Print side | Luk vindue

SONOS Playbar

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120870
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 07:22


Emne: SONOS Playbar
Skrevet af: Treated
Emne: SONOS Playbar
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 18:38
Hej med jer.

Ville egentlig bare gerne høre hvordan i synes den playbar lyder, altså lydmæssigt og om det er meget nødvendigt at have subben os. Fantastisk produkt det sonos, derfor jeg lige ville høre :)



Svar:
Skrevet af: sani
Skrevet den: 02-Marts-2013 kl. 11:11
er der ikke først fra 5.3. at den kan høres 

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 02-Marts-2013 kl. 11:29
Den er sat ud til demo i butikkerne nu !


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-Marts-2013 kl. 12:42
Har lige været i Køge og høre den.

Den spiller godt. Og klarer sig fint uden subben.

God måde at forbedre lyden fra tv uden det store 5.1 anlæg


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 02-Marts-2013 kl. 13:13
Ved ikke lige hvornår den kommer til salg. Men må vist os hellere komme ned og høre den. Overvejer nemlig at skulle bygge et 5.1 setup ud af det. Med nogle play3 højtalere og måske senere hen en sub.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-Marts-2013 kl. 14:35
Den kommer til salg fra d.5/3.   Og kan forudbestilles nu.    De havde faktisk rigtig mange stående i papkasser, tror der var over 50 stk


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 09:00
skal faktisk lige høre jer om noget. Jeg har en sonos connect nu, som smider musikken op på mit anlæg, men den boks bliver vel overflødig hvis jeg får en playbar samt play3 højtalere ikke??


Skrevet af: Micras19
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 09:39
Jo hvis du ikke længere vil have musikken over dit anlæg, har du ikke brug for din Connect.


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 09:50
altså jeg vil skifte mit anlæg ud med sonos playbar samt med tiden play3 og subben. Og skal self streame musik fra spotify via ipad. Så den playbar klarer vel det arbejde istedet for min connect.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 09:51
Hvorfor går du ikke ind i Hi-Fi Klubben og lytter på den?


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 11:31
Korrekt.

Playbaren bliver nu dit anlæg og du kan således undvære din Connect og resten af anlægget.

Går ud fra du ikke lytter så meget til musik, når du vil vælge den løsning ?

Grunden jeg spørger; Playbaren gør det fantastisk til det den er bygget til...nemlig en tv højttaler. Den aldrig til at kunne erstatte to små højttalere og en lille forstærker når man gerne vil lytte til musik.

Surroundmæssigt bliver den banket af en AVR2113 med et Dali Zensor1, SUbE12f system....men det kræver jo så også at man kan finde et sted at have en reciever stående. Prismæssigt er det det samme for den "gammeldags" løsning og for Sonos systemet...forudsat at du bruger en montør til at trække kabler, for ellers er Sonos løsningen 2000 kr. dyrere end den anden.

Blot for at sætte tingene i perspektiv. Så man skal vælge Sonos for det smarte i brugerfladen...ikke pga. af pris, ledninger og lyd.


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 12:53
hey Tweaky. Jeg lytter da til musik og ser film os, men jeg er nået til et punkt i livet hvor musikken eller filmene skal spilles på maximum, og hvis det skal spille højt, tager jeg i biffen :)

Jeg er helt klar over min løsning ikke er den lydmæssig bedste til prisen, men derimod vil jeg nemlig godt undvære reciever osv. Det skal være nemt og praktisk og så lyde ok og det synes jeg lige det der vil kunne komme til.

Men ja claude jeg vil os høre det, men kan desværre ikke komme i hifiklubben på onsdag hvor de har demo af den, ville sindsyg gerne. Men har et arbejde som nok er lidt vigtigere, men om ikke andet så er tråden starten om lydoplevelserne omkring denne enhed :)


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 13:08
Jamen så tager jeg den med ro

Lyder til du har tænkt tingene igennem.

