Print side | Luk vindue

Forfærdelig reklame baggrund

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120809
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 17:52

Emne: Forfærdelig reklame baggrund
Skrevet af: Roland
Emne: Forfærdelig reklame baggrund
Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 23:01
Det er da noget af det værste jeg længe har set. Den telia baggrund er da vildt irriterende for øjnene. Den ødelægger totalt den visuelle oplevelse på denne her ellers så gode portal ! Angry

Ved godt at siden er nød til at vise reklamer for at kunne køre, men det er vel ikke meningen at recordere.dk skal ligne EB, BT og alle de andre lign. reklamesøjler. Confused

Hvor lang tid skal vi brugere belemres med denne irriterende reklame ? Som jeg iøvrigt tvivler på, får nogle til at vælge telia frem for andre, tvært imod !!!

Må indrømme at mine ellers daglige besøg her på siden stopper og først kommer tilbage, når denne totalt ødelæggende reklame baggrund er væk !
Det er vel ikke meningen, at brugerne ikke har lyst til at frekventere siden pga. så voldsom en reklame. Det gi'r jo færre hits - eller hür ??

Ses - hilsen en ellers tilfreds bruger !

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 23:08
Hej Roland

Indtil vi har en fornuftig brugerbetaling på plads (læs: en som alle brugere af recordere.dk betaler til), der er reklamerne jo eneste indtægtskilde.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: db89
Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 23:20
Sjovt nok fremgår denne tråd kun på forsiden...under siden med seneste indlæg er den sjovt nok skjult...Confused

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net

Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 23:22
Nå nu er den også forsvundet fra forsiden...

-------------

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 23:24

Øh. Den står fint her. Tror du ikke bare du har ramt et cache refresh. 

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Roland

Indtil vi har en fornuftig brugerbetaling på plads (læs: en som alle brugere af recordere.dk betaler til), der er reklamerne jo eneste indtægtskilde.

/Lars

Som jeg skrev så har jeg intet imod reklamer og ved godt at siden ikke kan drives uden. Men den her slags møg irriterende for øjnene - bl.a. fylder reklamen lidt mere end halvdelen af siden på min 24" - det er altså too much !!

Det kan jo ikke være meningen, at man som bruger mister lysten til at frekventere siden pga. det visuelle indtryk. Det giver jo i sidste ende ikke flere krunker i kassen ! 

Iøvrigt tvivler jeg på, at tvungen brugerbetaling er nogen god løsning. Imo så vil mange nok fordufte og så vil der kun være en lille skare tilbage. Og det er vel ikke meningen ?
Her ville frivillige donationer nok være en bedre idé. Det funker faktisk helt fint på bl.a. http://www.fotostart.dk/index.php?p=3 - fotostart.dk  som pt har ca. 27.000 tilmeldte brugere.

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar

Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 23:43
Nu fremgår den godt nok igen begge steder. jeg ved intet om hvordan siden her fungerer, syntes bare det var mærkeligt at tråden pludseligt forsvandt fra oversigten.
Jeg "flygtede" oprindeligt herover fra et kendt hifi-forum på grund af censuren der fjernede alt der kunne tolkes den mindste smule kritisk over for forummet. Har ikke været så aktiv her på forummet i de seneste måneder, og var nu ved at tro at man måske her også var begyndt på at censure kritiske indlæg/tråde.

-------------

Skrevet den: 27-Februar-2013 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Nu fremgår den godt nok igen begge steder. jeg ved intet om hvordan siden her fungerer, syntes bare det var mærkeligt at tråden pludseligt forsvandt fra oversigten.
Jeg "flygtede" oprindeligt herover fra et kendt hifi-forum på grund af censuren der fjernede alt der kunne tolkes den mindste smule kritisk over for forummet. Har ikke været så aktiv her på forummet i de seneste måneder, og var nu ved at tro at man måske her også var begyndt på at censure kritiske indlæg/tråde.

Vi har 3 cache systemer der kører uafhængigt af hinanden. Listen på siden er en webkontrol der har sin egen cache, forsiden er en webside, der har sin egen cache, og så har vi en varnish cache server foran. Nogen gange falder de over hinanden, og så får man en tidligere visning. Dette dog max i 60 - 360 sek. 

Nu er der jo ikke så meget kritisk i det her indlæg. Recordere.dk er en forretning, og Telia TV har købt site ownership i dag den 27. februar. Over midnat forsvinder dele af bannerne igen. Det er en af de forretningsmodeller vi bruger, og sådan er det :-)

Omkring emnet

Jeg tror ikke rigtigt på "Fotostart" modellen. Virker som om Told & Skat ville slikke sig om munden, hvis de så hans "betalingsbetingelser" Wink

Jeg vil meget nødigt udtale mig om andre hjemmesider, da jeg hverken kender deres økonomi, brugerbase eller antal betalende brugere.

