Print side | Luk vindue

Simpel, billig og god Blu Ray afspiller til stuen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121937
Udskrevet den: 06-April-2025 kl. 12:51

Emne: Simpel, billig og god Blu Ray afspiller til stuen
Skrevet af: JensAN
Emne: Simpel, billig og god Blu Ray afspiller til stuen
Skrevet den: 03-April-2013 kl. 11:51
Jeg vil gerne have fat i en enkel og billig Blu Ray afspiller til stuen. Jeg har ingen behov for 3D og vild lyd - lyden ryger fra TV til en soundbar. Jeg er bare meget i tvivl om hvad jeg bør gå efter?

Jeg har selv kigget på Sony BDP-S1100B, men ved ikke om den er noget værd?

Svar:
Skrevet af: LarsGeisler
Skrevet den: 03-April-2013 kl. 13:40
De er lige gode allesammen, uanset pris. Det digitale signal der kommer ud over Hdmi er ens for ALLE bd spillere. Så du kan nøjes med at kigge efter menuer og anden funktionalietet!

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-April-2013 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:

Det digitale signal der kommer ud over Hdmi er ens for ALLE bd spillere.

Det passer ikke. Der er forskel i praksis, selvom det i teorien er muligt at lave en billig BD-afspiller med præcis ligeså godt billede på 1080p/24 materiale som en dyr (og god) afspiller. De findes sikkert derude, men hvordan man lige skal finde frem til den rigtige, er et godt spørgsmål. Der findes alt for mange forskellige modeller til at markedet på nogen måde er til at overskue.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 14:35
Jamen, så skal du bare henvise til en blindtest der dokumenterer at man kan se forskel - under forudsætning af at opsætning af signalet er ens.   

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 14:48
Nej, det skal jeg ikke. Du kan ikke afkræve mig at modbevise en fejende udtalelse DU har lavet.

Så vidt jeg husker er det chroma upsampling som afspillerne fejler på. Det kan i øvrigt også ske for dyre afspillere, hvis de er dårligt lavet. Oppo har, som altid, styr på sagerne.

Chroma upsampling-fejlen er langt fra den værste man kan lave, men det ér trods alt en forskel.

Desuden er det kun 1080p/24-materiale der i teorien kan gøres ligeså godt på en billige afspiller som en dyr; afspilning af 1080i/25-materiale kræver de-interlacing, og her kommer de billige afspillere til kort. Mange danske film er 1080i/25. De seneste eksempler kunne være Den Skaldede Frisør og Jagten.

Hvad angår dvd-afspilning er de billige afspillere selvfølgelig heller ikke så hotte.

Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 03-April-2013 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af JensAN JensAN skrev:

Jeg vil gerne have fat i en enkel og billig Blu Ray afspiller til stuen. Jeg har ingen behov for 3D og vild lyd - lyden ryger fra TV til en soundbar. Jeg er bare meget i tvivl om hvad jeg bør gå efter?

jeg har lige haft en tråd, og har lige købti Holland
Hvad må den koste ?

Der er store prisforskelle om det er import eller DK
Der er også store kvalitetsforskelle

-------------
E.L.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-April-2013 kl. 15:16
Nu ønsker trådstarter en billig afspiller, og her ville jeg nok kigge efter en Sony.

Men ellers er jeg enig med Naiera, det er ikke ligegyldigt om det er en billig eller en noget dyrere afspiller. I teorien siger folk altid  - digitalt signal (og 10000 fluer kan jo ikketage fejl). Men i praksis kan der være forskelle på billedbehandling, og konstruktion, og her særligt drevet, og naturligvis forskelle i funktionalitet.Smile

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 15:21

De er lige gode allesammen, uanset pris. Det digitale signal der kommer ud over Hdmi er ens for ALLE bd spillere. Så du kan nøjes med at kigge efter menuer og anden funktionalietet!

Man får hvad man betaler for
Hvis du køber en Denver i Fix til 199 kr skal man
ikke forvente at den kan lukke op hver gang.... ok for sjov

-------------
E.L.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 16:04
Til Naiera, det er kun dig der kan modbevise mig, det er umuligt for mig at bevise at der ikke er synlig forskel på alle bd-spillere! Du skal blot bevise at der er forskel på to. Jeg siger blot at jeg ikke har set en test hvor forskellige bd-spillere i blindtest (sic) har synlig kvalitetsforskel, og hvor denne ikke kan justeres ud.
Det er jo ganske pudsigt at en af de billigste afspillere på markedet, ofte fremhæves som en af de bedste (Ps3).
Nuvel, der er jo en række andre faktorer som hastighed, byggekvalitet, betjening, smart funktioner somadskiller tingene og dem skal man da også kigge på.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 16:06
Tak for jeres gode feedback!

Jeg tænker at den skal koste mellem 400-800, men jeg er ikke afvisende for at betale op til 1000. Jeg gider bare ikke rigtig betale mere, når jeg netop har hørt at der ikke er den store (Wink) kvalitetsforskel og jeg ikke har brug for andre funktioner end afspilning af blu rays.

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 03-April-2013 kl. 16:20
Samsung har lavet en ganske billig og fornuftig afspiller http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/BDE5300/samsung-blu-ray-afspiller-bd-e5300 - http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/BDE5300/samsung-blu-ray-afspiller-bd-e5300  

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-April-2013 kl. 16:47
Jeg vil så på det kraftigste fraråde at købe Samsungs Blu-Ray afspillere! De er i ´den grad fejlbehæftede. De var begyndt at sælge dem på en tidligere arbejdsplads, men har smidt dem helt på porten, efter at 40% h.h.v. 60% af to serier, var med fejl!!!

Skal man have en god, let og billig Blu-Ray, som også starter op med fornuftig hastighed, så køb en Panasonic - f.eks. denne:
http://www.hifipriser.dk/blu-ray-afspiller/panasonic-dmp-bd75-id-4784577.aspx - http://www.hifipriser.dk/blu-ray-afspiller/panasonic-dmp-bd75-id-4784577.aspx

M.v.h.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 17:18

Det er jo ganske pudsigt at en af de billigste afspillere på markedet, ofte fremhæves som en af de bedste (Ps3).

Den koster da stadig på den grumme side af 1000,-. Da den kom frem var prisen også en helt anden.

Om det er en af de bedste ved jeg ikke lige; den er ikke dårlig, men der er en del afspillere derude jeg ville bruge før den.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 17:21

Til Naiera, det er kun dig der kan modbevise mig, det er umuligt for mig at bevise at der ikke er synlig forskel på alle bd-spillere! Du skal blot bevise at der er forskel på to.