Angående demo af playbaren. Den står altså til demo i de fleste butikker allerede nu, så du kan fint smutte ind og tjekke den ud.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

hey Tweaky. Jeg lytter da til musik og ser film os, men jeg er nået til et punkt i livet hvor musikken eller filmene skal spilles på maximum, og hvis det skal spille højt, tager jeg i biffen :)

Jeg er helt klar over min løsning ikke er den lydmæssig bedste til prisen, men derimod vil jeg nemlig godt undvære reciever osv. Det skal være nemt og praktisk og så lyde ok og det synes jeg lige det der vil kunne komme til.

Men ja claude jeg vil os høre det, men kan desværre ikke komme i hifiklubben på onsdag hvor de har demo af den, ville sindsyg gerne. Men har et arbejde som nok er lidt vigtigere, men om ikke andet så er tråden starten om lydoplevelserne omkring denne enhed :)
Nu har KVALITET jo intet med HØJ lyd at gøre.... Så uanset LYDTRYK får du bedre lyd fra 2 højttalere end fra playbar. Som Tweaky også skriver.
 
Som Tweaky skriver; Den jo står fremme i Hi-Fi Klubben NU... så du kunne nå det i fredags, igår, på mandag osv.... Tirsdag kommer den på lager ;-) jeg hørte den igår...


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

hey Tweaky. Jeg lytter da til musik og ser film os, men jeg er nået til et punkt i livet hvor musikken eller filmene skal spilles på maximum, og hvis det skal spille højt, tager jeg i biffen :)

Jeg er helt klar over min løsning ikke er den lydmæssig bedste til prisen, men derimod vil jeg nemlig godt undvære reciever osv. Det skal være nemt og praktisk og så lyde ok og det synes jeg lige det der vil kunne komme til.

Men ja claude jeg vil os høre det, men kan desværre ikke komme i hifiklubben på onsdag hvor de har demo af den, ville sindsyg gerne. Men har et arbejde som nok er lidt vigtigere, men om ikke andet så er tråden starten om lydoplevelserne omkring denne enhed :)
Nu har KVALITET jo intet med HØJ lyd at gøre.... Så uanset LYDTRYK får du bedre lyd fra 2 højttalere end fra playbar. Som Tweaky også skriver.
 
Som Tweaky skriver; Den jo står fremme i Hi-Fi Klubben NU... så du kunne nå det i fredags, igår, på mandag osv.... Tirsdag kommer den på lager ;-) jeg hørte den igår...

Ja du har ret mht kvaliteten, self giver et stereo en bedre lyd hvor der er god forstærker og nogle højtalere osv. Men så meget går jeg ikke op i det :) ved godt det kan være en skændsel for musikken, hehe, men mit behov er heller ikk så stort, om ikke andet så kunne 2 stk play3 og en sonos sub (som kommer senere hen) måske tage den del over.


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 18:18
Den kan jo ikke gengive/dekode "ægte" DD eller DTS? Sammen med Play:3 laver den vel en form for Dolby Pro Logic eller lign.


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 19:13
Ved det faktisk ikke Ukke, men det lyder meget sandsynligt det hænger sådan sammen. Men spændende lige at vide om det hænger sådan sammen eller ikke, nogen som ved det?


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 19:53
Så vidt jeg kan forstå, så understøtter den ikke DTS, men DD kan den forstå - det skulle være et valg fra Sonos' side. Pga. begrænsningen i SPDIF-standarden, så kan den dog ikke modtage HD-lyd. Sonos har ytret at DTS-understøttelse muligvis kan komme på tale via en opdatering ude i fremtiden, men det må betragtes som løse rygter indtil videre.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 20:06
okay, men det er da ellers gode nyheder og DD er sku os fint for mig, men self gerne DTS


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 02:16
Du kan læse mine oplevelser med Playbar her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120530&title=playbar-nogen-der-har-vret-i-hfk-og-hre - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120530&title=playbar-nogen-der-har-vret-i-hfk-og-hre

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 09:11
Vi modtager den til test i denne uge (inkl. surround og sub). Recordere.dk har også et eksemplar til test, som skulle ryge på forsiden i morgen.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Vi modtager den til test i denne uge (inkl. surround og sub). Recordere.dk har også et eksemplar til test, som skulle ryge på forsiden i morgen.

