Print side | Luk vindue

Rip af BD adgang til internet og HDD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121581
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 11:28

Emne: Rip af BD adgang til internet og HDD
Skrevet af: clausewitz
Emne: Rip af BD adgang til internet og HDD
Skrevet den: 23-Marts-2013 kl. 12:08
2 spm.:

1. Jeg bruger en gratis version af DVDfab til rip af mine BD. Den kræver adgang til internet - hvorfor egentligt det? Er det ens for alle rip-programmer? Gerne gratis alternativer, der kan rippe filmen uden komprimering og uden at skulle på nettet.
  2. Jeg har købt en 3TB HDD hvor 3,7 GB står som anvendt uden, at jeg kan finde nogle filer. 3,7 GB lyder voldsomt, men er det helt normalt.
Håber nogle af jer kan afklare disse spm. Smile.

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 23-Marts-2013 kl. 14:06
Hvis BD ripper software kræver adgang til internettet, kan det være for at hente seneste opdateringer om AACS og især BD+ omgåelse, og for at skjule nogle af detaljerne om hvordan denne omgåelse foregår, så Hollywood (filmproducenterne) får sværere ved at lave reverse engineering for at lave nye mere effektive udgaver af BD+ eller får sværere ved at blackliste de dekrypteringsnøgler som er "in the wild" og (mis)bruges af software som DVDFab.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 23-Marts-2013 kl. 14:20
MakeMKV er gratis imens den er beta. Men så får du dine film gemt som MKV...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 23-Marts-2013 kl. 16:55
Hvis disken er koblet til Windows, så er pladsen måske allokeret til skraldespanden.

Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 12:31
Tak for svarene. 
Det lyder som om MakeMKV kan være et super godt alternativ. Jeg ønsker blot filmen i så god kvalitet som muligt - det skal bruges med Boxee Box.
Ja det er når jeg har disken sluttet til (Windows) PC'en, at jeg kan se at 3,7 GB ikke er ledigt.
Har desværre opdaget at Boxee ikke kan registrere tilkoblingen af denne 3TB disk men den registrerer når jeg frakobler den Confused. En tilsvarende 2TB kan den godt registrere.  

Print side | Luk vindue