Print side | Luk vindue

Christians nye stue-setup

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699
Udskrevet den: 15-September-2024 kl. 00:05


Emne: Christians nye stue-setup
Skrevet af: Christian H
Emne: Christians nye stue-setup
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 16:14
Ja så blev det endelig min tur til igen af få surround i stuen.

Jeg havde for efterhånden en del år siden, et sæt KEF KHT 2005.2 som var sat til en Marantz SR-4001.
Og jeg var faktisk meget godt tilfreds med den lyd det kunne give til prisen.

Men som de fleste af os jo efterhånden har måtte sande, så kan man hurtigt blive bidt af opgraderings-billen, og det gjorde jeg selvfølgelig også!

Så jeg solgt mit KEF-sæt, og købte mig et sæt XTZ 99.26 og en Emotiva effekforstærker.
Det så nogenlunde sådan her ud.


Det stereo-setup har jeg så haft frem til december 2012, men da jeg i mellemtiden var gået fra fattig suderende, til lidt mindre fattig husejer, besluttede jeg mig for at jeg ville have lyd hele vejen rundt igen.
Så jeg ringede til Christian fra CSN-Teknik, og spurgte ham om ikke han ville sælge mig et sæt KEF T205, da jeg var blevet lidt bidt af deres flade design.

Christian sagde til mig at det ville han skam gerne, men at han altså også meget gerne ville have lov til at komme med et alternativ.

Christians forslag var en kombination af ELAC, Integra og Velodyne, hvilket næppe kommer bag på folket herinde Wink

Efter lidt betænkningstid, ringede jeg Christian op og bad ham komme til Esbjerg med følgende:

5 X ELAC WS1235
Velodyne SPL1200 Ultra
Integra DTR 50.4

Som sagt så gjort. Christian dukkede op og vi fik en lang aften til at gå med at hænge højtalere op, og installere reciever og subwoofer.

I dag ser mit setup ud som følger:

TV: Panasonic 42" PV60 - En gammel svend med en smule purple snakes. Er helt klart det næste der skal skiftes ud!
BD: Pioneer BDP-LX71 - Købt brugt af en anden bruger herinde. Laaaange loadingtider, men god lyd og godt billede, også på DVD'er (Selvom det nu er sjældent der kommer en DVD på efterhånden).
Spil: PS3 320GB slim

Reciever: Integra DTR 50.4 - Audessey XT32 kalibreret af CSN-teknik

Højtalere: 5 X ELAC WS1235

Sub: Velodyne SPL1200 Ultra

Kabler: En god blanding af Nordost, Supra og noname brands. Værst står det til med mit antennekabel som vist godt kunne bruge en udskiftning snart...

Sikke en masse tekst det blev til, men nu til det sjove - Billederne!!!

Et billede ind i vinklen på stuen hvor anlægget står.




Set fra Sweetspot


Og det obligatoriske uden froncovers.


Mine remotes: Harmony One (Jeg overvejer at skifte den ud, da den er ved at være brugt, men ved ikke helt til hvad...) Til Apple TV2, Til Velodyne og Ipad til at styre musikken over Apple TV.


Integra DTR 50.4


PS3 og Pioneer BDP-LX71


Højre Surround


Min samling af Blu-rays so far.


En anden lille hobby Tongue


Seet fra indgangen til stuen, venstre surround.




OPDATE 20/5-2013 - NYT TV!!!

Ja, så lykkedes det endelig at få mit nye TV godt frem...


Et stk. indbydende papkasse...
Min første tanke da den ankom var "S**T den er stor!"


Og indeni var der skam et TV :)



Så der blev målt op, og leget med værktøj...
 

Hvilket resulterede i at vægbeslaget kom på plads.


Og til sidst kom der skam også et TV op og hænge Big smile


Så nu står den på masser af filmkigning mm. men da kæresten snart går på barsel, så bliver det vist hende der kommer til at nyde mest af det til en start LOL


Ud over det nye TV er mit Apple TV 2 blevet opgraderet til et Apple TV 3, men så holder vi vist også en lille pause med at opgradere anlæg for en tid...

Så nu ser mit anlæg ud som følger:

TV: Panasonic 55" ST60

BD: Pioneer BDP-LX71 - Købt brugt af en anden bruger herinde. Laaaange loadingtider, men god lyd og godt billede, også på DVD'er (Selvom det nu er sjældent der kommer en DVD på efterhånden).

Apple TV3

Spil: PS3 320GB slim

Reciever: Integra DTR 50.4 - Audessey XT32 kalibreret af CSN-teknik

Højtalere: 5 X ELAC WS1235

Sub: Velodyne SPL1200 Ultra

Kabler: En god blanding af Nordost, Supra og noname brands.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 17:21
Det er knurre mig da lækkert - og bas mangler du ikke med den subTongue


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 17:26
Det er ellers rart at se en af de gode gamle Panasonic 60'ere


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 17:27
Nej bassen leverer i hvert fald varen!

Jeg havde egentlig bestilt en SPL 800 ultra, men da Christian tilbød mig en 1200 i stedet, til en god pris, var jeg slet ikke i tvivl!!!

