlfaView LCD
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 21:44

sidder og overvejer hvad man skal anskaffe... har kigget lidt omkring (var ved at hoppe på sony fælleskøbet af V2000'eren, men nåede det ikke...). Har dog kigget en del på AlfaView - mest pga. designet... men er der nogen der har nogle erfaringer med deres skærme ? er mest interesseret i 37->42 tommers lcd. Synes ikke at deres spek's er lige så "flotte" som f.eks. Samsungs - men er vi ikke ude i at der bliver benyttet forskellige "målestokke"... anyway - synes at de laver nogle pæne skærme, men er de pengene værd ???

/Rasmus

Svar:
Skrevet af: Digi
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 21:49
Har hørt fra min fætter (der er i branchen) at de viser et flot dvd billede, men absolut ikke et godt tv billede fra antenne kabel,  så det skal du ser på det inden du køber,  ikke noget med kun dvd signal

-------------
:o) K

Skrevet af: miaj
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 22:10

Hej

Syntes kun der er negativ omtale om alfaview.Har nu haft et 32 tommer

i 5 mrd,Som jeg købte brugt,Og er super glad for det.

Og nej billede er ikke dårligt på tv,Og det jeg har er en 2005 model.

Og der er det hele pip osv osv.Hvis jeg skulle brokke mig over noget

er kanal skift,Der er det ikke så hurtig,Ellers køre det bare :-)

Det sjove er at jeg havde sony 32 trinitron  før og der var nogle

kanaler ikke gode på tdc kabelnet,alfaview er de alle perfekte :-)

mvh

-------------

Skrevet af: Lance52
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 08:03
Hej

Det er som med kvinder. Det er det ydre som fanger men det indre der tæller. Jeg kunne ikke finde på at købe en Alfaview fordi de jo ikke laver panelet selv. Så vidt jeg ved er det kun Samsung, Philips og Sony der laver dem, så hvorfor ikke købe et af disse mærker. Min logik siger at jeg må få det bedste tv på den måde. Jeg har kun et CRT tv endnu, og lige meget hvilken en jeg har set, synes jeg billedet er superflot bortset fra Grundig, men jeg har heller ikke meget at sammenligne med. I morgen skal jeg se 37PF9830 med ambilight og hele svineriet.  Merlin vil have 32.000 for det men kan få det for ca. 23.000 i Tyskland. Hilsen E.C.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 09:03

Oprindeligt skrevet af Lance52 Lance52 skrev:

Hej

Det er som med kvinder. Det er det ydre som fanger men det indre der tæller. Jeg kunne ikke finde på at købe en Alfaview fordi de jo ikke laver panelet selv. Så vidt jeg ved er det kun Samsung, Philips og Sony der laver dem, så hvorfor ikke købe et af disse mærker. Min logik siger at jeg må få det bedste tv på den måde. Jeg har kun et CRT tv endnu, og lige meget hvilken en jeg har set, synes jeg billedet er superflot bortset fra Grundig, men jeg har heller ikke meget at sammenligne med. I morgen skal jeg se 37PF9830 med ambilight og hele svineriet.  Merlin vil have 32.000 for det men kan få det for ca. 23.000 i Tyskland. Hilsen E.C.

Tja alfaview har et flot design, synd indholdet ikke matcher designet.
Der er nu en del som selv laver deres paneler, mener der er omkring 10-12 producenter. De største er LG.Philips og Samsung_Sony.
Lance husk lige at 9830 er på vej ud, så du bør måske også kikke lidt på 9831 hvis du har mulighed for det.

Skrevet af: rasmusj_dk
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 14:18

Hej
Det er som med kvinder. Det er det ydre som fanger men det indre der tæller. Jeg kunne ikke finde på at købe en Alfaview fordi de jo ikke laver panelet selv. Så vidt jeg ved er det kun Samsung, Philips og Sony der laver dem, så hvorfor ikke købe et af disse mærker. Min logik siger at jeg må få det bedste tv på den måde.

okay - forstår hvad du mener... men de må jo få panelet et eller andet sted fra... og er det ikke Sony sammen med Samsung der leverer mere eller mindre til alle ? og derved heller ikke selv laver deres "egne" paneler med får dem fra en fabrik som de har sammen - så sidder der noget forskelligt "guf" som udnytter panelerne forskelligt ? synes samsung kan følge med i designet på deres M serie, men sony har ikke rigtigt noget der hamler op med...

er der nogen der har set andre reviews af alfaview end det der var i Gear ? ( http://www.gearonline.dk/index.php/review/show/id=1212 - http://www.gearonline.dk/index.php/review/show/id=1212 ) - som jo i virkeligheden kun har roser ud over tunerens hastighed ...

/Rasmus

Skrevet af: Thomas1974
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 15:14

Der har tidligere (for et år siden eller so) været en anmeldelse i ekstra bladet af et af deres LCD TV, som fik gode karakterer.

For 2-3 uger siden anmeldte ekstra bladet Plasma TV, hvor Alfaview fik betegnelsen "Skrot".

Synes i øvrigt det er ret fusket at de reklamerer med Normalpris, ja normalpris for hvad, det er deres egne skærme.

Skrevet af: Stouenberg
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 15:41

Oprindeligt skrevet af Thomas1974 Thomas1974 skrev:

For 2-3 uger siden anmeldte ekstra bladet Plasma TV, hvor Alfaview fik betegnelsen "Skrot".