Det kan vel bevises med et testmønster af en art; ingen grund til at lave blindtests, som alligevel ikke nødvendigvis beviser noget som helst. Du kan selv gå på opdagelse med google; det er stadig DIG der lavede en stærkt generaliserende udtalelse, som er forkert.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg vil så på det kraftigste fraråde at købe Samsungs Blu-Ray afspillere! De er i ´den grad fejlbehæftede. De var begyndt at sælge dem på en tidligere arbejdsplads, men har smidt dem helt på porten, efter at 40% h.h.v. 60% af to serier, var med fejl!!!

Skal man have en god, let og billig Blu-Ray, som også starter op med fornuftig hastiged, så køb en Panasonic - f.eks. denne:
http://www.hifipriser.dk/blu-ray-afspiller/panasonic-dmp-bd75-id-4784577.aspx - http://www.hifipriser.dk/blu-ray-afspiller/panasonic-dmp-bd75-id-4784577.aspx

Godt køb, enig

-------------
E.L.

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 03-April-2013 kl. 17:28
Jeg synes Sony laver ok ting.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/BDPS185B/sony-blu-ray-afspiller-bdp-s185-sort - http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/BDPS185B/sony-blu-ray-afspiller-bdp-s185-sort

Denne er deres billigste model.

Til den pris kan man vist ikke forlange andet end afspilning af Bluray og DVD.

Har selv den billige Samsung i sommerhuset. Den har lidt problemer med at afspille brændte DVDer.

Da jeg købte Samsung kostede Sony over 1000,-

I dag vil jeg helt klart vælge Sony.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 17:30
Jeg ville nok også gå efter noget Panasonic. Eventuelt test den i en butik (uden at spilde ekspedientens tid, hvis du ikke køber der), for at se hvor hurtigt den starter op, og såen.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 17:57

Tror du aldrig du får brug for at se en 3D film ?
Iøvrigt har jeg som nævnt i en anden tråd denne afspiller
uden Netflix. (har også 2 gode PANA i lidt dyrere udgave)

Men denne afspiller fra Philips er bare rigig, rigtig god og
kostede under 1K)
Jeg har lige købt afløseren 5500 med Netflix til kr. 967.-

Ikke for at forvirre dig, men læs blot.
Links:
http://jyllands-posten.dk/digitalt/tv/article4633543.ece

-------------
E.L.

Skrevet af: Andersss
Skrevet den: 03-April-2013 kl. 18:24
Jeg kan anbefale billige lg afspillere.
Har selv en pioneer til lidt over 1000 kr, og den er er lidt tung at danse med. Så kvalitet og pris hænger ikke altid sammen.

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 03-April-2013 kl. 18:47
Nu er "lidt over 1000 kr." jo heller ikke ligefrem High-End, så det er nok så som så med hvad man kan forvente til den pris...

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 18:49
Tror vist ikke det er forventligt at afspilleren konstant fryser når man prøver at ændrer på indstillinger og pludselig ikke virker med den annoncerede remote app. Desuden er Pioneers supportafdeling ikke meget værd.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Jeg kan anbefale billige lg afspillere.
Har selv en pioneer til lidt over 1000 kr, og den er er lidt tung at danse med. Så kvalitet og pris hænger ikke altid sammen.

Nej ikke altid
Nu er der forskel på en Mercedes og en Trabant...om du forstår

Jeg er Pana fans på 25.år og har en Pana afspiller til 2k
Men har også en Philips til 1K...og den er mindst lige så god,
den fungerer helt eminent, og den har det hele.

Men afspillere er også lidt spec. når vi taler pris og kvalitet...
tror jeg ??

Kender intet til LG, men du har sikkert gjort dine erfaringer.

-------------
E.L.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 20:09
Du har højst sandsynligt ret. Det vigtigste for en billig bluray afspiller på være brugervenlighed og pålidelighed. Der tror jeg ikke man kan sætte en konkret mærke på som altid er bedst her (måske pånær oppo).

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 20:15
Trådstarter ønsker jo bare en Bluray afspiller der gør jobbet.

Folk giver 5000,- for en mobil der skiftes hvert andet år. Så giver det ingen mening at gøre et fremtidssikret køb af en billig Bluray afspiller.

Køb en billig maskine fra et af de store mærker.

Så kan den hurtigt skiftes hvis et nyt behov opstår.

Skrevet af: Slettegaard
Skrevet den: 03-April-2013 kl. 20:15
Jeg har lige købt en Sony BDP-S490 til kr. 826,- inkl. porto.
Den afspiller fantastisk, har 3D, Netflix, Youtube osv. og kan koble sig til min NetGear NAS så jeg kan se billeder og film fra den. Alt virker perfekt og så kan jeg styre den fra min IPhone og IPad.
KØB KØB Smile Kan kun anbefales.

-------------
Mvh Lars.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Slettegaard Slettegaard skrev:

Den afspiller fantastisk, har 3D, Netflix, Youtube osv. og kan koble sig til min NetGear NAS så jeg kan se billeder og film fra den. Alt virker perfekt og så kan jeg styre den fra min IPhone og IPad.

Underlig nok var jeg lige ved at købe denne Sony igår, valgte Philips
som kan det samme og lidt til.

Fik at vide at den var for langsom i opstart (se Netflix tråden)
Har set test, som bekræftede dette.(jeg kendet intet til Sony, men
det er sikkert ok produkter)

Godt du er glad for den...det er jo dette det drejer sig om..super

-------------
E.L.

Skrevet af: Visca Blaugrana
Skrevet den: 03-April-2013 kl. 20:55
der er forskel og det er voldsomt nemt at bevise et simpelt chromaburst test billede vil vise det på et sekund.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Visca Blaugrana Visca Blaugrana skrev:

der er forskel og det er voldsomt nemt at bevise et simpelt chromaburst test billede vil vise det på et sekund.

Hvad er det? Og er det gældende for både BD og DVD?

Hvad indflydelse har det ved filmgengivelse?

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 21:42
Pudsigt at ingen har gjort det i en blindtest! Når det nu er så nemt.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 22:12
Som sagt er en blindtest overflødig og alligevel ikke nødvendigvis troværdig alligevel.