Det glæder jeg mig rigtig meget til at læse! Jeg er måske faldet af på den, men jeg er faktisk pisse irriteret over alle de højttalere i stuen, synes det ser forfærdeligt ud, og overvejer seriøst at 'nøjes' med en Playbar + evt sub, så jeg kan slippe af med noget af al det skrammel. Så hvis anmeldelsen er god, vil der snart være et lækkert KEF surround sæt til salg inkl. gode kabler.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 10:07
Husk, at du ikke kan tilslutte ekstra front-højttalere med en Playbar. Pt. kan setup'et kun bestå af en sub, 3x Play:3 og en Playbar. Det giver lidt begrænsninger i hvad man kan hive ud af sit setup idet man er bundet til den performance du kan hive ud af Sonos' egne højttalere.

Personligt så jeg gerne, at man kunne få en connect til at fungere som substitut for både front og bag, men pt. er det ikke muligt pga. den WIFI-chip den bruger - og måske også den AD-konvertering, som en connect skal igennem først.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Husk, at du ikke kan tilslutte ekstra front-højttalere med en Playbar. Pt. kan setup'et kun bestå af en sub, 3x Play:3 og en Playbar. Det giver lidt begrænsninger i hvad man kan hive ud af sit setup idet man er bundet til den performance du kan hive ud af Sonos' egne højttalere.

Personligt så jeg gerne, at man kunne få en connect til at fungere som substitut for både front og bag, men pt. er det ikke muligt pga. den WIFI-chip den bruger - og måske også den AD-konvertering, som en connect skal igennem først.

Det er jeg helt klar over. Mine gamle ører er heller ikke særlig audiofile længere, ligesom bulder, brag og dubstep klokken 4 om natten på styrke 11 hører forne tider til.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 11:14
Jeg kan afsløre at jeg netop har modtaget pakkerne med herlighederne. Hvis man har ønsker til testen, så kommer der en nyhed op på vores hjemmeside i løbet af i aften, hvor man kan kommentere.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 12:49
Meget interesseret omkring Dolby 5,1 og Prologic. hvordan klarer den det og hvordan ?

hvordan klarer tv 5.1 lyd ud af optisk når input kommer fra hdmi.

Håber på at i tester på mere end et tv.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 13:41
Vi tester kun på ét TV. Der kommer ikke nye TV ind på bænken i den periode vi har Sonos-systemet.

Det vil derfor være begrænset af hvad ens eget TV formår mht. den optiske udgang. Jeg tester det på et LX5090, som enten kan sende DD5.1 eller PCM ud.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 15:34
Med mindre i volder anlægget under testen, køber jeg gerne det godt slidte Sonosudstyr efter testen for, skal vi sige en tusse ;)


Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 20:08
Jeg har leget med den. Klare sig rigtig godt selv uden sub. Har ikke hørt med play3 baghøjttaler men det bunder også ud i at samsung tv'et ikke fatter 5,1DD fra samsung afspiller! så der bliver sendt 2,0PCM til Playbaren... Hmm.. kan ses ved at gå ind i indstillinger og vælger "om mit Sonos-system" Tv-højttaler vil sige stereo eller DD.
 
Det var ingen problem med DD fra tv kanalerne.


-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 04-Marts-2013 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Så vidt jeg kan forstå, så understøtter den ikke DTS, men DD kan den forstå - det skulle være et valg fra Sonos' side. Pga. begrænsningen i SPDIF-standarden, så kan den dog ikke modtage HD-lyd. Sonos har ytret at DTS-understøttelse muligvis kan komme på tale via en opdatering ude i fremtiden, men det må betragtes som løse rygter indtil videre.
Seriøst er det jo vanvittig ligegyldigt med DTS og HD og DD eller PCM med den lydkvalitet der kommer ud af en Playbar...


