Hvad skal jeg med atv3
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121717
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 22:50
Emne: Hvad skal jeg med atv3
Skrevet af: aerik
Emne: Hvad skal jeg med atv3
Skrevet den: 27-Marts-2013 kl. 15:32
Nu har jeg endelig købt en. Fint med netflix, netradio og mirror. Men hvad skal jeg ellers bruge den til?
|
Svar:
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 27-Marts-2013 kl. 15:47
aerik skrev:
Nu har jeg endelig købt en. Fint med netflix, netradio og mirror. Men hvad skal jeg ellers bruge den til? |
Ingenting?
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: thxtex
Skrevet den: 27-Marts-2013 kl. 15:51
Skrevet den: 27-Marts-2013 kl. 15:51
Otto J skrev:
Ingenting? |
Skulle bare være sikker på, at jeg ikke snød mig selv for en masse guld!
|
Skrevet den: 27-Marts-2013 kl. 15:57
aerik skrev:
Skulle bare være sikker på, at jeg ikke snød mig selv for en masse guld! |
Det frustrerende ved Apple TV er, at den gør nogle få ting, og de ting gør den så super lækkert, at man får lyst til at bruge den til en masse mere. Og det kan den så ikke
Udover måske at screensaver-funktionen kan sættes op til at hente billeder fra en shared photostream, så synes jeg ikke rigtigt der er nogen guldkorn at hente, som ikke er direkte åbenlyse - medmindre du har et specifikt behov der skal opfyldes, og så tænker jeg at du ikke havde stillet spørgsmålet så åbent...
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 27-Marts-2013 kl. 16:02
Der er ikke så mere den kan benytte til medmindre det lykkes nogle at jb den.
|
Skrevet den: 27-Marts-2013 kl. 16:14
Otto J skrev:
Det frustrerende ved Apple TV er, at den gør nogle få ting, og de ting gør den så super lækkert, at man får lyst til at bruge den til en masse mere. Og det kan den så ikke
Udover måske at screensaver-funktionen kan sættes op til at hente billeder fra en shared photostream, så synes jeg ikke rigtigt der er nogen guldkorn at hente, som ikke er direkte åbenlyse - medmindre du har et specifikt behov der skal opfyldes, og så tænker jeg at du ikke havde stillet spørgsmålet så åbent... |
Du har fuldkommen ret. Må sætte mig tilfreds med at det den kan, og er købt for, virker perfekt!
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 27-Marts-2013 kl. 16:47
Den kan også streame NBA International League Pass.
Med en amerikansk iTunes-konto er der adgang til et helt tosset stort udvalg af serier og film, til køb eller leje.
Hulu Plus er også vildt godt, men det kræver dog Unblock Us, og lidt fiksfakseri at få lov til at betale for.
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 27-Marts-2013 kl. 17:58
Podcast. Det bruger jeg selv en del.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 27-Marts-2013 kl. 18:38
Streame musik fra Spotify via AirPlay, se podcasts, streame fra iTunes, streame fra DR Nu via AirPlay, spille Asphalt7 via mirroring, Netflix
|
Skrevet den: 27-Marts-2013 kl. 20:03
Skalle06 skrev:
Streame musik fra Spotify via AirPlay, se podcasts, streame fra iTunes, streame fra DR Nu via AirPlay, spille Asphalt7 via mirroring, Netflix |
Kan du uddybe det med via AirPlay ?
|
Skrevet den: 27-Marts-2013 kl. 20:04
Har lidt problemer med hvis jeg fx hører musik på ipad og mirror det til ATV så stopper det efter ca 15 min
|
Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 08:13
aerik skrev:
Kan du uddybe det med via AirPlay ?
|
Dét du kalder "mirror", er Airplay.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 08:14
aerik skrev:
Har lidt problemer med hvis jeg fx hører musik på ipad og mirror det til ATV så stopper det efter ca 15 min |
95% af alle Airplay relaterede problemer skyldes routeren.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: LBA75
Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 08:42
aerik skrev:
Nu har jeg endelig købt en. Fint med netflix, netradio og mirror. Men hvad skal jeg ellers bruge den til? |
Hvad du skal bruge den til.... det havde du vel overvejet inden du købte den?? Vi har 3 stk i vores hustand, og de kører dagligt!
Netflix - både dansk og US Streame fra itunes Vise billeder Podcasts Leje film fra itunes - både dansk og US
Love it.....
