larsvj skrev:
Gå en tur i [Menu] find indstillinger for enten Scart eller HDMI - hvad der bruges,,, vælg der skærmstørrelse 4:3 ell. 16:9...
Som jeg læser mellem linjerne så skriver du noget om "bred" skal det forstås derhen at i ønsker HD kanalerne i "bred" uden sorte bjælker i siderne når der sendes 4:3 matriale vist på en 16:9 skærm ???
Det kan IKKE vælges som standard da det IKKE er korrekt billedformat, men man kan, om ønsket er der, gøre det pr. kanal med "Zoom" som du er inde på.
Igen et indlæg der mangler info om hvilket område i landet der er noget galt - det er dælme lidt svært at hjælpe folk på den måde... & hvilken programpakke her den søde ældre dame... & er der nye HF tætte kabler eller er det med "gamle" godtnok kabler & stik med plastikhætter? ? der er noget der hedder indstrålling fra omkringliggende sendere... |
Beklager - i Struer, men man skal vælge 120 i netværksid (som boksen iøvrigt også gør selv). Hvorfor skulle indstråling fjerne en kanal... Tv'ets mpeg2 tuner har fint kunne finde kanal5. Og det er korrekt forstået mht. til bred og boxen står naturligvis allerede til 16:9. I manualen står der, at man kan vælge bred, zoom m.m. pr. kanal og at den husker indstillingen pr kanal, men jeg under mig blot over, at man ikke også kan kan vælge det generelt.
|