Skrevet den: 03-April-2013 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Slettegaard Slettegaard skrev:

Citat:
Ham-Der i anden tråd:

Har købt mig sådan en her
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/BDPS390B/sony-blu-ray-afspiller-bdp-s390-sort
den fungerer også fint til Netflix. Min eneste anke er, at den er lidt langsom til at starte op. Billedet er godt og Netflix kører uden problemer via Wifi.
Den har også mulighed for at vise TV2 programmer via TV2 Play, dog ikke live tv fra TV2.
Den har sågar en internet browser, men det kan ikke anbefales at surfe på nettet kun med fjernbetjeningen som input redskab. Man kan surfe på den måde, men det er besværligt. Jeg har ikke brugt den feature nok til at vide, om den understøtter Flash og den slags

-------------
E.L.

Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 04-April-2013 kl. 09:25
Hvem sagde PLACEBOEFFEKT ? Smile

Skrevet af: Gooferen
Skrevet den: 04-April-2013 kl. 10:01

Personligt tror jeg heller ikke det har den helt store betydning, om afspilleren er dyr eller billig, da signalet jo sendes digitalt.

Eneste ulemper jeg kan se ved en billig afspiller er følgende
- Går måske hurtigere i stykker
- Kan være langsom til at læse indholdet fra bluray'en

Venlig hilsen
Jonas B

Skrevet den: 04-April-2013 kl. 10:20
Igen tak for de mange gode indlæg!

Jeg endte med at købe Sony BDP-S1100B efter arbejde i går for 599,- og fik set en film i går aftes. Maskinen er lille, strømbesparende og hurtig, så den gør jobbet for mig Smile. Jeg har ikke testet webtjenesterne, men jeg har en dedikeret streamingløsning (ATV), så regner ikke med at få brug for det. 

Skrevet den: 04-April-2013 kl. 10:29
Hvor fik du den til 599 kr.?

Skrevet den: 04-April-2013 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Giganten og andre el-supermarkeder har den
(havde havde en Netfix tråd hvor der var link)

-------------
E.L.

Skrevet den: 04-April-2013 kl. 11:34
Hov, min fejl - det er 699,- i Fona. 
Jeg kan se at den står til 899,- i ElGiganten og et tjek på Pricerunner viser, at den billigste pris ser ud til at være 654,- ved CompuMail.

Skrevet den: 04-April-2013 kl. 11:44
Nå okay, jeg havde nemlig set at Fona skulle have den i denne uge til 699 kr., men hvis der var yderligere 100 kr. at spare et andet sted, så ville det jo heller ikke have været at foragte.

Min egen BDP-S490 hænger lidt med skuffen, eller rettere skuffefronten, efter min mor i god mening ville tørre støv af.
På en eller anden måde fik hun åbnet skuffen, og lukket den igen, mens støvkluden kom i klemme. Så hun trak støvkluden til sig, og knæk!

Så nu har hun fået besked på at holde sig fra mit setup, uanset om støvet så måtte ligge tommetykt.

Skrevet den: 04-April-2013 kl. 12:40

Hov, min fejl - det er 699,- i Fona. 
Jeg kan se at den står til 899,- i ElGiganten og et tjek på Pricerunner viser, at den billigste pris ser ud til at være 654,- ved CompuMail.

prisen ændres sig hele tiden

-------------
E.L.

Skrevet den: 04-April-2013 kl. 12:44

Nu må du ikke gå i panik og blive desterat
alt stiger i pris...

link:
http://www.dustinhome.dk/product/5010608514/sony-bdp-s185-blu-ray-black/

-------------
E.L.

Skrevet den: 04-April-2013 kl. 16:50
Desperat er jeg nu ikke, for afspilleren virker jo stadig. Det ser bare så sjusket ud, når fronten hænger i den ene side.
Men om 3-4 uger kommer BCT720/820 officielt på markedet herhjemme, så mon ikke jeg kan vente så længe...

Skrevet den: 04-April-2013 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

Hvem sagde PLACEBOEFFEKT ? Smile
nu er jeg ikke sikker paa at den var henvendt til mig eller hvor ledes.

naar det kommer til afspilling saa er der altsaa forskaeld, igen saa vil jeg gerne anbefale at man kigger paa et chroma burst test billed det er framragende til at vise fejl. skulle det have interesse saa koeb Spears & Munsill's blu ray. Dog vil jeg anbefale at vente en maanede eller 2 der udgiven nemlig en 2nd edition foelg med her
http://www.avsforum.com/t/1442511/spears-munsil-hd-benchmark-blu-ray-2nd-edition/30#post_23108759

Det er ikke garanteret at en dyr afspiller er bedre. kig gerne her http://www.hometheaterhifi.com/secrets-blu-ray-player-hdmi-benchmark/secrets-blu-ray-player-hdmi-benchmark.html

der er det meget detalieret hvad der er korrekt og hvad der ikke er.

et godt eksempel er PS3 (Jeg har selv en) hvis den er opstillet korrekt er den 100% korrekt.

specielt paa blu ray som er et 8 bit format 4:2:0 (0-255 eller i virkeligheden kun 16-235) det giver ikke meget plads at spilde saa hvis chroma subsampling er gjort korrekt er der ingen problemer, omvendt er det ikke saa starter baladen hvor banding kun er en af mange problemer.

Skrevet den: 04-April-2013 kl. 22:57
Det som overrasker mig mest, er deres tilgang til resultatet.

De tester en Sony som de skriver de har været vældig begejstret for og tildelt "year-end" awards, hvilket må være på baggrund af rigtig flot gengivelse af film, så måler de den og de viser et noget overraskende resultat og de kan derfor ikke længere anbefale den. Det viser for mig, de målinger ikke betyder en bønne da billedkvaliteten åbenbart stadigvæk er god nok til en visuel toppræstation?

Så hvad er vigtigst, et billede som står flot når man tester en afspiller med filmmateriale eller en afspiller som måler godt?

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 00:13
Ja, det er jo altid nemt at se "defekterne" når man kender svaret. Derfor er blindtest det eneste middel til at afsløre om det spiller en rolle eller ej. Sådan bruges det jo også i medicinindustrien hvor man ved, at kun når hverken testperson eller tester ved hvad der gives, kan der opnås evidente svar.
Men rart at få at vide at PS3 er den bedste bdspiller på markedet, så må alle der har købt spillere,i mange tusind kr klassen altså være snydt! Eller de er måske ligeså gode? Eller ringere? For de kan jo ikke være bedre end 100% korrekt!

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 00:13
jeg er ikke enig. Afspilleren levere et godt men ikke korrekt billede og kan derfor ikke anbegales. Hans jeg går udfra at du ikke kalibrere selv? Eller kunne drømme om at betale dig fra det.