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 05-Marts-2013 kl. 09:24
Enig. Der er langt større hurdler at kæmpe med end om lyden er i ekstra høj bitrate eller ej. Eksempelvis har du jo kun én front højttaler, som agerer både center og H/V front. Det i sig selv er en RET stor nedgradering ift. et almindeligt surround-setup, uanset hvor megen indsats producenten har lagt i at sprede lyden ud til siderne.

Testbænkens LX5090'er har desværre ikke så meget knald på SPDIF-udgangen (hvad er det for en spasser-ingeniør der sørget for dét?!?), så det bliver ikke muligt at vælte lokalerne med setup'et kan jeg se - selvom sub'en gør sit for at få det til at ske alligevel. PCM kan TV'et åbenbart ikke sende ud med mindre man ser TV via DVB-T tuneren, så det er DD5.1 or nothing. Indtil videre har alle film dog spillet uden problemer (jeg har vel testet 20 stk. i går aftes).

Og lige for at afklare det med videresalg: Vi får ikke noget udstyr efter test. Det pakkes pænt ind og sendes retur til Hifiklubben.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 05-Marts-2013 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:


Og lige for at afklare det med videresalg: Vi får ikke noget udstyr efter test. Det pakkes pænt ind og sendes retur til Hifiklubben.
Det ved jeg skam godt. Det var nu ment som en lille vits min tidligere bemærkning.


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 05-Marts-2013 kl. 09:50
Hvordan er volumen ifht. en Play:5. 

Spiller den ligeså højt/højere=?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Marts-2013 kl. 10:15
For de særligt interesserede:
 
http://www.whathifi.com/review/playbar - http://www.whathifi.com/review/playbar


Skrevet af: ildocteur
Skrevet den: 05-Marts-2013 kl. 12:35

Jeg hørte den i HiFI Klubben i Lyngby i går og det spillede den en del højere end min Play:5 i stuen kan. 

Selv i deres hjemmebio ligende setup (Uden sub) i et stuestørrelse rum spillede den højt nok til casual film kiggeri, med den seneste Transformers skive i afspilleren.

Men det er selvfølgelig ikke et fuldgyldigt jordskælvsgenererende sorround setup.

ildoc


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 05-Marts-2013 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:


Jeg hørte den i HiFI Klubben i Lyngby i går og det spillede den en del højere end min Play:5 i stuen kan. 

Selv i deres hjemmebio ligende setup (Uden sub) i et stuestørrelse rum spillede den højt nok til casual film kiggeri, med den seneste Transformers skive i afspilleren.

Men det er selvfølgelig ikke et fuldgyldigt jordskælvsgenererende sorround setup.

ildoc

Mon ikke deres sub kan rette en lille smule på det hehe.

Alt i alt lyder det da til at være en helt okay playbar til prisen, jeg fornemmer at det er et yderst fornuftig køb man kan erhverve sig her.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 05-Marts-2013 kl. 16:49
Sub'en er i hvert fald i stand til at ryste nok igennem hos mig. Men så er prisen jo altså heller ikke kun 5.000 kr. mere. Til sporadisk filmbrug virker en Playbar umiddelbart tilstrækkelig, med mindre man netop leder efter noget der ryster lidt i sofaen, men det kommer vi til når testen er klar.

Playbar spiller højere end Play:5, men jeg savner lidt klarhed i lyden. Den er en smule dåse-agtig (mindre end Play:5 dog), hvilket især er tydeligt når den står sammen med andre højttalere i vores test-setup (der er også en Connect med andre aktive højttalere tilkoblede).

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 06-Marts-2013 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Sub'en er i hvert fald i stand til at ryste nok igennem hos mig. Men så er prisen jo altså heller ikke kun 5.000 kr. mere. Til sporadisk filmbrug virker en Playbar umiddelbart tilstrækkelig, med mindre man netop leder efter noget der ryster lidt i sofaen, men det kommer vi til når testen er klar.

Playbar spiller højere end Play:5, men jeg savner lidt klarhed i lyden. Den er en smule dåse-agtig (mindre end Play:5 dog), hvilket især er tydeligt når den står sammen med andre højttalere i vores test-setup (der er også en Connect med andre aktive højttalere tilkoblede).

lidt dåse-agtig! skal det forståes som om, at den måske mangler subben til at overtage den del af musikken eller er det diskanten som halter lidt eller?