Men med min erfaring for frivillige indbetalinger, der ville den månedlige udgift per betalende bruger (af dem der virkelig ønsker at donere), blive uforholdsmæssig høj, i forhold til reklamer.

Men det ene udelukker jo ikke det andet, måske der en dag bliver mulighed for at betale, for at undgå reklamerne. Men risikoen er at de indbetalte penge bare ender i administration og udgifter til online betalinger, så intet er opnået.

Recordere.dk er et selskab, og vi betaler skat og moms, så en 10'er her og der kan ikke betale de store afskrivninger der er på drift.

Vi har p.t. 4 servere kørende, og betaler licenser til bl.a. Microsoft og CMS / Forum software udbydere.

-------------

Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 00:03
Som sagt så er reklamer som vi normalt har her på siden, helt fint og selvfølgelig også forståeligt.

Men det kan vel ikke være meningen at man som bruger skal sidde og få så ondt i øjnene (og hovedet) pga. af en så belastende(læs flimrende) reklame, der fylder mere end selve indholdet ??

Det forstår jeg simpelthen ikke skal være nødvendigt !! Imo burde der være en grænse for, hvad man skal godtage som "site owner" ift. et firmas reklamekrav.

-------------

Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Som sagt så er reklamer som vi normalt har her på siden, helt fint og selvfølgelig også forståeligt.

Men det kan vel ikke være meningen at man som bruger skal sidde og få så ondt i øjnene (og hovedet) pga. af en så belastende(læs flimrende) reklame, der fylder mere end selve indholdet ??

Det forstår jeg simpelthen ikke skal være nødvendigt !! Imo burde der være en grænse for, hvad man skal godtage som "site owner" ift. et firmas reklamekrav.

Roland.

Vi kan altså ikke tage hensyn til at du får hovedpine. Vi bringer ikke erotiske reklamer, og har også krav om et minimum af animationer, men dét wallpaper der har været på, er ganske acceptabelt. 

Og vi behøver ikke diskutere det mere, for du har din holdning, og vi har vores :-). Vi respekterer din, men den får os altså ikke til at skifte strategi. Det håber vi så du respekterer. Smile

-------------

Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 00:33
Jo da - jeg respekterer da jeres holdninger, men det ændre ikke mit syn på at i godtager den slags  wallpaper reklamer.
Jeg savner forståelse for, at den slags flimrende baggrunds reklame for jer, er mere væsentlig end brugerens helhedsoplevelse når man frekventerer jeres side.

Det ta'r jeg så til efterretning og vil så overveje om jeg gider den slags imo ukritisk falden på halen for usel mammon.
Sorry for de lidt hårde ord, men jeg undres noget over de kolde og imo kyniske svar i her har givet !

-------------

Skrevet af: quadrago
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 00:58
Nu bliver jeg nysgerrig. Er der tale om en anden Telia-reklame end den lilla med TV-logoerne?

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 06:53
Vedr. betaling: Så skal I være velkomne til at lukke min profil, hvis dette gennemføres! I det mindste, kunne I prøve med at enkelte dele af sitet eller artikler kunne være betalingskrævet - og så lade resten, herunder forummet være frit tilgængeligt.

Synes egentligt, at der før har været "helsidesreklamer" på, UDEN brok. Men måske det skyldes Telia's forfærdelige farver? I så fald skal klagen jo ikke gå til Recordere!!Big smile

Det med, at en nyoprettet tråd ikke altid vises, har jeg også NOGLE gange været ude for. Nogen tid senere er den så kommet på... Det kan måske være manglende diskoprydning, eller manglende sletning af browserdate hos mig selv?

Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 07:14
@Turbo2:
Recordere overvejer ikke betaling. Det var et forslag som @Roland kom med, og som vi besvarede. Recordere.dk tror ikke på betaling på vores site. Vi tror på en god balance mellem reklamer på nyhedssiden og i vores forum. Smile

@quadrago:
Nej. Det er det wallpaper, som hverken havde animationer eller flimren.

@Roland:
Der er ingen "falden på halen" for ussel mammon fra vores side. Vi syntes faktisk at den kampagne vi kørte sammen med Telia i går, var pæn og respektfuld overfor sitet, og vi glæder os til at gentage den med nye bannere senere på året.

At du syntes at vores svar er arrogante, kan i min optik kun skyldes at du ikke kan lide dem. Vi har forholdt os til dit indlæg, og svaret dig på bedste vis. Smile

-------------

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 07:36
Jeg må indrømme, at jeg også fandt grafikken ikke passede sammen med resten af sitet, og det første jeg gjorde var at sørge for, at min browser ikke længere kunne finde den baggrundsfil, når den forsøgte, så siden igen var til at holde ud at se på...