Det svare vel lidt til st du ser et tv som er over saturated (kender desværre ikke det danske ord) og det ser flot og imponerende ud, men det gør det jo stadig ikke korrekt.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 00:17
en ps3 sat rigtigt op er 100% korrekt til 1080p@24fps fx til dvd afspilling er det en anden historie.

det med din konstant krav om blind test er lidt noget fis da det ikke er relevant enten er det korrekt ellers er det ikke.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 00:19

jeg er ikke enig. Afspilleren levere et godt men ikke korrekt billede og kan derfor ikke anbegales. Hans jeg går udfra at du ikke kalibrere selv? Eller kunne drømme om at betale dig fra det.

Det svare vel lidt til st du ser et tv som er over saturated (kender desværre ikke det danske ord) og det ser flot og imponerende ud, men det gør det jo stadig ikke korrekt.

Hvprdan jeg ser film, er da sagen uvedkommen. Det er de samme eksperter som har anbefalet Sonyen, som pludselig ikke vil kendes ved den, fordi de målinger de laver, ikke svare til det forventede. De har været begejstret for billedet inden de kendte målingerne, men nu er billedet lige pludselig ringe?

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 00:37
Blindtest handler om hvad vi kanSE og ikke hvad vi kan måle, derfor! Og hvad der kan ses, er jo det, der spiller en rolle i sidste ende.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 12:22
Nå, så kan man få Sony BDPS1100B til 579 kr. i LG-ganten fra på mandag, bare designet dog ikke var så grimt på de nye afspillere.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvprdan jeg ser film, er da sagen uvedkommen. Det er de samme eksperter som har anbefalet Sonyen, som pludselig ikke vil kendes ved den, fordi de målinger de laver, ikke svare til det forventede. De har været begejstret for billedet inden de kendte målingerne, men nu er billedet lige pludselig ringe?

det er ikke et spoergsmaal om godt eller skidt billed det er et spoergsmaal om korrekt eller ikke korrekt.

det er ikke et spoergsmaal om hvad man godt kan lide.

hvad med en afspiller som tilfoejer noget sharpness, maaske lidt Edge Enhancement, det kan I visse tilfaelde se "bedre" ud, men nu er det nu engang ikke saadan at det er meningen det skal se ud.

og jo kalibrerings snakken er netop vigtigt I denne sammenhaeng da det hele drejer sig om at faa det mest korekte billed.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 16:19

det er ikke et spoergsmaal om godt eller skidt billed det er et spoergsmaal om korrekt eller ikke korrekt.

det er ikke et spoergsmaal om hvad man godt kan lide.

hvad med en afspiller som tilfoejer noget sharpness, maaske lidt Edge Enhancement, det kan I visse tilfaelde se "bedre" ud, men nu er det nu engang ikke saadan at det er meningen det skal se ud.

og jo kalibrerings snakken er netop vigtigt I denne sammenhaeng da det hele drejer sig om at faa det mest korekte billed.

Okay, du forstår så ikke hvad jeg mener, jeg må prøve på en anden måde:

1. hometheaterhifi.com tester en Sony BD-afspiller som de er meget begejstret for og anbefaler.
2. hometheaterhifi.com er IKKE novicer i test af udstyr og ved hvordan billedet skal være (formoder jeg)
3. hometheaterhifi.com laver nogle målinger efterfølgende (ny testprocedure)
4. hometheaterhifi.com kan så ikke anbefale den, da dens målinger er dårlige.

Er billedet så lige pludselig blevet dårligt?
Nej, men det MÅLER ikke korrekt.

Så stiller jeg mig godt nok skeptisk overfor disse målinger, at lægge mere vægt på målinger end på hvad man ser, forstår jeg ganske enkelt ikke.

Men du vil have et system som måler korrekt, jeg vil have et system som for mig, viser et flot billede, om græsset er 0,01% for grønt er jeg kold overfor. Måske får jeg lavet en prof kalibrering, når jeg er helt på plads med mit system, det vil nok ikke ramme 100% korrekt, men måske vil det give et bedre billede, men jeg skifter ikke udstyr fordi det mangler en smule i korrekt gengivelse.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 17:03
Det er da uvæsentligt for den overordnede pointe, hvad en enkelt hjemmeside har ment og mener om en specifik afspiller. Chroma-fejlen kan påvises med en test, der definitivt viser om den er til stede eller ej, og er den det, så er billedet ikke lige så godt, som på en afspiller uden fejlen.

Og så er det fuldstændig ligegyldigt, om man så har haft 117 personer til blindtest, som ingen forskel kunne se.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er da uvæsentligt for den overordnede pointe, hvad en enkelt hjemmeside har ment og mener om en specifik afspiller. Chroma-fejlen kan påvises med en test, der definitivt viser om den er til stede eller ej, og er den det, så er billedet ikke lige så godt, som på en afspiller uden fejlen.

Og så er det fuldstændig ligegyldigt, om man så har haft 117 personer til blindtest, som ingen forskel kunne se.

Bare lige for at samle op:
Er vi ikke enige om at der er stor forskel på de forskellige afspillere
Billedkvaliten er mærkbar forskellig med samme kilde ?

Funktion , herunder hurtigstart er også mærkbar forskellig ?

-------------
E.L.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 18:18

Det er så din holdning, jeg er fløjtende ligeglad med om den måler rigtigt. Hvis jeg ikke kan se forskel ved almindelig filmvisning, så er jeg kold overfor om man kan finde et testbillede som kan fremvise en fejl.

Jeg mener ikke min mening er mere korrekt end andres, men i det hele taget er vi kommet væk fra emnet i tråden.

PS: Min Samsung BD5300 er set til 499,- i Bilka, jeg synes den er pengene værd, den har mange gode funktioner, den viser også DVD i fornuftig kvalitet. Drevet larmer ved opstart af DVD/BD, men under filmfremvsning er den støjsvag.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Billedkvaliten er mærkbar forskellig med samme kilde?

Ved afspilning af 1080p/24 BD-materiale er der ikke den store forskel. Det er muligt at lave lort i det på mange måder, men det er som regel kun chroma-fejlen der gør forskellen. Billige afspillere laver gerne fejl her, men der er sådan set ikke så meget i vejen for, at de også kan gøre det ordentlige.

