Print side | Luk vindue

LG 32 LX 2 R

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12065
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 19:16

Emne: LG 32 LX 2 R
Skrevet af: Passer
Emne: LG 32 LX 2 R
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 23:36

Jeg har et stykke tid kigget på LG's 32 LX 2 R, som jeg har hørt en del rosende ord om, men der er noget, der virker lidt underligt.

I f.eks forbrugerbladet Tænks test og hos Elgiganten koster tv'et ca 15.000, men på flere internet-sider er prisen omkring 10.000. Er der nogen, der ved, om der er forskellige modeller med samme nummer??

Er det et godt tv - eller bare en gammel model??

Svar:
Skrevet af: Don Pedro
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 00:58
Søg på de sider du har fundet, intet dårligt = ok at handle og så bare glæde dig over nettet´s muligheder.

-------------
Hilsen Don P.

Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 07:03

Hej.

Jeg kender ikke TV'et du nævner, men da LG, så vidt jeg ved, delvist er ejet af Philips, er produktet jo sikkert i orden.
Men de fleste test's, er ofte ikke helt nye... altså forstået på den måde, at fra de påbegynder testen, og til den kommer på tryk, kan der godt gå nogen tid (måneder).
Og i mellemtiden er prisen så ofte faldet.

Elgiganten er desuden IKKE altid det billigste sted at handle.

De billigste priser du kan finde på nettet, er ofte på "parallel-importerede" varer... og altså med udenlandske garanti regler, der ofte betyder, at apparatet skal sendes retur til forhandleren el. måske endda til den udlandske importør, hvis det går i stykker.

En undtagelse på dette er dog varer købt hos TC (TapeConnection) der vist nok som regel selv klarer garantien på produkter af denne art, og som desuden har et meget højt service-niveau.

"Godpris" og "Justbuyit.dk" to andre af denne sides sponsorer, matcher dog ofte (næsten) prisen på parallel-importerede varer, selv om de anvender de danske/nordiske importører, og dermed er der også normal dansk garanti på produkter fra dem.
Også dères service-niveau, er meget højt, og de er derfor ofte blevet rost herinde.

Synes dog generelt, at sponsorerne herinde alle er seriøse firmaer, man roligt kan handle hos, har selv prøvet flere af dem, uden problemer.

-------------
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80

Skrevet af: Passer
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 17:12

I forbrugerbladets Tænks test af 20 tv-apparater er der kun 3 tv, som har fået bedømmelsen "god" for billed-kvaliteten. Alle andre er enten middel eller under middel...

Udover LG'en er det Pioneers topmodel (plasma) til 30.000 og Sonys W40A12U til 25-30.000, så LG'en er væsentligt billgere.

Dog kan jeg være lidt i tvivl, om der kan være forskellige modeller af 32LX2R - nogen af dem har tilføjet et ZE

Til gengæld er LG'en tynd på især lyden og strømforbruget.

Print side | Luk vindue