Det kan vel ikke ligefrem være meningen med en reklame, at den skal få folk til at tage skridt til at fjerne den?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 08:36
Er der nogen der har et screendump af baggrunden? Jeg synes bestemt ikke jeg så den i går da jeg var herinde. Men måske er jeg bare blevet immun efter knap 20 år på nettet ;)

Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 09:12

Må indrømme at mine ellers daglige besøg her på siden stopper og først kommer tilbage, når denne totalt ødelæggende reklame baggrund er væk !
Det er vel ikke meningen, at brugerne ikke har lyst til at frekventere siden pga. så voldsom en reklame. Det gi'r jo færre hits - eller hür ??

Drama queen much? I stedet for at komme helt op i det røde felt over en animation, er en bedre løsning at lære at ignorere sådan nogle reklamer og koncentrere sig om indholdet - for der kommer bestemt ikke færre af dem med tiden generelt på hjemmesider.

Jeg er også meget nysgerrig efter at se den reklame, så hvis nogen har et screenshot så post det endelig.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 09:23
Det område af siden der nu er grøn/hvid (eller snelandskab afhængigt hvor man er) hvar lilla med Telia mange logo'er (de blinkede så vidt jeg husker).

Det var MEGET forstyrrende!

Mere generende reklamer = flere blokerer reklamer = færre reklamevisninger = færre penge.

Skrevet af: Spaghetti
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 09:27
Hold da op hvor folk hyler....

Ja det var ikke en speciel pæn Telia-baggrund, men det kan man sgu godt overkomme og fokusere på indholdet.

Sitet her, er på min top-10 over mest besøgte sites.... Det kommer ikke til at ændre sig, Teila-reklame eller ej!

Tåkrummende at folk overhovedet bruger energi på at brokke sig over sådan noget. Sitet skal sgu da have en indtægtskilde, for at skidtet kan eksistere... Hvis det kræver grimme reklamer i ny og næ, så fred være med det! Det er jo ikke engang fordi at der er store pop-ups, lyd-reklamer... Det kunne være LANGT værrere!

Fuld opbakning til folkene bag recordere - herfra Clap 

-------------
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400

Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 09:43
Hej Alle

Meningen med kampagner af den art, er netop at man skal blive opmærksom på dem.

Hvis de bare falder i med hjemmesiden, så ingen opdager dem, så har de jo ingen værdi Smile

Det var et statisk baggrundsbillede, ligesom snevejret, og det så sådan ud:

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 09:46
Jeg lever til dagligt af og trykke reklamer i lange baner, nogle gange kommer der logoer og ideer på banen som bare er at strække tingene til grænsen (vi kan påvirke tingene lidt, hvis vi har en god argumentation via vores knowhow, ellers så er reklamefolk meget stålsatte når de har valgt en vej), og mine produktionsfolk korser sig.. men det er dem som bestiller varen som bestemmer hvordan tingene skal se ud.. ellers så kan det jo være de lægger pengene i en anden kasse.. og det er vi jo ikke interesseret i... husk på det der vises 1 sted er måske en del af en større helhedsprofil der præsenteres over flere medier.. så kan man ikke bare lave om på designet.. så skal der være en rød tråd.
Jeg syntes generelt selvom jeg også er træt af reklamer så er det et nødvendigt onde for at sikre en indtægt der kan drive et site.. og det er fair, alternativet er brugerbetaling.. også tror jeg hurtigt det går tilbage.. jeg læste feks. stiften.dk ofte.. nu har de indført brugerbetaling, og jeg har faktisk ikke været der siden.. gudved hvordan deres trafik ser ud på siden... jeg tvivler på det har bedret deres økonomi.
Sålænge at reklamerne ikke er dynamiske og blinkene/bevægene(fysisk), rollover eller begynder at snakke til dig, så lever jeg med dem... kønne eller mindre kønne..
Og det er jo tit sådan at det er kontroversielle reklamer der skaber meget opmærksomhed og debat, om det så er på indhold eller udseende.. og sådan vil udviklingen jo nok fortsætte.

-------------
Mvh

René

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 09:58
Nu benytter jeg som oftest min iPad 2 til internetsurf, og der fylder Recordere-indholdet hele skærmen, så der ikke kan ses nogen baggrund, så intet er så skidt at det ikke er godt for noget (den "lave" skærmopløsning).

Eller er det 4:3-formatet, der gør det?

Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det område af siden der nu er grøn/hvid (eller snelandskab afhængigt hvor man er) hvar lilla med Telia mange logo'er (de blinkede så vidt jeg husker).

Mere generende reklamer = flere blokerer reklamer = færre reklamevisninger = færre penge.

Flere blokerer reklamer = fære penge = ingen recordere.dk

Du skal huske hele ligningen

-------------

Skrevet af: Munkieftw
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 10:14
Drej skærmen 90 grader - sådan bør de fleste site's læses anyway..