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 17:31
Ja naiera, det har også tjent mig godt i mange år efterhånden!

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 19:59
Clap Ikke så meget at sige, ser super godt ud. 

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: Mr. Duck
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 20:39
Dejlig stue, ser godt ud - og er ret "konevenligt" i hvidt ;)
Går du med tanker om at anskaffe en projektor?


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Clap Ikke så meget at sige, ser super godt ud. 

Tusind tak for det Smile

Jeg er også selv ved at være helt godt tilfreds med det!


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af Mr. Duck Mr. Duck skrev:

Dejlig stue, ser godt ud - og er ret "konevenligt" i hvidt ;)
Går du med tanker om at anskaffe en projektor?

Ja der er ingen tvivl om at det var lettere at "Sælge" de her højtalere til kæresten, end mine XTZ'er var i sin tid!

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en projektor en gang, men jeg har jo en hel del vinduer i stuen, så der ville skulle arbejdes meget med mørklægning hvis det skulle blive aktuelt!

Til at starte med tror jeg at den står på nyt (og større!!!) TV Wink


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 08:09
Hvordan synes du lyden er på dine elac sammenlignet med dine xtz?

Ellers et rigtigt lækkert setup :-)


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvordan synes du lyden er på dine elac sammenlignet med dine xtz?

Ellers et rigtigt lækkert setup :-)

Nu er jeg på ingen måde audiofil, og jeg har ikke hørt højtalerne på samme reciever heller, så hav det i mente når i læser mine beretninger...

Jeg syntes faktisk at jeg oplever lyden som værende meget sammenlignelig, men de er jo også begge udstykket med en bånddiskant hvilket jo vil sætte sine spor.

Bassen er jo en smule større i XTZ'erne, hvilket jo selvfølgelig giver et lille udslag, men nu spiller mine ELAC'er jo sammen med min Velodyne, både i surround og stereo, så jeg mangler på ingen måde bas Wink

Generelt vil jeg påstå, at hvis man er til lyden ved den ene af disse højtalere, så vil den anden sikkert også kunne tilfredsstille ens behov.

Hvordan det ser ud når man kommer op i de respektive mærkers større/dyrere serier, skal jeg ikke kunne sige.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvordan synes du lyden er på dine elac sammenlignet med dine xtz?

Ellers et rigtigt lækkert setup :-)

Nu er jeg på ingen måde audiofil, og jeg har ikke hørt højtalerne på samme reciever heller, så hav det i mente når i læser mine beretninger...

Jeg syntes faktisk at jeg oplever lyden som værende meget sammenlignelig, men de er jo også begge udstykket med en bånddiskant hvilket jo vil sætte sine spor.

Bassen er jo en smule større i XTZ'erne, hvilket jo selvfølgelig giver et lille udslag, men nu spiller mine ELAC'er jo sammen med min Velodyne, både i surround og stereo, så jeg mangler på ingen måde bas Wink

Generelt vil jeg påstå, at hvis man er til lyden ved den ene af disse højtalere, så vil den anden sikkert også kunne tilfredsstille ens behov.

Hvordan det ser ud når man kommer op i de respektive mærkers større/dyrere serier, skal jeg ikke kunne sige.

Spændende. Det er også mit umiddelbare indtryk af XTZ; at de ligger sig op ad Elec lyden. Jeg har jo selv 99.36, men overvejer at anskaffe mig en stander højtaler i stedet, da jeg synes jeg har en del problemer med bas-reflektionen.

Har du testet med andre højtaler producenter op imod XTZ? Og må man spørge hvad sådan et Elac setup står i?

DBH Michael


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Spændende. Det er også mit umiddelbare indtryk af XTZ; at de ligger sig op ad Elec lyden. Jeg har jo selv 99.36, men overvejer at anskaffe mig en stander højtaler i stedet, da jeg synes jeg har en del problemer med bas-reflektionen.

Har du testet med andre højtaler producenter op imod XTZ? Og må man spørge hvad sådan et Elac setup står i?

DBH Michael

Jeg er sikker på at du nok skal kunne finde en recordere-bruger som har et par ELAC standerhøjtalere som du kan få lov til at lytte på. Og ellers kan CSN-teknik nok sørge for en demo...

Jeg har haft lyttet til KEF T205, men det er faktisk hvad jeg har haft lyttet til i min søgen denne gang, og needless to say; de kunne ikke måle sig op mod hverken mine gamle XTZ'er, eller ELAC'erne.

ELAC WS1235 står til ca. Kr. 3.600 pr. stk, så vidt jeg husker, så det kan man så gange op med 5 i mit tilfælde.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 18:10
Det ser super godt ud Christian Clap Fed sub du har fået dig, har godt nok haft den i tankerne mange gange.. Vi må finde en aften hvor jeg kan tage cola og flødeboller med Embarrassed
 
Var det en Audyssey Pro kalibrering eller med den tilhørende mic til recieveren der er blevet kalibreret?


