Print side | Luk vindue

Kanal 5 HD mangler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121027
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 16:33

Emne: Kanal 5 HD mangler
Skrevet af: kennethbrdk
Emne: Kanal 5 HD mangler
Skrevet den: 06-Marts-2013 kl. 14:11
Hej

Jeg har netop installeret en yousee box hos min gamle mor, da hun kun kan modtage Mpeg 2 på sit tv og det udgår jo snart. Boxen vælger selv netværksid 120 og så jeg kan se på yousee.dk at det er korrekt, men af en eller anden grund så mangler kanal 5...
Alle andre kanaler er der som de skal være - er der andre der har prøvet det...Confused

Iøvrigt kan man ikke på den boks sætte billedformat til bred så det gælder alle kanaler. Der står i manualen, at den husker indstillingen for hver enkelt kanal, men er da lidt fesent hvis man skal igennem alle kanalerne for at sætte det...

Svar:
Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 06-Marts-2013 kl. 23:51
Gå en tur i [Menu] find indstillinger for enten Scart eller HDMI - hvad der bruges,,, vælg der skærmstørrelse 4:3 ell. 16:9...

Som jeg læser mellem linjerne så skriver du noget om "bred" skal det forstås derhen at i ønsker HD kanalerne i "bred" uden sorte bjælker i siderne når der sendes 4:3 matriale vist på en 16:9 skærm ???

Det kan IKKE vælges som standard da det IKKE er korrekt billedformat, men man kan, om ønsket er der, gøre det pr. kanal med "Zoom" som du er inde på. 

Igen et indlæg der mangler info om hvilket område i landet der er noget galt - det er dælme lidt svært at hjælpe folk på den måde... & hvilken programpakke her den søde ældre dame... & er der nye HF tætte kabler eller er det med "gamle" godtnok kabler & stik med plastikhætter? ? der er noget der hedder indstrålling fra omkringliggende sendere...

-------------
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *

Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Gå en tur i [Menu] find indstillinger for enten Scart eller HDMI - hvad der bruges,,, vælg der skærmstørrelse 4:3 ell. 16:9...

Som jeg læser mellem linjerne så skriver du noget om "bred" skal det forstås derhen at i ønsker HD kanalerne i "bred" uden sorte bjælker i siderne når der sendes 4:3 matriale vist på en 16:9 skærm ???

Det kan IKKE vælges som standard da det IKKE er korrekt billedformat, men man kan, om ønsket er der, gøre det pr. kanal med "Zoom" som du er inde på. 

Igen et indlæg der mangler info om hvilket område i landet der er noget galt - det er dælme lidt svært at hjælpe folk på den måde... & hvilken programpakke her den søde ældre dame... & er der nye HF tætte kabler eller er det med "gamle" godtnok kabler & stik med plastikhætter? ? der er noget der hedder indstrålling fra omkringliggende sendere...

Beklager - i Struer, men man skal vælge 120 i netværksid (som boksen iøvrigt også gør selv). Hvorfor skulle indstråling fjerne en kanal...
Tv'ets mpeg2 tuner har fint kunne finde kanal5.
Og det er korrekt forstået mht. til bred og boxen står naturligvis allerede til 16:9.
I manualen står der, at man kan vælge bred, zoom m.m. pr. kanal og at den husker indstillingen pr kanal, men jeg under mig blot over, at man ikke også kan kan vælge det generelt.

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

i Struer, men man skal vælge 120 i netværksid (som boksen iøvrigt også gør selv). Hvorfor skulle indstråling fjerne en kanal...
Tv'ets mpeg2 tuner har fint kunne finde kanal5.
Kanal 5 i MPEG2 ligger ikke på samme  frekvens (MUX) som Kanal 5 HD, som boks vil tage som standard (som jeg har forstået med ID120 vil den modtage HD kanalerne i MPGE4)
Så derfor kan det give forskellen.

Hvis det er indstråling vil det dog også påvirke de øvrige kanaler som ligger på samme MUX.
Ved ikke hvilke kanaler det er i Struer.

Mvh JørgenT

Print side | Luk vindue