Afspilning af dvd og f.eks. danske BD-film med 1080i/25 materiale er en anden historie. God de-interlacing koster penge, og det er der ikke penge til i billige afspillere.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 19:01

Hvis jeg ikke kan se forskel ved almindelig filmvisning, så er jeg kold overfor om man kan finde et testbillede som kan fremvise en fejl.

Men det kan godt være, at du kan se forskel ved almindelig filmvisning.

Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 05-April-2013 kl. 19:34

Nej, det skal jeg ikke. Du kan ikke afkræve mig at modbevise en fejende udtalelse DU har lavet.

Til Naiera, det er kun dig der kan modbevise mig, det er umuligt for mig at bevise at der ikke er synlig forskel på alle bd-spillere! Du skal blot bevise at der er forskel på to.

Det kan vel bevises med et testmønster af en art; ingen grund til at lave blindtests, som alligevel ikke nødvendigvis beviser noget som helst. Du kan selv gå på opdagelse med google; det er stadig DIG der lavede en stærkt generaliserende udtalelse, som er forkert.
Skal det læses som at den der tager fejl skal komme med beviserne, for det kan da godt blive noget svært i praksis.

-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 19:34
Der er ikke belæg for at hævde at der kan ses forskel. Jeg bad for flere dage siden om blot et eksempel på dette, og det har jeg ikke set. Derimod er der fremdraget et eksempel på "trænede" testere der ikke kunne se, at en bdspiller havde en ganske klar fejl.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 19:37

1. hometheaterhifi.com tester en Sony BD-afspiller som de er meget begejstret for og anbefaler.
2. hometheaterhifi.com er IKKE novicer i test af udstyr og ved hvordan billedet skal være (formoder jeg)
3. hometheaterhifi.com laver nogle målinger efterfølgende (ny testprocedure)
4. hometheaterhifi.com kan så ikke anbefale den, da dens målinger er dårlige.

Det må da ikke være rigtigt. Så er der godt nok nogen der må være super Embarrassed

-------------

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 20:02

Der er ikke belæg for at hævde at der kan ses forskel. Jeg bad for flere dage siden om blot et eksempel på dette, og det har jeg ikke set. Derimod er der fremdraget et eksempel på "trænede" testere der ikke kunne se, at en bdspiller havde en ganske klar fejl.

Der ér forskel og den KAN ses, men måske ikke af alle. Det er sådan set også ligegyldigt, om nogle tilfældige mennesker kan se forskellen. Der er også mange som synes at Dynamisk er helt vildt fedt.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Skal det læses som at den der tager fejl skal komme med beviserne, for det kan da godt blive noget svært i praksis.

Prøv nu at læse hvad jeg skriver: Det er ham der laver en stærkt generaliserende udtalelse, og HAN nægter at komme med bevis for det.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 20:19

Ved afspilning af 1080p/24 BD-materiale er der ikke den store forskel. Det er muligt at lave lort i det på mange måder, men det er som regel kun chroma-fejlen der gør forskellen. Billige afspillere laver gerne fejl her, men der er sådan set ikke så meget i vejen for, at de også kan gøre det ordentlige.

Afspilning af dvd og f.eks. danske BD-film med 1080i/25 materiale er en anden historie. God de-interlacing koster penge, og det er der ikke penge til i billige afspillere.

Jeg fatter det ikke fremførte
Jeg er i sommerhus hvor der er en Denver afspiller fra 2010
og en ny Philips afspiller
Billedet fra Denver er utrolig dårlig ---billig Fix

-------------
E.L.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 20:29
Til Naiera, citat: Der ér forskel og den KAN ses, men måske ikke af alle. Det er sådan set også ligegyldigt, om nogle tilfældige mennesker kan se forskellen. Der er også mange som synes at Dynamisk er helt vildt fedt.
Jamen så mangler du bare at føre bevis for din påstand, hvem har eftervist det i en blindtest mellem forskellige spillere? Eller er der kun anekdoter ligesom ved UFOer?

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 20:34

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Prøv nu at læse hvad jeg skriver: Det er ham der laver en stærkt generaliserende udtalelse, og HAN nægter at komme med bevis for det.
Det må nu engang være sådan at den der påstå at der er en forskel kommer med beviset.

-------------

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 20:40
Vedr. Min påstand at der ikke er synlig forskel på bd-spillere, og hvem af os der skal bevise det - så er humlen at jeg aldrig har set bevis for det modsatte!
Altså der findes ikke en blindtest mellem to spillere der viser evident forskel.
Sålænge Naiera eller andre ikke kan henvise til en sådan test, ja så gælder min hypotese, da den jo ikke er gendrevet.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 20:57

Jeg fatter det ikke fremførte
Jeg er i sommerhus hvor der er en Denver afspiller fra 2010
og en ny Philips afspiller
Billedet fra Denver er utrolig dårlig ---billig Fix

Du skriver om dvd-afspillere, det her er om bd-afspillere.

Skrevet af: audiogon
Skrevet den: 05-April-2013 kl. 21:45
Hvis man læser tests er der mange der ligesom understreger forskellen, omend de billige er rimeligt gode, da det ligesom er standarden der sætter normen.
Dog er der bedre løbeværk, der er bedre billedprocessorer og det giver sådan set alt andet lige end bedre billeder.
Sådan er det med al elektronik. Hvis dette ikke var tilfældet, så kunne der ikke sælges topmodeller i tv mm. Der er der også ofret bedre kvalitets komponenter med mindre tolerencer.
Og det behøver der egentlig ikke føres noget bevis for, fordi det siger sig selv.
Roll Royce vs Dacia------------ Der er brugt lidt flere penge på førstnævnte, og jeg tror at det giver bedre køreoplevelse. Men jeg kan da ikke lige bevise det på stående fod. 

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 21:46
Ups glemte et testuddrag fra Areadvd.de :
Ganz gleich, ob im Blu-ray- oder DVD-Betrieb, die Leistungen schon eines BD-Players mit einem Marktpreis von gut 100 EUR sind als wirklich gut zu bezeichnen und reichen für normale Ansprüche ohne Probleme aus. Natürlich geht deutlich mehr, das beweisen uns Player für rund 180 bis 250 EUR, die noch mehr Bildschärfe, Klarheit, Farbneutralität und Feindynamik offerieren.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Hvis man læser tests er der mange der ligesom understreger forskellen, omend de billige er rimeligt gode, da det ligesom er standarden der sætter normen.
Dog er der bedre løbeværk, der er bedre billedprocessorer og det giver sådan set alt andet lige end bedre billeder.
Sådan er det med al elektronik. Hvis dette ikke var tilfældet, så kunne der ikke sælges topmodeller i tv mm. Der er der også ofret bedre kvalitets komponenter med mindre tolerencer.
Og det behøver der egentlig ikke føres noget bevis for, fordi det siger sig selv.
Roll Royce vs Dacia------------ Der er brugt lidt flere penge på førstnævnte, og jeg tror at det giver bedre køreoplevelse. Men jeg kan da ikke lige bevise det på stående fod. 