-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 20:05
Ja det er noget af en krabat den velodyne!

Integraen er kalibreret med det indbyggede audessey XT32, og så tweaket efterfølgende.

Du skal være velkommen forbi en gang Danny :-)

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Schulz
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Spændende. Det er også mit umiddelbare indtryk af XTZ; at de ligger sig op ad Elec lyden. Jeg har jo selv 99.36, men overvejer at anskaffe mig en stander højtaler i stedet, da jeg synes jeg har en del problemer med bas-reflektionen.

Har du testet med andre højtaler producenter op imod XTZ? Og må man spørge hvad sådan et Elac setup står i?

DBH Michael

Jeg er sikker på at du nok skal kunne finde en recordere-bruger som har et par ELAC standerhøjtalere som du kan få lov til at lytte på. Og ellers kan CSN-teknik nok sørge for en demo...

Jeg har haft lyttet til KEF T205, men det er faktisk hvad jeg har haft lyttet til i min søgen denne gang, og needless to say; de kunne ikke måle sig op mod hverken mine gamle XTZ'er, eller ELAC'erne.

ELAC WS1235 står til ca. Kr. 3.600 pr. stk, så vidt jeg husker, så det kan man så gange op med 5 i mit tilfælde.


Jeg tror nok 1235'erne står til 3295,- pr stk. Det er så vidt jeg ved også mere end halvanden gang prisen på Kef T301 som er fronter i 205 systemet og tæt på dobbelt så meget som T101 som er bagkanaler i 205 systemet, dvs. vi er i en helt anden prisklasse, så de skulle også gerne spille bedre Wink. Jeg har selv haft de Elac som bagkanaler og de spiller rigtigt godt. De kan spille dybere end Kef og så har de bånddiskanten som du selv er inde på. Til gengæld har Elac tildens til at være meget bløde og hifi-agtige i lyden og til film er jeg ikke sikker på det er lykken (i hvert fald ikke for mig Smile, jeg har selv skiftet til Kef T301). Men på musik siden spiller Elac helt sikkert bedre (men jeg hører sjældent musik). Jeg kan selv godt lide det flade design på Kef og er godt tilfreds med mit skifte til Kef (specielt til prisen er jeg tilfreds). Men det hele er jo smag og behag og lidt pris forskelle LOL.

Tillykke med dine nye Elac, Integra og Velodyne, det er helt sikkert en god kombination og med den kalibrering oven i hatten, så skulle den ged vist være barberet.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 20:38
Elac - som mere HIFI-agtige, det ved jeg sørme ikke helt. Indrømmet mine nye FS 407 er mere HIFI agtige, og det var jo det som jeg søgte. Men de øvrige Elac jeg har haft, har jeg nok mere hørt som fornuftige all-round højtalere.

Men f.eks. MK hører jeg faktisk primært som surround højtalere, som jeg til gengæld ikke synes er speciel gode til musik. Men sådan hører vi jo så forskelligt.


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 26-Februar-2013 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Spændende. Det er også mit umiddelbare indtryk af XTZ; at de ligger sig op ad Elec lyden. Jeg har jo selv 99.36, men overvejer at anskaffe mig en stander højtaler i stedet, da jeg synes jeg har en del problemer med bas-reflektionen.

Har du testet med andre højtaler producenter op imod XTZ? Og må man spørge hvad sådan et Elac setup står i?

DBH Michael

Jeg er sikker på at du nok skal kunne finde en recordere-bruger som har et par ELAC standerhøjtalere som du kan få lov til at lytte på. Og ellers kan CSN-teknik nok sørge for en demo...

Jeg har haft lyttet til KEF T205, men det er faktisk hvad jeg har haft lyttet til i min søgen denne gang, og needless to say; de kunne ikke måle sig op mod hverken mine gamle XTZ'er, eller ELAC'erne.

ELAC WS1235 står til ca. Kr. 3.600 pr. stk, så vidt jeg husker, så det kan man så gange op med 5 i mit tilfælde.


Jeg tror nok 1235'erne står til 3295,- pr stk. Det er så vidt jeg ved også mere end halvanden gang prisen på Kef T301 som er fronter i 205 systemet og tæt på dobbelt så meget som T101 som er bagkanaler i 205 systemet, dvs. vi er i en helt anden prisklasse, så de skulle også gerne spille bedre Wink. Jeg har selv haft de Elac som bagkanaler og de spiller rigtigt godt. De kan spille dybere end Kef og så har de bånddiskanten som du selv er inde på. Til gengæld har Elac tildens til at være meget bløde og hifi-agtige i lyden og til film er jeg ikke sikker på det er lykken (i hvert fald ikke for mig Smile, jeg har selv skiftet til Kef T301). Men på musik siden spiller Elac helt sikkert bedre (men jeg hører sjældent musik). Jeg kan selv godt lide det flade design på Kef og er godt tilfreds med mit skifte til Kef (specielt til prisen er jeg tilfreds). Men det hele er jo smag og behag og lidt pris forskelle LOL.

