Print side | Luk vindue

Hvordan får jeg et 65" til Jylland??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Efterlysninger
Forumbeskrivelse: Efterlysninger, lidt af hvert
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120647
Udskrevet den: 16-April-2025 kl. 05:09

Emne: Hvordan får jeg et 65" til Jylland??
Skrevet af: Scubaghost
Emne: Hvordan får jeg et 65" til Jylland??
Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 20:06
Hej med jer

Har købt et 65" LED hos Proshop og fortrudt købet. Jeg har min returret, men har fundet ud af, at det er svært (umuligt) som privatperson at sende noget der vejer mere end 20 kg. Og det vejer 28..

Det skal fra nordsjælland til Højbjerg..

Any ideas? Nogen der skal køre turen alligevel (i en varevogn) ? Håndværkere, der skal hjem til hovedlandet på weekend eller andet?

Ideer modtages med tak, da jeg ellers er lidt på den...

Go´ fredagSmile

Svar:
Skrevet af: kc1234
Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 20:25
http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA/520004_-pakke-shop-priser.htm - http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA/520004_-pakke-shop-priser.htm

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 20:31
... som der står øverst: kun op til 20 kg. TVet vejer 28 kg.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 20:32
Præcis

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 20:37
Hvad med at høre forhandleren?

Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 20:41
De er ikke forpligtet til at sørge for det. Jeg har spurgt. Det er mit problem.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 20:44
Jo men det kunne jo være at forhandleren kunne hjælpe imod betaling.

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 20:45
Jeg har engang sendt noget som privat med UPS, men ved ikke om de gør det mere. Vil gætte på, at det nok koster i omegenen af 1000kr for sådan et TV.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Scubaghost Scubaghost skrev:

De er ikke forpligtet til at sørge for det. Jeg har spurgt. Det er mit problem.

Kan de ikke sende en returlabel til dig, hvor du så betaler for det? Hvis de giver god service, så må det kunne lade sig gøre.

Bortset fra det, så er det latterligt, at vi som privatpersoner, kun kan sende op til 20kg.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 20:57
Jeg har ikke hørt fra dem i 3 dage, efter jeg meddelte dem at det skulle retur. Mente først at de skulle betale pga en fejl på deres annonce på hjemmesiden, men det gør de ikke, da der er taget forbehold for billedfejl. Men har efterfølgende sendt flere mails med forespørgsel om en pakkelabel eller anden løsning. 1 hver dag. Med kvittering for modtagelse og læsning. Så jeg må prøve dem igen mandag.
Jeg håber de vil hjælpe, men jeg vil godt være forberedt på det modsatte.

Skrevet af: tbj2803
Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 21:34
I 2007 sendte jeg et 42" plasma med danskefragtmænd. Er ret sikker på det vejede mere end 20kg, de gamle plasmaskærme vejede jo betydelig mere end nudagens skærme.

Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 21:38
Jep. Det er også en mulighed. Håber bare på en noget billigere løsning..

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 22:20
Jeg synes, at du på mandag skulle tag kontakt til Danskefragtmænd, GLS, PostDK og forklare dit problem. Og så håbe en af dem kan klare det for okay pris. Og når du en dag har fået dit tv retur, så skriv en dårlige anmeldelse på Trustpilot om Proshop, om hvor lidt de hjælper deres kunder, når det ikke handler om salg mere. 

Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 22:24
Ja. Jeg håber dog bare det er et tilfælde eller travlhed der gør, at de ikke svarer. Ellers synes jeg det er ret skuffende.
Og hvis det er tilfældet, så bliver det en dårlig anmeldelse..

Men jeg tror jeg gør som du siger på mandag. Har dog allerede prøvet GLS, da det var dem der kom med det. Men de er helt stejle på deres politik. Og det er jo hvad det er Stern Smile

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 22:43
PM sendt

Skrevet af: bleed_blue
Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 22:51
Jeg har arbejdet ved UPS. Vi tager pakker op til 70 kg. Prisen skal jeg dog ikke gøre mig klog på.

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 23:38
Hvorfor skal proshop have en dårlig anmeldelse?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 22-Februar-2013 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Og når du en dag har fået dit tv retur, så skriv en dårlige anmeldelse på Trustpilot om Proshop, om hvor lidt de hjælper deres kunder, når det ikke handler om salg mere. 
Undskyld men jeg bliver så sur når folk skriver sådan noget. Er du klar over hvor lille fortjeneste sådan butikker har på TV? Hvorfor skulle de betale en returfragt som helt sikkert er større end selve fortjenesten på selve handlen? 

Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 00:30
Så så. Jeg tror nu heller ikke han mente det var fordi de ikke ville betale, men fordi de ikke vil besvare mine mails.. Men det ved kskruger jo bedre selv. (hvad han mente)
Og som sagt, så tror (håber) jeg det er travlhed eller forglemmelse at de ikke vender tilbage. Så rolig nu. Der er ikke lavet dårlige anmeldelser. Denne tråd var bare en føler på, hvordan JEG kan få det retur. Wink IKKE en forhandlerbedømmelse..

og bleed_blue: Takker. Jeg tror de tager den, - efter deres hjemmeside at dømme. Jeg prøver at høre dem på mandag.

Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 00:40
Siden GLS er gået over til at hjælpe privatpersoner, er firmaet bare gået ned af bakke, vi har ikke haft andet end problemer på det sidste med dem. Hvis du vil være sikker på det kommer frem, vil jeg ikke anbefale dem :/

Henvend dig evt. til Bring, UPS eller andre af de større, se om de ikke kan afhjælpe dig...

Om Proshop tjener mange eller ingen penge på at sælge sådan et tv, er vel irrelevant i forhold til servicen de udfører efterfølgende, og ikke at svare på noget så simpelt som en mail, det ikke god service. Lad os håbe de har været travle, og du får lidt svar. :)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus

Hvis vi tager udgangspunkt i, at det som Scubaghost beskriver er rigtigt, at de mere eller mindre har lukket sagen, efter han har fået beskeden, at det var hans eget problem, hvordan den kom retur.

Og jo, alle ved hvis man skal ha noget retur, så skal man selv betale for det, intet nyt i det. Men Proshop ved også, at privat personer med stor sandsynlighed, vil få store problemer med at returnere en vare, når den er så stor. 
Så hvis de ville ha givet en god kundeservice, så ville de aktivt havde gået ind i sagen og hjælpe med, at få den retur, mod at Scubaghost selvfølgelige skulle betale for retur fragten. 
Og lige præcis på det punkt, der adskiller de seriøse forhandler fra de mindre gode forhandler. Og det synes jeg er helt fair, at fortælle andre om på Trustpilot. 

Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 08:10
F.eks kunne de ha bedt gls lave en Pick and return for hans regning, netop fordi man ved privatkunder har det mere besværligt.

-------------

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 08:54
Hvor mange forhandlere har i erfaring med, der vil sende en returlabel - vel at mærke low-cost internetbutikker som Proshop?
En negativ vurdering for ikke at hjælpe med noget man allerede har afvist, det syntes jeg er pjattet og med til at undergrave troværdigheden af trustpilot.

Klaus
Som så heller aldrig kunne finde på at købe tv ved proshop, omend jeg bor meget tættere på dem. Hvad fanden ved de om tv og hvordan skal de kunne rådgive mig ved et køb?

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus

Næ, den har jeg også lidt svært ved at gennemskue.

Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 09:47
Jeg har en gang købt tv på nettet , aldrig mere.
Netop af samme grund , umuligt at sende noget over 20 kg som privat , kan dog ikke forstå forskellen på firma og privat , pakken kommer ikke til at veje mindre , de får til gængæld mere for at sende det , da de fleste firmaer får rabat.
Men spørg forbrugerrådet , hvad du skal gøre og kan gøre , synes jeg har hørt at de skal sende en returlabel , men vil ikke hænges op på det .
Men giv lige en feedback når du ved noget.

Stein

Skrevet af: Bornholm
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 09:52
Har engang selv arbejdet for Danske Fragtmænd og er 100% sikker på, at de gerne/kan hjælpe dig. 

Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Jeg har en gang købt tv på nettet , aldrig mere.
Netop af samme grund , umuligt at sende noget over 20 kg som privat , kan dog ikke forstå forskellen på firma og privat , pakken kommer ikke til at veje mindre , de får til gængæld mere for at sende det , da de fleste firmaer får rabat.
Men spørg forbrugerrådet , hvad du skal gøre og kan gøre , synes jeg har hørt at de skal sende en returlabel , men vil ikke hænges op på det .
Men giv lige en feedback når du ved noget.

Stein
Det skal jeg nok.

Og mange tak for alle inputs... HUSK NU, at det ikke er en tråd om Proshop og hvad man synes om dem.
Det er en tråd om en evt. transportmulighed til fastlandet.. Kunne være, der var en tillidsværdig brugers varevogn der skulle den vej.Thumbs Up

Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Bornholm Bornholm skrev:

Har engang selv arbejdet for Danske Fragtmænd og er 100% sikker på, at de gerne/kan hjælpe dig. 