Eller som jeg gør på arbejdet. Tilpas vinduet, jeg har intet imod at mit chrome vindue fylder halvdelen af min ene skærm. Så er alt Telia skåret væk, og det er ej heller irriterende på andre sider. :-)

Skrevet af: top30
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 10:23

Hej Roland

Hvor er det trist at der altid er folk der skal brokke sig over ting der ikke koster dem en krone.

Jeg synes at http://www.recordere.dk - www.recordere.dk er en super fin side uden for mange ”larmende” reklamer, der er efter min mening en fin balance mellem reklamer og indhold.

At en kunde vælger en løsning som Telia kan jeg da kun bifalde, de prøver at skabe opmærksomhed om deres brand og spytter penge i kassen så du kan læse artiklerne uden at betale noget som helst.

Du kan efter min mening ikke tillade dig at klage over noget som koster kr. 0 for dig, at du får ”ondt” i hovedet af en pågældende reklame kan ikke være www.recordere.dk´s problem, så må du vælge at kigge væk eller lade være med at besøge siden indtil denne reklame er væk.

Jeg kunne forstå dit brok hvis du havde betalt et abonnement til siden for at læse artikler osv. Så ville jeg mene at dit brok var berettiget.

Jeg er hverken fan af reklamer eller af Telia for den sags skyld, men ret skal være ret, siden er gratis, der ligges garanteret et kæmpe arbejde i det fra sidens administratorer og derfor er der nogle udgifter der skal dækkes ind.

Men du kunne jo stable en lignende side på benene og se om du kan gøre det uden ”larmende” reklamer og samtidig være gratis for brugerne.

Jeg er alle der drifter og vedligeholder denne side dybt taknemmelig for en god professionel side, mange tak for et godt stykke arbejde.

Mvh

Top30

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 10:36

bl.a. fylder reklamen lidt mere end halvdelen af siden på min 24" - det er altså too much !!

Hvis du har en 24" skærm er der ingen logisk grund til at køre browseren i fuldskærm - indstil dog dit vindue i en størrelse, så du ikke kan se baggrunden - Det tager under 2 sekunder.

Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jo, men brugerne lider jo ikke økonomisk tab og kan sikkert hurtigt finde et andet sted at opholde sig på.

Nu tror jeg heller ikke at Roland har noget imod at reklamen var der i relativt kort tid, men hvis den type reklamer var vejen frem (som bl.a. tidligere var tilfældet på bt.dk), så forringer det i høj grad oplevelsen af sitet, og det kan sagtens sætte skub i at nogle andre banker et site op, som brugerne så flytter over på.

Hifi4all.dk er ikke hvad det var før pga. ændringer på sitet (dog ikke pga. store reklamer, men pointen er den samme).

Husk at kritikken fra brugere, er jo kritik fra folk, der rent faktisk ønsker at sitet er værd at befinde sig på.

Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af top30 top30 skrev:

Du kan efter min mening ikke tillade dig at klage over noget
som koster kr. 0 for dig

Hvorfor ikke det? Må man heller ikke komme med kritik til Google over GMail, hvis de laver noget, man ikke synes om?

I øvrigt er jeg kunde i biksen her - Telia betaler recordere.dk for at jeg skal se reklamen.

Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 11:12
lunddal: udfra min termonologi så er telia kunden, det er dig der er varen.. lyder ubehageligt.. men det er jo sådan det er i mange gratis ting på nettet.

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

lundal: udfra den termonologi så er telia kunden, det er dig der er varen.. lyder ubehageligt.. men det er jo sådan det er i mange gratis ting på nettet.

Så grelt ville jeg ikke lige sætte det op, men ja, sådan omtaler jeg altid forholdet mellem bruger og Google.

Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 11:17
sådan er det rigtigt mange steder i dag.
prøv bare og tage bannerannoncer ved sportsstævner, er det reklamen på sidelinien, eller den som kigger på det som er varen?
Det er selvfølgelig fordi virksomheder håber på at blive set de er villige til at betale for det, og derfor betaler de ofte efter eksponeringsgraden.. (antal seerere visninger osv), og derved bliver det enkelte individ pludselig til "varen" for det er sådan regningen gøres op.. jo flere individer der kommer over disken.. jo højere indtægt til den som har reklamen
og husk på, her har du endda betalt entre.. men det handler jo om at skaffe indtægter nok til at dække de lønninger som der render rundt på banen.. så har jeg vist ikke sagt for meget Wink

-------------
Mvh

René

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 11:19
If you are not paying for it, you're not the customer; you're the product being sold

Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 12:09

Hej Roland

Hvor er det trist at der altid er folk der skal brokke sig over ting der ikke koster dem en krone.

Jeg synes at http://www.recordere.dk - www.recordere.dk er en super fin side uden for mange ”larmende” reklamer, der er efter min mening en fin balance mellem reklamer og indhold.