Tillykke med dine nye Elac, Integra og Velodyne, det er helt sikkert en god kombination og med den kalibrering oven i hatten, så skulle den ged vist være barberet.

Du har ret i at det nok ikke er en helt fair sammenligning.

Min oplevelse med KEF'erne, var at de var et rigtig godt kompromis mellem design og lyd!

Mht. musikaliteten i højtalerne, så er det ikke det som har haft første prioritet for mig, da mit anlæg i 90 % af tiden bliver brugt til film.

Når det endelig bliver brugt til musik vil det enten være i form af baggrundsmusik, eller en koncertfilm.




-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 26-Februar-2013 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Elac - som mere HIFI-agtige, det ved jeg sørme ikke helt. Indrømmet mine nye FS 407 er mere HIFI agtige, og det var jo det som jeg søgte. Men de øvrige Elac jeg har haft, har jeg nok mere hørt som fornuftige all-round højtalere.

Men f.eks. MK hører jeg faktisk primært som surround højtalere, som jeg til gengæld ikke synes er speciel gode til musik. Men sådan hører vi jo så forskelligt.

Jeg tror jeg er lidt af den overbevisning, at hvis en højtaler er god til musik bør den også være god til film, men at det ikke altid er samme tilfælde når vi bevæger os den anden vej rundt.

Men om det bare er mig, skal jeg ikke kunne sige Smile 


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Februar-2013 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Elac - som mere HIFI-agtige, det ved jeg sørme ikke helt. Indrømmet mine nye FS 407 er mere HIFI agtige, og det var jo det som jeg søgte. Men de øvrige Elac jeg har haft, har jeg nok mere hørt som fornuftige all-round højtalere.

Men f.eks. MK hører jeg faktisk primært som surround højtalere, som jeg til gengæld ikke synes er speciel gode til musik. Men sådan hører vi jo så forskelligt.

Jeg tror jeg er lidt af den overbevisning, at hvis en højtaler er god til musik bør den også være god til film, men at det ikke altid er samme tilfælde når vi bevæger os den anden vej rundt.

Men om det bare er mig, skal jeg ikke kunne sige Smile 
Det er i bund og grund mit udgangspunkt, men der er sikkert nogen der vil være uenigeLOL 


Skrevet af: Schulz
Skrevet den: 26-Februar-2013 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Elac - som mere HIFI-agtige, det ved jeg sørme ikke helt. Indrømmet mine nye FS 407 er mere HIFI agtige, og det var jo det som jeg søgte. Men de øvrige Elac jeg har haft, har jeg nok mere hørt som fornuftige all-round højtalere.

Men f.eks. MK hører jeg faktisk primært som surround højtalere, som jeg til gengæld ikke synes er speciel gode til musik. Men sådan hører vi jo så forskelligt.

Jeg tror jeg er lidt af den overbevisning, at hvis en højtaler er god til musik bør den også være god til film, men at det ikke altid er samme tilfælde når vi bevæger os den anden vej rundt.

Men om det bare er mig, skal jeg ikke kunne sige Smile 
Det er i bund og grund mit udgangspunkt, men der er sikkert nogen der vil være uenigeLOL 


Det er jeg som sagt, det er delvis årsagen til jeg har solgt mine Elac højttalere. Men lige nøjagtigt det du kalder allround er det jeg kalder blød og hifi-agtig. De spiller (og her taler jeg om de modeller til menneskepenge, har ikke hørt de dyrere modeller) generelt godt og lyder godt og de fleste syntes det lyder godt, uanset om du spiller det ene eller det andet på dem. Men der er et pænt stykke vej fra Elac til JBL eller Klipsh (mf.), som hver især har deres specielle præg eller M&K som jeg opfatter som meget neutrale.  M&K kan i mine ører sagtens spille musik, men det skal ikke være en alt for skidt mp3 fil, for så får du hvad du har sat på, der er Elac på en måde mere eftergivende og blød i mine ører. Jeg var meget betaget af Elac og syntes f.eks også at Dali højttalere som Mentor og Helicon serien lyder rigtigt godt, men de er også meget hifi-agtige. Til et setup som hovedsageligt er til film og kun lidt baggrundsmusik, som mit nu er, så er det præcis jeg mener Elac ikke nødvendigvis er lykken, da der (igen i mine ører) findes højttalere der er bedre til dette. Eksemplet med M&K er fint, der er mange der ikke syntes de er super til musik, men er det til film. Elac er fin til allround men kommer altså ikke op til M&K når det gælder film, Der er også andre højttalere der er super til musik, men de bliver ikke nødvendigvis super til film. Så hvis man er til allround, så er Elac jo perfekt, og ellers så er der andre veje Wink. Hother jeg ved du elsker dine Elac og jeg er enig i de er gode (de modeller jeg har hørt), men de er ikke den eneste sandhed! Jeg vil personligt bare prøve noget andet og lige pt. er det Kef, som gør det godt til prisen, på et senere tidspunkt bliver det måske noget M&K og hvem ved, det kan være jeg ryger lige tilbage i Elac, Dali eller en anden dejlig hifi-agtig højttaler en skønne dag. Det vigtigste må være at have prøvet lidt forskelligt, så man på et tidspunkt har en ide om hvad det er for en lyd man vil have til det setup og de prioriteter man nu engang har.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Februar-2013 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

