Print side | Luk vindue

Waoo - Østjysk Energi - DVB-C??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121059
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 14:25

Emne: Waoo - Østjysk Energi - DVB-C??
Skrevet af: cnn3
Emne: Waoo - Østjysk Energi - DVB-C??
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 16:49
Er der nogen der ved hvordan DVB-C funker hos Østjysk Energi - Waoo?

Sætter man blot sit coax-antennekabel i fiberboksen, ligesom analog tv? Jeg har prøvet at ringe til Østjysk Energi, men deres kundeservicemedarbejdere er ikke overvældende tekniske, ikke hende jeg har talt med...

-------------
mvh Christian

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 16:58

Der har været en anden tråd omkring det, og det var også i det Jyske. Der blev der skrevet, at alle kanaler blev moduleret ud som DVB-C, og kunne fordeles ud til det ønskede antal TVer.
Ikke mindst, der kunne så bruges enhver DVB-C modtager/optager, ganske som på KabelTV og det er jo da et stort +.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 17:10
Nu agerer hvert enkelt energiselskab jo forskelligt og tilbyder forskellige ting, derfor et konkret spørgsmål om Østjysk Energi.

Nogen der ved noget??

-------------
mvh Christian

Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Sætter man blot sit coax-antennekabel i fiberboksen, ligesom analog tv? Jeg har prøvet at ringe til Østjysk Energi, men deres kundeservicemedarbejdere er ikke overvældende tekniske, ikke hende jeg har talt med...

Nej selvfølgelig ved de ikke en skid

De er heller ikke blevet bedt om at levere tv

MEN ALENE SAT I VERDEN TIL AT LEVERE BILLIG EL
Vent bare: inden længe kan du også købe el-tandbærster og gryder etc

-------------
E.L.

Skrevet af: Lyni
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 20:35

Prøv med et kabel, som du selv skriver, fra din CPE(modem) til dit tv.
Det står i linket hvordan dit tv skal indstilles. 
http://www.oestjysk-energi.dk/fiberbredbaand-privat-tv - http://www.oestjysk-energi.dk/fiberbredbaand-privat-tv

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

http://www.seshoppen.dk - http://www.seshoppen.dk
Ja, det hedder mere salg!! Det findes vidst overalt idag.

Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 20:44
Jeg har ikke TV fra Østjysk Energi endnu da, da jeg gerne vil vide hvad det egentlig er jeg får/kan få. Derfor prøver jeg at spørge om der er nogen der har praktisk erfaring. 
Jeg kender godt siden på østjysk energi's hjemmeside; jeg har spurgt deres kundemedarbejdere nærmere om siden, men de ved faktisk ikke rigtig noget, og mener at digital tv er noget med kanal digital Smile

-------------
mvh Christian

Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Lyni Lyni skrev:

Prøv med et kabel, som du selv skriver, fra din CPE(modem) til dit tv.
Det står i linket hvordan dit tv skal indstilles. 
http://www.oestjysk-energi.dk/fiberbredbaand-privat-tv - http://www.oestjysk-energi.dk/fiberbredbaand-privat-tv

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

http://www.seshoppen.dk - http://www.seshoppen.dk
Ja, det hedder mere salg!! Det findes vidst overalt idag.

Flere kontorfolk og direktører giver nødvendigvis billigere el
Et energiselskab skal levere billigs mulig el

-------------
E.L.

Skrevet af: htpcdude
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 23:49

Jeg har ikke TV fra Østjysk Energi endnu da, da jeg gerne vil vide hvad det egentlig er jeg får/kan få. Derfor prøver jeg at spørge om der er nogen der har praktisk erfaring. 
Jeg kender godt siden på østjysk energi's hjemmeside; jeg har spurgt deres kundemedarbejdere nærmere om siden, men de ved faktisk ikke rigtig noget, og mener at digital tv er noget med kanal digital Smile

Jeg har WAOO bredbånd fra Østjysk Energi, og har selv spurgt til deres tv løsning. Meldingen var at jeg skulle klappe hesten, da der sker omlægninger i løbet af foråret.

Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 09:09
De levere også TV igennem DVB-C men det skal selvfølgelig bestilles først :)

Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 09:19
Daniel, har du waoo-tv via østjysk energi?

-------------
mvh Christian

Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 09:20
Nej men jeg ved det :)

Skrevet af: larsand
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 09:21
http://www.oestjysk-energi.dk/file/527/pdf

Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 09:22
OK, hvis man nu bestiller den lille pakke fx, hvordan bliver det så distribueret rundt i huset, altså DVB-C signalet?

-------------
mvh Christian

Skrevet af: GoProMac
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 09:32
DVB-C signalet følger med når man køber Kabel TV (Analog TV) produktet. Hvilke
programmer man kan modtage kan variere alt efter om man er forenings kunde, eller
almindelig privat kunde.

Som privat kunde, med Kabel TV abonnement benyttes følgende for at søge DVB-C
kanalerne frem .:

Netværks ID : 6000
Symbolrate : 6875
Modulation : QAM 256
Start søgefrekvens : 234 MHz

Det er oftes IKKE muligt at lave en automatisk søgning af programmerne, men
nødvendigt med en manuel udvidet søgning.

Er man foreningskunde så tag en kigger her.. -> http://www.oestjysk-energi.dk/fiberbredbaand-forening-systemkode-og-frekvens - http://www.oestjysk-energi.dk/fiberbredbaand-forening-systemkode-og-frekvens

Håber det kaster lidt lys over DVB-C spørgsmålet.

Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 09:36

OK, hvis man nu bestiller den lille pakke fx, hvordan bliver det så distribueret rundt i huset, altså DVB-C signalet?

Hvis man bestiller Kabel TV produktet, hvor DVB-C er inkluderet, distruibueres det rundt i
huset/lejligheden via de gode gamle koax antennekabler vi alle kender så godt Smile.
Der vil typisk være signal nok ud af fiberboksen, så man kan trække 3-4 antennestik, hvis
ellers kabler, fordeler og installationen er lavet teknisk korekt og forsvarlig.

TV skal være forsynet med DVB-C Mpeg4 modtager (Gir nok sig selv Wink) for at kunne afkode
signalerne digitalt. Alternativt kan man anskaffe sig en ekstern DVB-C modtager med Mpeg4.

Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 09:43
Kabel-TV produktet???? 
Mener du waoo-3/lille pakke fx? 

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 09:44
Eller følger det bare med?

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 10:10

Kabel-TV produktet???? 
Mener du waoo-3/lille pakke fx? 

Waoo-3 pakkerne indeholder ikke analog TV produktet.
For at få analog TV med DVB-C skal man bestille Canal Digital
Family Mix pakken som et særskilt produkt.
Det fremgår desvære ikke specielt tydeligt på hjemmesiden, at
der også er DVB-C med i denne pakke, men det er der.

Waoo-3 pakkerne indeholder IPTV signalet, med dertil hørende
IPTV settop bokse.. Airties 7120 eller Airties 7130 (med haddisk)

Tag og ring til kundeservice hos Østjysk energi ( 87801111 ) og
spørg til det med pakker, priser og muligheder.
Tekniske spørgsmål henvises oftest til teknisk support, da man ikke
må forvente at kundeservice kan gå i dybten med tekniske spørgsmål.

Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 12:04
Jeg har talt med østjysk energi og blev ikke ret meget klogere, men du har da kastet lys over land. Jeg forventer heller ikke af kundeservice, at de kan svare på alle spørgsmål, men nu ved jeg da at der er noget der hedder teknisk support.

Canal Digital er for dyr for mig, så det må blive den lille pakke måske, dog så kun IP-tv, eller så nedgradere jeg blot min yousee.....

-------------
mvh Christian

Skrevet af: skyking
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 15:36

Jeg har talt med østjysk energi og blev ikke ret meget klogere, men du har da kastet lys over land. Jeg forventer heller ikke af kundeservice, at de kan svare på alle spørgsmål, men nu ved jeg da at der er noget der hedder teknisk support.