Lexicon *host* *host*.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 21:55
Der vil altid være undtagelser der bekræfter reglen

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 21:57
Der er ingenting der siger sig selv! Hvis man påstår at der er forskel, ja så burde det være en small sag at føre bevis, men ingen har gjort det!
Der er flere "challenges" indenfor HiFi hvor der er sat store beløb på højkant, til den der kan høre forskel på kabler eller forstærkere. Ingen har gjort det! En korrekt konstrueret forstærker til et par tusind spiller præcis ligeså godt som forstærkere til hundred tusind kroner. Ingen har demonstreret at de kan høre forskel! Prøv at google audiophile myths.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 21:58

Der vil altid være undtagelser der bekræfter reglen

Ja jeg mangler stadigvæk at se undtagelsen som bekræfter reglen om synligt bedre billede på diverse bd-afspillere

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 22:09
Ohhh undskyld.......jeg er landet i den store konspirationsteori om at dyre sager er bare billig lort med pynt på.......
Hold kæft i er latterlige. Få briller og læs her:  http://www.audioholics.com/reviews/transports/oppo-bdp-93 - http://www.audioholics.com/reviews/transports/oppo-bdp-93
Og tjek listen med hardware de har stoppet i dem.

Mvh. tidligere branchemedlem, stoppet pga sygdom.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 22:14

Ohhh undskyld.......jeg er landet i den store konspirationsteori om at dyre sager er bare billig lort med pynt på.......
Hold kæft i er latterlige. Få briller og læs her:  http://www.audioholics.com/reviews/transports/oppo-bdp-93 - http://www.audioholics.com/reviews/transports/oppo-bdp-93
Og tjek listen med hardware de har stoppet i dem.

Mvh. tidligere branchemedlem, stoppet pga sygdom.

God bedring med helbredet.

Nu har diskussionen været omkring forskel ved bd-gengivelse, jeg er ganske sikker på Oppo leverer et fantastisk produkt som omfatter topkvalitet ved andre typer gengivelser, der kan ganske givet være endda stor forskel når vi taler dvd-gengivelse, cd, sacd, streaming osv.

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 05-April-2013 kl. 22:18

Der er ingenting der siger sig selv! Hvis man påstår at der er forskel, ja så burde det være en small sag at føre bevis, men ingen har gjort det!
Der er flere "challenges" indenfor HiFi hvor der er sat store beløb på højkant, til den der kan høre forskel på kabler eller forstærkere. Ingen har gjort det! En korrekt konstrueret forstærker til et par tusind spiller præcis ligeså godt som forstærkere til hundred tusind kroner. Ingen har demonstreret at de kan høre forskel! Prøv at google audiophile myths.

Det er fair nok, at du hverken kan se og høre forskel på noget som helst, men respektere venligst at andre kan. 

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 22:24
Ja, og alle cd afspillere lyder ens, da de kører med samme standard RED BOOK.Dead

Der er ikke så stor forskel på BD da standarden ligger højt, som jeg startede med at fremhæve, men få en skærm på med højere opløsning og et kvalitetskabel på, så vil forskellen være markant.
Men da de fleste af jer nøjes med en LED eller LCD, kan jeg godt forstå, hvorfor i ikke kan se forskellen.
Angående kabel......Så spænd hjelmen og læs:
Ethvert kabel har en vis induktans, modstand og kapacitet, og det er det der gør at der er forskelle på kablers ydelse, og det er et faktum der ikke kan laves om på.
At flertallet ikke kan se eller høre en forskel er så mere en begrænsning af deres person eller kvaliteten på udstyr eller mangel på samme, og dette er også et faktum.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 22:25
Det var et personligt angreb! Forhold dig venligst til hvad jeg skriver.
I øvrigt kan jeg oplyse at jeg har for rigtig mange penge stereo, sourround, tv og projektor og jeg kan udmærket høre forskel på højttalere, ogmse forskel på projeltor og tv, men set øvrige????

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 22:28
Til Audiogon, du fremkommer pgså blot med påstande og intet bevis! Der er en del blindtest af kabler som viser at man ikke kan høre forskel!

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 22:29
Verden kan være rimelig nem....

Dog har jeg aldrig påstået at kabler til 250000 kr altid vil lyde bedre end dem til kun 12000 kr.
Det vil have en indflydelse på de produkters ind og udgangs impedans om det ene aller andet vil performe bedre, og bedre er induviduelt, da nogle fortrækker datteren, og nogle bedstemoren....
Dog kan kabler nemt måles og forklares.
Jeg har ikke lige kigget efter målinger på BD men ingen tvivl om det billige skrammel med switchmode strømforsyning vil støje, og det vil kunne måles.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 22:37

Til Audiogon, du fremkommer pgså blot med påstande og intet bevis! Der er en del blindtest af kabler som viser at man ikke kan høre forskel!

Whatewer..... og hvor har du det bevis henne. Det er blot en påstand.
Jeg og titusindvis andre med ordentlig grej kan sagtens høre og se forskel.

Jeg har læst omkring 5000 magasiner med tests målinger og kommentarer om konklusioner mm.
Jeg har selv haft mange mange tons udstyr gennem mit lytterum, men har kun ca 400 kg grej i stuen nu.
At du  har den opfattelse du har kan jeg ikke ændre.
Der er også nogle, de kan aldrig gribe en blyant der slippes mellem fingrene. De fatter intet og griber først når blyanten lander på gulvet.

Så fred være med dig.... Hehe, så slipper for turen på søndag formiddag..Amen

Hygge.

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 22:39

Og forresten......hvordan kan en blindtest vise noget???

GodnatLOL

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 22:45
Til LarsGeisler, jeg vil også sige, at du står ret alene med dine hypoteser. 

Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 05-April-2013 kl. 22:56
Jeg prøvede med en billig LG fra El-giganten. Den havde noget mikroskopisk lag ved 24P. Min kone kunne ikke se det, men det irriterede mig grænseløst. DVD upscaling var også forfærdeligt. Så prøvede jeg en billig Philips. Den kunne gøres kodefri, havde godt billede, men kunne ikke bitstreame DTS HD Master Audio, aargh! Nu har jeg en Philips til 600 kr. og den er jeg ok tilfreds med, selvom betjeningen er noget sløv.

