Print side | Luk vindue

Denver dvbc109/110/122 eller Clint DC1

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121373
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 16:02

Emne: Denver dvbc109/110/122 eller Clint DC1
Skrevet af: mcmanuf
Emne: Denver dvbc109/110/122 eller Clint DC1
Skrevet den: 16-Marts-2013 kl. 14:07
Hej.

Jeg er på udkig efter de forskellige dvbc-tuner og kan simpelthen ikke gøre mig klog på hvad der skal købes. 
Deres egne hjemmesider stinker, og viser ikke hele sandheden, men tror de ovenstående kan fylde rollen godt. 

Jeg vil meget gerne have hjælp til følgende og håber der er nogen der kan hjælpe mig. 

Ting jeg er ligeglad med:
- Tage krypteret kanaller
- Størrelse/design

Ting jeg gerne vil have hjælp til

1) Kan optage i ukrypteret *.Ts format på ekstern ntfs harddisk 
(tror denver 109 + clint'en kan dette)

2) Kan vidersende antennesignalet videre til tv'et direkte (se og optag forskellig ting!)
(tror clint kan dette)

3) Snappy og hurtig i menuerne 

4) Kan afspille 1080p mkv filer med DTS lyd 
(Har kun set EN  skrive dette om clint'en, uden at kunne få det verificeret)

5) Velfungerende EPG funktion

6) Timeshift? 

Sætter virkelig stor hjælp på enhver hjælp der kan gøre mit valg nemmere!
Det behøver ikke nødvendigvis at være en af de nævnte bokse. Har også løst godt om blue tanium boksen, men den er vist lidt ældre end de nævnte bokse (er ikke sikker)

Svar:
Skrevet af: Raum
Skrevet den: 16-Marts-2013 kl. 18:36
Jeg har kun erfaring med clint DC1:

1. ja
2. ja
3. hurtig vil jeg ikke kalde den og den kan også engang være lidt slow når man skifter program
4. aner det ikke (har ikke brug for det)
5. EPG kan til tider tage op til 10 min. før den er opdateret, hvis den har været slukket - men generelt er jeg tilfreds med EPG-funktionen.
6. Der er "forskudt kigning" ved at bruge "pause-knappen" - det gemmes også som en fil på HDD hvis man vælger at stoppe undervejs. (vil anbefale at man ikke ser forskudt, da det laver en grafik på skærmen så undertekster ikke kan ses)

BT og clint er samme hardware med forskellig indpakning.

Skrevet den: 16-Marts-2013 kl. 18:45
Mange tak for hjælpen. 
4.) Kunne du gøre mig en kæmpe tjeneste og teste denne fil for mig (1080p mkv med -DTS)!
http://www.auby.no/files/video_tests/h264_1080p_hp_4.1_10mbps_dts_unstyled_subs_monsters.mkv - http://www.auby.no/files/video_tests/h264_1080p_hp_4.1_10mbps_dts_unstyled_subs_monsters.mkv

Ved du om det er samme firmware som BT? Syntes deres OSD ser forskellig ud? 

Skrevet af: Raum
Skrevet den: 16-Marts-2013 kl. 18:53
Lidt svært for mig at teste den fil med lyd, da jeg afspiller på et gammelt CRT for tiden......

Ved intet om BT og firmware.

Skrevet den: 16-Marts-2013 kl. 19:16
Okay ingen problemer. Tak for hjælpen. 

Er der andre der venligst kan teste filen for mig?

Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 16-Marts-2013 kl. 20:56
Spiller fint på BlueTinium (samme som Clint), men der er IKKE lyd på og teksterne er svært læsebare (hvide bogstaver på lys baggrund). IKKE GODKENDT Thumbs Down

-------------
mvh Infinity

Skrevet den: 17-Marts-2013 kl. 12:01
Mange tak for svaret.

Et sidste spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med!

Hvad er forskellen på de forskellige clint hardware revisioner?

Der ligger firmware til tre forskellige hardware revisioner på hjemmesiden, og til rev 3.00 er der udkommet en ny i 2013.

HW rev 1.00
HW rev 2.00
HW rev 3.00

Har fået tilbudt en HW rev 1 til 250kr, men ved ikke hvad jeg går glip af i henhold til rev 3?

Har også lavet en købstråd (http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121393&PID=1226339#1226339) hvis der er nogen der har en tv tuner der ligger og samler støv i københavnsområdet. 

Skrevet af: Sam*
Skrevet den: 17-Marts-2013 kl. 14:42
Der er kun 2 forskelle. Nedenstående er gældende for HW3 i forhold til HW2.

1) Menu er svagt anderledes (lidt mere farver).
2) Den har strømsparefunktion således at den kan hente EPG i standby (men den bruger jo så mere strøm ca. 5W i stedet for 0,6W).

Skrevet den: 17-Marts-2013 kl. 15:42
Okay tak for hjælpen. 

Ved du så hvad forskellen mellem 1.00 og 2.00 er. 

Syntes jeg læste i en tråd at der var en der havde en clint hvor tuner loop(Kan vidersende antennesignalet videre til tv'et direkte) ikke virkede mens tuneren var tændt, hvor det virkede hos en anden. 

Kunne det have været sådan en fejl der er blevet rettet fra hw 1.00 til 2.00? 

Skrevet af: Sam*
Skrevet den: 17-Marts-2013 kl. 19:01
Kender desværre ikke til HW1.

Men prøv og skriv en e-mail til deres support afdeling: mailto:hotline@hotlineservice.dk - hotline@hotlineservice.dk
De er gode til at svare på spørgsmål.

Skrevet den: 17-Marts-2013 kl. 19:02
Ok tak for hjælpen!

Skrevet af: steen5
Skrevet den: 17-Marts-2013 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Raum Raum skrev:

Jeg har kun erfaring med clint DC1:

1. ja
2. ja
3. hurtig vil jeg ikke kalde den og den kan også engang være lidt slow når man skifter program
4. aner det ikke (har ikke brug for det)
5. EPG kan til tider tage op til 10 min. før den er opdateret, hvis den har været slukket - men generelt er jeg tilfreds med EPG-funktionen.
6. Der er "forskudt kigning" ved at bruge "pause-knappen" - det gemmes også som en fil på HDD hvis man vælger at stoppe undervejs. (vil anbefale at man ikke ser forskudt, da det laver en grafik på skærmen så undertekster ikke kan ses)

BT og clint er samme hardware med forskellig indpakning.
Punkt 6 er ikke rigtigt, den grafik kan du få væk ved et tryk på exit. ar selv clint dc1, så det fungerer perfekt

Skrevet af: kcaroe
Skrevet den: 29-April-2013 kl. 21:55
Man skal holde sig fra Denvers 110 - den har dårligere signalmodtagelse (ikke lige så god korrektion).

Print side | Luk vindue