 

 Hother jeg ved du elsker dine Elac og jeg er enig i de er gode (de modeller jeg har hørt), men de er ikke den eneste sandhed! Jeg vil personligt bare prøve noget andet og lige pt. er det Kef, som gør det godt til prisen, på et senere tidspunkt bliver det måske noget M&K og hvem ved, det kan være jeg ryger lige tilbage i Elac, Dali eller en anden dejlig hifi-agtig højttaler en skønne dag. Det vigtigste må være at have prøvet lidt forskelligt, så man på et tidspunkt har en ide om hvad det er for en lyd man vil have til det setup og de prioriteter man nu engang har.
Jamen vi er slet ikke uenige. Højtalere og ørerne der hører dem er så vidt forskellige. Og du har bestemt ret i, at der findes mange skønne højtalere. Og jeg kunne da sagtens finde på at købe andre højtalere. B&W´s de store i 800 serien er skønne, de store Dali og AudioVector mums -   jeg har bare ikke plads til dem. Så mine højtalere er altid et stort kompromis, og her har jeg nok fundet Elac som dem der bedst opfylder mine ønsker og de indbyggede kompromiserLOL


Skrevet af: Anders hj
Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 10:11
Hej Christian

Er elac svære at trække har kigget lidt på fs 247 og c241 samt ws 1235 til baghøjtalere og velodyne spl 1200 har en denon 4308 og Dali blue 5005 c1000 r 1000 sub aw 8. Stuen er ca 35m2 . Halv musik og halv film skal det bruges til.

Hilsen anders


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Anders hj Anders hj skrev:

Hej Christian

Er elac svære at trække har kigget lidt på fs 247 og c241 samt ws 1235 til baghøjtalere og velodyne spl 1200 har en denon 4308 og Dali blue 5005 c1000 r 1000 sub aw 8. Stuen er ca 35m2 . Halv musik og halv film skal det bruges til.

Hilsen anders

Hej Anders,

WS1235 er opgivet til en følsomhed på 86DB og fs247 89DB, hvor dine 5005'ere er opgivet til 91,5DB, og hvis jeg husker min teori ret, så er højtaleren lettere at trække jo højede følsomheden er.
Så ud fra det så burde Elac'erne jo skulle have en smule mere strøm for at spille lige så højt som dine Dali'er, men det er jo som sagt blot teori...

Jeg vil dog mene at din Denon nok skal kunne spille et Elac-sæt op...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 10:27
Din Denon kan sagtens trække de Elac modeller du nævner, jeg har selv for laaaaang tid siden haft blue serien, den synes jeg var tung. Så vil umiddelbart tro Elac er mere letdrevne...



-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Anders hj
Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 10:35
Hej

Håber lyden får et løft i forhold til blue serien eller om det skal være mentor 6 . Vil godt prøve elac så håber ikke man fortryder.

Anders


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Anders hj Anders hj skrev:

Hej

Håber lyden får et løft i forhold til blue serien eller om det skal være mentor 6 . Vil godt prøve elac så håber ikke man fortryder.

Anders

Hvis jeg var dig ville jeg se om ikke du kunne få mulighed for at lytte til de forskellige højtalere. Helst hjemme hos dig selv, og på din reciever, hvis det kan lade sig gøre.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Anders hj
Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 10:42
Har du andre mærker du kan anbefale ved csn teknik har elac som også ligger tæt på min bopæl

Anders


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Anders hj Anders hj skrev:

Har du andre mærker du kan anbefale ved csn teknik har elac som også ligger tæt på min bopæl

Anders

Jeg er nok ikke den bedste til at give anbefalinger, da jeg ikke har haft lyttet til voldsomt mange mærker.

Som skrevet tidligere her i tråden, så lyttede jeg faktisk kun til KEF inden jeg købte mine ELAC.

Men jeg er sikker på at CSN-teknik, gerne vil komme forbi med nogle ELAC som du kan lytte til på din Denon...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: sirgadget
Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 23:13
Lækkert setup Christian, specielt din receiver:)

Og flot gulv forresten:)


-------------
Mikkel Petersen.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120971 - Mit setup


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 05-Marts-2013 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af sirgadget sirgadget skrev:

Lækkert setup Christian, specielt din receiver:)

Og flot gulv forresten:)

Tak for det!

Jeg er også rigtig glad for recieveren, til trods for at den nok ikke vinder nogle designpriser LOL


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Marts-2013 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af sirgadget sirgadget skrev:

Lækkert setup Christian, specielt din receiver:)

Og flot gulv forresten:)

Tak for det!

Jeg er også rigtig glad for recieveren, til trods for at den nok ikke vinder nogle designpriser LOL
Design opfattelse er jo meget forskellig, men over tid når man (eller jeg) finder ud af hvor god Integraen er, så synes i det mindste jeg, at den er super flotTongue


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 05-Marts-2013 kl. 19:48
Jeg syntes skam også at deres design er kommet langt de sidste par generationer, og Integraerne syntes jeg er noget pænere end deres Onkyo-modstykker!