At en kunde vælger en løsning som Telia kan jeg da kun bifalde, de prøver at skabe opmærksomhed om deres brand og spytter penge i kassen så du kan læse artiklerne uden at betale noget som helst.

Du kan efter min mening ikke tillade dig at klage over noget som koster kr. 0 for dig, at du får ”ondt” i hovedet af en pågældende reklame kan ikke være www.recordere.dk´s problem, så må du vælge at kigge væk eller lade være med at besøge siden indtil denne reklame er væk.

Jeg kunne forstå dit brok hvis du havde betalt et abonnement til siden for at læse artikler osv. Så ville jeg mene at dit brok var berettiget.

Jeg er hverken fan af reklamer eller af Telia for den sags skyld, men ret skal være ret, siden er gratis, der ligges garanteret et kæmpe arbejde i det fra sidens administratorer og derfor er der nogle udgifter der skal dækkes ind.

Men du kunne jo stable en lignende side på benene og se om du kan gøre det uden ”larmende” reklamer og samtidig være gratis for brugerne.

Jeg er alle der drifter og vedligeholder denne side dybt taknemmelig for en god professionel side, mange tak for et godt stykke arbejde.

Mvh

Top30

Helt enig super godt site med højt til loftet Thumbs Up

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x

Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 13:13
Bevares.

Men reklamen kunne i det mindste være opdateret med de rigtige logoer - her tænker jeg på TV2 Sport logoet.

Lad os få noget mere neon!

Skrevet af: top30
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 15:17

Hej Lunddal

Jeg følte at det Roland diskede op var brok og ikke kritik, hvordan hver enkelt firma laver deres reklamer er forskelligt, hvis alle lavede de samme reklamer ville de jo til sidst ikke virke.

Hvis Roland vil brokke sig over Telia's reklame burde han gå til kilden (altså Telia) og måske fortælle dem at den type reklame de havde på, ikke var så hensigtsmæssig og så kunne de måske lærer noget af dette og dermed sikre at Roland ikke får ondt i øjne/hoved en anden gang, der kunne jo være andre mennesker der lige som Roland oplevede reklamen på denne måde.

Ja ja jeg ved godt at ingen gider at kontakte et firma på baggrund af en dårligt designet reklame osv. men der er ingen grund til at brokke sig i den grad.

Reklamerne er her på siden for at vi alle kan nyde en god side med massere af interessant indhold (synes jeg ihvertfald), og reklamerne er nok kommet for at blive.

Og jeg går ikke ud fra at www.recordere.dk kan stille krav til deres annoncører om hvordan den enkelte reklame skal se ud.

Og at tro at de eller mange andre små (undskyld ikke noget ondt ment i det) hjemmesider kan diktere hvordan en reklame skal se ud og hvilket budskab annoncøren må komme med er decideret tåbeligt at tro, for begynder man først at stille sådanne krav finder annoncørerne nok andre sider eller medier de hellere vil smide deres penge efter, sådan har jeg det da med min virksomhed.

Mvh

Top30

Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 15:30

Lidt ærgeligt som ens ord bliver læst og misforstået !!

For det første hr. Hummelmose, så var det ikke mig der bragte brugerbetaling på banen. Det var Lars i starten af tråden:
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Roland

/Lars

For det andet - hvis folk gad læse hvad jeg skrev. Så har jeg netop skrevet, at jeg er helt indforstået med, at reklamer er et must for, at en gratis side som denne, kan køre.

Jeg er ej heller nogen drama queen eller hvad nu enkelte har brugt af nedladende udtryk !
Jeg forespurgte bare om det virkelig kunne være rigtigt, med en så voldsom irriterende baggrundsreklame ! Og efter hvad jeg kan læse, så var jeg ikke den eneste, der havde den oplevelse.
Desuden så er det helt korrekt, som lunddahl skrev: "Husk at kritikken fra brugere, er jo kritik fra folk, der rent faktisk ønsker at sitet er værd at befinde sig på."

Og hvis nogen skulle ha' overset det jeg skrev i mit allerførste indlæg, så er jeg en yderst tilfreds bruger af den super portal, som recordere.dk jo er.

Nå nok om det - nu er det jo igen den behagelige baggrund, som pryder siderne. 

-------------

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 16:31

Hej Roland

Mvh

Top30

Nu er jeg selv personligt fra udvikling af produkter som også sælges til personer...

BROK bare for at BROKKE sig er en ting, men der er noget der hedder nuanceret kritik, og det er man reelt glad for, også inden for min branche..

Synes da personligt det er sundt, at der kommer kritik af de issues der er, også på en gratis side.

Dem der driver Recordere har jo en værdi i at deres "kunder" bliver... et stort forum er klart mest interessant, ellers havde man lukket det.

Hvis de laver noget på siden der jager kunder skrigende bort, så er det jo ikke fordelagtigt for dem.