Canal Digital er for dyr for mig, så det må blive den lille pakke måske, dog så kun IP-tv, eller så nedgradere jeg blot min yousee.....

Når man ikke vil svare så de fleste forstår det, så har man vel lov til blive ret mistænksom. Altså kan én modtageboks fra Østjysk Energi omsætte samtlige tv signaler til båndet mellem 430 og 862MHz?

-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!

Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af skyking skyking skrev:

Når man ikke vil svare så de fleste forstår det, så har man vel lov til blive ret mistænksom. Altså kan én modtageboks fra Østjysk Energi omsætte samtlige tv signaler til båndet mellem 430 og 862MHz?

Ganske kort svar.

Analog Tv kan afkodes af alle tv med almindelig tuner.
DVB-C kan afkodes af alle tv med DVB-C Mpeg4 tuner, eller ekstern DVB-C boks. ( 1 pr tv uden DVB-C indbygget)
IPTV kræver en boks pr tv, og dette er ikke en DVB-C boks men en IPTV boks fra Waoo!

Håber det er forståeligt forklaret :)

Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 16:27
Altså...

Jeg har Waoo gennem Seas-Nve. Og jeg skulle ringe og bestille deres såkaldte Multirumsløsning (39kr/md). Det krævede at jeg havde den pakke der hedder Waoo 3.

Altså ikke Canal Digital eller Viasat. Der sendes både et DVB-C signal, og et analogt signal (Dette er jeg 100 på, da vi bruger begge).

Desværre kræver det som sagt, at man har den store pakke...

Og jeg bruger ganske rigtigt det eksisterende Coax-netværk der ligger i huset, fra den gang vi havde kabel-tv.

Skrevet af: cjdanmark
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Altså...

Jeg har Waoo gennem Seas-Nve. Og jeg skulle ringe og bestille deres såkaldte Multirumsløsning (39kr/md). Det krævede at jeg havde den pakke der hedder Waoo 3.

Altså ikke Canal Digital eller Viasat. Der sendes både et DVB-C signal, og et analogt signal (Dette er jeg 100 på, da vi bruger begge).

Desværre kræver det som sagt, at man har den store pakke...

Og jeg bruger ganske rigtigt det eksisterende Coax-netværk der ligger i huset, fra den gang vi havde kabel-tv.

Syntes ikke det fremgår helt klart hvad der kræves.. først skriver du at kravet er den pakke der hedder Waoo3 og senere: "Desværre kræver det som sagt, at man har den store pakke..."

Man kan godt have Waoo3 med lille tv pakke.

• Waoo! 1: Rent fiberbredbånd fra Danmarks bedste internetudbyder
  • Waoo! 2: Fiberbredbånd og telefoni
  • Waoo! 3: Fiberbredbånd, telefoni og TV

Jeg har også tidligere kontaktet Seas-Nve vedr. DVB-C men fik at vide at det vist kun var noget man kunne vælge i Maribo i det gamle fællesantenne område, og at kvaliteten også var bedre som IP-tv - men det var tydeligvis ikke en support medarbejder som vidste noget om det.

Jeg har en boks hvor der er udtag til dvb-c, men har ikke afprøvet om der skulle være signal, går ud fra de skal have en tekniker til at åbne for signal ud til boksen, hvis det overhovedet er muligt.

Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 17:48
Nå for hulen... Jeg mener at man skal have den store tv-pakke (altså Waoos standard store pakke) før det fungerer. Og ja, jeg skulle ringe og bestille, så ville de sørge for, at det blev åbnet for det. Men jeg skal da have tjekket op på, om man rent faktisk stadig behøver den store pakke. 
For så skal jeg da nøjes med den lille + tilvalg af børnekanaler...

Men uden at du har foretaget dig noget, burde der ikke være noget signal fra antennestikket i boksen, det var der i hvert fald ikke i mit.