Så der er forskel, spørgsmålet er hvor bittesmå detaljer/fejl du kan se og høre Smile

Skrevet den: 05-April-2013 kl. 23:10
Tja det er ikke den gængse opfattelse jeg promoverer, og i mange år havde jeg det fuldstændig som jer - blot kom tvivlen  snigende, og så googlede jeg Tongue

Vedr. beviser eller belæg for det jeg siger vil jeg henvise til denne, som jeg finder svær at komme udenom
http://www.matrixhifi.com/ENG_contenedor_ppec.htm - http://www.matrixhifi.com/ENG_contenedor_ppec.htm

og så er der denne tråd i et forum, hvor der er samlet op på forskellige blindtest:
http://www.head-fi.org/t/486598/testing-audiophile-claims-and-myths - http://www.head-fi.org/t/486598/testing-audiophile-claims-and-myths

og så er det meget sjovt at google "randi cable challenge", hvor der var mulighed for at tjene en million dollars, hvis man kunne høre forskel på et standard Monster cable og et Pear cable til $7.250, det har giver megen polimik og ingen har stillet op!!

kig på det, og også godnat til jer!

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 08:16
Fordi du henvisser til forskellige links, så retfærdiggør det ikke, at du har ret i din hypotese. 

Jeg har lige været igenmen, at ha 4 forskellige forstærker og 4 forskellige Dac's. i mit setup Og jeg lægger gerne hovedet på blokken, når jeg fortæller at de alle lød meget forskelligt. 

Og omkring Blu-Ray afspiller, så er der også forskelige der.
Tidligere så havde jeg en rigtig god Philips BDP9500 Blu-Ray afspiller med en Marvell Qdeo Kyoto-G2 video processor. Og da jeg så skiftede tv'et ud med et med 3D, så måtte jeg selvfølgelige også ha en afspiller som kunne det. Og jeg valgte en Samsung BD-D6500, som passede til tv'es design og den havde også fået fine anmeldelser, så den købte jeg.  Og allerede efter 5 min kunne jeg se en så stor en forskel, at den kunne jeg ikke leve med. Så den gik retur og jeg købte istedet philips bdp9600 med 3D, som også havde en Marvell Qdeo Kyoto-G2 video processor. Og jeg var glad igen. 
Det er muligt, at man ikke kan se den helt store forskel på en afspiller fra Philips, Panasonic, Sony eller Pioneer i samme prisklasse, da de typisk bruger de samme billige chipset. Men i de afspiller hvor man har brugt kræfter på, at sætte den bedste video processor i, der vil man kunne se en forskel.  

Derfor køber jeg ikke dine holdninger, fordi jeg kan godt se og høre forskel på de produkter jeg har haft hjemme. Og det er også min formodning mere eller mindre, at alle andre her på recordere.dk deler den samme holdning. 

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 08:40
Venner.

Læs lige overskriften.:

Simpel, billig og god Blu Ray afspiller til stuen

Trådstarter har købt en afspiller som han tilsyneladende er tilfreds med.

Vi snakker om afspiller til under 1000,-

Måske skulle i selv starte en tråd......

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-April-2013 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Fordi du henvisser til forskellige links, så retfærdiggør det ikke, at du har ret i din hypotese. 

Jeg har lige været igenmen, at ha 4 forskellige forstærker og 4 forskellige Dac's. i mit setup Og jeg lægger gerne hovedet på blokken, når jeg fortæller at de alle lød meget forskelligt. 

Og omkring Blu-Ray afspiller, så er der også forskelige der.
Tidligere så havde jeg en rigtig god Philips BDP9500 Blu-Ray afspiller med en Marvell Qdeo Kyoto-G2 video processor. Og da jeg så skiftede tv'et ud med et med 3D, så måtte jeg selvfølgelige også ha en afspiller som kunne det. Og jeg valgte en Samsung BD-D6500, som passede til tv'es design og den havde også fået fine anmeldelser, så den købte jeg.  Og allerede efter 5 min kunne jeg se en så stor en forskel, at den kunne jeg ikke leve med. Så den gik retur og jeg købte istedet philips bdp9600 med 3D, som også havde en Marvell Qdeo Kyoto-G2 video processor. Og jeg var glad igen. 
Det er muligt, at man ikke kan se den helt store forskel på en afspiller fra Philips, Panasonic, Sony eller Pioneer i samme prisklasse, da de typisk bruger de samme billige chipset. Men i de afspiller hvor man har brugt kræfter på, at sætte den bedste video processor i, der vil man kunne se en forskel.  

Derfor køber jeg ikke dine holdninger, fordi jeg kan godt se og høre forskel på de produkter jeg har haft hjemme. Og det er også min formodning mere eller mindre, at alle andre her på recordere.dk deler den samme holdning. 
Og de holdninger deler jeg 100%. Og svaret ligger inden for trådstarters spørgsmål om, at der ingen forskel er på BD-afspillereSmile

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 10:24
I lyder som skræderne fra kejserens nye klæder.

Sad lige og læste en artikel om hvor let man manipuleres, der blev en vin dømt dobbelt så god da prisen blev nidobblet.
Jeg fandt i går en test af hdmikabler hvor man testede billge vs dyre kabler, der var ingen forskel, der blev hældt nøjagtigt det samme ud af begge, men rent holdbarhedsmæssigt er der forskel, derom hersker ingen tvivl.
http://www.expertreviews.co.uk/home-entertainment/1292371/expensive-hdmi-cables-make-no-difference-the-absolute-proof/3 - Link til test.

Samme resultat kom recordere.dk frem til.

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 10:29
Hej igen, beklager at trådstarters tråd blev hijacker til denne diskussion, der burde nok laves en ny til denne!

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 10:41

Sad lige og læste en artikel om hvor let man manipuleres, der blev en vin dømt dobbelt så god da prisen blev nidobblet.
Jeg fandt i går en test af hdmikabler hvor man testede billge vs dyre kabler, der var ingen forskel, der blev hældt nøjagtigt det samme ud af begge, men rent holdbarhedsmæssigt er der forskel, derom hersker ingen tvivl.
http://www.expertreviews.co.uk/home-entertainment/1292371/expensive-hdmi-cables-make-no-difference-the-absolute-proof/3 - Link til test.

