Print side | Luk vindue

Valg af NAS og online storage

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121664
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 15:53

Emne: Valg af NAS og online storage
Skrevet af: kukstern
Emne: Valg af NAS og online storage
Skrevet den: 25-Marts-2013 kl. 20:38
Hej

Jeg tror jeg har besluttet mig for at købe en Synology ds112+ som skal bruges til backup af billeder og video, og så skal der streames film og musik fra den.

Planen er at når jeg har tømt diverse kameraer på min PC, så vil jeg kopiere det over på NAS'en. Jeg overvejer så at finde noget online storage, men kender sådan set kun google og dropbox. Pt kan jeg nøjes med 100 GB, så google er nok den billigste, men findes der andre der kan anbefales?

/K.

Svar:
Skrevet af: rawi
Skrevet den: 25-Marts-2013 kl. 21:02
Jeg har kig på crashplan online storage til mine billeder mv. så vidt jeg kan læse mig til har de fået gode anmeldelser og er rimelig billige (mener det er 800 kr for 3 eller 4 år).

Skrevet af: jec
Skrevet den: 25-Marts-2013 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af kukstern kukstern skrev:

Hej

Jeg tror jeg har besluttet mig for at købe en Synology ds112+ som skal bruges til backup af billeder og video, og så skal der streames film og musik fra den.

Planen er at når jeg har tømt diverse kameraer på min PC, så vil jeg kopiere det over på NAS'en. Jeg overvejer så at finde noget online storage, men kender sådan set kun google og dropbox. Pt kan jeg nøjes med 100 GB, så google er nok den billigste, men findes der andre der kan anbefales?

/K.
Jeg mener at Synology NAS (ligesom QNAP) har support for http://aws.amazon.com/s3/ - Amazon S3 cloud backup . Her betaler man kun for hvad man bruger og 100GB koster månedligt ca. $9 + moms. Men hvis det er rent sikkerheds backup, hvor du ikke behøver at kunne tilgå dine data, men blot ønsker muligheden for at kunne hente dem hvis uheldet er ude, kan man sætte S3 op til at arkivere data til Amazon Glacier hvor 100GB koster månedligt ca. $1,- + moms. Ud over prisen for cloud lager, koster overførselerne også en smule.
Det som Amazon tilbyder er virkelig sikre og professionelle løsninger, som så ikke er helt så enkle at sætte sig ind i som andre løsninger, men det opvejes af nem backup-opsætning på Nas.

Jens

Print side | Luk vindue