Jeg hentede en 42" plasma hos Alfa-View, Lyngby i starten af december 2005. Den hænger hos vores søn og de har været og er meget glade for den - ingen problemer. Det er jo egentlig det, det hele handler om ik' - at du bliver glad for den vare du har købt. Personligt kan jeg da bedre li' min flade Samsung LCD - men hvis vi skulle leve vores liv efter hvad Ekstrabladet / BT / you name it, mener, ja sååårh . Kig dig om, køb det du har lyst/råd til, og hvis det ikke virker, byt det eller få pengene retur.

Ang. Alfa-View har jeg kun handlet med dem en gang og, OK, der var nogle logistik-problemer der krævede at jeg måtte køre til Lyngby en gang ekstra. Til gengæld fik vi, gratis, højttalere/vægophæng/kabler med, så der ikke var et øje tørt...

Go' weekend fra Frederikssund

-------------
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...

Skrevet den: 20-Maj-2006 kl. 19:24
Jeg følger meget nøje med i hvad der kommer af nye produkter i denne tid og særlig philips, og grunden til at jeg ville se 32pf3780 og 37" var at jeg ville se hvordan de så ud med billedet i dag. Jeg har været ved Merlin og Fona og set begge. Først blev jeg skuffet over design. De er ikke så flotte i virkelighed som på billede, men billedet er kanon flot og fjernbetjening elegant. Så det jeg har fundet ud af i dag er at jeg enten skal have 37pf9731D eller 37pf9631D. Men den første skal være 5000 dyrere end den sidste, før valget ikke bliver den bedste. 9831 er for stor til min stue. Det ambilight er genialt. Har Philips patent på det system siden andre ikke har det. 

Skrevet den: 20-Maj-2006 kl. 20:02
Rettelse til forrige indslag

Det er naturligvis 32 og 37 pf9830 i stedet for 3780.

Skrevet den: 20-Maj-2006 kl. 20:06

Jeg følger meget nøje med i hvad der kommer af nye produkter i denne tid og særlig philips, og grunden til at jeg ville se 32pf3780 og 37" var at jeg ville se hvordan de så ud med billedet i dag. Jeg har været ved Merlin og Fona og set begge. Først blev jeg skuffet over design. De er ikke så flotte i virkelighed som på billede, men billedet er kanon flot og fjernbetjening elegant. Så det jeg har fundet ud af i dag er at jeg enten skal have 37pf9731D eller 37pf9631D. Men den første skal være 5000 dyrere end den sidste, før valget ikke bliver den bedste. 9831 er for stor til min stue. Det ambilight er genialt. Har Philips patent på det system siden andre ikke har det. 

JA ambilight er genialt. Philips har sandsynligvis patent på det. De fik også en Eisa awards i 2004 for det.
Så du får det næppe at se i et Alfaview tv.

Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 21-Maj-2006 kl. 11:50

Bare lige en kort notits angående hvem der producerer skærme og hvem der ikke gør osv.

Den største producent i verden af LCD-skærme er altså Sharp og ikke LG.philips, sony, samsung og hvad der ellers har været nævnt. Sharp sidder på 36% af verdensmarkedet.

Og angående Alfaview, så er der vist efterhånden en del tråde, der fortæller hvorfor man bør holde sig fra dette Jack and Jones blandt fladskærme.

Skrevet af: psychotic
Skrevet den: 21-Maj-2006 kl. 11:52
Nogen der ved hvilket panel AlfaView benytter sig af?

Skrevet af: Stouenberg
Skrevet den: 21-Maj-2006 kl. 12:02

Oprindeligt skrevet af psychotic psychotic skrev:

- spørg vores nye orakel Langemor84, hun/han kan bare det p..

-------------
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...

Skrevet af: Thomas1974
Skrevet den: 21-Maj-2006 kl. 12:40

Stouenberg, jeg siger ikke at livet skal leves efter eb/BT etc., men henviser alene til et sted hvor spørgeren kan finde en anmeldelse.

Jeg vil dog stadig hævde at en butik der benytter sig af fiktive "normalpriser" ikke er værd at handle med

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 21-Maj-2006 kl. 15:35

Hej.....nej,og det er heller ikke sådan lige at få at vide.

Har forsøgt at spørge i butikken,men kom ikke nærmere end:"det er a-grade paneler fra østen"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.......FLOT!

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 21-Maj-2006 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Bare lige en kort notits angående hvem der producerer skærme og hvem der ikke gør osv.

Den største producent i verden af LCD-skærme er altså Sharp og ikke LG.philips, sony, samsung og hvad der ellers har været nævnt. Sharp sidder på 36% af verdensmarkedet.

...ØHHH......HVOR ER DET LIGE AT DU HAR DEN OPLYSNING FRA???

Skrevet den: 21-Maj-2006 kl. 15:55

Tror vist ofte ændrer sig hvem som er størst.

LG.Philips var de næststørste sidste efterår, da de indgik en http://www.forbes.com/facesinthenews/2005/06/07/0607autofacescan07.html - $5mia aftale med HP.

Det er vist meget blandet hvilke paneler der sidder i Alfa-view.

Umiddelbart vil jeg mene at der sidder det billigste panel som alfa-view kunne få da de bestilte den sidste sending skærme.
Tror heller ikke man skal forvente at kunne få reserve dele til sit tv.

Skrevet af: psychotic
Skrevet den: 21-Maj-2006 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej.....nej,og det er heller ikke sådan lige at få at vide.

Har forsøgt at spørge i butikken,men kom ikke nærmere end:"det er a-grade paneler fra østen"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.......FLOT!

hehe sikke et præcist svar, stort set alle paneler bliver jo produceret i østen, og efter hvad jeg har hørt er det der med a-grade bare et salgstrick, så det var da virkelig en udmelding fra alva-views side der kunne bruges til noget.

Print side | Luk vindue