WII virker ikke på Panasonic TX-L55WT50Y
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121397
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 00:24
Emne: WII virker ikke på Panasonic TX-L55WT50Y
Skrevet af: kimila
Emne: WII virker ikke på Panasonic TX-L55WT50Y
Skrevet den: 17-Marts-2013 kl. 12:52
Har lige prøvet at tilslutte min wii til mit nye indkøbte fede tv Panasonic TX-L55WT50Y.
Det er ok med scart men vil gerne bruge composite i stedet for, det var ok i mit gamle tv som var et Panasonix PX80.
Bruger jeg Composite er den bare en masse forskellige farvede strejer på skærmen.
Her er et billed af skærmen.
http://www.kimila.dk/wii/led.jpg - www.kimila.dk/wii/led.jpg
Et billed af kablet.
http://www.kimila.dk/wii/kabel.jpg - www.kimila.dk/wii/kabel.jpg
Det skulle være forbundet rigtig.
------------- mvh
kimila
|
Svar:
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 17-Marts-2013 kl. 13:26
Composite kabel er det vel ikke, hvis det er rgb+audio, er det vel snarere component kabel. Dit tv deles om composite og component i samme stik tilslutning, men er der mulighed for et valg, så tv vælger rigtig tilslutning?
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 17-Marts-2013 kl. 13:29
Hvad er det for en dims du har sat component-kablerne i?
|
Skrevet den: 17-Marts-2013 kl. 13:33
Når man på VT50Y vælger AV2 indgang, kan der vælges imellem video eller component, her skal der vælges component. Lur mig, om ikke dit WT50 er bygget på samme måde, menu og hardware mæssigt.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 17-Marts-2013 kl. 18:27
JeTex skrev:
Når man på VT50Y vælger AV2 indgang, kan der vælges imellem video eller component, her skal der vælges component. Lur mig, om ikke dit WT50 er bygget på samme måde, menu og hardware mæssigt. |
Det er det samme på mit tv som du beskriver her, men så får jeg det billed som jeg har linket til.
------------- mvh
kimila
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 17-Marts-2013 kl. 20:11
Og det er ikke fordi din Wii udsender composite i component kablet? M.v.h.
|
Skrevet den: 18-Marts-2013 kl. 00:07
Henrik B. skrev:
Og det er ikke fordi din Wii udsender composite i component kablet? M.v.h. |
Det er selvfølgelig component jeg taler om, kom til at blande det lidt, der er jo en forskel.
Har valgt 480p i wii'en som skærmopløsning.
Her er et billed af det kabel som jeg vil bruge på mit nye tv. Kablet er det samme som jeg brugte til PX80, uden adapteren.
http://www.kimila.dk/wii/kabel2.jpg - www.kimila.dk/wii/kabel2.jpg
------------- mvh
kimila
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 18-Marts-2013 kl. 00:53
Den dims du har sat component-kablet i fulgte med fjernsynet?
|
Skrevet den: 18-Marts-2013 kl. 14:28
Naiera skrev:
Den dims du har sat component-kablet i fulgte med fjernsynet? |
Ja.
------------- mvh
kimila
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-Marts-2013 kl. 14:36
Det er fordi, at der på nyere fladskærme ikke er plads til de normale Analoge tilslutninger, da de fylder så meget, så derfor er der specielle adaptorer til det brug.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 18-Marts-2013 kl. 19:42
Radiomanden skrev:
Det er fordi, at der på nyere fladskærme ikke er plads til de normale Analoge tilslutninger, da de fylder så meget, så derfor er der specielle adaptorer til det brug. |
Det giver jo ikke rigtig en forklaring på hvorfor det ikke virker.
------------- mvh
kimila
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-Marts-2013 kl. 19:50
Det var det heller ikke ment som et svar til, men en uddybning af spørgsmålet om Adaptoren for Naiera
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 18-Marts-2013 kl. 20:06
Er component/av2 adaptoren isat korrekt / helt på plads? Er alle kabler sat korrekt sammen? Er component valgt på tv? AV2 indgang vælges, cursor til højre for component / enter. Hvis der med garanti kan svares ja til alt, står du med et defekt stykke hardware.
|
Skrevet den: 19-Marts-2013 kl. 13:36
Radiomanden skrev:
Det var det heller ikke ment som et svar til, men en uddybning af spørgsmålet om Adaptoren for Naiera |
Ok, kan adaptoren være defekt eller måske indgangen i det nye tv.
Har ikke mulighed for at prøve den et andet sted.
------------- mvh
kimila
|
Skrevet den: 19-Marts-2013 kl. 14:08
JeTex skrev:
Er component/av2 adaptoren isat korrekt / helt på plads? Er alle kabler sat korrekt sammen? Er component valgt på tv? AV2 indgang vælges, cursor til højre for component / enter.Hvis der med garanti kan svares ja til alt, står du med et defekt stykke hardware. |
Har gennem gået det flere gange og det sidder helt korrekt.
------------- mvh
kimila
|
|