Og så vil jeg give dig ret i at dens evner gør at den måske syner flottere end den virkelig er

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: sirgadget
Skrevet den: 05-Marts-2013 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af sirgadget sirgadget skrev:

Lækkert setup Christian, specielt din receiver:)

Og flot gulv forresten:)

Tak for det!

Jeg er også rigtig glad for recieveren, til trods for at den nok ikke vinder nogle designpriser LOL


Så lidtSmile

Jeg kan nu rigtig godt lide Integra's design, næsten lige så lækkert som Onkyo's nye reference design (den med analoge VU-metre).
Og så passer den perfekt i design til OPPO BDP-105, hintWink


-------------
Mikkel Petersen.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120971 - Mit setup


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 05-Marts-2013 kl. 21:58
Haha, den står skam også højt på ønskesedlen, men nu må vi se hvordan det ender med nyt TV først

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: sirgadget
Skrevet den: 05-Marts-2013 kl. 22:00
Ja, alting er jo en prioritering, og kan godt forstå du vil have tv'et førstSmile

-------------
Mikkel Petersen.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120971 - Mit setup


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 06-Marts-2013 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af sirgadget sirgadget skrev:

Ja, alting er jo en prioritering, og kan godt forstå du vil have tv'et førstSmile

Ja der er vist ingen tvivl om at det er den ældste del af mit setup i øjeblikket!


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 10-April-2013 kl. 12:05
Så blev det endelig tid til en opgradering igen.

I Gætter aldrig hvad der stod for skud Wink

Det var selvfølgelig mit efterhånden oldnordiske TV...

Efter et par måneders læsen på nettet, kiggen i butikker mere læsen på nettet og utallige timers overvejelser, har jeg besluttet mig for at prøve lykken med et 55" panasonic ST60.

Jeg har ellers været tæt på at købe et LED/LCD denne gang, da jeg jo også har læst de mange tråde omkring Burn-in på 50-generationen af Panasonics plasmaskærme. Jeg har haft kig på især Sonys 55" HX855, og Panasonics WT50, men endte med at tage chancen med et plasma igen.
Jeg har jo i de sidste små 7 år haft plasma, og billedet på LED/LCD er nu engang ikke helt det samme...

Så jeg har bestilt mig et ST60 og glæder mig til at få det hjem Smile


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-April-2013 kl. 12:27
Jamen stort tillykke, og det bliver spændende hvordan dit nye ST60 arter sig. Fortæl endelige Tongue


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 10-April-2013 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen stort tillykke, og det bliver spændende hvordan dit nye ST60 arter sig. Fortæl endelige Tongue

Ja, jeg ser også frem til det!

Jeg skal nok vende tilbage med mine erfaringer med den, når jeg har haft mulighed for at lege lidt med den Tongue

Min Gamle PV60'er fortsætter forresten i familien, da mine forældre får den som erstatning for deres gamle Sony 32" CRT Shocked


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 23-April-2013 kl. 11:45
Så har jeg snakket med min TV-pusher, og hvis alt går vel så lander mit nyt TV hos dem på torsdag, og så kommer de forbi med det fredag formiddag.

Det er sgu service, at de kommer med det på en helligdag!

Fik jeg sagt at jeg glæder mig som et lille barn? LOL


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 29-April-2013 kl. 14:49
Fedt setup! Har også selv Elac, Velodyne og Integra. Hvor har du købt dit tv-møbel henne? Jeg kan godt lide bagpladen, som skjuler ledningerne ;)  

-------------


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 29-April-2013 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Fedt setup! Har også selv Elac, Velodyne og Integra. Hvor har du købt dit tv-møbel henne? Jeg kan godt lide bagpladen, som skjuler ledningerne ;)  

Møblet er fra IKEA.

Det hedder TOBO, men så vidt jeg kan se, så fås det ikke længere med bagpladen på...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 30-April-2013 kl. 13:49
Så er det efterhånden et par dage siden, jeg havde håbet på at kunne modtage mit nye tv, men min forhandler var så uheldig at få tømt sin bil for TV, dagen inden han ville have været forbi mig med det, så jeg venter på næste sending Cry

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 20-Maj-2013 kl. 18:38
Så er det lykkedes at få et nyt TV!!!

Side 1 er opdateret med nye billeder Smile

Og Hele opdateringen får i også lige her:

OPDATE 20/5-2013 - NYT TV!!!

Ja, så lykkedes det endelig at få mit nye TV godt frem...


Et stk. indbydende papkasse...
Min første tanke da den ankom var "S**T den er stor!"


Og indeni var der skam et TV :)



Så der blev målt op, og leget med værktøj...
 

Hvilket resulterede i at vægbeslaget kom på plads.