Og jeg garanterer, at de lavede samme fejl som alle andre HDMI-kabel-testere! Nemlig at se - og måle - på korte HDMI-kabler. Ved korte længder skal kabel - og isolering - være ekstremt ringe, for ikke at kunne klare opgaven. Ved længere længder derimod, så opstår fejlene!
Og det behøver jeg ikke en test for at vide - jeg har set fejlene!

M.v.h.

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 10:45

Og jeg garanterer, at de lavede samme fejl som alle andre HDMI-kabel-testere! Nemlig at se - og måle - på korte HDMI-kabler. Ved korte længder skal kabel - og isolering - være ekstremt ringe, for ikke at kunne klare opgaven. Ved længere længder derimod, så opstår fejlene!
Og det behøver jeg ikke en test for at vide - jeg har set fejlene!

M.v.h.

Tja det ene var et 10m til ca450,- (møgdyrt kabel).

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 11:16

Jeg tror ogsaa denne traad traenger til at blive flyttet eller vi traenger til at blive flyttet :)

nu er det jo netop maaleligt forskaeld paa afspillere vi sidder jo netop ikke og siger JEG kan se forskaeld og hvis ikke du kan maa du vaere dum.

vi fraemligger tydelige beviser for der er forksaeld. kig paa deet link jeg inkede til hvis du ikke er enige , det er maaleligt om en afspiller outputer et reference signal. Jeg siger ikke at du skal koebe en (jeg siger ikke engang det skal vaere dyrt) jeg siger blot der er forskaeld, og hvis du gaar op I at hvad du ser paa skaermen er det same som instruktoeren ser, saa er der ikke nogen vej udenom baade reference udstyr og en kalibrering.

og lad os nu ikke blande kabler ind I det..

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Og omkring Blu-Ray afspiller, så er der også forskelige der.Tidligere så havde jeg en rigtig god Philips BDP9500 Blu-Ray afspiller med en Marvell Qdeo Kyoto-G2 video processor. Og da jeg så skiftede tv'et ud med et med 3D, så måtte jeg selvfølgelige også ha en afspiller som kunne det. Og jeg valgte en Samsung BD-D6500, som passede til tv'es design og den havde også fået fine anmeldelser, så den købte jeg.  Og allerede efter 5 min kunne jeg se en så stor en forskel, at den kunne jeg ikke leve med. Så den gik retur og jeg købte istedet philips bdp9600 med 3D, som også havde en Marvell Qdeo Kyoto-G2 video processor. Og jeg var glad igen.  

ioevrigt dejlig afspiller har selv en 9500 og er monster glad for den, ioevrigt har den ogsaa reference output :)

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 12:15
Trådstarter har købt, så skaden er nok ikke så stor.

Den der Philips er en lækker maskine, men der hvor den performer bedre end billigere er ved dvd og lignende.

Igen, hvis der ikke kan ses forskel ved filmvisning, så er målinger og testbilleder i min verden ligegyldige.

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 12:20

Igen, hvis der ikke kan ses forskel ved filmvisning, så er målinger og testbilleder i min verden ligegyldige.

Så'n ligesom når mekanikeren kan måle, at din katalysator ikke fungerer - men du kan ikke mærke det - så er det ligegyldigt?

M.v.h.

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 12:45
Dumt eksempel, da det er et lovkrav at katalysatoren skal fungere korrekt. Det er endnu ikke blevet et lovkrav at en BD-afspiller skal være indstillet til perfektion.

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 12:50

Dumt eksempel, da det er et lovkrav at katalysatoren skal fungere korrekt. Det er endnu ikke blevet et lovkrav at en BD-afspiller skal være indstillet til perfektion.

Ligegyldigt! Så lad os sige at bilen kunkører det halve på literen, af producenten oplyser. Så er det også ligegyldigt, for bilen kører jo "perfekt"!
Hvis ikke vi stiller krav til producenterne, hvad enten det er ang. brændstofforbrug, eller Blu-Ray afspilleres måde at afspille på, så optimeres/perfektioneres tingen ikke! Hvis vi bare siger "nå ja", så kommer vi alle til at leve med middelmådigheden! D.v.s. komprimeret "pis" og fyldt med "ubetydelige småfejl".

Men alt andet lige, så lad venlgst være med at jagte folk, som jagter det perfekte! Vi har alle i sidste ende noget godt ud af det.

M.v.h.

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 13:02

Ja, og alle cd afspillere lyder ens, da de kører med samme standard RED BOOK.Dead

Der er ikke så stor forskel på BD da standarden ligger højt, som jeg startede med at fremhæve, men få en skærm på med højere opløsning og et kvalitetskabel på, så vil forskellen være markant.
Men da de fleste af jer nøjes med en LED eller LCD, kan jeg godt forstå, hvorfor i ikke kan se forskellen.
Angående kabel......Så spænd hjelmen og læs:
Ethvert kabel har en vis induktans, modstand og kapacitet, og det er det der gør at der er forskelle på kablers ydelse, og det er et faktum der ikke kan laves om på.
At flertallet ikke kan se eller høre en forskel er så mere en begrænsning af deres person eller kvaliteten på udstyr eller mangel på samme, og dette er også et faktum.
Du er så i stand til at se billede kvalitets forskelle på forskellige HDMI kabler (ikke medtaget at nogen kabler ikke kan klare mosten og laver udfald).

-------------

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 13:09

Ligegyldigt! Så lad os sige at bilen kunkører det halve på literen, af producenten oplyser. Så er det også ligegyldigt, for bilen kører jo "perfekt"!
Hvis ikke vi stiller krav til producenterne, hvad enten det er ang. brændstofforbrug, eller Blu-Ray afspilleres måde at afspille på, så optimeres/perfektioneres tingen ikke! Hvis vi bare siger "nå ja", så kommer vi alle til at leve med middelmådigheden! D.v.s. komprimeret "pis" og fyldt med "ubetydelige småfejl".

Men alt andet lige, så lad venlgst være med at jagte folk, som jagter det perfekte! Vi har alle i sidste ende noget godt ud af det.

M.v.h.

Øhhh, jow jow, det giver fint mening, eller noget.

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 13:13
Jeg tror ikke vi skal trække bil-analogier ind i det, lyd og billede er ganske speciel derved at det taler direkte til vore sanser, og egentlig kun tjener et underholdende formål.

Vedr. Cd lyd, ja de lyder alle ens! Se f.eks. Mit første link i tidligere indlæg.
Hvad er de "troendes" kommentar til blindtesten hos Matrix hifi?

Print side | Luk vindue