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 06-Marts-2013 kl. 18:03
Begge dele.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: ildocteur
Skrevet den: 06-Marts-2013 kl. 20:49

Shit mit Panasonic TX-P42G20E tv konverterer HE-AAC multikanal lyd til DTS og ikke Dolby Digital. Samtidig ser det ud til at Dolby Digital fra HDMI input bliver konverteret til 2 kanal PCM. Så bliver der ikke mulighed for "rigtig" 5.1 sorround på PLaybar.

Det kan da kun være et licensspørgsmål at Playbaren ikke kan dekode DTS på den optiske indgang.  Der er jo nok cpu kraft i min mus til at dekode DTS.

Husk at checke Jeres TV's output muligheder på den optiske udgang i manualen inden i kaster Jer over Sonos nye vidunder.

ildoc





Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 10:07
Jeg har også hørt Playbar'en. (godtnok kun med musik) og var bestemt ikke imponeret. .Synes min play:5 har meget mere lyd, så lige pt. er den droppet fra min side. 

Men skal lige have den hørt med tv/dvd lyd på et tidspunkt også. 


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 12:02
Til dagligt har jeg Pioneers egen underhøjttaler koblet til LX5090'eren og egentlig var jeg godt tilfreds med dens performance, men Playbar er helt klart bedre.

I min verden ville det dog være mere optimalt med en Sonos Connect, der kunne tage et digitalt input og så smide det ud i selvvalgte højttalere, som derefter kunne streames over i endnu en connect til baghøjttalerne. Det ville dog kræve en lidt speciel fysisk opdatering af Connect, da der så skulle være plads til 3 højttalere (center, L, R)...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 13:19
Hey Torben, nu jeg fanger dig. Er flatpanels nede i øjeblikket? Kan ikke rigtig komme ind på siden.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 13:44
Nej, det kører lystigt derudaf.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 18:49
vil i vurdere at jeg vil få en bedre lyd med sonos playbar end den http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/home-theatre/home-theatre-system/HT-E5530/XE - her fra samsung  et anlæg som er ca 3-4 år gammel nu. Det er dog ikke helt det samme som på linket, for den findes ikke i deres sortiment længere, den er med dvd afpsiller den jeg har, så ja en et ældre anlæg.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 08:57
Mht. downmix af lyd fra HDMI-porten ud gennem SPDIF udgangen på TV, så har jeg netop erfaret at testbænkens LX5090 gør det samme. Det er ret fesent og begrænser anvendeligheden af de ekstra surround-højttalere. Vi har en del andet udstyr med optisk udgang, men da Playbar kun har én optisk indgang, så ville det i en dagligdags situation være ret uhensigtsmæssigt at skulle skifte rundt mellem dem for at få lyd fra hhv. BluRay, medieafspiller og TV afspillet i det rigtige format. En optisk switch kunne måske løse problemet, men det er ikke specielt brugervenligt - og kunne potentielt tilføje forsinkelse i yderste instans.

Jeg har ikke det store overblik over hvor mange TV, der rent faktist er i stand til at sende DD5.1 ud af SPDIF-udgangen hvis kilden er HDMI. LX5090'eren kan godt smide DD5.1 ud hvis den får lov at bruge sin egen tuner, men den tid er jo for længst passeret, hvor den indbyggede tuner kunne bruges til noget som helst.

Så vidt jeg kan se, så er det i almindelighed slet ikke muligt at trække DD5.1 ud af SPDIF hvis man bruger HDMI-kilder, hvilket virkelig sætter en ret stor begrænsning på Playbar - er der nogen der kan udvide min horisont og bekræfte dette? Det relaterer vel til HDCP?

