Print side | Luk vindue

Playstation til 4 personer?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121078
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 23:51

Emne: Playstation til 4 personer?
Skrevet af: Muffeh
Emne: Playstation til 4 personer?
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 21:16
Hey folkens!

Mit kammerart har haft kontaktet mig ang. et meget godt spørgsmål...

Hvis de sidder 4 drenge, og gerne vil spille playstation sammen (samme spil selvfølgelig), hvordan gør de så bedst det, så de får mest mulig skærm?

til at starte med snakkede han om at splitte HDMI signalet op, sådan at den ene skærm ikke deler det op til 4 små skærme på den store, normalt når man er 2, splitter den det jo op i en højre/venstre eller ovre/under skærm, og så fortalte jeg ham, at man med sikkerhed som 2 personer kan splitte skærmens indhold op, så hver person får det fulde skærmbillede at se, hvis man benytter sig af playstationens 3D funktion, og den så sender hver sit billede til hver sin brille, men er der nogen her der har erfaringer med om det os fungere til 4? - og hvordan klare de evt. den opgave bedst, så de evt kan bruge 2 skærme og så få en halv skærm hver?

sagt på en anden måde, hvilken løsning er bedst og mest elegant, så de får mest muligt ud af deres spille oplevelse, så alle 4 kan være med?!

Kom endelig med alt i kan, alt brugbart bliver videregivet! Smile
(og vil sætte stor pris på hvis det rent faktisk har været afprøvet af jer selv, eller i har været med til at afprøve det)

PS: Han skal have svar senest i morgen eftermiddag. Smile

-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4

Svar:
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 07-Marts-2013 kl. 23:27
Playstationen sender jo kun ét signal ud..om i splitter signalet eller ej vil begge skærme i bedste fald vise 2 x splitscreens til 4 personer og ikke 2 x til 2. jeg tror ikke på i kan det i tror.

Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 08-Marts-2013 kl. 04:00
en ting er sikkert, med 3D funktionen kan du med sikkerhed når du spiller 2 personer, få skærmen splittet op via 3D signalet så hver person ser et helt skærmbillede for sig selv, i stedet for den gammeldags splitscreen.. spørgsmålet gik lidt på om det er det bedste resultat man kan opnår til 4 personer, eller om der findes en anden metode som gør 4 personer kan spille på samme maskine, og få mest mulig skærmbillede til hver. Smile

- op dette punkt, tror jeg os en HDMI splitter er en dårlig ide, da den jo umiddelbart kun ville dele signalet op, så 2 skærme viser samme signal, hvilket ikke er det ønskede.. og efter som jeg ikke ku finde en HDMI splitter der understøtter HDMI 1.4, så tvivler jeg på det muligt at få signalet splittet til 2 3D skærme som derefter kan lave det førnævnte nummer med 3D teknologien... <- havde nu ellers været nice!

-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4

Print side | Luk vindue