Skrevet af: cjdanmark
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Nå for hulen... Jeg mener at man skal have den store tv-pakke (altså Waoos standard store pakke) før det fungerer. Og ja, jeg skulle ringe og bestille, så ville de sørge for, at det blev åbnet for det. Men jeg skal da have tjekket op på, om man rent faktisk stadig behøver den store pakke. 
For så skal jeg da nøjes med den lille + tilvalg af børnekanaler...

Men uden at du har foretaget dig noget, burde der ikke være noget signal fra antennestikket i boksen, det var der i hvert fald ikke i mit.

Du må meget gerne opdatere når du har snakket med dem, evt. også om det er noget der er muligt udenfor Maribo fællesantenne området.

Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 18:26
Jeg skal nok give lyd, det bliver så ikke i dag.

"Du er i kø som nummer 1"
"Ventetiden er NUL sekunder"

Efter 10 minutter gad jeg ikke spilde min tid på det bæ...

Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 20:08

Hov-hov, nu er det jo østjysk energi og ikke seas, jeg hører under. De kan tilbyde noget forskelligt, jeg har ikke hørt om noget der hedder multirums-løsninger i østjysk energi..

...men generelt synes jeg at waoos hjemmeside og østjysk energi har nogle mangler....

-------------
mvh Christian

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 09-Marts-2013 kl. 10:07
Østjysk energi hører under det gamle Profiber samarbejde, som i sin tid indgik en aftale med Canal Digital om at de leverede coax-TV analog og digital (dvb-c) på profibers fibernet. Profiber leverede så selv IPTV løsningen.

De to TV løsninger er helt uafhængige og købes særskilt. Derfor er det også ret kostbart (groft sagt 2 gange 300kr) i vores område at have både IPTV og Coax, fordi man køber kanalerne to gange fra to forskellige leverandører. Det er heller ikke præcist samme kanaler i pakkerne.

IPTV løsningen blev siden til Waoo's løsning, men på coax løsningen hænger de stadig på den gamle (formegentlig 3årige) med Canal Digital.

Jeg håber at grunden til at der ikke skrives ret meget om Coax-TV og Canal Digital på f.eks. Østjysk Energis hjemmeside er fordi aftalen snart udløber og de derefter kan tilbyde deres egen Coax-TV pakke, som bare er et spejl af de kanaler man fra fra Waoo IPTV. Samtidig bør merprisen for coax-TV være meget lav, da TV kanalerne er betalt (IPTV) og det derfor kun er udgifter til teknikken der skal dækkes. 39kr/md lyder rimeligt i mine øre.

Jeg krydser fingre for at jeg har ret i min analyse. Jeg bruger kun IPTV, men vil gerne supplere med coax, men betaler aldrig 300kr/md for det.

Skrevet den: 09-Marts-2013 kl. 11:58
Ah Letten, det der giver mening. Forskellige leverandøraftaler mv. Det virkede da også ulogisk indtil nu...

-------------
mvh Christian

Skrevet af: styker
Skrevet den: 09-Marts-2013 kl. 12:28
Jeg var forbi NRGI her i Horsens fordi jeg har den gamle profiber aftale med lille WAOO pakke som er ved at være temmelig dyr.
Jeg fik at vide at PT kan man ikke få waoo pakkerne som DVB-C i deres område, men det skulle blive muligt i løbet af en måneds tid(når canal digital aftalen ophører).
Det koster så 39kr pr måned for DVB-C og analog, men så fortalte hun at man kan nøjes med det og aflevere TV boksen også skal man ikke betale de 399kr i boksgebyr halvårligt.
Man mister så selvfølgelig de muligheder som TVboksen giver, men så lidt som jeg bruger den vil jeg hellere have et mediecenter også bruge de muligheder det giver via nettet.
Så skal der bare findes en anden udbyder til IP telefoni det bliver nok https://www.bolignet.dk/telefoni - https://www.bolignet.dk/telefoni

Print side | Luk vindue