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 12:29
Her er hvad jeg har fisket fra anmeldelsen på soundandvisionmag.com:

Citér The lack of HDMI, lossless surround decoding, and even plain old DTS decoding may not matter much. Most TVs will send out Dolby Digital 5.1 from “internal” sources, such as the DTV tuner and Smart TV Internet services such as Vudu. But according to my sources, currently only LG and Toshiba TVs pass 5.1 signals from external sources (i.e., your Blu-ray player or cable box) through their audio outputs.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 13:28
Jeg har læst om folk, der kan sende DD5.1 på Sony TV hvis kilden er eks. en PS3, men rygter på nettet er jo svære at få vericeret.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 13:53
Irriterende konstruktionsfejl, og noget Sonos i den grad burde have været opmærksom på. Jeg har ingen ide om hvorfor man accepterer først at downgrade et surroundsignal til 2.0, for derefter at lave det om til kunstig surround i Playbaren. Det må være noget Sonos bør have en rigtig god forklaring på. Er i store nok til at få dem i tale?


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 13:58
Min erfaring siger mig, at det ikke er et problem hvis kilden der sendes ind i TV'et er DD 5.1, så kan de fleste TV også sende det ud af den optiske udgang som DD 5.1. Derfor vil PS3 og XBOX ikke give problemer. I hvert fald ikke i spil. Problemet opstår med Blu-rays derimod. Er filmen i DD+, så er der no problems, men "desværre" er langt de fleste film i lossless format. Jeg kan ikke huske om film med DD True HD også indeholder DD+, fordi True HD ikke har et core spor. Hvis det er tilfældet, så fungerer de sådan set også fint. Min erfaring er dog bare, at langt de fleste film i dag, er i DTS-HD MA, og med et såkaldt core-spor i samme spor. Og de film har som regel aldrig et DD spor. På alle mulige andre sprog har de sikkert, men man har nok ikke lyst til at se en film med tysk dub, for at få 5.1 lyd :)
Det var lidt anderledes på DVD. Selvom en film kunne have DTS spor, så var der altid et DD spor med på skiven også. 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 14:38
Jeg tjekker det lidt i dybden når jeg tester videre. Vi bruger lidt forskellige medieafspillere til test og der har man mulighed for at rode med outputformatet. Dertil har de også optisk udgang, så man kan sætte Playbar direkte i.

Den optiske udgang er et bevist valg fra Sonos' side, men jeg skal gerne spørge ind til motivationen for at vælge et interface, som så åbenlyst er mangelfuld på de fleste TV.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 14:46
Det er da ikke mangelfuld på de fleste TV? Det er mangelfuld på mange ældre TV, men alligevel har du et på dit gamle Pioneer. Du kan til gengæld ikke få et eneste nyt TV, der ikke har en optisk udgang.
Men det er stadig tåbeligt, at de ikke valgte HDMI. Egentlig kan jeg slet ikke finde en undskyldning for at vælge det fra.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 15:09
Det er ikke dét jeg mener. Det er en mangel, at man ikke kan smide DD5.1 ud af SPDIF-udgangen i almindelighed hvis der er en kopibeskyttet kilde (eks. HDMI) som mellemled. Sådan er interfacet jo bare og det er ikke SPDIF-standardens skyld som sådan. Det bliver jo først problematisk når nogen så efterfølgende laver et stykke hardware, som er beregnet til at slutte til TV'ets SPDIF-udgang, men så samtidigt vil promovere det som et surround-produkt.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 15:11
Det er vi helt enige i. Men det kunne jo helt være undgået, hvis bare Sonos havde valgt HDMI med ARC i stedet for :S

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 15:21
var lige nede i hifi klubben og høre det i dag, spiller da sindsyg godt i forhold til det jeg har nu :) så regner med at ligge en billet ind på sådan en fætter.


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 19:47
Man har fravalgt HDMI for undgå at hr og fru DK skal rode rundt med tingene. 9 ud af 10 soundbar bruger aner ikke at der er forskellige formater at vælge imellem og som de fleste brugere erfarer, så er ARC noget fanden har skabt. Det ene sted virker det og det andet sted virker det ikke.

Sonos SKAL være nemt at bruge og er ikke for nørder der går op i lydformater.