Som en sagde - den er fantastisk til det den kan, der er bare mange som gerne ville have den til at kunne bare "lidt" mere..... mig selv inklusive! 1) Mangler klart at den kan streame direkte fra feks NAS. 2) Mangler lidt for at støtte (Apple princip) 3) Mangler HD lyd formater
Mvh LBA75
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt
|
Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 09:57
LBA75 skrev:
aerik skrev:
Hvad du skal bruge den til.... det havde du vel overvejet inden du købte den??[ |
Som skrevet lidt længere oppe, så vil jeg bare undgå at gå glip af et eller andet smart som jeg ikke selv kendte til. Af samme grund skrevet så åbent for at alle kan byde ind med, hvad de bruger den til. Ikke sikkert jeg har udstyr til det folk foreslår, men så kan jeg jo have det i baghovedet
|
Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 13:45
Jeg filmer en del på ferier mm og lægger filmene på Youtube. Ligeledes fotograferer jeg en del, og fotoene ligger på Picasaweb. AT3 er super til visning af video fra Youtube og fx. Vimeo. Det samme med fotoene.
Er dog ærgerlig over, at den ikke kan afspille videoerne og fotoene fra min NAS, da en del af videokvaliteten går tabt, når de lægges på Youtube og Vimeo.
------------- iPhone 13, OS 15.3
|
Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 14:56
Holde øje med hvornår (hvis nogensinde) der kommer en Jailbreak til ATV3. Så åbner der sig yderligere muligheder. F.eks. installere XBMC hvorved den omdannes til et fuldt mediacenter - streame fra NAS, alverdens TV-stationer mv.
------------- mvh
Henrik
|
Skrevet den: 01-April-2013 kl. 23:55
Er døren af jer, der kan svare på, hvorfor hver anden film på netflix stopper midt i det hele. Skal typisk trække stikket ud og starte den op igen, for at se resten af filmen
|
Skrevet af: Desperate
Skrevet den: 02-April-2013 kl. 03:42
Jeg er blevet storforbruger af video Podcasts, YouTube og Vimeo. Ikke mindst Vimeo, hvor der er mange gode videoer.
|
Skrevet af: Schulz
Skrevet den: 02-April-2013 kl. 08:21
aerik skrev:
Er døren af jer, der kan svare på, hvorfor hver anden film på netflix stopper midt i det hele. Skal typisk trække stikket ud og starte den op igen, for at se resten af filmen |
Du havde også problemer med Airplay, det kunne godt lyde som et problem med din router. Det kan måske også være selve atv der er noget galt med... men gætter på det er routeren.
|
Skrevet den: 02-April-2013 kl. 10:15
aerik: Hvilken router bruger du? Det kan let være den, der er problemet. Jeg har set det flere steder.
|
Skrevet den: 02-April-2013 kl. 10:26
Kan ikke lige huske modellen her og nu, men yousees netgear modem
|
Skrevet den: 02-April-2013 kl. 10:28
aerik skrev:
Er døren af jer, der kan svare på, hvorfor hver anden film på netflix stopper midt i det hele. Skal typisk trække stikket ud og starte den op igen, for at se resten af filmen |
Jeg har haft problemer med stabiliteten her i påsken, sikkert pga stor belastning hos Netflix. Normalt kører det fint. Så hvis det kun er de seneste dage, så prøv at give det lidt tid. Hvis det er over en længere periode, er jeg enig i at du skal se på routeren.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 02-April-2013 kl. 10:30
Otto J skrev:
aerik skrev:
Jeg har haft problemer med stabiliteten her i påsken, sikkert pga stor belastning hos Netflix. Normalt kører det fint. Så hvis det kun er de seneste dage, så prøv at give det lidt tid. Hvis det er over en længere periode, er jeg enig i at du skal se på routeren. | Måske du har ret. Problemet dukkede faktisk op om aftenen og ikke i dagtimerne
|
Skrevet den: 02-April-2013 kl. 10:36
aerik skrev:
Kan ikke lige huske modellen her og nu, men yousees netgear modem |
En af mine venner fik Fullrate til at skifte Zyxel routeren ud med Netgear pga. problemer med Apple tv og iPad.
Jeg kan ikke huske modelnr. på Netgear, men senere har Fullrate fået ny firmware til Zyxel, som virker bedre med Apple udstyr.
|
|