Print side | Luk vindue

Panasonic 55WT50 default indgang

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Indstillinger af TV
Forumbeskrivelse: Brugerindstillinger og kalibrering af TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121838
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 15:39

Emne: Panasonic 55WT50 default indgang
Skrevet af: HenrikH
Emne: Panasonic 55WT50 default indgang
Skrevet den: 30-Marts-2013 kl. 20:25
Er der en der ved om Panasonic 55WT50 kan indstilles til altid at starte op på f.eks. HDMI 1 ?

På min nuværende Panasonic PX80 kan der indstilles i hotelmenuen. Samsung ES7005 ved jeg, starter på sidst anvendte indgang

Men hvad kan/gør Panasonic 55WT50 ?

-------------
mvh

Henrik

Svar:
Skrevet af: ubeslutsom
Skrevet den: 30-Marts-2013 kl. 22:58
  Det kan nemt indstilles til at starte på HDMI1. Skal det starte på f.eks HDMI2 skal man vist ind i hotelmenuen.

Skrevet af: svoldgaard
Skrevet den: 31-Marts-2013 kl. 10:01
På mit VT30 tænder den selv hvis man tænder kilden først

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2013 kl. 11:09
Ja med HDMI-CEC apparater er det kildebestemt hvilken indgang TV'et viser..

Det bør også skifte selvom TV'et tændes først

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Marts-2013 kl. 11:17

Det vil det gøre hvis CEC er aktiveret, så vil kilden også tænde TVet når den tændes.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 31-Marts-2013 kl. 14:48
  Man kan vælge, om det skal starte på tv el av. Vælges av starter det på tv, men skifter så til HDMI1, hvis apparatet, der er tilsluttet der, er tændt. El skifter, når det tændes. Dog ikke hvis man har skiftet til HDMI2 og så tænder det, der er tilsluttet 1. 

Skrevet den: 31-Marts-2013 kl. 21:12
Nu er det en Zaptor-boks, der skal "aktivere" HDMI indgangen og så vidt jeg ved understøtter den ikke CEC ?

Så kan det så sættes op så TV tvinges til at starte på f.eks. HDMI 1 ?

-------------
mvh

Henrik

Skrevet den: 31-Marts-2013 kl. 23:05
  Jeg aner ikke, hvad CEC erEmbarrassed, men det virker fint med min airties-boks fra fibernet/waoo og pace parabolmodtageren,  som jeg også har haft tilsluttet HDMI1. Jeg tror dog ikke, de kan tænde tv'et (ville heller ikke være særlig smart, hvis det tændte, når boksen starter op pga en programmeret optagelse) , men det skifter fint til HDMI1, når jeg selv tænder det.  

Skrevet den: 04-April-2013 kl. 21:06
Har nu købt Panasonic 55WT50 og kan tilføje, at sættes indgang i indstillinger til AV, så slår den selv over på HDMI1 (hvor jeg har min Zaptorboks) efter det er tændt. Det starter lige på TV men slår så straks over. Dette svarer også, til hvad flere har skrevet ovenfor.

Tak til alle der bidragede med sin erfaring.

Så successSmile

-------------
mvh

Henrik

Print side | Luk vindue