Har nogle stykker jeg prøver mandag - og så Danske Fragtmænd... Er bare SÅ bange for prisenCry

Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 11:09
Danske forstmænd er faktisk ikke så dyre igen, og så erstatter de nærmest uden at blinke, hvilket alle de andre små bude firmaer ikke gør... Jeg bliver faktisk tit overrasket over "hvor lidt" vi giver for fragt af store ting... F.eks pyloner der fylder ret meget og vejer 100-150 kg... Koster ofte ikke så meget... Så prøv og giv dem et kald ;)

-------------

Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 11:22
Søgte selv på nettet da jeg skulle ha' et TV tværs over landet for et par år siden. Og hvis der er noget der ikke kan betale sig, er det Danske Fragtmænd. Tror de er gearet til større opgaver end et TV, så derfor er prisen urimeligt høj og på den forkerte side af 1000 kr. Ja nogen steder op til 2500 kr :-(

Skrevet af: Datamax
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 11:47
Hej gå ind på http://www.servicebyen.dk/ - http://www.servicebyen.dk/ og opret en opgave - så bydes der på din opgave - der er sikkert nogle der har en flytte opgave og vil tage det med for 5-800kr i næste uge.

-------------
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3

Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 12:03
Smid en anmeldelse på trustpilot. Har været ude for det samme med en fejl på deres side. SIkke en kamp handler der aldrig mere!

Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 12:45
Det er vel netop relevant at beskrive på trustpilot at servicen er dårligere end andre steder. jeg har oplevet adskillige forhandlere der er villige til at sende returlabel, nogen enda for egen regning. Faktisk har jeg endnu ikke oplevet at forhandlere ikke er villige til at hjælpe.

Hvis jeg skal købe noget der vejer over 20 kg, vil jeg da afholde mig fra at købe det i proshop, når jeg nu ved hvor besværligt det kan gå blive.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 12:48
Prøv DPD - de tager pakker op til 31,5 kg.

Der er også pakke.dk - de får gode karakterer på Trustpilot.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Hos både DPD og Pakke.dk falder den for volumengrænsen - Fordi den fylder for meget. - Ikke vægten..
Det er ikke nemt...Ouch

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 15:39

Hos både DPD og Pakke.dk falder den for volumengrænsen - Fordi den fylder for meget. - Ikke vægten..
Det er ikke nemt...Ouch

Mystisk. Jeg prøvede at taste disse tal ind på pakke.dk:
165 x 99 x 22 cm og 38 kg.
Det er ikke for stort.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 16:28

Det er ikke nemt...Ouch

Mystisk. Jeg prøvede at taste disse tal ind på pakke.dk:
165 x 99 x 22 cm og 38 kg.
Det er ikke for stort.

Det er fordi pakken måler: 160x100x36 Dead

Skrevet af: Byteman
Skrevet den: 23-Februar-2013 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det er vel netop relevant at beskrive på trustpilot at servicen er dårligere end andre steder. jeg har oplevet adskillige forhandlere der er villige til at sende returlabel, nogen enda for egen regning. Faktisk har jeg endnu ikke oplevet at forhandlere ikke er villige til at hjælpe.

Hvis jeg skal købe noget der vejer over 20 kg, vil jeg da afholde mig fra at købe det i proshop, når jeg nu ved hvor besværligt det kan gå blive.

Så må du gerne lige sende mig link til de forhandlere som sikre returlabel på køb af 60' ?

Ved at en del tøj butikker har det, men her er avancen kanon høj i forhold til elektronik og det er rimelig nemt for dem.

Det er vel de færeste der forventer a leverandøren hjælper med at sende retur når det gælder store varer .
De kunne nok henvise til nogle fragtfirmaer, men det fortjener vel næppe en dårlig anmeldelse.
Jeg har set rimelige priser hos fragtfirmaerne, når man tænker på hvad man efterhånden tager for pakker.

Skrevet af: fotograf
Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 22:22

Skrevet af: fotograf
Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 22:23
Prøv at kigge her:

http://www.box2send.com/

Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 22:29
Halløj igen
Har i dag fået klaret transporten.
Proshop hjalp mod betaling med at bestille en GLS retur. Den kostede 375,- hvilket jeg synes er billigt ift. hvad man som privat selv kan bestille til, - de få steder, der vil tage en stor pakke... Det er stort set umuligt med mindre man bestiller en flytning.
Nå, - men 375,- fattigere, men en masse erfaring rigereSmile

Endnu engang tak for alle inputs..

Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 23:03
Ja firmaerne slipper noget billigere end os private. Det varer nok længe inden du køber noget så langt væk hjemme fra ;-)

Print side | Luk vindue