Og derfor er det jo fint folk siger det, istedetfor at de bare smutter.

Det vil vi i vores biks, gerne have vores kunder til, vi vil hellere løse de problemer de har med os, end at de bare smutter og vi står uden kunder.

Derudover skal man selvfølgelig også have forståelse for at en gratis side skal have reklamer. og jeg synes personligt ikke telia reklamen er slem.

Dog gjorde den at jeg ikke lige tjekkede recordere på jobbet, da jeg synes siden var lige RIGELIGT skrigende.

Men hellere dette, end de her flash reklamer, som oveni også skriger løs med musik og larm. 

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 17:10
Dumt spørgsmål. Hvis en bruger anvender reklameblokering, påvirker dette så Recordere's indtjening på reklamerne?

Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Drama queen much? I stedet for at komme helt op i det røde felt over en animation, er en bedre løsning at lære at ignorere sådan nogle reklamer og koncentrere sig om indholdet - for der kommer bestemt ikke færre af dem med tiden generelt på hjemmesider.

Jeg er også meget nysgerrig efter at se den reklame, så hvis nogen har et screenshot så post det endelig.
Jeg kom til at grine lidt af din første sætning. Den ramte mit synspunkt ret godt.

Til Roland kan man kun sige at hvis ikke kan lide et gratis medie så find et andet. Der er ingen som tvinger sig herind. Som der bliver skrevet er det et kommercielt website så hvorfor skulle de ikke gøre noget for ussel mammon...?

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 17:29

Hvor lang tid skal vi brugere belemres med denne irriterende reklame ?

Hvilken reklame?

Jeg er helt og aldeles blind for "rekvalmer" - jeg ser dem simpelthen ikke.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 19:10

Det er vel en balancegang? - Jeg tror langt de fleste kan leve med reklamer, men kun til et vist niveau. Personligt har jeg det meget svært med reklamer der er dårligt integreret i designet (f.eks. en all-over baggrund) mens mindre reklamer - som f.eks. emne-relevante bannere, rent faktisk kan være brugbare. Hvorom I vil eller ej, så vil flere brugere blive 'presset' til at installere ad-blockere, jo værre og jo mindre relevante reklamerne bliver.

I princippet ville jeg ikke have noget i mod en betalingsmodel, selvfølgelig indenfor rimelighedens grænser, hvis det generelt kunne hæve niveauet på et site, både grafisk og indholdsmæssigt.

Lettere off-topic, så fatter jeg simpelthen ikke at et firma - i dette tilfælde Telia- synes det kan være en god idé at påkalde sig selv så ekstremt en opmærksomhed.

EDIT: I øvrigt er prisen for reklamer vel ikke variabel, ift. brugernes brug af ad-blockere? - Så vidt jeg husker (uden lige at have fakturaer ved hånden) betaler vi vist det samme som vi hele tiden har gjort, for vores bannerreklamer?.. Værdien (for os) af bannerne kan nok diskuteres, men det handler lige så meget for os, om at støtte op om et site, som ville være ærgerligt at være foruden.

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 20:16
Telia baggrunden var gyselig at se på, derfor tilpassede jeg browseren i bredden, så baggrunden forsvandt. Jule-baggrunden kunne til nød gå, men Recordere må da regne med at vi brugere kan finde på at blokere for noget som irriterer os.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: sani
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 21:58
telias reklamer var alt alt for agresiv, der var for meget tivoli over den, for mig var  den hel og særdeles upassende , og forstyrede visuale opalavelse her på siden...

er bestemt ikke imod reklamer men dene gang var der lidt for meget Wink

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv

Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 22:34
Opdagede ikke Telia reklamen Embarrassed

Bortset fra det, så husk lige at klikke på recordere.dk's annoncørers links her & der, de er jo med til at financere vores hyggested Thumbs Up

Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 00:08
Ja - husk at klikke på annoncerne, det støtter siden.

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 06:45
Hummelmose:

Har I, eller har I IKKE planer om at lave det om til betalingssite?? Den må du vist vende med Lars...

Alle I andre: Jeg synes ikke, jeg så noget blinke nogen steder - men måske skulle jeg have gået til Louis Nielsen?

Og... Et par gange, der tidligere var "helsidesreklamer", da var der ingen brok fra Jer - den så da heller ikke køn ud.

Det var værre, hvis sitet var PLASTRET til med reklamer, som skulle klikkes væk, synes jeg - sådan er det på mange andre sites. Når man så har klikket den på forsiden af disse sites væk, så er de der gudhjælpemig også, når man har likket på den nyhed, man nu har tænkt sig at læse...

Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Hummelmose:
Har I, eller har I IKKE planer om at lave det om til betalingssite?? Den må du vist vende med Lars...

Vi har INGEN planer om at gøre recordere.dk til betalings site (Udover for annoncørerne).