Skrevet af: Treated
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 23:56
og det må siges at de gør det sku godt, fik at vide nede i hifi klubben at på lancerings dagen havde de 1600 på lager, de var væk om aftenen. Da jeg lagde bestilling ind på min, så var jeg nummer 399, så den går som varmt brød


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 09-Marts-2013 kl. 08:44
Jeg gemmer mine øvrige observationer til vores anmeldelse, men jeg er kommet lidt videre i mulighederne mht. lyden. Og ja, der er da ingen tvivl om, at Playbar spiller bedre end nærmest alle indbyggede højttalere (med undtagelse af dem fra B&O).

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 09-Marts-2013 kl. 09:31
Men tænkte på om det ville give problemer med en optisk splitter med 2 udgange? for jeg er nok nødsaget til at koble 2 ting til


Skrevet af: JesperLynge
Skrevet den: 09-Marts-2013 kl. 09:32
Kunne godt tænke mig en sammenligning med B&W Panorama 2 Big smile


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 09-Marts-2013 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af JesperLynge JesperLynge skrev:

Kunne godt tænke mig en sammenligning med B&W Panorama 2 Big smile
B&W´n mega tæver playbar! Big smile


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 09-Marts-2013 kl. 11:38
Hvis den var ment til mig, så har jeg ikke Panorama at sammenligne med. Vi har ikke testet den.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 09-Marts-2013 kl. 15:00
Har lige et lille spg til, den her http://www.av-cables.dk/optisk-splitter/high-quality-optisk-2-vejs-splitter-toslink-1025.html - optisk splitter  ville den ikke være ok at sætte til playbaren? altså den ene skal kobles til fjernsynet og den anden til min ac ryan? den afspiller vel bare fra den enhed som er tændt ikke??

Og er der forskel på den dyre optiske splitter og den billige?? de har jo en til 350 kr også


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 10-Marts-2013 kl. 09:31
Du har vel brug for en switch og ikke en splitter. Hvad skulle den splitter vælge af input når du ser film fra din AC Ryan? Der kommer jo signal fra både TV og medieboks...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 10-Marts-2013 kl. 10:06
jamen at sende lyden fra ac ryan til fjernsynet for derefter at sende det til playbar er vel ikke optimalt eller hvad, kan jo bare skure ned for fjernsynet og så skrue op for ac ryan??


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 10-Marts-2013 kl. 10:27
Den optiske udgang er ikke volumenkontrolleret. Lyden sendes jo til fjernsynet via HDMI uanset hvad, så selvom du sætter et optisk kabel i AC Ryan, så vil der stadig komme et tilsvarende signal ud af dit TV's optiske udgang (dog kun i 2.0 PCM). Hvordan skulle en splitter prioritere mellem de to?

Det du efterspørger er en switch med automatisk detektion af hvilken kilde der er aktiv. Og så skal der være prioritet på portene, så aktivitet på indgang A overrider aktivitet på indgang B.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 10-Marts-2013 kl. 12:03
okay, men hvis jeg så kun kobler den til tv´et, så får man vel os en reel ringere lyd end hvis den kommer direkte fra ac ryan´en gør man ikke?
Er ikke helt skarp i det her felt, men er jo bare sandsynlig tankegang herfra :)
Men den switch lyder som en dyr løsning :)


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 10-Marts-2013 kl. 13:50
Nej, lyden bliver ikke ringere. Du får bare ikke ægte 5.1 surround ud af det hvis du kobler et sæt Play:3 på senere, da TVet ikke kan sende et HDMI signal videre i andet end 2 kanaler. Hvis du kun har Playbar, så drop switch/splitter.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 10-Marts-2013 kl. 17:00
min plan er dog at få sub og play 3 os, så ville det vel være en fordel med en splitter/switch eller hvad?


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 10-Marts-2013 kl. 17:33
Ja, hvis du vil have 5.1 surround fra din AC Ryan.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 10-Marts-2013 kl. 20:08
okay, den tager vi til den tid så :D


Skrevet af: Peter BJ
Skrevet den: 11-Marts-2013 kl. 01:53
Hvis man lytter musik på den (Spotify f.eks.), og så tænder tv'et, stiller den så selv om til tv-lyd, eller skal man selv skifte over i app'en?