Og til sidst kom der skam også et TV op og hænge Big smile


Så nu står den på masser af filmkigning mm. men da kæresten snart går på barsel, så bliver det vist hende der kommer til at nyde mest af det til en start LOL


Ud over det nye TV er mit Apple TV 2 blevet opgraderet til et Apple TV 3, men så holder vi vist også en lille pause med at opgradere anlæg for en tid...

Så nu ser mit anlæg ud som følger:

TV: Panasonic 55" ST60

BD: Pioneer BDP-LX71 - Købt brugt af en anden bruger herinde. Laaaange loadingtider, men god lyd og godt billede, også på DVD'er (Selvom det nu er sjældent der kommer en DVD på efterhånden).

Apple TV3

Spil: PS3 320GB slim

Reciever: Integra DTR 50.4 - Audessey XT32 kalibreret af CSN-teknik

Højtalere: 5 X ELAC WS1235

Sub: Velodyne SPL1200 Ultra

Kabler: En god blanding af Nordost, Supra og noname brands.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 22-Maj-2013 kl. 09:58
Det ser rigtig lækkert ud det nye tv. Dit setup er meget flot integreret og diskret Smile

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 22-Maj-2013 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Det ser rigtig lækkert ud det nye tv. Dit setup er meget flot integreret og diskret Smile

Tusind tak for det Smile

Jeg sætter også selv pris på at det kan integreres i stuen, uden at "Overtage" den...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: KennyIver
Skrevet den: 11-August-2013 kl. 18:34
Hejsa Christian.
Vil du give lidt feedback om dit oplevelse af st60'eren? :)!

-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne


Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 11-August-2013 kl. 19:26
Ser sku godt ud! Er der meget genskind i billedet af det vindue i har? :)

-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 11-August-2013 kl. 19:41
@ KennyIver
Min overordnede erfaring med tv'et er yderst positivt!
Billedkvaliteten er super, og menuer og den generelle opsætning er nem at gå til.
Jeg kæmper dog i øjeblikket med at komme af med et TV2-logo som havde sat sig fast i øverste venstre hjørne af skærmen. Det dukkede op efter min kæreste og jeg, lidt tankeløst, satte os til at se en hel aftens på TV2 uden de store pauser...
Jeg har derfor kørt med zoom når jeg har set dr og TV2 kanaler i de sidste uger, og det er også klart på tilbagetog, så det er heldigvis kun retention og ikke noget permanent, og jeg satser på at det er væk snart. Hvis ikke det sidste vil forsvinde ved alm. brug med zoom, vil jeg lade den køre med renseskærmen i en nats tid, og se om ikke det kan tage det sidste...

@ DanielPT
Det ene vindue som er lige overfor skærmen giver en del genskind. Især her i sommermånederne hvor solen står længere på himlen... Jeg går derfor med planer om et mørkelægningsgardin i det vindue.
De resterende vinduer i stuen skaber ikke nogle problemer overhovedet!

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: fredizy
Skrevet den: 11-August-2013 kl. 20:04
Har du været forsigtig i forhold til brug af skærmen. Jeg tænker på nedsat kontrast, lys mv., i de første 100 timer eller har du bare brugt skærmen uden videre tanke på dette?

Synes problemerne med retention er mindre end sidste år men åbenbart stadig et issue.


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 11-August-2013 kl. 20:39
Jeg har brugt "True Cinema" indstillingen men med kontrakten sat ned, så jeg tror ikke jeg har mishandlet skærmen med andet end en for langt uafbrudt aften med samme tv-kanal...

Men det er som sagt på tilbagetog, og efterhånden kun synligt på en hel gul baggrund...
Så jeg satser på snart at kunne gå tilbage til fuld skærms visning :-)

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 11-August-2013 kl. 21:19
Retention sidder ikke så fast, at du skal bruge dagevis på at fjerne det. Det går væk på minutter. Burn-in og retention har to fundamentalt forskellige fejlmekanismer, og kan strengt taget ikke sammenlignes. Burn-in handler om ældning, hvor retention handler om skærmens evne til at slukke for en lysende pixel igen. Det lyder mere som burn-in det du ser.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 11-August-2013 kl. 21:36
Okay. Jeg har altid troet at burn-in er permanent og det er mit heldigvis (tilsyneladende) ikke, men det er altid rart at blive klogere :-)

Så håber jeg da at der er håb for at det sidste også forsvinder!

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 11-August-2013 kl. 22:01
Burn-in er sådan set blot et område, hvor lysstyrken er blevet lavere fordi eks. et logo har stået med mere lys på end resten af skærmen. Jo mere lys en pixel udsender, des hurtigere vil dens intensitet aftage og des mørkere vil den dermed blive. Dette ses som en skygge af eks. et logo. Det behøver således ikke være mere permanent, end at du kan udjævne det ved at ælde resten af skærmen ligeså meget og derved fjerne logoets aftegning. Ideelt set, så skulle man vise et helt hvidt billede, hvor kun logoet er sort... men den er så lidt sværere at trylle frem.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 11-August-2013 kl. 22:57
Ja, jeg tror ikke TV2 deler sådanne billeder ud :-)
Men det kunne godt være jeg skulle prøve at lade skærmens egne renseskærm køre en nats tid, da den jo også er et skift mellem sort og hvidt billede...