Det var en bruger der foreslog at vi tog modellen fra et fotosite med frivillig indbetaling. Det har vi heller ingen planer om. Ej heller til kaffekassen Wink

-------------

Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 07:33
Og så lige for at slå det fast en gang for alle. Smile

Der var INGEN TING, der blinkede på det wallpaper fra annoncøren. Det var et 100% statisk billede.

-------------

Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 09:05
Jeg ser normalt heller ikke reklamer.
Men jeg har dog lagt mærke til noget , for mig , betænkeligt foruroligende.
Jeg kan se at reklamerne i højre side er tænkt på mig personligt.
Hvis jeg eks har FB åben , så kommer der en reklame med noget som jeg eks har "liked" , eller hvis jeg er inde på danske forhandleres side samtididg med Recorder er åben , så kommer der reklamer med den pågældende side.
Det finder jeg IKKE i orden , for det betyder at JERES reklamer har adgang til min "pc" , og tvivler også på at der lovligt , ved godt det ikke er jer , men leverandøren af de reklamer.

Stein

Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Hvis jeg eks har FB åben , så kommer der en reklame med noget som jeg eks har "liked" , eller hvis jeg er inde på danske forhandleres side samtididg med Recorder er åben , så kommer der reklamer med den pågældende side.
Det finder jeg IKKE i orden , for det betyder at JERES reklamer har adgang til min "pc" , og tvivler også på at der lovligt , ved godt det ikke er jer , men leverandøren af de reklamer.

Stein

Den må du tage med Google AdSense.

Det vil du opleve på alle sites, der bruger deres netværk.

Du er obs på at du på alle google reklamer kan trykke på et X og på den måde forklare hvad du er interesseret i at se.

-------------

Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 09:25
Nu hvor vi har reklamerne oppe at vende vil jeg da godt lige komme med min holdning.

Reklamer i top, bund og i siden har jeg ingen problemer med overhovedet. Dog kan jeg irriteres, hvis de er med lyd eller animeret men OK sådan er livet, det overlever jeg.

Hvad der derimod kan drive mig væk fra en side er Popop reklamer der skal klikkes væk OG reklamer midt i den tekst jeg læser eller MELLEM forumindlæg! Så det vil jeg da anbefale dette, rigtigt gode, site at undlade.

Ang. Telia reklamen, lagde jeg da mærke til den (er det ikke også meningen?) og tænkte at den var grim men det var det. Jeg har heller ikke ½ af min skærm som bort, jeg har lært at zoom'e eller tilpasse vinduet :-)

Så syntes jeg til gengæld at jeg godt vil have en forårsbaggrund i stedet for snevejret nu da det er FORÅR!

BS

-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"

Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 09:32

Stein
Vil du ikke hellere have relevante reklamer fremfor reklamer for make-up og kvindeblade?

Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 09:45

Når du browser på nettet så er du ikke anonym.

Din "pc" (dvs. din browser) fortæller forskellige ting omkring computeren og den benyttede internetforbindelse, og informationer om dig lagres på din egen computer i såkaldte cookies.

Du kan læse om vores politik ift. cookies her: http://www.recordere.dk/politik - recordere.dk/politik

Som teknologien er, så kan eksempelvis Google "genkende" dig. Både når du søger, når du er på gmail (hvis du har sådan en), eller nogle af de andre mange google-tjenester, samt når du besøger sider hvor Google annoncerer (eksempelvis recordere.dk).

Så ud fra det din "pc" sender afsted når du browser på nettet, så kan en annoncør som Google målrette sine annoncer til dig. De ved typisk hvilke sider du besøger, og dermed også hvilke interesser du har.

Formålet med alt dette er at servere reklamer for dig som er mere noget for dig, og dermed - måske - få dig til at interessere dig mere for dem. Gøre dem mere relevante.

Det er samme som Facebook gør, når de i højresiden viser målrettede reklamer. De har dog langt mere viden om dig, de har jo personlige data om dig, din familie og dine venner. Det har Google - trods alt - ikke.

Og for at slå en ting fast med 7-tommer søm. Vi udleverer ikke data om jer til annoncører. De data som annoncørene måtte have, er dem som i selv udleverer (dem jeres pc/browser sender til dem  automatisk) når i bruger internettet.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 11:08
Ja Google's annoncer er målrettede, det HAR jeg fundet ud af. Men for H...... hvor er de irriterende. Jeg undersøgte sidste forår markedet for el-plæneklippere, og købte umiddelbart herefter en ny plæneklipper. Nu her et år efter skal jeg stadigvæk finde mig i "White-Aways" reklamer for noget jeg IKKE har brug forDead

Men bortset fra det, synes jeg ikke reklamerne på recordere.dk er generende som sådan. Telia-reklamen var bare mere synlig end vi var vant tilSmile

Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 11:15
Jeg er lidt i chok over nogle af de udtalelser der kommer fra folk. Lyder det hårdere på skrift når I skriver det ift. hvordan det forholder sig i virkeligheden, eller sidder der virkelig folk og bliver direkte irriterede over, at der kommer en reklame på en hjemmeside for noget man ikke har brug for? Det virker da som totalt spild af energi. Bander og svovler I også af TV'et når der kommer reklamer for noget I ikke har brug for? Wacko

Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 11:39
Måske handler det mere om den generelle opfattelse af nytteværdien af reklamer. Jeg slukker lyden eller går væk, når der er reklamer på TV - synes de er spild af tid. Modsat har jeg ikke blokering på reklamer på hjemmesider, som f.eks. recordere.dk, da der jo er reklamer af relevans.

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 12:10

Chrome + Adblock = Happy Steve Jones!

Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Happy Steve Jones = fattig recordere = ingen recordere = ingen Steve Jones på recordere.dk

-------------

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 12:28

Happy Steve Jones = fattig recordere = ingen recordere = ingen Steve Jones på recordere.dk
Jeg tror sgu ikke rigtigt at han forstår sig på den slagsLOL

Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er sq da logik for burhøns LOL

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 14:01
Recordere.dk + flash-reklamer/animationer/reklamer, der ikke passer ind i design/reklamer, der "skriger"(som Telia-reklamen gjorde det) = FireFox + AdBlock.

Recordere.dk + pæne, ikke-irriterende, statiske reklamer = FireFox

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 14:52

Recordere.dk % rekvalmer + brugerbetaling = rig recordere = Steve Jones på recordere.dk

Sagt på en anden måde: hvis i virkelig er nød til at have reklamer på siden for at få siden til at køre rundt, så vil jeg hellere betale en 5'er om måneden for at være medlem end at skulle blive vist distraherende reklamer.

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 15:11
Orv, hva'? En hel femmer om måneden?

Så snolder Lars og Jens da hele den overskydende fortjeneste op på Mercedes'er, sprut og frække damer...

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 15:22

Recordere.dk % rekvalmer + brugerbetaling = rig recordere = Steve Jones på recordere.dk

Sagt på en anden måde: hvis i virkelig er nød til at have reklamer på siden for at få siden til at køre rundt, så vil jeg hellere betale en 5'er om måneden for at være medlem end at skulle blive vist distraherende reklamer.

Det der kan du godt glemme alt om. Fint nok at du er interesseret i det, men jeg kan love dig for at det vil skræmme flere folk (uanset størrelsen af beløbet) end nogle reklamer. 

Dog vil jeg sige at den lilla telia-reklame var generende. Men det var mest af alt fordi hver gang jeg trykkede ind på forummet, så ville den i et meget kort øjeblik fylde hele skærmen. Dat color.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Så snolder Lars og Jens da hele den overskydende fortjeneste op på Mercedes'er, sprut og frække damer...

Der er ingen grænser for hvor mange mælkesnitter de ville kunne købe.. Tongue

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Dog vil jeg sige at den lilla telia-reklame var generende. Men det var mest af alt fordi hver gang jeg trykkede ind på forummet, så ville den i et meget kort øjeblik fylde hele skærmen. Dat color.

Forkert browser?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: minusop
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er sq da logik for burhøns LOL

Er det ikke først ved klik/køb at der rigtigt generes penge, og at en fremvisning blot udløser lidt håndører?

(hvis det er tilfældet, så kan jeg jo indirekte støtte siden ved først at browse en specifik film, hos Amazon, og efterfølgende logge på recordere.dk og se en amazon reklame, for selv samme film, i højre side - klikke og købe...) - eller har jeg misforstået noget?

-------------
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Nu ved jeg ikke om verden forholder sig anderledes i Slagelse end i resten af landet, men en 5'er pr. måned er mere end bagsiden af en bagerpose (= ingenting) som de får nu.

Skrevet den: 02-Marts-2013 kl. 00:06
Vil godt lige bekræfte det som Lars og Hummelmose skriver vedr. flimmer.
Det jeg skrev var irriterende - var at helhedoplevelsen blev til noget noget flimmeragtig oplevelse. 
Pga. af at reklamen der var så markant, og selv om den var en fast baggrund, virkede flimrende for mig (og også andre kan jeg fornemme) !

Men som skrevet tidligere, så ville det være rart at folk læste, hvad der faktisk bliver skrevet !
Isf. for at der opstår misforståelser og ævl og kævl, om det ene og det andet.
Jeg vil desuden undlade at gå dybere ind i de mærkværdige kommentarer om, at bare "forlade bageriet". Kors i hytten for en gang ubrugeligt bavl ! Thumbs Down

Ville også klæde debatten, hvis folk undlod at blive personlige og isf. forholdt sig sagligt til emnet.

-------------

Print side | Luk vindue