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 11-Marts-2013 kl. 06:21
Det bestemmer du selv.     Men som standard er den sat op til at skifte lydkilde når der kommer signal på den optiske indgang.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 11-Marts-2013 kl. 08:25
Det er en option i opsætningen du kan stille på.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: chrek
Skrevet den: 20-Marts-2013 kl. 21:02
Hey sonos folk
 
Nogen der ved om det kan betaltle sig og købe playbar hos sonos.com nu når HFK først for den hjem til maj en gang ???
 
/ Magnus


-------------
Sonos 1 X ZP90

Sonos 1 x ZP100

Sonos 1 X Connect

Sonos 1 x Playbar

2 x Sonos Play 5

synology ds411



WD TV Live plus


Skrevet af: palledyret
Skrevet den: 20-Marts-2013 kl. 21:09
Det kan klart betale sig at købe den hos Sonos. Har en ven der bestilte den i mandags i sidste uge og han modtog den om torsdagen.


Skrevet af: chrek
Skrevet den: 20-Marts-2013 kl. 21:14
Tak men hvad med told og skat skal man ikke betale noget der ?

-------------
Sonos 1 X ZP90

Sonos 1 x ZP100

Sonos 1 X Connect

Sonos 1 x Playbar

2 x Sonos Play 5

synology ds411



WD TV Live plus


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 20-Marts-2013 kl. 21:39
Den kommer fra EU. Der er ikke told på. Prisen på hjemmesiden er inkl. alt.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: villads og vega
Skrevet den: 20-Marts-2013 kl. 22:35
Nogen som har en kombi af play bar og Panasonic vt 50 ?
Jeg kan ikke disable tv højtalerne.

-------------
Mvh Martin.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Marts-2013 kl. 00:20
Så vidt jeg ved, kan du kun slå lyden fra, hvis du har en HDMI enhed sluttet til med HDMI control (Viera Link).
Med da Playbar kun har optisk indgang, skal du enten vælge at bruge en anden fjernbetjening til Playbaren og skrue ned for dit tv, eller pille ledningerne fra dine højttalere inde i fjernsynet og bruge fjernsyets fjernbetjening.....

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Peter BJ
Skrevet den: 22-Marts-2013 kl. 17:40
Jeg har et ældre Panasonic, og jeg har pillet højtalerne fra. Ledningerne til enhederne er endda med stik, så du skal ikke engang have loddekolben frem.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Marts-2013 kl. 18:30
Prøvede du at gå i hotel mode og sætte maks volumen til 0?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Steen2000
Skrevet den: 22-Marts-2013 kl. 20:02
699€ på Sonos website er da ikke billigere end Hifi klubben? Så hvorfor købe der?


Skrevet af: chrek
Skrevet den: 22-Marts-2013 kl. 20:14
Fordi de først kommer på lager til maj

-------------
Sonos 1 X ZP90

Sonos 1 x ZP100

Sonos 1 X Connect

Sonos 1 x Playbar

2 x Sonos Play 5

synology ds411



WD TV Live plus


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 22-Marts-2013 kl. 20:33
Husk nu sonos.com kun giver 1 års garanti.. 3 år i klubben hvis du er medlem.. og jeg har lade mig fortælle de kommer før maj... klubben ved det bare ikke præcist fordi sonos ikke kan fortælle det...


Skrevet af: Steen2000
Skrevet den: 22-Marts-2013 kl. 21:10
Ahaa


Skrevet af: chrek
Skrevet den: 22-Marts-2013 kl. 21:33
Ja det da rigtigt :-)

-------------
Sonos 1 X ZP90

Sonos 1 x ZP100

Sonos 1 X Connect

Sonos 1 x Playbar

2 x Sonos Play 5

synology ds411



WD TV Live plus


Skrevet af: htpcdude
Skrevet den: 22-Marts-2013 kl. 21:34
det er vist ikke et helt korrekt billede af leveringssituationen.
Jeg har hentet min i dag hos hifiklubben.



Print side | Luk vindue