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: fredizy
Skrevet den: 12-August-2013 kl. 21:01
Skal man uanset forbrugte antal timer overvejer hvordan man bruger sin plasmaskærm?

Det er jo ofte vi på hjemmefronten ser DR1, DR2 og DR3 og her belaster logoet vel på samme skærmareal uanset kanalen. 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2013 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af fredizy fredizy skrev:

Skal man uanset forbrugte antal timer overvejer hvordan man bruger sin plasmaskærm?

Det er jo ofte vi på hjemmefronten ser DR1, DR2 og DR3 og her belaster logoet vel på samme skærmareal uanset kanalen. 
Jeg kan ikke give dig et generelt svar, men på mit 55VT60 har valgt at jeg permanent vil køre med nedsatte billedparamentre på ISF 1, som jeg benytter til TV-kanaler. Omvendt benytter jeg ISF 2 til BD, og denne billedprofil vil snart blive autokalibreret.

Jeg skal lige sige, at mit billede på ISF 1 faktisk er ganske godt -  og ingen retention eller burn-in


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: fredizy
Skrevet den: 12-August-2013 kl. 21:29
Jeg spørger fordi jeg lige nu sidder og kigger på min GT60 som jeg ikke kan bestemme om jeg skal beholde. Troede egentlig forholdene omkring retention og burn in var blevet bedre end sidste års 50 serie, men synes nu der dukker mange dårlige erfaringer op.

Så godt dine nedsatte parameter i en anden post. Jeg kører ligenu konstant med zoom billede som jeg egentlig ville gøre de første 150 timer, men hvad så herefter......






Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 18-December-2013 kl. 12:52
Så sker der lidt nyt på lyd/billed fronten igen. 

Jeg har været ude og købe et par julegaver til mig selv Big smile

Jeg var ved at være træt af den Jacob Jensen radio som vi har stående i køkkenet, og jeg ville gerne have muligheden for at streame fra vores mobiler og iPad.
Så derfor har jeg været ude og bestille en Sonos Play:1 med dertilhørende Bridge.
Den er desværre ikke på lager i øjeblikket, men kommer ca. midt Januar.

Så må vi se om jeg kan nøjes med den ene, eller om der kun går kort tid inden der skal en ekstra, så jeg kan spille i ordentlig stereo.



Og nåh ja, Sonos'en får også en ny legekammerat i form af en iPhone 5s Smile




-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 14:16
Og endnu en gang sker der lidt nyt på hjemmebiofronten.

Min gamle Harmony One har længe trængt til en udskiftning, og jeg har derfor haft mange og lange overvejelser omkring hvilken universal remote jeg skulle skifte den ud til.

Det har hovedsageligt været et valg mellem Harmony Ultimate og en Lintronic-løsning med en Beo4 remote.

Valget faldt på Harmony'en. Dels fordi løsningen koster ca. det halve af Lintronic løsningen, dels grundet den medfølgende Hub som kan styre PS3 via Bluetooth og dels pga. touchskærmen som jo kan specificeres efter ens egne ønsker.

Om det så er det rigtige valg vil tiden jo vise Smile

Men lige nu ser jeg i hvert fald frem til at få lidt nyt legetøj hjem Big smile



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Kingofdk
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 22:30
Flot setup 

jeg har selv elac højtaler som front og selv godt tilfreds :-)

må jeg spørger hvorfor du ik valgt en rigtig center fra elac istedet? 

går nemlig selv og overvejer om jeg skal ha en elac center som din eller den "rigtige"


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 04-Januar-2015 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Kingofdk Kingofdk skrev:

Flot setup 

jeg har selv elac højtaler som front og selv godt tilfreds :-)

må jeg spørger hvorfor du ik valgt en rigtig center fra elac istedet? 

går nemlig selv og overvejer om jeg skal ha en elac center som din eller den "rigtige"

Jeg besluttede mig for at jeg ville have ens højtalere hele vejen rundt, for at få et så ens lydbillede som muligt.

På centeren er bånddiskanten så blevet drejet 90 grader så den står ligesom på de resterende højtalere.

Jeg har af og til overvejet om man skulle prøve med en rigtig centerhøjtaler, men jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med mit setup som det er lige nu, så jeg finder andre steder at bruge mine penge :)

Jeg vil sige at hvis dine andre højtalere også er WS 1235'ere så kan jeg fint anbefale også at bruge en som center.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Kingofdk
Skrevet den: 04-Januar-2015 kl. 23:30
Okay det kan jeg godt følge dig i ;-)

Det handler jo om at det lyder godt og ikke hvad der er det "rigtige" 

Det glemmer man ret tit inkl. mig selv heh.

Jeg over overvejer en Center cc241 men synes den er lidt dyr for en højtaler. 
Men det ender nok med jeg køber den. :-P 



Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 05-Januar-2015 kl. 04:35
"Det rigtige" er netop som Christian har gjort, nemlig at køre med 3 ens fronter..!



Print side | Luk vindue